Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Si a mea....
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
BBo
Am făcut vreo 150 km ieri cu monitorizare continua și ECU jonglează īntre closed și open loop. Ba intra ambele bank uri īn open loop, ba stau amāndouă īn closed, ba bank 1 rămāne īn closed și bank 2 intra īn open, pe perioade consistente de timp de ordinul zecilor de minute... Foarte ciudat.
Nu e prima oară cānd folosesc aditivul asta, ar curios sa fie de la el, dar nu exclud nimic. E vorba de Oxicat, de la Pro-tec.
O sa pun INPA azi sa vedem dacă obțin aceleași date ca și cu testerul BT. Ce mi se mai pare ciudat e ca deși STFT urile sunt la 27% pe perioade lungi de timp, LTFT nu s-au modificat de la 0% constant. Știu ca valori mari ale ST pe intervale lungi determina ajustarea LT pentru a minimiza diferența dintre ele, dar acum pauză.

O sa mai iau o dată la verificat furtunurile și zonele din care ar putea trage aer fals, ma mai plimb sa termin benzina cu aditiv și cred ca totuși ar fi utila și schimbarea sondelor, le cam ajunge 340.000 km smile.gif. Am găsit un magazin la BV care are preț f bun, 166 lei vs minim 224 īn rest.
https://shop.kritters.ro/sonde-lambda/507-s...0258003477.html
BBo
Am facut asta:
https://vimeo.com/485122318
https://vimeo.com/485121653 - aici se aude un pic exagerat pentru ca pedala era apasata repetitiv, rapid

Nu am gasit niciun fel de gaura/crapatura in furtune/admisie, fasaitul asta pare sa vina din zona DISA.
Am desfacut-o si am verificat garnitura de pe admisie, am mai strans axul care tine clapeta, pare in regula. Nu imi dau seama daca sunetul e normal, stiu ca l-am avut dintotdeauna , desi e eronat descris ca fiind pe decelerare.

Sunt curios daca tu il ai, Bart. Apare cand motorul e la ralanti si pisti doar un pic acceleratia... Daca intr-adevar trage aer fals pe undeva, ma gandesc ca ar trebui sa creasca si sunetul odata cu rpm... ?!
BBo
https://www.youtube.com/watch?v=XkbYajsVAeM
https://www.youtube.com/watch?v=8LTm7qOXXNU
https://www.youtube.com/watch?v=qbSA0lhZXls
https://www.youtube.com/watch?v=-5KVxk3dOIU
https://www.youtube.com/watch?v=6ziFkxBKuNE
https://www.youtube.com/watch?v=1rrIUX3n5oA
https://www.youtube.com/watch?v=pRoMqbLYj4A

Cred ca e normal, toata lumea pare sa il aiba smile.gif

QUOTE
The hissing sound is absolutely normal. Engine is sucking air through idle control valve and throttle body. But, what isn't normal in all m54 is WHY the hell engine comp isn't adding more fuel right when you touch the pedal. That's why you hear this sound b/c engine is waiting for fuel, just half a second when RPM aren't growing - but they should!!! - Like in other non bmw cars. I have M54B25 - I know what I'm talking about. It really pissing me off!


QUOTE
There is everything in best order with this engine. The hissing comes from the ICV and is nothing to be worried about.
bartro
Da, se aude cum trage aer prin icv ceva.
Nu merge link cu sonda, dar pune Bosch ca cele originale.
Zicea Bosch că țin 170.000km sau ceva deci daca sunt cele originale īși au trăit viața.
alex230ro
QUOTE (BBo @ Nov 29 2020, 08:36 PM) *
https://www.youtube.com/watch?v=XkbYajsVAeM
https://www.youtube.com/watch?v=8LTm7qOXXNU
https://www.youtube.com/watch?v=qbSA0lhZXls
https://www.youtube.com/watch?v=-5KVxk3dOIU
https://www.youtube.com/watch?v=6ziFkxBKuNE
https://www.youtube.com/watch?v=1rrIUX3n5oA
https://www.youtube.com/watch?v=pRoMqbLYj4A

Cred ca e normal, toata lumea pare sa il aiba smile.gif

QUOTE
The hissing sound is absolutely normal. Engine is sucking air through idle control valve and throttle body. But, what isn't normal in all m54 is WHY the hell engine comp isn't adding more fuel right when you touch the pedal. That's why you hear this sound b/c engine is waiting for fuel, just half a second when RPM aren't growing - but they should!!! - Like in other non bmw cars. I have M54B25 - I know what I'm talking about. It really pissing me off!


