io'sŪ
Mar 30 2008, 12:37 AM
CITAT(ionusunt @ Mar 28 2008, 07:08 PM)

deci sa inteleg ca si la ursul lui fratimiu e aceiasi buba de nu sta la relanti ?
tu ce ziici ema ?eu auzisem ca nea fane schimbase debitmetrul cu unul bun mai demult...stii ceva de asta ?oricum o sa iau unu bun sa fac o proba ...eventual de la a mea ..am ce sa stric ? ca a mea merge prea frumos

eu nu mai zic nimic, intradevar "nea fane" a schimbat debitmetru la IXul lui frac-tu inainte sa i-l vanda cu mai mult timp insa acel debitmetru a fost luat de pe o masina care avea motronik 1.3 ('89 sau '90 chiar) ceea ce frac-tu nu are, nu stiu cat de bine se potriveste el acolo si ce informatii da la computer
ionusunt
Mar 30 2008, 12:09 PM
QUOTE (io`s @ Mar 30 2008, 01:37 AM)

eu nu mai zic nimic, intradevar "nea fane" a schimbat debitmetru la IXul lui frac-tu inainte sa i-l vanda cu mai mult timp insa acel debitmetru a fost luat de pe o masina care avea motronik 1.3 ('89 sau '90 chiar) ceea ce frac-tu nu are, nu stiu cat de bine se potriveste el acolo si ce informatii da la computer

aha ..nasol ...clar iti dai seama ca sunt alte computere. ..nu stiu cat de compatible sunt cu debitmetru ala .....mda....f misto
PS :a lui fratimiu are motronik 1 nu ?
PS2 :debitmetru trebe neaparat sa fie de pe un ix sa fac proba cu altul ?
LE: scuze pt apelativul "nea fane" dar asa l-am auzit din gura tuturor

ultimu edit:din cate stiu motronik 1.3 avea alt computer si alt debitmetru ..deci.:|
io'sŪ
Mar 30 2008, 01:01 PM
1: da
2: nu , trebuie sa fie de motronik 1
butcky
Mar 30 2008, 07:51 PM
Aia de Germania era Motronik 1 si ix-ul meu e 1.3! Am pus doar debitmetru si nu a mers pe a mea, apoi am incercat si cu calculatorul si tot nu a mers, asa ca sigur nu va merge nici la tine
ionusunt
Mar 31 2008, 02:06 AM
Rezolvam treaba cu chiulasa si incercam sa dam de cap ce a cauzat asta.

Dupa care debitmetru bun.
mario.b
Apr 10 2008, 12:07 PM
Astazi sper sa ajunga si fratele meu sa imi ia si mie ursul de la "reparat" dar din pacate cum l-am dus (nefunctional), stiti cumva unde as gasi si eu o schema a instalatiei electrice de la motor, in ideea sa stiu care sant firele care ies din panoul de sigurante si unde ar trebui sa se duca, pentru ca baiatul caruia i-am dus masina a apucat sa schimbe o parte din injectia veche, in sensul ca a dat jos jetronicul si pus motronic, acum singurele chestii care mai sant de facut sant firele si sa o pornesc. Daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu instalatia fac cinste, nu de alta dar momentan nu am avut bani sa cumpar inatalatie electrica complecta.
iulian325
Apr 11 2008, 08:45 AM
cutia de transfer poa fi reparata sau mai bine cauti una sh?
cum functioneaza cea de la e30 (nu principiul ci efectiv) ?
thx
puteam intreba pe ymsg dar consider ca ar fi mai multi interesati
Rares
Apr 11 2008, 09:28 AM
QUOTE (iulian325 @ Apr 11 2008, 09:45 AM)

cutia de transfer poa fi reparata sau mai bine cauti una sh?
cum functioneaza cea de la e30 (nu principiul ci efectiv) ?
thx
puteam intreba pe ymsg dar consider ca ar fi mai multi interesati
http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_case
iulian325
Apr 11 2008, 11:00 PM

