bartro
Nov 16 2008, 04:39 PM
Ieri (sambata) am mers cu masina pana la busteni si inapoi. Am mers ceva prin padure, cascada urlatoarea, mare greseala ca padurea era plina de manelisti care ascultau pe telefon manelele lor. Bine ca mai sus spre o cabana nu era asa de aglomerat, asa ca ziua a fost frumos. La intoarcere s-a intunecat si s-a manifestat iar o problema mai veche: nu vad. Sunt 2 cauze; una faruri care sunt cu lupa, alta e parbriz care e plina de mici zgriaturi si orice lumina care bate in parbiz creaza o pata de lumina in fata mea. Faruri am scos azi, vedeti pozele. Una e Hella cu reflector inca cat de cat ok, alta e TYC (? chinezerie banuiesc) cu reflector mai nasol, dar nu ars. Am curatat lupele, nu se vedea clar prin ele, am curatat si cu mare grija reflectoarele, am curatat sticla in interior. Mai mult decat asta nu pot sa fac, probabil urmeaza o instalatia HID in curand.
Cu parbriz insa, nu stiu ce sa fac. Pot fi polisat cumva? Am gasit un gel pentru asa ceva, dar nu stiu cum s-o aplic si mie sa nu fac mai multe zgriaturi decat are deja. O fi firme care fac asta? Zgriaturi sunt de la varsta (e parbriz original), si de la stergatoare, parbrizul nu are crapaturi si nu as vrea s-o schimb.
ps. parca E32 fara faruri arata ca E38
ionusunt
Nov 16 2008, 08:00 PM
vezi ca problema ca nu bate raza lor cum trebuie e de la lupa ,care din cate am ineles se matuieste in timp .am patit si eu asta ....de cand le-am schimbat cu hella (celelalte bosch erau ) s-a schimbat situati total (iar hella sh nu noi)
bartro
Nov 16 2008, 09:22 PM
QUOTE (ionusunt @ Nov 16 2008, 08:00 PM)

vezi ca problema ca nu bate raza lor cum trebuie e de la lupa ,care din cate am ineles se matuieste in timp .am patit si eu asta ....de cand le-am schimbat cu hella (celelalte bosch erau ) s-a schimbat situati total (iar hella sh nu noi)
Hella am si eu 1 bucata. E mai rau decat chinezeria. Asta inainte de curatenie. O sa vad cum e acuma, maine poimaine. Lupele erau ambele prafuite, ca si reflectoarele, ca si sticla pe interior. Le am cuatat, dar nu ma astept la o imbunatatire significanta totusi.
MeHigh
Nov 16 2008, 10:28 PM
parbrizul il poti polisha la AGER, zilele astea se duce si bytzu acolo cu E39-le, sa polisheze parbrizul, ma gandesc ca nu ar fi mers daca nu ar fi vazut ceva cu rezultat de acolo. Poti incerca si tu, inca nu stiu costuri referitaore la operatiunea asta.
bartro
Nov 17 2008, 09:44 AM
QUOTE (MeHigh @ Nov 16 2008, 10:28 PM)

parbrizul il poti polisha la AGER, zilele astea se duce si bytzu acolo cu E39-le, sa polisheze parbrizul, ma gandesc ca nu ar fi mers daca nu ar fi vazut ceva cu rezultat de acolo. Poti incerca si tu, inca nu stiu costuri referitaore la operatiunea asta.
Sunt chiar foarte curios la cum o sa iese. Poate pune un post pe forum cu ceva poze?
bartro
Nov 22 2008, 12:37 AM
Problema nr.1 de vizibilitate s-a rezolvat: am curatat faruri si am pus HID 35W/4300K pe faza scurta. Ilumineaza bine fara sa fie exagerat. Nu au aparut erori in bord.
Ca side-effect nu mai merge reglaj de inaltime pe dreapta

