316i
Dec 17 2006, 08:41 PM
Pentru 318i M10 in ETK zice BOSCH W8DC.
jorj3l
Dec 17 2006, 09:28 PM
mercy mercy
TiL
Dec 18 2006, 01:11 PM
N-am pus pe benzinele pe care le-am avut decat bujiile recomandate, de la NGK: BP5ES si BP5ES V-Line. Si merg impecabil. A, cand am luat 525-ul avea Sinterom

Am pus NGK dar n-am observat mare diferenta... Poate din cauza ca motorul era oricum varza. Drept urmare l-am schimbat
alex230ro
Dec 18 2006, 10:44 PM
Aeroterma mea a inceput sa faca ca dracu(uruie rau) cineva idei?parca e sub stergatoare motorasul nu?dau cu WD40 sau ce ai fac?
butcky
Dec 18 2006, 10:49 PM
Sa nu dai cu WD40! Am dat eu la Dacie si acum pute ffff nasol in masina si tot huruie.
George77
Dec 18 2006, 11:05 PM
nu este bun wd 40 sau nu este bun asa de "dat pe acolo"pt ca daca ajunde pe colectori si pe carbuni va forma un strat de praf de granit care va imita un scurt circuit cu o oarecare rezistenta si va si iesi fum si va merge si mai incet si uite asa ,daca poti sa dai doar izolat pe bucsi dac nu este de ajuns Wd,mai bine niste vaselina ceva,sau exista un spray pt lanturile de motocicleta care spune ca rezista pana la 18 RPM,este f buna ala esta ca o veselina in stare amorfa.
iulian325
Dec 18 2006, 11:06 PM
QUOTE (alex230ro @ Dec 18 2006, 10:44 PM)

Aeroterma mea a inceput sa faca ca dracu(uruie rau) cineva idei?parca e sub stergatoare motorasul nu?dau cu WD40 sau ce ai fac?
si a mea
daca dau drumul la 1 sau 2 nici nu mai porneste
tre sa dau la maxim apoi las pe 2...dar face ca un greier ...
florin83
Dec 19 2006, 12:55 AM
exact asa face si a mea de cand am luat masina..
1 nu merge deloc, 2 merge rar.. de la 3 in sus merge bine dar face zgomot..
butcky
Dec 19 2006, 02:05 AM
Inseamna ca eu sunt norocos ca merge bine.

La viteza 1 nici nu-ti dai seama ca merge, iar la a 2 a se aude fffff incet.
In schimb nu-mi merge dezaburirea la luneta!
Ionut
Dec 19 2006, 09:16 AM
QUOTE (florin83 @ Dec 19 2006, 02:55 AM)

exact asa face si a mea de cand am luat masina..
1 nu merge deloc, 2 merge rar.. de la 3 in sus merge bine dar face zgomot..
hai sa va zic eu ce are....de huruit huruie de batranete....se rezolva cu niste vaselina wd 40 etc....dar ca nu porneste pe vit 1 si 2, trebuie desfacuta masca de la motor si sub motoras are un fel de placa cu 4 contacte, care a oxidat si trebuie curatata....a mea la un moment nu a mai vrut sa mearga decat pe vit 4 si am desfacut am curatat si acum merge bine mersi...apropo, cand vine sezonul rece sa va asteptati sa scartaie pt ca face condens..cald-rece, cald-rece....se rezolva prin simpla ungere....
TiL
Dec 19 2006, 11:46 AM
NU dati cu degripant! O sa rezolve problema poate o zi - doua, dar apoi o luati de la capat. Degripantul nu prea are cine stie ce proprietati de ungere, mai degraba spala si nu-i bine sa speli bucsile alea.
Vaselina-i sfanta. Daca huruie deja-i destul de rau ca si-a facut joc si din cauza asta nici vaselina nu prea o sa stea mult timp acolo. Oricum, incercati. O sa incerc si eu

Am dat-o cu vaselina in primavara, cand am montat-o, dar deja scartaie.
georgem
Dec 19 2006, 11:56 AM
Exista spray-uri cu vaselina rosie ("Red Grese") care s-ar putea sa fie bune pentru asta.
Mie mi s-a blocat rola intinzatoare de la distributie si cateva zile am mers cu ea asa pana sa ma prind de la ce e scartzaitul care se aude... Credeam ca e slabita cureaua de la alternator, dar era blocata rola intinzatoare, iar cureaua de distributie devenise foarte lucioasa.
Am deblocat-o cu spray degripant si apoi am dat-o cu spray-ul cu Red Grease. A trecut mai mult de o luna de zile de atunci, poate chiar 2, si n-am mai avut probleme.
PS. Imi permit sa risc sa merg cu ea asa, motorul meu nu e cu interferenta.
Am de gand sa schimb si cureaua si rola intinzatoare in momentul in care segmentez motorul, lucru care sper sa se intample in iarna asta.
TiL
Dec 19 2006, 12:03 PM
QUOTE (georgem @ Dec 19 2006, 11:56 AM)

