Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E12 528
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
BBo
Se intampla lucruri toamna asta thumbup1.gif
bartro
Pus totul la loc, cand a venit bezina a pornit, dar suna urat. Sper sa fie doar culbutori.
bartro
Azi am invartit diverse lucruri (click pentru film)

alex230ro
decent biggrin.gif
TiL
laugh.gif
Suna bine
bartro
Am desfacut alternator, am curatat rulmenti, le am imbibat in vaselina. Mai avea o problema ciudata. Corpul alternatorului este format din 3 bucati, doua dintr-un aliaj, si la mijloc fier de la stator. Impamantarea (punte diode) si referinta de voltaj este pe partea din spate, dar contact cu motor este pe fata. Asa ca curent de incarcare trece prin cle 3 bucati, si cumva nu mai conducea curent. Am curata mizierie si rugina, sper ca merge acum fara sa mai trag un cablu in plus peste alternator.

Link ca sa gasesc in viitor:
http://www.e9-forum.de/viewtopic.php?t=27165
Ventilator trebuie sa cupleze la 55 grade C, cel de pe masina in timp cupla din ce in ce mai tarziu pana nu mai mergea deloc.
O sa fac un mic set-up unde pot controla temperatura si sa fac probe.
alex230ro
alt vasc as zice smile.gif
bartro
De unde? Si nu e vasc.

Am 3 posibilitati, in ordina cum le vad eu:
- Il repar pe cel de pe masina
- fac upgrade la vasc, ce presupune alta pompa de apa, vasc, elice, si cred ca si fulie
- il fac electric.
bartro
Am facut un set-up mic pentru niste teste, un foen pentru barbati, controlat de un controller de temperatura tip PID, o sonda de temperatura PT100 infipt in ambreiaj. Cel de pe masina la 55 de grade invarta liber, dar altul la 55 de grade Celsius e blocat.
Noroc cu Interceptor de la care am primit acum mai multi ani niste ventilatoare vechi.
bartro
Niste goodies, in mare furtune de racire, suport intermediar toba, excentrice pentru tacheti, coliere.
Si bonus un catalog mare, poate au vazut topicul asta si s-au gandit ca mai e piata de desfacere.



Suportul intermediar de toba este pentru M535i si este un experiment, masina a ramas fara acel suport de cand cu upgrade la cutie cu 5 viteze, nu am gasit inca ceva ce se potriveste. Dar M535i cred ca a venit cu cutie in 5 dog-leg cum am eu, asa ca poate se potriveste.
bartro
Am montat a loc tutul, dar o sa dau jos iar radiator. E prea putin spatiu intre elice si radiator.

Cauza nu o stiu, am avut speranta sa pot sa folosesc elice de E9 sau E3 care vine un pic mai in spate, dar se loveste de fulie de AC. Este foarte putin spatiu, Se vede ca e12 nu a fost conceput sa suporta M30 neaparat.
O cauza la mine este radiatorul, cum se vede are o tabla deasupra care iese, cel original nu avea. Apoi poate sa fie si o problema cu tampon suport cutie viteza, nu stiu daca ar conta mult sau daca este gresit, dar masina a avut conversie la cutie cu 5 viteze, si vad ca acel suport vine cu mai multe coduri de piesa diferite in functie de cutie / an / tip traversa metalica - nu mi-e clar si nici nu stiu ce dimensiuni au variantele. Intai incerc sa adresez radiator, apoi o sa fac un experiment cu suport cutie, sa vad cat influenteaza pozitia elice fata de radiator.
alex230ro
Tare imi e ca tot la conversie ventilator electric ajungi smile.gif
bartro
As vrea sa ma lamuresc cu asta totusi, daca nu e ok pozitia cutiei, inseamna ca nici linie cutie - cardan nu e ok.
BBo
Si totusi presupunem ca vibratii in mers nu ai ? Daca ari pozitionate in unghiuri diferite ar cauza unele vibratii, ma gandesc ?
bartro
Are ceva vibratie de cand s-a pus cutie cu 5 viteze, dar cardanul am primit desfacut in doua bucati si nu se stie daca s-a nimerit pozitia corecta.
eugene12
QUOTE (bartro @ May 4 2021, 06:52 PM) *
Are ceva vibratie de cand s-a pus cutie cu 5 viteze, dar cardanul am primit desfacut in doua bucati si nu se stie daca s-a nimerit pozitia corecta.

