Help - Search - Members - Calendar
Full Version: back to the base line
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
alex230ro
arata decent, dar ma gandesc ca nu ar strica o curatare smile.gif
alex230ro
Ca si concluzie incerc sa ajung aici

http://www.mechanikus.ro/Service-injectie-diesel.html , zic ca fac si benzina, mai ar fi langa mine https://www.serviceuri.ro/ro/service/4680/ astia stiu ca fac diesel dar sun poate fac si benzina
alex230ro
Am lasat azi dimineata injectoarele, sunt gata azi ma suna ei... intre timp au mai venit ceva piese si am repus throttle body heaterul inapoi, acum astept injectoarele sa pun admisia inapoi pe masina si sa vad cum merge.
Demontat throttle body dat cu WD40 , acelasi lucru si cu motoras relanti, chiar sunt curios in ce hal va merge.
BBo
Cat iti iau pt injectoare ? Iti dau si raport de testare, ceva ?
alex230ro
Au luat 258 lei pentru "verificare" citez injectoarele sunt in regula.. Am pus tot inapoi pe mașină, zgomotul tot acolo .... Ce mă oftic cānd are dreptate Cătălin.
BBo
Stai ca am pierdut sirul.... deci problema e la clapeta care face zgomot sau (si) la TPS ?
Parca ziceai ca ai un arc slabit la clapeta? Nu il poti inlocui ?
alex230ro
Incerc zilele astea sa testez cu o clapeta de E36, intre timp am luat : ininzator lant- a ajuns deja, tampoane motor burduf debitmetru sa vedem cand ajung.
alex230ro
Adaugam la lista de piese set coliere si inca un furtun apa plus o teava de plastic ce vine pe bloc, am o pierdere de anigel de care pare ca nu pot scapa.
alex230ro
luat clapeta de pisica, am de astupat un port de vacuum si testez dupa
revin ca si idee clapeta pe inchis este / la mine parca era mai mult |
alex230ro
deci , testat cu pisica, initial parea ca e ok la al doilea test zgomotul a reaparut . so neconcudent.
alex230ro
Mai nou de cand e rece la franare motorul tinde sa se opreasca, probabil ca trebuie alta tulumba de servo sau sa mai bag odata furtunele pe acolo, cu debitmetrul original al masinii nu face asa rau dar acela pare terminat am intreruperi intre 2000-3000 rpm iar masina nu trage deloc, cu al doilea debitmetru masina trage decent dar am miros de benzina, asa ca ma uit dupa al 3-lea debitmetru .
alex230ro
si am ajuns si la al 3-lea debitmetru sau ma rog al 4-lea, din pacate par a fi de 316i, pe scurt daca auziti de cineva care are debitmetru de 1,8 is de urs sa imi ziceti si mie .
BBo
Cu zgomotul ala ai mai facut ceva ?
E de la clapeta, distributie sau... ?
alex230ro
Absolut nimic.ce este clar e ca dispare dupa ce motorul se incalzeste smile.gif Masina e trasa pe "dreapta" de aproape o luna , vedem in primavara.
alex230ro
poate ajung zilele astea la el, in functie de cum se termina cu Suzuki biggrin.gif
BBo
E la Cata ?
alex230ro
Suzuki ? da , ursul ar trebui sa ajunga imi promisese ca se apuca de autoblocant cat de curand smile.gif
alex230ro
hmm face 3 luni de stationare , o mai porni? sa vedem dupa 15 martie ajung la el cred smile.gif)
bartro
E simplu cu injectie totusi. Cu carburatoare e mai interesant dupa ce au stat uscate.
alex230ro
Pai de ce? torni benzina in carburi tongue.gif oricum tot nu am ajuns smile.gif
bartro
QUOTE (alex230ro @ Mar 22 2021, 12:14 PM) *
Pai de ce? torni benzina in carburi tongue.gif oricum tot nu am ajuns smile.gif

