Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E32 730i
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
316i
Din '90 pana azi tehnologia de producere a uleiului a progresat foarte mult. wink.gif
bartro
Azi am resetat si indicatoare de shimb ulei si cel cu ceas de service. Am scurtat de la mufa de diagnoza pin-uri 7 cu 19, apoi am pus contact, si dupa 10 secunde am scos scurt, pus capac de mufa inapoi, si oprit contact. Pocedura asta am facut de 2 ori, prima s-a resetat leduri de schimb ulei, 2 a stins service indicator. Numai asa a mers, varianta cu 4 sau 5 secunde contact pana scoatere de scurt nu a avut nici un efect.
316i
Si mai spala si tu masina. smile.gif
bartro
QUOTE (316i @ Feb 13 2008, 11:27 PM) *
Si mai spala si tu masina. smile.gif

Daca o spal o sa ploua smile.gif
CRM112
QUOTE (bartro @ Feb 14 2008, 08:30 AM) *
Daca o spal o sa ploua smile.gif

cat adevar! smile.gif
MeHigh
QUOTE (bartro @ Feb 14 2008, 08:30 AM) *
Daca o spal o sa ploua smile.gif


Si la mine la fel se intampla, de fiecare data cand o spal ploua in max. 24h. Am patit acum 3 luni sa inceapa ploaia EXACT cand am dat cu spatele din spalatorie sad.gif .
bartro
QUOTE (MeHigh @ Feb 19 2008, 05:01 PM) *
Si la mine la fel se intampla, de fiecare data cand o spal ploua in max. 24h. Am patit acum 3 luni sa inceapa ploaia EXACT cand am dat cu spatele din spalatorie sad.gif .

Ai perfectionat skill-u smile.gif
Shark
Nu va suparati mai baieti pe ploaia asta ... Va razbun eu!
De doua ori mi s-a intamplat sa inceapa sa ploua exact dupa ce terminasem de spalat masina (cu manuta mea!) si o stergeam. Dar m-am razbunat: am bagat-o in garaj si am sters-o acolo! Sic! Na ploaie ... !@#!@#!@# tongue.gif
MeHigh
Canj ajung pe la parinti la Pitesti, o mai spal si eu in curte, mai mare dragul. Si o las sa se usuce singurica in garaj, nu se pateaza de la picaturile de apa. Dar la Bucuresti....
bartro
Va anunti ca o sa ploua tongue.gif
TiL
Cate prognoze ai citit inainte sa o speli?
bartro
QUOTE (TiL @ Feb 21 2008, 08:17 PM) *
Cate prognoze ai citit inainte sa o speli?

Cred ca trecut pericol, s-a murdarit la loc smile.gif


QUOTE (bartro @ Mar 3 2008, 12:16 AM) *
Cred ca trecut pericol, s-a murdarit la loc smile.gif

295.000km BMW e30 Cabrio.gif
bartro
Am incercat in seara asta montaj de un OBC4, ca masina avea un OBC2 la care nu mai merge iluminare de la ecran cu cristale lichide. Am mutilat MP3 de pioneer pe care are masina ca sa ajung la sistem de prindere de OBC, am scos OBC, taiat plastice si am pus OBC4 la loc. Din pacate nu vad nimic pe display sad.gif . Iluminare de la butoane merge, dar display ramana absolut negru. Nici daca iluminam din fata ecran nu se vede nimic.
O fi stricat display? Sau imi scape alceva?

O alta incercare in seara asta, daca tot am scos MP3 ala enervant de pioneer, a fost conectare de casetofon original Becker. Am descoperit ca si asta are ceva probleme cu display, dar imi cere un cod, si nu stiu cum se introduce. Am de investigat si pe asta smile.gif .
georgem
OBC4 are pentru iluminare 3 becuri de tipul celor din bord de 1.2w care se ard. Le-ai verificat? Becurile se potrivesc si cele de bord de Dacia, eu asa am gasit cand am cautat, la un magazin cu piese numai de Dacia.
bartro
QUOTE (georgem @ Mar 12 2008, 09:56 PM) *
OBC4 are pentru iluminare 3 becuri de tipul celor din bord de 1.2w care se ard. Le-ai verificat? Becurile se potrivesc si cele de bord de Dacia, eu asa am gasit cand am cautat, la un magazin cu piese numai de Dacia.

Nu am verificat. Nici la OBC vechi nu merge nici un bec, insa la zi si daca tin o lumina in fata inca se vede ce scrie. La OBC4 nu am vazut nimic. O sa caut becuri si mai vad.