Vezi ca sunt firme care echilibrează cardane.Eu când am pus la e12 cutie în 5,am tăiat din cardanul meu ,când s a spart cutia în 5 și n am mai găsit și a trebuit sa o pun înapoi pe cea în 4 trepte l am lungit cu teava în interior dar apoi mi l a pus un nene pe strung și cică l a echilibrat.Asa stiu și eu,dacă îl demufezi,trebuie pus în aceeași poziție.
bartro
Da, din câte știu eu, se echilibrează întreg, nu fiecare bucata in parte, și evident nu merge asamblat in alte poziție fara probleme. Cardan e pentru cutie in 5, nu am tăiat sau sudat. M-am pus odată sub mașină cu motor pornit și în viteză și se vede cum are o rezonanță .
La o turație anume. In mers simt undeva la 50km/ora . E de experimentat cu poziția.

Am comandat tampon pentru cutie in 5, altfel nu am sa știu dacă ce am pe mașină e ok
Am făcut și comanda la o elice noua, dar se pare că nu mai e de găsit.
bartro
Am macelarit radiatorul dupa ce am aranjat cu grija decorul cu ghetele roz si pervaz.




Bineinteles s-a topit cositor si la o imbinare si sufla pe acolo la proba. Am inchis, vedem daca tine, diseara il pun sub presiune.
BBo
thumbup.gif
bartro
Tine presiune, montat pe masina, umplut cu mix antigel, apoi am pus cric sub motor ca sa pot sa scot suportul pe partea soferului, era o clema de fier care ar treui sa sustine joja de ulei cazut si prinsa intre suportul de fier si bloc motor si am rezolvat in sfarsit si asta.
Ocaziile de genul se lasa mereu cu curatat fier, tratament anticoroziv, vopsit.. mereu sunt lucrari aditionale la masina asta cand ma apuc de ceva.

Si daca tot am avut motorul sustinut de cric, m-am jucat un pic cu inaltimea motorului vs distanta ventilator - radiator. Era de probat pentru ca am avut si o sugestie de cum s-ar fi lasat tampoanele de cauciuc care sustin motorul si ca ar conta. Am constatat ca nu are un efect notabil, centimetri intaltime se traduc in millimetri de distanta.
BBo
QUOTE (bartro @ May 12 2021, 09:43 AM) *
Ocaziile de genul se lasa mereu cu curatat fier, tratament anticoroziv, vopsit.. mereu sunt lucrari aditionale la masina asta cand ma apuc de ceva.


Oh, da, daca e legea nescrisa a vechiturilor smile.gif
bartro
In IT se mai vorbeste de feature creep.

Azi am prins toate la loc la motor si am schimbat excentrice de la tacheti. Pentru cei cu M30 sau alte motoare fara tacheti hidraulici (M10, M20), priviti ce se intample daca se merge mult cu un motor fara sa fie efectuat reglaj:




Se vede la unele urma de la coada de supapa care a batut in acelasi loc cine stie cati ani. Altele sunt aplatizate. Asa ceva, pe langa zgomot de tacheti, face si imposibil sa mai fie reglat la spec jocul.
Chiulasa provine de pe un E32 si a fost refacut acum ceva mii de km, dar se pare ca nu au acordat atentia la 'detalii' de genul.
Maine poate apuc sa le reglez, si poate poate o sa suna mai bine motorul.
BBo
Sa le reglezi sau sa le inlocuiesti ?
bartro
Le am inlocuit, nu mai am ce regla cu cele din poza, sunt deformate.
BBo
D-asta ma intrebam ce mai poti regla.
Candva o sa trebuiasca sa fac si eu asta la urs. Candva...
bartro
Reglat tacheti, suna mult mai ok dar o sa ramana un motor mai galagios mi-e teama. Ceva au neglijat cand au refacut chiulasa, la rece e oarecum ok, dar odata ce incalzeste uleiul incepe concertul. O sa mai fac o verificare de joc la tacheti dar nu cred ca mai e mult de castigat.

Ventilator a cuplat, nu loveste radiator, dar a cuplat cam tarziu, probabil cu masina in mers cupleaza mai repede, dat fiind ca actioneaza in functie de tempetarura la fulie, si stand pe loc cu capota deschisa acolo incalzeste mai greu (verificat cu temometru). Odata cuplat a ramas asa cat timp a fost nevoie de racire. Nu prea sunt in zona de confort insa si
QUOTE (alex230ro @ May 4 2021, 02:28 PM) *
Tare imi e ca tot la conversie ventilator electric ajungi smile.gif