Ramana sa vad daca parbriz pot fi salvat cumva.
bartro
Nov 29 2008, 10:55 PM
Joi si vineri seara am avut timp sa instalez o jucarie noua: tempomat. Azi am avut ocazia sa-l si folosesc, imi place, drumuri bune imi trebuie acuma.
Cum tot ce repar la masina asta imediat are un efect negativ asupra alceva de pe masina, pe la Sinaia in ninsoarea s-a stricat stergator de pe partea dreapta. Nu sa mai misca, e mort. Probabil a cedat o legatura mechanica la bratele. Nu m-a deranjat pe mine ci pe sotia ca nu mai vedea peisajul superb de munte
MeHigh
Dec 2 2008, 10:02 AM
acum ai stergator DTM Style

))
de unde ai luat Xenonul, si la ce pret, daca nu e confidential? caut de vreo saptamna, dar nu mai e pe stoc pe unde am intrebat eu
bartro
Dec 2 2008, 10:13 AM
QUOTE (MeHigh @ Dec 2 2008, 10:02 AM)

acum ai stergator DTM Style

))
de unde ai luat Xenonul, si la ce pret, daca nu e confidential? caut de vreo saptamna, dar nu mai e pe stoc pe unde am intrebat eu

520RON, gasisam si mai ieftin dar ma rog, in sperante de calitate mai buna am ales pe asta. Ai un PM cu detalii
MeHigh
Dec 2 2008, 10:46 AM
multumesc
bartro
Dec 24 2008, 04:05 PM
Am adaugat masina la
http://www.spritmonitor.de/en/detail/310149.html . Se vedem daca am disciplina de a tine la curent.
Am mai montat azi vasc nou Sachs (580RON), si valva presiune de benzina Pierburg (300RON). Masina merge _bine_, se simte schimbare de valva in sensul ca raspunde mai bine la acceleratie la variatie mici, putere mai multa la turatie mici. Se vedem daca tine. De pe ebay mai am comandat un debitmetru. Pe ceas am 298.595km.
bartro
Dec 30 2008, 11:09 AM
De cand s-a facut frig, am o problema; face un zgomot urat servo "whining noise" zic englezi parca. Se simte chiar in volan o vibratie. Cand cotesc rotile la maxim e cel mai tare zgomotul.
Ieri seara a facut urat de tot, si azi dimineata. Acuma cand masina s-a incalzit si a stat la soare nu mai face.. Ce o fi? Am apa in lichid

? A mai avut cineva asa ceva?
eugene12
Dec 30 2008, 11:14 AM
sa o stapanesti sanatos
316i
Dec 30 2008, 11:34 AM
QUOTE (bartro @ Dec 30 2008, 11:09 AM)

De cand s-a facut frig, am o problema; face un zgomot urat servo "whining noise" zic englezi parca. Se simte chiar in volan o vibratie. Cand cotesc rotile la maxim e cel mai tare zgomotul.
Ieri seara a facut urat de tot, si azi dimineata. Acuma cand masina s-a incalzit si a stat la soare nu mai face.. Ce o fi? Am apa in lichid

? A mai avut cineva asa ceva?
Apa in lichidul de servo e cam greu sa ai. Schimba lichidul de servo daca nu l-ai schimbat niciodata si vezi daca ai pus viscozitatea care trebuie. Daca si dupa ce ai pus uleiul care trebuie face la fel in viitorul apropiat va urma sa schimbi pompa pentru ca va ceda de tot.
bartro
Dec 30 2008, 12:38 PM
QUOTE (316i @ Dec 30 2008, 11:34 AM)

Apa in lichidul de servo e cam greu sa ai. Schimba lichidul de servo daca nu l-ai schimbat niciodata si vezi daca ai pus viscozitatea care trebuie. Daca si dupa ce ai pus uleiul care trebuie face la fel in viitorul apropiat va urma sa schimbi pompa pentru ca va ceda de tot.
Nu prea stiu cum sa schimbe lichid ala, adica nu stiu cum sa dreneaza sistemul. Probabil lichidul e foarte veche. Cred ca are ATF dexron II, cel putin cu asta mai am completat cam 100cc, ca curge nitel la un colier de furtun.
316i
Dec 30 2008, 01:26 PM
A...atunci normal ca face galagie. Ca sa golesti sistemul pur si simplu desfaci unul din furtunele de pe pompa si il lasi sa curga. Il strangi la loc, pui lichidul nou, da, dexron II e bun, aerisesti si asta e. Cand desfaci furtunul de pe pompa ai grija sa nu pierzi cele doua inele de etansare de aluminiu.
bartro
Dec 30 2008, 02:36 PM
QUOTE (316i @ Dec 30 2008, 01:26 PM)