PS. Imi permit sa risc sa merg cu ea asa, motorul meu nu e cu interferenta.
Tocmai ma gandeam ca nu pareai atat de inconstient incat sa-ti risti chiulasa

Mai rar asa motoare.
Chiar, a facut BMW vre-un motor fara interferenta, in ultimii 40 de ani cel putin?
E scump tubul de red grease?
alex230ro
Dec 19 2006, 12:10 PM
Vad eu ce naiba ai fac daca nu am vb cu Vladut si are o aeroterma,asa ca schimb o schimb direct.A faza tare e ca stergatoarele merg mai bine acum(inainte abia se miscau)
georgem
Dec 19 2006, 12:13 PM
Tubul de spray Red Grease l-am luat de la Carrefour sau de la Augsburg, nu mai tin minte exact, si parca a fost in jur de 150k lei (15 RON) (nu mai tin minte exact, dar cred ca aproximativ atat).
Putine motoare sunt fara interferenta, numai dintre cele cu 2 valve pe cilindru si pe benzina. Nu stiu exact care ar fi motoarele de la BMW fara interferenta...
iulian325
Dec 20 2006, 06:56 PM
QUOTE (Ionut @ Dec 19 2006, 09:16 AM)

hai sa va zic eu ce are....de huruit huruie de batranete....se rezolva cu niste vaselina wd 40 etc....dar ca nu porneste pe vit 1 si 2, trebuie desfacuta masca de la motor si sub motoras are un fel de placa cu 4 contacte, care a oxidat si trebuie curatata....a mea la un moment nu a mai vrut sa mearga decat pe vit 4 si am desfacut am curatat si acum merge bine mersi...apropo, cand vine sezonul rece sa va asteptati sa scartaie pt ca face condens..cald-rece, cald-rece....se rezolva prin simpla ungere....

care e cea mai rapida metoda de desfacut?
TiL
Dec 20 2006, 07:08 PM
La E28 e un panou lat in compartimentul motor, panou care acopera ventilatorul aerotermei si motorul stergatoarelor. Se desfac suruburile de 8, se da jos panoul, se desfac cu mana cele doua capace de plastic de pe fiecare 'turbina' si ai acces la motor. E prins cu o clema de mijloc.
Nu stiu daca si la urs e exact la fel.
jorj3l
Dec 21 2006, 07:26 PM
stie cineva un pret orientativ la sonda viteza de pe grup spate pt un M10 ?
jorj3l
Dec 22 2006, 03:34 PM
today am facut plinu....
mare greseala !
am pierdut vreo 5 kg !!!!
curge curge curge si nu cred ca pe la colierul cu care ati mai avut si voi probleme.....

pe undeva prin partea dreapta spate..
akum parca s`a mai potolit,dara dupa ce merg oleak cu masina iar mai pikura oleak...iar se opreste....
316i
Dec 22 2006, 04:28 PM
Vezi furtunele de la pompa sa nu fie imbatranite sau nestranse. Esti sigur ca e benzina?
alex230ro
Dec 22 2006, 04:47 PM
asa,aseara s-a dus dracu ceva la electromotor,simptome:prima cheie invarte un pic dupa aia nu mai face nimic se aude clanc clanc doar;impinsa a pornit dupa aia nu am mai facut figuri am mai avut 3 porniri,azi dimineata cand sa o pornesc la fel a invartiti odata dupa aia iar clanc clanc ,ceva idei?carbunii solenoidu ce poate fi?
io'sŪ
Dec 22 2006, 06:22 PM
QUOTE (alex230ro @ Dec 22 2006, 04:47 PM)

asa,aseara s-a dus dracu ceva la electromotor,simptome:prima cheie invarte un pic dupa aia nu mai face nimic se aude clanc clanc doar;impinsa a pornit dupa aia nu am mai facut figuri am mai avut 3 porniri,azi dimineata cand sa o pornesc la fel a invartiti odata dupa aia iar clanc clanc ,ceva idei?carbunii solenoidu ce poate fi?
ia vezi tu bateria !!!!

