Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 525i-ul meu E34
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
georgem
QUOTE (TiL @ Feb 12 2010, 12:06 PM) *
ai trecut granita celor 200.000 km cu rezervorul aproape plin. Asta-i semn de belsug biggrin.gif pentru urmatoarea suta de mii.

Asa sa fie smile.gif
CRM112
sa te poarte cu bine si pe urmatoarele 200.000km smile.gif Am sa fac si eu un apdeit la topicul meu a.s.a.p. biggrin.gif
georgem
Ieri pe la pranz am plecat sa fac niste cumparaturi, si am gasit-o fara sticla de la oglinda din stanga evil (20).gif . Era parcata fix in fata scarii blocului, cu partea stanga pe trotuar. Nu stiu cand s-a intamplat, pentru ca de luni seara am parcat-o acolo, si tot restul saptamanii n-am folosit-o, am mers cu metroul la servici, si nici nu m-am uitat la oglinda, ca intotdeauna veneam spre casa dinspre partea din fata a masinii si nu aveam cum sa o vad.
E a doua oara cand mi se intampla, si la fel ca si prima data, firele de la incalzire au fost scoase frumos, deci tot ce trebuie sa fac e sa cumpar noua sticla de oglinda si sa o montez la loc.
georgem
Tatal meu are o Dacie 1310 din 1984. Desi pare incredibil, masina abia a trecut de 100k km in tot timpul asta, cu o reparatie capitala la motor pe la 50k km. Dar timpul si-a spus cuvantul si rugina a afectat caroseria destul de mult, asa ca nu mai merita investitii in ea pentru a putea trece ITP-ul din nou.

Il batea gandul sa-si ia un Logan SH, si chiar l-a trimis pe fratele meu sa vada cateva masini in targ la Vitan (fratele meu are Logan de vreo cativa ani, desi stie la ce sa se uite). Evident, toate masinile la pret bun au probleme ascunse.

Asa ca dupa aproximativ 3 ani si jumatate de cand statea nemiscata in curte la pariniti, tatal meu s-a hotarat sa resusciteze Audi-ul meu 80 si sa nu-si mai ia Logan SH. Masina a trecut ITP-ul fara probleme (e non-euro), desi motorul consuma cam 1 litru de ulei la 1k km si parerea mea e ca merita segmentat, dar el zice ca mai bine il lasa asa (si cand accelerezi puternic ajunge ulei pe filtrul de aer, apoi intra ulei in admisie si scoate mult fum; daca accelerezi normal merge ok). Singura problema la ITP a fost de fapt oglinda exterioara stanga, care e crapata de cand am cuparat eu masina in 2001 (nu am gasit sticla de oglinda sa o schimb sau cand am gasit era mult prea scumpa si nu m-am indurat sa dau banii). Asigurarea a costat vreo 600 RON, a mai fost si rovigneta si cam atat la cheltuieli de repunere in circulatie.
Mai avea niste probleme la partea electrica (la semnalizare, niste contacte proaste), dar le-a rezolvat. Panza de la plafon se dezlipise in partea din spate din cauza ca a stat in soate tot timpul asta, dar a cusut-o (nu a mers lipita). Rola intinzatoare de la cureaua de distributie se blocase din cauza ruginiei, dar s-a deblocat dupa ce a uns-o cu niste ulei. Si capota are niste pete de rugina (nu e capota originala, aia nu rugineste, pentru ca toata caroseria e galvanizata si nu rugineste), dar a curatat-o de rugina si a dat cu niste vopsea alba peste, se cunoaste dar oricum e mult mai bine acum. Ornamentele de plastic/cauciuc de jur-imprejurul masinii le-a curata si vopsit din nou cu negru, si arata mult mai bine acum. I-a strans si rulmentii pe spate, pentru ca aveau joc (zice ca sunt exact pe sistemul de la Dacie). Eu nu umblasem niciodata la rotile din spate, doar schimbasem placutele de frana.
Ar mai fi o problema pe care masina a avut-o dintotdeauna, indicatorul temperaturii lichidului de racire uneori merge, alteori nu. Dar nu e esential, masina are pompa de apa buna, cu pale metalice (am desfacut-o odata acum cativa ani) si mai are inca un indicator in bord daca creste periculos temperatura lichidului. Si uneori nu merge turometrul, si se pare ca atunci cand indica temperatura lichidului de racire nu merge turometrul, si atunci cand merge turometrul nu indica temperatura lichidului de racire. Si pierde lichid de racire, am gasit 2 locuri prin care pierde, sper sa se rezolve si asta curand.
Ar mai fi de schimbat amortizoarele pe spate si zic eu de facut reparatie capitala la motor (schimbat segmenti si reconditionat chiulasa).
Pe fata are discuri de frana si placute noi, au doar cateva sute de km facute dupa ce le-am schimbat.

