Unde ai senzorul vitezometrului? La noi, astia propulsati e pe diferential, in spate. Poate ca la tine-i pe alt diferential.
florin83
Nov 6 2006, 06:13 PM
pe diferential e, da ce legatura are cu ambreiajul?
iulian325
Nov 9 2006, 10:06 AM
QUOTE (316i @ Nov 3 2006, 02:09 PM)

Incearca sa strangi bani de disc+placa+rulment. E cel mai sanatos. Rulmentii este posibil sa tina si doua ambreiaje...dar mai bine il schimbi oricum ca nu e asa scump mai ales daca iei tot kit-ul de ambreiaj.

stii cumva cit costa kitul la mine(325ix)?
316i
Nov 9 2006, 10:10 AM
Cred ca Florin stie, parca el si l-a schimbat la un moment dat.
florin83
Nov 9 2006, 10:25 AM
acum un an a fost 7 sau 8mil kitu sachs.. placa, disc, rulment.
iulian325
Nov 9 2006, 10:29 AM
n-ar fi asa mult
e greu de schimbat?
florin83
Nov 9 2006, 10:33 AM
da.. trebuie data jos evacuarea, cutia de viteze si cea de transfer, diferentialul fata, cel spate..
iulian325
Nov 9 2006, 10:36 AM
de ce si dif spate???
nu-i suficient cardanul?
florin83
Nov 9 2006, 10:37 AM
am vrut sa zic cardanu fata si spate.. defapt cel spate trebuie desprins decat de la cutia de transfer si lasat sa atarne
iulian325
Nov 9 2006, 10:40 AM
florin83
Nov 12 2006, 04:59 PM
QUOTE (TiL @ Nov 6 2006, 06:03 PM)

Unde ai senzorul vitezometrului? La noi, astia propulsati e pe diferential, in spate. Poate ca la tine-i pe alt diferential.
nu stiu ce legatura avea ambreiajul, dar de acolo era.. am scos capacelul ala din cauciuc care vine peste senzor si a curs apa..
acum merge
jorj3l
Nov 14 2006, 03:13 PM
Iar eu.....
Am caldura !!!
La furtunul care intra in calorifer pe langa pompa de frana exista un aerisitor!!!
Oare masina mea avea aerisitor din fabrica ? daca nu, a fost mare om ala care l`a pus acolo ca m`a salvat de inghetz
.gif)
, si mare dobitoc in acelasi timp, ca putea sa`l puna dreacu` oriunde in alt loc k sa pot ajunge la el fara probleme!!
De ce zik eu k nu crek sa fi avut aerisitor ?!Pt ca pe cele 2 coliere nu scrie BMW, nici pe el de altfel si furtunul unde e prins parca a fost ros cu dintii in extremitati !
Am dreptate ?
bun...m`am laudat destul ca am caldura, dar in urma unei analize a situatiei am constat ca se incalzeste destul de repede(execptional !!)dara dupa un timp de mers aerul care intra nu mai prezinta aceeasi temperatura ca la inceput, e putin mai rece....(pt ca se deschide termostatul sau porneste vascul ??)

