Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW E12 528i 1980-Model SUA
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E12
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
boghyb
QUOTE (elvislorin @ Oct 28 2011, 10:38 PM) *
sa dai curcanul ca m-ai botezat...nasule smile.gif)

smile.gif) Imi cer scuze.din graba am citit 'elvisflorin'.Mii de scuze inca o data biggrin.gif.
elvislorin
lasa scuzele si da curcanul smile.gif)
boghyb
Am mers azi cu ea prin oras pt. prima oara cu noul motor si am observat ceva destul de ciudat.cutia merge bine cand este in D dar daca schimb manual in treapta a 2-a si merg cu viteza mica schimba singura in prima treapta.e normal ? sincer sa fiu nu mai tin minte exact daca facea acelasi lucru si inainte de a schimba motorul dar din cate stiu daca schimb manual in treapta a 2a ar trebui sa ramana acolo fara sa schimbe nici mai sus nici mai jos.mersi.
bartro
E normal. 2 e cea mai mare treapta cu care merge cand selector e in '2', nu singura.
boghyb
QUOTE (bartro @ Oct 31 2011, 12:30 AM) *
E normal. 2 e cea mai mare treapta cu care merge cand selector e in '2', nu singura.

m-am linistit:d.mersi mult bart.
boghyb
Cu o joja de E28 ma ajuta si pe mine cineva ? Cea de pe noul motor nu o mai am iar cu asta de pe E12 imi arata aiurea nivelul de ulei(baile de ulei sunt diferite).Am vrut sa cumpar una noua dar e 100 RON si ma cam oftic sa dau banii astia pe o joja...mersi.
boghyb
Va rog daca se poate sa imi spuna cineva ordinea de desfacere si de strangere pt. suruburile de la chiuloasa cat si tensiunea necesara pt. fiecare in parte.Un manual cred ca mi-ar prinde foarte bine.Am nevoie urgent.Va multumesc.
shapte
CITAT(boghyb @ Nov 12 2011, 04:20 PM) *
Va rog daca se poate sa imi spuna cineva ordinea de desfacere si de strangere pt. suruburile de la chiuloasa cat si tensiunea necesara pt. fiecare in parte.Un manual cred ca mi-ar prinde foarte bine.Am nevoie urgent.Va multumesc.



ti-am dat eu pe net manualul ala, sigur gasesti si ordinea de strangere si momentul de strangere la m30 dar le gasesti si pe ambalajul garniturii de chiuloasa(ordinea mai mult ca sigur)
elvislorin
Click to view attachment
bartro
Asta e ce am eu (de la o garnitura, si de la un manual de reparatie + alte cuplu de strans pentru diverse chestii la motor din manual de la masina). Sa contrazic partial bineinteles si in manualul stralucit de reparatie lipseste prezon 10.. Cele de elvislorin par de bun simti.
elvislorin
10x 2 autodata
boghyb
Va multumesc mult.sper sa ma apuc de ea cat mai curand.Din pacate anotimpul nu prea tine cu mine biggrin.gif
elvislorin
cu placere
boghyb
Va salut.Am schimbat garnitura de chiuloasa de pe noul motor dar am facut o boacana.Cand am dat chiuloasa jos am desfacut pinionul de pe axul cu came si am lasat lantul pe el special ca sa fiu sigur ca-l voi monta la loc pe aceeasi pozitie.problema e ca intre timp am realizat ca intinzatorul de la lant era blocat si am umblat la el ca sa-l deblochez.in timpul asta banuiesc ca in partea de jos a distributiei lantul s-a dus cu un dinte in fata sau in spate.dupa schimbarea garniturii(nestiind de decalajul de 1 dinte) am montat chiuloasa, am pornit-o si banuiesc ca pistoanele bateau in supapa.tin sa mentionez ca nu am turat motorul(mai mult de 4 secunde nu cred ca a stat pornit).am desfacut capacul de la culbutori, am remediat problema si acum pare ok.Intrebarea este: se poate sa-mi fi batut joc de supape ? Daca da care este cea mai buna metoda de a la verifica si cum imi dau seama din modul de functionare al motorului ?

