Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme ursulet
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Adrian Pintea
Din pacate nu am posibilitatea sa spal radiatorul decat sa-l dau jos si sa-l duc in casa sa-l spal in cada...
Am sa incerc sa schimb termostatul pt inceput
Aerisirea cum se face corect?
TiL
Nu cred ca are treaba termostatul.

Da jos radiatoru si curata-l cu jet. Deci curata-l pe exterior, nu interior. Si curata-l bine.
Ai sa vezi apoi cat de bine raceste.

Am avut beleaua asta la TD, chiar si iarna mi se incingea motorul la peste 120km/h. Vara l-am dat jos, spalat cu jet in cada vreo 3-4 ore (cu tot cu indreptat elementii indoiti), rezultat: o gramada de insecte, frunze etc, plus doi pumni de nisip.
alex230ro
ba are,si tu ca si mine ai sarit partea cu ajungerea apei pe albastru smile.gif
brown.shark
avand in vedere ca sezonul o permite, pe langa o curatare a radiatorului motorului eu as demonta / curata / verifica si radiatorul de climatizare + curatat drenajele climatizarii + verficat carbunii ventilatorului de climatizare si gresat bucsele cu unsoare grafitata.
Adrian Pintea
Am comandat termostat Behr, maine ajunge, cu un drum schimb si furtunele ca aveam unul copt...
Am precizat ca incalzirea peste jumate se face doar cand stau cu masina pe loc ziua pe canicula, daca ies seara, sau daca e vreme racoroasa acul sta cu o linie sub jumate spre albastru in afara orasului la drum intins si in oras sta cu 2mm mai jos de jumate
Aeroterma e ca noua, am lubrifiat-o mai demult odata cu mecanismul de stergatoare
TiL
Radiator mare sau mic, nu conteaza. Daca e infundat (da, pe exterior) nu o sa mai raceasca. Al meu parea ok chiar si cand l-am dat jos si m-am uitat de aproape la el. Dar dupa ce am pus jetul pe el...
Alecs, din cate tin minte al tau era foarte bun, cu un mic defect, elementii turtiti de elice. Mai infundat de atat nu se poate biggrin.gif
alex230ro
da avea cativa elementi turtiti si totusi toata lumea a zis ca e bun smile.gif
Adrian Pintea
Am schimbat termostatul acul sta la jumate cam tot timpul, cu o exceptie, cand stau pe canicula la semafor pe loc sau in coloana in aglomeratie, deci mai ramane de verificat daca radiatorul are elementii infundati si daca vascul isi face treaba, oricum se termina vara, o sa dau un jet de apa pe radiator sa vad daca apare vreo ameliorare si la anul am sa elimin vascul si am sa pun ventilator electric, caci vad ca un vasc nou nu tine nici macar un an
bartro
Cum sa nu tine nici un an un vasc nou? Eu am montat un vasc nou, sachs parca, de atunci am uitat de probleme legat de supraincalzire. A propos, e important sa fie bine etansat circuit de racire. Altfel pot sa ai probleme cu supraincalzire in situatii termice spre extrem.
alex230ro
mi-a halit un vasc nou atunci cand aveam radiatorul infundat,so pentru moment banii mei e pe radiator laugh.gif
Adrian Pintea
L-am luat vara trecuta vascul nou, ceva mai ieftin am luat si vara trecuta racea, acum dupa un drum de mare cu forja pe autostrada nu mai raceste...
Ce-i drept investitia in termostat Behr a meritat m-am plimbat acum seara pe racoare cateva ore si acul nu s-a miscat de pe mijloc spre albastru ca inainte, rezultand un relantiu frumos si stabil smile.gif
Adrian Pintea
Ce am observat ca daca opresc motorul cand e cald vascul mai face multe ture pana se opreste, deci e dus
Adrian Pintea
Am comis-o pana la urma, am redus putin avansul si nu mai urca asa de mult apa decat 2mm peste jumate cand stateam la stop...dupa o zi de mers in oras pe canicula incepe sa miroasa a antigel ars, cand ajung acasa desfac capota si vad antigel roata capacului termostatului, am mai strans cate o tura suruburile si de atunci nu mai urca apa deloc peste jumate, am testat din nou vascul, daca opresc motorul cand e cald se opreste odata cu motorul, cand e rece face multe ture pana se opresc paletele...
intrebare pt cine cunoaste, in frana de motor am bolboroseli pe toba si acul de consum instantaneu sta pe 4litri, mai demult imi statea pe 0, care e piesa responsabila cu inchisul alimentarii in frana de motor? senzorul de clapeta de acceleratie sau debitmetrul?
Silviu
Cum se schimba "streasinile" de la geamuri ? (shadow-line / chrome-line) ?