Eu ma bucur foarte mult ca s-a hotarat sa foloseasca Audi-ul, imi parea rau sa stea nefolosit sau si mai rau sa-l dau la Remat (nu cred ca l-ar fi cumparat cineva din cauza problemelor la motor, de aceea nici n-am incercat vreodata sa-l vand). Si sper ca incet incet toate problemele pe care le mai are sa se rezolve.
TiL
Best choice, bravo lui smile.gif
Tata inca ma intreaba ce am de gand sa fac cu BMW-ul (nu-l arunc?), desi ii place cum merge wink.gif Ar fi mult de lucru - omologat motor (ITP), asigurare, vigneta. Si rugina.
bartro
Ieri a iesit cineva din un clio din asta 1.5 diesel, eu eram la E12, umblam la carburatie. Sa uite asa la mine, la masina, si a zis "la remat cu asta, a trecut timpul lui". Bine ca stiu cum merge un clio din asta, altfel cred ca ma suparam.
Pana la urma depinde de ce cauti la o masina. Sunt sigur ca tatal tau a ales audi pentru motive pragmatice, nu pentru ca il place masina asta pentru ce este.
Sportivu
eu in locul tau ii spuneam cateva vorbe de duh. eventual daca reactiona, il dadeam si cu capul de plasticaraia lui laugh.gif
bartro
Nu are rost, diferente in abordare problema de mobilitate e prea mare.
TiL
QUOTE (Sportivu @ Jul 6 2010, 03:33 PM) *
il dadeam si cu capul de plasticaraia lui laugh.gif

Are 5 stele la protectie pietoni, nu avea ce rau sa-i faca. Mai bine ii arata trainicia fierului de pe E12.
georgem
QUOTE (bartro @ Jul 6 2010, 03:20 PM) *
Sunt sigur ca tatal tau a ales audi pentru motive pragmatice, nu pentru ca il place masina asta pentru ce este.

L-a ales din motive pragmatice, dar ii si place. Interiorul e in stare foarte buna, si m-a pus sa conduc pe strada masina, cu el pe scaunul din dreapta, si era foarte incantat ca rupe aderenta in treapta a 2-a de viteza pe drum de tara daca accelerezi brusc. MP3 playerul Clarion e in stare foarte buna, chiar si CD-ul cu sondtrack-ul de la Pulp Fiction care e inauntru de cativa ani functioneaza impecabil.
Ca si confort, stabilitate si multe alte lucruri e superior oricarui logan chiar si nou, si probabil ca si caroserie va dura mai mult decat un logan nou, desi are 19 ani deja. Caroseria o sa tina mult mai mult si decat a BMW-ului meu, care a inceput sa aiba pe ici pe colo niste rugina din pacate (la coltul de jos al usii soferului, sub capacul de la rezervor).

Eu unul ma bucur foarte mult ca prima mea masina e din nou "pe strada" si sper ca va fi in continuare pentru multi ani rolleyes.gif
Gimi
Din ce povestesti mai are multa viata Audiul in el. Oricum este peste orice logan si in mod cert cea mai buna optiune.
Asa ca buna alegere wink.gif
Ciupanezu
QUOTE (bartro @ Jul 6 2010, 03:20 PM) *
Ieri a iesit cineva din un clio din asta 1.5 diesel, eu eram la E12, umblam la carburatie. Sa uite asa la mine, la masina, si a zis "la remat cu asta, a trecut timpul lui". Bine ca stiu cum merge un clio din asta, altfel cred ca ma suparam.
Pana la urma depinde de ce cauti la o masina. Sunt sigur ca tatal tau a ales audi pentru motive pragmatice, nu pentru ca il place masina asta pentru ce este.


Mulţi romāni au un caracter d-ăsta de tot căcatul, īntotdeauna trebuie să arunce nişte vorbe aiurea, să se compare ei cu alţii, să dea sfaturi...

Aşa īmi zicea mie un moş idiot care stă la mine īn bloc, posesor de Renault Twingo bleu (o maşină homosexuală), fiind foarte mirat de existenţa bujiilor pe care tocmai le schimbam.
"Cum, domne', nemţii ăştia sunt aşa proşti īncāt mai folosesc īncă bujii?"