QUOTE
There is everything in best order with this engine. The hissing comes from the ICV and is nothing to be worried about.


absolut normal zgomotul, asa facea si al meu, interesant era ca la mine daca acceleram usor de cateva ori se opera motorul practic apasam pedala 1mm sa zicem, dar eu aveam si modulul ala la pedala.
BBo
Da, sunt BOSCH sondele, luate pe cod.

Tind sa cred ca aditivul a stricat ceva, am mai măsurat ieri și sondele dau semnal foarte slab de pana īn 0,04V max, dar nu tot timpul.
Pare ca temperatura mai ridicata decāt normal (ceea ce face aditivul) sau diferite depuneri tot din aditivi pot influenta / strica sondele.
Așa că o să aștept sa termin benzina actuala și vedem cum se comporta apoi sondele vechi, dacă īși revin ușor ușor. Oricum le schimb dar sa nu le stric și pe cele noi cu benzina actuala.

https://www.hella.com/techworld/uk/Technica...a-sensor-4379/#
bartro
Sa nu cumva masori rezistenta pe sonda, se poate strica. Doar elementul de incalzire se poate masura asa, senzor oxigen doar cu voltmetru cu impedanta mare.
BBo
Știu, măsurarea la care m am referit sus era cea citita prin OBD.
Thx
BBo
So..... am terminat benzina cu aditiv, nu s-a schimbat nimic cu cea noua.
Mi-au venit sondele, dar n-am apucat sa le schimb.

Am o dilema legata de un sunet din zona DISA, as paria ca nu era acolo inainte. Am doua teorii legate de asta, dar as vrea sa-mi confirme cineva ca la ei se aude/nu se aude. E ca un fasait, am incercat sa-l surprind pe video, eu il aud pt ca stiu ca-i acolo, nu stiu daca la voi se aude.
Bart, daca mai umbli pe la masina candva, poti sa verifici daca la tine e prezent fasaitul asta, te rog ?

https://vimeo.com/493705735

Se aude distinctiv la inceputul filmarii, secundele 10-12 si pe la 20+, dar el e permanent.
(nu va luati dupa imagine, am intors tel cu microfonul in jos si camera filmeaza avioane).
bartro
fasait asta high-pitched?
Nu stiu, parca la mine se aude mai tare icv care e tot in zona aceea, sub disa.
Aici e o filmare de cand am lucrat vara trecuta la ea, dar nu e cu microfon destul de aproape:
BBo
Pare sa fie si la tine fasaitul desi e mai greu de sesizat, eu il aud/simt fix in galeria de admisie in dreptul DISA.

Am doua teorii:
a) din cauza vacuumului mai mare a crescut si nivelul zgomotului facut de aer in galerie cand intalneste clapeta DISA inchisa/partial inchisa
b ) galeria trage aer fals de afara prin DISA dar nu prin oringul mare sau membrana inlocuita, ci prin axul clapetei; axul ala are un semering la capat unde pivoteaza si nu stiu cat de bine (mai) etanseaza dupa +300.000 km; plus vacuumul crescut poate determina orice mica ne-etanseitate sa devina una majora

Ar mai fi si oring-ul de la senzorul de temperatura dintre cilindrii 3-4, am vazut ca nu statea chiar fix cand am pus catch can.

Planul ar fi:
- inlocuit sondele lambda
- daca nu isi revine, luat iar la mana motorul cu ceva smoke machine improvizata, dar care sa asigure presiune mai mare si fum des si constant, gen https://www.youtube.com/watch?v=EhNQiIRsCCk...eature=youtu.be ; asta pentru ca vizibil nu e nimic rupt/desfacut

Erorile sunt constante: P0171/P0174/P0131/P0151
BBo
Siiiiiiiiiii..... victorie. spiteful.gif

alex230ro
bun, sonda era a masinii originala? daca da s-a tinut bine smile.gif
BBo
Da, ambele erau cele originale. Nu știu cāt de bine s-au ținut, īmi amintesc ca aveam eroarea aia cu "low voltage" cam de multișor dar am ignorat-o. Și ambele aveau depuneri serioase de calamina, unul dintre orificii era blocat complet. Oricum cred ca intervalul recomandat de BMW de 180K km este absolut rezonabil ca durata de viață. Următorul schimb la 500K km ai mașinii smile.gif)).

