bartro
Apr 6 2008, 11:38 AM
Ieri mai am desfacut capac de culbutori pentru a inspecta de pastilele. Am gasit 3 bucati cu uzura multa, iar restul avea ceva dar mult mai putin. Am inlocuit 2, ca atati aveam, restul am scos, si pus invers. Poza e cu cele 2 cel mai distruse. Mai astept sa mai fac inca un reglaj, momentan motorul merge destul de linistit.
bartro
Apr 6 2008, 07:13 PM
Umbland prin masina am gasit service history, versiunea romaneasca
Acelasi pix la un an distanta?
PS: Macar ai carte service.
bartro
Apr 6 2008, 08:45 PM
QUOTE (xox @ Apr 6 2008, 08:17 PM)

Acelasi pix la un an distanta?
PS: Macar ai carte service.

O sa mai caut, poate e si pix ascuns undeva in masina
Chiar vroiam sa te intreb, legat de OBC, poate alimentarea de care ziceai 5V-ul ai tras de pe un fir care ramane sub tensiune chiar dupa ce opresti motorul (bineinteles pot sa ma insel si de fapt pe toate firele cu 5V din masina dupa ce tai contactul sa taie si curentul). Banui ca 12V-ul e pentru memoria OBC-ului.
Imi dau cu parerea doar, n-am citit prea multe despre OBC si nici n-am avut. Doar ca n-am vazut pe nicaieri sa se specifice ca ar avea acumulatori, d'asta am presupus ca 12V e pentru memorie. Plus de asta pe undeva scria ca da PPPP daca e o fluctuatie de curent undeva (si mai era cineva care spunea ca sa scape de PPPP desi deconecta bateria pentru mai mult de o ora, tot nu scapa, asta pana nu l-a deconectat complet de la mufa si l-a lasat o bucata asa). Asta-i tot ce-mi aduc aminte, poate ajuta cu ceva.
georgem
Apr 7 2008, 06:24 AM
QUOTE (xox @ Apr 7 2008, 01:57 AM)

Doar ca n-am vazut pe nicaieri sa se specifice ca ar avea acumulatori, d'asta am presupus ca 12V e pentru memorie. Plus de asta pe undeva scria ca da PPPP daca e o fluctuatie de curent undeva (si mai era cineva care spunea ca sa scape de PPPP desi deconecta bateria pentru mai mult de o ora, tot nu scapa, asta pana nu l-a deconectat complet de la mufa si l-a lasat o bucata asa).
OBC-ul n-are acumulatori, daca deconectezi mufa isi pierde toate informatiile.
Ce-am constatat eu referitor la PPPP: dupa ce am avut bateria scoasa (cand am schimbat kit-ul de ambreiaj) mi-a aparut PPPP pe el cand puneam contactul pe pozitiile 1 si 2, chiar si dupa ce am asteptat un timp. Imediat ce am pornit motorul si-a revenit si au inceput sa apara informatiile pe el.
bartro
Apr 7 2008, 09:36 AM
QUOTE (georgem @ Apr 7 2008, 07:24 AM)

OBC-ul n-are acumulatori, daca deconectezi mufa isi pierde toate informatiile.
Ce-am constatat eu referitor la PPPP: dupa ce am avut bateria scoasa (cand am schimbat kit-ul de ambreiaj) mi-a aparut PPPP pe el cand puneam contactul pe pozitiile 1 si 2, chiar si dupa ce am asteptat un timp. Imediat ce am pornit motorul si-a revenit si au inceput sa apara informatiile pe el.
PPPP de fapt inseamna ca nu a reusit sa comunica cu masina.
OBC are un input 'hot in start', un fir care are 12V cand pornesti masina, si in moment asta OBC incearca sa se leaga cu masina.
Referitor la 12V permanent, acolo nu inteleg, masina mea, ca si conform schema electrica, are pe pin 9 (parca) 12V permanent. In OBC, pinul acesta nu este conectat la absolut nimic. Deci nu inteleg de unde sa alimenteaza in momentul cand nu merge masina. Posibil, cand cheie nu este in contact, foloseste un alt semnal prin bobina de un releu sau ceva de gen asta pentru a pastra setarile. Eventul prin sistem antifurt. Nu stiu, e un mister pentru mine.
bartro
Apr 10 2008, 08:59 PM
Azi m-am ales cu primul E32 care merge pe 3 carburanti: benzina, apa si ulei. De ceva timp am observat ca uneori iesea ceva fum la pornire, sau la turatie mai mare, si azi (primul zi mai cald in care am mers) s-a dus garnitura de chiulasa. Eram pe plevnei, stateam la semafor, si ma gandeam cine scoate atat fum. Eu eram. Mai bine spus, masina. Curios e ca temperatura apei nu a depasit jumatate decat cu 1mm. Ma gandesc ca garnitura a cedat in timp, si azi a picat de tot.
Sper se fie garnitura, daca am chiulasa fisurat e mai nasol..
Inca pot sa merg cu masina, nu chiar scoate fum rau, si nu am apa in ulei. Diseara urmeaza discutie despre bugetul disponibil

