316i
Feb 9 2008, 09:43 PM
Din '90 pana azi tehnologia de producere a uleiului a progresat foarte mult.
bartro
Feb 13 2008, 09:23 PM
Azi am resetat si indicatoare de shimb ulei si cel cu ceas de service. Am scurtat de la mufa de diagnoza pin-uri 7 cu 19, apoi am pus contact, si dupa 10 secunde am scos scurt, pus capac de mufa inapoi, si oprit contact. Pocedura asta am facut de 2 ori, prima s-a resetat leduri de schimb ulei, 2 a stins service indicator. Numai asa a mers, varianta cu 4 sau 5 secunde contact pana scoatere de scurt nu a avut nici un efect.
316i
Feb 13 2008, 11:27 PM
Si mai spala si tu masina.
bartro
Feb 14 2008, 08:30 AM
QUOTE (316i @ Feb 13 2008, 11:27 PM)

Si mai spala si tu masina.

Daca o spal o sa ploua
CRM112
Feb 19 2008, 01:43 PM
QUOTE (bartro @ Feb 14 2008, 08:30 AM)

Daca o spal o sa ploua

cat adevar!
MeHigh
Feb 19 2008, 05:01 PM
QUOTE (bartro @ Feb 14 2008, 08:30 AM)

Daca o spal o sa ploua

Si la mine la fel se intampla, de fiecare data cand o spal ploua in max. 24h. Am patit acum 3 luni sa inceapa ploaia EXACT cand am dat cu spatele din spalatorie

.
bartro
Feb 19 2008, 05:30 PM
QUOTE (MeHigh @ Feb 19 2008, 05:01 PM)

Si la mine la fel se intampla, de fiecare data cand o spal ploua in max. 24h. Am patit acum 3 luni sa inceapa ploaia EXACT cand am dat cu spatele din spalatorie

.
Ai perfectionat skill-u
Shark
Feb 20 2008, 11:58 PM
Nu va suparati mai baieti pe ploaia asta ... Va razbun eu!
De doua ori mi s-a intamplat sa inceapa sa ploua exact dupa ce terminasem de spalat masina (cu manuta mea!) si o stergeam. Dar m-am razbunat: am bagat-o in garaj si am sters-o acolo! Sic! Na ploaie ... !@#!@#!@#
MeHigh
Feb 21 2008, 09:32 AM
Canj ajung pe la parinti la Pitesti, o mai spal si eu in curte, mai mare dragul. Si o las sa se usuce singurica in garaj, nu se pateaza de la picaturile de apa. Dar la Bucuresti....
bartro
Feb 21 2008, 04:45 PM
Va anunti ca o sa ploua
TiL
Feb 21 2008, 07:17 PM
Cate prognoze ai citit inainte sa o speli?
bartro
Mar 2 2008, 11:17 PM
QUOTE (TiL @ Feb 21 2008, 08:17 PM)

Cate prognoze ai citit inainte sa o speli?
Cred ca trecut pericol, s-a murdarit la loc

QUOTE (bartro @ Mar 3 2008, 12:16 AM)

Cred ca trecut pericol, s-a murdarit la loc

295.000km
bartro
Mar 12 2008, 09:43 PM
Am incercat in seara asta montaj de un OBC4, ca masina avea un OBC2 la care nu mai merge iluminare de la ecran cu cristale lichide. Am mutilat MP3 de pioneer pe care are masina ca sa ajung la sistem de prindere de OBC, am scos OBC, taiat plastice si am pus OBC4 la loc. Din pacate nu vad nimic pe display

. Iluminare de la butoane merge, dar display ramana absolut negru. Nici daca iluminam din fata ecran nu se vede nimic.
O fi stricat display? Sau imi scape alceva?
O alta incercare in seara asta, daca tot am scos MP3 ala enervant de pioneer, a fost conectare de casetofon original Becker. Am descoperit ca si asta are ceva probleme cu display, dar imi cere un cod, si nu stiu cum se introduce. Am de investigat si pe asta