QUOTE (georgem @ Dec 19 2006, 12:13 PM)

Nu stiu exact care ar fi motoarele de la BMW fara interferenta...
nu prea sunt!
TiL
Dec 22 2006, 06:25 PM
Daca nu-i bateria, du-te la service pe Baicului 116. Oameni mai priceputi la electromotoare decat ei nu prea gasesti.
jorj3l
Dec 22 2006, 06:34 PM
mama ei de treaba....iar curge !
si mai tare...pata de 10 cm sub masina...merg cu ea,dupa ce o opresc timp de ~40 min curge,din ce in ce mai rar,spre sfarsit cam 4 picaturi destul de consistente la 3--4 minute...
am verificat furtunul care vine de la buson si intra in rezervor,i`am mai pus un colier dar,nimic...
George77
Dec 22 2006, 10:59 PM
eu am o gaurica in rezervor exac sub acel furtun,mai jos cu max 1 cm
jorj3l
Dec 23 2006, 09:07 AM
si cum ai rezolvato ?
secretul este sa nu pun multa benzina crd...
ce sanse am sa ard in flacari ca ana lesko ?merg cu extinctorul in bratze,pana ieri nu aveam dar mi`am cumparat...cand curge tare cand nu curge...
alex230ro
Dec 23 2006, 10:13 AM
pai eu zic asa:se localizeaza de unde curge-daca e furtun se schimba,daca e tabla se cositoreste sau cred ca merge si lipita o bucatica de tabla pe locul ala(cu poxipol sau ceva in genu asta),bine asta nu stiu cat de mult o sa tina,cositoritul banuiesc ca e cava mai sigur
iulian325
Dec 23 2006, 10:20 AM
jorjel
tre ridicata pe elevator sa vezi ce are, ca pe ghicite...
merem dupa sarbatori la open service la florin si vedem acolo

sau platesti o constatare linga tine unde lucreaza serghei...
316i
Dec 23 2006, 12:15 PM
Teoretic _cred_ ca tine si cu poxipol sau ceva in gen atat timp cat nu-l pocnesti.
alex230ro
Dec 23 2006, 04:10 PM
asa,azi dimineata ursu a luat-o la prima cheie,deci cred ca e bateria pana la urma,are cineva un releu de incarcare de urs in plus?
comisaru
Dec 24 2006, 12:56 AM
Releul e cumva pe alternator pe alternator?
316i
Dec 24 2006, 01:12 AM
Da.
jorj3l
Jan 3 2007, 02:45 PM
cam asa arata pragurile mele...
m`am hotarat sa le fac, dar nu prea stiu cum sa procedez,trebuie sa cumpar pragul de la magazin, ajunge undeva pe la 5 mil numai tabla(asa mi`a spus de la pese auto), sau sa gasesc un om priceput care poate sa`mi puna acolo tabla de tractor sau moskvici(asa se scrie ?)
ce ma sfatuiti ?
L.E. ele au fost ffff chituite aratau "ca noi" , eu fost proprietar de dacie(tot din 88),cand am vazut ca nu mai schimb a 4-a la 40, am fost foarte impresionat, repede am luat`o, dar la prima pana, a sarit o bucata de chit.....tot asa pana cand a curs rezervorul si am birjarit la colier cu masina pe capra la iulian in parcare(ce mo certat ulian ca i`am murdarit parcarea de chit...e european el...
.gif)
)...atunci a sarit si restul de chit,acum cred ca am hartie igienica acolo...nush ce se petrece.....
316i
Jan 3 2007, 05:51 PM
Cred ca e mocheta.
jorj3l
Jan 8 2007, 09:38 AM
imi cam picura olei din diferential....prin partea stanga pe undeva..
ce poate fi ?
eu recent am schimbat uleiul si am montat sonda de viteza...sa nu le fi strans bine ?
exista posibilitatea sa fie faultat ?nu am luat nici o piatra nimic...zic eu..
butcky
Jan 8 2007, 10:15 AM
Am o problema:(
Vitezometrul imi merge cand vrea el sau dupa ce dau in gropi sau fac cercuri. Ce poate sa fie? Am scos mufa din diferential, am curatat-o, i-am pus vaselina si tot degeaba.
jorj3l
Jan 8 2007, 10:21 AM
e stricata sonda !
~800 mii pe hella
sau e firu intrerupt pe undeva, mie la sonda veche era rupt un pin in care intra papucelu...
da_joint
Jan 8 2007, 10:21 AM
QUOTE (butcky @ Jan 8 2007, 10:15 AM)

Am o problema:(
Vitezometrul imi merge cand vrea el sau dupa ce dau in gropi sau fac cercuri. Ce poate sa fie? Am scos mufa din diferential, am curatat-o, i-am pus vaselina si tot degeaba.

