Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme ursulet
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
ionusunt
QUOTE (TiL @ Jul 4 2008, 01:11 AM) *
rezolva problema repede...
Surubul ala e facut sa nu aiba nevoie de contra, dar daca s-a lasat sina pe care sta, incepe sa ceara contra la insurubat/desurubat. Greu de crezut ca s-a rupt surubul, mai degraba s-a lasat sina atat de mult incat a iesit capul surubului din ea. Dar mai bine arunca un ochi.
Sina se lasa mai ales pentru ca surubul nu-i strans corect, adica in loc sa ramana asezat cum trebuie pe sina, sta cu colturile pe ea si o forteaza.

la ce sa ma astept ? sad.gif
http://bmwfans.info/original/E30/Cab/325i-...23/ill-23_0380/

7 8 9 10
TiL
Daca e scenariul de mai sus, posibil sa nu-ti trebuiasca nimic, decat un ciocan mare sa aduci sina la o forma acceptabila, sa tina iar surubul.
Iti vor trebui 7,8,9, daca au apucat sa se desfaca de tot si au picat de pe jug. Piesa 10 nu o ai, sina e sudata pe burta masinii.
Mai poti improvisa cu o saiba mai mare, daca sina nu mai poate fi facuta sa tina bine surubul.

Tu ai un singur surub de fiecare parte a jugului? Naspa, la mine sunt doua.
ionusunt
unu pe stanga si unu p dreapta da....
ledocteur
parca am mai intrebat eu acum ceva timp, dar nu stia nimeni... cand apas pedala de frana imi intra abs-ul aiurea, chiar si cand stau pe loc. la un moment dat dupa ce merg mai mult se aprinde martorul din bord de abs si nu mai am probleme. daca nu apas nicio pedala vreo 2 minute dupa ce pornesc motorul se aprinde martorul... in schimb daca apas una din pedale dupa ce pornesc motorul martorul se aprinde mult mai tarziu. cand am ridicat masina cu platforma ca sa o transport la service, mai demult, am observat ca atarna un fir de la roata dreapta spate. o fi senzorul de abs? pe realoem n-am vazut insa niciun fir la senzor. a mai intalnit cineva aceeasi problema? ma streseaza rau ca era sa fac accident de 2 ori din cauza ca se decuplase abs-ul.
316i
Trebuie masurati senzorii de ABS si vazut care dintre ei sau cati dintre ei sunt defecti. Firul care-l vedeai atarnand pe spate putea sa fie ori de la senzorul de abs, ori senzorul de la placute.
ledocteur
si cum fac asta? adica cum ajung la senzori? laugh.gif
mario.b
QUOTE (ledocteur @ Jul 7 2008, 12:34 AM) *
si cum fac asta? adica cum ajung la senzori? laugh.gif



Daca dai roata jos si te uiti in spatele discului de frana trebuie sa vezi un fir negru si mai gros, grosimea unui cablu de alimentare de 220v, ca sa ajungi la acel senzor daca nu ma insel trebuie sa desfaci un surb cu o clema care il tine prins in jamba, e logic sa nu iti mearga abs-ul din moment ce un senzor este dus sau nu mai da info. Nu stiu cum se testeaza senzorii de abs, poate iti spune colegul nostru, apropos - cred ca o sa ai nevoie si de o resetare pt eroare de la senzor. bafta
ledocteur
mersi mult de informatii. din ce-mi zici cred ca e chiar firul care atarna acolo. resetarea cum se face?
Adrian Pintea
Cum functioneaza avansu vacuumatic? Ce se poate strica la el? Se infunda furtunasul? Am reglat avansu cu strobo si tot am tacanitul mecanic cand ii dau talpa si sunt subturat.
mario.b
Hai ca vad ca toti ursii de la noi merg bine, vin eu cu o idee ce o am in cap de cateva zile. Ursul de serie (fara m3) are prinderea rotilor la prezoane la dimesiunea de 4x100, se stie f bine ca pe acest tip de prindere nu se gasesc pe multe modele de jante, se mai stie ca puntea spate + fata de E36 compact este cea de la E30 fara nicio modificare doar la butucul rotii care in loc de prindere 4x100 are 5x120. intrebarea vine acum, daca bascula este la fel as putea sa cumpar doar butucul + rulment de E36 si sa il schimb cu cel original al masinii, stie cineva dimensiunile rulmentilor, sau are cineva acasa un butuc de compact, sant dispus sa ma duc sa il iau cu imprumut iar la inapoiere sa ofer si o sticla de vin, daca nu in acest week-end voi incerca marea cu degetul, voi desface masina ca oricum sta pe bara ca nu are jante si cu butucul in mana ma voi duce pe la dezmembrari sau cine mai desface pe aici masini. In caz ca cineva stie un link unde as putea sa gasesc dimensiunile rulmentilor la prima intalnire care vin si eu voi veni cu 2 beri 0% alcool. Voi mai cauta cum am facut si cu motorul in caz ca nu gasesc aici raspuns. O seara buna.

