bartro
Feb 9 2011, 10:30 PM
Nu mai stiu, nimic pretentios, dar am mers pana acuma cu max 2000rpm, 250km.. cu ulei de acuma cam 170km, prima data am schimbat pt ca uleiul s-a contaminat cu benzina din cauza pompa de benzina stricata. La inceput tinea foarte bine presiune la ulei. Daca a suferit ceva, ar fi din cauza ca am mers ceva cu ulei asta contaminat cu benzina.
bartro
Feb 12 2011, 12:08 AM
Niste proiectoare mai retro unde as putea sa gasesc? De drum, nu de ceata. Dreptunghiular, chrom.
In tara am gasit de plastic:
http://www.bestautovest.ro/proiectoare-ceata-2.htmlhttp://www.bestautovest.ro/proiectoare-ceata-1.html
brown.shark
Feb 12 2011, 12:10 AM
pune si tu poze cu o masina care are ce ti-ar place tie , sa inteleg ce vrei si unde le-ai pune. vrei sa o faci US-look ?...
bartro
Feb 12 2011, 11:10 AM
Niste exemple:


Nu urmaresc nici un look, dar nu vad nimic cu faruri alea galbene si imi trebuie ceva lumina aditionala.
brown.shark
Feb 12 2011, 05:16 PM
o sa ma straduiesc sa-ti fac rost de 2 ochelari in stare super cu 4 faruri normale daca vrei sa le schimbi pe asta "france". astea galbene le-as lua eu. de proiectoare nu promit dar cotrobai...oricum , daca ma straduiesc, fabric 2 rame cromate, retro look, pt alea dreptunghiulare pe care le-ai gasit tu.
bartro
Feb 12 2011, 05:22 PM
Pastrez cele galbene, imi plac. O sa inlocuiesc un far de faza scurta ca e cam corodat. Faza lunga bate destul de bine. Am vazut azi niste proiectoare frumoase Hella la augsburg.. dar 350ron bucata..
brown.shark
Feb 12 2011, 05:25 PM
atunci le gresezi bine suruburile cu ulei, dupa cva timp le reglezi bine, eventual schimbi becurile. baga poza la alea augsburg...
bartro
Feb 12 2011, 05:49 PM
brown.shark
Feb 12 2011, 06:03 PM
seria classic vine bine. sunt scumpe dar sunt si bune. daca-ti iei, indiferent de marca, sa le pui folie 3M din start.
xox
Feb 12 2011, 11:11 PM
Alta modalitate pentru a imbunatati vizibilitatea pe timp de noapte oare nu este? Daca schimbi becul ori oglinda la faruri?
brown.shark
Feb 13 2011, 08:48 AM
e posibil sa fie si prafuite, cred ca o sa le faca un overhaulling total, dar la vara, nu p frigul asta, eu l-as face, mai ales ca sa schimb masticul ala tare cu ceva foarte soft, e o modificare buna pt viata farului.
oricum, cu proiectoare dreptunghiulare nu da rau deloc, parca se imbunatateste / completeaza fata.
bartro
Feb 13 2011, 12:33 PM
In mod evident cele existente nu mai iluminez cum au facut odinioara. Una e prafuit, celalt are o gaurica in sticla cauzat de o piatra si s-a coroda oglinda. O sa curat pe cel prafuit, si deja am cerut oferta pentru celalt. E interesant, pe bmwfans.info pare sa fie mai ieftin un far galben fata de un far clar.
Dar nu ma astept la o imbunatatire fenomenala. Cum asfalt si gropi sunt negre in Romania, lumina galbena nu este foarte bun pentru vizibilitate. Asfalt in Franta deseori e / era mai deschis la culoara si probabil acolo bat bine.
bartro
Feb 13 2011, 09:41 PM
Azi am avut spor. Era si necesar, pentru ca la frana dreapta spate am ajuns fier pe fier, o placuta de frana era uzat 110%..
De la vara anul trecut aveam in portbagaj placute noi ATE si kit de reparatie pentru etrierele. Am mai facut o incercare undeva la toamna, dar atunci nu am reusit sa desfac etrierele. Am tot dat cu degripant, si azi am avut noroc, s-au desfacut ambele etrierele.
Bineinteles era cat un pistonas din cele 2 blocate la fiecare etrier. S-a si simtit asta, nu prea merge frana pe spate, si cand mergea, apoi mergea infranat masina. Am reusit sa scot pistonasele blocate, lasand etrier pe disc, placuta la locul lui pe pistonas bun, si la cel blocat fara placuta. Am apasat pedala de frana pana a iesit cel blocat cat se poate de mult. Apoi am dat jos etrier si ca sa scot de tot pistonas blocat, am tinut pe cel bun blocat cu o constructie de o cheie fixa si 2 chei ajustabile care au tinut cel fix blocat peste pistonas bun. Din fericire, pistonase blocate nu erau ruginite decat foarte putin la margine. Le am frecat cu smirghel fin udat cu lichid de frana pe margina unde era un pic de rugina, apoi am curatat si frecat in etrier in cilindru bucata pana la garnitura de la etrier, unde era rugina. Am inlocuit garniturile, montat pistonas, montat protectie de praf noi (cele vechi erau cam rupte), am montat totul la loc, pus placute noi, si acuma am super frane