.
georgem
Mar 12 2008, 09:56 PM
OBC4 are pentru iluminare 3 becuri de tipul celor din bord de 1.2w care se ard. Le-ai verificat? Becurile se potrivesc si cele de bord de Dacia, eu asa am gasit cand am cautat, la un magazin cu piese numai de Dacia.
bartro
Mar 12 2008, 10:22 PM
QUOTE (georgem @ Mar 12 2008, 09:56 PM)

OBC4 are pentru iluminare 3 becuri de tipul celor din bord de 1.2w care se ard. Le-ai verificat? Becurile se potrivesc si cele de bord de Dacia, eu asa am gasit cand am cautat, la un magazin cu piese numai de Dacia.
Nu am verificat. Nici la OBC vechi nu merge nici un bec, insa la zi si daca tin o lumina in fata inca se vede ce scrie. La OBC4 nu am vazut nimic. O sa caut becuri si mai vad.
Cu casetofon m-am lamurit cat de cat; pe lang CODE scrie si PAUSE pe display. Se pare ca asta arate cand ai introdus de 3 ori un cod gresit. La mine asa era cand am conectat prima data. Poate fostul proprietar a introdus cod gresit si radio, nefind alimentat, a tinut minte atat timp cand a fost ne-alimentat?
xox
Mar 13 2008, 05:47 AM
QUOTE (bartro @ Mar 12 2008, 10:22 PM)

Poate fostul proprietar a introdus cod gresit si radio, nefind alimentat, a tinut minte atat timp cand a fost ne-alimentat?
Daca are o baterie, da, a tinut minte. Desi tare cred ca daca intr'adevar are o baterie/acumulator nu l-a schimbat nimeni de multa vreme, deci nu stiu cum a reusit performanta. Partea buna e ca daca-l desfaci si scoti bateria il resetezi. Ca un bios practic. Atat doar sa stii care-i codul default scris in ROM sa poti sa-l introduci apoi. Cred. Nu-s foarte convins.
Am gasit un thread in care discuta niste oameni despre asta:
http://www.digest.net/bmw/archive/v8/msg12694.html doar ca nu specifica modelul de radio si e mult prea tarziu sa verific acum ce oem are E34. Poate-i vorba de aceeasi chestie. In fine, nu zic sa te apuci sa faci combinatii de 10 luate cate 5 dar poate ca nu-i blocat definitiv. Restul de link-uri sunt germania, ebraica si rusa, nu vorbesc nici una din ele
Mai caut maine, pentru mine e sleep-time now. Sper ca am facut un sens oarecare cu reply-ul asta.
georgem
Mar 13 2008, 07:23 AM
QUOTE (bartro @ Mar 12 2008, 10:22 PM)

Nici la OBC vechi nu merge nici un bec, insa la zi si daca tin o lumina in fata inca se vede ce scrie. La OBC4 nu am vazut nimic. O sa caut becuri si mai vad.
Cu motorul oprit la OBC4 nu arata nimic pe display, la OBC2 arata ora. Dar daca apesi pe butonul cu ora/data iti arata dupa aceea ora (cu motorul oprit), si dupa cateva secunde cred ca se opreste display-ul.
Trebuie sa fie identic cu el meu, care e de pe un E32 735i, dar part number-ul pe realoem.com e identic cu ce e din fabrica pe E34 525i.
bartro
Mar 13 2008, 09:01 PM
QUOTE (georgem @ Mar 13 2008, 07:23 AM)

Cu motorul oprit la OBC4 nu arata nimic pe display, la OBC2 arata ora. Dar daca apesi pe butonul cu ora/data iti arata dupa aceea ora (cu motorul oprit), si dupa cateva secunde cred ca se opreste display-ul.
Trebuie sa fie identic cu el meu, care e de pe un E32 735i, dar part number-ul pe realoem.com e identic cu ce e din fabrica pe E34 525i.
Am schimbat becuri, tot bezna e. Mai am scos borna de pe baterie pentru un re-boot total, tot fara rezultat. Merge iluminare de taste si atat. Posibilitati sunt sau e defect OBC-ul, sau nu vine vreo alimentare / alt semnal prin mufa de masina.
Mihai_AMD
Mar 13 2008, 10:12 PM
CITAT(bartro @ Feb 13 2008, 09:23 PM)

