Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E12 528
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
io'sŪ
Intrebare:
Daca schimbi motorul la un autoturism (omologare rar) trebuie sa ajungi si la fisc? ...sau acolo raman datele vechi?
TiL
trebuie
io'sŪ
asta e mai naspa.. sad.gif
bartro
O sa merg asa cum e. Vroiam sa aflu cum merge un E12 cu un motor mai bun si sper sa aflu asa raspunsul. Motorul veche o repar in timp.
Dar mai e pana la probe...
bartro
Ai, E32 din 87 aparent avea frana cu servo hidraulic wallbash.gif trebuie facut stut pentru vacuum in galerie undeva.
TiL, unde ai postat atunci manevra?
elvislorin
ar trebui sa ai locul pregatit pt gaurire...cauta o umflatura pe galeria de admisie prin zona din apropierea servofranei
bartro
Da, stiu, asa avea E32 al meu, dar pe galerie de la 3.5 nu am localizat inca locul. Si imi trebuie stut / niplu.
elvislorin
eu am luat furtunul cu tot cu tulumba, iar in capatul furtunului am avut noroc sa gasesc si stutul
TiL
QUOTE (bartro @ Jul 19 2012, 06:04 PM) *
Ai, E32 din 87 aparent avea frana cu servo hidraulic wallbash.gif trebuie facut stut pentru vacuum in galerie undeva.
TiL, unde ai postat atunci manevra?

http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=69231
Parca retin ca la 3.5 locul pentru stut e in alta parte pe admisie, in partea dinspre tulumba, nu spre radiator, in fata.
bartro
Am sa mai caut locul, dar unde a facut TiL interventie, eu nu am asa ceva turnat.
LE:
un b35 din '89: Nu stiu daca am eu asa ceva, nu m-a sarit nimic in ochii insa.
TiL
Te refereai la poza asta: http://www.e28-535i.com/upload/004_2.JPG
Dap, exact la asta ma refeream, la 3.5 "soclul" e mutat simetric.

http://img209.imageshack.us/img209/5079/caratnoels032te9.jpg
bartro
Am fost pe la masina ieri seara, nu are nici un fel de pregatire / soclu pentru vacuum de servo. Voi vedea pe unde-l infig.

In alte ordine de idei, am legat motronic la instalatie de E12. 20 de fire are mufa de motronic, 8 cel de E12, si am folosit 5 din ele smile.gif , plus niste pamantari si un plus permanent.
Cand am pus contact, s-au aprins lumini de marche arriere, cutie 'noua' a primit sensorul de la cutie veche, si ceva nu pica bine pe acolo.

Cand am dat sa pornesc, a inceput contactul se face fite, nu mai cupleaza electromotor decat rar. Dar, ca in vorba aia, invarteste, scanteieste, benzineste smile.gif
bartro
Am rezolvat si cu servo de la frane, am refolosit legatura pentru carbon canister. Are un diametru mai mic, o sa vad daca imi da destul debit.

Initial motorul a mers prost, am descoperit ca tragea aer fals prin o gaura pentru un surub lipsa sub galerie de admisie. Acuma e acceptabil, dar inca nu raspunde la acceleratie cum trebuie.

Mai e de aranjat instalatie electrica, reglat tachetii, de facut control daca nu are alte surse de aer fals, de imbunatatit acceleratie, dar:

http://www.youtube.com/watch?v=K1yTH6WKJ78

Am invartit un pic prin cartier cu masina, e ciudat. Probabil imi trebuie alt diferential, viteza 1 de la cutie in 5 e cam degeaba.
TiL
Bravo!

Despre transmisie, asta de la 525i mi se pare cand prea scurta cand prea lunga. Deci e perfecta biggrin.gif
In oras, pot sa merg lejer cu ea schimband la 1500-2000 rpm, sau mai tare: tr I, tr II si apoi direct treapta IV ca am depasit viteza legala.

