bartro
Aug 19 2010, 01:11 PM
Nu cred, mai are un pic si moara.. O sa vedem cand se desface, dupa sovata.
tomado e28 owner
Aug 19 2010, 01:27 PM
Desfacem acolo
bartro
Aug 19 2010, 09:34 PM
Un ceas pentru ora de E12 are cineva? Din ala cu degete. Al meu are o rotita rupta.
QUOTE (tomado e28 owner @ Aug 19 2010, 02:27 PM)

Desfacem acolo

O sa aduc scule
bartro
Aug 20 2010, 09:18 AM
bartro
Aug 22 2010, 03:43 PM
Am mai gasit pe net ceva informatie faine despre motoare M30:
http://www.bimmersport.co.nz/forums/index....=15756&st=0
bartro
Aug 25 2010, 09:22 PM
Am pregatit masina pentru drum la sovata: completat ulei in diferentail, completat antigel, completat ulei motor, curatat portbagaj de lucruri inutile. Mai trebuie rovineta, un bidon de 4L ulei cat mai vascus, spalat exterior, benzina, si gata. Poate prind si ornament pe usa ca sa fie complet, dar nu stiu daca am timp.
brown.shark
Aug 25 2010, 09:52 PM
QUOTE (bartro @ Aug 25 2010, 10:22 PM)

Am pregatit masina pentru drum la sovata: completat ulei in diferentail, completat antigel, completat ulei motor, curatat portbagaj de lucruri inutile. Mai trebuie rovineta, un bidon de 4L ulei cat mai vascus, spalat exterior, benzina, si gata. Poate prind si ornament pe usa ca sa fie complet, dar nu stiu daca am timp.
eu faceam o "detartrare" a termostatului si a busonului
bartro
Aug 25 2010, 10:07 PM
Cu sistemul de racire chiar nu am avut probleme, pe langa ceva scurgeri. A rezsistat si la canicula in bucuresti, blocat in trafic.
Acuma ma gandesc, cred ca motor e la fel de terminat ca cel de la e23 din Campina..
brown.shark
Aug 25 2010, 10:12 PM
chiar merge neasteptat de bine dupa un "overhauling" banal.
stii ce te-ar ajuta mult daca o sa vrei sa-l desfaci p al tau ? fa-ti o pipeta si da cu ulei pe toate filetele / piulitele/planuri d separatie intre piese inainte de drumul lung. se incalzeste motorul bine, patrunde uleiul incet p unde trb si se desface mai usor. eu asa am putut sa desfac civilizat corpul d pompa apa si termostat la "campina"si la alte babe.
bartro
Aug 25 2010, 10:28 PM
QUOTE (brown.shark @ Aug 25 2010, 11:12 PM)

chiar merge neasteptat de bine dupa un "overhauling" banal.
damn
brown.shark
Aug 25 2010, 10:36 PM
QUOTE (bartro @ Aug 25 2010, 11:28 PM)

damn

d-alea d'ale mele banale, dat baia jos, spalat motor, filtre, ulei cu MoS, cva reglaje p la pastile sa nu culegem salata d colbutori...curatat in dusmanie circuitul d racire...facut baie la termostat si buson
bartro
Aug 26 2010, 07:35 AM
QUOTE (brown.shark @ Aug 25 2010, 11:36 PM)

ulei cu MoS
MoS CraciuN?
Eu o sa pun ulei cu cuzineti.
brown.shark
Aug 26 2010, 07:57 AM
MoS2 = bisulfura de molibden, credeam ca stii, d asta n-am intrat in amanunte, scuze.
bartro
Aug 26 2010, 08:25 AM
Ah, liqui moly.
brown.shark
Aug 26 2010, 08:28 AM
chiar nu mai e nimeni sa le faca concurenta cu MoS2 ?
oricum uleiul asta e gerovital pt babe, crede-ma
bartro
Sep 6 2010, 09:07 PM
Bujie Cilindru 3 dupa drum Bucuresti - Sovata - Bucuresti:
MeHigh
Sep 6 2010, 09:14 PM
vezi daca mergi incet ce se intampla? motorul deduce ca nu ai nevoie de putere, si taie scanteia de la 1/2/3 cilindri, in functie de nevoie.
glumesc. in afara de bujie ce ai mai gasit pe-acolo? compresia ati apucat sa o verificati? domnu' doctor Interceptor ce zice?
vad ca scrie "in france" pe ea, presupun ca's Beru bujiile vechi.
haifisch
Sep 6 2010, 09:16 PM
bartro
Sep 6 2010, 09:48 PM
QUOTE (MeHigh @ Sep 6 2010, 10:14 PM)

in afara de bujie ce ai mai gasit pe-acolo? compresia ati apucat sa o verificati? domnu' doctor Interceptor ce zice?
vad ca scrie "in france" pe ea, presupun ca's Beru bujiile vechi.
Am scos bujie ca sa pun alta functionala, merge iar motor

A cedat pe la Otopeni la intoarcere din Sovata. A ars ceva litri bun de ulei pana a dat coltul.
O fi Beru, veche nu e, are cam o 1.500km..
Dupa ce am pus alt bujie, am pornit motor 30 de secunde, sa vad daca merge cu toate cilindrii. Apoi am scos bujie iar, sa vad daca merge. Cand am scos bujie, a iesit fum din cilndru (motor oprit!) si a continuat sa iese fum inca 20 - 30 de secunde (motor oprit!).
QUOTE (haifisch @ Sep 6 2010, 10:16 PM)

Ce e? Iti a facut rau la stomac?