si masina merge mai usor.
Am reusit si in sfarsit sa dau jos bloc de M30 care de luni de zile o plimb in portbagaj
brown.shark
Feb 13 2011, 09:55 PM
banuiesc ca ai degripat si aerisitoarele...
mai ai capacele originale la ele ?
tomado e28 owner
Feb 13 2011, 10:11 PM
S-a dus aderenta pe spate

Am avut si eu problema cu pistonasul dr spate, a uzat aproape complet si fierul din placuta. Am luat si din disc la strung, facuse santuri. Dar am scapat plimband pistonasul de cateva zeci de ori cu pedala + o surubelnita. Sau asa sper... Capacelele alea din cauciuc pe aerisitoare sunt foarte bune. Eu am pus punte cu discuri de 528i, e28 dar mi se pare ca are un singur pistonas...
bartro
Feb 13 2011, 10:14 PM
QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 09:55 PM)

banuiesc ca ai degripat si aerisitoarele...
mai ai capacele originale la ele ?
2X da
brown.shark
Feb 13 2011, 10:14 PM
tomado e28 owner - sincer, tehnic vorbind, etrierele pe care le are bart sunt mai smechere / complicate ca la e28....

bartro - atunci, ASAP, mai faci cva gimnastica intr-o zi, dai roatili spate jos,indepartezi capacele definitiv, speli cu benzina (2-3 cm3), cu o siringa aerisitoarele inauntru pe canal, cu ce curge pe etrier speli p unde a curs lichid d frana, cu o pompa de roti sufli ca sa se usuce, bagi tot cu siringa aia ulei de cutie in canalul central al aerisitorului, apoi, inloncuiesti capacele originale cu 2 capace de pix tip BIC, taiate la lungime cat sa acopere TOTAL aerisitoarele, si hexagonul, sa se reazeme p etrier. capacele de BIC, dupa ce le faci la dimensiune, le umpli full cu vasilina cat mai rezistenta la caldura. ce da p afara stergi cu destu' si pui la loc in cutie ca mai trb.
e ?...
PS; daca n-ai pompa de roate, sufli cu un furtun de la spalatoarele de parbriz, plamani ai d la bici...
bartro
Feb 13 2011, 10:19 PM
QUOTE (tomado e28 owner @ Feb 13 2011, 10:11 PM)