Cu casetofon m-am lamurit cat de cat; pe lang CODE scrie si PAUSE pe display. Se pare ca asta arate cand ai introdus de 3 ori un cod gresit. La mine asa era cand am conectat prima data. Poate fostul proprietar a introdus cod gresit si radio, nefind alimentat, a tinut minte atat timp cand a fost ne-alimentat?
xox
QUOTE (bartro @ Mar 12 2008, 10:22 PM) *
Poate fostul proprietar a introdus cod gresit si radio, nefind alimentat, a tinut minte atat timp cand a fost ne-alimentat?


Daca are o baterie, da, a tinut minte. Desi tare cred ca daca intr'adevar are o baterie/acumulator nu l-a schimbat nimeni de multa vreme, deci nu stiu cum a reusit performanta. Partea buna e ca daca-l desfaci si scoti bateria il resetezi. Ca un bios practic. Atat doar sa stii care-i codul default scris in ROM sa poti sa-l introduci apoi. Cred. Nu-s foarte convins.

Am gasit un thread in care discuta niste oameni despre asta: http://www.digest.net/bmw/archive/v8/msg12694.html doar ca nu specifica modelul de radio si e mult prea tarziu sa verific acum ce oem are E34. Poate-i vorba de aceeasi chestie. In fine, nu zic sa te apuci sa faci combinatii de 10 luate cate 5 dar poate ca nu-i blocat definitiv. Restul de link-uri sunt germania, ebraica si rusa, nu vorbesc nici una din ele blink.gif

Mai caut maine, pentru mine e sleep-time now. Sper ca am facut un sens oarecare cu reply-ul asta.
georgem
QUOTE (bartro @ Mar 12 2008, 10:22 PM) *
Nici la OBC vechi nu merge nici un bec, insa la zi si daca tin o lumina in fata inca se vede ce scrie. La OBC4 nu am vazut nimic. O sa caut becuri si mai vad.

Cu motorul oprit la OBC4 nu arata nimic pe display, la OBC2 arata ora. Dar daca apesi pe butonul cu ora/data iti arata dupa aceea ora (cu motorul oprit), si dupa cateva secunde cred ca se opreste display-ul.
Trebuie sa fie identic cu el meu, care e de pe un E32 735i, dar part number-ul pe realoem.com e identic cu ce e din fabrica pe E34 525i.
bartro
QUOTE (georgem @ Mar 13 2008, 07:23 AM) *
Cu motorul oprit la OBC4 nu arata nimic pe display, la OBC2 arata ora. Dar daca apesi pe butonul cu ora/data iti arata dupa aceea ora (cu motorul oprit), si dupa cateva secunde cred ca se opreste display-ul.
Trebuie sa fie identic cu el meu, care e de pe un E32 735i, dar part number-ul pe realoem.com e identic cu ce e din fabrica pe E34 525i.

Am schimbat becuri, tot bezna e. Mai am scos borna de pe baterie pentru un re-boot total, tot fara rezultat. Merge iluminare de taste si atat. Posibilitati sunt sau e defect OBC-ul, sau nu vine vreo alimentare / alt semnal prin mufa de masina.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Feb 13 2008, 09:23 PM) *
Azi am resetat si indicatoare de shimb ulei si cel cu ceas de service. Am scurtat de la mufa de diagnoza pin-uri 7 cu 19, apoi am pus contact, si dupa 10 secunde am scos scurt, pus capac de mufa inapoi, si oprit contact. Pocedura asta am facut de 2 ori, prima s-a resetat leduri de schimb ulei, 2 a stins service indicator. Numai asa a mers, varianta cu 4 sau 5 secunde contact pana scoatere de scurt nu a avut nici un efect.

sti cumva la m20 ce pini se scurt-circuiteaza?
io'sŪ
CITAT(db85amd @ Mar 13 2008, 10:12 PM) *
sti cumva la m20 ce pini se scurt-circuiteaza?

1 cu 7 parca
Mihai_AMD
CITAT(io`s @ Mar 14 2008, 12:09 AM) *
1 cu 7 parca

danke cool.gif
in caz ca nu e 1 si 7 stric ceva?...si tot acelasi procedeu se face?
MeHigh
Eu la M20 am tras un fir de la pinul 7 la caroserie, am pus apoi contactul si in 5-6 secunde s-a resetat. Nu stiu pinul 1 ce face.
io'sŪ
CITAT(MeHigh @ Mar 14 2008, 08:55 AM) *
Eu la M20 am tras un fir de la pinul 7 la caroserie, am pus apoi contactul si in 5-6 secunde s-a resetat. Nu stiu pinul 1 ce face.

pinul 1 e masa/impamantare
toate firele care sunt numerotate cu 1 in mufe la instalatii electrice sunt impamantari
bartro
Intre timp, radio isi a dat drumul.

