Help - Search - Members - Calendar
Full Version: un rechin la malul dunarii
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
elvislorin
montat fulii, intinzator curea, alternator, elice ventilator si vascocuplaj, radiator racire, vas expansiune si servodirectie...maine sper sa montez evacuarea biggrin.gif
elvislorin
ultima achizitie pt rechin...de pus in parbriz...poate asa nu o sa ma mai intrebe toti de urs laugh.gif
Click to view attachment

si poze cu realizarile de pana acum rolleyes.gif
Click to view attachment
Click to view attachment
bartro
Cat spatiu a ramas in fata! O sa-ti trebuie o chestie din aia de plastic la radiator cred, sa trage elice aer bine.
elvislorin
buna idee...sa vad de unde pot sa fac rost
elvislorin
QUOTE (bartro @ Oct 24 2011, 12:32 PM) *
Cat spatiu a ramas in fata! O sa-ti trebuie o chestie din aia de plastic la radiator cred, sa trage elice aer bine.


am gasit chestia aia...avand in vedere ca folosesc tot radiatorul de 2.8 si ca ventilatorul are cam acelasi diametru o sa folosesc chestiile de la 2.8 laugh.gif laugh.gif laugh.gif . ideea e sa fac cat mai putine modificari si pana acum in afara de suporti nu am facut modificari
elvislorin
incep si modificarile...dar urmaresc sa le fac pe motorul de 2.5 pt ca daca vreodata am nevoie sa pun usor si rapid 2.8ul inapoi
saptamana asta am muncit zilnic la rechin....am scos instalatia electrica si am curatat-o, furtunule de apa si de vacuum la fel. am montat aproape toata instalatia electrica a motorului si il astept pe chychy de dimineata sa o mufeze si apoi sa punem galeria, antigel, ulei si benzina.
ce am constatat pana acum (si bine zicea un englezoi ca montatul motorului si facutul suportilor sunt cam 20% din bataia de cap)
1. modificare la traseul de evacuare...motorul sta un pic mai jos decat m30 si galeriile de evacuare se apropie cam mult de punte una din tevile de evacuare loveste in bratul din spate...am si o solutie sa dai bucata respectiva si apoi sa o rasucesc in alta pozitie si sa o sudez la loc (e la cativa cm de locul unde se prinde in galeria de evacuare si e un pic cotita)...tevile astea intra apoi in catalizator (am dubii daca sa il pastrez sau nu...ma si incurca un pic pt ca loveste in podea) si apoi se continua fara mari batai de cap pana in spate...o sa sudez de ele toba intermediara de e28 (e aproape identica cu cea de pe m50) si apoi finala de la magnaflow cool.gif. ca sa rezolv problema caldurii degajate de galeriile de evacuare, care mi se par cam apropiat de puntea fata, cred ca o sa apelez la solutia data de un prieten: exista o banda pe care o pot aplica pe galerii si le izoleaza...nu mai degaja atata caldura in exterior si cica contribuie si la o evacuare mai rapida a gazelor...un pic de tuning laugh.gif
2. sistemul de racire...am ales sa pastrez radiatorul de pe m30 tot in ideea de a pastra cat mai multe piese de pe rechin intacte si la locul lor....o sa mut vasul de expansiune pe partea opusa si o sa prelungesc furtunul de apa, cel care la m50 intra in vasul de expansiune, pana la vas (cam 1.5 m de furtun de 1 tzol si 2 racorduri)...apoi de la vas inapoi la radiatorul cu furtunul cel mic (cam 2m)...vasul de expansiune e prins, in partea de sus, pe contraaripa dreapta intr-un suport al masinii (nu mai tin minte ce venea pe el) iar pe partea de jos trebuie sa dau o gaura in contraaripa si sa ii fac prinderea de sub el.
