Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW E12 528i 1980-Model SUA
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E12
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
bartro
Nu merge curata? Benzina, WD40, ..?
boghyb
QUOTE (bartro @ Mar 19 2012, 11:30 PM) *
Nu merge curata? Benzina, WD40, ..?
Am incercat sad.gif.Nu vrea... Am verificat si firele cu aparatul de masura si vad ca sunt ok.Baga in jur de 11V.
bartro
Masoara si rezistenta la valva (cu mufa de pe masina desfacuta), daca e mare, s-a ars ceva acolo. Cu mana sa misca?
boghyb
Am reusit pana la urma... nu avea nimic numai ca nu eram eu prea lamurit cum functioneaza si aveam impresia ca e defecta.Am pus mai jos o poza si as vrea sa imi spuna cineva care are sau a avut e28 daca traseul furtunelor este corect.Mie sincer nu prea mi se pare logic ce se intampla acolo si nu prea vad cu ce influenteaza valva debitul suplimentar de aer pe care ar trebuie sa-l introduca spre admisie in ordinea asta pe care o am eu.Astept raspunsul vostru.Merci.
TiL
ceva e putred acolo... tzevusca aia intra in furtunul gros dintre admisie si debitmetru?

Trebuie sa arunc un ochi pe motorul meu sau pe realoem.
TiL
Conform Realoem:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=35
ai piesele 6 si 8
conectate de furtunele 3 , 7 si 9.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=13&fg=15
ai piesa 3, T-ul

Concluzii:
- vad ca ai improvizat furtunul 3 cu un T si doua furtune. Ar trebui sa mearga, dar mai bine cauti original, sa se potriveasca acolo la fix, ca e inghesuiala mare. Eu l-am luat nou acum cativa ani.
- par a fi conectate corect , considerand ca al doilea link zice ca in acel T (piesa 3) intra furtunele cu PN care corespunde furtunelor 7 si 9 din primul link:
--- 03 T-CONNECTOR 1 13511267745 $6.15
---- only in conjunction with
----- Hose D=15MM 1 11631272624 $3.20
----- Hose elbow D=15MM 1 11631272626 $9.08


So, ansamblul asta e un bypass reglabil, peste clapeta de acceleratie. Ia aer din furtunul care intra in clapeta (prin acel T - piesa 3 din schema 2) si-l da dupa clapeta, direct in admisie (prin furtunul 3 din prima schema, furtun improvizat de tine).
Pe bypass ai doua componente (rezistente) in paralel, una reglabila cu surubelnita si alta care cica se autoregleza.

Hai ca m-am luminat si eu un pic biggrin.gif
boghyb
QUOTE (TiL @ Mar 23 2012, 09:34 AM) *
Conform Realoem:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=35
ai piesele 6 si 8
conectate de furtunele 3 , 7 si 9.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=13&fg=15
ai piesa 3, T-ul

Concluzii:
- vad ca ai improvizat furtunul 3 cu un T si doua furtune. Ar trebui sa mearga, dar mai bine cauti original, sa se potriveasca acolo la fix, ca e inghesuiala mare. Eu l-am luat nou acum cativa ani.
- par a fi conectate corect , considerand ca al doilea link zice ca in acel T (piesa 3) intra furtunele cu PN care corespunde furtunelor 7 si 9 din primul link:
--- 03 T-CONNECTOR 1 13511267745 $6.15
---- only in conjunction with
----- Hose D=15MM 1 11631272624 $3.20
----- Hose elbow D=15MM 1 11631272626 $9.08


So, ansamblul asta e un bypass reglabil, peste clapeta de acceleratie. Ia aer din furtunul care intra in clapeta (prin acel T - piesa 3 din schema 2) si-l da dupa clapeta, direct in admisie (prin furtunul 3 din prima schema, furtun improvizat de tine).
Pe bypass ai doua componente (rezistente) in paralel, una reglabila cu surubelnita si alta care cica se autoregleza.