si sper ca saptaman viitoara sa incep la Interceptor cu dezmembrare ..sorry.. demontare de chiulasa. Asta daca are Interceptor timp ca ce e acolo, nu mai am vazut asa ceva.
O poza:
ionusunt
Apr 10 2008, 09:06 PM
la fel si cu povestea cu ix ul domnului doctor ledocteur
Rares
Apr 10 2008, 09:39 PM
QUOTE (bartro @ Apr 10 2008, 09:59 PM)

Sper se fie garnitura, daca am chiulasa fisurat e mai nasol..
Daca e crapata chiuloasa, sunt firme care verifica si rezolva problema. In Cluj nu stiu sa fie. Cea mai apropiata de mine e una in Bistrita Nasaud. Eu prieten de-al meu avea chiuloasa crapata si ii disparea apa din borcanul de expansiune. A dat jos chiuloasa, e dezechipat-o si a trimis-o la firma respectiva. In cateva zile i-a venit inapoi. L-a costat parca undeva in jur de 300 lei (anul trecut) si de atunci apa e constanta, la nivel.
Sper sa nu ai nevoie, dar daca chiar trebuie, ma interesez si revin cu un numar de telefon sau ceva date de contact.
Iti tin pumnii sa nu fie nimic grav.
bartro
Apr 10 2008, 09:58 PM
QUOTE (Rares @ Apr 10 2008, 10:39 PM)

Daca e crapata chiuloasa, sunt firme care verifica si rezolva problema. In Cluj nu stiu sa fie. Cea mai apropiata de mine e una in Bistrita Nasaud. Eu prieten de-al meu avea chiuloasa crapata si ii disparea apa din borcanul de expansiune. A dat jos chiuloasa, e dezechipat-o si a trimis-o la firma respectiva. In cateva zile i-a venit inapoi. L-a costat parca undeva in jur de 300 lei (anul trecut) si de atunci apa e constanta, la nivel.
Sper sa nu ai nevoie, dar daca chiar trebuie, ma interesez si revin cu un numar de telefon sau ceva date de contact.
Iti tin pumnii sa nu fie nimic grav.
Mersi de informatie. Pana nu dau jos chiulasa nu o sa stiu care exact este problema. Va tin la curent
io's®
Apr 10 2008, 10:28 PM
eu cred ca e vb doar de garnitura de chiulasa, M30 este un motor prea rezistent sa cedeze asa, imediat
oricum te asteapta "santier" pe acolo
alex230ro
Apr 11 2008, 07:18 AM
daca tot faceti chiulasa verificati si tot sistemul de racire si schimbati ce e uzat-vasc ,radiator..
bartro
Apr 11 2008, 08:27 AM
QUOTE (alex230ro @ Apr 11 2008, 08:18 AM)

daca tot faceti chiulasa verificati si tot sistemul de racire si schimbati ce e uzat-vasc ,radiator..
Vasc, da. Radiator e din 2003, deci nu cred ca e nevoie. Oricum, motor nu s-a fiert.. a cedat pur si simplu.
QUOTE (io`s @ Apr 10 2008, 11:28 PM)

eu cred ca e vb doar de garnitura de chiulasa, M30 este un motor prea rezistent sa cedeze asa, imediat
oricum te asteapta "santier" pe acolo
Am ceva emotii totusi, pentru ca cand e motor rece nu scoate fum sau abur ( sau mai putin ), pana incalzeste. Asta poate fi de la o chiulasa fisurat.
MeHigh
Apr 11 2008, 08:30 AM
QUOTE (bartro @ Apr 11 2008, 08:27 AM)