paiiiiiiiii
scrie in engleza si eu vb o pasareasca de engleza
apoi e general articolul nu despre cea de e30...
Costache
Apr 13 2008, 11:12 PM
salut , am si eu o problema ..numai porneste masina deloc ..parca nu`i vine benzina nushu ce sa zic ...am mers linistit cu ea ..am oprit , si cand am plecat dupa loc (un pic mai tare) imi dadea "nas" parca imi taia benzina nushu ce sa zic ..am mai mers vreo 3 km si sa oprit in mers....si numai vrea sa o ia deloc ..care ma puteti ajuta si pe mine cu un mecanic sau poate va pricepeti vreunu ..nici macar nu am putut sa o aduc acasa pt ca nu am cui la ea...a ramas aproape de comuna catelu...
io'sŪ
Apr 13 2008, 11:39 PM
hmm... benzina ai in rezervor? incearca sa pui 2-3 litrii si vezi daca porneste , daca nu, verifica pompa de benzina
Costache
Apr 14 2008, 04:52 AM
benzina am ..si pompa de benzina cum o verific?
TiL
Apr 14 2008, 11:39 AM
Scoate furtunul care intra in rampa de injectoare, pune-l intr-o sticla si da la cheie, ar trebui sa curga multa benzina in timp ce invarti motorul cu electromotorul.
Adrian Pintea
Apr 22 2008, 12:51 PM
care sunt simptomele unei sonde lambda stricate??? sau sa fie debitmetru??? am miros de benzina pe toba...inainte aveam si putin fum dar am umblat la debitmetru, desfacut bujiile schimbat filtru de aer si a disparut fumul, dar consumul nu a scazut si mirosul de benzina pe toba nu a disparut...motorul trage acceptabil...dar ma deranjeaza consumul si mirosul...cum se regleaza avansul la jetronic 2000?
TiL
Apr 22 2008, 05:00 PM
Avansul poate fi una din cauze, eu l-am reglat prin experimentari, nu mai miroase atat de mult a benzina in spate, iar consumul a scazut putin. Dar tot ar trebui sa-l duc la service, sa-l faca cu stroboscopul.
Dupa ce faci avansul cred ca o sa trebuiasca sa mai umbli la debitmetru.
Nu stiu cum e cu sonda lambda...
Adrian Pintea
Apr 22 2008, 07:30 PM
de unde se regleaza avansul? se invarte delcoul ca la Dacie?
TiL
Apr 22 2008, 09:55 PM
Da.
Adrian Pintea
Apr 26 2008, 05:27 PM
alta problema dubioasa ar fii faptul ca oricand, motorul rece sau cald cand ii dau cheie sa porneasca trebuie sa tin vreo 2-3 secunde contactul....e normal la motoarele in 6? sau ceva imi face mai greu presiune in instalatie?? ce anume face presiune in instalatie? pompa de benzina sau pompa de injectie ca gandeam ca in cazul in care e pompa de benzina pe duca, poate miosul de benzina sa fie de la ea in spate si nu de pe toba...care sunt simptomele unei pompe de benzina pe duca? ca de tacanit nu tacaneste e silentioasa in mers...
Vas ruga sa imi ziceti care va pricepeti la motoarele astea sami ziceti pas cu pas cum sa reglez tot ca incepe sa me enerveze, motorul e in mintile lui, nu consuma ulei dar in schimb e dereglat total... mam dus la cativa mecanici o zis ca nu se baga la reglat pana numi fac rost de un debitmetru sigilat...pe care se pare nu il gasesc de 2 luni de cautari...
Azi am urcat calea turzii in cluj cu a 4'a la 1500 ture si batea avansu ca la dacii??? de ce oare??? Si in frana de motor de la viteza mare uneori am detonatii mici pe toba insesizabile pt unii dar eu la aud...sau e normal pt tobele zgomotoase sport??? Ce consumabile trebuie sa mai schimb pe la motor? e posibil sa fie filtru de benzina? unde il gasesc plasat...Sa-l schimb...
Alte probleme n-am doar ca in jurul baii de ulei pe la imbinare se vad urme de ulei imbacsit cu praf...Sa schimb garnitura?
Si inca o chestie la benzinare trebuie curatate injectoarele asa des ca la dieseluri? Sa fac si treaba asta? e posibil ca de acolo sa fie simptomul de presiune joasa pe instalatie? E greu de scos injectoarele sa le curat?
Nu e normal sa porneasca atat de greu. Al meu uneori, dimineata porneste la sfert, alteori, dupa 6-8 ore de stat trebuie invartit chiar si 10 secunde... e ceva pe alimentare, ori injectoare deschise care ineaca motorul ori altele... pot fi multe. Daca curati injectoarele ti le si verifica daca curg sau nu. La M30 injectoarele se dau jos usor, nu stiu la M20, dar tot n-ar trebui sa fie mare lucru.
