Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E32 730i
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
bartro
Salut,

Am zis sa astept cu topic 'masina mea' ( ca un ununt oficial catre lumea de aici ) pana sa depun toate acte necesare la diverse locuri. Azi am facut pas final, depunere de acte la Udriste. Luni am talon ( daca nu sa intampla ceva neprevaut smile.gif ).

De ceva timp m-am tot uitat pe situri, ziare, dupa inca o masina pe langa 2002, care din mia multe motive nelegate de fiabilitate mechania de obicei nu este apt pentru participare la trafic. Initial am gandit la un E12, mai tarziu la un E23, dar daca nu am gasit ceva care m-a incantat, am luat si in calcul un E32. Surprinzator de repede am gasit ceva care m-a placut. Pret era ok, masina este destul de bine echipat, acte in regula, nu este tunat deloc, singur ce e ne-original este casetofonul, dar am primit si cel original de la fostul proprietar.

Acuma, pe scurt, ceva detalii despre masina:

BMW 730i, cutie automata in 4 trepte cu selector economic, sport, si manual. Fabricat luna 10 1989 ( asa imi zice realoem )
Culoare este gri metalizat, sau dupa BMW, SterlingSilber, cod 244.
Interior piele neagra, scaune fata incalzite, climatronic cu 2 zone, trapa electrica, ceas digital cu temperatura externa, cel simplu.
In rest toate cele standard pe E32 (cred); ABS, oglinzi incalzite, 4 geamuri electrice, inchidere centralizate inclusiv portbagaj si usita benzina.
KM dupa ceas 292.877 in moment asta.

Bineinteles masina (asa era si pret) are o lista de probleme. Mai jos am facut o lista de to-do, cam in ordine de buget si prioritate pentru mers in siguranta.

- Nu merge relantiu cum trebuie. Merge foarte bogat, sau nu merg toate bujiile. Am deschis un topic pe forum despre asta.
- Joc la bara de conexiune intre brat de caseta de directie si semicaseta, unde brat de caseta este legat de bara de conexiune.
- Bucse fata, nu stiu care din ele exact.
- Nu merge dezaburire luneta. Foarte enervant. Am de verificat instalatia electrica. Cine cineva cumva daca are si dezaburire electrica la parbriz? Nu stiu daca era standard sau nu la E32.
- Nu merge aeroterma decat pe max, am gasit pe et ca problema cel mai probabil este legat de modula care comanda motor de aeroterma, numit 'the sword'. O sa rezolv si pe asta.
- Reglaje de temperatura de aeroterma pe partea de pasager nu pare se mearga corect. Nu e asa important, ca eu sunt la volan, dar o sa ma uit si la asta.
- Incidere la usa sofer pare semi-blocat. Se misca dar nu deschide total. Panou de usa la sofer este partial desprins de usa.
- Nu merge plafoniera centrala fata, nu merge iluminare de pe capota, nu merge iluminare de placuta spate de inmatriculare.
- Diverse urme de lovituri usoare pe usi, capota, si din pacate la roata spate. De asemena zgriaturi. Are si nas spart.
- Si mai sunt chestii care nu au prioritate deloc.

Vreau sa spun ca, in ciuda lungima de lista de mai sus, sunt incantat de masina asta. Merge foarte silentios, si confortabil. Ma calmez brusc cand sunt la volan.

Nu am facu poze inca, dar va atasez poze de pe net pus de fostul proprietar.
manole74
Pare ca ai intrat intro noua etapa! S-o stapanesti sanatos!!
INTERCEPTOR
bart bine ai pasit in lumea noua.sper sa te bucuri de ea.nu stiu cat te lasa orasul acesta dar seara dupa 23 00 te poti bucura de ea.bravo si sa o stapanesti sanatos
bartro
QUOTE (manole74 @ Nov 23 2007, 10:24 PM) *
Pare ca ai intrat intro noua etapa! S-o stapanesti sanatos!!