Azi am resetat si indicatoare de shimb ulei si cel cu ceas de service. Am scurtat de la mufa de diagnoza pin-uri 7 cu 19, apoi am pus contact, si dupa 10 secunde am scos scurt, pus capac de mufa inapoi, si oprit contact. Pocedura asta am facut de 2 ori, prima s-a resetat leduri de schimb ulei, 2 a stins service indicator. Numai asa a mers, varianta cu 4 sau 5 secunde contact pana scoatere de scurt nu a avut nici un efect.
sti cumva la m20 ce pini se scurt-circuiteaza?
io'sŪ
Mar 14 2008, 12:09 AM
CITAT(db85amd @ Mar 13 2008, 10:12 PM)

sti cumva la m20 ce pini se scurt-circuiteaza?
1 cu 7 parca
Mihai_AMD
Mar 14 2008, 06:16 AM
CITAT(io`s @ Mar 14 2008, 12:09 AM)

1 cu 7 parca
danke
in caz ca nu e 1 si 7 stric ceva?...si tot acelasi procedeu se face?
MeHigh
Mar 14 2008, 08:55 AM
Eu la M20 am tras un fir de la pinul 7 la caroserie, am pus apoi contactul si in 5-6 secunde s-a resetat. Nu stiu pinul 1 ce face.
io'sŪ
Mar 15 2008, 03:31 AM
CITAT(MeHigh @ Mar 14 2008, 08:55 AM)

Eu la M20 am tras un fir de la pinul 7 la caroserie, am pus apoi contactul si in 5-6 secunde s-a resetat. Nu stiu pinul 1 ce face.
pinul 1 e masa/impamantare
toate firele care sunt numerotate cu 1 in mufe la instalatii electrice sunt impamantari
bartro
Mar 18 2008, 06:17 PM
Intre timp, radio isi a dat drumul.
OBC, in schimb, a ramas nefunctional. Poate merita probat pe o masina la care merge cu siguranta, ca sau e stricat, sau imi lipseste ceva in cabluri.
bartro
Mar 23 2008, 12:52 PM
Ieri am avut ceva timp pentru masina, am stat in parcare sa mai fac cate ceva. Vroiam sa desfac toba, ca nu e etansat intre galerie de evacuare si saxofon, si trebuie inlocuit sonda lambda. Nu am reusit nimic, totol e ruginit, e imposibil de ajuns ca lumea la suruburi / piulite, care mai sunt si rotungit. Ce usor era sa lucrez la 2002 pe langa e32 asta.
Ce am reusit, totusi, e sa mai reduc joc la volan, am mai strans diverse coliere la servodirectie ca curge cat o picatura, am inlocuit inele de la 'nas' cu unele nespart deci masina arata ceva mai bine.
Am reglat tacheti, s-a mai linistit motorul.
Mai am si incercat sa reglez capota, dar nu am descoperit cum se regleaza in inaltime fata. Decat la ochiu cu care sta blocat cand e inchisa.
bartro
Mar 24 2008, 11:33 PM
Dupa discutia despre volane la ultima intalnire, m-am tot gandt ca nu imi place volanul de E32. M-am uitat un pic pe ebay, si am o intrebare: cine stie din model BMW este volanul din link, si daca merge pe E32?
http://cgi.ebay.de/Holzlenkrad-BMW-E32-E34...1QQcmdZViewItemLE: vad ca fac la comanda, dar mai am vazut asa volane in masini. A existat ceva semanator din fabrica?
io'sŪ
Mar 24 2008, 11:36 PM
pai vanzatorul zice ca merge, insa pare mai mult pt e38/39
bartro
Mar 24 2008, 11:51 PM
QUOTE (io`s @ Mar 24 2008, 11:36 PM)