Vac, da. Radiator e din 2003, deci nu cred ca e nevoie. Oricum, motor nu s-a fiert.. a cedat pur si simplu.
Am ceva emotii totusi, pentru ca cand e motor rece nu scoate fum sau abur ( sau mai putin ), pana incalzeste. Asta poate fi de la o chiulasa fisurat.
Iti tin pumnii sa nu fie chiulasa, oricum trebuie investigat si de ce s-a intamplat asta.
TiL
Apr 11 2008, 12:49 PM
Slabe sanse sa fie chiulasa. Daca tot umbli acolo, da jos si radiatorul si spala-l. Se infunda destul de tare in doi ani, daca se merge mult cu masina pe-afara.
Incearca sa-l desfaci cat mai repede, sa nu mergi cu el asa, pentru ca acum aproape sigur iti rasufla prin niste pori creati in chiulasa, pe langa garnitura. Porii astia se maresc foarte mult in situatia asta si o sa fii nevoit sa iei cam mult din ea la rectificare daca mai mergi asa.
Sorin
Apr 11 2008, 01:34 PM
vezi daca iti bolboroseste in vas cand e motorul pornit
bartro
Apr 11 2008, 01:38 PM
QUOTE (TiL @ Apr 11 2008, 01:49 PM)

sa nu mergi cu el asa
Bicicleta

si asa aveam nevoie de o motivatie in plus. Masina ramana in parcare pana se eliberreaza un loc la Interceptor. Pana atunci cred ca o sa golesc niste cutii de WD40 pe suruburi de admisie, ca deja ma pregatesc la o lupta grea cu ele.
Cand fac treaba cu masina o sa vad si de radiator si toate alea.
TiL
Apr 11 2008, 02:40 PM
Nu uita si de suruburile de la galeria de evacuare.
Frumoasa vreme, numai buna de bicicleta.
bartro
Apr 11 2008, 04:11 PM
QUOTE (TiL @ Apr 11 2008, 03:40 PM)

Nu uita si de suruburile de la galeria de evacuare.
Frumoasa vreme, numai buna de bicicleta.
Da, typo, de evacuare vroiam sa spun, logic.
In vas nu prea se vede mare lucru, iese apa violent daca o desfac.. undeva se creaza presiune. Nu am testat inca cu motor rece, o sa fac asta maine.
bartro
Apr 11 2008, 08:23 PM
Vedeti cum face vas de expansiune in film (xvid facut cu telefon) atasat, dati cu incredere fast forward ca nu sa intample mare lucru

decat la 0:47 si 3:55.
bartro
Apr 13 2008, 08:00 PM
Mai am un pont pentru posesori de masini mai veche: verificat-i va sigurante din masina. Si daca sunt puse valori care trebuie, daca nu au cumva o sarma ca s-au ars si au 'reparat' si daca nu au contacte corodate sau murdare de alta natura. Spun asta pentru ca ultima data cand m-am uitat la sigurante in toamna, tot era aparent ok, iar acuma am gasit siguranta de la electroventilator jumatate topita. Cauza: contacte oxidate, din care rezulta o rezistenta ridicate intre siguranta si cinector de masina. Din cauza asta apare o diferenta de tensiune, deci si se produce caldura. Vedeti poza atasata pentru rezultat.
Am scos imediat toate sigurante, am gasit 2 cu sarme legate care nu se vedea de sus, pe care am inlocuit, si restul am curatat cu un spray de curatat contacte electronice. Am dat si cu spray pe contace din cutie, si la releuri, LKM, ce mai am gasit pe acolo.
bartro
Apr 17 2008, 07:45 AM
A inceput actiunea garnitura de chiulasa. Ieri am stat pana la ora 10 in strada, sa desfac tot cea ce e in calea garniturei.
Ieri fiind mai rece afara, motor a mers ca inainte, fara fumuri sau alte simptome. Nu stiu inca ce o fi cauza, dar este strans legat cu temperatura de afara.
Azi - maine o sa stiu mai multe. Sunt curios cum arate cilindrii dupa 295.000km.
Rares
Apr 17 2008, 10:15 AM
QUOTE (bartro @ Apr 17 2008, 08:45 AM)