Hai ca m-am luminat si eu un pic biggrin.gif

Acum m-am lamurit si eu:D.Mersi mult TiL.Problema este ca valva vad ca functioneaza bine(inchide dupa 3-4 min) dar la pornire nu se vede nicio diferenta.Daca reglez surubelul ala de relanti la rece astfel incat sa o fac sa aiba o turatie normala(fara sa moara motorul), dupa ce se incalzeste turatia este prea mare(aprox 1100 rpm).Invers se repeta situatia: daca reglez relantiul la cald la o turatie de 800-900 sa spunem la rece trebuie sa stau cu piciorul pe acceleratie ca sa nu moara.Am verificat toate furtunele sa nu fie crapate(inclusiv vacum), am verificat si mufa care intra in valva cu aparatul de masura si totul pare in regula :-??.
bartro
Poate problema e in alta parte. Tu mai ai a 7-a injector? Sau e varianta mai moderna? Aer care trece prin by-pass ala este masurat de debitmetru?
Problema ai si la porniri pe benzina? Sau doar la benzina? Stiu ca ai GPL pe acolo..
TiL
Da, bypass asta e dupa debitmetru, deci e masurat.
Despre restul, sa vedem ce zice
boghyb
Am si injectorul suplimentar(al 7-lea).Ce-i drept vara o cam pornesc pe gaz.La benzina nu pot sa zic ca moare motorul dar sta pe undeva pe la 500-600 ceea ce mi se pare putin cu valva deschisa.O sa verific si injectorul suplimentar.Sa vedem...
boghyb
Revin cu alta problema dar de data asta nu este legata de masina mea.Vreau sa imi spuna cineva care a facut chestia asta daca o bascula spate de pe un E28 528i se potriveste pe puntea de la un E28 524td.M-am uitat pe bmwfans.info si par sa fie identice cu exceptia 'mucenicului' care este suplimentar la 528i si care nu ar trebui sa creeze probleme.Multumesc si imi cer scuze de offtopic.
tomado e28 owner
Eu mi-am schimbat puntea la e28 524td cu una de 528i si n-am observat vreo diferenta. La asta am in plus bara stabilizatoare tongue.gif
TiL
nu-sh ce sa zic, vezi pe realoem daca puntea, fieratania pe care vin basculele, are alt cod la un 520 fata de un 535
boghyb
Problema e ca ieri am vandut o bascula de pe un e28 528i.Cel care a cumparat-o are un E28 524td iar astazi m-a sunat foarte suparat(mai avea un pic si imi tragea si cateva injuraturi) sa-mi spuna ca nu i se potriveste din cauza unghiurilor de la 'bratele' de prindere pe punte care sunt diferite.Dupa ce ne-am contrazis la telefon o jumatate de ora(el cu masina in fata, eu cu foile printate de pe bmwfans in fata) am stabilit sa vina la mine cu masina sa vad si eu minunatia de punte si sa-i dau banii inapoi sau altceva la shimb.Am atasat si 2 poze de pe bmwfans(una de la 528i si una de la 524td) si am incercuit bratele respective.Cand m-am uitat sub masina am vazut ca bratele de la puntea lui sunt 'paralele' cu bascula in loc sa fie orientate spre partea de sus a masinii(nu cred ca m-am exprimat cum trebuie dar nu sunt in stare sa vin cu alta descriere:D) asa cum sunt in ambele poze pentru ambele modele.Chiar daca faptul e consumat sunt curios sa aflu ce model de punte este pe 524td si sa stiu daca in astfel de situatii sa ma mai bazez pe bmwfans sau nu pt. ca inca nu sunt convins daca puntea de pe masina lui este sau nu cea originala.De e12 nu este sigur pt. ca m-am chiombat juma' de ora si nici de seria6 sau 7 nu pare sa fie.Arata aprox. la fel cu puntea de pe E28 numai ca diferenta era la bratele respective.Prima data am crezut ca vreun destept i-a 'indreptat' urechile respective crezand ca sunt strambe dar in ambele parti era la fel.Sper sa ma ajutati sa ies din dilema asta pt. ca sincer m-am simtit prost fata de omul asta chiar daca ambii am avut dreptate.Multumesc si imi cer scuze din nou pt. offtopic:).
bartro
M-am amintit si am si regasit un articol Olandez din aniilor 80 (81 parca), unde este mentionat specific ca E28 528i are punte spate usor modificat, si se refere la faptul ca brate au nu stiu ce unghiu de 13 grade nu stiu cum fata de 20, si ca si forma e altfel. Daca te uiti pe bmwfans, vezi ca si cod de piese sunt altfel. Pozele sunt doar orientative.

