E cineva familiar cu sistemul CCV si inlocuirea lui cu PCV la motoarele astea ?
Practic,
baietii din afara zic asa: mareste vacuumul in motor ca sa nu-ti mai consume ulei.
CCV-ul ar trebui sa filtreze gazele de carter si sa bage aerul filtrat inapoi in admisie si uleiul recuperat inapoi in baie.

Nu se prea intampla asta pentru ca:
- pica CCV-ul si toate gazele, incluzand vapori de ulei - intra direct inapoi in admisie => depuneri/putere redusa/catalizatoare infundate
- e prea complicat, se bazeaza pe separarea vaporilor de ulei prin efect de centrifuga blabla
La motoarele vechi era un simplu furtun care iesea din capacul tachetilor si intra in admisie (asta si datorita faptului ca admisia statea mai sus ca motorul iar in teorie vaporii de ulei fiind mai grei se intorc in motor, nu mai urca). Acum au gandit-o pana au facut-o praf.
Exemplu la M-uri: E24 si E46


Problema e ca exista foarte mult ulei in gazele astea de carter de la M54 din cauza segmentilor: au fost ganditi
low tension dar pentru a fi eficienti trebuie sa se aseze pe cilindru cu ajutorul vacuum-ului din baie/bloc; se uzeaza insa foarte mult in timp si lasa uleiul sa ajunga in camera de ardere.
Solutia pt asta ar fi folosirea segmentilor de ungere de la M52TU, iar cel de compresie ramane cel de M54 (pt ca asta are grosimi diferite si nu intra in canelurile din piston). Asta e un fel de solutie FORMAT C:
Revenind la CCV:
- redesign-ul consta in scurtcircuitarea intregului sistem elaborat prin conectarea directa a capacului tachetilor cu admisia, gen:
sau mai bine explicat vizual:

Pui o valva PCV la iesirea din capacul tachetilor si folosesti aceeasi ruta ca in sistemul original: prin capcul ala de distributie vaccum de pe admisie.
Eh, design-ul asta functioneaza (!) cu niste efecte, insa: nu mai consuma ulei, dar creeaza atat de mult vacuum incat abia mai poti deschide busonul de la ulei

.
Ceea ce inseamna:
- poti sa spui adio diferitelor simering-uri/oringuri
- ridica o problema de ungere (oare mai ajunge ulei in partile superioare ale motorului ?)
Ei zic ca n-au avut probleme de-a lungul timpului privind ungerea, dar se intampla sa mai pice cate-un simering

.
Exista si o posibila rezolvare la dilema asta, am dat intamplator peste un comentariu pe youtube ceea ce m-a facut sa ridic din sprancene, dar am nevoie de niste pareri cat de cat avizate pentru a-l valida.
Sistemele PCV de obicei au doua variante: ori sunt deschise (caz in care gazele de carter se ventileaza in atmosfera), ori inchise (de prin anii '60, pt emisii blabla).
Nu abordam varianta celor deschise, nu prea are nimeni chef sa miroase ulei ars cand sta la semafor.
Pentru cele inchise, din cate observ pe internet - exista o valva de ventilatie pe langa cea de evacuare a gazelor. Practic motorul - prin chiulasa elimina gazele de carter, dar tot pe acolo ar trebui sa traga si niste aer curat din admisie - pentru ventilatie.
Gen:

Ori din cate stiu, M54 nu are o a doua intrare, ci doar port de evacuare - cel de aici:
Intrebare: De unde isi ia M54 aer proaspat pt carter ? Daca nu isi ia, cum functioneaza design-ul asta contrar celor prezentate in 99% din explicatiile de pe net ?
Am de gand sa instalez un oil catch can care sa-mi preia gazele de carter, dar nu vreau sa dau in altele din cauza vacuum-ului prea mare.
Schema ar fi urmatoarea: din capac tacheti directionez in catch can, iar la iesire din catch can montez o valva pcv (pt controlul vacuumului la ralanti/accelerare) iar mai apoi intrarea se face tot prin capacul de distributie vacuum de pe admisie.
O a doua solutie ar fi sa leg iesirea din catch can a vaporilor de aer la portul de vacuum din spatele admisiei (portul gasit si folosit in 02pilot mod - care se lega direct in CCV). Dar ala e prea micut, doar 3,2/3,5mm, nu cred ca face fata).
Plan:

Teoretic totul era pregatit pana am gasit comentariul ala de pe youtube:
- tipul avea probleme cu fuel trims (ajustarea amestecului) pentru ca aerul asta reciclat nu este masurat (si are dreptate); in admisie intra aer care nu trece prin debitmetru - apare o neconcordanta intre citirile debitmetrului si ale sondelor lambda - iar ECU ajusteaza continuu amestecul cu adaugare de benzina - NOT GOOD
- o solutie la problema asta si a vacuumului (?) ar fi permiterea ventilarii blocului prin acea valva care lipseste - tipul legase un furtun de la cotul de admisie (F-ul de dupa debitmetru) la joja de ulei (care ramane nefolosita si trebuie astupata pentru trecerea de la CCV la PCV din prima parte a postului)
Eh, aici e aici:
- inteleg ca se ventileaza blocul prin baia de ulei (scop initial atins)
- daaaaar, in admisie fiind vacuum (presiune negativa) - mai ales la accelerari cand se deschide clapeta -
care sunt sansele sa tragi ulei din baie prin solutia asta ?
In schema de mai sus intrebam daca poate fi montata o valva unisens care sa permita circulatia aerului doar dinspre admisie spre baie si nu invers.
Stiu c-a fost lung postul asta, poate nici foarte bine explicat, dar am nevoie de o parere avizata.
E bun vacuum-ul (ridicat) in motor ?
Exista sansa de a trage ulei din baie ?
Ce credeti despre solutia CCV=>PCV per ansamblu ?Catch can-ul oricum il am de gand sa il montez pt a reduce mizeria care ajunge in admisie, dar ma intereseaza si abordarea privind vacuum-ul/aerisirea blocului.
Thx