Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E12 528
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
bartro
QUOTE (db85amd @ May 27 2010, 11:41 PM) *
uau!
e nou? de unde?vreau si eu biggrin.gif

Ebay, e noua, new old stock cred, dar e un pic zgriat. Cred ca gasesti si la BMW, sau Walloth & Nesch.
MeHigh
ce e ala? ca eu nu vad poza de pe netul de la birou sad.gif si m-ati facut curios
bartro
Un nasuc de rechinas OO----00----OO
bartro
Azi e 5.28!
TiL
biggrin.gif Ce i-ai luat cadou de Sf 528?
bartro
O sa-l dau nas ala. Alceva nu am.
Tu ce ai dat pe sf 5.25?
TiL
Am "uitat" de sarbatoare unsure.gif
De pe 22 pana pe 24 i-am bataie pe sosele, pe dig, pe camp si prin padure...
bartro
QUOTE (haifisch @ Apr 29 2010, 10:45 PM) *
pana in iunie rezolvam cu el


E Iunie. Hai cu update!
bartro
In seara asta am adus fata batrana acasa de la interceptor. E cald, nu merge reibkupplung ala, dar nu s-a fiert din fericire. Temperatura apei a cam ajuns pana la 2/3. Radio prinde in continuare putine posturi, de data asta am nimerit Smart FM. Chiar frumos, sa asculti pe Laura Pausini la volan de un E12 batran.

Acasa m-am apucat sa spal radiatorul pe care am cumparat acuma ceva timp. Nu a iesit mult din el, insa pe afara era destul de imputit. Maine o sa fac o sesiune de indreptat tablite la el.
bartro
Am pregatit radiator de inlocuire, spalat, indreptat din tablite unde mai era posibil, tuns, frezat. Am gasit o problema la alimentare de benzina; trage aer fals undeva in traseu de benzina de joasa presiune (intre rezervor si pompa mechanica de pe motor), si dupa ce opresc motorul se goleste. Banuiesc ca e chiar din pompa, problema. Acuma la pornire dureaza ceva pana vine benzina, trebuie rezolvat problema.

Am fost abordat ieri in parcare de un vecin ( cu un E46 ) care cu un zambet pe fata m-a spus ca a avut si el un E12, din 80, in anii 92 - 93. Amintiri..
David
CITAT(bartro @ Jun 8 2010, 10:31 PM) *
Radio prinde in continuare putine posturi, de data asta am nimerit Smart FM. Chiar frumos, sa asculti pe Laura Pausini la volan de un E12 batran

smile.gif Smart FM... Asta ascult si eu in vaporas! music.gif 107,3 FM! Ultima oara cand am deconectat bateria de la vaporas, sa pornesc un V8 Lincoln, am cautat o saptamana postul asta, pentru ca la mine nu se vede nimic pe display-ul de la radio... Cand ma urcam la volan, aveam o activitate in plus, cautam Smart FM! lgh (12).gif wallbash.gif laugh.gif dance2.gif
David
CITAT(bartro @ Jun 10 2010, 09:41 AM) *
Am gasit o problema la alimentare de benzina; trage aer fals undeva in traseu de benzina de joasa presiune (intre rezervor si pompa mechanica de pe motor), si dupa ce opresc motorul se goleste. Banuiesc ca e chiar din pompa, problema. Acuma la pornire dureaza ceva pana vine benzina, trebuie rezolvat problema.