QUOTE (boghyb @ Nov 28 2011, 10:42 PM) *
Va salut.Am schimbat garnitura de chiuloasa de pe noul motor dar am facut o boacana.Cand am dat chiuloasa jos am desfacut pinionul de pe axul cu came si am lasat lantul pe el special ca sa fiu sigur ca-l voi monta la loc pe aceeasi pozitie.problema e ca intre timp am realizat ca intinzatorul de la lant era blocat si am umblat la el ca sa-l deblochez.in timpul asta banuiesc ca in partea de jos a distributiei lantul s-a dus cu un dinte in fata sau in spate.dupa schimbarea garniturii(nestiind de decalajul de 1 dinte) am montat chiuloasa, am pornit-o si banuiesc ca pistoanele bateau in supapa.tin sa mentionez ca nu am turat motorul(mai mult de 4 secunde nu cred ca a stat pornit).am desfacut capacul de la culbutori, am remediat problema si acum pare ok.Intrebarea este: se poate sa-mi fi batut joc de supape ? Daca da care este cea mai buna metoda de a la verifica si cum imi dau seama din modul de functionare al motorului ?

am uitat:toate operatiile le-am facut la T0 biggrin.gif.
boghyb
Alta problema:nu imi circula apa prin toate furtunele(in special in cele de la instalatia de gaz) si nu baga nici caldura in masina.Am schimbat pompa de apa cu cea de pe motorul vechi, am aerisit, am verificat toate furtunele de frica sa nu fi gresit ordinea sau sa fie infundate.Nu stiu ce sa mai fac! E posibil sa nu circule apa prin chiuloasa ? HELP!
elvislorin
mie imi suna a termostat bulit
TiL
e aerisit bine?
boghyb
QUOTE (elvislorin @ Dec 2 2011, 09:22 PM) *
mie imi suna a termostat bulit

Pe motorul vechi furtunele de la instalatia de gaz+caldura din masina functionau inainte sa dea drumul termostatul.Nu prea vad cu ce ar afecta... o sa incerc si fara, sa vedem dar nu prea cred.

QUOTE (TiL @ Dec 2 2011, 11:09 PM) *
e aerisit bine?

Da.asta a fost primul lucru pe care l-am facut.Nu stiu ce sa mai fac.Imi vine sa-i dau foc.
elvislorin
sa nu fie cumva termostatul blocat pe deschis...si mie imi functiona, am schimbat antigelul si l-a luat naiba...a trebuit sa il schimb...eu as zice sa il dai jos si sa il pui la fiert intr-o cana cu apa sa vezi daca lucreaza la 90 de grade
boghyb
QUOTE (elvislorin @ Dec 3 2011, 06:01 PM) *
sa nu fie cumva termostatul blocat pe deschis...si mie imi functiona, am schimbat antigelul si l-a luat naiba...a trebuit sa il schimb...eu as zice sa il dai jos si sa il pui la fiert intr-o cana cu apa sa vezi daca lucreaza la 90 de grade

Am facut asta deja.se deschide cand e la fiert.deschis nu are cum sa fie pt. ca furtunul care pleaca spre radiator in partea de jos este mereu rece(alta chestie ciudata dar am dat vina pe aer).Nu stiu ce sa mai fac.... nu are nicio logica.Ma tot gandesc la pompa de apa dar am schimbat-o ieri si nu avea pic de rugina inauntru fata de cea veche... pe langa asta ambele pompe au mers fara probleme inainte.Tot astazi am scos si un furtun de la instalatia de gaz care pleaca dintr-un T sub vasul de expanisune.In timp ce masina mergea am scos furtunul din plamanul de la instalatie si nu venea nimic pe el in schimb daca il scot din T vine toata apa fiarta pe mine.Am suflat pe el crezand ca e infundat dar nu are nicio problema si nu pot sa inteleg de ce nu baga caldura in masina.Sunt din ce in ce mai convins ca apa sta pe circuit pur si simplu dar nu inteleg cum.Astazi am suflat pe furtunul de tur de la instalatie de gaz si incepuse sa se incinga si plamanul si pt cateva secunde incepuse sa bage caldura si in masina(alt motiv care ma face sa cred ca apa nu circula pur si simplu).
elvislorin
furtunul de jos de la radiator (adica retur radiator-motor) ar trebui sa fie tot cald atunci cand motorul functioneaza...sunt doua cazuri cand nu e cald: nu e aerisit corect sau e blocat termostatul. din cele spuse de tine nu pare a fi termostatul de aceea ar ramane in picioare varianta cu aerisire incorecta
TiL
nu stiu ce combinatie de furtune ai acolo, cu instalatie de gaz, etc. Un M30 chior se aeriseste cam greu, daramite o combinatie ca la tine.
Vezi sa nu ai vre-un furtun care sa faca un fel de U intors wink.gif In curbura tine aer, apa nu circula pe acolo si uite-asa nu-ti ajunge agentul termic in calorifer.
boghyb
QUOTE (elvislorin @ Dec 3 2011, 08:04 PM) *
furtunul de jos de la radiator (adica retur radiator-motor) ar trebui sa fie tot cald atunci cand motorul functioneaza...sunt doua cazuri cand nu e cald: nu e aerisit corect sau e blocat termostatul. din cele spuse de tine nu pare a fi termostatul de aceea ar ramane in picioare varianta cu aerisire incorecta

