Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E12 528
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
xox
Fara sa fiu "Gica Contra", am patit la una din masini sa am radiatorul prea "deschis" si aveam acul sub mijloc tot timpul, poate era radiatorul supradimensionat, ideea e ca nu atingea motorul temperatura de lucru optima si consumam ceva mai mult. Just my 2 cents. Desi nu stiu daca ajuta cu ceva tongue.gif
bartro
Pai Gica, pentru asta e termostatul.
Daca e bun, un M30 nu are cum sa merge la o temperatura prea scazuta. Inchide circulatie prin radiator complet.
TiL
Exact: Gica wink.gif

Singurul caz in care motorul sta rece e cand ai radiatorul de caldura (caloriferul) prea mare. Si pornit biggrin.gif
xox
Hey, nu fiti rai tongue.gif ... Chiar nu mai tin minte care era problema la a mea (la xox nu la e36) dar stiu ca statea sub linie acul. Si daca ma gandesc mai bine, cred ca problema era de la cu totul altceva, ceva semnal de referinta calibrat pentru 4 cilindri si am folosit acelasi wire harness pentru 6 cilindri. Ceva imi da cu virgula pe undeva.

Si nu, radiatorul era ok dar termostatul era deschis tot timpul... parca... tin minte ca am si postat pe undeva cum l-am "fiert" si spalat, sa fiu sigur daca inchide/deschide corect. Nu mai tin minte, sincer sa fiu.

Iar la E36 am problema invers, sta apa oarecum peste mijloc.. wacko.gif Crezi ca nu ma enerveaza si pe mine chestiile astea?

De fapt nu, ma enerveaza faptul ca nu-mi aduc aminte corect care era problema annoyed_h4h.gif wacko.gif
TiL
QUOTE (xox @ Jun 8 2016, 11:55 PM) *
cred ca problema era de la cu totul altceva, ceva semnal de referinta calibrat pentru 4 cilindri si am folosit acelasi wire harness pentru 6 cilindri. Ceva imi da cu virgula pe undeva.

Da cu virgula, pentru ca treaba de care zici ar fi afectat doar turometrul si econometrul, cred.

QUOTE
... parca... tin minte ca am si postat pe undeva cum l-am "fiert" si spalat, sa fiu sigur daca inchide/deschide corect. Nu mai tin minte, sincer sa fiu.
De fapt nu, ma enerveaza faptul ca nu-mi aduc aminte corect care era problema annoyed_h4h.gif wacko.gif

Tataieee..... biggrin.gif
xox
Da, stiu, lecitina scrie pe mine tongue.gif
TiL
Merge si cu Poiana. Sau cu Laura
bartro
Nu am ajuns la BMWfest dar am trimis delegatie
alex230ro
arata bine acolo masina,eu am fost ca spectator.
xander
un far alb?
bartro
Nu, e ceva galben mai deschis. Asa e de cand am masina.
bartro
Au trecut 2 ani de cand a fost pus pe roti masina. Stiu asta pentru ca a expirat ITP.
Acuma trebuie facut la RAR.
Masina nu am mai folosit-o din Decembrie parca, cand am fost nevoit pentru ca nu a pornit E39.
eugene12
QUOTE (bartro @ Apr 19 2017, 04:18 PM) *
Au trecut 2 ani de cand a fost pus pe roti masina. Stiu asta pentru ca a expirat ITP.
Acuma trebuie facut la RAR.
Masina nu am mai folosit-o din Decembrie parca, cand am fost nevoit pentru ca nu a pornit E39.

De ce neaparat la Rar??
bartro
Pentru ca e vehicul istoric in acte.
bartro
Sa o vānd, să nu o vānd?
2500 euro face?
alex230ro
ai inebunit?la 2500 o iau eu tongue.gif
drujbex
daca ala e pretu' cerut vreau si eu s-o vad.
alex230ro
nu cred ca il vinde , se mai supara pe el, cunosc sentimentul laugh.gif
bartro
Vad masina zilnic si nici nu apuc sa fac un amarat de itp.
Sta, ploua pe ea, cresc buruieni in jur (macar sta pe beton).
alex230ro
itp se face ,vremea frumoasa incepe de vineri smile.gif e pacat sa renunti la ea.dar daca e la 2500 eur te scap eu de ea laugh.gif
bartro
Activitati.
ITP s-a facut, cilindru receptor de la ambreiaj a cedat, franele nu mai sunt chiar ok.
Asadar, am inlocuit cilindru cu una noua brembo, si m-am apucat de etrierele. Pe cele 2 pe partea stanga le am si terminat, fata am pus un kit de revizie cu tot cu 4 pistonase noi, cele vechi au iesit foarte usor, dar pe spate m-am chinuit destul de mult sa scot un pistonas blocat.
Contactul face figuri, partea electrica. O laudam cu un sistem antifurt.
Dedesubt a aparut rugina de suprafata, ar mai trebui tratat cu ceva.