Vezi sa nu ai vreun furtun de benzina, de pe circuitul de alimentare, crapat sau copt si pe acolo sa traga aer fals sau sa piarda presiunea! Am patit-o... wallbash.gif Am schimbat doua pompe de alimentare din cauza asta (furtun copt)!
iorgos
QUOTE (David @ Jun 10 2010, 12:47 PM) *
smile.gif Smart FM... Asta ascult si eu in vaporas! music.gif 107,3 FM! Ultima oara cand am deconectat bateria de la vaporas, sa pornesc un V8 Lincoln, am cautat o saptamana postul asta, pentru ca la mine nu se vede nimic pe display-ul de la radio... Cand ma urcam la volan, aveam o activitate in plus, cautam Smart FM! lgh (12).gif wallbash.gif laugh.gif dance2.gif


Sigur o saptamana cat ai cautat Smart FM, aveai in urechi V8-ul biggrin.gif
bartro
QUOTE (David @ Jun 10 2010, 12:55 PM) *
Vezi sa nu ai vreun furtun de benzina, de pe circuitul de alimentare, crapat sau copt si pe acolo sa traga aer fals sau sa piarda presiunea! Am patit-o... wallbash.gif Am schimbat doua pompe de alimentare din cauza asta (furtun copt)!

M-am gandit si eu la asta. Insa, daca trag cu gura pana dau de benzina (am montat un filtru cu carcasa transparent ca sa vad cand vine) si apoi inchid furtun cu deget, tine benzina. Cand conectez furtun la pompa, vad cum scade. Am suflat in iesire de la pompa, nu da inapoi. In schimb am descoperit ca carcasa de pompa are un surub (ca sa-ti permite acces la filtru din pompa) si surub ala are o saiba de metal. Surub trece chiar prin pompa unde trage benzina, si daca unde trece surub prin carcasa nu e etansat, pe acolo trage aer fals. Cum saiba de metal nu prea e moale, probabil de acolo e problema.
David
CITAT(bartro @ Jun 10 2010, 03:03 PM) *
Surub trece chiar prin pompa unde trage benzina, si daca unde trece surub prin carcasa nu e etansat, pe acolo trage aer fals. Cum saiba de metal nu prea e moale, probabil de acolo e problema.

Incearca cu o saiba de cupru sau cu o garnitura de klingherit, daca acolo e problema...
CRM112







































glumeam smile.gif
bartro
tongue.gif chiar o sa-mi trebuie poxipol la un moment dat. Am niste filet distrus la carburatoare si chiulasa, nu stiu daca pot sa le refac cum trebuie.
Azi am mers prin canicula cu E12. Am aflat ca 'vasc' totusi merge. Cupleaza cand apa e pe 2/3. Nu e ideal, dar e destul. Ajuns la destinatie (oldtimer expo), dupa ce am parcat si oprit motor, a sarit un dop de pe vas de expansiune. Era o improvisatie, evident. Am pierdut cam 4L de antigel. Asa ca am trecut pe la interceptor sa-mi iau vas de expansiune care trebuie.
Am aratat masina cuneva de la retromobil, sa vad daca pot sa-o fac vehicul istoric. A vazut masina, si a zis ca in principiu dar, dar sa mai aranjez una alta.
iorgos
Ar fi o realizare s-o bagi la retromobil, daca nu ai reusit cu 02 macar pe asta sa reusesti.

Iti urez BAFTA.
bartro
02 e la retromobil din 2006 toamna. Doar ca nu te ajuta cu nimic. Asa ca o sa vad cu E12 daca vor. Avantaj e scutire de impozit, dezavantaj e ca nu ai voie sa faci nimic cu masina, de preferat nici nu s-o folosesti.
Alt motiv ar fi ca daca in viitor cumva sa decide ca masini fara norme euro x nu ai voie in oras sau platesc nu stiu ce taxe, ma astept sa fie avantajat vehicule istorice cumva. Mai vedem, nu e musai.
bartro
Ieri am suflat jicloare smile.gif
Carburatoarele sunt dereglate total. La unu surub de amestec ralanti era scos 2,5 ture, la celalt era strans total. Mai are si fiecare carburator un surub pentru ralanti, care si ei erau pe setari otal diferite. Soc electric de pornire la una din carburatoare nu avea carcasa stransa, si sa tot modifica momentul in care actiona. Rezultat de munca depusa e ca acuma masina porneste binisor. Ce nu inteleg totusi e de ce se vede la un carburator cum curga benzina in camera de amestec, si le celalt nu se vede nimic. O sa le dau jos zilele astea, le desfac, setez toate reglaje conform manual, si mai vedem apoi.
Treb sa vad si de ce masina accelereaza prost peste 2500 - 3000rpm, banuiesc ca nu sa deschide cum trebuie camera a 2-a la nici unu din carburatoarele.