Am sa incerc maine si fara termostat.Despre aerisire incorecta nu stiu ce sa zic... eu aerisesc pe la surubelul de la carcasa termostatului.Nu prea vad unde as putea sa gresesc mai ales ca nu e prima data cand fac chestia asta.

QUOTE (TiL @ Dec 3 2011, 08:15 PM) *
nu stiu ce combinatie de furtune ai acolo, cu instalatie de gaz, etc. Un M30 chior se aeriseste cam greu, daramite o combinatie ca la tine.
Vezi sa nu ai vre-un furtun care sa faca un fel de U intors wink.gif In curbura tine aer, apa nu circula pe acolo si uite-asa nu-ti ajunge agentul termic in calorifer.

Am incercat si cu racirea de la gaz anulata si tot asa face.Pe langa asta masina a mers si inainte cu acelasi traseu de furtune... in aceeasi ordine.Si eu m-am gandit la asta...
TiL
Putem sa ne vedem intr-o seara sa arunc un ochi? Din experienta mea cu M30, aerisirea pe la surubel nu merge pur si simplu, nici daca pui masina cu botul in sus, pana nu incalzesti motorul si-l turezi putin, sa ajungi la termostat deschis si curent de apa dat de pompa cat de cat puternic, sa antreneze toate bulele din instalatie smile.gif Plus palpat sanatos furtunul care intra sus in radiator.

Stiu, ar trebui sa fie foarte simplu, surubel deschis, turnat lichid; multe termostate au si o mica gaurica in partea superioara , ca sa ajute la aerisire, blablabla. Dar nu-i chiar asa.
bartro
QUOTE (TiL @ Dec 3 2011, 09:22 PM) *
Dar nu-i chiar asa.

Depinde.. desi tot cred ca e o problema de aerisirea, la e12 al meu arunc apa in vas, aerisesc la surub, masez un pic furtunele, mai aerisesc, si gata.
Si eu am propus sa trec pe acolo (am avut mai multe discutii pe messenger), dar am zilele incarcate cu maruntisurile familiale.
boghyb
AM REUSIT! Am scos termostatul si am pus si un furtun de la gaz un pic mai jos ca sa evid forma in U(asa cum a zis Til).Acum nu stiu care din astea 2 era problema dar promit ca incerc maine si va anunt.Va multumesc mult tuturor pt. ca m-ati ajutat(in special bart si til) si sper sa ne vedem intr-o zi in alte circumstante(mai placute bineinteles).

QUOTE (boghyb @ Dec 3 2011, 10:27 PM) *
AM REUSIT! Am scos termostatul si am pus si un furtun de la gaz un pic mai jos ca sa evid forma in U(asa cum a zis Til).Acum nu stiu care din astea 2 era problema dar promit ca incerc maine si va anunt.Va multumesc mult tuturor pt. ca m-ati ajutat(in special bart si til) si sper sa ne vedem intr-o zi in alte circumstante(mai placute bineinteles).

