Help - Search - Members - Calendar
Full Version: un rechin la malul dunarii
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
elvislorin
1. am gasit o galerie de admisie de m50b25 cu tot cu clapeta de acceleratie la 200 lei...cum vi se pare?
2. mai am cateva intrebari in legatura cu transplantul de m50b25: ce fac cu acceleratia? iau cablu de m50 si il pun pe rechin sau il pot pastra pe al meu? kilometrajul din bord o sa mai mearga - mai trebuie sa mai schimb vreun cablu, alte modificari?
TiL
Viteza e cititia in diferential deci n-ar trebui sa fie ceva diferit, poate doar daca schimbi bordul.
Turometrul nu stiu cum o sa mearga.
Mihai_AMD
CITAT(elvislorin @ Jan 21 2011, 10:59 PM) *
de unde imi pot cumpara inele de centrare ca sa pot pune jante de e39

legat de asta...o intrebare
e38 lui lord-halo,are jante keskin,pe 18...cand le-am dat jos,am ratacit unul din inelele de centrare.faza e ca erau de palstic,conice,adica gaura jantei e mai mica cu 1mm maxim 2 fata de butucul de e38.cat de grav e daca nu il pun la loc? repet,erau de palstic,nush cata forta puteau opune acolo,cu sau fara el e pericol? sa stiu sa caut un set eventual
brown.shark
mihai, ai ceva muschi..... - " adica gaura jantei e mai mica cu 1mm maxim 2 fata de butucul de e38 "
elvislorin
1. am gasit o galerie de admisie si un electromotor de m50b25...o sa le iau abia saptamana viitoare....cand ma apuc de transplant.
2. am vazut pe bmwclub suspensie sport marca raceland....reglabila si face vreo 250 euroi...dar nu stiu daca aduce pt e28...din ce am citit si pe forumurile de afara e de calitate medie si fiabila...avand in vedere ca eu nu vreau sa scot untul din masina asta ma bate gandul sa iau una din asta...bineinteles ca prin primavara sau vara...sa mai respir un pic...ca o sa ma omoare transplantul si omologarea...plus ca am o mica surpriza...dar sa vina vremea buna ca sa pot face ceva poze cu bunatatile
elvislorin
saptamana asta nu mai apuc sa fac nimic la masina...dar fac ceva pt masina mea si pt altele...maine o sa montez o traversa deasupra rampei pt a pune un vinci si a ridica motoare si cutii....ta da biggrin.gif
io's®
CITAT(brown.shark @ Jan 24 2011, 09:46 AM) *
mihai, ai ceva muschi..... - " adica gaura jantei e mai mica cu 1mm maxim 2 fata de butucul de e38 "

cred ca e38-ul are jante de e39, in cazul asta ii trebuiesc acele inele.
elvislorin
exactamundo//// la rechin parca sunte de cca 72 iar la e39 de 74 mm
Mihai_AMD
CITAT(brown.shark @ Jan 24 2011, 09:46 AM) *
mihai, ai ceva muschi..... - " adica gaura jantei e mai mica cu 1mm maxim 2 fata de butucul de e38 "

offf cum nu ratezi tu nici o carcoteala...in loc sa primesc un raspuns concret..vezi ca e liber postul lui Huidu :PPP
ok,e tocmai invers,oameni suntem,mai gresim

carcoteala:crezi ca daca aveam muschi,sau cineva care are muschi,ar putea,dupa cum zici sa infiga o janta cu gaura mai mica pe un butuc mai mare cu 1-2mm?
io's®
CITAT(elvislorin @ Jan 25 2011, 09:55 PM) *
exactamundo//// la rechin parca sunte de cca 72 iar la e39 de 74 mm

72,6 vs 74,1 mai exact wink.gif
brown.shark
db85amd - mihai, o sa-ti explic clar, sa nu ma mai intelegi gresit. nu am nimic cu tine, nu am avut intentia ever sa fac misto de tine, dar pe forum suntem pentru o pasiune, un hobby, deci suntem destinsi, mai radem, glumim, nu stam "stiff" ...

acu', sa te lamuresc ; cu toate ca, sincer , nu ma asteptam sa pui tu asa intrebare....
1 , inelele de centrare, fix asa cum le spune si numele, fac doar un serviciu de centrare....cat despre mentalitatea ca ar fi fabricate din plastic....lasati-va...doar daca va ganditi ce temperatura ar avea discurile unei masini puternice care coboara in forta, macar din poiana in bv, ca sa nu zic mai mult.
2 , fortele care se exercita asupra rotii sunt preluate de prezoane, asta e rolul lor de baza, daca luam in considerare usoarele uzuri de la conurile de asezare ale acestora + uzura filete iti dai seama ca nu poti pune baza pe o centrare a jantei doar din prezoane, poate doar la viteze mici.

oricum, daca exista diferenta intre diametrul exterior al butucului fuzetei si diametrul interior al gaurii centrale a jantei, CATEGORIC e nevoie de inele de centrare, asa cum e nevoie ca si toate planurile de asezare sa fie perfect curate, prezoane / filete curate, si, bineinteles toate gresate fara exagerare.