Am montat si vas de expansiune de motor M30, la cel de M20 sarisere deja vineri un dop improvizat de fostul proprietar. Credeam ca avea si radiatotor o fisura, dar dupa ce am schimbat furtun intre vas si radiator nu mai curge antigel deloc celb (15).gif

Am constatat ca roata dreapta spate merge franat, s-a inchins destul de rau (si odata inchins miroase a c.c. de caine). Daca am noroc e frana de mana, daca nu, inseamna ca trebuie umblat si la etrierele.
bartro
Ieri seara am demontat carburatoarele. Aparent sunt oarecum intregi, dar foarte murdare. Am reusit cu un ac pe post de burghiu sa desfund vacuum de avans. M-am speriat un pic cand am vazut ca carcasele de la soc nu prea mai au componente in ele, dar se pare ca masina are o varianta de carburatoare la care au simplificat sistem de pornire oarecum, si au adaugat ce se numeste TN starting system. Am gasit inca 2 valve de vacuum de la soc rupte, sper sa le gasesc la Cosmin. Poze:

Motor cu carburatoare:


TN starting system, folosit pe carburatoare numai in anul 76, poza si desenat:


Supape coapte, loc unde vin in soc, si desen:


Ceva jicloare tongue.gif si pentru arhiva desen cu circuite de avans:


Am desfacut un singur carburator, la celalt nu resuesc sa desfac surub pe care se prinde carcasa de filtru de aer:

E lipit, carburator acolo nu mai are filet, se invarte in gol dar totusi nu iese. Sub el e un alt surub care trebuie desfacut. O scot cumva, dar apoi nu stiu ce sa fac. Poxipol? Si daca trebuie iar desfacut carburator? Cum pot fa fac filet nou acolo? Sau poxipol si renunt la surub dedesubt?

poze facut de mine, desene preluat de la http://www.sehlin.com/cscoupe/tech/zeniths/bmw2/bmw2.html
bartro
Pe langa munca la carburatoarele, am desfcaut si capac la culbutori. Eram curios cum sa reprezinta axa cu came. La septar am avut experiente neplacute, si avand in vedere ca e12 tacana mai rau ca septar, si a mers cu benzina in ulei, ma pregateam pentru ceva rau. Ce am gasit e o axa cu came in stare buna biggrin.gif pastile pentru reglat joc zgriati ca si coada la unele supape sad.gif si jocuri la tacheti nereglat de foarte mult timp, sau reglate prost. La o supapa am chiar masurat joc ca fiind 0,7mm mad.gif . Asa ca le am reglat toate cum trebeuie.
Poze:
stefpoliac
QUOTE (bartro @ Jun 11 2010, 03:25 PM) *
tongue.gif chiar o sa-mi trebuie poxipol la un moment dat. Am niste filet distrus la carburatoare si chiulasa, nu stiu daca pot sa le refac cum trebuie.
Azi am mers prin canicula cu E12. Am aflat ca 'vasc' totusi merge. Cupleaza cand apa e pe 2/3. Nu e ideal, dar e destul. Ajuns la destinatie (oldtimer expo), dupa ce am parcat si oprit motor, a sarit un dop de pe vas de expansiune. Era o improvisatie, evident. Am pierdut cam 4L de antigel. Asa ca am trecut pe la interceptor sa-mi iau vas de expansiune care trebuie.
Am aratat masina cuneva de la retromobil, sa vad daca pot sa-o fac vehicul istoric. A vazut masina, si a zis ca in principiu dar, dar sa mai aranjez una alta.