bartro
S-a rupt o conducta de frana fata, si am primit un sfat de la interceptor - existe conducte de frana de dacia de cupru care am filet M10x1 si care au o lungime potrivita. Catalog BMW zice ca cele 2 de pe telescop au 340 resp 360 mm, iar cele de dacia logan fara au 350mm si arat asa:



le am gasit la 11 lei bucata, chilipir.
TiL
Tare biggrin.gif
S-a rupt pur si simplu, ori in mers, ori cand ai scapat un ciocan pe acolo?
bartro
S-a rupt cand am desfacut piulita..
bartro
Am curatat si franele de pe partea dreapta. Nu am mai gasit pistonase intepenite, toate au iesit usor.

Prafuit dar functional
bartro
Am schimbat ulei cu 10w60 motul 8100 gasit la un pret ok.
Am pus bujii noi.
Am constatat ca fisele au rezistenta de 10 - 20 kOhm si am comandat unele noi cu miez de cupru.

bartro
O plimbare pe transfagasan:

elvislorin
Bravos...nu te lasa...si eu sunt in aceeasi situatie, dar insist
bartro
Reminder to self - sa fac intr-un final upgrade la vasc modern, necesar pompa apa, vasc si elice. Sa rezolv mersul usor intrerupt de la carburatie sau aprindere. De vazut si de ce suna urat motorul. Sa etansez rezervorul care tot are un por, si sa aplic tratament de epoxy pentru sigilare si protectia impotriva ruginii. Si poate intr-un final sa inlocuiesc servo de frana, dar asta e un nice to have cum s-ar zice in domeniul IT.
elvislorin
Ai curatat vreodata rezervorul? E murdar pe interior? Pe mine ma bate gandul sa il curat folosind electroliza.
bartro
A scos interceptor apa din el cānd a făcut mașina, a si sudat la el că avea o gaura la.imbinare unde stropește roata. A rămas un pot undeva. Asa cānd m-am uitat īnăuntru părea lucios in mare paete īncă.
Electroliza am incercat la motocicleta dar nu as mai face. Adică, se face cu apa. Ce nu e ruginit va rugini un pic. Apoi, e greu sa controlezi unde și cāt metal dispare in proces. Ataci și ce e sănătos.
Acum as face cu piulițe, bile.de rulent, lanț , ceva. Daca ai o betonieră cumva, umple rezervor cu metal , leagă de betonieră și lasă să se invarta o zi .. apoi coating de ceva rezistent la e10 și cred ar tine inca o viață de rechin.
bartro
Putina miscare


lucian
se cere inlocuit rezervorul.
elvislorin
poti sa il sablezi si apoi sa vezi daca mai e recuperabil
bartro
QUOTE
QUOTE (lucian @ Mar 18 2020, 01:21 PM) *

se cere inlocuit rezervorul.

Da, dar e greu de găsit așa că o să-l fac pe asta.


QUOTE (elvislorin @ Mar 18 2020, 04:08 PM) *
poti sa il sablezi si apoi sa vezi daca mai e recuperabil

Este.
elvislorin
Astept sa vad ce o sa faci...apoi o sa il fac si eu pe al meu smile.gif
bartro
Nu cred că o să fac ceva serios la nivel la care lucrezi tu.
elvislorin
Domne, multam...dar ma flatezi si nu cred ca e cazul...incerc sa fac o treaba buna fara risipa de bani si cu niste cunostinte de nivel mediu despre mecanica, restaurare samd
bartro
Am presurizat rezervor si am gasit asta:

Cositor nu s-a prins, am incercat cu sudura si am mai adaugat meta in zona accea subtiala, dar talent lipsa de timp au facut sa mai ramana un por mic. O sa etansez cumva, apoi urmeaza tratament interior care sigileaza / aplica un strat protector si art trebui sa fie ok.
elvislorin
Uite cum am rezolvat cu porii mici...am bagat poxipol si am nituit...merita incercat
bartro
Si asa au si venit niste vecini sa se plange de zgomitul (infernal ce e drept) produs de perie de sarma pe amplificator acustic natural numit rezervor.
M-am retras cu el in pivnita, dar nu am mai progresat notabil.