Si garnituri uscate, cui pontou blocate, rezidu ramas in camera de nivel constant de la benzina veche evaporata, pompa de benzina care nu se mai amorseaza.
alex230ro
4 luni and counting smile.gif sa vezi ce o sa ma certe tachetii .
alex230ro
a pornit la "sfert" am zgomotul acela la relanti in continuare plus la cald bendixul nu cupleaza decat dupa 4-5 incercari, mai facea figura asta dar acum pare mai serioasa problema. Mai studiem, pierde lichid servo nu imi e clar pe unde . Am facut cam 100 km azi una peste alta merge frumos ghena smile.gif maine mai bag ceva km prin oras .
alex230ro
asa, ar trebui sa fac schimbul de ulei a cam trecut anul , km sunt putini as incerca ceva mineral pare ca Motul recomanda - https://www.epiesa.ro/ulei-motor-4000-motio...kBoCvzwQAvD_BwE ?
bartro
Si care e avantaj mineral?
alex230ro
nu am idee sincer, as zice ca e ceva strategie a celor de la Motul, pana acum nu tin minte sa apara ca recomandat era altul, si da daca dau pe selectorul in Romania aici https://www.oelberater.de/masina am de ales
6100 Synergie+ 10W40
: 2100 Power+ 10W40
: 4000 Motion 15W40
: 4100 Power 15W50
: 4100 Turbolight 10W40
Astea le tineam si eu minte si as fi mers pe 6100 Synergie , pe de alta parte avand in vedere nr mic de km care ai face masina anual nu stiu daca e diferenta foarte mare.
alex230ro
760 km aprox - Bucuresti - Mamaia ceva plimbari pe acolo ( Corbu! ) si retur . Concluzii:
1. Trebuie AC
2. La viteze peste 130 am un suierat cheder dreapta = inlocuit cheder pus cel original
3. La viteze peste 130 masina "serpuieste" o sa incerc sa verific directia
4.Zgomotul "ciudat de la motor nu a disparut " intre timp am : intinzator nou, tampoane motor / cutie noi
5. Am ceva zgomote de sub masina : conductele frana par sa atinga undeva,gatul de umplere al rezervorului pare sa se miste
consum undeva la 10% mers destul de alert la dus 130, intors 130-140 ultimii 60 km autostrada 150
6. Am pierdut in actiune plasticul care dirijeaza aerul din vasc in radiator - in concluzie in trafic bara la bara apa creste 1-2mm peste jumatate .Cred ca prima data am auzit vascul de cand am masina smile.gif

edit : 3. "trebuie sa fac directia" tocmai mi-am amintit ca dupa ce am schimbat suspensia nu am refacut geometria.
BBo
Oho, dar ai ceva curaj biggrin.gif
bartro
E greu fara AC. Si la e12 e nasol, ne am obisnuit cu lux. Cred ca poate chair o foloseam daca ar avea AC.
alex230ro
Da, probabil ca va ateriza un AC - cam 700 Eur
bartro
Multa greutate adaugata, si la E12 trebuie alta consola, urata, etc. Am cumparat acum multi ani piese pentru 2 sisteme AC E12 si E28 dar nu mai am facut nimic cu ele.
alex230ro
QUOTE (alex230ro @ Aug 3 2017, 11:53 PM) *
pana la urma am fost azi la Autosoft Baneasa,volanul a fost pus pe drept iar geometria era perfecta.dar problema e alta dupa ce se ia viraj volanul nu revine la centru.vad ca e o saiba intre amortizor si flansa pe care da lunea vina,sau caseta servo aut.
vasc si radiator pe masina pare ok acum parca a sarit 1mm peste jumătate dar a revenit inapoi dupa aceea.
frana de mana reglata
pierdea ulei pe la conducta care intra in repartitor a fost desfacut si restrans vedem zilele astea ce se mai intampla/
Pompa servo mianua,pe spate se aude iar un zgomot dubios ca si cum o tabla ar freca acolo.
grupul mai scoate zgomote ciudate, am pus http://www.castrol.com/en_au/australia/pro...ip-75W-140.html

sa nu fie ok?