A...atunci normal ca face galagie. Ca sa golesti sistemul pur si simplu desfaci unul din furtunele de pe pompa si il lasi sa curga. Il strangi la loc, pui lichidul nou, da, dexron II e bun, aerisesti si asta e. Cand desfaci furtunul de pe pompa ai grija sa nu pierzi cele doua inele de etansare de aluminiu.
Mersi mult de info, o sa incerc sa fac asta cand gasesc lumina & timp
Vezi ca la E28 am observat un inbus mic pe pompa, sub ea. Cred ca ala e tocmai pentru drenaj. Ca sa nu te mai chinui cu desfacut furtun + murdaria de rigoare.
Shark
Jan 4 2009, 08:06 PM
Daca ar fi un surub de golire pe acolo ar fi ideal. Eu am facut operatiunea asta la E30 unde nu e nici un surub acolo (sau nu l-am vazut eu) si este groaznic de murdara, iti curge lichidul ala oribil in mineci oricat ai fi de atent si pute ingrozitor...
In plus, inelele alea de care zice Vladut sunt niste saibe de etansare exact ca cea de la busonul de ulei, probabil ca odata desfacute terbuie schimbate ca sunt strivite rau. Asa ca ar fi bine sa iti rezervi cateva ore bune pentru operatiunea asta.
Si sa stii ca nu vreau sa te dezamagesc, dar la E30 nu s-a imbunatati nimic in urma operatiunii (in afara de "linistea" mea personala).
E posibil ca la tine zgomotul sa fie si din cauza unui inceput de patinare a curelei la frig, mai ales daca zici ca la cald se diminueaza. Eu as spune sa incerci si cu un spary Belt Dressing sa vezi daca dispare zgomotul...
bartro
Jan 19 2009, 12:31 PM
S-a rezolvat cu zgomot, am completat lichid

si atat..
Ieri am pus un debitmetru nou SH si de atunci viata la volan e altfel
bartro
Jan 19 2009, 08:41 PM
Am ceva zile liniste la munca, asa ca m-am hotarat sa ma apuc de mutare de actele de masinile la adresa noua. N-am nici un chef, nu o sa inteleg niciodata de ce lucruri sunt asa complicat in epoca de calculatoare si baze de date relatioale. Treb sa mut inclusiv actele la finaciar, chiar daca m-am mutat in acelasi sector. Chiar, trebuie schimbat si permis de conducere
MeHigh
Jan 23 2009, 06:07 PM
te-am vazut astazi pe langa benzinaria Rompetrol de pe Virtutii(linia 41), erai cu 7'le...murdarel

e urata treaba cu actele, dar asta e
edutxu
Jan 23 2009, 07:40 PM
QUOTE (bartro @ Jan 19 2009, 08:41 PM)

Am ceva zile liniste la munca, asa ca m-am hotarat sa ma apuc de mutare de actele de masinile la adresa noua. N-am nici un chef, nu o sa inteleg niciodata de ce lucruri sunt asa complicat in epoca de calculatoare si baze de date relatioale. Treb sa mut inclusiv actele la finaciar, chiar daca m-am mutat in acelasi sector. Chiar, trebuie schimbat si permis de conducere

daca nu ai musai nevoie sa le schimbi...nu le schimba....
numai sa ai grija seara cand iesi din casa
bartro
Jan 23 2009, 09:11 PM
QUOTE (MeHigh @ Jan 23 2009, 06:07 PM)

te-am vazut astazi pe langa benzinaria Rompetrol de pe Virtutii(linia 41), erai cu 7'le...murdarel

Cine are masina curata zilele astea nu are destula treaba cred..
Desi recunosc ca nu trec prea des la spalatorie, cam 3 pana 4 ori pe an ar fi medie. Ciudat, in alte tari ajunge cifru asta
bartro
Jan 30 2009, 10:11 PM
QUOTE (edutxu @ Jan 23 2009, 07:40 PM)

daca nu ai musai nevoie sa le schimbi...nu le schimba....
numai sa ai grija seara cand iesi din casa