Multumesc smile.gif
bartro
QUOTE (INTERCEPTOR @ Nov 23 2007, 10:29 PM) *
bart bine ai pasit in lumea noua.sper sa te bucuri de ea.nu stiu cat te lasa orasul acesta dar seara dupa 23 00 te poti bucura de ea.bravo si sa o stapanesti sanatos

Mersi, stapan sa fiu. Deja am observat ca nu e cel mai potrivit masina pentru stat la cozi. O sa mai schimbe cand rezolv probleme de mers la relantiu, dar oricum m-am permit masina asta cu gand ca de baza merg la munca cu bicicleta. Cand e prea frig sau ploua, macar cu masina asta stau relaxat la semafor.

Diferenta la motor intre 2002 4 linie carburator si asta e imens, cand accelerez zici ca e turbina. Sunt si respectat mai mult in trafic. Cred ca pot sa adorm la semafor verde si nimeni nu claxoneaza.
Ca consum sper sa ajung la 18 in oras. E real cifru asta?
TiL
QUOTE (bartro @ Nov 23 2007, 08:43 PM) *
Merge foarte silentios, si confortabil. Ma calmez brusc cand sunt la volan.


Masina de boier biggrin.gif

Da, poti sa scoti 18 in oras, chiar daca ai automata, avand in vedere faptul ca tu mergi cuminte.
ionusunt
stiu masina,o avea in plan candva si peter pan.s=o stapanesti sanatos
Zom
am vazut masina acum 2 zile, cu anuntul de vanzare in geam (asfaltasera strada mea si a trebuit sa ocolesc...). stand in coloana am avut timp sa ma uit si sa salivez... smile.gif

sa o stapanesti sanatos!
georgem
Felicitari, sa o stapanesti sanatos si sa ai parte de ea! Si sper sa reusesti sa rezolvi problememe pe care le mai are.
Referitor la consum, eu scot 17 in Bucuresti, cu mersul la servici si inapoi prin aglomeratie. Cred ca 18 e o cifra realista pentru E32 730i in Bucuresti.
dedes
Felicitari....foarte frumoasa...sa ai parte de ea!
florin83
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente! smile.gif

pune si niste poze ca nu prea se intelege mai nimic din alea tongue.gif
bartro
QUOTE (florin83 @ Nov 24 2007, 10:40 AM) *
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente! smile.gif

pune si niste poze ca nu prea se intelege mai nimic din alea tongue.gif


Multumesc toti pentru urari smile.gif

Pozele sunt facute asa cred, ca sa nu vezi ca e atinsa capota si grila smile.gif

@ionusunt, este o masina cu plusuri si minusuri. Probabil ati gasit mai multe minusuri wink.gif
dedes
tongue.gif pozeeeeee.....
CRM112
Sa o stapanesti sanatos!

Masina merita pus la punct tot ce e pe lista de reparatie . smile.gif


Dintre cele mai importante:

- daca schimbi bujiile poti incerca sa pui unele cu platina. Un efect tot au.
- la parbriz ar trebui sa fie incalzire numai la stergatoare; modulul de clima ce butoane de dezaburire are? Daca sunt 2, iar prin unul se activeaza implicit si celalalt, atunci are. Daca nu functioneaza, poate fi ceva corelat cu dezaburirea de la luneta.
- apropo de clima in masina, daca te intrebi cumva candva, in spate vine numai aer rece (de afara).

in rest..cu rabdare se fac.
haifisch
felicitari pt achizitie....e bine ca a mai aparut cineva care sa mai umple rubrica E32 smile.gif ...nu numai CRM

cu rabdare se fac toate.....