S-a dus aderenta pe spate

Am avut si eu problema cu pistonasul dr spate, a uzat aproape complet si fierul din placuta. Am luat si din disc la strung, facuse santuri. Dar am scapat plimband pistonasul de cateva zeci de ori cu pedala + o surubelnita. Sau asa sper... Capacelele alea din cauciuc pe aerisitoare sunt foarte bune. Eu am pus punte cu discuri de 528i, e28 dar mi se pare ca are un singur pistonas...
Nu stiu cum ai putut sa mergi asa; facea groaznic la franare, tremura toate masina in chinuri. Am franat cu frana de mana mai mult de cand a aparut problema (apasand un pic frana ca sa se aprind becuri). N-ai rezolvat nimic cu plimbat pistonas, sa formeaza intre piston si etrier un strat de rugina, sa umfla, ai remediat doar temporar problema. Daca nu folosesti masina 2 saptamani probabil e blocata iar.
tomado e28 owner
Feb 13 2011, 10:21 PM
Eh, ma gandisem intr-o vreme sa-mi pun de 540i/740i/750i, dar m-am linistit... Vineri l-a oprit pe frati-miu cu Logan-ul, toata familia in masina, avea 65km/h in dreptul indicatorului de intrare in localitate (care evident era intr-o curba la ceva distanta de prima casa). E mai sanatos sa merg mai incet si atunci franele actuale sunt foarte bune pentru 2.4td.
LE: Poi nu a blocat de la inceput. Cand s-a decis sa faca figuri aveam de parcurs 200km fara posibilitate de amanare, asa ca am mers cum a fost. De facut facea groaznic intr-adevar... Nu stiu daca s-a remediat sau nu definitiv, dar din octombrie pana acum n-a dat semne ca ar fi papat din placute, iar de blocat nu am simtit sa mai blocheze... Nici de mers nu am mai mers mult cu masina. Vom trai si vom vedea.
bartro
Feb 13 2011, 10:24 PM
QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 10:14 PM)

tomado e28 owner - sincer, tehnic vorbind, etrierele pe care le are bart sunt mai smechere / complicate ca la e28....

Si pe fata au 4 pistonase fiecare, nu vreau sa stiu ce ma asteapta acolo

Eu cred ca orice BMW franeaza suficient de bine (pentru putere cu care a iesit din fabrica) daca discuri si placute folosite sunt de calitate, si daca sistem hidraulic si servo sunt tehnic ok.
brown.shark
Feb 13 2011, 10:26 PM
QUOTE (bartro @ Feb 13 2011, 10:24 PM)

QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 10:14 PM)

tomado e28 owner - sincer, tehnic vorbind, etrierele pe care le are bart sunt mai smechere / complicate ca la e28....

Si pe fata au 4 pistonase fiecare, nu vreau sa stiu ce ma asteapta acolo

vezi mai sus ca te-am "intristat'....
keep up the good work...
bartro
Feb 13 2011, 10:34 PM
QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 10:26 PM)

vezi mai sus ca te-am "intristat'....
Deloc. Ma gandesc asa, eu o sa mor la un moment dat. N-are rost sa fac sa tine masina mai mult decat traiesc eu. Cum a fost facut acuma, au tinut 35 de ani si nu s-au blocat. Si in mod sigur voi umbla la frane mai des ca fostul proprietar, deci le mai misc din cand in cand. Cel mai greu s-a desfacut piulita de la conducta de frana, anyway.
M-as concentra mai bine pe tabla si motor, ca acolo sunt semne mai clare de degradare.
tomado e28 owner
Feb 13 2011, 10:45 PM
Si cu posteritatea cum ramane?

Cand am vrut sa aerisesc puntea veche, s-a rotunjit hexagonul la aerisitor, pe urma s-a rotunjit si hexagonul la conducta. Am insistat in continuare, s-a rupt conducta, pe urma s-a rotunjit hexagonul la celalalt capat al conductei si era cat pe ce sa trebuiasca sa schimb tot sistemul de franare

Noroc ca s-a desfacut furtunul acela scurt la un capat. Oricum, de la o munca de cateva minute s-a ajuns la una de 2 zile... Asa ca trebuie verificate periodic
brown.shark
Feb 13 2011, 10:53 PM
QUOTE (bartro @ Feb 13 2011, 10:34 PM)

QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 10:26 PM)

vezi mai sus ca te-am "intristat'....
Deloc. Ma gandesc asa, eu o sa mor la un moment dat. N-are rost sa fac sa tine masina mai mult decat traiesc eu. Cum a fost facut acuma, au tinut 35 de ani si nu s-au blocat. Si in mod sigur voi umbla la frane mai des ca fostul proprietar, deci le mai misc din cand in cand. Cel mai greu s-a desfacut piulita de la conducta de frana, anyway.
M-as concentra mai bine pe tabla si motor, ca acolo sunt semne mai clare de degradare.
si c daca , lasi masina la copii, mostenire, e frumos.
tomado - ai avut belele pt ca n-ai folosit o inelara nedecalibrata pt aerisitor si cheie de conducte pt teava...si n-ai dat cu diesel inainte...
bartro
Feb 13 2011, 11:23 PM
QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 10:53 PM)