din pacate vei reusi doar a anu'
e12 s-a fabricat pina in 81
astept si eu sa treaca cei 30 de ani "regulamentari" smile.gif
bartro
QUOTE
din pacate vei reusi doar a anu'
e12 s-a fabricat pina in 81
astept si eu sa treaca cei 30 de ani "regulamentari"

Nu chiar, regulament zice ca masina cu motorizarea respectiva treubie sa fie iesit din productie cel putin 30 de ani. 528 cu zenith cum am eu s-a facut pana in 1976/08, apoi au facut 528 cu carburator Solex 4a1, apoi 528i. Deci ma incadrez.
ps. E12 s-a facut pana in '85 in africa de sud...

rog si eu un moderator sa corecteaza quote si sa taie din post ala lung si poluant a lui CRM..
bartro
Am mai curatat ieri la carburatoare, am reusit sa desfac si pe nr.2. Am gasit infundat pompa de acceleratie la ambele, am gasit jicloare infundate, mizerie in camera de nivel constant. Acuma teoretic sunt mai ok. Se vedem cand le pun pe masina.
Am gasit si membranele ala di poze de mai sus de vanzare, 180RON bucata la Bavaria, la Cosmin tot ceva de gen, si 140RON bucata in Germania. Le as lua noi, dar sunt cam strans cu bani momentan (momentan eu suport cheltuieli familiale in integritate, sotia asteapa bani de la stat dar acolo nu e graba). Sa ma bag la o improvitatie?
coman cosmin
Da.2sau4 carburatoare de dacie si o sa mearga brici laugh.gif .
edutxu
mai cumpara un solex dcoe biggrin.gif
bartro
QUOTE (edutxu @ Jun 17 2010, 11:12 AM) *
mai cumpara un solex trei weber dcoe biggrin.gif

fixed.

Nu o sa pun alte carburatoare, ma gandeam sa fac su membranele alea din ceva. Any ideas? Dau o bere.
haifisch
ele normal din ce sunt facute?

nu de alta da chiar vreau berea aia laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
bartro
QUOTE (haifisch @ Jun 17 2010, 03:07 PM) *
ele normal din ce sunt facute?

Un fel de panza pare, prin care nu trece aer. Oare merge facut de un cauciuc subtire?
haifisch
sau klingherit da mai subtire?
bartro
QUOTE (haifisch @ Jun 17 2010, 03:19 PM) *
sau klingherit da mai subtire?

Trebuie sa fie flexibil - are un arc si trage vacuum din motor la ele, misca chestii la soc.
edutxu
se dadeau de la PNL niste pelerine de ploaie si erau dintr o panza cauciucata subtire......
secret.gif astepti o zi ploiasa, te plimbi nitel prin statiile de autobuz cu o foarfeca buna la tine si poate ai noroc smile.gif)
05aBi
CITAT(edutxu @ Jun 17 2010, 09:06 PM) *
se dadeau de la PNL niste pelerine de ploaie si erau dintr o panza cauciucata subtire......
secret.gif astepti o zi ploiasa, te plimbi nitel prin statiile de autobuz cu o foarfeca buna la tine si poate ai noroc smile.gif)


Offtopic
Multumita domnilor de la PNL, PDL ... mi-am facut un set complet de haine de lucru colectia Vara/Iarna pentru zilele cand am chef de mesterit la masina, si asa nu prea mai aveam haine de lucru. laugh.gif

Cand a fost perioada cu votarile, in curtea bunicii mele de la tara am gasit o pelerina impachetata frumos, cred ca au aruncat-o dintr-un elicopter sau ceva de genul ...
bartro
QUOTE (edutxu @ Jun 17 2010, 09:06 PM) *
se dadeau de la PNL niste pelerine de ploaie si erau dintr o panza cauciucata subtire......