ReLLaXX
Trebuia sa-i spui ca sub acele aparente bujii se afla de fapt teleportoarele de scanteie, cu plasma, desigur... Dupa care se faci o fata de sictir, care sa denote mirarea ta fata de nepriceperea lui.

QUOTE (Ciupanezu @ Jul 6 2010, 09:44 PM) *
Mulţi romāni au un caracter d-ăsta de tot căcatul, īntotdeauna trebuie să arunce nişte vorbe aiurea, să se compare ei cu alţii, să dea sfaturi...

Aşa īmi zicea mie un moş idiot care stă la mine īn bloc, posesor de Renault Twingo bleu (o maşină homosexuală), fiind foarte mirat de existenţa bujiilor pe care tocmai le schimbam.
"Cum, domne', nemţii ăştia sunt aşa proşti īncāt mai folosesc īncă bujii?"
Ciupanezu
Eu chiar am simţul umorului, īnsă nu-mi mai vine să zic nimic cānd văd caractere de genul acesta.

Cred că suntem pe primele locuri īn lume la atārnache care nu sunt īn stare de nimic dar se dau deştepţi.

Am mai auzit o replică d-asta de căcat iarna trecută cānd era ditamai zăpada.
Mă īnţepenisem puţin şi s-au şi găsit unii să zāmbească ironic şi să spună: "proaste BMW-urile astea, treceam şi eu cu Dacia pe aici."

Am reuşit să ies destul de repede ceea ce le-a tăiat din fericire.
Mihai_AMD
CITAT(bartro @ Jul 6 2010, 02:20 PM) *
Ieri a iesit cineva din un clio din asta 1.5 diesel, eu eram la E12, umblam la carburatie. Sa uite asa la mine, la masina, si a zis "la remat cu asta, a trecut timpul lui". Bine ca stiu cum merge un clio din asta, altfel cred ca ma suparam.
Pana la urma depinde de ce cauti la o masina. Sunt sigur ca tatal tau a ales audi pentru motive pragmatice, nu pentru ca il place masina asta pentru ce este.

cand lucram la Dealer Dacia-Renault anu trecut,aveam si io ca orice angajat masina in paracre.in afara de un golf 4 si un audi a4,era sg masina nemteasca printre zecile de renouri si daii ale celorlalti angajati
si intr-o seara cand sa plec,un barbat trecut de 40ani,care fusese ultimu la o revizie cu al sau clio simbol 1.4i,dand sa plece,m-a recunoscut si intreaba ironic "bine mai flacaule,lucrezi in Brand-ul renault si umblii cu asa vechitura?inca nu te-ai lasat convins de un reno mai nou?"...nu puteam sa fac caterinca,sincer i-as fi bagat...mai erau si alti colegi de fata,i-am raspuns cu voce blanda "ba da,am si eu un clio exact ca al dvs,l-am luat in lizing acum 2luni insa tare mi s-a scarbit de el,l-am lasat mamei sa il conduca,prefer acest bmw"
s-a mirat tot,si,urcandu-se mandru un clio sau,cred ca chiar nu inetlegea cum de asa masina superioara,mi- a facut mie scarba smile.gif))

in fine,sa nu se inteleaga ca am vreun clio in lizing,doamne fereste,aia a fost decat o replica spre omu respectiv...

nu am nimic cu posesorii de reno logan sau opel..si frati-mio are opel...insa am cu aia care nu-si vad de treaba lor,si se cred suuus de tot acolo in masina lor mai noua ca a mea(noastra) cu 20 ani...

scz de offtopic georgem,insa povestirea lui bart mi-a amintit ce traisem si eu anu trecut
tomado e28 owner
Nevoia asta de a se simti superiori cred ca denota totusi niste frustrari... Probabil se simt inferiori in trafic fata de "jipane" si limuzinele de lux si atunci se dau grozavi si ei cum pot... Acum au un motiv in plus, cu impozitul smile.gif

Am tractat ieri un Opel din 2002, nu se alimenta din cauze de natura electrica tongue.gif Am vrut sa incerc sa-i fac ceva, dar cand am vazut ce inghesuite sunt toate pe acolo si manunchiurile de fire, m-am lasat pagubas.