mario.b
Si raspunsul este gasiiiiiiiiiit am gasit raspunsul, teoretic din specificatii reiesa ca se potrivesc http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 si http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 , cat de curand voi monta jante de M5 E39 celb (15).gif celb (15).gif celb (15).gif wub.gif > Maine sun sa vad cat ar costa noi.
mario.b
Din pacate tre sa schimb si partea de franare, se aduna tot mai multi bani pentru ce vreau eu sa fac si cred ca ma las pagubas. dar pana nu incerc sa vad eu 100 la % ca nu merge nu ma las. va tin la curet. Poate or merge atrierii de pe compact pe urs. daca merg ... m-am scos.
TiL
biggrin.gif vointa sa fie, ca orice se poate face.
Adrian Pintea
Am rezolvat problema cu aprinderea si cu tacanitul, era din avans...
Care e treaba cu J la jante? daca am cauciucuri 195/65/R14 ce jante sami caut?
ionusunt
QUOTE (Adrian Pintea @ Jul 23 2008, 10:46 PM) *
Am rezolvat problema cu aprinderea si cu tacanitul, era din avans...
Care e treaba cu J la jante? daca am cauciucuri 195/65/R14 ce jante sami caut?

latimea rotii....tot in inchi . 195 intre 6 si 8 ...j tongue.gif
ledocteur
stie cineva unde gasesc gurile de scurgere de la usa din fata? a plouat zilele astea si am usa din stanga fata plina de apa laugh.gif
TiL
trebuie sa fie pe interiorul buzei inferioare a usii. jos se imbina doua table, fata de usa (exterioara) cu restul usii. Tabla din interior are gaurelele.
ledocteur
trebuie sa scot fata de usa? aia din interior ma refer.
TiL
Ca sa desfunzi provizoriu nu trebuie, gasesti gaurile, bagi un betigas, si daca reusesti sa-l scoti, ai desfundat-o. Altfel ai infundat-o si mai bine.

Dar ar trebui sa dai jos fata din interior, sa speli bine interiorul, sa curati pamantul adunat acolo. Dupa asta sa cumperi chederul dintre usa si geam, ca sa nu mai intre apa si praf in usa.
ledocteur
am gasit gaurile, care erau infundate cu bucati de geam spart. abia am putut sa le desfund. am scos 2 dopuri care erau pe partea inferioara a usii ca sa iasa apa. cred ca era cam un litru jumate de apa laugh.gif
ionusunt
ieri mia fiert apa la radiator din cauza faptului ca s-a spart una din tevile de apa care intra in radiatoru aerotermei .nu mai zic ca m-am fript un pic pe picioare deoarece mi-au curs in masina ~4 litrii de apa .. ingrozitor sa patesti asta mai ales in mers.
are cineva idee daca trebuie sa scot bordul sa scap de apa ramasa pe acolo ( pt ca mai este.azi mi-am dat cu apa rece pe mine la prima plecare mai in forta de la semafor ) sau p[ot sa fac asta prin gura de acces l;a aeroterma de sub capota.
haristeas51
pai prin gaura de acces de sub capota , ai acces doar la aeroterma , nu si la tevile ( tur / retur ) care duc in calorifer.
Dar daca scoti consola centrala cred ca ai acces destul de bun.
ionusunt
stie cineva daca difera aeroterma intre pre facelift si post facelift la urs ?
316i
Nu difera.
comisaru
Ba poate sa difere.
Eu am pre face-lift si am altfel caloriferul; bine, am si aeroterma cu 3 viteze in loc de 4...
ionusunt
a mea e cu 4 .poate difera de la m10 la m20 .parca a ta era cu m10 ,nu ?
316i
Caloriferul e acelasi de la 316 la M3. Vitezele motorasului de la aeroterma n-au legatura cu caloriferul.
mario.b
QUOTE (316i @ Aug 5 2008, 07:01 PM) *
Caloriferul e acelasi de la 316 la M3. Vitezele motorasului de la aeroterma n-au legatura cu caloriferul.