cheers
dedes
bine bine dar pozele?biggrin.gif
bartro
Ce am facut azi pana la ora asta:
- Reparat (sper, cu bineinteles azi nu sunt aburite geamuri) dezaburire luneta. Era siguranta ars, ca in loc de 30A cum trebuie era una de 15A. Ars, bineinteles. Am masurat curent prin circuit, este 20A.
- Curatat senzor de turatia cu o carpa, nu am scos de pe loc ca nu stiu daca stiu s-o pun la loc cum trebuie.
- Curatat contacte in capac delcou + curatat contacte la rotor. Nu sunt arse, dar aveau o chestie pe ele.
- Scos o fie ca am vrut sa vad care merge si care nu, m-am curentat zdravan, avand picoare in balta de pe jos si pantaloni lipt de caroserie, asa ca m-am lasat. Am inlocuit o bujie si merge destul de bine acuma.
- Scos motoras de relantiu ca s-o curat. Am citi ca mai fac figuri daca sunt murdari.
- Scos furtun intre chiulasa si admisie ca nu stiu daca mai e etansat bine. Pana gasesc alta probabil pun ceva scotch ca sa ma asigur ca nu trage aer fals de acolo.
- Verificat sonde temperatura aer din admisie, temperatura apa, full throttle, throttle closed, debitmetru, toate sunt bune
- Slabit un pic cablu de acceleratie ca nu avea joc deloc cand nu era apasat pedala, cea ce mi se pare incorect avand in vedere functionarea switch-ul de throttle closed.

Bujiile sunt Beru, din site de Beru am gasit in catalog ca sunt ce e recomandat de beru pentru masina, dar cel mai standard. Poate le schimb in viitor, ca daca a mers foarte bogat masina nu e prea bine pentru ele. Dar intai vreau sa ma asigur ca restul de sistemul de aprindere si injectie functioneaza cum trebuie.P

anou de clima are 2 butoane de dezaburire, cel din stanga pentru luneta, si cel stanga din grup de butoane de mijloc pentru parbriz/aeroterma (vezi poza).

In spate la mijloc nu scoate nimic smile.gif nici rece nici cald, dar la picoare scoate cald.
ionusunt
QUOTE (CRM112 @ Nov 24 2007, 12:37 PM) *
..cu rabdare se fac.

referitor la minusuri biggrin.gif
Ionut
Felicitari pentru masina...foarte frumoasa...cu rabdare o sa rezolvi toate problemele...apropo ca nu merge aeroterma decat pe maxim...vezi ca e de la modulul de comanda electric al motorasului...il scoti si il cureti, ca sigur e oxidat si va merge ca nou..stiu asta pentru ca asa am facut si eu la E30.. biggrin.gif
Mihai_AMD
QUOTE (Ionut @ Nov 24 2007, 05:40 PM) *
Felicitari pentru masina...foarte frumoasa...cu rabdare o sa rezolvi toate problemele...apropo ca nu merge aeroterma decat pe maxim...vezi ca e de la modulul de comanda electric al motorasului...il scoti si il cureti, ca sigur e oxidat si va merge ca nou..stiu asta pentru ca asa am facut si eu la E30.. biggrin.gif

asa e si la mine la bordul de e28,cand pornesc aeroterma nu merge pe 1,tre sa dau pe doi apoi inapoi la 1 si merge si 1.exact cum a zis ionut mai sus sigur e ceva oxidat acolo,deci se curata
bartro
QUOTE (Ionut @ Nov 24 2007, 05:40 PM) *
Felicitari pentru masina...foarte frumoasa...cu rabdare o sa rezolvi toate problemele...apropo ca nu merge aeroterma decat pe maxim...vezi ca e de la modulul de comanda electric al motorasului...il scoti si il cureti, ca sigur e oxidat si va merge ca nou..stiu asta pentru ca asa am facut si eu la E30.. biggrin.gif

Mersi smile.gif
Modul ce control viteza al motorului nu e mechanic, nu e cu rezistente, este cu N-channel MOS-FET uri. Am scos modula ( so called sword ) mai devreme azi, si se vede cu ochiu ca toate 4 FET-uri sunt prajite. Mai am gasit acasa 3 bucati de FET, dar mai permormante, o sa le pun si vad daca apoi merge. Mai jos o poza de pe net cu modula:

Ah, de adaugat la lista de to-do: nu merge electroventilator la trepa 1. La 2 merge. Releu sa aude, dar nu pleaca. Cred ca e ars rezistenta de trepta 1. Bineinteles e greu de ajuns la ea.
316i
E 900mii rezistorul pentru electroventilator.
bartro
QUOTE (316i @ Nov 24 2007, 07:21 PM) *
E 900mii rezistorul pentru electroventilator.