Ai o singura pompa de benzina montata ori in rezervor, ori dupa pragul din stanga, sub masina.
Se poate regla debitmetrul, chiar daca-i desigilat, ceva cel putin acceptabil iese. S-a tot scris pe forum cum se regleaza.
Dar intai regleaza avansul cu stroboscopul.
Batea avansul la 1500 rpm? Sigur e reglat bine? Cum e avansul vacuumatic? Mai functioneaza? Sigur era zgomot de la avans?
Si intrebarile pot sa curga in continuare.... Daca nici nu stii unde-i filtrul de benzina, nu-i bine. Cauta-l si schimba-l. La 318i il aveam in compartimentul motor, pe lonjeron in dreptul oalei stanga.
Silviu
May 6 2008, 04:00 PM
Se da un '88 2.5 L cu urmatoarea problema : la rece porneste intotdeauna la prima cheie, insa la cald uneori porneste cam dupa 5 secunde de dat la cheie alteori mai greu . Cand o ia mai greu uneori mirose a benzina . Ce sa fie ?
Adrian Pintea
May 7 2008, 08:28 AM
Am curatat debitmetrul de praf. si am reglat din nou arcul sa fie cat mai moale nu statea in relantiu si am reglat si cursorul pana lam adus in 750 ture... rezultatul motorul parca merge mai rotund fumul a disparut, am doar abur cand e pornit motorul pana se incalzeste, insa lam cam gatuit, si urmeaza sa ii fac un reglaj de avans, nu mai bate avansul, sau mi sa parut numai...
Intrebarea este arc moale, intra aer mult implicit amestecu cu mai multa benzina, deci consum mai mare???...urmeaza sa vad daca asa este...daca nu reglez in partea cealalta cu arcul mai tare
Da, arc moale da mai multa benzina. Regleaza cum zicea pe nush ce site:
Tine-l turat constant, pe loc la 2-3000rpm si joaca-te cu acul (implicit clapeta debitmetrului) sus-jos, vezi punctul in care motorul se tureaza cel mai mult tinand clapeta de acceleratie nemiscata. Dup-aia umbla la arc in asa fel incat sa-l tina arcul in acel punct de turatie maxima. E putin complicat sa tii acceleratia nemiscata cu o mana si cu cealalta mana sa reglezi arcul dar se poate daca ai unghii sau o surubelnita dreapta in ajutor.
Dupa ce ai pus arcul, tureaza-l iar constant si misca iar acul cu mana sus jos. Daca motorul nu se tureaza mai mult cand misti acul cu mana, ai rezolvat problema.
Sa nu mergi pe idei gen arc tare da mai putina benzina=> consum mai mic. Da-i benzina cata cere.
P.S. cu ce cursor zici ca l-ai adus la 750 rpm? Ai umblat la deviatia fixa a acului din debitmetru? Recomand sa lasi cursorul asta la pozitia originala, centrat. La Jetronic exista un alt surub pentru reglat relanti-ul.
Adrian Pintea
May 8 2008, 08:09 PM
Dupa ce am scos un consum de 18 si motoru putin gatuit...am umblat iarasi la debitmetru reglat pe arc tare pana tremura motoru, reglat deviatia acului pana lam facut sa mearga stabil in 750...rezultatul trage mult mai bine, nu mai este gatuit, si un consum de 14-15 in oras...o sai fac un reglaj de avans cu stroboscop cat de curand poate reusesc sai scad consumul, daca nu asta este...
ledocteur
May 19 2008, 07:12 PM
intampin o mica problema cu bateria... cand vreau sa pornesc masina trebuie sa dau la cheie vreo 6-7 secunde ca sa porneasca. daca incerc sa pornesc a2a oara nu mai invarte electromotorul. cand mi s-a ars garnitura de chiulasa am lasat masina vreo saptamana in parcare si mi se descarcase bateria. apoi masina a stat aproximativ o luna cu bornele scoase. bateria este rombat si o am de 3 sau 4 luni. acum am curatat bornele, pt ca erau un pic oxidate si astept rezultate. ce altceva mai poate fi? mentionez ca de incarcat incarca, au fost verificate bornele. de asemenea nivelul pe baterie arata "scazut". dar totusi de ce nu se incarca? am lasat-o o ora pornita, am tinut cabluri de la alta masina tot cam o ora si nimic...
TiL
May 19 2008, 11:13 PM
Cat ai masurat la borne, 14V sau mai putin? Daca 13.8-14, bateria e dusa... Dar sunt sanse mici sa crape o baterie in 3-4 luni, fie ea si rombat.
ledocteur
May 19 2008, 11:27 PM
14 cred. nu am verificat eu. cel care a verificat a zis ca incarca bine. si chiar se pricepe