M-am si bagat sub masina ca sa sudez o piulita pentru sustinere rezervorului. Sta in 3 prinderi, una chiar dupa roata unde bineinteles a ruginit. Suportul a fost reparat acum ceva ani dar fara piulita, ce face montaj spre imposibil, si s-a folosit un autofiletant mic..
Apoi am vazut vaselina aruncat pe podeaua si evident e rupt un burduf. Trebuie inlocuit.
Apoi am vazut doua suruburi care tin diferential de masina desfacute, le invartam cu mana. Easy fix.


bartro
Mai aveam un spray de vopsea alba, si un spray de vopsea negru... Heat rezistant.

Alba-Neagra dar oricum e sub masina, doar la itp se vede.

Am avut si timp pentru rezervor, il am umplut cu feruginol si apa calda, lasta peste noapte, clatit a doua zi. Urmeaza sa aplic tratament cu tapox, sunt curios daca voi reusi sa acopar toate suprafata din interior, dar ar fi bine macar fundul (jumatatea inferioara) si imbinariile.

Pe suport toba regasit dupa multi ani intr-o cutie am aplicat chelade folosit si de BBo ( link ), mi se pare cam dubios, pare sa formeaza un strat destul de gros, un sigiiu netet la suprafata dar parca poros inauntru.

Sub podea am mai curatat rugina si aplicat under-body coating si ceara in cavitati,
bartro
De mult timp lipsa suportul de toba din zona cutiei, sitam ca il aveam prin cuttiile si am fost foarte mandru sa-l gasesc. Curatat de rugian, tratat cu inhibitor de rugina, vopsit, tot tacamul. Cand m-am bagat sub masina ca sa-l montez am constatat ca nu era suportul corect, posibil e de la un 520, model facelift.
Dar nu m-am lasat! am mai cautat si am si gasit suportul pentru modelele pana 05-76. Lipseste din pacate numar 10 din imagina dar vad ca inca se gaseste de cumparat



Si am gasit piulita lipsa la tampon suport cutie de viteza. Se pare ca nu e asa esential..

TiL
10 pare identic cu cel de pe E28.
bartro
QUOTE (TiL @ Aug 17 2020, 06:49 PM) *
10 pare identic cu cel de pe E28.

Da, ma gandeam ca e ceva comun la mai multe modele, altfel nu era inca disponibila.
bartro
N-am rezolvat nimic cu suprt toba pana acum, nici cel original nu se poate monta. Era prinsa de cutie de viteze cu 4 trepte, dar masina are unul close-ratio de 5 care e mai lunga, iar tobele acolo au o curbura. Nu imi dau seama ce s-ar potri, o sa fac intr-o seara in unventat de realoem pe tot ce inseamna e12 si e24, poate mai sunt variante care se potrivesc.

Meanwhile, undeva intre martie si 20 august s-a descarcat baterie, 0V avea. Am legat optimate 4, nu a pornit incarcarea pana nu am ajutat-o un minut cu o baterie buna. Au trecut ceva zile, vad ca invarta. Am gasit si vinovatul, e o problema cunoscuta - buton de avarii. Funcitoneaza ca un pix, si are un arc prea puternic din cauza caruia se indoaia un calaret, sau cum se numeste, si se activeaza avarii. Am desfacut, taiat ceva idn arc, indreptat limba metalica, poate mai tine.



bartro
Poza cu partea nedistrusa cu partea haotica a curtii in fundal.
Interior e tratat cu tapox, nu stiu daca a iesit ceva ok, am folosit 2 seturi din care unul era mai veche si parca nu s-a intarit cum trebuie. O sa vad.
bartro
Montat.
Aveam sub sorbul de benzina un filtru. Se monteaza presat pe fundul sorbului, si era cazut de multi ani prin rezervor. Acum ce am demontat si curatat rezervorul, am recuperat si filtru si il am pus la loc. A intrat greu.
Bineinteles cand am pus sorbul la loc in rezervorul proaspat montat a sarit iar filtru si acum e iar pierdut undeva prin rezervor.

bartro
Am recuperat filtru din rezervor cu ajutor de o moneda de 10 bani si un magnet pe un batz.
Realizez cam tardiv ca o sa trebuie sa am maxima grija cu varsari de benzina pe vopsea spray rattle can eco, nu cred ca rezista.
Am pus niste benzina din Kawasaki in rezervor, s-a amorsat greu pompa electrica de benzina, sta departe de rezervor la motor, si pe cel mai inalt punct, dar acolo era cel mai usor de montat. Mai bine era sub masina langa rezervor unde au modele pe injectie filtru si pompa, dar un am momentan prinderi pentru asa ceva.
I-am dat o cheie si a pornit, fara probleme, doar galagie pentru ca nu am montat toba inca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.