brown.shark
Oct 10 2010, 09:57 PM
bart, trb sa dai cu cva motorina p toate "fiarele " etrier, suport de etrier, usor cu pensula, dupa ce le-ai curatat cat mai bine cu o perie de sarma, mai ales pe aerisitor si pe stutul de la furtun de frana, apoi mergi cu masina ca sa se incinga (cva frane mai lungi, patinate), motorina penetreaza, cred ca o sa trb sa faci asta de 2-3 ori, depinde de cat de mult timp nu s-a umblat acolo. iti mai trb un burghiu de 2 sau 2, 5 nu stiu sigur, masori, p care sa-l poti baga cu mana, usor pe canalul central al aerisitorului ca sa il cureti, bineinteles ca inainte bagi p el motorina cu siringa sa inmoaie mizeria (asa cum face dentistul sa curete un canal in masea ). neaparat cheie inelara pt aerisitoare, sa speram ca ai noroc si nu e mancat de rugina hexagonul sa fie sub cote.... oricum trb sa bati cu un ciocan de 0.500 kg axial in capul aerisitorului concomitent ce tii cheia in tensiune sa desfaci. la furtun trb cheie inelara spintecata...curata cu peria ok si la conexiunea furtunului cu teava de frana (pe contraaripa) si da abundent cu motorina. m-as mira sa nu gasesti si furtunele d frana obosite.
bartro
Oct 11 2010, 08:42 AM
QUOTE (brown.shark @ Oct 10 2010, 10:57 PM)

m-as mira sa nu gasesti si furtunele d frana obosite.
Mira-te, au fost deja inlocuite
TiL
Oct 11 2010, 12:24 PM
QUOTE (bartro @ Oct 10 2010, 09:06 PM)

Am avut azi spre seara un pic timp sa ma ocup de masina. Asa ca am coborat din bloc cu trusa de scule si placute + garnituri.
Din pacate nu am putut sa desfac suruburi cu care sunt prinse etrierele, asa ca nu am rezolvat nimic. Imi trebuie un mechanic.
Apoi am mai inlocuit ceva furtunase de vacuum, si am incercat sa reglez ralantiu mai jos, ca era undeva pe la 1200rpm. Nici aici nu am rezolvat nimic, carburatorul din fata trage aer prin treapta 2, si tine ralantiu sus. Treb s-l dau jos ca sa reglez clapeta bine ca sa sta inchis mai bine.
Poate mai facem o tentativa in WE. Cred ca o sa scot masina in fata la serviciu sa surubaresc. Am tot felul de chei, trebuie sa-i venim de hac. Deocamdata mai toarna degripant sau motorina pe suruburi.
brown.shark
Oct 11 2010, 12:47 PM
QUOTE (bartro @ Oct 11 2010, 09:42 AM)

Mira-te, au fost deja inlocuite

ai scapat adk...cit e uscat afara, curata bine conexiunea dintre furtun si teava de pe contraaripa si imbrac-o in vaselina, pt iarna ajuta mult. bine era sa poti avea ceara topita (stii cum, gen Teroson), daca ai o lampa cu gaz si o conserva cu ceara se poate face si jos in parcare, protejeaza f bine.
buna trb cu peperpot !!!
bartro
Oct 11 2010, 02:30 PM
QUOTE (TiL @ Oct 11 2010, 01:24 PM)

Poate mai facem o tentativa in WE. Cred ca o sa scot masina in fata la serviciu sa surubaresc. Am tot felul de chei, trebuie sa-i venim de hac. Deocamdata mai toarna degripant sau motorina pe suruburi.
O groapa imi trebuie ca sa trag bine de alea acolo cred. Ne auzim spre weekend, poate ne vedem.
QUOTE (brown.shark @ Oct 11 2010, 01:47 PM)

buna trb cu peperpot !!!
Da, sunt ciudate, imi plac. Din pacate nu sunt in stare buna.
TiL
Oct 11 2010, 02:33 PM
Pai tocmai, e santul ala din dale, nu prea adanc, dar numai bun sa te bagi sub masina
brown.shark
Oct 11 2010, 02:37 PM
pui intr-un flacon cu pompa ( gen clin / ajax) 500 ml motorina si 50l ulei d motor / cutie si le dai mereu cand pleci d acasa, se va umfla mizeria d p ele, bitum daca e , mizerie d frane nu s mai lipeste si inmoaie si oxidul alb, o sa tina si sarea departe.
bine era sa le faci o toaleta la cele de tabla si sa pui gumele d iarna p ele, e pacat de peperpot sa le muncesti iarna.
bartro
Oct 16 2010, 09:35 PM
Nu stiam ca se poate, dar azi era sa ma lasa in drum masina. A inceput sa merge cu intreruperi. Intai scurte, apoi mai mult intrerupt. Am scos o fisa cu motor 'mergand' si avea scanteie ba da, ba nu, ba slab, ba bun. Am frecat un pic platine cu o surubelnita, si apoi am mers cat de cat ok. Cred ca ceva nu e in regula la platine, dar condensator e noua, bobina e ok, fir rezistiv este si el. Cred ca o sa fac o comanda la un
gotronic. Asa scap de platine. Arate cam artizanal, dar nici scump nu e.
brown.shark
Oct 17 2010, 01:46 AM
super buna daca tine, ai scapat de platine, condens...
David
Oct 18 2010, 05:57 PM
CITAT(bartro @ Oct 16 2010, 10:35 PM)