Sunt curios cum arate cilindrii dupa 295.000km.
Eu, cand am desfacut la mine chiulasa, am avut parte de o surpriza foarte placuta. Cilindrii aratau foarte bine. Am incercat cu degetele pe fiecare in parte si nu am simtit nici un fel de umar format in partea superioara. Pistoanele erau negre de calamina, dar s-a curatat fiecare in parte, atat cat a fost posibil.
bartro
Apr 17 2008, 11:04 AM
QUOTE (Rares @ Apr 17 2008, 11:15 AM)

Eu, cand am desfacut la mine chiulasa, am avut parte de o surpriza foarte placuta. Cilindrii aratau foarte bine. Am incercat cu degetele pe fiecare in parte si nu am simtit nici un fel de umar format in partea superioara. Pistoanele erau negre de calamina, dar s-a curatat fiecare in parte, atat cat a fost posibil.
Da, dar a ta are 150.000km mai putin la bord parca
TiL
Apr 17 2008, 11:33 AM
Spor la treaba, sa o iei la drum cat mai curand
Rares
Apr 17 2008, 03:36 PM
QUOTE (bartro @ Apr 17 2008, 12:04 PM)

Da, dar a ta are 150.000km mai putin la bord parca

Are 200.000 mai putin la bord decat a ta.
io's®
Apr 17 2008, 03:56 PM
bartro, stai linistit, o sa ramai placut surprins cand ai sa vezi cat de bine se prezinta blocul motor

eu am desfacut motorul la BABA cand cand l-am luat si avea 335k km si mi-a placut

nu ar fi rau sa-i pui un set de segmenti daca tot l-ai desfacut
bartro
Apr 17 2008, 04:49 PM
QUOTE (io`s @ Apr 17 2008, 04:56 PM)

nu ar fi rau sa-i pui un set de segmenti daca tot l-ai desfacut
Cred ca nu vreau sa merg chiar pana acolo.. nu am scos motor din masina si nici nu intetionez. Daca o fi nevoie in viitor, pot sa fac asta si fara sa mai dau jos chiulasa, cred?
TiL
Apr 17 2008, 06:54 PM
io`s te referi la 2.8?
Rares
Apr 17 2008, 08:25 PM
QUOTE (bartro @ Apr 17 2008, 05:49 PM)

Cred ca nu vreau sa merg chiar pana acolo.. nu am scos motor din masina si nici nu intetionez. Daca o fi nevoie in viitor, pot sa fac asta si fara sa mai dau jos chiulasa, cred?
Teoretic, poti da jos baia de ulei, desfaci bielele de pe arborele cotit si scoti pistoanele afara, pe jos.
io's®
Apr 17 2008, 10:30 PM
CITAT(bartro @ Apr 17 2008, 05:49 PM)

Cred ca nu vreau sa merg chiar pana acolo.. nu am scos motor din masina si nici nu intetionez. Daca o fi nevoie in viitor, pot sa fac asta si fara sa mai dau jos chiulasa, cred?
nu , nu poti pune segmenti fara sa dai chiulasa jos, acum e bine de facut daca pistoanele au ceva joc ca altfel e pacat de munca depusa acum

CITAT(TiL @ Apr 17 2008, 07:54 PM)

io`s te referi la 2.8?
nope, la motorul M106 ma refer

cand am luat masina (745i - pt motor) avea blocul crapat (inghetase apa) si a trebuit sa-l chelesc de tot ca sa-l pot suda fara sa se topeasca ceva prin el