In bord ai verificat???sa fie contactele ok???mufele??
butcky
Jan 8 2007, 10:24 AM
QUOTE (da_joint @ Jan 8 2007, 10:21 AM)

In bord ai verificat???sa fie contactele ok???mufele??
Incepusem sa desfac bordul, dar cand am vazut cat suruburi sunt l-am lasat asa
George77
Jan 9 2007, 06:01 PM
Lasa bordul in pace,intai verifica mufa de la senzor si urmatorii 10 cm din fir .eu am avut o problema similara numai ca mie nu imi mergea cand era ud afara ,la mine se umblase la mufa si oxidase un fir .
da_joint
Jan 11 2007, 10:20 AM
cine ma ajuta si pe mine sa imi spuna cam ce poate fi dus pe aici ???nu imi intra cum trebuie in viteze ,intra f.greu si opune rezistenta(la rece nu intra deloc)
iata si poza aferenta
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05
florin83
Jan 11 2007, 10:23 AM
eu nu cred ca are legatura cu timoneria intratul in viteza...
bucsele si tijele alea sunt doar de ghidaj..
eu cand am avut timoneria rupta bagam mana pe acolo sa bag in viteza si tot la fel intra..
alex230ro
Jan 11 2007, 10:58 AM
QUOTE (da_joint @ Jan 11 2007, 10:20 AM)

cine ma ajuta si pe mine sa imi spuna cam ce poate fi dus pe aici ???nu imi intra cum trebuie in viteze ,intra f.greu si opune rezistenta(la rece nu intra deloc)
iata si poza aferenta
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05Ulei ai in cutie?
da_joint
Jan 11 2007, 11:13 AM
eu zic ca da...l-am schimbat in vara...si in toamna cand am l-am schimbat si pe cel din diferentiale...i-am dat lu nenea ala sa completeze si in cutie daca e cazul...insa a zis ca nu a fost nevoie....acum nu stiu ce o fi facut acolo ca eu nu eram de fata...verific azi si completez
xox
Jan 11 2007, 04:22 PM
Si mie imi intra greu in viteza si se misca mai greoi primele 10 minute cand e frig afara. Uleiul din cutie e mai vascos, dupa ~10 minute isi revine si merge unsa.
Acu nu stiu daca-i cazul si la tine daca merge la fel si dupa o perioada mai lunga de rulaj probabil uleiul e mai dens la temperaturi scazute sau n-ai suficient.. La tine problema cand a aparut? odata cu scaderea temperaturilor? Se manifesta doar dimineata sau la pornire ? Merge la fel tot timpul cat mergi cu ea?
jorj3l
Jan 11 2007, 06:32 PM
dap, si la mine intra greu in 2 in primele minute,pana se incalzeste oloiul in cutie....
piesa cu numarul 8 e cam varza la mine(prezinta o bucsa in gaurica respectiva,care este rupta ), dar tot intra in viteze, uns chiar !ca noua !
cristic
Jan 22 2007, 10:38 AM
care stie diametrul tevei dintre tobe? mi-e sila sa ma bag pe sub masina
iulian325
Jan 23 2007, 07:40 PM
a schimbat cineva rulmentii pe fata?
a intimpinat probleme?
pt ca cineva mi-a spus astazi ca a trebuit sa schimbe cu tot cu fuzeta...
poa ma lamureste cineva, ca as schimba ambii rulmenti...
florin83
Jan 23 2007, 07:42 PM
ce flansa?

aa.. si specifica ca pt ix te intereseaza. e diferit de un e30 normal.
jorj3l
Jan 23 2007, 07:58 PM
QUOTE (barrriton @ Aug 4 2006, 07:44 PM)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15ia uite piesa 11. parca aia e...

"This is what the early cars used in place of an idle control valve. Regulates intake air at idle"
a cam venit frigul....
nu bun, zilele trecute am incercat sa pornesc la automat pana cand a murit bateria....
am reusit sa o pornesc apasand putin pedala de acc in timp ce dadeam la automat....
am gasit piesa cu nr 11,costa ~ 3,5 mil !!
din ce am citit eu,"idle control valve" e un fel de regulator de relanti,tinand masina la ~850--900 ture dar nu am gasit nicaieri piesa care exista pe troaca mea:
"This is what the early cars used in place of an idle control valve. Regulates intake air at idle"ma ajuta cineva cu documentatia respectiva ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.