ce sa este oare ??
Alta sesizare : exista 2 furtunashe(sau furtunoaie, mai bine)care intra spre calorifer,unul prezinta aerisitor si e clocotit si celalalt, zic eu ca e returul,si e destul de recisor in comparatie cu turul...e normal, asa trebu sa fie nu ????
Sorry daca va plictisesc cu problemele mele....vorba lu` iulian mai bine s`ar numi Topic-ul "patimile lui Jorj3L"............
siiii
stie cineva cum as putea sa evaluez ambreiaju`,sa`i fac un testing ceva, ca sa nu dau bani de aiurea ?
Va multzumesc !
TiL
Nov 14 2006, 04:24 PM
Pai la inceput baga foarte cald pentru ca ai caloriferul fierbinte, dupa care se raceste si apa calda adusa din motor nu face fata sa-ti incalzeasca aerul atat de tare. Eventual da ventilatia o treapta mai jos. O sa sufle mai putin aer dar ceva mai cald.
Returul presupun ca era rece in timp ce ventilaatia era pornita in masina. E normal.
Nu stiu nimic de aerisitor, o fi fost... n-o fi fost... Cel mai probabil nu.
Ambreiajul? Patineaza? = daca esti intr-a 3-a sau a patra in zona de cuplu a motorului (3000-4000 rpm) si o calci ti se pare ca motorul pleaca repede in 5-6000rpm dar masina urca mai tarziu pana la viteza aia? Poti face testul si in treapta I sau a doua, dar dureaza mai putin si trebuie sa fii atent la detalii. De obicei comportamentul asta-i scoate din sarite pe soferi si-i duce cu gandul la ambreiaj dus.
Daca nu-i cazul, dar vrei tu sa te simti mai bine (si sa scoti ceva fum din ambreiaj+bataie de joc la adresa motorului), bag-o intr-a 5-a si da-i blana, eventual cu frana de mana trasa. Daca ti-a murit motorul ambreiajul e bun. Daca a iesit fum din cauciucuri ai supercar. daca iese fum din ambreiaj si motorul se invarte, fa-ti ambreiajul.
Un test mai soft ar fi sa pleci de pe loc intr-a 5-a. Ia-o cu binisorul, trebuie sa turezi motorul ceva mai tare. Daca porneste, ambreiajul e bun.
316i
Nov 14 2006, 04:34 PM
Nu a existat aerisitor din fabrica pe furtunele care intra in aeroterma.
jorj3l
Nov 14 2006, 05:38 PM
Va multzumesc frumos pt sfaturi mai baietzi !!!
Fara voi, nushtiu, nushtiu !!!
Maine am sa realizez testu ambreiajului !!!
Imi puteti baga neshte poze care sa ajute la schimbarea kitului de ambreiaj ?Avetzi idee cam cat ar putea dura ???
`multzam inc`o data !!!!
316i
Nov 14 2006, 06:20 PM
Cu ambreiajul mai bine te-ai duce intr-un service.
iulian325
Nov 14 2006, 06:56 PM
calm jorjel
schimbam noi
mare brinza
citeva suruburi si gata!
jorj3l
Nov 15 2006, 01:46 PM
treaba`i nashpa.....se misca de pe loc in vit a5a fara sa se opreasca motorul...sa`nteleg ca sunetelele nu sunt de la ambreiaj ???
p.s. cand pedala e apasata(ambreiaj)se aude alt sunet iar cand e pe liber in alt fel
ma gandesc ca daca ramaneam fara ulei prin cutie, n`ar fi trebuit pata sub masina ??ceea ce nu exista....
Vreau masina fara sunete dubioase !heellp !
TiL
Nov 15 2006, 01:59 PM
Probabil semne de slabiciune in cutie. Verifica totusi daca are ulei pana la nivel.
Asa, ca chestie am avut si eu urs exact ca al tau numai ca mai vechi si atunci il numisera 318i. Avea un mic zgomot pe liber, cand nu apasam pedala de ambreiaj. Probabil era ceva uzat: rulment de priza in cutie sau de presiune la ambreiaj.
316i
Nov 15 2006, 06:21 PM
Daca n-ai ulei in cutie se aude croncanit de la posta. La fel si-n diferential.
jorj3l
Nov 18 2006, 11:23 AM
gata sunt decis,schimb uleiul din ambele !
nishte recomandari imi facetzi ?
cam cate kg imi trebu` pt cutie ?
dar pt diferential ?
preturi ?

se poate face miscarea in fata blocului ?oare?
316i
Nov 18 2006, 06:10 PM
Diferentialul are 900g si cutia 1 sau 1.1.
In diff baga 80W90, ceva bun, Castrol/Mobil nu petarde si-n cutie nu stiu ce sa-ti recomand ca nici eu nu l-am mai schimbat de vreo 4 ani.
iulian325
Nov 19 2006, 12:30 AM
baga de masline
protejeaza
jorj3l
Nov 19 2006, 10:45 AM
QUOTE (iulian325 @ Nov 19 2006, 12:30 AM)

baga de masline
protejeaza

dublu rafinat sau simplu ?
316i
Nov 19 2006, 01:36 PM
cel mai bun e ala dupa un rand de cartofi si unul de friptura, capata motorul o aroma aparte.
jorj3l
Nov 20 2006, 04:21 PM
mai bajeti !
Am gasit urmatoarele kituri ambreiaj :
1. Sachs ----- 5.130.0002. QH ----- 4.940.000
3. LUK ----- 7.200.000
4. Delphi----- 5.600.000 (dar fara rulment !!)
parerea mea e ca cea mai buna alegere este
1., singura problema, care nu`i prea semnificativa, e ca piesa vine din ungaria de undeva si dureaza cam 3 - 4 zile, dar oricum ambreiaju meu mai mere uns inka 10 ani
.gif)
!
si....am mai gasit un aditiv de motor mi l`a recomandat cineva, numit SLICK50, in jur de 1,2 mil,cika estompeaza consumul de ulei, sau il reduce si e f bun, atzi auzit de el asa e ?
dar,
la diferential chiar isi merita banii un olei sintetic 75W90 de 349 mii?sau mai bine 80W90 (ambele Mobil) de 130 mii ?
la cutie mere uns un ATF220 la 164 mii ?
va multzumesc !
TiL
Nov 20 2006, 04:48 PM
ATF doar daca ai cutie automata. Altfel, tot ceva de genul celui din diferential. Poate-ti spune altcineva exact ce sa bagi in cutie manuala.
alex230ro
Nov 20 2006, 04:49 PM
Ambreiaj-Sachs diff 75W90(eu asta am bagat las mine) la cutie habar nu am sincer