Probabil ca multi considera un salt galactic trecerea de la Dacia 1310 la Logan sau Renault, insa mie imi place mai mult Bmw-ul meu vechi decat Logan-ul nou-nout al tatalui meu, ca si feeling, desi nici acela nu e chiar lenes.
warhammer23
O mare problema , pe langa caracterul omului , e si cum 'priveste' masina. Adica pentru el (o) masina e chestia aia in care bagi benzina si te duci cu ea la servici ..ba mai mult mai vine si zice de ce e asa de speciala ca toate au 4 roti badtaste (9).gif s-a terminat.. clar sunt 'limitati , 'incuiati' , invidiosi , frustati etc

Ceva de genu am patit si eu... eram pe Transfagarseanu ..urcam .. si m-am oprit pt o pauza , ceva poze etc... si eu m-am obisnuit sa mai ridic capota ma mai uit daca totul e ok etc.. si observasem ca nu mai am lichid de parbriz.. iau din portbagaj sa completez.. si intr-o 'trufie' coboara un 'om-mamifer' pe o bicileta (sa nu ii zic altfel).. se opreste si imi zice... "mda .. ti s-a supraincalzit 'bemveutzul'.. arunca-l ca nu mai e bun ..." la care eu.. stai linistit ca te pot calca si fara motorul pornit ..ca suntem in panta ...

Scuze si eu georgem de offtopic ..si de 'copyright' pt acea poza din anuntul meu tongue.gif

MeHigh
sunt acrii strugurii, mai ales pentru astia care nu au optionale la masina lucruri standard la un bmw din '90. mi-am amintit acum, la E23-ul lui Sportivu, din '84, am vazut ca avea air-bag in volan. nu mai zic de pilot automat si alte nebunii, care nici in lista de optionale nu se regasesc acum la Renault Clio/Logan, dar un E30 le avea ca optiune (ca sa compar 2 masini din aceeasi clasa - dupa dimensiune).
George, tu cam cati km faci cu masina (e34) pe an? am vazut ca nu apuci prea mult sa ne scrii, nici pe la intalnire nu ne-am mai vazut de vreo...2 ani smile.gif
georgem
Fac in jur de 15.000 pe an, dar mi s-a intamplat si sa fac 10.000 in 2 saptamani cand am fost in concediu in (toata) Italia acum 3 ani parca. Acum am ajuns la 204.000 km la bord.
N-am mai scris pentru ca mare lucru n-am mai facut, iar de venit la intalniri nu prea am timp, pentru ca am 2 copii, cel mic avand mai putin de 2 ani.

Ca noutati la masina, acum cateva saptamani mi s-a stricat geanul de la sofer, cred ca s-a rupt macaraua sau ceva de genul asta. N-am avut nici timp nici bani sa incerc sa-l repar, partea buna e ca geamul sta foarte bine inchis (l-am ridicat cu mana si l-am tinut pe pozitie, apoi de la buton l-am inchis si partea care se ridica in usa l-a fixat in pozitia inchis).

georgem
De ceva timp am observat ceva scurgeti de antigel in zona vasului de expansiune. N-am remarcat insa pe unde. Chiar la ultimul drum facut in urma cu 2 saptamani si ceva mi-a aparut mesajul de nivel scazut al nivelului lichidului de racire.
Am fost plecat 2 saptamani in concediu (in Palermo, Sicilia, cu avionul) si cand m-am intors am completat lichidul de racire (vasul de expansiune era gol) si am vazut cum curge chiar din vasul de expansiune de undeva de sub nivelul normal lichidul. Vasul are o crapatura verticala de vreo 3-4 cm lungime. Probabil ca era crapat de ceva timp, si pierdea lichid in timp ce mergeam, dar acum stand nefolosita masina mai mult de 2 saptamani vasul s-a uscat si crapatura s-a accentuat.
Am comandat deja sambata dimineata la AB un nou vas de expansiune, 191.31 ron. A trebuit sa merg si sa achit un avans, evident. O sa soseasca dupa jumatatea saptamanii (in principiu maxim 5 zile), si sper sa fie usor de schimbat. Din ce am vazut pe schema din realoem.com e simplu.
io's®
varsta incepe usor usor sa se cunoasca. controleaza tot ce e din plastic la racirea motorului, chiar si furtunele din cauciuc le poti verifica. nu te juca cu racirea motorului.
georgem
Am schimbat vasul de expansiune, a fost MULT mai simplu decat ma asteptam si decat speram sa fie.
Cateva poze cu cele 2 vase de expansiune (se vede crapatura, exterior si interior, in ultimele 2 poze).


