QUOTE (316i @ Feb 23 2008, 12:09 AM)

Iti dai seama ca nu l-au pus acolo de design si ca totul e gandit...mai ales la Le Mans!
Eu ma gandesc la importanta eleroanelor de F1. Ati vazut ca la intrarea la standuri se mai corecteaza unghiul eleronului. Un eleron setat corect poate sa imbunatateasca un timp de tura cu zeci de milisecunde. Ceea ce a foarte mult. Cu cat suprafata eleronului e mai mare, cu atat forta de apasare e mai mare. E o crestere direct proportionala.
Un unghi prea mare genereaza "drag", pe cand un unghi prea mic nu genereaza destul downforce, pierzandu-se din stabilitate si tractiune...
Modelul asta de M3 va intra in cursa in 2009 si va avea 485CP. Degeaba ai 485 CP daca transferi la pamant doar 470, nu?
Si ati vazut, tot la F1... Eleroanele setate corect ar putea face ca masina, la o viteza mai mare de 180km/h sa ruleze cu susul in jos (pe tavan). Forta de apasare ar fi asa de mare incat ar depasi forta gravitatiei, tinand masina "lipita" pe tavan...
http://www.fast-autos.net/vehicles/BMW/2009/M3_Race_Version/