ma apuc de adaugarea unui ventilator electric in stil propriu, cu sensor temperatura digital pe care o sa introduc undeva intre faguri la radiator, ca sa nu mai gauresc / tai radiator sau furtun. Senzor o sa furnizeaza temperatura catre un modul nodemcu, care prin PWM o sa controleaza un ventilator variabil (stepless, nu on/off) in functie de temperatura. Nodemcu o sa rezolva si amorsarea carburatoarelor dupa un timp lung de stationare, eu nu vreau sa merge pompa cat timp e contactul pus (solutia alesa de multi), momentan merge pompa cat timp motorul are presiune de ulei, dar evident dupa ce a stat masina mult timp apara o problema de tip oua - gaina, pentru presiune de ulei am nevoie de benzina, pentru benzina am nevoie de presiune de ulei.
TiL
Aha, cu un cocosel in radiator rezolvi si oul si gaina.
bartro
laugh.gif

Facut si un fel de smoke test

nimic ciudat, dar avea si aparatul improvizat un debit cam mic.
bartro
Montat ventilator. Cam mic, nu am mai avut chef sa demontez radiator (golire de sistemul de racire etc) si am cumparat ceva sa intre prin fata la grila. Daca nu ajunge, mai pun unul, loc este.
Masina are acum un pagina de web si este integrata in aplicatia de smart home. Nu pentru ca mi-am dorit neaparat, dar pentru ca a fost usor sa folosesc electronica destinata pentru IOT. Pe langa ventilator am adaugat si o functie pentru amorsare cu benzina, pompa electrica merge 30 secunde dupa ce pun contact, si apoi doar cand merge motorul (=presiune de ulei). Si o pot porni si din interfata IOT daca vreau. Parametri de ventilator le pot configura programatic (nu prin IOT, nu vad rostul) - temperatura de pornire la viteza minima, viteza minima, si temperatura la care trebuie sa merge la viteza maxima.
BBo
cool.gif meserie
Ar trebui sa intri pe piata cu kituri de genul smile.gif
bartro
QUOTE (BBo @ May 25 2021, 05:26 PM) *
cool.gif meserie
Ar trebui sa intri pe piata cu kituri de genul smile.gif

Da, caut stand intre rosii si varza.

Si much against everyone's advice am decis sa incerc sa reconditionez jantele ATS care sunt o capodopera inca neintelesa din aniilor 80.

Doar ca tare mi-e ca nu ies cum trebuie.
alex230ro
sanse mari, dar se mai intampla si miracole biggrin.gif
BBo
Nu stiu ce tehnica vrei sa aplici, dar e treaba pt diamond cut acolo smile.gif
bartro
Da, diamond cut. Problema este ca la procedura standard se va lua un pic cu strung din supratata pentru ca este destul de corodata, si este posibl sa nu coopereaza inelul negru subtire intre partea cu gauri si buza, care iese in relief. Daca nu e perfect rotund o sa fie faultat de strung. Propunere initiala a fost sa-o rade cu tot, ce evident e mutilare sad (5).gif
BBo
Ah, da, interesant, nici nu observasem ca e in relief. Dar par in planuri diferite, miezul jantei fata de inel... nu sta mai jos miezul? Poate scapi asa...
bartro
Pornit motor, reglat amestec cu ajutorul colortune, e cam mic debitul ventilatorului, trebuie upgrade candva. Controlul electronic functioneaza bine in schimb.
bartro
QUOTE (bartro @ May 26 2021, 06:40 PM) *
Si much against everyone's advice am decis sa incerc sa reconditionez jantele ATS care sunt o capodopera inca neintelesa din aniilor 80.

Rezultatul:



Nu au mai dat cu negru pe centru si margina, din pacate, si au mai ramas mici gaurele, erau foarte corodate, mi se pare ok sa se vede un pic de patina.
BBo
Unde le-ai facut ? smile.gif
PS: Sunt bare cut sau au si lac peste ?
bartro
Au lac, aveau si inainte.
Au fost la Top Wheels pe Sistesti.
BBo
Cool, dau misto pe culori inchise ca a ta. Si mie imi trebuie unele polishate sau tot diamont cut sa contrasteze cu albastru de pe urs biggrin.gif
bartro
Acum ceva luni de zile am mutat-o un pic prin curte, abia mai mergea. Intre timp am mai remediat problemele - bujii noi, carburatoarele suflate si reglate.
https://youtu.be/gYzPfsce0tU
bartro
Facut ITP, ceva drumuri, merge ok-ish

Prin urmare - e de vanzare.
alex230ro
Hmm așa rău te-a supărat? ce preț ?
bartro
momentan 6K euro
BBo
Am vazut-o aseara pe OLX smile.gif ... spor la vanzare!
TiL
Uuuu, e pe olx?
bartro
A fost.

Vandut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.