Click to view attachment Click to view attachment
Click to view attachment Click to view attachment
georgem
Am inlocuit flansa de cardan, cea veche se ciufulise. Era cea cu care a venit masina, se vede pe ea anul '95.
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment
Ii multumesc lui Interceptor pentru ca mi-a dat suruburi si piulite in stare foarte buna de pe un E36 sa le inlocuiesc pe cele din poza. Desi sunt un pic diferite, se potrivesc perfect (pe E34 sunt de 18, pe E36 sunt de 17, dar ca lungime si grosime sunt identice).

Pentru ca tot am umblat acolo si imi comandase din greseala prima data rulmentul de cardan (si cica ar fi o problema comuna si asta) l-am inlocuit si pe ala. Totusi arata bine cei vechi, cred ca ar fi mers el mult si bine.
Click to view attachment
Arata asa din cauza ca s-a lasat cu greu scos de pe cardan.

Flansa incepuse sa aiba joc de mai mult timp, insa nu m-am prins ce era. Se manifest printr-o vibratie (aparuta brusc la un moment dat, am simtit-o cand a aparut) la turatii intre 1500-2000 RPM (desi teoretic nu ar avea legatura cu turatia motorului). Ma stresa rau vibratia asta, ajunsesem sa cred ca mi s-a stricat volanta (care costa o gramada de bani).
Buba mare s-a produs insa brusc. A facut odata POC cand schimbam viteza, dar am zis ca am ridicat eu prea repede piciorul de pe ambreiaj (inca nu s-a intamplat nimic aici) si apoi (cateva ore mai tarziu, dupa o pauza de cateva ore si mers vreo 20 de km) inca un POC la vreo 2 km inainte sa intru pe autostrada A2 la Drajna, cand vroiam sa schimb din treapta a 4-a in a 5-a, dar INAINTE sa apuc sa fac ceva (apasat ambreiaj sau miscat schimbator). Apoi a inceput sa faca zgomot destul de puternic, ca un cooler de computer cand atinge ceva de el, si simteam si in schimbatorul de viteze atingerea, chiar si pe liber. Cand masina era in decelerare se simtea mult mai slab. M-am uitat pe sub masina, dar n-am observat nimic (flansa de cardan e destul de sus, nu se vede decat daca intri sub masina). Si asa am venit eu duminica seara pe autostrada cu 90 km/h, fara sa am vreun stres cu radarele (am vazut cateva). Bineinteles, m-au depasit aproape toate masinile, am depasit si eu una singura care mergea cu 80 km/h, presupun ca avea probleme mai mari decat mine. Am fost multumit ca am ajuns acasa, ca nu am ramas pe autostrada.
Vazand subururile si piulitele de la flansa de cardan e evident de la ce erau zgomotele.

Am rezolvat si fereastra de la sofer, se uzasera cele 2 plastice care culiseaza pe sina de la macara. Am luat 4 bucati, sa am si 2 de rezerva. Erau 8 ron si ceva bucata si erau pe stoc.

Flansa de cardan a fost 185 ron, rulmentul 125 ron. Ambele Febi-Bilstein, made in Germany.

