incep si modificarile...dar urmaresc sa le fac pe motorul de 2.5 pt ca daca vreodata am nevoie sa pun usor si rapid 2.8ul inapoi
saptamana asta am muncit zilnic la rechin....am scos instalatia electrica si am curatat-o, furtunule de apa si de vacuum la fel. am montat aproape toata instalatia electrica a motorului si il astept pe chychy de dimineata sa o mufeze si apoi sa punem galeria, antigel, ulei si benzina.
ce am constatat pana acum (si bine zicea un englezoi ca montatul motorului si facutul suportilor sunt cam 20% din bataia de cap)
1. modificare la traseul de evacuare...motorul sta un pic mai jos decat m30 si galeriile de evacuare se apropie cam mult de punte una din tevile de evacuare loveste in bratul din spate...am si o solutie sa dai bucata respectiva si apoi sa o rasucesc in alta pozitie si sa o sudez la loc (e la cativa cm de locul unde se prinde in galeria de evacuare si e un pic cotita)...tevile astea intra apoi in catalizator (am dubii daca sa il pastrez sau nu...ma si incurca un pic pt ca loveste in podea) si apoi se continua fara mari batai de cap pana in spate...o sa sudez de ele toba intermediara de e28 (e aproape identica cu cea de pe m50) si apoi finala de la magnaflow

. ca sa rezolv problema caldurii degajate de galeriile de evacuare, care mi se par cam apropiat de puntea fata, cred ca o sa apelez la solutia data de un prieten: exista o banda pe care o pot aplica pe galerii si le izoleaza...nu mai degaja atata caldura in exterior si cica contribuie si la o evacuare mai rapida a gazelor...un pic de tuning
2. sistemul de racire...am ales sa pastrez radiatorul de pe m30 tot in ideea de a pastra cat mai multe piese de pe rechin intacte si la locul lor....o sa mut vasul de expansiune pe partea opusa si o sa prelungesc furtunul de apa, cel care la m50 intra in vasul de expansiune, pana la vas (cam 1.5 m de furtun de 1 tzol si 2 racorduri)...apoi de la vas inapoi la radiatorul cu furtunul cel mic (cam 2m)...vasul de expansiune e prins, in partea de sus, pe contraaripa dreapta intr-un suport al masinii (nu mai tin minte ce venea pe el) iar pe partea de jos trebuie sa dau o gaura in contraaripa si sa ii fac prinderea de sub el.
3. carcasa de la filtrul de aer e prea mare (cea de e34 m50) si nu se poate monta...loveste in baterie, sau in capota...o solutie ar fi sa mut bateria in portbagaj dar e cam mare bataia de cap...o sa incerc cu una de 36 m50 care e mai mica pt ca spatiul de la compartimentul motor e mai mic ca la e34...alta buba constatata abia acum...in carcasa vine montat un termostat care deschide circuitul de apa pt clapeta de acceleratie...la mine e rupt asa ca temporar o sa trag furtunul din clapeta direct in bloc...am vazut pe net ca multi au pus filtru conic si au rezolvat problema carcasei...insa in cazul asta elimin complet termostatul din carcasa si am citit pe un forum ca in cazul asta e posibil sa dea rateuri si sa mearga prost motorul...colegul meu sorin a patit faza asta...
4. alternatorul ar trebui sa aiba si el aerisire...deocamdata nu am nici o solutie pt problema...ramane sa studiez problema dupa ce montez galeria de admisie si gasesc o solutie si pt filtrul de aer
5. cablul de e28 de la acceleratie merge pus la clapeta de m50 dar mi se pare ca e cam lung...ramane de rezolvat dupa ce pun galeria ca sa vad exact ce si cum
6. suportul metalic de pe contraaripa stanga trebuie taiat...cel putin partea pe care se prindea vasul de expansiune...furtunul de la debitmetrul la clapeta de acceleratie nu se poate pozitiona corect din cauza lui...ma gandesc sa incerc si cu unul de e36 tot in ideea ca fiind o masina cu spatiu mai mic la compartimentul motor atunci si furtunul e scurt si poate merge la mine fara sa mai tai.
7. nu cred sa fie probleme la alimentarea cu benzina dar o sa vad maine
cam atata pana acum
am scris toate astea in ideea de a va spune si voua ce am facut exact...poate e vreunul care vrea sa faca si sa aiba omul o idee despre ce il asteapta...pe forumurile straineze n-am gasit mare lucru despre modificarile facute...toti au zis ca revin cu info suplimentare dar n-au mai facut,-o altii au zis ca au trimis masina la un service si au platit pt modificare si nu stiu prea multe detalii....am dat un mail chiar si unui service care a facut suportii de motor ca sa imi dea si mie niste schite dar au zis ca a fost lucrare custom si nu au pastrat schitele
ps...si in ideea ca daca uit vreodata am de unde sa aflu ce am facut