Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E12 528
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
bartro
Am montat pompa noua, merge. Apoi am scos din masina covoras si panou bord plin de lichid de frana fuyou_2.gif ca sa la curati in casa.
Bineinteles acuma s-a stricat alceva; nu sa mai incalzeste motor cat trebuie -> termostat blocat pe deschis.
lucian
QUOTE (bartro @ Dec 18 2010, 06:06 PM) *
Am montat pompa noua, merge. Apoi am scos din masina covoras si panou bord plin de lichid de frana fuyou_2.gif ca sa la curati in casa.
Bineinteles acuma s-a stricat alceva; nu sa mai incalzeste motor cat trebuie -> termostat blocat pe deschis.

fereste-te de vernet sau qh pt. termostat. behr chiar daca e mai scump.
bartro
Pe septar aveam un vernet, care a venit in cutie de Behr unsure.gif , a mers foarte bine.
Problema e ca nu prea am chef sa desfac iar instalatie de racire sad.gif
Ciupanezu
Nu trebuia să scrie zijdelings geïnteresseerd sub avatar? tongue.gif

Aşa sugerează google translate. laugh.gif
bartro
Ce? Unde? happy (24).gif
bartro
Am desfacut mai devreme carcasa de termostat. Are un Wahler. Bineinteles s-au rupt 2 din 4 suruburi cand am pus cheie pe ele. Foarte proaste calitate, nici nu am tras tare, nici nu erau blocati. Am curatat termostat, pare in stare buna. Sa misca, sa inchide si bine ochiometric. Am montat totul la loc, si cumva totusi circula antigel prin radiator, destul ca sa se urca foarte greu temperatura la motor.
bartro
Doar o poza, fara subiect wub.gif
TiL
asta-i photoshopata
Mihai_AMD
CITAT(lucian @ Dec 18 2010, 08:02 PM) *
CITAT(bartro @ Dec 18 2010, 06:06 PM) *
Am montat pompa noua, merge. Apoi am scos din masina covoras si panou bord plin de lichid de frana fuyou_2.gif ca sa la curati in casa.
Bineinteles acuma s-a stricat alceva; nu sa mai incalzeste motor cat trebuie -> termostat blocat pe deschis.

fereste-te de vernet sau qh pt. termostat. behr chiar daca e mai scump.

la mine apa nu-mi sta la jumate niciodata....sta maxim 1cm pana in jumate.desi caldura incepe sa faca in 2km.am zis asta vara totusi sa pun termostat nou,behr,am dat 88ron.urcase apa 2mm peste jumate,si cald tot nu baga...nu stiu exact de ce si cum mam enervat si am pus tot termostat vechi,cred ca e original,ca are sigla bmw pe el...

si referitor la pompa ambreiaj,si pe mine m-a lasat acum 2 ani,am pus decat garnituri noi si atat,merge ok si acum.oricum am alt set garnitrui in portbagaj si alta pompa ok dupa mine de rezerva...
bartro
QUOTE (TiL @ Dec 21 2010, 11:19 PM) *
asta-i photoshopata

Da, masina e de fapt o Toyota tongue.gif


La BMW-uri cum avem noi nu cred ca sta fix la juma mereu. Ceas e analogic, termostat are si el o banda proportionala (plaja de temperatura in care sa misca de la inchis pana deschis) si e normal sa varieaza temperatura un pic. La E32 ac de temperatura era actionat digital, sa vedea cum urca cu trepte. Statea mereu fix la jumatate, iarna, vara, unde bineinteles temperatura la motor nu era mereu la fel.

Am ales sa cumpar pompa noua de ambreiaj pentru ca nu am timp sa repar pe cel veche ca sa constat ca e prea uzata.

La BMW-uri cum avem noi nu cred ca sta fix la juma mereu. Ceas e analogic, termostat are si el o banda proportionala (plaja de temperatura in care sa misca de la inchis pana deschis) si e normal sa varieaza temperatura un pic. La E32 ac de temperatura era actionat digital, sa vedea cum urca cu trepte. Statea mereu fix la jumatate, iarna, vara, unde bineinteles temperatura la motor nu era mereu la fel.

Am ales sa cumpar pompa noua de ambreiaj pentru ca nu am timp sa repar pe cel veche ca sa constat ca e prea uzata.
TiL
QUOTE (bartro @ Dec 22 2010, 10:55 AM) *
QUOTE (TiL @ Dec 21 2010, 11:19 PM) *
asta-i photoshopata

Da, masina e de fapt o Toyota tongue.gif

laugh.gif

Si mie mi se pare dubios sa vad masina cu acul fix la jumate indiferent de conditii. Devin suspicios si paranoic cand vad asa ceva biggrin.gif
Dar nici sa oscileze prea mult, asa cum vad la supernova de exemplu. urca spre 100grade, intra ventilatorul, raceste destul de mult si tot asa. Prea chinuie motorul cu dilatari/contractari.