Din cat am vazut, e o rezistenta de puter standard, daca reusesc s-o dau jos, merg la maica domnului, nu BMW wink.gif
bartro
QUOTE (bartro @ Nov 24 2007, 08:16 PM) *
Din cat am vazut, e o rezistenta de puter standard, daca reusesc s-o dau jos, merg la maica domnului, nu BMW wink.gif

The sword is working! Am si ventilator reglabil smile.gif
TiL
Bine ca ti-ai luat vapor, sa-ti demonstrezi si tu abilitatile tehnice biggrin.gif
Bravo, ai mai scurtat lista.
bartro
Mai am facut si ceva care nu era pe lista, selector de la cutie S, E si M nu mergea, am curatat contacte si acuma merge. Am gasit niste urme de o bautura racoritoare pe acolo. Din graba nu mai stiu unde am pus suruburi care prind masca de la selector, sper sa le gasesc maine cand e lumina. Acuma fnd (22).gif ca am avut o ziua buna smile.gif
brown.shark
QUOTE (bartro @ Nov 24 2007, 10:10 PM) *
Mai am facut si ceva care nu era pe lista, selector de la cutie S, E si M nu mergea, am curatat contacte si acuma merge. Am gasit niste urme de o bautura racoritoare pe acolo.


ce lume...noroc cu tine ca vede si masina aia intretinere...
ionusunt
QUOTE (bartro @ Nov 24 2007, 10:10 PM) *
Acuma fnd (22).gif ca am avut o ziua buna smile.gif

bravo spor la treaba ! vad ca iti place masina biggrin.gif
SUN 83
QUOTE (bartro @ Nov 24 2007, 10:10 PM) *
Mai am facut si ceva care nu era pe lista, selector de la cutie S, E si M nu mergea, am curatat contacte si acuma merge. Am gasit niste urme de o bautura racoritoare pe acolo. Din graba nu mai stiu unde am pus suruburi care prind masca de la selector, sper sa le gasesc maine cand e lumina. Acuma fnd (22).gif ca am avut o ziua buna smile.gif

felicitari pt achizitie....!! te pot ajuta cu semicaseta si bucsi de bascula daca te intereseaza la un pret rezonabil , le am noi si zac in garaj dornice de drum.... rolleyes.gif
bartro
QUOTE (SUN 83 @ Nov 25 2007, 01:22 AM) *
felicitari pt achizitie....!! te pot ajuta cu semicaseta si bucsi de bascula daca te intereseaza la un pret rezonabil , le am noi si zac in garaj dornice de drum.... rolleyes.gif

Sigur ca da! Vorbim saptamana asta, primul pas e sa vad ce trebuie schimbat.
Mihai_AMD
bartro felicitari pt achizitie,s-o stapanesti sanatos si..bucura-te:de acum esti comandant de nava laugh.gif
316i
QUOTE (bartro @ Nov 24 2007, 08:33 PM) *
The sword is working! Am si ventilator reglabil smile.gif