" carcoteala:crezi ca daca aveam muschi,sau cineva care are muschi,ar putea,dupa cum zici sa infiga o janta cu gaura mai mica pe un butuc mai mare cu 1-2mm? " = aici, ai sa ramai mirat, chiar am avut o situatie unde niste "profesionisti", culmea, in prezenta si sub supravegherea administratorului unei vulcanizari, au modificat la mana, cu "smirghel" diametrul gaurii centrale din janta, au pozitionat janta si au fortat-o sa intre folosind strangerea "in cruce" si "delicatetea" pistolului pneumatic....rezultatul a fost, un set de jante distruse inutil, OPC+RAR, multa intristare pt dl "specialist-administrator"


anything unclear ?
Mihai_AMD
QUOTE (brown.shark @ Jan 26 2011, 09:18 AM) *
inelele de centrare, fix asa cum le spune si numele, fac doar un serviciu de centrare....cat despre mentalitatea ca ar fi fabricate din plastic....lasati-va...doar daca va ganditi ce temperatura ar avea discurile unei masini puternice care coboara in forta, macar din poiana in bv, ca sa nu zic mai mult.

deci...inelele de centrare care sunt,acum 3 la e38 lui lord.halo sunt din plastic. trust me!
lucian
inelele sunt din plastic. am si eu nevoie de 2 buc. ca sunt rupte. am intelesc ca se gasesc de vanzare.
parerea mea...au si rol de tampon, saiba intre metal si nemetal
elvislorin
inele sau lipsa inele...am montat traversa...astept vinci-ul...inca un pas inainte pt a realiza transplantul...sper ca in max 2 saptamani sa fiu gata cu totul si sa rasune strada biggrin.gif
elvislorin
azi cu un pic de soare si un pic de timp la dispozitie m-am apucat sa dau jos 2.8ul. am dat jos cablaraia. daca tine vremea cu mine si am un pic de timp liber pana duminica am dat jos cu el
elvislorin
am dat jos motorul...cu chiu cu vai si ajutat de 5 prieteni am reusit...nici o paguba produsa in urma actiunii...saptamana viitoare ma apuc sa pun m50-ul
bartro
Da, e foarte greu, M30-ul smile.gif

Motorul veche avea probleme sau vrei ceva mai modern / mai ieftin la impozit?

Spor la munca!
elvislorin
consumul era f mare (peste 20 la suta in oras)...mirosea a benzina nearsa dupa masina...trebuiau facute reglaje de catre mecanici priceputi in m30...la noi in zona nu sunt....prea mare bataie de cap...m50 mi s-a parut ok...destul de usor de intretinut, consum la jumatate si impozit tot la jumatate...statul asta nu isi merita banii pe care ni-i cere noua ca impozit pt niste "cazane"
tomado e28 owner
Numai sa-l poti omologa...
xox
Si eu sunt curios, din ce stiu nu se poate omologa un motor care n-a fost din fabrica pus pe caroseria respectiva?
Ciupanezu
Da, prin omologare artizanală.
brown.shark
QUOTE (lucian @ Jan 26 2011, 09:26 PM) *
inelele sunt din plastic. am si eu nevoie de 2 buc. ca sunt rupte. am intelesc ca se gasesc de vanzare.
parerea mea...au si rol de tampon, saiba intre metal si nemetal


eu m-am referit ca nu pot fi fabricate din plastic banal, trb un material rezistent la temperatura, nu prea casant, destul de dur sa nu se taseze, piesa aia are anumite cerinte totusi...