o sa incerc maine sa o pun pe masina lu fratimiu sa vad daca acolo se incarca. daca nu, cred ca ori o pun pe redresor ori imi iau alta
xox
May 20 2008, 05:52 AM
QUOTE (ledocteur @ May 20 2008, 12:27 AM)

14 cred. nu am verificat eu. cel care a verificat a zis ca incarca bine. si chiar se pricepe

o sa incerc maine sa o pun pe masina lu fratimiu sa vad daca acolo se incarca. daca nu, cred ca ori o pun pe redresor ori imi iau alta
14v ai spus ca pe alternator nu pe baterie. Daca doar "crezi" atunci pune tu mana pe un multimetru si masoara. Nu-i scumpa scula si nici nu dureaza mai mult de 2 sec sa afli rezultatul. Fa schimbul de baterii cum ti-am zis si termina cu prostiile, ca ma iau de bornele voastre instant
PS:
TiL
May 20 2008, 07:42 AM
Ah, deci glumeai
ledocteur
May 20 2008, 07:39 PM
am rezolvat cu bateria... am curatat bornele pt ca erau oxidate si acum incarca ok si porneste
xox
May 20 2008, 08:16 PM
Of bornele astea...
Adrian Pintea
May 24 2008, 09:50 AM
Am venit la voi in Bucuresti, m gasit debitmetru sigilat, lam montat, masina e cu totul alta, nu mai are exitari la acceleratii bruste, nu am fum pe tobe si a disparut si mirosul de benzina....
As vrea sai regelez si avansul cu stroboscopul sa fiu sigur ca e ok...
dar de pornit tot trebe sa in contactu 3-4 secunde sa o ia...
Cum desfac injectoarele? Trebuie sa dau jos rampa injetoare prima data?
Cand am schimbat debitmetrul am vazut ca sunt urme de ulei pe cot si in vechiul debitmetru...E normal? Sau am probleme la supape sau tacheti?
Vreau sa schimb uleiurile si filtrele...Am filtru de benzina in rezervor(sorb?!?)? Ce ulei e recomandat in diferential si cutie ca am auzit mii de variante si cati litri din fiecare?...LA motor castrol magnatec 10w40 mam gandit, fostul proprietar punea mobil1 15w40....De care sa pun?
Si vreau sa schimb distributia, ce firme sunt bune la curele si intinzator? Trebuie schimbata si pompa de apa de obicei?
TiL
May 24 2008, 10:55 AM
Bravo! Bine ca merge si el frumos acum.
Injectoarele ies odata cu rampa afara. Dupa ce scoti rampa ai sa vezi ca sunt prinse cu niste sigurante pe ea.
Uleiul in admisie e... oarecum normal cel putin la motoarele noastre atat de vechi. Numai sa nu fie balta. Cauzele nu le stiu...
Adrian Pintea
May 27 2008, 01:15 PM
Si referitor la uleiuri?!? cantitate,firme, tip? Si la distributie ce firme sunt bune de curele si intinzator...Pmpa de apa trebuie schimbata odata cu distributia?
ionusunt
May 27 2008, 05:04 PM
4.5 litrii castrol edge sport (RS ) 10w60 ...vreo 3 mil cu tot cu filtru .o sa fii foarte multumit.
Adrian Pintea
Jun 2 2008, 11:49 AM
si daca motoru papa un pic de ulei cam 2-300 grame la 1000km...are rost sa bag ulei scump?acum am in motor 15w40 daca punmai subtire il papa mai usor?
Sorin
Jun 2 2008, 11:51 AM
daca motorul nu e in mintile lui ramai cu 15w40 e mai safe
sau 20W50?
Eu cu de-asta merg, motorul meu papa cam 100-150ml/1000km, cu tot cu o mica pierdere.
In nici un caz mai subtire de 15W40.
Uite ce recomanda unii:
http://www.drive.com.au/recommended-oil/bm...02/results.html
Adrian Pintea
Jun 3 2008, 09:22 PM
pai la mine motorul e in mintile lui doar ca imi papa pe undeva...fum nu scoate deloc...acum de cand am pus alt debitmetru si am facut vreo 500km si nu a scazut nivelul de ulei...e posibil sa aibe vreo legatura?
mam uitat pe sub ea si imi supureaza ulei pe la garnitura de la baia de ulei si la garnitura de chiulasa, dar mai tare se vede la baia de ulei...
ciudat e ca nu lasa balta sau picuri de ulei pe locul de parcare...
am mai observat o mica pb in directie daca fac rapid stanga dreapta de volan se aude din compartimentul motor ca un scartait scurt si gros, ceva piesa incepe sa aibe joc ori articulatia aia sferica ori partea de mai jos...e grav?? mai pot umbla asa cu ea? sunt sanse sa se rupa si sa ma lase in drum? se poate schimba doar piesa respectiva defecta articulatia sau rulmentul acela de deasupra jugului? sau trebuie sami cumpar caseta completa
pe tablita de pe diferential imiscrie codul 1140A51744 ... de care diferential am?
Adrian Pintea
Jun 12 2008, 10:18 AM
nu stie nimeni?
io'sŪ
Jun 15 2008, 12:27 AM
raportul diferentialului e scris pe o placuta de tabla (in cazul in care se mai vede pe ea) care e prinsa de un surub pe capacul din spatele diff-ului
Adrian Pintea
Jun 15 2008, 08:07 AM
Am scris mai sus codul de pe tablita 1140A51744...
io'sŪ
Jun 16 2008, 09:58 PM
trebuia sa mai scrie ceva in afara de codul asta, ceva gen 3,45 sau 4,10 sau 3,25 si tot asa ... ala e raportul diff-ului sau poti afla invartind de cardan si numarand turele care le face planetara
316i
Jun 16 2008, 11:49 PM
Si eu am grup pe care la fel, nu scrie nici un raport, doar insiruirea aia lunga.
ledocteur
Jun 26 2008, 04:04 PM
am o mica problema cu masina, si anume cand calc brusc acceleratia are o mica ezitare si balbaie masina, face ca si cum as fi in a3a la 10 km/h.