Eu am cautat pe lizeanu de m-am plictisit rezistorul ala si nu avea nicaieri asa ca am preferat sa-l comand nou.
Banuiesc ca ai luat tot cu rezistenta corespunzatoare celui original, nu?
bartro
QUOTE (brown.shark @ Nov 24 2007, 10:12 PM) *
ce lume...noroc cu tine ca vede si masina aia intretinere...
Aia cu bautura, sa mai intampla cat odata. Masina are 18 ani totusi. Si panou la selector e asa tentant de mare, si mie imi vin pa pun chestii acolo, chiar daca nu stau sprijinite de nimic si zbor prin masina la prima accelerare.Sa sti ca pana acuma tot ce am facut a fost usor si cu rezultate satisfacatoare. Se simte ca masina e 20 de ani mai noua ca 2002-ul.
QUOTE (316i @ Nov 25 2007, 09:50 AM) *
Eu am cautat pe lizeanu de m-am plictisit rezistorul ala si nu avea nicaieri asa ca am preferat sa-l comand nou.Banuiesc ca ai luat tot cu rezistenta corespunzatoare celui original, nu?
Rezistenta am asr la ventrilator electric fata. La reglaj de motor de aeroterma erau stricate FET-uri. Aveam din intamplare acasa niste FET-uri cu caracteristica la fel, numai mai rezistent, adica curent maxim suportat mai mare, putere disipata max mai mare, si reziztenta termica intre junction si carcasa mai mica.
bartro
Azi am luat talon, a inceput sa merge si inchidere centralizata la usa de sofer ( am dat cu ulei ) dar e cam umblat pe acolo, o sa-mi trebuie niste piese pentru acolo.
alex230ro
Felicitari,se vede ca iti place sa intretii o masina smile.gif
dedes
cum se comporta cutia automata???
bartro
QUOTE (dedes @ Nov 27 2007, 10:18 AM) *
cum se comporta cutia automata???

Pana acuma imi place. Am mers mai de mult ceva timp cu un VW Polo din 2002 cu cutie automata, pe langa Polo cutie asta de pe BMW schimba viteze mai rapid si mai potrivit.
CRM112
cu butucul (butonul) de blocat/deblocat usa soferului cum spui ca ai rezolvat ?

ca simptome, statea blocat intr-o pozitie nici deschis - nici inchis ? Electric ne-putand sa se deschida singur 100% ?

multumesc! evil (19).gif

cati draci mi-a facut butucul ala - sper sa-i vin de hac.
bartro
Exact asa facea. Am scos panou de usa, si de fapt prindere de motoras de deschidere este destul de slab. A fost 'reparat' deja la masina mea cu niste sarme. La mine merge si greu cand actionez buton de blocare manual, cam ar fi ne-uns. Am dat un spray de ulei si a inceput sa functioneaza. Nu este inca chiar cum trebuie dar pana acuma am reusit sa deschid usa. Poate in primavara dau afara tot butuc, sa vad ce mai poate fi facut. Pana atunci o sa dau recvent cu WD40 pe suruburi hexa cu care e prins in usa, ca nu cred ca sa desface usor.
brown.shark
QUOTE (bartro @ Nov 27 2007, 02:58 PM) *
Exact asa facea. Am scos panou de usa, si de fapt prindere de motoras de deschidere este destul de slab. A fost 'reparat' deja la masina mea cu niste sarme. La mine merge si greu cand actionez buton de blocare manual, cam ar fi ne-uns. Am dat un spray de ulei si a inceput sa functioneaza. Nu este inca chiar cum trebuie dar pana acuma am reusit sa deschid usa. Poate in primavara dau afara tot butuc, sa vad ce mai poate fi facut. Pana atunci o sa dau recvent cu WD40 pe suruburi hexa cu care e prins in usa, ca nu cred ca sa desface usor.


da-i bine cu spray cu ulei pe mecanismul din usa , cam la 2 sapamini interval , isi revine . ar fi bine INAINTE sa dai cu ulei sa usuci bine usa in partea de jos , bagi o pensula tare la par si curata , perii bine pe acolo praful ala fin care e depus , aspiri bine cu aspiratorul si cureti gaurile de scurgere din usa... asa nu o sa se faca mizerie de la uleiul scurs in usa si o sa ajunga uleiul in exces la ambutisarea fetei de usa pe cheson... happy (24).gif
bartro
Azi am reglat tacheti, erau way off. Am constatat ca, din pacate, M30 pe care am eu in masina a suferit de boala lor tipic, era desfacut un surub la tija care arunca ulei pe tacheti. Rezultat este axa cu cama uzat la cilindru 2 si ceva la 3. In rest arate bine. Uzura sper ca nu e prea mult, insa o sa cumpar alta daca am ocazie. Suruburi de la tija am strans la loc.
Am dat apoi o cheia fara capac culburoti si fara sa pornesc, si acuma stropeste bine la fiecare cilindru.