Nu stiam ca se poate, dar azi era sa ma lasa in drum masina. A inceput sa merge cu intreruperi. Intai scurte, apoi mai mult intrerupt. Am scos o fisa cu motor 'mergand' si avea scanteie ba da, ba nu, ba slab, ba bun. Am frecat un pic platine cu o surubelnita, si apoi am mers cat de cat ok. Cred ca ceva nu e in regula la platine, dar condensator e noua, bobina e ok, fir rezistiv este si el. Cred ca o sa fac o comanda la un
gotronic. Asa scap de platine. Arate cam artizanal, dar nici scump nu e.
Verifica si capacul de la delcou!... Sa nu fie crapat pe interior, sau fisurat...
Poti incerca si un alt condensator, daca ai pe aproape...
bartro
Oct 18 2010, 09:23 PM
Cu cat imi place clasic, retro, carburatoare, cu platine nu prea am rabdare. Chiar daca aprindere ar fi in stare buna, tot trebuie reglat frecvent, tot performante sunt mai slabe fata de ceva electronic. Asa ca consider ca mai bine depun efort asta la upgrade direct.
bartro
Oct 22 2010, 08:17 PM
Am primit
Gotronic-ul. Sper maine dimineata sau Duminica sa am pentru o montare.
Solutia de fapt exista din 2 componente. Este o cutiuta portocaliu pentru comanda electronica de bobina (are si un LED de control), si un senzor care inlocuieste platine.
Comanda electronica poate fi si folosit cu platine clasice, in caz ca nu este dorit trecere la un senzor fara mechanica.
Pachetel e venit prompt, bine ambalat si cu un manual scurt pentru utilizare:
David
Oct 22 2010, 08:28 PM
Succes!
Ceva i-mi spune ca vei fii fericit!...
xox
Oct 22 2010, 09:55 PM
Chiar sunt curios cum o sa mearga dupa swap-ul asta.
Si suporti si economia locala, f tare
bartro
Oct 22 2010, 10:06 PM
tg-Mures, nu e chair asa local

O sa scriu aici bineinteles dupa modificarea cum a iesit.
xox
Oct 22 2010, 10:13 PM
Scuze am vrut sa spun economia nationala

my bad.
Ca inginer electronist, mi se pare cool "divais"-ul, dar ceea ce e si mai interesant de fapt e motivul pentru care a fost creat: o tara in care masinile cu delcou erau predominante. Adica daciile. Banui ca poate fi adaptat pe orice masina cu delcou clasic, banui ca exista si o varianta la americani sau prin alte parti.
Imi place mie asa ideea ca mai fac si ai nostri ceva
bartro
Oct 22 2010, 10:19 PM
Mai sunt,
pertronix cred ca e cel mai celebru. E mai elegant, dar si e mai scump si nu cred ca e de gasit in tara. Mai am vazut odata o aprindere de dacie cu senzor hall si pe axa aia mica cu came un fel de palarie cu taiaturi pentru a da semnal. Foarte bun si asta, dar greu de gasit si bineinteles nepotrivit pe orice in afara de dacia.
bartro
Oct 23 2010, 06:37 PM
Am gasit azi timp sa fac conversie. Montaj e destul de plug & play: am conectat intai comanda pe platine existente si am cautat cu volanta momentul in care sa stinge bec, ca sa am o referinta. Apoi am dat jos platine si am montat sensor. Am pozitionat in asa fel senzor ca sa fie perpendicular pe raza de axa cu came de la aprindere, si cu distanta asa ales ca sa se stinge LED. Apoi am mai invartit un pic la delcou ca sa se stinge LED ca atunci cand erau inca platine. Am dat jos si condensator. Apoi am pus capac de delcou la loc si am incercat o pornire. Masina a pornit imedtiat, parca un pic mai usor ca inainte. Merge bine, fara mici intreruperi pe care avea inainte. Poze:
Before:

After:

