Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme ursulet
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
TiL
E cam nasol sa mergi cu vasculpe direct. O pierdere de putere ai in ture multe. Zgomot ca de dacie berlina. Iar faptul ca merge tot timpul cuplat pe direct poate grabi uzura pompei de apa, pentru ca se produc niste trepidatii acolo... cat de mici.
jorj3l
QUOTE (316i @ Nov 27 2006, 07:15 PM) *
Vascul e ~2mil nou. Un termostat e ~500mii. Vascul poti sa-l lasi asa fara teama, n-are nimic.



sad.gif inseamn ca mo tras in tzeapa autocenterul...io am dat vreo 3,2===3,4 mil pe el (sachs)....iar mie imi fierbea apa in mototr fara vasco,asta vara... wallbash.gif
iulian325
iar te vaiti
si ai sa gasesti ca de obicei alta buba
muiere!
Sorin
nu sunt neaparat teapa ca nu te-a furat cu nimic .....daca tu nu ai cautat si la altii asta este
daca mergi cu vascul pe direct iar palele de la elicii sunt intregi nu se formeaza nici o trepidatie care sa faca [praf pompa de apa stiu un 2.3 care merge de 4 ani cu vascul pe direct si nu a avut nici un pic de joc

jocul se formeaza de la oscilatii pale rupte sau indoite
jorj3l
azi dimineatza am mai descoperit 2 probleme....


1. Cand este frig peste noapte imi curge antigel pe undeva pe la radiator,de gasesc pata sub masina,destul de maricica...de ce numai cand este frig?se umfla antigelu la frig ? biggrin.gif tongue.gif

2. Tot numai la frig se aude,cand motorul e rece,un sunet,o bazaiala(sau tacaneala? blink.gif ), de la piesa din poza atasata,stiti ce rol are respectiva ?sunetul dispare cand motorul se incalzeste...din piesa ies mai multe furtunase,unul l`am infudat ca nush de unde este, altul,galben,intra in clapeta...ce sa este oare ??


mii de multzumiri !
Sorin
1 cand este cald apa si antigelul ce se pierde se evapora
verifica odata cand masina a stat mai mult si vezi pe unde pierde
iar piesa a doaua este un control de vacuum pentru soc, atunci cand este rece motorul
Shark
Problema asta cu antigelul am avut-o si eu la M40. Radiatorul este din ala cu vasul de expansiune in laterala radiatorului (si nu la distanta) iar corpul din aluminiu al radiatorului este ambutisat pe rama din plastic ce face corp comun cu vasul. Sigur ca aluminiul si plasticul au coeficienti de dilatare diferiti si asta se simtea iarna, dupa ce sa racea motorul, cind, din cauza imbatrinirii, incepea sa imi curga antigelul pe la ambutisarea respectiva.
Am incercat tot felul de solutii de lipit, dar n-a functionat nci una. La rece lipeau perfect dar la cald, cind piesele se dilatau, lipitura pocnea imediat. Nici solutiile alea gen "radiator leak powder" nu au dat roade.
Avind in vedere ca radiatorul avea oricum multe depuneri de saruri si avea si un stut al unui furtun rupt, l-am schimbat cu totul si doar asa am scapat de belea!
TiL
Si mie-mi curge antigel la rece, iar la cald cel mai probabil nu, cu toate ca e posibila si varianta lui Sorin (la cald se evapora). Dar la mine, in diminetile ceva mai calduroase nu gaseam radiatorul umed ci doar dupa o noapte mai friguroasa.
Am doua locuri suspecte, probabil pierd prin ambele:
1. imbinarea furtun superior be radiator.
2. toata imbinarea dintre corpul metalic al radiatorului si capacul lateral din plastic. Cum si tu ai capac din plastic, situat in cazul tau deasupra radiatorului, e foarte probabil ca tot pe acolo sa pierzi si tu.
Pierderea e nesemnificativa, cu toate ca gasesc o pata de 15-20 cm dimineata, am pierdut sub un litru in aproape 2 luni.