insa pare mai mult pt e38/39
Este. Dar nu exista volan de E32 care arate bine, deci ma gandeam la alceva, de la alta serie. Sau de la un producator ca Nardi ( care mai sunt? ) care merge pe E32.
TiL
Mar 25 2008, 12:17 AM
Nu se potriveste unul de E34?
manole74
Mar 25 2008, 08:08 AM
Asta e ok?
Sau poate
asta iti place mai mult? Eu sunt innebunit dupa cum arata ACS-ul!
bartro
Mar 25 2008, 10:37 AM
Da, am vazut Nardi de pe ebay. Cred ca merge. Numai cu 3 spite e mai de coupe, sau nu?
Mai am un volan Mtech 1 (cred), fac schimb cu un volan pentru E32 daca e cineva interesat.
bartro
Mar 26 2008, 11:22 PM
Sambata am reglat iar tacheti, azi (miercuri) fac mai multe galagie decat inainte. Am primit de la TiL un pont, pastilele pot fi uzata asa in cat degeaba faci reglaj. Am sa verific asta.
TiL m-a si ajutat cu demontare de vasco-cuplaj (multumesc!), de fapt el s-a murdarit si eu stateam pe langa. Vasco merge dar rulment face foarte urat. Am alta, pe care o sa montez dupa ce am testat un pic cum merge fara, cu numai electroventilator. Pana acuma a mers 'si asa' si m-am bucurat de o masina mult mai silentioasa
io'sŪ
Mar 27 2008, 12:44 AM
la motoarele M30, tachetii trebuiesc reglati la 0.3 pe lera, mie insa niciodata nu-mi placea cum suna motorul dupa reglaj si de aceeia ii reglam mereu la 0,25

si totul era OK
manole74
Mar 27 2008, 12:45 AM
Cine stieee........
bartro
Mar 27 2008, 10:17 AM
QUOTE (io`s @ Mar 27 2008, 12:44 AM)

la motoarele M30, tachetii trebuiesc reglati la 0.3 pe lera, mie insa niciodata nu-mi placea cum suna motorul dupa reglaj si de aceeia ii reglam mereu la 0,25

si totul era OK
Tot la 0,25 le am reglat. A mers frumos cateva zile, acuma tacane iar 2. Am sa mai investghez.
bartro
Mar 27 2008, 10:22 AM
TiL
Mar 27 2008, 01:06 PM
E34 M30 au avut aceleasi motoare ca E32 M30.
MeHigh
Mar 27 2008, 08:26 PM
ce cheie trebuie la vasc? am incercat si eu sa il dau jos pe-asta stricat, dar nu-s la fel de indemanatic precum Bart+TiL, mai ales c-aveam o franceza in mana.
haristeas51
Mar 27 2008, 09:40 PM
la vasc trebuie o cheie de 32. vezi ca filetul este invers.
bartro
Mar 27 2008, 09:46 PM
QUOTE (haristeas51 @ Mar 27 2008, 09:40 PM)

la vasc trebuie o cheie de 32. vezi ca filetul este invers.
TiL avea o cheie + ciocan, eu dat cu o zi inainte cu WD40 pe acolo, si s-a desfacut relativ usor.
MeHigh
Mar 27 2008, 10:44 PM
incerc sambata, in prealabil dau maine cu WD 40, iar cheie de 32, gasesc eu la magazine. thanks 4 the tip
TiL
Mar 28 2008, 12:30 PM
Cu franceza faci treaba daca vascul nu e strans tare. Dar la cele care n-au fost desfacute de ceva vreme folosesc un ciocan in cheie. Riscant, pentru ca in acelasi timp cealalta mana o tin pe cureaua de alternator, ca sa infranez pompa de apa. Pana acum n-am avut norocul sa-mi sara cheia peste degete. Daca tot nu merge e nasol, trebuie sa desfaci putin suruburile care tin fulia pompei de apa si sa pui un fier intre ele cu care sa tii contra. Dar sunt sanse sa nu iasa nici asa, db85amd stie...
Tip: cheia mea de vasc e de fapt cheia de butelii pe care am gasit-o in garsoniera. Intamplator are un capat de 32
MeHigh
Mar 28 2008, 03:08 PM
Off-topic ( scuze bart pt poluarea topicului tau) vascul meu e blocat pe direct cu niste aripioare sudate, a facut mare inginerie vechiul proprietar acolo. incerc sa vedem ce-o iesi.
io'sŪ
Mar 28 2008, 04:34 PM
CITAT(MeHigh @ Mar 28 2008, 03:08 PM)