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=EAK21Vb7pWQMai am de reglat avans cu stroboscop, si de verificat cu osciloscop daca timp de incarcare pentru bobina este corect.
bartro
Nov 6 2010, 09:46 PM
Azi am dus masina la doctor pentru operatie la inima. Bataii erau prea tari, sufocam cei din spatele meu de fum.
http://www.youtube.com/watch?v=r9AGLre80E0
David
Nov 9 2010, 06:22 PM
bartro
Nov 9 2010, 10:24 PM
alex230ro
Nov 9 2010, 10:36 PM
senzational!

lasand gluma la o parte arata cam rau cilindrul ala
bartro
Nov 9 2010, 10:50 PM
Nu arate bine, insa avea compresie 12.. nu prea rau. Au si un pic de buza cilindrii. Parerea este ca mai merge insa recunosc ca nu ma simt foarte confortabil.
haifisch
Nov 10 2010, 12:52 AM
tu nu stii semnificatia la "mai merge"
bartro
Nov 10 2010, 09:53 AM
Mai merge inseamna ca cotele din motor sunt inca in parametri dat de producator, si uzura nu afecteaza performanta.
"Mai merge" inseamna ca nu prea te intereseaza sa merge bine, si faci o reparatie pe jumatate din cauza ca tie lene sau nu ai bani, nu ai timp sau nu iti pasa.
Corect?
TiL
Nov 10 2010, 10:32 AM
Yeeeeey, Bart, incet incet devii unul de-al nostru
Bartescu
PS. Eu cred ca o sa fii multumit de reparatia asta rapida.
brown.shark
Nov 10 2010, 11:38 AM
buza o sa stie sigur meseriasul sa ti-o scoata, nu-i asta marea pb.
sper ca vibrochenul nu-i mutilat la cuzinetul ala.
straduieste-te sa cureti bine toate canalizatiile de ulei.
incearca sa pui un bec economic alb in lampa portabila cand faci lumina cu ea pt poze, scapi de reflectii. sau o coala alba de hartie peste grilajul becului.
bartro
Nov 10 2010, 11:46 AM
Pozele sunt facute cu
telefon, care are lumina pentru blitz / lanterna LED.
Vibrochen arata ok la prima vedere. Nu buza ma ingrijoreaza, ci uzura indicata de ea. Ce ai face tu cu motor asta?
brown.shark
Nov 10 2010, 12:30 PM
dupa mine sunt 2 variabile de luat in consideratie.
1 , cat vrei sa tii masina asta? eu , in locul tau as tine-o dar nu am vazut-o pe dedesubt....
2 , cauti cotele de reparatii la ansamblul piston / segmenti / cilindru, masori si cilindrii + pistoanele tale si vezi unde te afli. atunci poti sa cauti o solutie.
poate sunt colegi pe forum-uri unde poti gasi aceleasi pistoane S-H dar la o cota mai mare decat ai tu acum si atunci e simplu.
masori si vezi ce gasesti.
pt poze cred ca poti anula blitz si alege una din solutiile cu lampa portabila. de probat.
David
Nov 10 2010, 09:04 PM
CITAT(TiL @ Nov 10 2010, 10:32 AM)

Bartescu
.gif)
Suna a... Ceausescu, Iliescu, Constantinescu, Basescu...
bartro
Nov 10 2010, 10:48 PM
M-am mai uitat pe la motor, sunt mai pozitiv in privinta starea ei. Maine masuratori, dar nu cred ca e caz de alezat etc. Pistoane au fost scoase, se pare ca cineva a incercat sa repara motor asta cu niste piese de calitate discutabila; primul segment de compresie e ciudat, cele de ulei dubiosi. Distributie se pare ca a sarit o dinte ceva, nu era amorsat intinzator. Stupid, nici nu m-a trecut prin cap sa verific lucruri de gen cand am cumparat masina.
brown.shark
Nov 11 2010, 12:33 AM
bart, trebuie sa fii pregatit sa gasesti numai "inventii" cand demontezi o masina reparata in RO pe principiul "mai ieftin ce se poate? ". am auzit si de situatii in care s-au scos segmentii, s-au cromat dur si s-au pus la loc. atat.
bartro
Nov 11 2010, 08:57 AM
Stiu, nu ma supar, asta e situatia, dar a putea sa-mi spune pe bune fostul proprietar [e buna care e treaba, ca oricum il am spus ca am dubii in privinta motorului dupa ce il am dat bani.
Ramana totusi ciudat, cuzineta distrusa, sau a avut lipsa de ulei, sau a prins o bucata de metal ceva in el scurt dupa ce a fost umblat la motor.
brown.shark
Nov 11 2010, 09:54 AM
n-ai de unde sa stii daca ex owner a stiut ce a facut mecanicul acolo. poate doar a dus-o si s-a ocupat mec. cuzinetul cred ca s-a dus din vreo mizerie pe canalele de ungere, e f important sa le cureti bine si suflate cu presiune mare. daca l-o fi reparat in vreun garaj de bloc si n-a avut compresor....
bartro
Nov 19 2010, 10:01 AM
Costuri pana acuma;
Chiulasa + garnitura de chiulasa + garnitura baia de ulei + niste alte maruntisi: 500RON
Cuzineti, segmenti resp. kolbenschmidt, goetze si garnitura capac culbutori victor reinz: 735RON
Ulei MOL 15W40 mineral pentru primele km: 75RON
Bloc motor pentru piese: 200RON
Sper sa merge.
brown.shark
Nov 19 2010, 10:40 AM
alta chiulasa sau ai restaurat-o pe a ta ?
05aBi
Nov 19 2010, 10:49 AM
Suna bine, si cred ca o sa mearga la fel de bine.