Oups, shark, am postat cam in acelasi timp smile.gif
Cu ce ai incercat sa lipesti? Pana la lipitura eu vreau sa incerc sa strang cu patentul toti dintii metalici care capseaza capacul de plastic pe radiator. Daca nu tine, ma gandesc sa lipesc cu Bison Epoxy Metal, pentru ca rezista la temperaturi ceva mai ridicate si nu e la fel de casant ca poxipol si alte solutii care se intaresc rapid. Bison asta se intareste in cateva ore, nu minute ca poxipolul. Am mai lipit un radiator cu el si inca tine bine, dar ala era in intregime metalic, nu era contact metal/plastic.
Shark
Am incercat sa lipesc cu poxipol (n-a tinut de loc), apoi cu o chestie gen metal, ca aia a ta, dar nu Bison, altceva (nu imi mai amintesc numele) si a tinut foarte putin si in cele din urma cu poxilina. La asta din urma ma enervasem si am facut o bula enorma de poxilina acolo si a tinut cam o sapatamina. Dupa aia a cazut toata. Cred ca nu am degresat corect suprafetele inainte si de aia a cazut. Eu am mai lipit de atunci cu poxilina diverse chestii si tine ca metalul, aproape incredibil, dar trebuie sa fie suprafetele extrem de curate, degresate si rugoase daca e posibil.

Daca vrei sa stringi dintii metalici te sfatuiesc sa nu folosesti un patent, ca nu ai de loc controlul stringerii si sunt si tari ca piatra. Cel mai bine merge cu o menghina mica, o tii in mina, pui bacurile in pozitie si incepi sa stringi usor. Dar fii atent ca pe partea din plastic sa pui inainte o bucatica de metal ceva mai marisoara ca suprafata, sa nu stea bacul menghinei direct pe plastic ca il crapa!
La mine s-au strins toate clamele in felul asta foarte bine, dar scurgerea nu s-a oprit de tot! dry.gif
jorj3l
QUOTE (Sorin @ Dec 6 2006, 11:08 AM) *
iar piesa a doaua este un control de vacuum pentru soc, atunci cand este rece motorul




si oare sa fie stricata de tzacane in halu` asta ?
precizez ca "tulumba" aia de pe langa rampa de injectoare care inchide si deschide aerul pe timp de iarna e zapacita,cica nu mai inchide....e mereu deschisa si cu toate astea dimineatza tot e ceva mai turat motorul...




iar cu curgerile avetzi dreptate, scapa si pe la furtunul superior si pe la imbinare..deci rezolvare nu prea este...completez si atat...nu ?
butcky
Am o problema cu ix-ul. Imi scartaie rau roata spate dreapta cand pun frana. Care ar fi cauza? dry.gif
TiL
QUOTE (jorj3l @ Dec 6 2006, 02:16 PM) *
scapa si pe la furtunul superior si pe la imbinare..deci rezolvare nu prea este...completez si atat...nu ?


Furtunul superior ar trebui sa se rezolve cumva. La mine cred ca am ros putin gura radiatorului, nemaifiind rotunda acum, plus colierul pe care l-am indoit nitel la jumatate, deci nu mai strange bine in locul ala.

Vezi care-i baiul si la tine.
316i
QUOTE (butcky @ Dec 6 2006, 02:35 PM) *
Am o problema cu ix-ul. Imi scartaie rau roata spate dreapta cand pun frana. Care ar fi cauza? dry.gif


Soferul sau placutele. Inclin spre prima varianta. laugh.gif
comisaru
QUOTE (316i @ Dec 6 2006, 03:16 PM) *
Soferul sau placutele. Inclin spre prima varianta. laugh.gif

aici cam ai dreptate tongue.gif
jorj3l
mi`am schimbat termostatul !!Cel vechi era gol pe dinauntru!!
acum am alta problema!
daca eu l`am montat corect pe cel nou,adica l`am pus ezact in pozitia in care l`am gasit pe celalalt,de ce nu se deschide ?temp e la trei sferturi,adic trecuta de mijloc....ies afara,trag capota, pun manuta pe cele 2 furtunase de sus care vin de la motor si intra in el(12 si 10 in figura), nu o pot tine acolo, pun mana pe furtunashul de jos care intra in radiator(13), e bocna ! vio (33).gif

sa il dau de cap la magazin ?
el se monteaza cu arculetzu ala si ce mai are prin interior in contact cu apa calda dinspre motor, nu ?

dupa cum vad aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35 trebu sa fii bou sa`l montezi altfel, no ?

ce sfaturi imi dati ?
xox
Cum e in figura e montat si la mine. Si cred ca merge, desi apa sta la fel de sus, furtunele sunt calde toate.