Eu le-am dat jos, am vopsit masina, iar acum ma straduiesc sa le montez. Nu reusesc. sad.gif

ps: am cracanat cu o dalta fanta prin care se prinde de caroserie, am reusit sa indoi "bagheta" iar cand am incercat sa o indrept am rupt-o ! sad.gif
brown.shark
QUOTE (Silviu @ Aug 26 2010, 02:54 PM) *
Cum se schimba "streasinile" de la geamuri ? (shadow-line / chrome-line) ?

Eu le-am dat jos, am vopsit masina, iar acum ma straduiesc sa le montez. Nu reusesc. sad.gif

ps: am cracanat cu o dalta fanta prin care se prinde de caroserie, am reusit sa indoi "bagheta" iar cand am incercat sa o indrept am rupt-o ! sad.gif


sant doi clesti specifici (sdv original) pt asa operatie. tu oricum, cand ai bagat dalta n-ai facut semne / zgarieturi pe suprafata de asezare / opusa ?
Mihai_AMD
CITAT(Silviu @ Aug 26 2010, 01:54 PM) *
Cum se schimba "streasinile" de la geamuri ? (shadow-line / chrome-line) ?

Eu le-am dat jos, am vopsit masina, iar acum ma straduiesc sa le montez. Nu reusesc. sad.gif

ps: am cracanat cu o dalta fanta prin care se prinde de caroserie, am reusit sa indoi "bagheta" iar cand am incercat sa o indrept am rupt-o ! sad.gif

eu le-am dat jos cu o surubelnita lata,am facut asa o parghie si am apasat de sus in jos sa iasa streasina aia pana a iesit smile.gif
apoi,pt ca nu am deformat-o am batut-o la loc cu podul palmei,s-a clipsat super.
Silviu
Nu am facut semne. Oricum, din pacate, am rupt streasina. Acum am facut rost de alta (cromata, dar am vopsit-o cu negru mat).
De iesit au iesit usor, fara sa folosesc nici o scula, insa de montat nu reusesc sub nici o forma.
Ma gandeam ca e posibil ca acum sa nu mai intre din cauza stratului de vopsea :-S .

Pana acum am incercat 2 metode:
- am uns streasina cu ulei si am incercat sa o glisez pana la locul ei; a inaintat doar vreo 15 cm.
- am pus-o pe pozitie si am incercat sa o fixez.
Adys_m1986
La e28 inainte sa le scot dadeam cu pensula imbibata in motorina pe deasupra,apoi trageam usor incepand de jos de la parbriz pana la plafon unde de ingusteaza la partea de jos,apoi trageam de ea in fata(glisa pe sina) si iesea foarte usor daca lasam un pic motorina sa actioneze.la montare le bagam invers,incepeam cu partea din spate o impingeam pana la locul ei iar partea de pe stalp o bagam usor la loc...mai poti sa o bagi si astfel: o pui la pozitie astfel incat muchia de pe caroserie sa intre in fanta de pe strasina si o bati usor cu podul palmei pana clipseza pe locas,incepi din spate spre fata.
Sper sa iti fie de folos...e foarte usor daca iti dai seama de ce vreau sa zic....
Silviu
Nici pana in ziua de azi nu am montat streasinile.
Revin cu o noua problema: nu porneste.
Cand dau la cheie nu se intampla nimic.
Prima data am crezut ca s-a stricat contactul, insa pe pozitia "INVARTE" se opresc luminile de la blocul de lumini.
Sa fie demarorul ?
MeHigh
cred ca face scurt electromotorul daca atunci cand ar trebui sa invarta se opresc luminile, poate a patit ceva rotorul sau carbunii.
xox
Am patit-o si eu cu electromotanul. S-au facut praf magnetii din el care tin rotorul si sugea curent ca nebunul. Am reusit performanta sa fac praf bateria laugh.gif