Off-topic ( scuze bart pt poluarea topicului tau) vascul meu e blocat pe direct cu niste aripioare sudate, a facut mare inginerie vechiul proprietar acolo. incerc sa vedem ce-o iesi.
datorita acestui fapt ai si putere scazuta si consum marit, rezolva cumva prin schimbarea vascului

@bart scuze de offtopic
bartro
Apr 4 2008, 07:16 PM
Am avut ceva timp sa ma mai joc cu OBC-ul care nu mergea.
Am desfacut-o si problema pare se fie de la circuitul de alimentare. OBC are la mufa un pin care are 12V permanent, numai ca la a mea nu pare se fie legat la nimic. La fel, este un tranzistor de la circuitul de la stabilizator de 5V, pe care functioneaza OBC de fapt, care nu era alimentat deloc. Asa ca am tras un fir, si minune: s-a pus PPPP pe ecran, si backlight a pornit.
Am conectat apoi la masina (ca am mesterit la el pe biro) si pare functional. Numai ca nu opreste backlight cand scot cheie din contact. Nu stiu daca are vreo intarzire sau daca nu e chiar cu trebuie. Nici nu am avut rabdare sa astept. Am sa mai studiez problema.
manole74
Apr 4 2008, 07:18 PM
Ce OBC ai tu?
bartro
Apr 4 2008, 08:32 PM
QUOTE (manole74 @ Apr 4 2008, 08:18 PM)

Ce OBC ai tu?
4. Am mers acasa cu OBC in functiune. Am aflat ca la relanti consum este 2,2 - 2,4 litri per ora. Cam mult, am vazut la georgem 1,4 la un 525i. Asta fara sonda lambda conectat. Cu sonda ia cam 3 - 3,2 litri per ora. Foarte interesant, functiile 'hack-uite' de la OBC4. Afli o gramada de chestii fara tester.
Oricum, cum am speriat, ilumirarea nu se stinge cand opresc masina. Am asteptat pana s-a sints check control don bord, si tot era aprins OBC. Cu consum instant afisat. Am mai observat ca iluminare de la display nu schimbe intensitate cand pornesc faruri, nici cand reglez intensitate becuri de bord. In rest e functional, am setat limita de viteza, ma avertizeaza cand depasesc acesta cu 'gong' si scris la check control, deci pare ok. Numai ca nu opreste
georgem
Apr 5 2008, 09:44 AM
QUOTE (bartro @ Apr 4 2008, 09:32 PM)

Am aflat ca la relanti consum este 2,2 - 2,4 litri per ora. Cam mult, am vazut la georgem 1,4 la un 525i.
Sa stii ca era asa de mare pentru ca nu era motorul la temperatura optima. Cand e la temperatura optima e 1.0 si scade pentru scurt timp la 0.9, si odata era chiar 0.9 si scadea pentru scurt timp la 0.8 (probabil era radio-ul oprit, de obicei il am pornit, ori pe radio ori pe cd mp3).
florin83
Apr 5 2008, 10:13 AM
la mine cand e cald sta la 1.3-1.5 si cand e rece la 2.5
bartro
Apr 5 2008, 11:00 AM
@florin83 si @georgem, you're not making me feel better
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.