io'sŪ
Jul 14 2012, 10:21 AM
Intrebare:
Daca schimbi motorul la un autoturism (omologare rar) trebuie sa ajungi si la fisc? ...sau acolo raman datele vechi?
TiL
Jul 14 2012, 02:01 PM
trebuie
io'sŪ
Jul 15 2012, 02:46 PM
asta e mai naspa..
bartro
Jul 16 2012, 12:15 AM
O sa merg asa cum e. Vroiam sa aflu cum merge un E12 cu un motor mai bun si sper sa aflu asa raspunsul. Motorul veche o repar in timp.
Dar mai e pana la probe...
bartro
Jul 19 2012, 05:04 PM
Ai, E32 din 87 aparent avea frana cu servo hidraulic

trebuie facut stut pentru vacuum in galerie undeva.
TiL, unde ai postat atunci manevra?
elvislorin
Jul 19 2012, 07:14 PM
ar trebui sa ai locul pregatit pt gaurire...cauta o umflatura pe galeria de admisie prin zona din apropierea servofranei
bartro
Jul 20 2012, 08:57 AM
Da, stiu, asa avea E32 al meu, dar pe galerie de la 3.5 nu am localizat inca locul. Si imi trebuie stut / niplu.
elvislorin
Jul 20 2012, 10:05 AM
eu am luat furtunul cu tot cu tulumba, iar in capatul furtunului am avut noroc sa gasesc si stutul
TiL
Jul 20 2012, 11:36 AM
QUOTE (bartro @ Jul 19 2012, 06:04 PM)

Ai, E32 din 87 aparent avea frana cu servo hidraulic

trebuie facut stut pentru vacuum in galerie undeva.
TiL, unde ai postat atunci manevra?
http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=69231Parca retin ca la 3.5 locul pentru stut e in alta parte pe admisie, in partea dinspre tulumba, nu spre radiator, in fata.
bartro
Jul 20 2012, 01:38 PM
Am sa mai caut locul, dar unde a facut TiL interventie, eu nu am asa ceva turnat.
LE:
un b35 din '89: Nu stiu daca am eu asa ceva, nu m-a sarit nimic in ochii insa.
TiL
Jul 20 2012, 02:13 PM
bartro
Jul 31 2012, 08:56 AM
Am fost pe la masina ieri seara, nu are nici un fel de pregatire / soclu pentru vacuum de servo. Voi vedea pe unde-l infig.
In alte ordine de idei, am legat motronic la instalatie de E12. 20 de fire are mufa de motronic, 8 cel de E12, si am folosit 5 din ele

, plus niste pamantari si un plus permanent.
Cand am pus contact, s-au aprins lumini de marche arriere, cutie 'noua' a primit sensorul de la cutie veche, si ceva nu pica bine pe acolo.
Cand am dat sa pornesc, a inceput contactul se face fite, nu mai cupleaza electromotor decat rar. Dar, ca in vorba aia, invarteste, scanteieste, benzineste
bartro
Aug 10 2012, 08:27 AM
Am rezolvat si cu servo de la frane, am refolosit legatura pentru carbon canister. Are un diametru mai mic, o sa vad daca imi da destul debit.
Initial motorul a mers prost, am descoperit ca tragea aer fals prin o gaura pentru un surub lipsa sub galerie de admisie. Acuma e acceptabil, dar inca nu raspunde la acceleratie cum trebuie.
Mai e de aranjat instalatie electrica, reglat tachetii, de facut control daca nu are alte surse de aer fals, de imbunatatit acceleratie, dar:
http://www.youtube.com/watch?v=K1yTH6WKJ78Am invartit un pic prin cartier cu masina, e ciudat. Probabil imi trebuie alt diferential, viteza 1 de la cutie in 5 e cam degeaba.
TiL
Aug 10 2012, 09:36 AM
Bravo!
Despre transmisie, asta de la 525i mi se pare cand prea scurta cand prea lunga. Deci e perfecta
In oras, pot sa merg lejer cu ea schimband la 1500-2000 rpm, sau mai tare: tr I, tr II si apoi direct treapta IV ca am depasit viteza legala.
Cu transmisia asta si motor de 3.5... relanti-ul e suficient in oras