PS: porneste impinsa? Daca porneste, ti se aprinde becul de la baterie ori e totul ok?
xander
poate fi si solenoidul de la electromotor
tomado e28 owner
Mie imi facea asa de la ceva releu.
Silviu
Pana la urma am pornit-o.
Cu cheia, normal.
Numai ca rotesc de cheie barbateste, cu forta, o duc pana la capat.

QUOTE
cred ca face scurt electromotorul daca atunci cand ar trebui sa invarta se opresc luminile

Ma refer la becul de la blocul de lumini. Acel bec sta tot timpul aprins, mai putin pe pozitia "invarte".
Silviu
Am fost la electrician. Am curatat toate masele si plusul de sub capota.
Referitor la problema de pornire, electricianul a dat vina pe contact.
Cred ca are dreptate, masina a stat in service 2 luni.
Probabil s-a pus foarte mult praf.
Silviu
Nu mi-a mai facut figuri cu pornirea.
In schimb am reusit sa rup timoneria. blink.gif

Cum se da jos ?
(vezi poza)
Eu vreau sa desfac "1" (o saiba in U), apoi "2" si sa trag de schimbator.
"2" ce este ? Tot o saiba ? Sau surub ?
Adrian Pintea
Capacul de la termostat are garnitura sau nu? sau doar termostatul are?
MeHigh
@Silviu - 2 e tot o saiba din aia in U, o siguranta sa nu iasa axul ala de acolo.
Adrian Pintea
A aparut o noua problema de cand a venit frigul.
Mi se face condens in portbagaj de la ce sa fie oare? Nu am nimic ud in portbagaj
MeHigh
unde se face condesul mai exact? in partea stanga unde e suportul de cric? vezi poate sunt infundate scurgerile.
alex_maniacu_91
Stie undeva de unde isi ia semnalul turometrul la 1.8 m10? Al meu face pe nebunul, mai mult de 1500 nu urca ( si da, este de 4 cil).
Adrian Pintea
pe usa de la portbagaj pe interior imi face condens...oare pe unde sunt aerisirile?
TiL
sunt doua guri care ies sub mustatile barei spate
Adrian Pintea
A aparut o noua problema, dimineata pornesc motorul si nu mai merge turometrul si consumul instantaneu, ce sa fie oare? sigurantele sunt ok toate
Adrian Pintea
in mufa albastra am 12V cand pun contactul...pe placa la pinii turometrului nu am tensiune deloc cand pun contactul si nici cand pornesc motorul..nu se vad trasee intrerupte sau oxidate....semnalul vine direct din mufa? sau trece prin placa de Check control cu acumulatori?
TiL
Se zvoneste ca daca acumulatorii de pe placa cu Service Indicators (cred ca la ei te refereai) sunt dusi, nu mai merg turometrul si econometrul.

Nu stiu sigur daca-i asa, cert e ca dupa ce am desfacut bordul de E28, schimbat acumulatorii si curatat contactele in care se infig ceasurile pe placa de baza, indicatoarele si-au revenit. Nu o sa stiu ce a rezolvat problema: curatarea contactelor sau acumulatorii noi?