Daca rezista la fumuri de benzina chiar ar fi o varianta smile.gif
xox
Tare nu-mi vine sa cred ca rezista la vapori de benzen. Cred ca era mai mult cu tenta politica gluma tongue.gif
bartro
Crezi ca PD-L-isti au facut pelerine care nu rezist la atentate cu coctail molotov? Ce naivi.. tongue.gif
bartro
M-am dat mie o bere pana la urma, am facut o improvizatie cu o bucata de bumbac subtire care am impregnat cu silicon de garnitura.
Am montat carburatoarele la loc, si le am sincronizat cu un device facut de mine; 2 senzori MAP de pe un opel ceva, fiecare legat la o galerie de admisie, si apoi masurat tensiune intre semnale date de MAP-uri. Works like a charm. Membranele de mine par functionale, cand pornesc masina la rece deschid clapetele de soc cam 3mm, folosind depresiune din galerie. Nu stiu cat o sa tine insa.
Am reusit sa obtin o ralanti destul de frumos si stabil, reactioneaza bine la pedala de acceleratie. Am mai si cositorit radiator pe un loc, pana la urma totusi avea o scurgere mica. Asa ca momentan am un E12 care:
- porneste
- are soc actionat electric functional
- are soc actionat de antigel functional
- nu curge nici ulei nici antigel la motor
- are ralanti rotund
- are avans si 'retard' la delco functional

Nu am facut test-drive inca, dar pe loc suna promitator. Nici nu mai curge benzina in carburator cum curgea cand eram cu masina la circ tongue.gif
Ce mai trebuie facut la carburatie, aprindere si racire:
- inclocuit toate furtunase care tin de vacuum (nu stiu unde se gasesc, sunt foarte subtire),
- inlocuit totusi garnituri la carburatoare, sau remediat altfel 'transpiratie' de benzina care a aparut dupa ce le am curatat,
- reparat scurgere diferential sau inlocuit diferential,
- cumparat valva avans actionat de de antigel, valva electrica ridicator turatie,
- cumparat membranele improvizate,
- cumparat furtune antigel, cele de pe masina sunt de fapt de combustibil, sa sa degradeaza repede din cauza antigel care ataca cauciuc.
bartro
Sa adauga la lista de cumparat 'cuiperca' de avans de pe delcou. merge dar trage un pic aer fals.

Ieri am facut i mica proba prin cartier, si sunt happy de cum merge masina pana in 2500 - 3000rpm. Trage bine, cuplu mult, pierde usor aderenta. Ralanti e surprinzator de silentios si stabil. La turatie mai mare insa problema a ramas: nu accelereaza cum trebuie. Da in nas un pic, tureaza greoi. Am sa verific avans centrifugal la distribuitor. Eventual am sa scot masina la o plimbare mai lunga, poate isi mai revine.

MAD520
felicitari bart. ma bucur.
bartro
QUOTE (MAD520 @ Jun 23 2010, 12:23 PM) *
felicitari bart. ma bucur.

Mersi, mai comenteaza, am impresie ca vorbesc singur pe aici tongue.gif
coman cosmin
ph34r.gif ceilalti privesc din umbra si iti tin pumnii stransi
haifisch
ti se pare ....esti urmarit smile.gif

ce..? iti place sa fii laudat? laugh.gif tongue.gif
bartro
QUOTE (haifisch @ Jun 23 2010, 03:22 PM) *
ce..? iti place sa fii laudat? laugh.gif tongue.gif

Tie nu? tongue.gif
coman cosmin
bravo bartbuna treaba party.gif party.gif .sa vii sambata cu ea la circ sa ne faci o tura sa vedem cum se simte tongue.gif


buna lauda?
biggrin.gif
bartro
blush.gif blush.gif heat.gif
haifisch
ti-am si gasit si porecla apropo de nationalitatea ta si pricepere

portocala mecanica laugh.gif
Ciupanezu
bartro
Chiar nu sunt talentat mechanic , nu mai exagerati laugh.gif
haifisch
asa asa ciupanezule.....exact poza la care ma gandeam laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.