OBC, in schimb, a ramas nefunctional. Poate merita probat pe o masina la care merge cu siguranta, ca sau e stricat, sau imi lipseste ceva in cabluri.
bartro
Ieri am avut ceva timp pentru masina, am stat in parcare sa mai fac cate ceva. Vroiam sa desfac toba, ca nu e etansat intre galerie de evacuare si saxofon, si trebuie inlocuit sonda lambda. Nu am reusit nimic, totol e ruginit, e imposibil de ajuns ca lumea la suruburi / piulite, care mai sunt si rotungit. Ce usor era sa lucrez la 2002 pe langa e32 asta.

Ce am reusit, totusi, e sa mai reduc joc la volan, am mai strans diverse coliere la servodirectie ca curge cat o picatura, am inlocuit inele de la 'nas' cu unele nespart deci masina arata ceva mai bine.
Am reglat tacheti, s-a mai linistit motorul.
Mai am si incercat sa reglez capota, dar nu am descoperit cum se regleaza in inaltime fata. Decat la ochiu cu care sta blocat cand e inchisa.
bartro
Dupa discutia despre volane la ultima intalnire, m-am tot gandt ca nu imi place volanul de E32. M-am uitat un pic pe ebay, si am o intrebare: cine stie din model BMW este volanul din link, si daca merge pe E32?

http://cgi.ebay.de/Holzlenkrad-BMW-E32-E34...1QQcmdZViewItem

LE: vad ca fac la comanda, dar mai am vazut asa volane in masini. A existat ceva semanator din fabrica?
io'sŪ
pai vanzatorul zice ca merge, insa pare mai mult pt e38/39
bartro
QUOTE (io`s @ Mar 24 2008, 11:36 PM) *
insa pare mai mult pt e38/39

Este. Dar nu exista volan de E32 care arate bine, deci ma gandeam la alceva, de la alta serie. Sau de la un producator ca Nardi ( care mai sunt? ) care merge pe E32.
TiL
Nu se potriveste unul de E34?
manole74
Asta e ok?



Sau poate asta iti place mai mult? Eu sunt innebunit dupa cum arata ACS-ul!
bartro
Da, am vazut Nardi de pe ebay. Cred ca merge. Numai cu 3 spite e mai de coupe, sau nu?

Mai am un volan Mtech 1 (cred), fac schimb cu un volan pentru E32 daca e cineva interesat.
bartro
Sambata am reglat iar tacheti, azi (miercuri) fac mai multe galagie decat inainte. Am primit de la TiL un pont, pastilele pot fi uzata asa in cat degeaba faci reglaj. Am sa verific asta.
TiL m-a si ajutat cu demontare de vasco-cuplaj (multumesc!), de fapt el s-a murdarit si eu stateam pe langa. Vasco merge dar rulment face foarte urat. Am alta, pe care o sa montez dupa ce am testat un pic cum merge fara, cu numai electroventilator. Pana acuma a mers 'si asa' si m-am bucurat de o masina mult mai silentioasa smile.gif
io'sŪ
la motoarele M30, tachetii trebuiesc reglati la 0.3 pe lera, mie insa niciodata nu-mi placea cum suna motorul dupa reglaj si de aceeia ii reglam mereu la 0,25 wink.gif si totul era OK
manole74
Cine stieee........ rolleyes.gif
bartro
QUOTE (io`s @ Mar 27 2008, 12:44 AM) *
la motoarele M30, tachetii trebuiesc reglati la 0.3 pe lera, mie insa niciodata nu-mi placea cum suna motorul dupa reglaj si de aceeia ii reglam mereu la 0,25 wink.gif si totul era OK

Tot la 0,25 le am reglat. A mers frumos cateva zile, acuma tacane iar 2. Am sa mai investghez.
bartro
Alta solutia mai ar fi: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...E:X:RTQ:DE:1123
E de M30 motronic?
TiL
E34 M30 au avut aceleasi motoare ca E32 M30.
MeHigh
ce cheie trebuie la vasc? am incercat si eu sa il dau jos pe-asta stricat, dar nu-s la fel de indemanatic precum Bart+TiL, mai ales c-aveam o franceza in mana.
haristeas51
la vasc trebuie o cheie de 32. vezi ca filetul este invers.
bartro
QUOTE (haristeas51 @ Mar 27 2008, 09:40 PM) *
la vasc trebuie o cheie de 32. vezi ca filetul este invers.