edit:eu totusi am schimbat uleiul la cutie,sa vad daca mai gasesc bidonul
jorj3l
Nov 20 2006, 05:26 PM
QUOTE (TiL @ Nov 20 2006, 04:48 PM)

ATF doar daca ai cutie automata. Altfel, tot ceva de genul celui din diferential. Poate-ti spune altcineva exact ce sa bagi in cutie manuala.
am mentzionat de ATF-ul asta k cei de la magazin(nush ce programel au ei, au cautat ei akolo, specialisti informaticieni ce sunt)au gasit scris pe undeva ca BMW la e30, motorizarea mea, cu cutie manuala, recomanda acest tip de ulei cu toate k el este de cutie autoamata, iar la cel cu cutie automata recomanda cu totul altceva !!! de asta v`am intrebaT PE voi k si mie mi so parut dubios.....
iar ambreiajul nu`i exorbitant de ieftin ?
am trimis mail la pieseautoimport si mi`au raspuns, pret ~7 mil !!!!
ok alex daca mai gasesti bidonul po` face o recomandare....
alex230ro
Nov 20 2006, 05:38 PM
316i
Nov 20 2006, 09:12 PM
Pentru diferential LSD se pune un oloi API GL5 80W90. Pentru diff open API GL4. In cutie poti sa pui linistit tot API GL4 (80W90).
jorj3l
Nov 21 2006, 10:40 AM
QUOTE (316i @ Nov 20 2006, 09:12 PM)

Pentru diferential LSD se pune un oloi API GL5 80W90. Pentru diff open API GL4. In cutie poti sa pui linistit tot API GL4 (80W90).
mercy dar ar fi o mica problema, de unde stiu ce dif am ?
TiL
Nov 21 2006, 01:27 PM
Sa-ti spuna Iulian, ca din cate inteleg ti-a testat-o

LSD (limited slip dif. - diferential cu alunecare limitata) e "autoblocant" adica are obiceiul sa patineze cu ambele roti, chiar si pe asfalt curat.
Ca sa testezi scoate masina din viteza, asigura-i rotile, lasa frana de mana jos, ridica o roata spate si incearca s-o invarti. Daca se invarte relativ usor, n-ai LSD.
316i
Nov 21 2006, 02:43 PM
Sau te bagi in spate sub masina si te uiti ce scrie pe placuta de pe diff. Vezi ca se poate sa fie ori ruginita, ori plina de ulei, deci pregateste putina benzina si o carpa murdara + niste smirghel.
iulian325
Nov 22 2006, 11:21 PM
am prajit ambreiajul
sau asa cred
dupa nebuneala de duminica, luni in trafic cind am dat 2 la turatie mai mare motorul se tura dar viteza de deplasare nu crestea, am calcat de citeva ori acceleratia si si-a revenit, apoi in 3 a facut la fel
am incercat o plecare cu 3 si a mers, doar la turatii mari aluneca
hm
prajit
stiu ca florin l-a schimbat la el
e belea
cit costa kit-ul (placa, disc, rulment) pt mine?
e acelasi pt toate e30?
ce variante am?
multam
florin83
Nov 23 2006, 01:19 AM
ti-am mai zis parca si pe alt topic.. e la fel ca la e30 normal si costa ~8mil sachs
Shark
Nov 23 2006, 11:29 AM
Eu am schimbat vara asta kitul de ambreiaj. Am avut de ales intre Luk si Sachs si am ales Sachs. Am dat pe kit 5 mil si ceva (nu mai stiu exact cit si ceva, dar oricum, sub 6 mil) - disc + placa de presiune + rulment de presiune + vaselina. Luk nu mai stiu cit era, parca putin mai ieftin, dar nesemnificativ. Le-am luat de la AMRS.
316i
Nov 23 2006, 12:57 PM
Ce e AMRS?
TiL
Nov 23 2006, 01:04 PM
Orice-ar fi, cred ca-i undeva la vreo 400km de aici.
Shark
Nov 23 2006, 04:08 PM
Mda, ma tem ca TiL a nimerit-o: AMRS e un magazin in Iasi.
jorj3l
Nov 23 2006, 06:17 PM
QUOTE (Shark @ Nov 23 2006, 11:29 AM)