Eu am pe ursul meu un fel de cutie tinand cont ca am m20, p celalalt urs cu m10 aeroterma este mai mica, sau asa mi s-a parut mie, caloriferul nu stiu exact daca difera dar carcasa sigur, prinderea nu.
Adrian Pintea
Revin cu o problema mai veche...Ca tot imi intrerupea un cilindru pe relantiu si nu iam gasit buba
Am descoperit ca imi face figuri numai cand e foarte cald afara, si atunci am relantiu 650-700, si intrerupe cateodata un cilindru in relantiu...Dar cand ies seara pe racoare nu mia facut niciodata figuri si am relantiu cum lam reglat eu la 800...
Gasesc pe undeva ceva manual de la motoarele astea M20? Sa fie ceva senzor de temperatura bulit? care in functie de temperatura de afara imi modifica anumiti parametri?
alta chestie...dupa ce se incalzeste motorul se aude un scartait foarte incet, dar se aude...asta de cand am schimbat distributia...mecanicul a zis ca din cauza ca e noua cureaua si pana se uzeaza
Si tot asa dupa ce se incalzeste motorul se aude ca un marait, nu suierat, ar fii pe duca vascocupla? ce simptome are vascocupla cand se defecteaza?
MeHigh
vascul, cand se defecteaza ,nu se mai intareste la temperatura mare. il poti opri cu mana.
la partea cu scartaitul....nu sunt de acord cu mecanicul tau, posibil sa scartaie vreo rola?! cureaua cand se uzeaza o schimbi iar, ca de-aia e uzata.
Adrian Pintea
rola intinzatoare e noua, am schimbat-o odata cu cureaua de distributie.mai sunt si alte role?
Adrian Pintea
cum sa opresc elicea cu mana? smile.gif) inca nam innebunit sami bag mana acolo
Adevarul e ca daca turez motorul se simte ca elicea o ia in turatie, si cand las piciorul de pe accelratie, elicea se simte ca se detureaza mai incet ca si motorul. si se aude un zgomot de aer de parca ar fii elicopter cand o accelerez...
TiL
E ok daca se aude elicea. Dar sa nu fie legata fix, sudata. Adica atunci cand motorul e oprit, sa o poti invarti cu mana.
Adrian Pintea
MI-au venit niste idei, ma gandeam daca se potriveste oare chiulasa de 2,5 motronic cu tot ce e pe ea pe bloc de 2,0 jetronic? ce ziceti?
mario.b
QUOTE (Adrian Pintea @ Sep 8 2008, 06:23 PM) *
MI-au venit niste idei, ma gandeam daca se potriveste oare chiulasa de 2,5 motronic cu tot ce e pe ea pe bloc de 2,0 jetronic? ce ziceti?



Incearca sa il reglezi pentru un motor jetronic t"trage" mai bine decat un motronic, cel putin asa am observat eu, eu am facut ce vrei tu dar am lasat chiuloasa de 2000 si am schimbat tot corpul admisiei, toate fisele (vezi k ai un senzor pe una din ele la cea motronic), am schimbat si zenzorul de la fulia din fata (fara el nu porneste masina), am mai schimbat debitmetru cu tot ce tine de partea de admisie, pinionul de la axa cu came + curea+fulie vibrochen, instalatia electrica de la motor + ECU si nu in ultimul rand un electrician care chiar stie ce inseamna instalatia electrica la urs (sa stie si motronic firele pe derost si jetroncul) nu de alta dar daca releele de la pompa de benzina daca nu sant actionate nu iti da scanteie. Bafta multa.
Adrian Pintea
ce ai castigat prin faptul ca ai pus chiuloasa tot de 2000? am mai vazut bloc de 2,7 cu chiulasa de 2,3 2,5 sau de 2,5 cu chiulasa de 2,3;2.0...dar 2,0 cu chiulasa de 2,0 ce castigi? sau ai vrut doar sa-l faci motronic
mario.b
QUOTE (Adrian Pintea @ Sep 12 2008, 11:42 PM) *
ce ai castigat prin faptul ca ai pus chiuloasa tot de 2000? am mai vazut bloc de 2,7 cu chiulasa de 2,3 2,5 sau de 2,5 cu chiulasa de 2,3;2.0...dar 2,0 cu chiulasa de 2,0 ce castigi? sau ai vrut doar sa-l faci motronic


Eu am vrut doar sa il fac motronic si nimic mai mult, acum incerc sa caut o chiuloasa de 2000, am nevoie de ea doar 5 min sa vad cum cade garnitura de chiuloasa de 2500 pe o chiuloasa de 2000. Sper sa gasesc.
Adrian Pintea
Cum ai facut cu delcoul?
mario.b
QUOTE (Adrian Pintea @ Sep 15 2008, 01:05 PM) *
Cum ai facut cu delcoul?