Am uit sa-l mentionez pe elvislorin.si asa aveam sa-ti dau un miel smile.gif).Acum cred ca iti sunt dator vandut:)).
TiL
Am vrut sa scriu in postul anterior: daca o sa-ti mearga fara termostat, o sa fie doar noroc chior tongue.gif
Sau poate faptul ca ai mai umblat pe la furtune wink.gif

Succes maine!
elvislorin
asteptam un feedback pe maine...bafta
boghyb
Am incercat azi din nou fara temrostat.Parteaa buna e ca nu mai fierbe apa dar partea nasoala e ca nu merge pistonul 2.Am incercat cu alta fisa
si cu alta bujie dar face la fel.Ori e arsa supapa de la isprava cu lantul de distributie ori sunt dereglati culbutorii(asta in cazul in care am un noroc de ala nesimtit).Maine ii reglez si va anunt.
TiL
... esti un mare norocos.
boghyb
Sa stii ca sunt ! smile.gif).Am reglat culbutorii la sange si am verificat si curatat mufele de la injectoare.Acum functioneaza perfect!Nicio bataie, niciun zgomot suspect :X.
elvislorin
bravo domne
bartro
Super smile.gif
TiL
laugh.gif
boghyb
Alta buba:Se incalzeste destul de greu iar acul nu ajunge niciodata la jumatate... sta putin mai in stanga.figura asta mi-a facut-o si inainte cu vechiul motor dar nu prea m-a interesat pt. ca stiu ca e o problema des intalnita.Acum mi se pare totusi ca acul sta si mai in stanga iar atunci cand merg cu ea parca vrea sa se duca si mai mult spre stanga(probabil din cauza debitului de aer rece care vinede afara in radiator).Ceea ce mi se pare suspect este ca atunci cand sta pe loc si acul este aproape de jumate, furtunul care pleaca de la temrostat catre partea din dreapta jos a radiatorului este caldut... mie mi s-ar parea normal sa fie fierbinte exact ca cele dinaintea temrostatului.Nu stiu ce sa cred... de supraincalzit nu se supraincalzeste si nici nu fierbe.Motorul se comporta normal dar mi-e frica sa nu ma trezesc cu acul sarit pe rosu si sa mai ciupesc inca o garnitura.
TiL
Si motorul meu merge destul de rece, exact cum zici tu. Termostatul ar trebui sa fie bun, schimbat acum aproape 4 ani, 25000km. Cred ca e Wahler.
Al tau cat de vechi e, ce marca e?

E normal ca furtunul care vine de jos din radiator sa fie mai rece, el aduce apa rece in motor cand se deschide termostatul. Furtunul scurt, cotit, e fierbinte, pentru ca aduce apa din motor in pompa de apa (cand termostatul e inchis).
tomado e28 owner
Eu n-am facut nici 5000km de cand am pus Wahler si acum il schimb iar... Mi-am luat Behr, pare mai serios.
bartro
E12-ele al meu tot sa incalzeste greu, la vremea asta ajunge la prima linie, dar nu coboare in mers. La jumatate ajunge cand merg in trafic lent. Si eu am inlocuit termostat, anul trecut, dar tot am impresie ca nu inchide total. Cred ca e Wahler. Cumva trece un pic de apa pe langa, dar nu stiu daca prin valva de termostat sau pe langa, din cauza de o garnitura proasta. Ideal ar fi sa ramana rece furtun de sus la radiator rece pana temperatura de motor ajunge aproape de temperatura ideala, dar la masina mea sa incalzeste imediat.
In orice caz, ce vezi tu la masina nu prea e ok, sau nu e montat termostat/garnitura corect, sau termostat ramana deschis.
Furtun de dreapta jos e cel cu apa dupa s-a racit prin radiator, e normal sa fie mult mai rece.
alex230ro
baga si alt termostat,la urs schimbam la 2 ani unul biggrin.gif tot Wahler cred laugh.gif
lucian
vernet sunt cele mai proaste. schimbam unul pe an la e12.
ramaneau blocate pe deschis.
tomado e28 owner
Tot e mai sanatos decat Wahler, care nu prea mai deschide...
bartro
Vernet de pe E32 a functionat fara repros cel putin pana am vandut masina, cred ca avea vreo 2 ani atunci. Nu stiu de ce e asa greu cu termostate.. cand ma uit la ele par inofensive..
tomado e28 owner
Sunt inofensive cand te uiti la ele...pentru ca sunt demontate tongue.gif
TiL
stiu ca am avut Vernet si la primul E28, parca. Si facea treaba bine.
boghyb
Al meu tot Wahler este.Cred ca are in jur de 4 ani dar nu prea l-am folosit.Asta e... in cel mai rau caz o sa cumpar altul.Acum am alta dilema legata de filtrul de aer.Cand a fost montata instalatia de gaz pe masina baietii de la service('meseriasi' adevarati ca in romanica noastra draga) au montat plamanul sub filtrul de aer si din cauza asta nu am mai putut folosi carcasa originala a filtrului.M-am uitat pe net si am vazut ca la varianta imbunitatia de M30 de pe E34 forma filtrului de aer difera si eu zic ca daca depun putin efort si as avea un astfel de filtru as reusi sa-l adaptez la a mea.Vreau sa fac treaba asta pt. ca acum stau cu un filtru de aer sport care sincer nici nu prea imi place cum arata si nici nu vreau sa stiu ce mizerie imi ajunge in admisie.Va postez si un link ca sa vedeti exact despre ce este vorba si sa va dati cu parerea: http://www.youtube.com/watch?v=YbgmjS0UT9Q...feature=related . Inca ceva:Cum verific daca am limitator de turatie? E un lucru care ma macina de mult timp si nu stiu cum functioneaza.Nu am avut niciodata curaj sa turez motorul mai mult de 6000 rpm si nici nu am de gand.Sunt pur si simplu curios cum functioneaza pe M30.Din cate stiu la majoritatea motoarelor cand este atinsa turatia respectiva este intrerupta aprinderea pana cand se ajunge la o turatie admisa.