de fapt cred ca e pe undeva povestea asta
bartro
Apr 18 2008, 09:16 PM
Am dat chiulasa jos, se pare ca am scapat 'ieftin', garnitura este distrusa. Nu are o mica defecta, e afectat in general, cel mai mult pe la cilindrii de la margine, 1, 2, 5, 6. Nu mai am vazut asa ceva, inelele par ruginite, o bucata la o trecere cu apa e mancata, nu stiu ce sa zic. Nu e original deci mai a fost umblat pe acolo. Pun vina pe banuiala ca la reparatia trecuta nu a fost rectificat chiulasa si/sau nu au fost strans cum trebuie suruburi care tin chiulasa pe bloc. La demontarea de suruburi sta unele chiar a iesit greu pentru ca s-a depus calamine pe ele.. deci garnitura nu mai tinea deloc. E de mirat ca masina chiar a mers decent si asa. Pozele mai jos.. am pozat si un cilindru, cum a zis io's sunt ok

chair se vede inca urme de honuire pe ele, nu stiu daca e din fabrica asa sau nu.. Mai am pus si o poza cu axa u came ca sa vedeti ce se intampla daca nu primeste ulei.
bartro
Apr 18 2008, 09:39 PM
Mai pun o poza cu o camera de ardere

observati bujie relativ ok avand in vedere stare de garnitura si lipsa de sonda lambda
io's®
Apr 18 2008, 11:15 PM
mda, era de asteptata sa arate asa, nici nu ma asteptam sa vad altceva pt un motor M30 de ~300k km

acum ai ceva de munca, trebuie sa rectifici chiulasa (supape/planare), sa schimbi semeringurile de la supape...etc
ai grija unde planezi chiulasa, sa nu o planeze la piatra, sa o planeze la cutit si sa nu ia mult din ea, atat cat trebuie, daca vrei iti pot lasa un nr de tel

just PM me
ar fi bine sa schimbi si prezoanele care strang chiulasa, astea mai mult ca sigur ca sunt intinse, nu costa ft mult, ~150 ron/set cred
axa cu came arata in halul ala pt ca si ea trebuie schimbata la un moment dat, stiam (parca) fabricantul recomanda schimbarea ei la ~80k km , cine stie cati km o avea in spate

si totodata trebuiesc schimbati si culbutorii, altfel nu ai sa scapi de zgomotul tachetilor niciodata
mai mult ca sigur a mai fost umblat si a fost umblat PROST, nu avea voie sa se intample asa ceva, probabil cum ai zis, ori nu s-a rectificat/planat chiluasa ori nu a fost strans suficient
iti recomand sa cumperi garnitura GOETZE sau ELRING, nimic altceva
SPOR LA TREABA !daca vrei sa tii masina, mai gandeste-te la segmentii aia
TiL
Apr 18 2008, 11:51 PM
80.000 pentru o axa e putin. Din cate stiu se recomanda reglarea tachetilor la interval de 30.000 km parca. Axa lui Bart s-a uzat pentru ca nu ajungea uleiul pe axa.
bartro
Apr 19 2008, 08:52 AM
QUOTE (TiL @ Apr 19 2008, 12:51 AM)

80.000 pentru o axa e putin. Din cate stiu se recomanda reglarea tachetilor la interval de 30.000 km parca. Axa lui Bart s-a uzat pentru ca nu ajungea uleiul pe axa.
Asa cred si eu, daca lant e 'lifetime' ar fi ciudat sa schimb axa la 80.000, un pic peste kilometraj de o curea de M20

. Axa mea are pe 2 locuri zura care se vede in poze, in rest e 'impecabila'. Daca ar fi fost uzura normala, ar fi fost pe toate 12 asa.
TiL
Apr 19 2008, 04:45 PM
Parca auzisem pe undeva ca lantul e recomandat 1-2 sute de mii de mile. Dar nu bag mana in foc.
Rares
Apr 19 2008, 06:28 PM
QUOTE (TiL @ Apr 19 2008, 05:45 PM)