Se apropie ITP-ul si trebuie sa schimb 2 capete de bara, bieletele antirului si bratele superioare (pe dreapta bieleta antirului si bratul sunt ok, pe stanga au joc bieleta antirului si pivotul de la bratul superior, dar as vrea sa le schimb pereche). Bratele sunt cam scumpe sad.gif
florin83
De unde ai luat plasticele alea care fac legatura intre macara si geam?
Trebuie sa le schimb si eu ca m-am trezit cu un geam sarit de pe macara. L-am pus la loc, dar nu prea mai am incredere in plasticele alea ca sunt cam rupte.
georgem
Mi le-a comandat (si au venit cam intr-o ora seful service-ului) unde am facut reparatia (service-ul de langa Interceptor).
Oricum, in cel mai rau caz sigur le poti comanda de la AB, daca sunt si la E36 piese separate, asa cum sunt la E34. Eu mi-am comandat de la ei la un moment dat surubul de aerisire de la radiator, care era vreo 8-9 ron.
georgem
Ieri dupa-amiaza, la tara la parinti, faceam curatenie prin masina. Am pus contactul sa inchid ferestrele, si cand am vrut sa iau contactul si sa scot cheia, s-a rupt contactul undeva in interior. Contactul a ramas pus, cheia a iesit, si volanul a ramas blocat. Am incercat eu de cateva ori sa pornesc motorul, dar cheia se invartea in gol in contact. Mi-am dat seama ca nu e nimic de facut, si l-am sunat pe Florin (Interceptor) sa vad daca el cumva are un contact de E34 si sa-l intreb cat e de complicat sa rezolv (si daca pot pleca cu masina la Bucuresti fara sa fac rost de un alt contact). Nu avea, mi-a dat un numar de telefon al cuiva care era posibil sa aiba, din pacate nu mi-a raspuns al telefon.
Am sunat un prieten care era intr-un oras din apropiere, si mi-a zis ca merge dimineata (adica azi dimineata) la un parc de dezmembrari auto. Am cautat si pe forum si am gasit 2 anunturi, i-am sunat pe amandoi si aveau, mi-au explicat amandoi cam ce e de facut si a ramas ca ii sun cand ajung in Bucuresti, daca nu cumva imi gaseste prietenul la dezmembrari.
Dimineata m-am trezit devreme a si m-am apucat de demontat. A mers repede, contactul mai fusese schimbat odata si avea suruburi de 13 in loc de suruburi rotunjite cum se pare ca sunt in mod normal. Dupa ce am reusit sa demontez tot m-a sunat si prietenul care a mers la dezmebrari, am avut noroc si mi-a gasit un contact de E34. Nu era absolut sigur cel de la dezmebrari ca e de E34 (il avea demontat cu eticheta BMW 525 pe el), asa ca am facut si eu poze, a facut si el poze, s-a intors acasa si ni le-am trimis pe e-mail. Era identic, asa ca mi l-a cumparat si mi l-a trimis, dupa 1 ora il aveam (a costat 150 ron, cu tot cu mufa din capat care pune contactul cand rasucesti cheia). L-am montat, si dupa cum banuiam, motorul nu a pornit din cauza chip-ului din cheie pana nu am pus cheia mea in cercul de plastic din jurul locului unde intra cheia. A trebuit sa mai demontez totul odata si sa montez totul la loc, pentru ca nu am pus totul la loc pe coloana de directie exact cum era (sunt 2 inele de metal si o siguranta intre ele, si pe primul dintre inele l-am montat prima data pe coloana de directie in interiorul partii care blocheaza volanul). Mi-am dat seama ca nu e ceva in regula pentru ca volanul nu se mai misca la fel ca inainte si facea un zgomot, atungea un plastic de pe volan de ceva metalic de pe coloana de directie. Am montat totul la loc si am fost multumit, volanul se misca perfect din nou.

Nu stiu cum sa fac acum sa nu mai am nevoie de ambele chei ca sa pornesc motorul, si nici nu vreau sa lipesc cheia originala in masina astfel incat sa nu mai am protectia la pornirea motorului... O sa incerc sa desfac vechiul contact sa vad ce e rupt exact si daca se poate repara.

Niste poze cu contactul stricat:
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment

bartro
Nu merge reprogramat cheia (sper sa nu intreb o prostie)?
georgem
Cheia de la contactul pe care l-am cumparat pare sa fie fara asa ceva. In locul inelului de plastic cu 2 fire care merge in EWS si care citeste chip-ul din cheia mea la contactul meu stricat, contactul nou are un inel simplu de plastic. Cred ca iti poti da seama comparand pozele cu contactul rupt cu pozele cu cel de la dezmembrari, pe care le atasez aici.

Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
Ciupanezu
Cel mai simplu era dacă īţi lua de la dezmembrări şi cheile şi modulul EWS al maşinii de pe care provine contactul sh.
georgem
Mai era doar o cheie (probabil celelalte s-au dat cu usile), si cred ca e de pe un E34 mai vechi, care nu cred ca are EWS (nu am reusit sa montez cititorul meu de chip pe contactul asta, nu se poate monta, nu are marginea de care se agata clamele de plastic ale acestuia, si in locul lui are un simplu plastic, mai putin iesit in afara). Daca toate masinile E34 au EWS, atunci da, era cel mai bine sa ia si EWS-ul, dar probabil cei de la dezmembrari nu stiau ce e ala.

Ciupanezu
Da, nu au toate EWS.

Destul de aiurea situaţia.

Văd 3 variante.

Cea mai bună ar fi să găseşti la dezmembrări un E34 cu modul EWS şi să iei contactul, cheile, modulul EWS şi butucul de la şofer şi cel de la portbagaj şi torpedou ca să nu umblii cu mai multe tipuri de chei pentru diverse yale, īnsă asta e varianta mai scumpă.
A doua variantă ar fi să laşi cip-ul prins de contact, aşa cum fac cei care īşi montează alarme cu pornire din pager, īnsă nu e o soluţie prea sigură.