si c daca , lasi masina la copii, mostenire, e frumos.
Nu vreau sa ajung sa ma injura familia ca le am lasat cu o vechitura cu mega consum si giga impozit
brown.shark
Feb 13 2011, 11:26 PM
n-o mai da d gard ca soon e tax free...n-ai luat-o tu de fraier....
shapte
Feb 13 2011, 11:27 PM
Mie la e12 mi-a luat o zi sa schimb garniturile la etrierii de pe fata, dar am avut noroc cu conductele ca s-au desfacut usor, la fel si aerisitoarele....
Am dat afara pistoanele blocate cu aer comprimat:) Daca pe cele de pe spate le-ai facut la bordura cu alea de pe fata cred ca e mai greu.....
tomado e28 owner
Feb 13 2011, 11:43 PM
Pana sa ajunga bart cu masina bibelou si tax free, incarunteste
Deh, am folosit ce era mai bun din ce aveam la dispozitie... De dat am dat cu motorina si cu spray degripant dar tot degeaba. Daca ai fi vazut cat chin a fost sa se desfaca ce a mai ramas din teava si aerisitorul in menghina... Erau ruginite in ultimul hal. A fost unul din momentele cand preferam sa nu stiu ce inseamna masina.
Mi-e ca facem chat room aici si ne amendeaza bart, mai ales ca e in ograda lui
brown.shark
Feb 13 2011, 11:49 PM
nu-i bart d'asta, si oricum mai citeste un coleg, mai invata cva....
lucian
Feb 14 2011, 08:04 AM
QUOTE (brown.shark @ Feb 13 2011, 11:49 PM)

nu-i bart d'asta, si oricum mai citeste un coleg, mai invata cva....
ce parere ai? Bart a dat cu ambraziv fin pe pistonase. e corect?
te intreb, pt. ca am citit pe forumul celalat, ca nu se face asa ceva. era un baiat acolo care era impotriva acestui procedeu. cica dauneaza grav.
bartro
Feb 14 2011, 08:50 AM
QUOTE (lucian @ Feb 14 2011, 08:04 AM)

ce parere ai? Bart a dat cu ambraziv fin pe pistonase. e corect?
Numai pe margine unde era rugina si unde nu calca garnitura.
Nu mai incearca sa provoci scandal
brown.shark
Feb 14 2011, 09:28 AM
lucian - " ce parere ai? Bart a dat cu ambraziv fin pe pistonase. e corect? " cand ai sa faci diferenta intre suprafata de lucru a pistonasului si zonele in care bart a folosit abrazivul, mai discutam subiectul...
" te intreb, pt. ca am citit pe forumul celalat, ca nu se face asa ceva. era un baiat acolo care era impotriva acestui procedeu. cica dauneaza grav. " = e bine ca ai reusit sa memorizezi aproape toate literele ca sa poti citi....din pacate, se pare ca "a citi" nu-i tot una cu "a intelege"...
bart - merci....
.gif)
lucian, BTW , abraziv, nu "ambraziv"....adk...QED....
bartro
Feb 14 2011, 09:40 AM
Nici tu nu esti mai bun, ar fi bine sa discutati pe PM, mail, ... daca aveti ceva de impartit.
brown.shark
Feb 14 2011, 09:44 AM
bart - chiar nu am nik d impartit cu lucian, nu ne-am vazut ever, nu l-am provocat ever, doar i-am raspuns.
daca iti pare ca am depasit un nivel de "intepaturi" amicale p un forum d oameni normali, nu "stiff" , iti cer scuze. era doar un "mocking" de dimineata, la cafea...
io'sŪ
Feb 14 2011, 10:22 PM
off topic:
brown.shark nu stiu daca ti-a mai spus cineva, ai un stil de scriere ft ciudat, cateodata imi vine ft greu sa citesc posturile tale, sa nu mi-o iei in nume de rau.
ma refer la :
CITAT
nik d impartit
CITAT
p un forum d
si alte multe exemple prin posturile tale.
PS: daca tu crezi ca e ok si doar pe mine ma "deranjeaza" nu e nicio problema