Musai, asta depinde de punct de vedere. Eu zic nu, ADP si politia zic da..
Le am rezolvat pe amandoi saptamana asta, chiar era liber la politia. Pe talonul nou nu mai scrie ce anvelope are, lipseste si dimensiuni masinei si alte, e mai simplu. Good. Pacat ca nu au si o husa protectiva la pachet, ca e mai lunga si nu incape in husa veche, nici in portofel. Bad.
Permis s-a schimbat si asta, nu mai scrie adresa pe el. Very good. Presupun ca daca ma mai mut inca odata, nu mai schimb si pe asta.
bartro
Feb 5 2009, 05:34 PM
Am luat angajament ca, din momentul cand se incalzeste un pic afara, sa ma apuc de admisie si de injectie. Asta inseamna sa verific toate furtunasele, sa verific daca galerie de admisie este bine etans montat pe bloc, sa verific injectoarele (inca nu stiu cum), si sa verific cumva daca mai sunt alte surse de aer fals.
Pe langa asta o sa schimb si saibele de reglat joc la culbutori.
Cu asta rezolvat motor ar trebuie sa merge frumos si pe relanti, si sa respecte termen dat de BMW de reglat joc la tacheti, nu la fiecare 1500km cum e acuma. Ce cool va fi viata mea motorizata.
bartro
Feb 7 2009, 04:21 PM
Am si eu 3 intrebari:
Cu ce fel de cheie (de 12) pot sa strang piulite inferioare de la galerie de admisie? in special cel de asupra electromotor / cilindru 6.
Cum as putea sa verific daca legaturi intre galerie de admisie si chiulasa sunt etanse?
Si intrebarea finala; unde pot sa trimit injectoarele pentru a fi curatat si verificat (vedeti poza pentru motiv).
alex230ro
Feb 7 2009, 06:22 PM
in state oamenii au un smoke machine cu care verifica etansietatea ...

acum tre sa ne gandm cum facem si noi asa ceva in principiu niste mingi de ping pog si un cilindru metalic ar face treaba
bartro
Feb 8 2009, 01:19 AM
QUOTE (alex230ro @ Feb 7 2009, 06:22 PM)