Acu fa si tu ca mine, da-l jos si fierbe-l. Vezi daca deschide.

PS: inainte statea motorul rece, ce-ti veni sa-l schimbi? Vroiai caldura in masina? blink.gif
jorj3l
QUOTE (xox @ Dec 6 2006, 10:55 PM) *
Cum e in figura e montat si la mine. Si cred ca merge, desi apa sta la fel de sus, furtunele sunt calde toate.

Acu fa si tu ca mine, da-l jos si fierbe-l. Vezi daca deschide.

PS: inainte statea motorul rece, ce-ti veni sa-l schimbi? Vroiai caldura in masina? blink.gif

statea prea rece motorul....dupa 7 km era tot pe albastru, acum imediat se incalzeste...ma bucur de pre multa caldura !

cel vechi era gol pe dinauntru gol golutz !!!a scobit tot din el !! o da, maine il fierb si daca nu merge ma duc si il dau de cap lu ala la magazin !
jorj3l
mai baieti, oare am fost ata de prost incat l`am pus invers?daca e pus invers nu deschide, nu ?
dar nu cred totusi....nu cred.....altfel nu se potriveshte,nu intra in gaurici...
jorj3l
I`am tras un clocot si s`a deschis !!
In mama ei de treaba !
Nu mai inteleg nimic !!!!
Are voie ca temperatura sa treaca cu o liniutza de mijloc si el tot sa nu fie deschis ?
Nu ar trebui sa stea cu 2 mm inainte de mijloc ?
Zom
QUOTE (jorj3l @ Dec 7 2006, 08:38 AM) *
I`am tras un clocot si s`a deschis !!
In mama ei de treaba !
Nu mai inteleg nimic !!!!
Are voie ca temperatura sa treaca cu o liniutza de mijloc si el tot sa nu fie deschis ?
Nu ar trebui sa stea cu 2 mm inainte de mijloc ?



normal, deschide la 90 de grade (parca), adica trebuia sa auzi clinc inainte sa inceapa apa sa fiarba... hm...

da la urmatoarea liniuta dupa jumate, deschide? sau tot nu?
xox
Incepe sa sune cunoscut melodia asta..
jorj3l
tot nu cred ca deschide, dar nici nu cred ca am ajuns cu temp pana acolo...oricum nu stiu ce temp are motoru ca acu din bord, in 3 sec este in 20 de locuri...
si totusi,dupa un alt test,am parcurs catziva km si caldura din interior nu mai avea aceeasi intensitate,fericit,am tras capota am pus mana pe furtunase...pe dracu tot 2 fierbinti si unu rece...poate s`a deschis numa` juma` si restu la 100 grade....

nush......cum imi pot da seama daca firbe apa?scot busonu de la radiator si trebu sa clocoteasca spiritele akolo,nu ?se mai aprinde vriun bec rosu cum ca ar fierbe apa ?



p.s. dupa cateva palme in bord,mi s`au aprins si beculetzele verzi de la ulei.....stau aprope tot timpu aprinse...
TiL
Doua posibilitati:
- l-ai pus invers
- nu se aeriseste

Pentru cea de-a doua problema, dupa ce ai umplut instalatia desfa putin colierele care strang furtunele pe corpul termostatului, cat sa rasufle tot aerul deacolo, apoi , cand incepe sa iasa apa strange-le.

Daca te asiguri ca cele doua probleme sunt rezolvate trebuie sa mearga ok. Chiar daca aerisirea de care zic tot nu e perfecta => ca e posibil ca prima data sa deschida putin mai tarziu dupa care se aeriseste de tot.


LE:
Nu prea exista s-a deschis juma, ca daca era deschis jumatate tot se facea un circuit pe-acolo si se incalzea putin furtunul de jos. Termostatul nu are doar doua pozitii (inchis/deschis). El isi mareste deschiderea progresiv, odata cu cresterea temperaturii. Deschiderea se produce pe la 82 grade. Presupun ca undeva spre 100 grade se deschide complet, blocand circuitul scurt al apei (din motor direct inapoi in motor), si fortand toata apa sa treaca prin radiator.
comisaru
Furtunul de la termostat la radiator e normal sa fie mai rece decat celelalte doua, pentru ca aduce antigel racit de radiator.
Aerisirea mie nu mi-a creat probleme, zic eu. Am turnat antigel la un debit moderat si-am mai strans din cand in cand de furtune.
jorj3l
invers nu cred ca l`am pus...doar nu`s tampit....