Deci transplant trebuie facut cu totul, doar brate nu merg.

In articol ala sa mai spune ca modificarile au fost facute ca sa supravireaza mai putin masina.
tomado e28 owner
Eu am schimbat doar basculele ca sa nu mai dau si diferentialul jos... Sigur a mea e 524td... Sigur aia de pe care le-am luat era 528i... si au potribit perfect... Poate depinde si de anul de fabricatie.
bartro
Da, e posibil si asta. Articol era din 81, nu era TD atunci. Sau poate masina ta avea deja modificari. Sau poate TD din subiect avea. Ideea e ca nu toate sunt la fel.
boghyb
528i-ul de pe care am puntea era din 82 iar 524td-ul respectivului este din 84.Oricum m-am mai luminat.Va multumesc pt. raspunsuri.Offtopic closed biggrin.gif.
Mihai_AMD
nu am citit asa atent mai sus,am inteles doar ideea,sa spun si ce stiu eu
la e12,punte de e28 520 din 83,am pus in vara bascule de e34 care sunt identice CU UNELE DE E28,anume cu alea care au capetele basculei alea cu bucsi care vin pe traversa prinse in urechi,mai mari mai cilindrice.e alea,cu capetele mari/cilindrice asa de diametru cam 7cm parca,se pupa doar cu traversa de punte cu urechi inclinate spre exterioru masinii
deci eu pe traversa de e28 din 83 nu am putut pune bascule de e34 doar dupa ce am pus si traversa de e28 model cu urechi inclinate
@bogdan,omu a avut dreptate din pacate,si eu m-am contrazis cu cineva care vroia sa imi vanda bascule anu trecut,pt ca probasem pe puntea mea si nu merega deloc...
nus acu care e28 au avut punte din aia cu urechi inclinate,paremi-se ca td-urile si cele dupa 85,care au si 8-rile alea mici si bara stabilizatoare
bartro
QUOTE (db85amd @ Apr 3 2012, 09:28 AM) *
care au si 8-rile alea mici si bara stabilizatoare

da, asa am gasit si eu.
boghyb
Hristos a inviat! Am adaugat cateva poze cu noul motor pt. ca le-am tot promis unora si nu m-am tinut de cuvant biggrin.gif.Imi cer scuze pt. calitatea slaba a imaginilor.
tomado e28 owner
Frumooos, foarte frumos smile.gif
haifisch
daca vreodata o sa ai nevoie de debitmetru.....am eu sigilat pentru motorul tau smile.gif
boghyb
QUOTE (haifisch @ Apr 16 2012, 03:27 PM) *
daca vreodata o sa ai nevoie de debitmetru.....am eu sigilat pentru motorul tau smile.gif

Ce pret? biggrin.gif
haifisch
o avere iti dai seama ca nu am ce sa cer pe o piesa de 25 de ani....ultima oara cand a mers pe masina mea a mers foarte ok

il vrei de acum?

boghyb
QUOTE (haifisch @ Apr 16 2012, 08:16 PM) *
o avere iti dai seama ca nu am ce sa cer pe o piesa de 25 de ani....ultima oara cand a mers pe masina mea a mers foarte ok

il vrei de acum?