p'asta, sincer n'am inteles-o; " au si rol de tampon, saiba intre metal si nemetal " , daca vrei, imi explici ???
bartro
Pacat ca nu ai reusit sa pi la punct motorul M30. Sunt curios cum o sa merge cu M50-ul smile.gif
La M30 ai masurat compresie vreodata? O sa-l vanzi?
elvislorin
n-am masurat compresia dar motorul mi s-a parut a fi in stare buna...nu papa ulei mult, nu scotea fum, tragea f bine...de vandut nu stiu ce sa zic....inclin sa nu il dau dar nu se stie niciodata
elvislorin
batranul are puse deoparte 2 bielete antiruliu meyle HD....niste BBS RC pe 17...si ce-o mai urma
bartro
Dar cu M50 cum merge? rolleyes.gif
elvislorin
astept un pic de caldura si soare...ca m-am saturat de lucrat in frig
elvislorin
mai adaug si 4 capete de bara swag noi noute
elvislorin
maine mai adaugam si 4 arcuri de m + 4 telescoape bilstein....si curatat m50-ul de mizeria adunata pe el...shiny!!!!!!!!!!!!!1
elvislorin
initial voiam o suspensie sport noua....dar pt 100 euro merita incercata si una second....cand s-or duce telescoapele iau altele noi si ajung ca bani tot cat la una noua....dar mi-e mai usor sa le iau asa decat cash 600 euroi deodata
TiL
Bilstein B4 sau B6?
elvislorin
sunt de la rotti...de m5...ar trebui sa fie b6 daca nu ma insel
elvislorin
1.unul din amortizoarele fata curge cand face cursa...la 400 ron nu pot sa cer prea mulet
2. m-am apucat de m50....am comandat simering arbore cotit+simering din spatele cutiei+garnituri distributie, admisie, evacuare, culbutori...acum il curat de toata mizeria exterioara...dat pompa de servo jos, electromotor, intinzator etc...tot ce inseamna anexe...verificate, curatate si apoi pus la loc...sper sa termin cu astea in 2-3 zile....stau mai slab la capitolul timp liber
elvislorin
dau si cutia jos sa verific ambreiajul...ca tot e jos motorul

elvislorin
dat jos si volanta....ambreiajul e in stare buna...semeringul dinspre volanta e dus...se schimba....
elvislorin
dupa cercetari amanuntite am constatat, cu parere de rau, ca sunt varza cuzinetii de la arbore si de la biele....am dat arborele jos si il trimit la buc la rectificat si apoi schimb cuzinetii in fc de ce cota o sa aiba arborele....also...schimb patinele si intinzatorul de la distributie, garnitura baie ulei si garnitura de la carcasa f ulei....sunt ceva banuti bagati dar asta e....,mi s-a pus pata si nu mai scap pana cand nu rezolv problema...din ce mi0am dat seama segmentii sunt ok....motorul nu consuma ulei inainte, nu scotea fum, are compresie si acum cand il invart...sper sa ma mai tina 50 mii km in conditii de exploatare normala....camasile de la bloc nu prezinta pic de uzura (atat cat am putut sa vad uitandu-ma de la arbore in sus)...ce sa mai....inca 2-3 saptamani se prelungeste operatiunea de transplant...va tin la curent...cu pozele mai greu....
TiL
Vezi ca 50000km trec repede.
Cel putin eu... ii fac in 2 ani.

Dar daca e cum zici, ar trebui sa tina macar 100000.
elvislorin
QUOTE (TiL @ Apr 7 2011, 12:07 PM) *
Vezi ca 50000km trec repede.
Cel putin eu... ii fac in 2 ani.

Dar daca e cum zici, ar trebui sa tina macar 100000.