TiL avea o cheie + ciocan, eu dat cu o zi inainte cu WD40 pe acolo, si s-a desfacut relativ usor.
MeHigh
incerc sambata, in prealabil dau maine cu WD 40, iar cheie de 32, gasesc eu la magazine. thanks 4 the tip
TiL
Cu franceza faci treaba daca vascul nu e strans tare. Dar la cele care n-au fost desfacute de ceva vreme folosesc un ciocan in cheie. Riscant, pentru ca in acelasi timp cealalta mana o tin pe cureaua de alternator, ca sa infranez pompa de apa. Pana acum n-am avut norocul sa-mi sara cheia peste degete. Daca tot nu merge e nasol, trebuie sa desfaci putin suruburile care tin fulia pompei de apa si sa pui un fier intre ele cu care sa tii contra. Dar sunt sanse sa nu iasa nici asa, db85amd stie...

Tip: cheia mea de vasc e de fapt cheia de butelii pe care am gasit-o in garsoniera. Intamplator are un capat de 32 wink.gif
MeHigh
Off-topic ( scuze bart pt poluarea topicului tau) vascul meu e blocat pe direct cu niste aripioare sudate, a facut mare inginerie vechiul proprietar acolo. incerc sa vedem ce-o iesi.
io'sŪ
CITAT(MeHigh @ Mar 28 2008, 03:08 PM) *
Off-topic ( scuze bart pt poluarea topicului tau) vascul meu e blocat pe direct cu niste aripioare sudate, a facut mare inginerie vechiul proprietar acolo. incerc sa vedem ce-o iesi.

datorita acestui fapt ai si putere scazuta si consum marit, rezolva cumva prin schimbarea vascului wink.gif

@bart scuze de offtopic
bartro
Am avut ceva timp sa ma mai joc cu OBC-ul care nu mergea.

Am desfacut-o si problema pare se fie de la circuitul de alimentare. OBC are la mufa un pin care are 12V permanent, numai ca la a mea nu pare se fie legat la nimic. La fel, este un tranzistor de la circuitul de la stabilizator de 5V, pe care functioneaza OBC de fapt, care nu era alimentat deloc. Asa ca am tras un fir, si minune: s-a pus PPPP pe ecran, si backlight a pornit.

Am conectat apoi la masina (ca am mesterit la el pe biro) si pare functional. Numai ca nu opreste backlight cand scot cheie din contact. Nu stiu daca are vreo intarzire sau daca nu e chiar cu trebuie. Nici nu am avut rabdare sa astept. Am sa mai studiez problema.
manole74
Ce OBC ai tu?
bartro
QUOTE (manole74 @ Apr 4 2008, 08:18 PM) *
Ce OBC ai tu?

4. Am mers acasa cu OBC in functiune. Am aflat ca la relanti consum este 2,2 - 2,4 litri per ora. Cam mult, am vazut la georgem 1,4 la un 525i. Asta fara sonda lambda conectat. Cu sonda ia cam 3 - 3,2 litri per ora. Foarte interesant, functiile 'hack-uite' de la OBC4. Afli o gramada de chestii fara tester.

Oricum, cum am speriat, ilumirarea nu se stinge cand opresc masina. Am asteptat pana s-a sints check control don bord, si tot era aprins OBC. Cu consum instant afisat. Am mai observat ca iluminare de la display nu schimbe intensitate cand pornesc faruri, nici cand reglez intensitate becuri de bord. In rest e functional, am setat limita de viteza, ma avertizeaza cand depasesc acesta cu 'gong' si scris la check control, deci pare ok. Numai ca nu opreste smile.gif
georgem
QUOTE (bartro @ Apr 4 2008, 09:32 PM) *
Am aflat ca la relanti consum este 2,2 - 2,4 litri per ora. Cam mult, am vazut la georgem 1,4 la un 525i.

Sa stii ca era asa de mare pentru ca nu era motorul la temperatura optima. Cand e la temperatura optima e 1.0 si scade pentru scurt timp la 0.9, si odata era chiar 0.9 si scadea pentru scurt timp la 0.8 (probabil era radio-ul oprit, de obicei il am pornit, ori pe radio ori pe cd mp3).
florin83
la mine cand e cald sta la 1.3-1.5 si cand e rece la 2.5
bartro
@florin83 si @georgem, you're not making me feel better sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.