Sincer sa iti spun nici eu nu stiu daca il vreau sau nu.Problema e ca eu am relantiul usor instabil si am cam luat totul la verificat inafara de debitmetru pe care nu am avut cu ce sa il inlocuiesc pt. ca nu am avut altul la schimb.Daca accepti sa ma lasi sa il verific si sa fac o tura cu el de fata cu tine as fi interesat:D.
MeHigh
vino diseara la circ sa vedem si noi ingineria, poate iti aduce Aly si debitmetru smile.gif
boghyb
De curand am facut rost de niste jante de Ford Scorpio pe care am reusit sa le adaptez pt. E12.Problema e ca nu am decat 3 si dupa multe cautari pe net nu am mari sanse sa o gasesc si pe a 4-a la noi.Daca stiti pe cineva care se ocupa cu dezmebrari de Ford Scorpio va rog sa ma anuntati.Am atasat si o poza mai jos.Astept parerile voastre sincere biggrin.gif
elvislorin
parerea mea e ca trebuia sa cauti bbs rs pt bmw...am vazut pe la noi pe la vulcanizari pe la 100-150 euro setul pe 15"...alea de ford poate le-ai primit moca dar pana mai gasesti inca una la fel...mai ai si adaptarile de facut...nu prea se merita
arata bine totusi laugh.gif
boghyb
Dilema mai veche: lungimea unei joje de ulei de M30 care provine de pe un E28 528i e aceeasi cu lungimea unei joje de M30 care provine de pe un E12 528i?
Dupa ce am schimbat motorul am observat ca baia de ulei de pe E28 e mai joasa in raport cu cea veche(cea de E12).Problema e ca pe motorul de E28 am acum joja de E12 si imi este frica sa nu-mi arate un nivel de ulei total eronat din cauza diferentelor dintre bai.
TiL
humm, nu stiu daca-i diferenta intre E28 si E12.
Stiu doar ca am baie de E34 si joja veche de E28.
bartro
Verifica si daca tub de pe bloc e la fel ca lungimea.
Eu, cand am facut transplant la 3.5 de pe un E32 am vazut ca jojele sunt identice, dar tub de pe bloc de E32 e mai lunga. Asta combinat cu baia de ulei aparent mai incapatoare de E12 (care am fost nevoit sa montez sub motor de E32, ca altfel ioc bari de directie) duce la rezultat ca nu pot sa masor nivel de ulei.
boghyb
QUOTE (bartro @ Sep 12 2012, 05:24 PM) *
Verifica si daca tub de pe bloc e la fel ca lungimea.
Eu, cand am facut transplant la 3.5 de pe un E32 am vazut ca jojele sunt identice, dar tub de pe bloc de E32 e mai lunga. Asta combinat cu baia de ulei aparent mai incapatoare de E12 (care am fost nevoit sa montez sub motor de E32, ca altfel ioc bari de directie) duce la rezultat ca nu pot sa masor nivel de ulei.

'Tuburile' de pe bloc sunt identice(22 cm).
boghyb
QUOTE (TiL @ Sep 12 2012, 04:07 PM) *
humm, nu stiu daca-i diferenta intre E28 si E12.
Stiu doar ca am baie de E34 si joja veche de E28.

TiL, cand ai timp fa si tu o masuratoare la joja de E28 te rog.Mersi mult.
elvislorin
am masurat si eu joja de la 2.8-ul meu ( din 02.1985 L-jetronic...initial a avut cutie automata)...are 43 de cm lungime de jos pana acolo unde intra in tub..cod joja 1 288 041
TiL
ah, ok, am uitat sa masor dimineata
boghyb
QUOTE (elvislorin @ Sep 20 2012, 02:55 PM) *
am masurat si eu joja de la 2.8-ul meu ( din 02.1985 L-jetronic...initial a avut cutie automata)...are 43 de cm lungime de jos pana acolo unde intra in tub..cod joja 1 288 041


Se pare ca sunt identice.Am atasat si o poza cu o joja aleasa la intamplare ca sa fiu sigur ca am inteles corect pana unde trebuia masurat.Mersi mult.
TiL
da, 43 si la mine.
elvislorin
corect
Halogen
QUOTE (boghyb @ Sep 21 2012, 08:39 PM) *
QUOTE (elvislorin @ Sep 20 2012, 02:55 PM) *
am masurat si eu joja de la 2.8-ul meu ( din 02.1985 L-jetronic...initial a avut cutie automata)...are 43 de cm lungime de jos pana acolo unde intra in tub..cod joja 1 288 041


Se pare ca sunt identice.Am atasat si o poza cu o joja aleasa la intamplare ca sa fiu sigur ca am inteles corect pana unde trebuia masurat.Mersi mult.



Ai trecut cuvma azi pe la aviatorilor cu e12? Am vazut azi cand eram in buss un e12 cu bari de sua parca un 520 - 528 era plouat geamu si nu am vazut clar...
boghyb
Nu stiu daca mai e cineva pe forumul asta dar incerc. Cutie ZF3HP22 are cineva? Functionala. Cumpar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.