Dar, practic, dacă stau să mă gāndesc bine, tu poţi scoate cip-ul din cheia ta veche şi să-l pui īn cheia cu care a venit contactul.
Aşa ar trebui să pornească fără probleme maşina.
brown.shark
contactul pe care il ai cumparat de la schrott e pre facelift, cred ca masina ta e cu facelift dupa cotactul original, oricum cel d la schrott e obosit rau, se vede si dupa cheie.
trb sa scoti cilindrul din cel p care il ai tu p masina, ai sa vezi ca e rupta o piesa mica din zamac. cu putin noroc poti sa faci din cei 2 cilindrii unul bun, pe contactul initial, cu cheia masinii.
georgem
Da, masina mea e facelift, fabricatie mai 1995. E chiar cea din avatar.
QUOTE (brown.shark @ Sep 27 2010, 11:53 AM) *
trb sa scoti cilindrul din cel p care il ai tu p masina, ai sa vezi ca e rupta o piesa mica din zamac. cu putin noroc poti sa faci din cei 2 cilindrii unul bun, pe contactul initial, cu cheia masinii.

Asta e varianta la care m-am gandit si eu ca fiind cea de preferat, si de dimineata tot incerc sa descopar cum se poate scoate cilindrul de care spui (unde intra cheia) din tot ansamblul pe care l-am inlocuit. Are cineva idee cum se face asta? Pe internet nu gasesc absolut nimic, dar poate nu caut eu dupa termenii buni.
georgem
Am gasit aici:
http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=9&t=20971
E exact cum banuiam si eu si incercasem deja, insa nu imi iese...
brown.shark
n-am vrut sa ma "injuri" p mine...se cam cere "savoir faire"...demult m-am enervat si eu dar daca exersezi iti intrii in mana.

ce ai bagat acolo sa misti siguranta ?
georgem
Prima data am incercat cu o agrafa de birou indreptata, apoi am incercat cu ceva mai solid, cazut de la o umbrela veche.
georgem
In seara asta, dupa ce am oprit la cateva magazine in cautare de paine, cand sa plec spre casa (am gasit paine) nu mi-a mai pornit motorul, ca si cand nu as fi pus cheia originala in cititorul de cod. Am desfacut capacul de sub volan sa vad daca EWS-ul are mufele bine conectate in el, si mufele erau bine conectate. Am verificat si 2 fire care se leaga la masa pe care nu am reusit sa le prind bine cand am montat noul
contact (nu am reusit sa desfac un surub), si se cam miscau. Le-am tinut cu mana fixe, dar tot nu a pornit. O sa incerc maine pe lumina sa vad daca o pornesc, a ramas parcata la strada principala.

PS. Am facut in seara asta ultima ora de scoala de soferi moto (sala am luat-o saptamana trecuta) si luni la prima ora am examenul practic in poligonul Ilioara.
bartro
Bafta la examen!
David
CITAT(georgem @ Oct 22 2010, 08:38 PM) *
In seara asta, dupa ce am oprit la cateva magazine in cautare de paine, cand sa plec spre casa (am gasit paine) nu mi-a mai pornit motorul, ca si cand nu as fi pus cheia originala in cititorul de cod. Am desfacut capacul de sub volan sa vad daca EWS-ul are mufele bine conectate in el, si mufele erau bine conectate. Am verificat si 2 fire care se leaga la masa pe care nu am reusit sa le prind bine cand am montat noul
contact (nu am reusit sa desfac un surub), si se cam miscau. Le-am tinut cu mana fixe, dar tot nu a pornit. O sa incerc maine pe lumina sa vad daca o pornesc, a ramas parcata la strada principala.

PS. Am facut in seara asta ultima ora de scoala de soferi moto (sala am luat-o saptamana trecuta) si luni la prima ora am examenul practic in poligonul Ilioara.


Verifica si sigurantele, releele, cititorul de rotatie...

Multa bafta, pentru luni!... smile.gif
georgem
Sa fie! Multumesc pentru urari.

Am reusit sa pornesc masina cu cheia de rezerva. E evident ca nu are nimic masina, ci cheia principala s-a stricat, pentru ca am verificat cu ambele chei.
Nu inteleg totusi sa inteleg ce anume s-a stricat la ea... Cheia principala are si o baterie in ea, dar e pentru led-ul din chieie, si ledul se aprinde daca apas pe sigla BMW din centru, deci nu e consumata.
Cheia a doua e turnata (si neagra) si daca se strica si ea nu stiu ce ma fac. Cred ca am si o a treia cheie, tot turnata (si gri), o caut si merg sa o verific acum dupa ce scriu. Aveti idee de ce s-ar putea strica cip-ul din cheia principala?