... niste mingi de ping pog si un cilindru metalic ar face treaba
Gata, o sa visez despre asta noapte asta. Oare ce inseamna?
eugene12
Feb 8 2009, 07:55 AM
MeHigh
Feb 8 2009, 07:06 PM
Bart, discutia despre curatat injectoare am avut-o si eu azi cu un amic ce lucreaza in srvice, el mi-a recomandat sa le dau jos de pe masina si sa le las ceva vreme in lichid de frana, si se curata singure. Nu stiu daca e eficienta, eu am revenit azi in bucuresti fara masina, o las o saptamana la odihna in garaj, pana imi fac curaj sa scot injectoarele pt curatat.
daca ai scos galeria de admisie, de ce nu schimbi si garniturile, sa fii sigur ca vei avea etanseitate?
bartro
Feb 8 2009, 07:36 PM
Nu am scos galeria, e acces foarte greu la suruburi, cel putin cu sculele mele. Garniturile au fost pus noi cand Interceptor a facut anul trecut miscarile cu chiulasa, deci ar trebuie sa fi buni. Probabil acolo nu e problema dar vrea sa ma asigur.
Lichid de frana nu e prea agresiv? As putea sa incerc solutia pura de curatat injectoare, dar cred ca si asta e destul de puternic. In fine, ar fi bine sa fie si testati cumva.
Problema la masina este ca nu merge frumos relanti, cum ar fi o ezitare la 1 sau 2 cilindrii, dar nu tot timp, 2 secunde merg, apoi 3 nu, iar da iar ba. La pornire cu motor foarte rece merge bine, dar dupa cativa minute deja incepe tremurat. In rest merge bine motorul, raspunde foarte bine la acceleratie, chiar la variatie mica la pedala motor raspunde bine, porneste bine e aproape perfect
alex230ro
Feb 8 2009, 08:05 PM
asa ,se iau cateva mingi de ping pong se sparg se invelesc bucatelele in staniol se aprind pana inceps sa fumege si se arunca intr-un cilindru -asta ar fi in mintea mea o smoke machine-te plimbi cu cilindrul asta poi pe unde crezi ca poate sa traga aer fals daca trage clar o sa traga si fumul zic eu.Mai vb pe messenger mai multe
bartro
Feb 12 2009, 09:11 AM
Progress:
Am curatat injectoarele, ultrasunet. Scump, nu gluma, 40RON/injector. Cred ca am luat teapa. In fine, verdict a fost ca 2 aveau debit redus inainte de caratare, iar dupa tratament a zis ca 'sunt foarte bune' toate. O se vedem daca a avut vreun efect.
Am mia luat ceva becuri de bord, o sa pun si un bec la martor de Check Engine, care am descoperit cand am dat bord jos. Nu a fost niciodata nici un bec acolo se pare, se vedem ce sa intample..
Am mai comandat furtunas de la refulare gazelor, sau cum sa zice, intre chiulasa si admisie. Am luat si un metru de furtun pentru a inlocui toate furtunase de vacuum, care sunt cam imbatraniti.
CRM112
Feb 12 2009, 02:15 PM
felicitari pentru efortul sustinut la bătrāna doamnă. Sunt invidios
bartro
Mar 1 2009, 08:14 PM
In sfarsit am avut timp sa pun injectoare si restul de admisie la loc. O sa vad daca e o diferenta, pana acuma am impresie ca merge oarecum mai bine la relanti, si are mai multe putere motorul.
Cand eram sa plec la in test-drive mic am constatat ca au ramas blocat saboti de frana de mana. Am calcat ceva pe acceleratie pana au dat drum. Discuri sunt ruginite complet, simt in pedala o vibratie. Mai ales la inceput, dupa 10km de bucuresti a mai revenit. N-am mers cu masina cred ca cam o luna, nici n-am simtit lipsa..
MeHigh
Mar 1 2009, 09:10 PM
nu mai lasa masina cu frana de mana trasa iarna, mai mult de 1h, maxim 2, risti sa ramana blocate rotile spate incat sa trebuiasca sa dai jos chestii pe-acolo.
e bine daca se simte o schimbare in bine, insa iti poti da seama daca a disparut problema initiala?
felicitari pt efort.
Ciupanezu
Mar 2 2009, 01:38 AM
Nu este automată?
bartro
Mar 2 2009, 07:48 AM
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 2 2009, 01:38 AM)

Nu este automată?
Este. De obicei o las in P si nu folosesc frana de mana, mai ales daca nu o folosesc zilnic. Am uitat de data asta.
Ciupanezu
Mar 2 2009, 07:04 PM
D-asta te īntrebam.

La automată nu prea are rost să tragi frāna de mānă.
bartro
Mar 2 2009, 07:51 PM
QUOTE (Ciupanezu @ Mar 2 2009, 07:04 PM)

D-asta te īntrebam.

La automată nu prea are rost să tragi frāna de mānă.
Asa e. O mai folosesc cand in cand ca sa nu sa rugineste totul