Parca auzisem pe undeva ca lantul e recomandat 1-2 sute de mii de mile. Dar nu bag mana in foc.
Da, asa stiu si eu.
Lant distributie, intinzator, etc + lant pompa ulei recomandat de schimbat la max. 200.000 km.
io's®
Apr 20 2008, 03:03 AM
lantul e alta mancare de peste, stiu ca undeva la ~400K km se schimba insa axa cu came...... ar trebui sa ne interesam mai bine, eu asa stiam , ca se schimba pe la ~80K km, 80-100-120K... asta nu mai stiu
bartro
Apr 21 2008, 08:46 AM
QUOTE (io`s @ Apr 20 2008, 04:03 AM)

lantul e alta mancare de peste, stiu ca undeva la ~400K km se schimba insa axa cu came...... ar trebui sa ne interesam mai bine, eu asa stiam , ca se schimba pe la ~80K km, 80-100-120K... asta nu mai stiu
Cred ca trebuie schimbat axa, ca si lant, in moment cand uzura depaseste niste cote.
MeHigh
Apr 21 2008, 09:14 AM
ti-a venit raspunsul referitor la axa cu came:
Pentru 730i din 1986 pana in 1995.
Axa came - 795.00 ron
bartro
Apr 21 2008, 10:29 AM
QUOTE (MeHigh @ Apr 21 2008, 10:14 AM)

ti-a venit raspunsul referitor la axa cu came:
Pentru 730i din 1986 pana in 1995.
Axa came - 795.00 ron

Am vazut

Pe ebay am vazut la 120Euro standard si treisuteceva un Schrick sau Dbilas ... Daca nu gasesc ceva bun SH ramane ce am pana pun mana pe ceva mai sporty.
bartro
Apr 25 2008, 03:25 PM
M-a sunat Interceptor cu vesti de la strungar; i-a bufnit rasul cand am vazut ce am eu acolo. Nota: 6 supare evacuare, 6 ghidaje evacuare, vreo 4 culbutori distruse, ceva scaune supape, si ce stiam deja, axa cu came. A zis ca arate cum ar fi dat cu polizir pe unele pise. Nu stiu daca am tinut minte de toate, dar lista e lunga

Singura piese mai greu este axa, nu am destui bani pentru ceva noua, desi am inceput sa sun la anunturi cu dezmembrari..
TiL
Apr 25 2008, 03:38 PM
QUOTE (bartro @ Apr 25 2008, 04:25 PM)

A zis ca arate cum ar fi dat cu polizir pe unele pise.
Lipsa ulei acolo unde era necesar
bartro
Apr 26 2008, 07:58 PM
QUOTE (TiL @ Apr 25 2008, 04:38 PM)

Lipsa ulei acolo unde era necesar

Lipsa bun simti unde era necesar.
Ce ma mai oftic,
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...E:X:RTQ:DE:1123 nu trimite in Romania nici nu vrea PayPal.
io's®
Apr 27 2008, 03:03 AM
CITAT(bartro @ Apr 26 2008, 08:58 PM)

Ce ma mai oftic,
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...E:X:RTQ:DE:1123 nu trimite in Romania nici nu vrea PayPal.
pacat, nu trebuie ratat asa ceva? nu cunosti pe nimeni in .de sa-ti trimita apoi aici?
cat despre paypal, nici nu e o suma mare si vad ca are 100% pozitiv feedback-ul, nu cred ca sunt probleme
bartro
May 13 2008, 09:27 AM
Time for an update.
Intre timp nu am terminat inca reparatia. Chiulasa e inca la strungar. Am axa cu came noua, 4 tacheti SH de la Interceptor, 6 supape evacuare noi, 4 scaune supape noi. Ce imi lipseste sunt 6 ghiduri de supape evacuare. Se pare ca ghiduri erau de reparatie, 14,2mm, si nu le mai gasesc. Sper ca cei de la strungarie poate face ghiduri ca nu am gasit la magazinul de piese, si nici BMW nu le mai are.
CRM112
May 13 2008, 10:55 AM
ma apucă fiorii cānd văd ce ai de facut pe acolo şi cānd mă gandesc la egalitatea şanselor vs. m30'u meu

Bine ca e pe final; sper sa se termine cu happy end că din ce deduc, greul a cam trecut.
bartro
May 13 2008, 03:45 PM
QUOTE (CRM112 @ May 13 2008, 11:55 AM)

ma apucă fiorii cānd văd ce ai de facut pe acolo şi cānd mă gandesc la egalitatea şanselor vs. m30'u meu

Stai linistit, sanse sunt mici. Am inteles de la Interceptor ca e cel mai distrusa chiulasa vazut de el ever.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.