As mai vrea sa imi spuneti (daca stiti bineinteles) care este diferenta dintre M30-ul de pe E28 si M30-ul de pe E34(inafara de cele 2 supape in + pt. fiecare cilindru si sistemul de injectie).Mersi biggrin.gif
TiL
La mine e o bila in lulea, care e centrifugata, e retinuta de un arc. Cand forta centrifuga comprima arcul, bila pune la masa scanteia (scurcircuiteaza bujiile). Deci da, se taie scanteia.
bartro
Cel de pe E34 nu are supape in plus, tot dinozaur ala de M30 e. E diferita chiulasa pentru aprindere digitala de la motronic, nu mai are delcou, doar rotor + capac pe fata chiulasei. S-ar putea sa fie altfel si suporti de bloc, la e32 asa era dupa un anumit an. In rest, o mai fi mici detalii datoria evolutia tehnologica, dar in mare parte e la fel.
Limitator de turatie la masini cu carburatie e pe rotor, e un mechanism acolo cu un arc care intrerupe scanteie. Dar la L-jet trebuie sa fie realizat de un circuit undeva in ECU.
LE: se pare sunt L-jet cu si L-jet fara limitator de turatie.. Atunci trebuie sa fie pe lulea, cum a zis TiL.
TiL
Despre diferente, cum zicea si Bart, plus:
- baia de ulei - are burta mai in fata, deci probabil au mutat motorul mai in spate sa optimizeze distributia greutatii pe caroserie.
- suportii sunt diferiti si se prind in alte puncte pe motor. Gaurile filetate din bloc nu se potrivesc ca sa pui suporti de E34 pe motor de E28/E12 si invers.
- suportul de pompa servo biggrin.gif
- posibil sa aiba supape mai mari in chiulasa, nu stiu sigur.
etc
boghyb
Stiu ca am mai intrebat asta dar ma poate ajuta cineva cu o joja de E28/M30? De preferabil sa fie chiar de pe un 2.8... baia de ulei difera fata de cea de pe vechiul motor in sensul ca este mai joasa iar cu joja veche imi arata un nivel aiurea la ulei.Am incercat sa cumpar una noua care costa in jur de 100 ron(nu este o suma exagerat de mare dar la bugetul pe care il am ma cam zgarii pe ochi daca as da banii astia pe o joja).Daca tot suntem la capitolul joje... as avea vreo sansa sa adaptez un indicator de nivel 'no name' pe joja electronica de pe baia de ulei? Din cate stiu e28-ul avea sistemul ala ciudat de sub oglinda retrovizoare care banuiesc ca afisa si nivelul la ulei.Mersi.
boghyb
O valva de relanti gasesc la cineva? A mea nu mai deschide...sad.gif (0 280 140 133)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.