Cu transmisia asta si motor de 3.5... relanti-ul e suficient in oras biggrin.gif La munte trebuie sa fie tare fun.
bartro
E si o chestie de obisnuinta probabil. Dar acuma plec cu 1-a, accelerez, pun a 2-a si intru in frana de motor pentru ca diferenta de rapoarte e mult mai mic decat sunt obisnuit.
xander
poate nu e reglat bine ceva la motor
poate scade turatia prea repede spre relanti.....asa era la primul meu 524td pentru ca era dereglat avansul din pompa de injectie
bartro
La motronic nu prea ai ce regla..
05aBi
Sa fie debitmetrul ? Am vazut ca este desigilat ...
bartro
Nu mai e virgina de mult smile.gif
Am 2 debitmetre, ambele desigilati. Intai nu mergea deloc motorul, si am inceput cautari pentru un debitmetru. Problema insa era de la aer fals, acuma motorul merge, desi e un pic lesinat la sarine mici.
Daca gasesc o oferta buna la un debitmetru sigilat, o voi lua.
bartro
Up and running now.
Inca trebuie sa perfectionez sistemul de acceleratie. E cam lenesa la pedala mica, si nu pot sa accelerez la max inca.
Nu sunt inca sigur daca nu se incalzeste prea mult motorul. Am venit ieri cu masina acasa (canicula), si desi vasc e nou, temperatura a crescut prea mult. Elice e ceva de la un E36, dar e mai mare decat cel veche de 2.8, si ma gandeam ca trebuie sa-si face treaba suficient. Am golit o cutie de calgon in sistem de racire, diseara fac niste flush-uri, sper sa fie mai bine apoi.

Primele impresii:

Nu prea conteaza in ce viteza merg. Trage bine in orice viteza. Probabil si pentru ca am inca diferential cu raport 3.64. Feeling-ul e ca la o locomotiva, o forta constanta care te apasa in scaun. Vechiul 2.8 nu avea atatea cuplu la turatii mici, dar posibil dadea mai multe senzatii la rpm mai mari.

Cutie de 5 viteze cu rapoarte scurte e inutil. Probabil si din cauza diferentialul de 3.64. Nu sunt sigur pentru ce imi trebuie viteza 1. Schimbari de viteza sunt mai putin smooth decat la cutie veche de 4. E si ceva joc in timonerie care contribuia negativ la feeling-ul.

O sa trebuie sa refac frane cu o prioritate mai mare acuma.
TiL
biggrin.gif poate o vad si eu zilele astea
05aBi
Ai facut treaba cu 3.5 asta thumbup.gif
xox
Si'acu nu tre' sa-l omologhezi? laugh.gif

PS: sad smile actually
bartro
Terminati cu intrebarile astea retorice smile.gif
David
Yes! ok.gif Who cares, baby? BMW e30 Cabrio.gif celb (15).gif celb (4).gif cha (2).gif party.gif
bartro
S-a mai dus un an de RCA..
haifisch
daca ai pus cutia aia dogleg cu a 1-a in jos felicitari

dar cu diferential 3.64 nu o sa se "pupe" niciodata bine

iti trebuie un diferential lung....3.25 minim....dar si ala e cred ca e scurt pt ca are cutia rapoartele prea scurte
bartro
Da, diferential e prea scurt, ma asteptam la asta.
Dar per total nu pare o cutie foarte buna, dogleg ala. Am mai vazut scris pe net ca ar fi mai putin 'civilizate' si aparent asa e.
MeHigh
bart, o aduci la intalnire la Slanic Moldova? sa nu fie doar 1 locomotiva pe drum, zic smile.gif
bartro
Nu m-am ocupat de loc cu intalniri. Bagati detalii la topicul dedicat si vom vedea wink.gif
haifisch
intradevar....nu sunt civilizate deloc....cu astea nu prea poti merge relaxat......nu le place
xander
QUOTE (bartro @ Aug 27 2012, 09:53 PM) *
Nu m-am ocupat de loc cu intalniri. Bagati detalii la topicul dedicat si vom vedea wink.gif

intalnirea e pentru membrii facebook nu pt cei bmwzone ...cred
ontopic : imi place ce faci aici .....ar trebui schimbat titlul in 535i
visez si eu la un 535i dar e28 fara rugina si cat mai original ....visuri....
bartro
QUOTE (xander @ Aug 28 2012, 01:43 AM) *
intalnirea e pentru membrii facebook nu pt cei bmwzone ...cred