stie cineva de la ce ar putea fi? de asemenea cand am incercat sa o turez pe loc tot brusc, la un moment dat mi s-a blocat clapeta aia de acceleratie de la motor (habar n-am cum se cheama) si imi statea masina la 1500 de ture la relanti. dupa ce am turat-o un pic pana la 6000 si-a revenit. please help ca-mi sta pe creier
Adrian Pintea
Jun 26 2008, 05:40 PM
si la mine merge gatuita...dar numai cand bag benzina proasta de la OMW
ledocteur
Jun 26 2008, 05:52 PM
QUOTE (Adrian Pintea @ Jun 26 2008, 06:40 PM)

si la mine merge gatuita...dar numai cand bag benzina proasta de la OMW
io bag de la petrom din acelasi loc mereu. da pana acu vreo 2 sapt n-a facut d-astea. am pus azi din alta parte... sa vad daca merge diferit.
ionusunt
Jun 26 2008, 09:16 PM
a lui domn doctor doar fuge prea tare masina

si raspunde extrem de brusc si violent cand bagi picioru brusc si violent in gaz....nu mi se pare ceva rau deloc
Adrian Pintea
Jun 27 2008, 09:48 AM
La mine de cand am schimbat debitmetrul cu unu sigilat imi bate uenori avansul...probabil fostul proprietar nu a putut regla debitmetrul celalalt si a umblat si pe la avans...dar poa sa fie si de la benzina cred...ca este cand bag de la orice pompa si bate avansul cand o calc brusc si merg subturat fara sa dau treapta inferioara...
Si inca o chestie? cum se manifesta un catalizator infundat invechit? ca mam uitat dedesupt si e si putin indoit...masina mi se accelereaza liniar daca o calc brusc ca sa se duca trebuie sa dau inferioara...e normal?sau e simpton de avans prost reglat?
Si mai este cand in relantiu se simte dar rar ca intrerupe un cilindru? sa fie de la bujii ,fise, capac de delcou, lulea? daca da ce firme sunt bune de fise, bujii de care model, capacul e nou, dar luleaua n-am schimbat-o
ionusunt
Jul 3 2008, 11:17 PM
ieri am auzit un zornait sub masina,ceva ce semana cu un colier desprins sau ceva pe la esapament.azi pe lumina m-am uitat mai atent,si m-am ingrozit.suspensia cutiei (jugul pe care sta prinsa cutia,cel care se prinde in podeaua masinii cu 2 suruburi) atarna intr-o parte,spre stanga....
sa imi fac probleme mari ?
daca s-a rupt surubul ala (stiu ca e un pic mai ciudat-e o piulita in forma de t ,partea de sus a t-ului fiind prinsa in potea ,tre sa tii contra in T ul ala sa strangi ) se mai poate inlocui ?
rezolva problema repede...
Surubul ala e facut sa nu aiba nevoie de contra, dar daca s-a lasat sina pe care sta, incepe sa ceara contra la insurubat/desurubat. Greu de crezut ca s-a rupt surubul, mai degraba s-a lasat sina atat de mult incat a iesit capul surubului din ea. Dar mai bine arunca un ochi.
Sina se lasa mai ales pentru ca surubul nu-i strans corect, adica in loc sa ramana asezat cum trebuie pe sina, sta cu colturile pe ea si o forteaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.