edit :sonda lambda noua cea veche dadea eroare

Facut "geometrie" ma rog e un fel de a spune - Top Wheels - aparent am unghiuri cadere destul de "sarite" pe partea stanga lucru mega dubios. Am B12 Pro Kit pe masina pusa in 2019, nu imi e clar daca atunci s-a facut vreun reglaj la geometrie.Coborarea data de producator 40mm, overall am toate iesite din specs,ma rog mai putin partea dreapta.Atasez si fisa care mi-au dat-o , iar ciudat desi le-am zis sa regleze ce se poate practic nu au facut nimic dar de taxat au taxat ca si cum au reglat ceva pe acolo.Maine incerc si la alt service, ceva recomandari ?
alex230ro
Take 2 blink.gif pare ca am o problema cu unghiul de fuga dreapta caderea cred ca o mai pot "regla" prin strut bar-ul reglabil , mai studiez poate reusesc sa gasesc si fisa veche de geometrie.
FiveThreeFive
QUOTE (alex230ro @ May 26 2021, 08:59 AM) *
pare ca am o problema cu unghiul de fuga dreapta caderea cred ca o mai pot "regla"

Alex, din experientele pe propria piele am invatat sa fiu foarte prudent cu rapoartele standurilor de geometrie, mai ales atunci cand aceste rapoarte contin valori "ciudate". Am constatat ca sunt numeroase standuri a caror calibrare este defectuoasa.
Cel mai bine, procedeaza similar unui control medical care a iesit prost: mai fa o a doua verificare, preferabil la un stand de geometrie cat mai nou si cu operatori despre care sunt referinte ca ar fi competenti.
Apoi compara datele si ia o decizie in cunostinta de cauza.
alex230ro
Mersi, prima fisa e facuta cu un aparat Hunter / state of the art , a doua e cu ceva aparat "universal" socanta de diferenta de cadere de la 2 grade la 1.36 stanga. Ma rog o sa incerc sa fac o verificare suspensie. Plus o a 3-a masuratoare la Autosoft Baneasa . Din pacate cand e vorba de geometrie nu am intalnit pana acum pe cineva competent . Oricum ca si remediu cred ca voi comanda si https://www.wrt-parts.ro/produs.php?id=2177...28-E24-SP-2581/ caderea este cel mai probabil si din cauza suspensiei coborate. cel mai mult ma supara acum ca nu gasesc fisa de geometrie din 2017 pt a putea vedea diferentele setup-ul de atunci era arcuri de 6 cil si amortizoare Koni plus arcuri M tech spate, as zice ca masina era ca si inaltime stock - practic arcurile de 6 cil desi erau "low" puse pe 4 cil nu coborau mai deloc masina.
FiveThreeFive
Alex, oricat de ciudat ar parea, tu insuti esti probabil mai competent decat majoritatea operatorilor, pentru ca e masina ta.

La BMW-uri "clasice", cu suspensie MacPherson in fata si trailing arms in spate, eu am avut rezultate foarte bune folosind urmatoarele device-uri:
- pentru convergenta: http://www.trackace.co.uk/;
- pentru cadere: https://www.gunson.co.uk/product/77066/Trakrite-Camber-Gauge (sau de la alt producator, sunt multe device-uri pe acelasi principiu). Important: utilizarea unui astfel de device depinde de modelul jantelor. Daca nu intra printre "spitele" jantei sa ajunga la disc, sau nu se poate fixa ferm si plan pe capacul hub-ului prin golul central al jantei, trebuie sa improvizezi ceva. Nu e complicat;
- dupa caz, o nivela laser poate fi foarte utila pentru a determina orizontalitatea masinii.
Mai ai nevoie de o suprafata plana si (aproape) perfect orizontala, de destul de mult timp si de rabdare. E un proces migalos.
Dar, daca lucrezi cu atentie, iese foarte bine.
Pentru unghiul de fuga nu am niciun instrument, dar acela oricum nu se poate regla (vorbim de masini stock, sau cvasi-stock).
alex230ro
smile.gif mersi, fix unghiul de fuga ma "doare" restul sa zicem ca le inteleg, masina e lasata e oarecum nornal. La unghiul de fuga nu am altceva de facut decat de reverificat bucse bascula si bascula sa fie dreapta plus verificare amortizor. Sigur toata partea dreapta fata(lonjeron, oala) a fost sudata de pe alta masina , dar cum am pus in 2017 geometria era perfecta smile.gif
alex230ro
Bonus , bujii pt teste am comandat și 4 buc Bosch cu 4 electrozi, a si am desfacut strut bar-ul jumatate de tura smile.gif
alex230ro
nu mai pot sa editez, de mentionat ca inainte de face drumul pana la mare bujiile erau negre!
bartro
QUOTE (alex230ro @ May 26 2021, 02:47 PM) *
a si am desfacut strut bar-ul jumatate de tura smile.gif