Asa arate bujie la un motor care arde ulei. Mult ulei.
De ce nu fac ulei care arde fara sa ramana reziduri?
Asa ceva nu exista. Dar au scos un ulei care arde cu foarte putine reziduuri: motorina.
bartro
Sep 7 2010, 09:16 AM
QUOTE (TiL @ Sep 7 2010, 09:30 AM)

motorina.
Poate merge iarna, cand e mai vascos
bartro
Sep 12 2010, 08:41 PM
Azi am masurat compresie la motorasu (motor cald, bujiile scoase, dat la electromotor). These are the results:
Cilindru 1: 13,1 bar
Cilindru 2: 12,0 bar
Cilindru 3: 11,5 bar (ala care si strica bujie)
Cilindru 4: 13,9 bar
Cilindru 5: 14,1 bar
Cilindru 6: 14,1 bar
Pentru mine rezultatele confirm ca motor asta a fost de fapt foarte bun, daca fostul proprietar ar fi avut grija de carburatie si de filtru de ulei. Cum sa vede, la primele 3 cilindrii sunt probleme destul de mari, mai ales la 2 si 3. Din carburator de acolo curgea benzina in prostie, chiar la ralanti. S-a vazut asta cand am fost la circ odata. Ma gandesc ca exista scadere de valori de la 1 pana la 3 pentru ca bloc motor este inclinat spre spate, si clindrii din spate au primit mai mult din 'cascada' de benzina. Intre timp problema a fost remediat, but the damage has been done. La cilindrii 4, 5 si 6 valori sunt bune, si apropriati. Carburator de acolo nu avea problema cu debit prea mare de benzina.
Am mai pozat si bujiile, cilindru 1 - 6 de la dreapta la stanga.
xox
Sep 13 2010, 01:03 AM
Bujia pe 3 arata mirific. Ar fi bine macar sa-i rezolvi carburatia, ca vine iarna.
In rest, damage-ul nu pare chiar asa mare. Te va costa, dar nu cred ca foarte mult.
Solid M30-ul daca a rezistat asa cu stoicism

Din pacate in rromanica omul daca vede ca merge "si asa", merge si asa. Pana ajunge asa.

Pacat.
bartro
Sep 13 2010, 07:55 AM
Carburatie e ok acuma. Problema nu e ca ar fi prea mica compresie, problema e ca sunt valori prea diferite. Mai e si consum imens de ulei si bataia de cuzineti.
brown.shark
Sep 13 2010, 08:36 AM
a stricat segmentii d ungere la cilindrii din spate, bataia de la cuzineti crezi ca e d la ulei prost / neschimbat si filtru vechi sau alta idee ? tachetul ala spart cum e ? l-ai schimbat ?
bartro
Sep 13 2010, 12:55 PM
Ulei prost cu benzina in el + lipsa de ceva saibe la arc care tine filtru apasat, deci nu prea a filtrat ulei.
Tachet nu am inlocuit, e si uzat axa cu came si inca nu am gasit o solutia buna.
brown.shark
Sep 13 2010, 07:46 PM
cate came ai uzate ? la palieri are uzura axa ?
bartro
Sep 14 2010, 07:27 AM
Axa pe cama de admisie (rau, aici e si rupt tachet) si evacuare cilindru 1. rest nu are uzura sesizabila ochiometric si nici cu deget. Nu am desfacut nimic inca.
Am mai mers zilele asta cu masina, parca merge un pic mai bine..
brown.shark
Sep 14 2010, 07:51 AM
pai, n-ai gasit in buc sa incarci axa ? de nevoie se poate face si asa.
bartro
Sep 14 2010, 09:03 AM
QUOTE (brown.shark @ Sep 14 2010, 08:51 AM)

pai, n-ai gasit in buc sa incarci axa ? de nevoie se poate face si asa.
Nu doar de nevoie, cred ca e o solutia ok dpdvd tehnic. Dar nu stiu unde.
bartro
Sep 18 2010, 04:22 PM
Ce imi place sau stau dupa un reno sau un logan cu ornament asta de chrom
iorgos
Sep 18 2010, 05:02 PM
Crom si plastic.
bartro
Sep 18 2010, 05:18 PM
QUOTE (iorgos @ Sep 18 2010, 05:02 PM)

Crom si plastic.