La munte trebuie sa fie tare fun.
bartro
Aug 10 2012, 10:10 AM
E si o chestie de obisnuinta probabil. Dar acuma plec cu 1-a, accelerez, pun a 2-a si intru in frana de motor pentru ca diferenta de rapoarte e mult mai mic decat sunt obisnuit.
xander
Aug 10 2012, 12:44 PM
poate nu e reglat bine ceva la motor
poate scade turatia prea repede spre relanti.....asa era la primul meu 524td pentru ca era dereglat avansul din pompa de injectie
bartro
Aug 10 2012, 01:26 PM
La motronic nu prea ai ce regla..
05aBi
Aug 10 2012, 02:33 PM
Sa fie debitmetrul ? Am vazut ca este desigilat ...
bartro
Aug 10 2012, 02:36 PM
Nu mai e virgina de mult

Am 2 debitmetre, ambele desigilati. Intai nu mergea deloc motorul, si am inceput cautari pentru un debitmetru. Problema insa era de la aer fals, acuma motorul merge, desi e un pic lesinat la sarine mici.
Daca gasesc o oferta buna la un debitmetru sigilat, o voi lua.
bartro
Aug 22 2012, 09:29 AM
Up and running now.
Inca trebuie sa perfectionez sistemul de acceleratie. E cam lenesa la pedala mica, si nu pot sa accelerez la max inca.
Nu sunt inca sigur daca nu se incalzeste prea mult motorul. Am venit ieri cu masina acasa (canicula), si desi vasc e nou, temperatura a crescut prea mult. Elice e ceva de la un E36, dar e mai mare decat cel veche de 2.8, si ma gandeam ca trebuie sa-si face treaba suficient. Am golit o cutie de calgon in sistem de racire, diseara fac niste flush-uri, sper sa fie mai bine apoi.
Primele impresii:
Nu prea conteaza in ce viteza merg. Trage bine in orice viteza. Probabil si pentru ca am inca diferential cu raport 3.64. Feeling-ul e ca la o locomotiva, o forta constanta care te apasa in scaun. Vechiul 2.8 nu avea atatea cuplu la turatii mici, dar posibil dadea mai multe senzatii la rpm mai mari.
Cutie de 5 viteze cu rapoarte scurte e inutil. Probabil si din cauza diferentialul de 3.64. Nu sunt sigur pentru ce imi trebuie viteza 1. Schimbari de viteza sunt mai putin smooth decat la cutie veche de 4. E si ceva joc in timonerie care contribuia negativ la feeling-ul.
O sa trebuie sa refac frane cu o prioritate mai mare acuma.
TiL
Aug 22 2012, 10:16 AM

poate o vad si eu zilele astea
05aBi
Aug 22 2012, 09:18 PM
Ai facut treaba cu 3.5 asta
xox
Aug 22 2012, 09:34 PM
Si'acu nu tre' sa-l omologhezi?

PS: sad smile actually
bartro
Aug 23 2012, 01:26 AM
Terminati cu intrebarile astea retorice
David
Aug 27 2012, 09:38 AM
bartro
Aug 27 2012, 02:32 PM
S-a mai dus un an de RCA..
haifisch
Aug 27 2012, 06:42 PM
daca ai pus cutia aia dogleg cu a 1-a in jos felicitari
dar cu diferential 3.64 nu o sa se "pupe" niciodata bine
iti trebuie un diferential lung....3.25 minim....dar si ala e cred ca e scurt pt ca are cutia rapoartele prea scurte
bartro
Aug 27 2012, 09:00 PM
Da, diferential e prea scurt, ma asteptam la asta.
Dar per total nu pare o cutie foarte buna, dogleg ala. Am mai vazut scris pe net ca ar fi mai putin 'civilizate' si aparent asa e.
MeHigh
Aug 27 2012, 09:41 PM
bart, o aduci la intalnire la Slanic Moldova? sa nu fie doar 1 locomotiva pe drum, zic
bartro
Aug 27 2012, 09:53 PM
Nu m-am ocupat de loc cu intalniri. Bagati detalii la topicul dedicat si vom vedea
haifisch
Aug 27 2012, 10:24 PM
intradevar....nu sunt civilizate deloc....cu astea nu prea poti merge relaxat......nu le place
xander
Aug 28 2012, 12:43 AM
QUOTE (bartro @ Aug 27 2012, 09:53 PM)

Nu m-am ocupat de loc cu intalniri. Bagati detalii la topicul dedicat si vom vedea

intalnirea e pentru membrii facebook nu pt cei bmwzone ...cred
ontopic : imi place ce faci aici .....ar trebui schimbat titlul in 535i
visez si eu la un 535i dar e28 fara rugina si cat mai original ....visuri....
bartro
Aug 28 2012, 08:43 AM
QUOTE (xander @ Aug 28 2012, 01:43 AM)

intalnirea e pentru membrii facebook nu pt cei bmwzone ...cred
Nu m-am uitat pe facebook, nu stiu ce se intample acolo. Dar presupun ca e de bine.
QUOTE (xander @ Aug 28 2012, 01:43 AM)

ontopic : imi place ce faci aici .....ar trebui schimbat titlul in 535i
Va amintesc ca e doar o proba