La urs m-am chinuit mult sa refac bordul, i-am schimbat acumulatorii, i-am curatat contactele de cateva ori, degeaba. Mergea aleator. Placa de la urs parca nu-i prinsa in suruburi, deci e mai firava, nu se tine asa rigid ca la bordul de E28. Deci e posibil sa fi facut intreruperi invizibile pe trasee... Urmatorul proprietar a rezolvat problema cu alt bord.
tomado e28 owner
Eu am scos acumulatorii si merg ceasurile in continuare, dar e... diesel.
Adrian Pintea
Am tot cautat scheme pe net si nimic...Caci am gasit buba...pe ceasul de turometru+eco nu am +12V pe nici unul din pini, ori e stricat ceva traseu ori ceva componenta de pe placa, acumulatorii sunt ok au 1,2 volti la borne...problema e ca nu stiu pe ce pini la turometru ar trebui sa am +12 ca as trage un fir de la ceasul de kilometraj
bartro
In mod normal 12V si pamantare vine direct de la mufa de bord. Masoare intre pin-uri de la ceasuri si mufa si vezi care pin nu are legatura.
Nu cunosc bord de E30 dar logic asa ar fi.
Pin-uri de la mufa/mufe probabil gasesti explicate in un ETM de E30.
Ar fi fain sa ai un bord bun de referinta, imprumutat.
Silviu
Poate iti sunt de folos sfaturile lui 316i: http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=5531&hl= .
haifisch
laugh.gif laugh.gif scz nu m-am putut abtine
TiL
Mda, acolo era alta problema.
Cel mai bine... cum spunea bart, un bord bun de referinta, pe care intr-un final il foloseste si-a scapat de probleme. Muta doar ceasurile sa pastreze kilometrajul.
bartro
QUOTE (TiL @ Apr 21 2011, 07:47 PM) *
Mda, acolo era alta problema.

Da? parca seamana, sau eu sunt prea obosit..
TiL
nu stiu despre tine, dar eu sigure sunt obosit smile.gif
Mihai_AMD
si eu am scos acumulatorii din ceasuri si merg toate acele fara probleme
am patit si eu la niste ceasuri sa nu mearga turoemtru si economizor si am schimbat blocu ala cu tot cu turometru si economizor( de fapt nush cine mai desparte astea 2 ca se schimba usor impreuna) si a mers,probabil unu(unii) din pinii aia care sunt pe spatele.lateralul turometrului si di care isi ia si economizoru semnal nu mai conduce ok
Adrian Pintea
undeva pe placa se pierde tensiunea de 12V de la contact si nu mai ajunge la turometru pe nici unul dintre pini, nam avut timp sa sap in el ca am lucrat pana seara, acumulatorii sunt buni ca iam masurat au fost schimbati acum 2 ani ca nu mai mergea oil serviceu
Adrian Pintea
Am rezolvat problema cu turometrul...Nu aveam + de contact pe firul rosu-violet din mufa albastra si aveam pe celelalte, am facut un strap, pornit motorul si a luat-o, merge si turometrul si consumul instant...Oare ce s-a dus de nu mai am tensiune pe firul ala cum pot afla unde pleaca? acum un an mi s-a dus plusul permanent de la casetofon am descoperit ca am o mufa mare pe stalp sub bord, deasupre difuzorului, dar de acolo nu imi dau seama unde pleaca manunchiul de fire, oare in tabloul de sigurante?
Adrian Pintea
Stie cineva cum ar trebui sa fie rezistenta la debitmetru? la mine creste de la 400 ohmi la 1000 de ohmi la mijlocul cursei si apoi iar scade pe la 500 spre capatul cursei e normal? e destul de uzata pelicula si am repozitionat cursorul pe o pista nu asa uzata
Adrian Pintea
Stie cineva unde merge traseul de iluminat interior? becurile imi sunt bune, nu arde nici o lampa orice usa as deschide si nici daca selectez din buton sa arda tot timpul, nu vine 12V la ele
bartro
QUOTE (Adrian Pintea @ Sep 10 2011, 04:38 PM) *
nu vine 12V la ele

Ai masurat daca ai tensiune? Trebuie sa fie 12V pe un contact de bec cam mereu. Contactele pe usa fac pamantare ca sa se aprinde bec (daca e ca la e12), si la e12 nu mai mergea nici un contact de la usi pana nu le am curatat. Mai am si niste probleme cu selector ala de on / off / door de la lumina in plafon, merg doar pozitiile off si door.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.