am sa fac ce m`a sfatuit TiL....

e normal sa fie mai rece,dar nu bocna...pe celelate 2 nu poti tine mana iar ala e rece...ma duc sa fac aerisire....
TiL
Cu putina "indemanare" cred ca poti inversa gurile din stanga/drapta:
http://www.yatego.com/atv-schiffke/p,43e8b...b8b45c48fab80c8

biggrin.gif
316i
Termostatul se deschide treptat, nu face poc si dintr-o data s-a deschis. Ai verificat sa fie sigur modelul de termostat care iti trebuie? Aici ma refer la temperatura de deschidere.
jorj3l
am facut o mica aeriseala....de acum cu putzina rabdare astept sa se deschida... biggrin.gif

stiu ca se deschide treptat.... dry.gif

nu cred ca l`am pus eronat, apa fierbinte din motor intra in termostat prin cele 2 tzevi din stanga,(pe poza data de tine TiL) iar gura din dreapta intra in radiator in partea de jos, e ok ?


cred ca e termostatul care trebuie..nu`i pe original(era 1,5 mil) e ceva frantzuzesc(700.000)...nush ezact cum se cheama...vernet parca....


daca i`am facut proba fiertului in tigaie biggrin.gif si a trecuto cu brrio(apa nu a apucat sa fiarba calumea si el s`a deschis),tot ce trebuie sa fac este sa`l astept sa se deschida, nu ?si sa nu`l las sa ajunga la rosu,nu ?
TiL
Exact.

Cred ca acelasi tip de termostat aveam si eu, luat de Iulika cu 700.000.
Si cred ca l-ai montat corect. N-ai fost nevoit sa indoi furtunele, nu? biggrin.gif

Daca faci treaba asta (incalzirea motorului) cu masina in stationare poti sa desfaci capacul de la expasiune.
jorj3l
QUOTE (TiL @ Dec 7 2006, 03:29 PM) *
Exact.

Cred ca acelasi tip de termostat aveam si eu, luat de Iulika cu 700.000.
Si cred ca l-ai montat corect. N-ai fost nevoit sa indoi furtunele, nu? biggrin.gif

Daca faci treaba asta (incalzirea motorului) cu masina in stationare poti sa desfaci capacul de la expasiune.






Am facut`o cu capacul pus....mmm..daca nu se deschide nici azi, maine o iau de la inceput cu aeriseala....daca s`a deschis in tigaie ar sa se deschida el si pe masina, ca doar nu`i dupa el....... vio (8).gif




10x TiL, cand treci prin iasi....tre` ne`ntalim...dau o bere,2...
TiL
biggrin.gif Succes!

Trebuie sa vad si Iasiul, ca nu-mi aduc aminte sa fi trecut pe-acolo wink.gif
xox
QUOTE (TiL @ Dec 7 2006, 04:13 PM) *
Trebuie sa vad si Iasiul, ca nu-mi aduc aminte sa fi trecut pe-acolo wink.gif


Apai hai bre odata ce mai astepti? drinks.gif Te cazez la mine si ai si loc in parcare in fata blocului tongue.gif
Darren
Ai citit asta inainte sa cumperi/demontezi/montezi?: http://www.zag.si/~jank/public/bmw/haynes/03.pdf
?
Contine si informatii despre heater, parca intreba cineva.
BTW, intrati aici ca sa le vedeti pe toate: http://www.zag.si/~jank/public/bmw/haynes/
jorj3l
mama ei de treaba.... mad.gif
furtunul e jos care intra in radiator tot rece este....dupa 20 km poate chiar bocna....dar temp nu trece de trei sferturi....si am caldura...
s`a deschis sau nu termostatu` ala nenorocit ?
am strans furtunashul superior de la radiator, ca un om prost..bun ! Nu mai curge pe acolo,dar pe la imbinarea vasului cu radiatoru` la greu....gasesc pata sub masina cam la 1 ora dupa ce am oprit masina....



LE: dap, am cetit si acolo,10x,timp de vreo 30 min, de 10 ori ficare rand....oricum locatia termostatului din poza respectiva nu prea seamana cu und` este pus al meu...dar am studiat pe realoem si e pus corect...zic eu...si TiL zice idem....

xox cand te vad si eu sa arunc un ochi la termostatu` tau ?sa fie cald motoru cand vii ! biggrin.gif
jorj3l
problem !
Tot n`am scapat !