Voi reface motorul original, dar cu cilindree marit. Sau cel putin asa intentionez.
Ideea e ca, de cand am masina, nu a mers niciodata la potential max. Si vrau sa vad cum e cu freude am fahren. Daca imi place cum se misca, o sa incep sa strang fonduri si pentru refacut motorul original, caroserie, interior.
bartro
Aug 28 2012, 08:42 PM
05aBi
Sep 24 2012, 11:03 AM
any updates ?
bartro
Sep 24 2012, 12:44 PM
Nu? Ce, am uitat ceva?
bartro
Sep 29 2012, 07:17 PM
Azi am reglat tachetii, am facut ver1.0.0.1 beta la acceleratie (am cursa completa acuma) si am pus antigel.
M-am dat si seamna ca nu ma am praguri. Cumva s-au gaurit toate pe parcurs de vara asta. Sum of all defects remains the same. Soarta masinii? Nu stiu.
bartro
Oct 2 2012, 08:42 AM
Da, asta e, continuam. Merge prea frumos acuma
bartro
Oct 23 2012, 10:28 AM
Ieri seara am avut un drum pe centura bucurestiului, prima data cand am iesit din localitate cu 3.5, asa ca am facut ceva teste. Motorul trage, dar simt ca inca nu la potentialul maxim. Dau vina pe esapament prea restrictiv. Acceleratie e liniara, cred ca in mod normal ar trebui sa simte cum creste forta odata cu turatie. Cel putin, la E32 asa era, peste 4000rpm era dezlantuire. Cu toate asta, am ajuns foarte usor la o viteza respectabila pe ceas. Nu prea am avut curaj in bezna de acolo.
lucian
Oct 23 2012, 12:32 PM
debitmetru e setat de fabrica? ai mutat rotita doi dinti la stanga, e alt motor...la jetronic cam asa e
TiL
Oct 23 2012, 05:45 PM
oricum, ar trebui sa simti cresterea aia de cuplu peste 3000-3500
Bart, eu zic ca-i de la avans
bartro
Oct 23 2012, 06:07 PM
QUOTE (TiL @ Oct 23 2012, 06:45 PM)

Bart, eu zic ca-i de la avans
N-am eu sistemul ala depreciat de Jetronic unde stai cu surubelnita si cheie de 10 langa ea tot timpul

Dupa cum merge acuma masina, forta motorului oricum depaseste capabilitati de directie si de franare actuale.
Debitmetru e desfacut, o am avut si pe E32 inainte sa-l inlocuiesc cu una mai buna. Pe E32 am simtit o imbunatatire de elasticitate dupa ce am schimbat-o, dar nu si de putere maxima . o sa mai fac un reglaj cu colortune, sa vad ce si cum e cu amestec. Intentionez si o implemetare de o sonda lambda.
Nu am incercat viteza maxima din motive legat de pofta de viata, dar extrapoland, la 180 cred ca ajunge usor. 200 s-ar putea sa fie si asta in grafic.
haifisch
Oct 23 2012, 06:16 PM
nu zic ca e cauza principala dar nu poti sa ai pretentii de la motorul ala cu evacuarea aia.....
bartro
Oct 23 2012, 06:55 PM
N-am pretentii, doar relatez si incerc sa-mi explic comportamentul.
TiL
Oct 24 2012, 12:26 AM
eu tot cred ca-i de la avans
alex230ro
Oct 24 2012, 08:01 AM
nici nu ma mira,dar care avans daca are Motronic?

sau asa inteleg
bartro
Oct 24 2012, 10:18 AM
QUOTE
01:26 AM' post='143115']
eu tot cred ca-i de la avans
.gif)
Distractie placuta!
bartro
Oct 31 2012, 03:42 PM
Unde gasesc si eu sa sudez o piulita pe saxofon de la toba, pentru sonda lambda?
alex230ro
Oct 31 2012, 05:06 PM
langa mine e un atelier de tobe-zona 1 Mai Expozitiei ar fi nu stiu cat iau pt sudura de genul asta.
bartro
Oct 31 2012, 05:38 PM
Ar fi cam pe drumul meu, zona aia. Trebuie dat gaura si sudat piulita. Cred ca e posibil fara demontaj etc, cam oricine cu aparat de sudura poate sa face asa ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.