am sa incerc sa ma obisnuiesc
brown.shark
Feb 14 2011, 10:49 PM
io's - ai dreptate, n-am facut asta ca sa deranjez p cineva...daca ti-am creat un disconfort, chiar fara sa vreau, te rog sa accepti scuzele mele, nu e cva personal
florin83
Feb 15 2011, 10:21 PM
QUOTE (brown.shark @ Feb 14 2011, 10:49 PM)

io's - ai dreptate, n-am facut asta ca sa deranjez p cineva...daca ti-am creat un disconfort, chiar fara sa vreau, te rog sa accepti scuzele mele, nu e cva personal
brown.shark
Feb 15 2011, 10:31 PM
cred ca am folosit niste prescurtari normale, nu am dat de furca nimanui sa citeasca, nu erau ceva de domeniul tehnic, sau greu de inteles.
bartro
Feb 15 2011, 10:44 PM
Chiar daca nu sunt de domeniul tehnic, normale nu sunt. Cum am sa invat eu odata Romana daca sa scrie asa pe forum?
brown.shark
Feb 15 2011, 10:58 PM
bart - pentru aprofundarea si deslusirea particularitatilor limbii romane, de obicei se apeleaza la o profesoara...
sper sa ma intelegi ca a fost o gluma, n-am de ce sa fiu ironic cu tine.
crede-ma ca sunt normale si chiar uzitate, dar tu nu esti nativ de la noi si ai dreptate sa nu intelegi. sigur sunt si la voi .
lucian
Feb 16 2011, 08:46 AM
bartro
Feb 16 2011, 11:00 AM
Da, un fel Olandeza degenerata. Cred ca muzica il a afectat creierul.
Ciupanezu
Feb 16 2011, 12:04 PM
QUOTE (brown.shark @ Feb 15 2011, 10:31 PM)

cred ca am folosit niste prescurtari normale, nu am dat de furca nimanui sa citeasca, nu erau ceva de domeniul tehnic, sau greu de inteles.
N-ar fi un mare efort să scrii normal.
lucian
Feb 16 2011, 12:32 PM
QUOTE (bartro @ Feb 16 2011, 11:00 AM)

Da, un fel Olandeza degenerata. Cred ca muzica il a afectat creierul.
..sau iarba l-a afectat. oricum a facut treaba buna tipu'.
mai e un film cand iese cu ea pe autostrada.
bartro
Feb 19 2011, 05:20 PM
Am reusit sa pun mana pe 6 pistoane + biele de M30B32. Diametru e ca cele de 3,0, 89mm, dar se pare ca merg cu vibrochen folosit si la M30B35 si asa ajunge la o capacitate de aproximativ 3200cmc. pret: 30 de Euro.
Astept sa le primesc, sa fie o teapa ceva
Daca motor necesita alezare, o alezez la 89mm si montez pistoanele de 3.2 . Carburatoarele au fost folosit si la motoare de capacitate asta, deci probabil merge, eventual trebuie cu un schimb de jiclaore.
lucian
Feb 19 2011, 05:36 PM
pai ce faci? tragi statul in piept? maresti cap. cilindrica si in acte ramai cu 2.8?
brown.shark
Feb 19 2011, 05:46 PM
bart - daca o faci 3.2, clar ai o mare ciuda pe benzina...vrei sa o termini...
bartro
Feb 19 2011, 05:49 PM
Pai Lucian, si asa nu mai e 2.8 cu uzura pe care are. Daca imi ofere cineva pistoane cota reparatie pentru 2.8 la bani aia, sunt mai mult decat interesat.
Brown.shark, crezi ca e o diferenta imensa intre consum de 2.8 si 3.2?
Si oricum, mai vedem daca le folosesc la ceva. La bani aia nu am putut sa nu le cumpar.
brown.shark
Feb 19 2011, 05:51 PM
mai glumim si noi, pe ploaia asta c sa faci altcva ?
sincer mi-ar place sa o faci un 3.2, cu jiglere cu tot, cva serpi si o evacuare dubla / directa sideways....straight cold air intake...
bartro
Feb 19 2011, 06:05 PM
Evacuare e o problema la E12 2,8 asta, e ca cel de M20B20. Doar la modele cu injectie au inceput sa pune dublu din fabrica. Evacuare care e pe masina e foarte ok, dar va rugini in cativa ani. Mai vedem atunci ce urmeaza.
Cold air intake are orice e12
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.