QUOTE (bartro @ Nov 19 2010, 10:01 AM)

Ulei MOL 15W40 mineral pentru primele km: 750RON
Sigur nu ai pus un 0 in plus ?
bartro
Nov 19 2010, 11:08 AM
QUOTE (05aBi @ Nov 19 2010, 10:49 AM)

Sigur nu ai pus un 0 in plus ?
Sigur ca da, am si corectat

QUOTE (brown.shark @ Nov 19 2010, 10:40 AM)

alta chiulasa sau ai restaurat-o pe a ta ?
Alta care avea deja executat lucrari. A mea oricum nu era cea originala, si necisita interventii cam la tot ce se poate.
brown.shark
Nov 19 2010, 11:21 AM
norocos ca ai gasit-o gata facuta.
bartro
Nov 19 2010, 11:30 AM
O sa vedem cand o pornim cat de norocos sunt.
brown.shark
Nov 19 2010, 11:33 AM
stii ce ai de facut cu o seara inainte sa o pornesti....
bartro
Nov 19 2010, 12:00 PM
Sa aprind o lumanare la biserica?
05aBi
Nov 19 2010, 12:10 PM
CITAT(bartro @ Nov 19 2010, 12:00 PM)

Sa aprind o lumanare la biserica?
O lumanare la morti pentru ce a fost inainte, si una la vii!
haifisch
Nov 19 2010, 02:24 PM
sa te imbeti bine si sa suflii in admisie sa porneasca repede
bartro
Nov 19 2010, 03:22 PM
Am timp sa beau tot weekend, pana luni nu sa termine, astept sa vin niste garnituri de evacuare.
bartro
Nov 20 2010, 10:35 PM
Azi am trecut la dinozaur, mai sunt de montat delcou, capac culbutori, galeriile de evacuare, carcasa filtru de aer si e de lamurit ce s-a intamplat cu un fir de un senzor de temperatura care a disparut misterios.
Am vazut masina si dedesubt pentru prima data, e un pic crocant in fata unde termine podea si incepe arcada de roata. Sunt 2 suporti acolo pe podeaua a caror scop nu mi este clar, mai sunt 2 tablite care prelungesc arcada de roata in fata celor 2 suporti. Conform TiL el nu prea a vazut masini sa mai aibe placutele astea, si vad de ce, e un loc bun pentru acumulare de noroi.
In rest pare rezonabil de intact burta.
bartro
Nov 23 2010, 11:53 AM
Sa mai adauga 60RON garnituri evacuare, si 20RON completare antigel.
Azi dimineata am vorbit cu masina la telefon, a fost pornit de Interceptor. A pornit la prima cheie bineinteles. Cu cuzineti noi si pompa de ulei inlocuit s-a stins repede bec de ulei, si nu sa mai aud batai.
A ramas o mica problema cu o garnitura pe fata, care sa rezolva dupa iarna. In rest, viitor suna bine.
TiL
Nov 23 2010, 12:12 PM
The Bartmobile is alive!
haifisch
Nov 24 2010, 11:05 PM
brown.shark
Nov 25 2010, 08:34 AM
daca ai unde, fa-i o spalare cu jet la presiune si temperatura maxima . o sa-ti arate ce si cum. p unde are cva, ca sa treci iarna, poti sa-i faci cva interventii la interceptor sau in alta parte unde poti sa o ridici. eu i-as desface tapiteriile ca sa curat usile inauntru si sa desfund scurgerile din usi. dai si pe spatele tablei usilor, mai ales sus langa geam, cu o pensula cu ulei de cutie romanesc, cat mai ieftin, cat mai gros. refacut foliile de plastic sub tapiterii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.