Asta nu ma convinge, pentru ca nu ai control la ce parte sa misca mai mult sau mai putin. Ai schimbat si dreapta dar si stanga.
Bujiile sunt multe prea curate. Mai ai ulei in motor? tongue.gif
alex230ro
Maxim chiar biggrin.gif am completat cam 200 grame sa fiu pe max smile.gif , jumate tura m-ar mira sa fac ceva, dar cum zicea si mai sus FiveThreeFive masuratorile de la standul de geometrie difera zilnic , ca si vremea.
BBo
Demult, cautasem si eu pe cineva priceput la geometrie si pana la urma am gasit in Catelu, la Autoagusta. Tipul a avut rabdare, am iesit de 2x in teste etc, a iesit foarte bine geometria la E46.
Intre timp am auzit ca a plecat de acolo, asa ca ma rog sa nu mai am nevoie prea curand, imi e o sila sa caut meseriasi buni.... sad.gif
alex230ro
Back to 2017 , pare ca intotdeauna a fost asa geometria, well..
bartro
Totusi nu vad unde e asa dramatic, sau poate imi scapa ceva. Poti sa pui camber plates si el invarti si reglezi pana iese perfect, dar nu sunt convincs ca situatia actuala cauzeaza un tinut de drum cum ai descris tu. Doar daca imi scapa ceva, ce nu e exclus deloc.
alex230ro
Acum e in cote tot, trebuie sa ies in teste. Am comandat și flanșe reglabile plus 2 bucșe bascula, poate iau și 2 bascule noi să știu o treabă. Am ceva promisiuni și de mers la un service mai competent pentru geometrie. Vedem
alex230ro
Pus Bosch https://www.autokarma.ro/piese-auto-bmw-3-b...p;grupa_order=1 parca e mai "smooth" in ture mari, relanti nici o imbunatatire.
TiL
Placebo rulz

Eu prefer cat mai putini electrozi, ca sa fie cat mai mult loc pentru amestec de aer/benzina imprejurul scanteii, cat mai putine obstacole. La E39 am pus Denso (btw, la 11 lei bucata) cu un electrod, in locul celor cu 4 electrozi care sunt recomandate.
De care bujii are M-ul, oare?
alex230ro
Buna intrebare https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=10...p;q=12129061868 daca bagi cautare dupa acest cod primesti : Denso cu 1 electrod si Bosch cu 3 electrozi
https://www.epiesa.ro/cautare-piesa/?find=12129061868

dar da

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-par...tc/12129061868/

3 electrozi smile.gif
alex230ro
Bun, stiam ca pierd lichid de servo , asa ca am zis sa merg sa vad cat costa reconditionarea:
-caseta directie "noua" 797
-garantie caseta 363 - se returneaza dupa ce o las pe cea veche
-manopera montat demontat caseta 500
-bielete plus capete bara 438
-conducta servo 679
-furtun servo 386
-reconditionare coloana directie 400
Toootaaal cu tva 3734 laugh.gif
Acum :
-bielete plus capete bara 438 aici am gasit febi bilstein la 250 lei deci...
-conducta servo 679 nu imi e clar la care conducta se refera ei dar pe origina e cam 530 pe de alta parte nu prea am auzit de conducte duse la E30
-furtun servo 386 e parca 270 la fel ca mai sus
-reconditionare coloana directie 400 nu stiu ce presupune, ei afirma ca am "crucea"dusa , din ce stiu acolo e o flansa de cauciuc de 80 lei care se schimba.
Caseta de pe masina pare ca a fost lovita la un moment dat si lipseste o bucata din ea, de aceea zic ei recomanda schimbare din ce se vede curge pe la burduf.
Daca tot am fost acolo am pornit masina sa ascult din nou zgomotul fantastic din "groapa" sunteul pare sa se auda din partea de jos a imbinarii cutie bloc motor .
Am vorbit ajunge la Catalin cand se mai elibereaza .

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.