Eu am schimbat vara asta kitul de ambreiaj. Am avut de ales intre Luk si Sachs si am ales Sachs. Am dat pe kit 5 mil si ceva (nu mai stiu exact cit si ceva, dar oricum, sub 6 mil) - disc + placa de presiune + rulment de presiune + vaselina. Luk nu mai stiu cit era, parca putin mai ieftin, dar nesemnificativ. Le-am luat de la AMRS.
Ai dreptate si eu mi`am gasit kit ambreiaj sachs la 5,3 mil !!!!!
Ulian,mergi la magazinu de la mine din spate !!!Au preturi bune !!
iulian325
Nov 23 2006, 09:51 PM
multumesc tuturor
jorj3l
Nov 27 2006, 01:20 PM
M`am intalnit cu XOX, iar in urma testului cu ziarul am constatat ca are vasco-culpajul bulit, am auzit ca nu e musai de cumparat unul nou, se poate cupla sa meraga non-stop, asa este ? stie cineva procedura ?influentzeaza cu ceva cuplarea directa ?sa`mi para rau ca eu am dat ~100 Euroi pe unul nou ?
alex230ro
Nov 27 2006, 01:32 PM
stai linistit,cat timp motorul tau nu se supraincalzeste nu ai probleme,daca pui vascul pe direct(il blochezi) o sa pierzi din putere si o sa ai un zgomot destul de tare.La el din ce am citit pana acum 90% e de vina radiatorul..
jorj3l
Nov 27 2006, 02:12 PM
a meu nici macar nu se mai incalzeste

sau e indicatorul stricat.....mana nu o pot tine pe motor, dar in interior(cam dupa 8 km parcursi) indicatorul e putin trecut de linia albastra....nu l`am mai vazut la mijlok de ffffffff mult timp !! mai ezact de cand erau ~25 grade afar.....
la BMW se foloseste cartonul in fatza radiatorului pe timp de iarna ?
Zom
Nov 27 2006, 02:29 PM
QUOTE (jorj3l @ Nov 27 2006, 02:12 PM)

a meu nici macar nu se mai incalzeste

sau e indicatorul stricat.....mana nu o pot tine pe motor, dar in interior(cam dupa 8 km parcursi) indicatorul e putin trecut de linia albastra....nu l`am mai vazut la mijlok de ffffffff mult timp !! mai ezact de cand erau ~25 grade afar.....
la BMW se foloseste cartonul in fatza radiatorului pe timp de iarna ?
.gif)

) la bmw cred ca se foloseste in acest caz schimbarea termostatului blocat pe "deschis"

QUOTE (jorj3l @ Nov 27 2006, 01:20 PM)

M`am intalnit cu XOX, iar in urma testului cu ziarul am constatat ca are vasco-culpajul bulit, am auzit ca nu e musai de cumparat unul nou, se poate cupla sa meraga non-stop, asa este ? stie cineva procedura ?influentzeaza cu ceva cuplarea directa ?sa`mi para rau ca eu am dat ~100 Euroi pe unul nou ?
la e34-ul meu vascul era pe direct. pierdere de putere nu avea, poate un manz, acolo, iar zgomot este ca si cand ar fi vascul functional doar ca se aude si cand motorul este rece, nu doar dupa ce se incalzeste.
jorj3l
Nov 27 2006, 03:26 PM
hm...buna treaba......XOX merem amandoi la cumparat "termostatzi" !
acu`....bani sa fie
mercy
xox
Nov 27 2006, 03:51 PM
Jorjele merji singur, sau de fapt daca vrei merg si eu cu tine, dar al meu merge. Adica inchide si deschide.
Zom
Nov 27 2006, 03:57 PM
QUOTE (xox @ Nov 27 2006, 03:51 PM)

Jorjele merji singur, sau de fapt daca vrei merg si eu cu tine, dar al meu merge. Adica inchide si deschide.
asa pare a fi. daca ar fi fost blocat termostatul pe "inchis" la tine, ar fi fiert motorul pana acum.
316i
Nov 27 2006, 07:15 PM
Vascul e ~2mil nou. Un termostat e ~500mii. Vascul poti sa-l lasi asa fara teama, n-are nimic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.