ps. Un tip pentru cei cu masini mai vechi, am schimbat disc de cauciuc care e la tija de directie sub bord, am scapat de un joc, si masina raspunde mult mai bine la volan. Cel veche avea cauciuc mai moale, si joc injurului bucse de metal de la disc.
bartro
Mar 21 2009, 01:16 PM
In weekend asta intentionez sa schimb 10 saibe extentrice de la reglaj tacheti cu unele noi, 2 aveam deja schimbate. Nu mai vreau sa aud nici o tacaneala. Masina va primi si 6 bujii noi, NGK ZGR51.
alex230ro
Mar 21 2009, 04:51 PM
Cu injectoarele cum a fost pana la urma teapa sau ok?
bartro
Mar 21 2009, 07:53 PM
Verdict de la service era ca erau 2 cu un debit mai mic decat restul, dar nu foarte diferit. Dupa curatarea erau foarte bune. Nu suna foarte tehnic, dar asa mi s-a spus. Odata montat la loc parca accelereaza mai bine masina decat inainte.
Scopul operatiunei era mers mai bun la relanti, care nu a fost atins. Dar macar am mai eliminat ceva din lista
bartro
Apr 20 2009, 09:33 PM
De paste am mers cu batranica de la Bucuresti - Buzau - Bacau pana la Bicaz. Inapoi am mers de la Bicaz la cheile Bicaz, Lacul Rosu, Gheorgheni, Miercurea Ciuc, Tusnad, Sfantu Gheorghe, Intorsura Buzaului, Buzau, Bucuresti.
Foarte frumos drum, cel mai mult am placut Cheile Bicazului, lac de acumulare intre Intorsura Buzaului si Buzau, si tara in general unde sunt dealuri si munte.
Seara spre Bucuresti trafic a inebunit, eu mergeam la un moment dat cu 140, si m-au depasit in aceasi timp pe stanga si dreapta 2 masini. Mai tirziu cand m-am uitat in oglinda retrovizionare, am vazut 4 masini una langa alta, in depasire. Disperati. Mai tirziu am stat la coada ca s-a facut un accident in lant in localitate. Nu prea rau. Niste masini sifonati.
Masina a mers excelent ca de obicei, numai ca a aparut o scurgere la un furtun de la radiator de cutie, si a consumat cam 3 litri de ATF pe 850 de kilometri. Bine ca m-am prins in timp, si bine ca am gasit ATF la a 3-a benzinerie ( sa traieasca MOL, desi la Petrom e la juma de pret ). Daca nu m-am dat seamna in timp ala eram, ca nu cred ca sa mai misca masina.
Shark
Apr 20 2009, 11:46 PM
Si cum ti-ai dat seama?
bartro
Apr 21 2009, 09:52 PM
QUOTE (Shark @ Apr 21 2009, 12:46 AM)

Si cum ti-ai dat seama?
Din fericire cutie automata de generatie asta inca are joja de nivel.
Shark
Apr 21 2009, 10:19 PM
QUOTE (bartro @ Apr 21 2009, 10:52 PM)

Din fericire cutie automata de generatie asta inca are joja de nivel.
Da, am banuit, dar nu asta am intrebat. Cum ti-ai dat seama "in the first place", ca apoi sa verifici nivelul pe joja? Ai vazut pete pe jos in parcare? Ca nu pot sa cred ca la fiecare drum verifici jojele si toate lichidele periodic.

Sau ai simtit ca functioneaza altfel (mai zgomotos) cutia?
Eu am diagnsticat o data o pierdere mica de ulei la E30 dupa niste pete din parcare dar la cutie nu cred ca as fi vazut nimic (chiar daca e manuala), e prea adanc sub masina... Asa ca ma gandeam ca povestea asta a ta cu diagnosticarea e o lectie foarte buna de invatat...
bartro
Apr 21 2009, 10:36 PM
Ma cam uit ce e sub masina.. nu chiar la fiecare oprire, dar la drum lung am obicei sa mai verific. Este totusi o masina de aproape 20 ani cu multe furtune, radiatoare, coliere, ... Are radiator de racire de apa, de ulei din motor, de ulei din cutie (incorporat in radiator de apa), si mai are niste tevi de racire de servodirectie tot pe acolo.. Mai are si radiator de AC.
Am vazut ceva pete proaspete pe jos si ceva stropuri de lichid atarnand la bara centrala de directie. M-am chiar speriat initial, credeam ca era un semering de cutie sau semering din spate la motor, apoi am vazut baltoaca in scut sub furtunele de racire de ulei de cutie cand am deschis capota, si am constatat nivel scazut chiar sub minim cu joja. Sper ca de la furtun sa fie, e cel mai ieftin si usor de remediat.
De mers a mers normal, nu am simtit nimic deosebit.
Deci singura lectie pe care e de invatat e cel de verificari frecvente

Am uitat sa mentionez, am trecut de 300.000 pe bord.
bartro
May 18 2009, 01:07 PM
Ieri am spalat cu apa cu presiune inalta radiator de AC si de apa. Ca sa ajung mai bine am demontat intai elice, maska aia la elice, si grilele fata. A iesit mizierie desulte, si parca functioneaza mai bine acuma sistemul de racire.
Am mai schimbat si supapele de la incalzire de habitaclu, ca tot dadea caldura in masina. Am pus unele veche 'reconditionat' de mine, adica am 'refacut' scaunele de la supape cu garnitura lichida. Sunt curios cat o sa rezista. Momentan functioneaza bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.