Si aici este o combinatie, trebuie sa fii atent, imi cer scuze chiar am uitat sa iti spun de el, vezi ca de la blocul donator sa ii iei aparatoarea cu tot cu ce se duce in jos, ai grija ca acel ax invarte pompa de ulei, sa nu uiti de el ca s-a dus dreaq motorul in cativa km, sa nu uiti si de "rulmentul cu bile cilindrice care il inconjoara, eu am dat intamplator peste el.
Mai intreaba si tu daca ai chiuloasa de 2,5 ce poti sa faci cu ea, poate te ajuta la ceva in plus, nu vreau inca sa vb ca nu am testat.
ledocteur
revin cu o mica problema la masina, ca de obicei cand totu merge bine trebuie sa mi se intample ceva la masina. cand calc ambreiajul in mers imi scade turatia sub 500 rpm. de asemenea cand dau cu spatele si calc ambreiajul (masina fiind in marsarier in momentul calcarii ambreiajului) imi moare motorul. in plus la ultimul plin facut masina a consumat aprox 26 la suta. 50 de litri in 190 km. imi moare motorul uneori si imediat dupa ce-l pornesc (da niciodata la prima pornire dupa mai multe ore). de fiecare data cand il pornesc imi scade mai intai pana la vreo 300 de ture apoi urca la 1000. am verificat motorasul de relanti. cand scot mufa din el cade turatia. am incercat si cu motorasul lui fratimiu si la fel se intampla. banuiesc ca asta inseamna ca motorasul merge. are cineva vreo idee ce ar putea fi? ca am destul de mult de mers prin oras si cu consum de 26 nu ma descurc laugh.gif
ledocteur
nu stie nimeni? please help! o idee ceva sad.gif
Silviu
Am si eu o problema: am scos borna (+) si dupa ce am pus-o la loc nu mai tinea relantiul . Am zis ca isi revine ea si ca va fi ca inainte, dar nu vrea . sad.gif Uneori relantiul sta ~350rpm alteori se opreste motorul .

Ce e de facut ?
Silviu
Am vrut sa atasez un film cu relantiul picat in baie, dar nu am reusit !
INTERCEPTOR
acusi am vazut.tongue.gif dai baia jos si cade ralantiul.pui baia la loc.pui garnitura noua sau silicon rosu si cureti relantiul si l montezi inapoi la locul lui.si o sa stea la 800 ca sa curatat de la temperatura uleiului tongue.gif tare nu
bartro
Am si eu nevoie de ceva ajutor cu un E30.. e un 320is, motor de 2000cmc s14 sau ce o fi.. problema e ca masina nu porneste. Sa invarte, scantei are, pompa de benzina merge (dar nu sunt sigur f. bine) si are ceva presiune in rampa, ca prin o garnitura de la un injector transpira un pic de benzina, si prin retur vine benzina.
Am impresie ca nu primesc comanda injectoarele. Bujiile sunt uscate si dupa mai incercari de pronire. Masina s-a defectat stand pe loc, oprit.
Ce as putea sa mai verific?
ionusunt
pai eu la a mea cand nu aveam presiune cum trebuie din pompa de benzina mergea in 4 5 pistoane..dupa care se oprea...la mine problema a fost un contact de fir nasol intre firul din alternator in baterie ,nu incarca bateria cum trebuia astfel nu ajungea destul curent in pompa de benzina sa aibe presiunea care trebuie .
masurati bateria si ce vine din alternator in ea
masurati la pompa de benzina cat curent vine .
dupa care puneti problema de injectoare sau poate ecu .

LE : s14 e esti sigur ? e 2.0 16valve ? daca da ala e .,..are capac de delco asta parca ca e evoluat din m30 daca nu ma insel ....nu sunt sigur .daca da verificati ce e cu el..
LE 2 : ca sa vezi ca ai pompa intreaga ca nu e ea de vina trage-i curent din baterie direct cu sticla pe retur si vezi ce si cum...jetul stii ca tre sa fie puternic biggrin.gif

LE3 : al cui e 320is ul ? biggrin.gif
Ionut
controleaza si senzorul de pozitie de la vibrochen....cauta pe net valorile si masoara-l.... smile.gif
bartro
Motor nu porneste, nici macar un rateu. Deci alternator nu pot fi verificat.
Masina e ca cel din thread asta . Nu e al meu smile.gif
Ce ma mai gandesc, oare are un sistem antifurt undeva? Din fabrica? Alarma 'din comert' nu are.
Daca nu merge sensor de pozitie, mai are scantei? E cu un soi de motronic.
Ionut
pai daca e nasol senzorul nu da scanteie, si are pe ea motronic 1,3 parca... smile.gif
bartro
QUOTE (Ionut @ Nov 13 2008, 12:12 PM) *
pai daca e nasol senzorul nu da scanteie, si are pe ea motronic 1,3 parca... smile.gif

Scanteie da. Motronic nu e 1.3, e ceva dubios. Dar ca sistem cred ca tot aia e.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.