Nu m-am uitat pe facebook, nu stiu ce se intample acolo. Dar presupun ca e de bine.
QUOTE (xander @ Aug 28 2012, 01:43 AM) *
ontopic : imi place ce faci aici .....ar trebui schimbat titlul in 535i

Va amintesc ca e doar o proba smile.gif Voi reface motorul original, dar cu cilindree marit. Sau cel putin asa intentionez.
Ideea e ca, de cand am masina, nu a mers niciodata la potential max. Si vrau sa vad cum e cu freude am fahren. Daca imi place cum se misca, o sa incep sa strang fonduri si pentru refacut motorul original, caroserie, interior.
bartro
Am desfacut motorul veche. Avea o bataie. Au fost inlocuit cuzineti si segmenti acuma ceva mii de km. Dar, dati cu pareri:







05aBi
any updates ? tongue.gif
bartro
Nu? Ce, am uitat ceva? tongue.gif
bartro
Azi am reglat tachetii, am facut ver1.0.0.1 beta la acceleratie (am cursa completa acuma) si am pus antigel.

M-am dat si seamna ca nu ma am praguri. Cumva s-au gaurit toate pe parcurs de vara asta. Sum of all defects remains the same. Soarta masinii? Nu stiu.
bartro
Da, asta e, continuam. Merge prea frumos acuma smile.gif
bartro
Ieri seara am avut un drum pe centura bucurestiului, prima data cand am iesit din localitate cu 3.5, asa ca am facut ceva teste. Motorul trage, dar simt ca inca nu la potentialul maxim. Dau vina pe esapament prea restrictiv. Acceleratie e liniara, cred ca in mod normal ar trebui sa simte cum creste forta odata cu turatie. Cel putin, la E32 asa era, peste 4000rpm era dezlantuire. Cu toate asta, am ajuns foarte usor la o viteza respectabila pe ceas. Nu prea am avut curaj in bezna de acolo.
lucian
debitmetru e setat de fabrica? ai mutat rotita doi dinti la stanga, e alt motor...la jetronic cam asa e
TiL
oricum, ar trebui sa simti cresterea aia de cuplu peste 3000-3500

Bart, eu zic ca-i de la avans
bartro
QUOTE (TiL @ Oct 23 2012, 06:45 PM) *
Bart, eu zic ca-i de la avans

N-am eu sistemul ala depreciat de Jetronic unde stai cu surubelnita si cheie de 10 langa ea tot timpul tongue.gif
Dupa cum merge acuma masina, forta motorului oricum depaseste capabilitati de directie si de franare actuale.
Debitmetru e desfacut, o am avut si pe E32 inainte sa-l inlocuiesc cu una mai buna. Pe E32 am simtit o imbunatatire de elasticitate dupa ce am schimbat-o, dar nu si de putere maxima . o sa mai fac un reglaj cu colortune, sa vad ce si cum e cu amestec. Intentionez si o implemetare de o sonda lambda.
Nu am incercat viteza maxima din motive legat de pofta de viata, dar extrapoland, la 180 cred ca ajunge usor. 200 s-ar putea sa fie si asta in grafic.
haifisch
nu zic ca e cauza principala dar nu poti sa ai pretentii de la motorul ala cu evacuarea aia.....

bartro
N-am pretentii, doar relatez si incerc sa-mi explic comportamentul.
TiL
eu tot cred ca-i de la avans fnd (7).gif
alex230ro
nici nu ma mira,dar care avans daca are Motronic?biggrin.gif sau asa inteleg tongue.gif
bartro
QUOTE
01:26 AM' post='143115']
eu tot cred ca-i de la avans fnd (7).gif

Distractie placuta! biggrin.gif
bartro
Unde gasesc si eu sa sudez o piulita pe saxofon de la toba, pentru sonda lambda?
alex230ro
langa mine e un atelier de tobe-zona 1 Mai Expozitiei ar fi nu stiu cat iau pt sudura de genul asta.
bartro
Ar fi cam pe drumul meu, zona aia. Trebuie dat gaura si sudat piulita. Cred ca e posibil fara demontaj etc, cam oricine cu aparat de sudura poate sa face asa ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.