Dupa ce am reglat tacheti si am pus tot la locul lor, am pornit masina, si a mers mai bine relantiu, si aproape nu auzeam tacheti deloc, unde inainte era chiar galagios. Insa, cand s-a incalzit motorul am inceput sa aud iar tacheti, poate din cauza ulei care s-a facut mai subtire. O sa vad la urmatoarea pornire la rece.

Mai am scos si sonda lambda din circuit, de cateva zile, si masina merge mult mai bine fara, nu mai scoate fum negru, nu mai trepideaza. Azi cu ocazia ca tot aveam capota descisa, am contectat la loc sonda, si imediat a inceput sa merge foarte prost pe relantiu. Sunt destul de sigur ca sonda lambda e stricat. O sa-mi iau alta si vad cum tine cu o sonda noua.
bartro
Ce tare, cautand cauza de ce sunet de la casetofon are lipsea de joase, am desfacut in spate un difuzor. Am gasit acolo un difuzor JBL, cum a zis baiat de care am luat masina, dar galetusa in care e prins a fost taiat pe laterale de un mester, cu rezultat un scurt acoustic smile.gif . Nu stiu ce au gandit baieti cand s-au chinuit sa distruge sistemul bine gandit de ingineri de la BMW, dar nu au gasit ce au cautat. Anyway, treb sa ma gandesc cum sa refac galetusa. Sau sa gasesc alta. Poze:
brown.shark
pe suprafata de pe spate unde are o gaura trapezoidala are vreun capac ?
zi-mi cotele si cred ca gasim ceva .
ambele sint taiate ?
le-ai gasit pe realoem ? ce cod au ?
bartro
QUOTE (brown.shark @ Dec 3 2007, 08:41 PM) *
pe suprafata de pe spate unde are o gaura trapezoidala are vreun capac ?
zi-mi cotele si cred ca gasim ceva .
ambele sint taiate ?
le-ai gasit pe realoem ? ce cod au ?

Pe gaura trapezoidala metalica in masina nu e capac. Cred ca asa s-au gandit la fabrica sa mareasca volum de cutie difuzorului. Am scos si pe nr. 2, tot taiat e. Pe realoem le am gasit: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...fg=20&hl=44
nr. 16, cup in lista. Nr e 65131374499 .

Am studiat problema si nu prea am cum sa mai fac ceva cu ele. Vad ca sunt si folosite la E34.
brown.shark
ma refeream la gaura trapezoidala din capac , cea ca un sfert de cerc ! ce dimensiuni au carcasele alea ?
bartro
QUOTE (brown.shark @ Dec 3 2007, 10:20 PM) *
ma refeream la gaura trapezoidala din capac , cea ca un sfert de cerc ! ce dimensiuni au carcasele alea ?

aha, nu , nu are capac. Jos sa monteaza pe tabla la masina, care are o gaura in acelas loc care duce undeva in portbagaj cred. Dimensiunile nu pot sa dau ca nu am cu ce sa masor smile.gif
bartro
S-a rezolvat, am gasit galetuse la un baiat care dezmembreaza mai multe E34-uri.
brown.shark
biggrin.gif stiam...c-ai gasit...le masurai cu o rigla , cu ce sa le masori ?...
bartro
QUOTE (brown.shark @ Dec 4 2007, 09:48 PM) *
biggrin.gif stiam...c-ai gasit...le masurai cu o rigla , cu ce sa le masori ?...

Pai daca nu am rigla smile.gif . Vestea proasta e ca nu incap difuzoare in suporti netaiati. Asa ca schimb sau vand 2buc. JBL GTO6527 smile.gif
CRM112
daca vrei iti imprumut fostele mele boxele pana una-alta.

Dar am si eu o curiozitate apropo de subiect: pe spate se monteaza 2 perechi de tweetere?! huh.gif ca sunt 2 lăcaşuri/boxa, sau asa am inteles eu din ce e acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.