Oglinda!
tomado e28 owner
Sep 18 2010, 06:34 PM

E un plastic... Imaginea e redata binisor.
Din pacate nu gasesti in trafic una ca a ta, sa o urmaresti ca in reclama
bartro
Sep 18 2010, 09:05 PM
QUOTE (tomado e28 owner @ Sep 18 2010, 06:34 PM)

Din pacate nu gasesti in trafic una ca a ta, sa o urmaresti ca in reclama

Lasa ca cand ma prind in spatele de un plastic din asta, imi dau singur flashuri
tomado e28 owner
Sep 18 2010, 09:11 PM
Foarte bine, sa se dea la o parte, luxul are prioritate...
bartro
Sep 18 2010, 09:27 PM
QUOTE (tomado e28 owner @ Sep 18 2010, 09:11 PM)

Foarte bine, sa se dea la o parte, luxul are prioritate...
Sau n-are frane.
bartro
Sep 26 2010, 02:44 PM
Cine spune ca BMW nu face masini practice?

(pete de lichid sub masina nu sunt de la ea)
lucian
Sep 26 2010, 06:38 PM
QUOTE (bartro @ Sep 26 2010, 03:44 PM)

Cine spune ca BMW nu face masini practice?

(pete de lichid sub masina nu sunt de la ea)
pe acolo parchez si eu cand ma duc la dedeman. erai in militari?
bartro
Sep 26 2010, 07:01 PM
QUOTE (lucian @ Sep 26 2010, 07:38 PM)

pe acolo parchez si eu cand ma duc la dedeman. erai in militari?

Deci de la masina ta e mizeria asta?
Da, e in militari / drumul Taberei, granita cred. Bucuresti in orice caz.
lucian
Sep 27 2010, 07:05 AM
as vrea eu sa am atat ulei disponibil...
David
Oct 4 2010, 09:51 PM
CITAT(bartro @ Sep 26 2010, 03:44 PM)


(pete de lichid sub masina nu sunt de la ea)
Ce sa spui si tu ca sa te scoti acum?...
Chiar i-mi place masina, Bart! Felicitari pentru ca poti s-o tii si sa te ocupi de ea!
bartro
Oct 5 2010, 09:25 AM
QUOTE (David @ Oct 4 2010, 10:51 PM)

Ce sa spui si tu ca sa te scoti acum?...
Chiar i-mi place masina, Bart! Felicitari pentru ca poti s-o tii si sa te ocupi de ea!
.gif)
Consuma prea mult ulei ca sa mai si curge pe jos

O tin, dar nu prea ma ocup inca. Am nevoie sa car diverse chestii cu ea, s-a facut frig afara, cred ca sa amana pana dupa iarna interventii la motor si tabla.
bartro
Oct 7 2010, 09:26 AM
De sambata masina mea de lux are si rovinieta electronica

)
David
Oct 7 2010, 04:15 PM
CITAT(bartro @ Oct 7 2010, 10:26 AM)

De sambata masina mea de lux are si rovinieta electronica

)
Cum e aia?
.gif)
Arata altfel, are ceva in plus?
bartro
Oct 7 2010, 04:30 PM
Primesti doar un fel de chitanta. Se introduce datele masinei in un device si apo se listeaza chitanta aia. Datele sunt centralizate undeva. Verificare se face prin camere video amplastati pe drumuri.
David
Oct 7 2010, 05:38 PM
CITAT(bartro @ Oct 7 2010, 05:30 PM)

Verificare se face prin camere video amplastati pe drumuri.
Camere, care sa se ocupe de treaba asta, am auzit ca sunt vreo patru in toata tara, din care una este in drum spre mare!...
Ma gandeam ca o sa contina un soi de cip, un cod de bare, ceva de genul asta...
bartro
Oct 8 2010, 05:50 PM
Pentru ca nu prea mai placute frana spate, si la etriere garnituri sunt sparte:

Placute 180RON, set reparatie 25RON/bucata.
David
Oct 8 2010, 06:34 PM
bartro
Oct 10 2010, 08:06 PM
Am avut azi spre seara un pic timp sa ma ocup de masina. Asa ca am coborat din bloc cu trusa de scule si placute + garnituri.
Din pacate nu am putut sa desfac suruburi cu care sunt prinse etrierele, asa ca nu am rezolvat nimic. Imi trebuie un mechanic.
Apoi am mai inlocuit ceva furtunase de vacuum, si am incercat sa reglez ralantiu mai jos, ca era undeva pe la 1200rpm. Nici aici nu am rezolvat nimic, carburatorul din fata trage aer prin treapta 2, si tine ralantiu sus. Treb s-l dau jos ca sa reglez clapeta bine ca sa sta inchis mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.