eu ii fac in 5 ani minim...ma refeream la 50000 cu segmentii ca reparatia la arbore ar trebui sa duca mult mai mult
elvislorin
arborele iese la r1 din cate mi-a spus interceptor (el l-a dus la strungar)...multam florine...de luni incepem montarea
elvislorin
comandat cuzineti r1 de biela si arbore de la kolbenschmidt (asa erau si cei originali)...parca asa se scrie smile.gif
elvislorin
am vazut pe net un proiect de m50b25 cu turbo...nu ma bate gandul la turbo...dar mi-a placut altceva la proiect...omul a vopsit motorul inainte de a-l monta....il am si eu dat jos si degresat...mai ca i-as trage o mana de vopsea...so: am nevoie de sfaturi in ceea ce priveste vopsitul motorului astfel incat sa reziste la temperaturi inalte...ii rog pe cei care cunosc sa imi dea si mie niste tip-uri
INTERCEPTOR
depinde ce culoare vrei s al faci.in general nu e temperatura mai mare decat la frane.sau decat este supusa o caroserie in soare vara.deci temp nu cred ca depaseste 100 grade sub motor.pe cand la frane.sare cateodata.eu zic blocul sa l faci negru....admisia spalata bine.e tot neagra.chiuloasa.este argintie.curatata beton.nu prea ai ce sa vopsesti la ea.si pe evacuare perie de sarma.si niste spray argintiu pt temperatura mare.ce ai putea face in alta culoara.dar nu roz.fulia motorului .suportul filtrului de ulei.fulia de servo.alternatorul un argintiu nou.ca sigur nu mai straluceste...cam asa ceva.nu te apuci sa desenezi motorul cu roz verde galben tongue.gifP
maxim ceva rosu .pe la fulii.da bine in negru si argintiu.si nu cred ca ti trbee vre o vopsea speciala. vibrochenul e in asteptarea curierului.....a zis ca pana in 15 trece sa l ridice.sper sa nu uite de el:P
Ciupanezu
Dacă foloseşti vopsea termorezistentă, sunt şanse mari să reziste destul de bine în timp.
elvislorin
maine ma hotarasc ce culori ii trag.........cred ca ar fi cazul sa bag si niste poze cu ce s-a muncit pana acum smile.gif....tot maine, cred.
Adys_m1986
am vopit odata un bloc de golf sau de damas nu mai stiu,am folosit vosea normala auto,a tinut mult si bine..
il facusem albastru cu ceva perla...
elvislorin
am vopsit fuliile cu albastru email...astept sa imi vina si cuzinetii si de saptamana viitoare ma apuc sa le pun la loc pe toate...
elvislorin
m-am apucat sa pun toate la loc
si surpriza neplacuta...cuzinetul 6 de la arborele cotit (cel cu liner sau guler) nu intra pe arbore...cand a fost rectificat nu au luat si din peretii laterali ai arborelui...dam' fuckin' shit...maine vad ce e de facut
FiveThreeFive
QUOTE (elvislorin @ May 2 2011, 09:27 PM) *
cand a fost rectificat nu au luat si din peretii laterali ai arborelui.

Vremea cand se efectuau in mod curent reparatii capitale asupra motoarelor a apus de multi ani. Acum totul se inlocuieste, si de regula in "module" din ce in ce mai mari.
Ca urmare, atelierele specializate in rectificari si reconditionari motoare / componente motor aproape ca au disparut, iar putinele ramase au probleme de personal (meseriasi priceputi si seriosi) si de dotare cu masini-unelte si SDV-istica calibrate.
In fapt, profesionalismul rectificarilor efectuate in Romania suferea chiar si pe vremea cand astfel de operatii erau curente. Cu atat mai mult acum.

Din aceasta cauza eu consider ca este o buna practica sa evitati orice fel de operatie de prelucrare prin care se afecteaza suprafetele de lucru ale pieselor care au constructiv:
1. tolerante specifice fine (mai mici de zecimi de mm);
2. specificatii stricte privind forma (ex: limite stricte privind abaterile de ovalizare / conicitate);
3. specificatii stricte privind rugozitatea si/sau tratamentul suprafetelor de lucru.

In loc de rectificari / reconditionari, este de preferat sa inlocuiti cu piese second-hand originale BMW la cota "0"- evident, in stare buna.
Aici se incadreaza printre altele: alezare bloc motor, rectificare arbore cotit.

Da, probabil ca exista inca prin tara ateliere unde se lucreaza bine. Dar daca nu aveti macar 4-5 referinte privind atelierul respectiv, din care sa rezulte o rata de succes de 100%, atunci e bine sa nu riscati. Chiar si atunci, apelati la aceasta solutie numai daca nu gasiti piese la cota standard, sau vreti sa faceti ceva "custom".

Cazul lui elvislorin e fericit, intrucat rectificarea incorecta a iesit in evidenta inca din timpul motajului.
Dar era la fel de posibil ca problemele de rectificare sa rezulte abia dupa ce motorul este complet asamblat, instalat si pornit. Atunci costurile si frustrarea deveneau drastice.

Sfatul meu:
- arunca arborele rectificat si cauta unul bun la cota standard, de pe un motor second-hand. Verifica-l vizual daca suprafetele de lucru sunt perfecte si masoara-l daca este in parametri. Stiu, pierzi banii deja dati pentru rectificare si cuzineti, dar elimini orice risc si o sa ai la sfarsit un motor perfect functional;
- daca schimbi segmentii, atunci trebuie neaparat sa honuiesti cilindrii cu o perie cu pietre, sau similar.
bartro
QUOTE (elvislorin @ May 2 2011, 10:27 PM) *
cand a fost rectificat nu au luat si din peretii laterali ai arborelui...

Deci cuzinetul pe cota de reparatie e si mai lata?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.