3. carcasa de la filtrul de aer e prea mare (cea de e34 m50) si nu se poate monta...loveste in baterie, sau in capota...o solutie ar fi sa mut bateria in portbagaj dar e cam mare bataia de cap...o sa incerc cu una de 36 m50 care e mai mica pt ca spatiul de la compartimentul motor e mai mic ca la e34...alta buba constatata abia acum...in carcasa vine montat un termostat care deschide circuitul de apa pt clapeta de acceleratie...la mine e rupt asa ca temporar o sa trag furtunul din clapeta direct in bloc...am vazut pe net ca multi au pus filtru conic si au rezolvat problema carcasei...insa in cazul asta elimin complet termostatul din carcasa si am citit pe un forum ca in cazul asta e posibil sa dea rateuri si sa mearga prost motorul...colegul meu sorin a patit faza asta...
4. alternatorul ar trebui sa aiba si el aerisire...deocamdata nu am nici o solutie pt problema...ramane sa studiez problema dupa ce montez galeria de admisie si gasesc o solutie si pt filtrul de aer
5. cablul de e28 de la acceleratie merge pus la clapeta de m50 dar mi se pare ca e cam lung...ramane de rezolvat dupa ce pun galeria ca sa vad exact ce si cum
6. suportul metalic de pe contraaripa stanga trebuie taiat...cel putin partea pe care se prindea vasul de expansiune...furtunul de la debitmetrul la clapeta de acceleratie nu se poate pozitiona corect din cauza lui...ma gandesc sa incerc si cu unul de e36 tot in ideea ca fiind o masina cu spatiu mai mic la compartimentul motor atunci si furtunul e scurt si poate merge la mine fara sa mai tai.
7. nu cred sa fie probleme la alimentarea cu benzina dar o sa vad maine

cam atata pana acum
am scris toate astea in ideea de a va spune si voua ce am facut exact...poate e vreunul care vrea sa faca si sa aiba omul o idee despre ce il asteapta...pe forumurile straineze n-am gasit mare lucru despre modificarile facute...toti au zis ca revin cu info suplimentare dar n-au mai facut,-o altii au zis ca au trimis masina la un service si au platit pt modificare si nu stiu prea multe detalii....am dat un mail chiar si unui service care a facut suportii de motor ca sa imi dea si mie niste schite dar au zis ca a fost lucrare custom si nu au pastrat schitele
ps...si in ideea ca daca uit vreodata am de unde sa aflu ce am facut laugh.gif



INTERCEPTOR
spor maxim
elvislorin
am pornit batranul !!!!:)
TiL
Bravo!
Cu sau fara tobe? biggrin.gif
elvislorin
fara tobe si fara galerie de admisie...mai dureaza un pic pana le pun pe toate la cap pt ca mai trebuie facute mici modificari....de ex: am facut suportul de pe partea stanga mai mare si n-am dat gaura in el ca sa prind o tija care sustine galeria de admisie...luni sau marti o sa sudez un surub mic pe suport ca sa prind tija respectiva...mai trebuie sa fac rost si de o mufa la care sa leg sonda lambda samd
elvislorin
batranul a mai primit niste bunatati cadou de la colegul chychy...azi ma apuc sa pun admisia si toate furtunele si apoi ramane sa vad ce fac cu esapamanetul
elvislorin
cam bat pasul pe loc...galeria de admisie pe care o am e de fapt de 2.0...ma duc maine sa o schimb cu alta...instalatia electrica e cam scurta si nu prea imi ajung firele ca sa bag calculatorul in torpedou...am o mufa care nu ii gasesc rostul...banuiesc ca vine la actuatorul de la acceleratia electronica de e34, dar eu pe e28 nu am asa ceva...e o mufa cu 2 gauri pt pini...la esapament mai e de lucru....o sa trebuiasca sa pun o carcasa de f de aer de e36, dar asta pe saptamana viitoare samd...momentan sunt un pic demoralizat pt ca dau inainte cu pasi f mici...fac una si dau de alta sad.gif
TiL