In schimb la E28, pot fi oscilatii mari, insa pe perioade mari de timp. Cobori mult in frana de motor scade pana spre albastru. Mergi in trafic, urca putin peste jumate, intra vascul, aduce la jumate si tot asa.
xox
La mine la E46 statea inainte fix pe jumate acul, acum dupa ce i-am schimbat electroventilatorul urca putin peste, 1mm sad.gif

Si nu face asta mereu, de obicei doar cand e frig afara. In vara cand era extra mega uber cald statea fix pe mijloc si urca peste jumatate doar seara, cand era mai rece. Ciudat.
TiL
o fi masina inteligenta si porneste electroventilatorul mai tarziu daca e frig afara?
xox
Nu, cred ca unitatea de comanda nu lucreaza in parametri. Chinese stuff.
bartro
Am mers 50km de pana acuma cu motor refacut. Nu merge deloc bine masina. Bloc cred ca e bun, dar orice alceva incepe sa pica acuma. Azi seara mi s-a oprit motor la urcare pe podul grant, nu mai am pornit. Am scos ceva scule din portbagaj, pana la urma a pornit, dar sau merge cat de cat, sau intrerupe, sau opreste si e greu de pornit, sau o ia la sfert.
alex230ro
poate e o problema de alimentare ?Poti sa incerci sa ai iei compresia eventual smile.gif
David

La alimentare ma gandesc si eu...

Ceva gunoaie, sau mai degraba sa nu traga aer pe unde ar trebuii sa traga benzina, ceva furtune coapte...

Verifica si pompa de benzina! weakbench.gif celb (4).gif
bartro
Avem asa dupa investigarile de azi:
- senzor aprindere dereglat in asa fel ca venea scanteie cand rotor nu era in zona de fisa/capac delcou. Asta sa intampla cand avea avans vacuum mult.. inainte sa umblu la motor ralantiu era mai ridicat (deci avans mai putin) si nu ma-m lovit de problema asta.
- la capac delou a picat 'varf de creion' sau cum sa spune si mai pierde si acolo din scanteie
- benzina muuulte in ulei probabil din cauza ca s-a stricat pompa de benzina.
TiL
Benzina intra destul de multa si doar daca ai probleme la aprindere, cum ar fi o fisa pe duca, ce nu produce aprindere decat dupa 2000rpm
bartro
In orice caz, treb sa schimb iar ulei, avea 50km smile.gif
eugene12
QUOTE (bartro @ Dec 23 2010, 08:06 PM) *
In orice caz, treb sa schimb iar ulei, avea 50km smile.gif

Imi e dor de bmw ul meu dar cand te vad cat te chinui si cate schimbi ma mai lasa dorul biggrin.gif .Oricum in ultimul an nu mi mai cazuse nimic la el si mergea chiar frumos.Asta dupa ce am schimbat fff multe de pe el.Poate te incurajeaza laugh.gif .E bien ca ai rabdare de fier.Sal.
TiL
Bart, cu benzina in ulei termini rodajul mai repede wink.gif
haifisch
prea repede
bartro
Stiu.. sad.gif De cand am vazut, nu mai merg cu masina pana nu schimb ciorba aia. De sa fac. Se pare ca masina trece prin o perioada in care pica toate. Sper sa se termine in curand, ca incep sa fiu dezamagit.
bartro
Intre timp Interceptor a fost foarte amabil si a schimbat ulei la masina. Vrioam sa fac operatiunea asta la mine in parcare, dar nu am reusit sa desfac surub de golire. Masina a primit si un termostat nou, temperatura a apei urca acuma cum trebuie. S-a mai schimbat si cat un furtun la sistem de racire cu ocazia asta.

Sunt dezamagit ca nu prea am caldura in masina. Vara asta m-am topit, acuma nu mai vrea.

Mai urmeaza sa primesc o pereche de amortizoare fata cu gaz de pe evilbay si un avans vacuum nou si capac de delcou nou, ambele pentru distribuitor.
brown.shark
fereste-te de vernet sau qh pt. termostat. behr chiar daca e mai scump.
super adevarat. vernet de la noi sunt niste facaturi din iran si QH china shit. BEHR e si mama si tatal termostatelor !