LE. Merge si cheia gri, porneste motorul. Asta e chiea de service, deschide usile si porneste motorul, dar nu deschide torpedoul si portbagajul.
Ciupanezu
Poate din cauza vechimii, poate ai scăpat-o, cine ştie...
georgem
Ar fi bine sa fie asa. Ciudat e ca am oprit la cateva magazine in cartier, si intre penultimul si ultimul sigur nu s-a intamplat nimic cu cheile (sa le fi scapat sau ceva similar). Mi-e frica sa nu se strice si celelalte chei smile.gif
georgem
Azi mi s-a stricat si a doua cheie, tot cand am ajuns in cartier si am oprit la un magazin sa cumpar paine (alt magazin de data asta). Am luat ultima cheie de acasa si am pornit masina fara probleme cu ea.
Situatia e nasoala, probabil in curand se strica si ultima cheie si nu mai pot porni masina... Nu stiu ce sa fac. Oricum, si pana acum porneam cu emotii de fiecare data motorul (uneori nu porneam pentru ca nu tineam cheia exact unde trebuia), de acum o sa pornesc de fiecare data motorul cu groaza ca nu mai porneste si nu mai am nicio cheie buna wallbash.gif
haifisch
ce e de facut la faza asta?

adica ce urmeaza?
05aBi
Nu poti sa renunti la EWS ?
bartro
Foarte ciudat, de cand ai umblat acolo la contact au inceput sa pica cheile.
Nu cumva problema este ca nu sa mai incarce cheia?
alex230ro
incearca sa vezi cat ar costa pe original distractia
georgem
QUOTE (bartro @ Nov 16 2010, 08:08 PM) *
Foarte ciudat, de cand ai umblat acolo la contact au inceput sa pica cheile.
Nu cumva problema este ca nu sa mai incarce cheia?

Asta ma gandesc si eu ca ar putea fi problema. Cat timp am mers cu masina dupa ce am schimbat butucul, cheile cu chip nu au mai stat in inelul de plastic care citeste codul din ele. Si avand in vedere ca au functionat fiecare cateva saptamani, tind sa cred (si sper) ca asta e problema. O sa incerc sa "reactivez" cheile pornind cu cheia care inca functioneaza si sa merg cu masina cu alta cheie fixata in inelul de plastic care citeste codul. Problema e ca probabil trebuie sa stea perfect in centrul lui (doar asa porneste motorul) si trebuie sa vad cum fac asta... Sper sa fie asta problema, altfel nu stiu ce fac. In ianuarie trebuie sa merg la ski in Italia (cu masina) si in ritmul asta ultima cheie se va strica in decembrie.

Nu stiu daca se poate trece de EWS, poate doar umbland la ECU.

Daca nu merge chestia cu "reincarcarea" cheilor o sa apelez la AB, dar s-ar putea sa ma refuze din start pentru ca e masina "prea veche".

Ma duc pana la masina acum sa incerc sa vad daca in cateva minute se intampla ceva cu cheia originala sau nu.
georgem
Am tinut motorul pornit vreo 10 minute cu cheia care a functionat pana in seara asta in inelul de plastic. Degeaba, nu am reusit dupa aceea sa pornesc motorul cu ajutorul ei.
O sa incerc maine sa aflu de la AB daca trebuie reprogramate cheile sau daca trebuie sa comand alta cheie si eventual un butuc identic cu cel original, ca sa revin la starea initiala, de dinainte sa mi se rupa butucul.
O sa incerc de acum sa tin o cheie care s-a stricat in inelul cititor in timp ce motorul functioneaza cat timp merg cu masina, poate se "repara". Vineri e urmatoarea zi cand mai merg cu masina, pana atunci o sa incerc sa ma documentez cat mai mult despre situatia in care ma aflu si ce pot face sa nu ma trezesc ca se strica si ultima cheie.

io's®
cam nasoala situatia, nu stiu ce e de facut. parca vad ca primesti numai raspunsuri evazive de la AB, io zic sa incerci sa te documentezi si pe forumuri straine , poate ca totusi s-a mai intamplat sa aibe cineva acest simptom la vre-un e34 sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.