uite asa afli ce e de facut. data viitoare o sa-ti fie mult mai simplu laugh.gif
elvislorin
am gasit mufa fara rost...e de la senzorul de nivel al uleiului....instalatia o sa intre pana la urma dar intinsa la maxim...o sa o invelesc in ceva care sa o protejeze de caldura emisa de motor...trebuia sa ma fi apucat cand era cald si ziua lunga - vara - imi luam liber 1-2 saptamani si stateam numai pe masina pana o rezolvam...dar asta e viata...nu le poti poti face pe toate cum vrei
elvislorin
si inca una problema...galeria de admisie e de 2.0...mama ei de treaba...sa vad cum reusesc sa o schimb
elvislorin
rezolvat si cu galeria de admisie...i-am schimbat si garniturile...maine dupa-masa ma apuc sa le pun la cap pe toate...daca tine vremea cu mine si nu mai apare nimic neprevazut ar trebui sa il pot porni maine seara....fara esapament... laugh.gif ...saracii vecini, caini si pisici din zona laugh.gif
INTERCEPTOR
o sa ti arunce aia cu ghivece pe ea:PP
elvislorin
they already did that...so...nu mai altceva in arsenal....vrum vrum vrum all the way tomorrow
elvislorin
merge batranu'.. celb (15).gif celb (4).gif celb (15).gif celb (4).gif celb (15).gif celb (4).gif cha (2).gif
elvislorin
merge rotund fara sa trepideze sau alte alea...mai mult nu pot sa imi dau seama pt ca nu am esapamentul facut...ramane pe luni-marti sa rezolv si buba asta...radiatorul de apa curge un pic...dar o sa ii dau un aditiv de etansare de la liqui moly si sper sa se rezolve...n-am putut nici sa il turez pt ca la 10 noaptea trezesc tot cartierul...i-am bagat apa, antigel si lichid de servodirectie...merge mult mai usor servodirectie fata de inainte, chiar daca am jante mai mari acum...17" fata de 16"....maine sper sa montam si timoneria ca sa il pot misca fara sa il mai imping...m-am saturat de atata impins smile.gif
elvislorin
laugh.gif mii de multumiri lui chychy, interceptor dar mai ales bunului meu prieten sarbu...de asemenea vreau sa ii multumesc mamei mele, managerului meu si mai ales lui d-zeu...peace laugh.gif
INTERCEPTOR
bv.felicitari
elvislorin
m-am trezit vesel in dimineata asta snf (30).gif biggrin.gif
bartro
Felicitari! biggrin.gif
elvislorin
mersi mersi....masa si dansul o sa aiba loc anul viitor...mai am multe de facut la masina ca sa fie apta pt. circulat pe drumurile publice
elvislorin
rezolvat si cu timoneria...1 down 100 to go
elvislorin
in legatura cu timoneria...cea de e28 nu se potriveste...trebuie de e34 (si evident alte modele)...una din tijele de la timonerie (cea fixa) se prinde in tunel cu un suport...eu nu l-am avut dar am mesterit ceva si am rezolvat problema...e vb de piesa 4...25111220707
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=25&fg=05
si s-a pus pe urmatoarele modele
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=25...&showeur=on
elvislorin
batranul a primit azi 4 anvelope: 2x195/65/15+2x205/70/15 si i-am schimbat vasul de lichid de servodirectie de e28 cu unul de e34, e36 (furtunul de la debitmetru la galeria de admisie se freca de el)
elvislorin
maine sper sa il urnesc cu propriile lui forte...inca nu intra in viteze cu motorul pornit si cred ca i-am dat de cap
elvislorin
batranul mai sta pe bara cateva zile ca iar plec pe meleaguri straineze...inca nu se misca si e din cauza pompei de ambreiaj de sub pedala...a mea a stat 1 an de zile fara lichid si s-a dus naiba...am pus una de e34 dar nu face cursa completa pt ca difera pedalierul de e28 fata de cel de e34...ramane pe luni cand primesc o pompa de ambreiaj de de e28...dam'...nerabdarea de a conduce batranul e din ce in ce mai mare
haifisch
si eu as fi nerabdator....