Cumva tija impingatoare din chiulasa a fost prea lung, a impins asa tare in pompa de s-a fisurat carcasa ei.
bart, pompa de benzina si tija nu sunt cele cu care ai cumparat masina ?

n-ai caldura nici cu thermostat new ?
ventilatorul de la aeroterma l-ai gresat ? are turatie buna ?
radiatorul de caldura e curatat interior / exterior ?
baga-i o bucata de carton de 10 cm latime jos la radiator, sa vezi cum incalzeste si sa protejezi radiator de sare. normal ar trb spalat rad cu jet cu apa calda inainte si dat cu motorina.
bartro
Termostat nou e ca si cel veche un wahler. Vedem daca tine. Temperatura motorului urca ok si sta bine acuma.
Ventilator sa invarte ok la aeroterma, dar iese aer calui, deci cumva problema e sau la debit de apa calda in radiator, sau nu trece aer prin radiator. Cum robinet de caldura are urme de umblaciuni pe afara, poate problema e acolo. Un robinet din asta costa > 400Ron si am avut chestii mai importante de rezolvat. O sa vedem mai spre primavara / vara daca trebuie inlocuit sau daca mai merge. Nu mor de frig in masina pana atunci.

Da, pompa si tija au ramas la fel. O fi fost diferit axa cu came care le actioneaza?
brown.shark
cand ai timp pune o poza cu robinet. nu se poate inlocui robinet cu un by-pas, sa ai debit full ?

pai voi, daca ati schimbat axele, n-ati verificat / masurat camele ? putea sa faca urat / o bataie si daca tija era mai scurta decat trb...
bartro
A fost inlocuit chiulasa cu tot, si nu a fost verificat, n-am fost nici la fata locului ca sa ma interesez cand s-a montat. Neatentie, se mai intample, s-a rezolvat.

Robinet e o chestie dubioasa, nu cred ca prea exista alternative, piesa 1:


Mihai_AMD
CITAT(brown.shark @ Jan 8 2011, 09:45 PM) *
fereste-te de vernet sau qh pt. termostat. behr chiar daca e mai scump.
super adevarat. vernet de la noi sunt niste facaturi din iran si QH china shit. BEHR e si mama si tatal termostatelor !

sa fiu eu oare singurul ghinionist?sad.gif
in toamna am luat behr,88ron,pt m20...am lasat pornit motor in curte,apa trecuse 1mm de jumate si caldura nu era gram...m-am enervat,lam pus la loc pe al meu,care am vrut sa il schimb asa degeaba,si a functionat normal in continuare...
de la aerisire nu era vb,eu nu am aerisit niciodata instalatia cand am demontat remontat termostat la m20
bart scuze de off*

ma uit pe la mine daca mai am vreun robinet wink.gif il fac cadou
brown.shark
ba da ai si o "poza" cu radiator separat? ca asta e cam astupat de carcase
Mihai_AMD
tin minte cand am luat e12,incercand sa ii fac caldura,am curatat,mai primitiv,caloriferul.am constatat ca era ticsit de impuritati...am bagat un furtun cu apa pe tur si nu pot sa explic ce iesea pe returul din el....mai aeva un pic sa fie si frunze macerate...apoi parca facea o adiere,insa nu cum trebuia,am cam tremurat 4 ani in e12 smile.gif
brown.shark
da mihai, cam ai dreptate , e montat cam in "cul de sac". dar nu-i singura masina cu asa belea. acu', unu ca bart, care are experienta full in bmw, trebuia sa se gandeasca la asta, era evident ca fostul proprietar n-a avut grija d masina dloc. mai bine facea un check-up cand era vremea buna.
bartro
Cand era vremea buna, numai aer fierbinte iesea pe acolo, chiar ma bucuream cu gand la iarna laugh.gif
Fiecare masina e altfel, nu ma asteptam la probleme de gen la limuzina de e12. La 2002 aveam caldura garla iarna, si vara puteam s-o opresc ca minune prin actionarea maneta din bord.. La e12 asta, se pare ca lucruri sunt mai complicate.
brown.shark
2002 al tau a mers si era masina ingrijita.E12 asta pare mai mult stat decat umblat.
iorgos
Si inca cat a stat, in loc sa mearga.