Cand se incalzeste motorul, apas pedala deodata(acc)si se aude o zdranganeala !Aceeasi zdranganeala !Cel mai bine se aude la drum lung, in vit a 4a de ex,cand doresc sa o acc si calc pedala mai tare,fiind insotia(zdranganeala)de nici un raspuns din partea masinii,adica nu se intzeapa,sau poate doar putin......
Ce poate fi ?
Set ambreiaj schimbat !
Reglata cu stroboscopu !
Fise de cacao...capac nou oxidat tot la fisa centrala...dar nu cred ca are vreo influentza...
TiL
Pai eu cred ca tot pe la aprindere-i problema. Ori avansul vacuumatic e dus, dar cel mai probabil problema-i la traseul fise-delcou-bujii.
jorj3l
Sigur ?

Eu credeam ca e treaba mai trista....se aude zdranganeala...din motor zic eu....inseman ca trebu sa`mi iau fise si delcou + lulea,nu ?


Poate fi ceva trist din motor ?
precizez ca dimineatza, pe ulei destul de uzat(de prin august...nush catzi km ca nu merge sonda de pe grup, am aprox 2 km facutzi de atunci tongue.gif ) becul de presiune mica sta aprins 2 secunde...
dar presiune dupa este, cand opresc motoru si scot capacul, e plin de ulei busonul...
mertan
probleme cu termostatul... 80 de lei...
TiL
QUOTE (jorj3l @ Dec 14 2006, 10:08 PM) *
Sigur ?

Eu credeam ca e treaba mai trista....se aude zdranganeala...din motor zic eu....inseman ca trebu sa`mi iau fise si delcou + lulea,nu ?
Poate fi ceva trist din motor ?
precizez ca dimineatza, pe ulei destul de uzat(de prin august...nush catzi km ca nu merge sonda de pe grup, am aprox 2 km facutzi de atunci tongue.gif ) becul de presiune mica sta aprins 2 secunde...
dar presiune dupa este, cand opresc motoru si scot capacul, e plin de ulei busonul...


face ca tractorul si zdrangane? E de la aprindere. Intr-adevar, iti da impresia ca e ceva dus prin motor, dar deocamdata nu e. Daca mai mergi asa, o sa fie... Vezi ca s-ar putea sa ai deja benzina in ulei. Daca s-a subtiat prea tare schimba-l.
Cat despre presiunea uleiului, nu-i grav. Dar e posibil ca dupa schimbarea uleiului alea doua secunde sa se faca mai putine (asta in caz ca ai benzina in ulei acum).
jorj3l
deja suflu mai usurat....
doh (14).gif

clar

urmatoarea investitie fise capac delco(cu sfarcuri) si lulea !
316i
Cat limbaj porno pe o singura pagina. laugh.gif
TiL
Aoleo, Vladut, ai mancat telina? biggrin.gif

jorjel, verifica uleiul, daca mai are consistenta. Un bun indiciu ar fi cresterea nivelului pe joja. In cazul asta clar trebuie schimbat si rezolvata problema la aprindere.
jorj3l
nivelul cam scade... biggrin.gif mai papa ea asa putzin oloi...de cand l`am schimbat in (august) de la maxim, acum vreo 3 zile era la juma`...am mai pus 600 g si treaba merge UNSA...dar cred ca totusi ar fi cazul sa`l schimb,asta dupa delco fise si bujii...

apropo` bujiile cu 4 electr isi merita banii ?la unele magazine e 500.000 bucata,iar odat mi`a zis cineva(pt ulian:tipul cu vw golf5) ca se gases la 700.000 setul blink.gif
316i
Pune bujiile care trebuie pentru motorul tau. Adica cu unul sau maxim 2 electrozi.
iulian325
de ce maxim 2??
316i
Pentru ca n-am vazut la E30 sa fie recomandate de producator bujii cu mai mult de 2 electrozi.
George77
asta pt ca recomandarea a fosta facuta acum 15 ani minim
iulian325
ale mele au 4...
am pus cu 1 si mergeau naspa
eu cre ca conteaza doar daca sunt bujii calde sau reci...
mie imi trebuie reci sigur...asa ca...nush
jorj3l
si mie de care imi trebu blink.gif
iulian325
incandescente!!!
lgh (24).gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.