elvislorin
dar mai ales vecinii mei...i-am imbolnavit cu sunetul de motor fara esapament laugh.gif laugh.gif laugh.gif
elvislorin
maine il pun in miscare pe batran...i-am gasit buba
elvislorin
batranul a miscat...it's alive and kicking biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
elvislorin
n-am putut decat sa fac o tura mica pe o straduta ca trezeam tot cartierul...maine poimaine fac si esapamentul si apoi revin cu detalii mai amanuntite
elvislorin
esapamentul o sa mai astepte cateva zile pt ca nu gasesc oameni dispusi sa faca asa ceva....greu de crezut dar se intampla...in alta ordine de idei cred ca o sa schimb si ceasurile de bord pt ca nu imi mai merge turometrul iar temperatura nu mi-o afiseaza decat o data la doua porniri
xander
stiu ca ai rezolvat cu suportii motor dar ca daca ai probleme cu ei uite o alta idee

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/16...242.htm?ca=14_s
elvislorin
vazut...din ce am inteles eu sunt niste suporti ca sa pui motoare m30 pe e30...dar poate fac si custom...sper sa nu am nevoie de alti suporti...pana acum astia sunt ok
elvislorin
am mai facut un mic pas inainte...am adus un mester care sa imi faca esapamentul...azi din lipsa de timp a reusit doar sa imi faca prima parte din esapament...cea de la galerie pana la jumatatea masinii...maine sper sa termine si restul...am schimbat si ceasurile de la masina cu unele de 2.7 pt ca nu imi mai indica turometrul corect iar consumul instant statea la maxim...si cu ceasurile schimbate face la fel...mai incerc si cu altele daca fac rost...si i-am spalat geamurile ca nu vedeam nimic
elvislorin
update: batranul are in sfarsit esapament complet...dar tot mai trebuie modificat pt ca finala nu vine fix pe gaura din bara spate...e o toba lata si atinge in rezervor...i-am pus ceasurile vechi la loc...am reusit sa ii fac aerisirea si am constatat ca nu mai curge antigel pe la radiator...concluzii pana acum: motorul merge rotund la relanti dar daca bag piciorul in acceleratie are tendinta sa moara...pot fi mai multe cauze: bujii cu probleme (motorul n-a mers doi ani si am gasit apa in capul unui piston), carcasa de filtru aer lipsa, furtunul crapat dintre debitmetru si galerie admisie sau vreun ...also: se aude un tacanit: ori o supapa ori un tachete (sper sa se lase motorul dupa ce ii fac rodajul si sa nu se mai auda) ori vreun injector (cand le-am pus pe masina unul din injectoare avea un fel de rugina pe langa duze)
ramane de vazut zilele urmatoare
elvislorin
un mic amanunt care era sa imi scape...de la 3000 de ture in sus e simfonie...ma unge la suflet
elvislorin
am descoperit o gaura in esapament...pe una din tevi undeva in dreptul barei stabilizatoare...de acolo se aude un zgomot de tacanit...o rezolv luni-marti si vad apoi daca se mai aude vreun zgomot
xander
parca ai avut un meserias care ti a facut toba dintr un capat in altul
elvislorin
inainte de el a incercat altcineva o sudura...si fix acolo a aparut fisura...o sa dau totul jos si o sa ma duc tot la meseriasul care mi-a facut ieri esapamentul...
elvislorin
azi incerc, daca ma lasa vremea si timpul meu liber, sa schimb tot sistemul de inchidere centralizata...iau totul de pe celalalt rechin
elvislorin
zi de pauza
elvislorin
zi de munca..rezultate: schimbat bujii (motorul suna mai bine acum)+lumini functionale (mai putin pozitii spate)+m-am apucat sa schimb toata inchiderea centralizata(motorase, mufe, incuietori butuci etc) de pe batran cu cea de pe celalalt rechin...automat o sa schimb si contactul...m-am saturat sa tot am probleme cu inchiderea la masina asa ca o iau pe cea de pe celalalt rechin pt ca stiu ca functioneaza cum trebuie...pana acum am mutat inchiderea de la rezervor si de la portbagaj
TiL
pfff, spor la lucru!
Umbli si la modulul care comanda inchiderea?
enculescusorin
ala e bun...imi lipseste in schimb un releu de la inchiderea centralizata dar se rezolva zilele urmatoare
elvislorin
iar am scris de pe userul lui sorin...log out my friend...it' called log out...and for me: check if you're logged
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.