Pacat, a trecut tineretea pe langa masina, aproape degeaba. sad.gif
brown.shark
eu nu stiu d unde a luat bart masina, dar, oricum, bine macar acum ca o pune cineva la punct.
bartro
Deocamdata fac prostioare mici, cat o piese, cat un cuzinet. Munca grea trebuie sa fie an asta, curatat caroserie, reparat unde e necesar, si protejat de rugina.
brown.shark
exact asta ma gandeam ca trb la vara. dar nu esti tu omul caruia sa i se dea lectii in domeniul asta.
n-ai reparat pompa de benz originala / mecanica ?
bartro
Ai sa-mi da lectii, nu prea ma pricep, dar ceva trebuie facut.
Pompa n-am reparat si nici nu cred ca voi face. Merge frumos cu pompa electrica.
brown.shark
trb reparata ca sa-l faci original. asta electrica doar de rezerva / back-up.
ca sa poti / putem decide ce-i trb intai trb poze bune cu masina. acu' daca a venit putina caldura, du-te si spal-o cu jet cu apa data la temp maxima, verifici sa fie scurgerile din usi si praguri curate, eventual o speli cu paravanele de plastic din aripi (ce are si daca mai are) demontate. dupa asta, o parchezi la soare, cat d cat 2-3 zile. ulterior as demonta fetele de usi , daca e peste 0 grade afara si as da cu 50% ulei de cutie de dacie +50% motorina pe toata suprafata interioara de tabla a usilor, insisti pe parte de sus, in spatele ornamentului cromat de la baza geamurilor, dai si pe macarale / inchizatori. cu o pompa casnica de lichid de spalat geamurile. refaci cu folie de plastic si scotch paravanele din spatele tapiteriilor.
bartro
Si praguri trebuie tratat in incterior cu ceva. Podea trebuie tratat. Mai are ceva probleme cu rugina la oale spata, nu stiu daca trebuie deja reparat sau daca merge curatat + conservat. Mai are ceva probleme la fata de podea 'la picoare', sunt niste tablite / supporti ciudate acolo, cred ca singur lor scop e sa prinde rugina. Fusta fata e distrusa (deformata si ruginita).

Nu stiu cum pot sa fac mai bine, exista produse care cica merg dat pe rugina si protejeaza, exista alte produse care dau rugina jos chimic si apoi protejezi suprafata, exista o multime de produse, poti sa faci doctorat in ele si tot nu sti unde sa te apuci practic.
brown.shark
bart, eu ti-am zis doar ce poti face tu acasa, usor, fara stres.
cred ca-ti dai seama ca sunt constient ca toate cavitatile trebuie tratate, de asta am zis de scurgeri praguri, daca sunt curate, ai sa razi, se face un curent de aer ascendent prin stalpi si se mentin uscate la interior.
ca o sa le dai cu diverse produse, asta e clar, dar trb 18-20 de grade afara ca sa faci asta cum trb.
daca ai chef sa desfaci mocheta de la picioare, poti sa tai fundul de la cateva lazi de citrice, din cele negre, iti ramane un gratar de aprox 7-10 mm grosime, le tai la dimensiuni si le pui sub mochete, cu fata pe care sta lada pe sol spre spatele mochetei. o sa iti mentina o ventilatie acolo, mocheta se usuca si nu se degradeaza. incearca sa nu ai presuri de cauciuc ci tot din mocheta. cand cobori din masina, dupa ce te-ai urcat cu picioarele ude / murdare, scoti presurile, le scuturi de roata si le asezi pe motor cu fata in jos. se usuca pina revii. ajuti si mocheta masinii sa respire.
bartro
Stiu ca ventilatie e foarte important. Covorase de cauciuc nu le suport, le folosesc doar iarna cand e zapada, in rest avantajele sunt mai mici decat dezavantaje, cel putin la masini vechi. Ca si materiale de insonorizare pe podea. Daca patrunde umezeala in masina acolo sa creaza clima perfecta pentru gauri.
Chiar ca o sa dau jos fetele de usi, mocheta, practic tot interior, si ma apuc de treaba, mai spre primavara. Curati cavitatile cat pot, fac un inventar de damage, poate trebuie sudat in unele locuri. Vedem. Munca e, timp nu prea.
brown.shark
pt acum, daca ai dispozitie, fa chestia cu gratarele, e super
bartro
Ultima achizitia; un Blaupunkt Bamberg CR casetofon cu selector de tuner extern si microfon pentru functie de reportofon cool.gif
05aBi
Karaoke biggrin.gif

Cat a costat aparatul ?
bartro
69Euro + transport 20. Din ce am gasit ar fi fost cam model de varf cand E12 era tanar, cotat pe 1555DM nou in '76 pe www.e12.de.

LE: prezentare:


Mai multe casetofoane pe:
http://www.razyboard.com/system/morethread...-5898563-0.html


Un bord de E12 cu suport casetofon original (unde as putea gasi..?):
bartro
Link ala nu da direct la ceva.. In ce categorie sa caut?

LE: am gasit set asta la 109 Euro:



Nice, dar n-am ce face cu tot ce e acolo, nici n-am gauri pentru boxe unde le au E12 facelift.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.