Acum ma bate gāndul sa schimb sonda și la urs, are și ala fix 182K...
BBo
PS: Daca aveti schimbat oring-uri si stiti dimensiunile (sau le aflati de pe realoem), ii recomand pe baietii astia de la Baia Mare:
http://www.helda.ro/

Mi-am luat oring-uri noi la DISA, la senzorul de temperatura de pe admisie si multe altele de la ei si nu pare sa le lipseasca vreo dimensiune.
Puteti comanda doar pe firma, dar se gasesc solutii.
alex230ro
QUOTE (BBo @ Jan 14 2021, 04:01 PM) *
Da, ambele erau cele originale. Nu știu cāt de bine s-au ținut, īmi amintesc ca aveam eroarea aia cu "low voltage" cam de multișor dar am ignorat-o. Și ambele aveau depuneri serioase de calamina, unul dintre orificii era blocat complet. Oricum cred ca intervalul recomandat de BMW de 180K km este absolut rezonabil ca durata de viață. Următorul schimb la 500K km ai mașinii smile.gif)).

Acum ma bate gāndul sa schimb sonda și la urs, are și ala fix 182K...

eu am schimbat-o la mine avea sigur peste 182k biggrin.gif
alex230ro
https://www.youtube.com/watch?v=wCzjVAPy0zE biggrin.gif
BBo
Esti nostalgic ? biggrin.gif
alex230ro
Deloc, nu mai revin la BMW asa curand. Bine deja am prea multe fiare pe cap dar daca e sa mai iau altceva sigur nu va fi BMW.
BBo
Si un post informativ: cei cu M54B22/B25 (la B30 e alta dimensiune) oringul DISA pe care il cautati este 55x2,5 sau 56x2,5.
Cel 55x2,5 l-am primit o data cu kitul de clapeta metalica comandat din UK acum vreo 3 ani, dar intotdeauna mi s-a parut prea mic ca diametru, intra destul de fortat. L-am inlocuit cu 56x2,5 si pare sa stea mai OK. Dar la o adica, ambele dimensiuni sunt bune.
Nu luati nimic peste 2.5mm grosime, ori nu intra in canalul de pe DISA ori nu mai puteti monta unitatea in admisie.

Initial facusem niste conversii din imperial in metric luand de bune info de pe forumurile din afara si mi-am comandat mai multe dimensiuni, pentru orice eventualitate.

56x2.5:


BBo
Pentru ca iarna e lunga si avem timp de studiu smile.gif, am decis ca urmatorul schimb de ulei sa il fac cu FUCHS.
Pe baza rezultatelor de aici si diverselor reviewuri/discutii de pe net (+ faptul ca LiquiMoly e semisintetic si scumput la cantitatea necesara mie), o sa merg anul asta pe GT1 PRO C3.

PS: stiu ca ce face Piotr nu sunt teste complete sau poate corecte, dar daca in conditii similare exista totusi diferente, cred ca putem folosi acele rezultate pentru o parere.
alex230ro
pare ok, si e si ieftin smile.gif
alex230ro
sa risc si sa testez in E30 - https://www.emag.ro/ulei-motor-fuchs-titan-...;scenario_ID=49 ?
TiL
M-am speriat, am crezut ca pui https://www.emag.ro/cimbru-maruntit-fuchs-1...rch-Action=view

Wolf 5W50 rulz. Si e ieftin.
BBo
Am dezmortit masinile weekendul asta, am vaga impresie ca imi trebuie un grup mai scurt pe E46 laugh.gif
BBo
Abia acum am reusit schimbul de ulei, la prima pornire m-a mirat silentiozitatea motorului, dar a doua zi n-am fost la fel de impresionat laugh.gif .
Ma rog, vedem in timp cum se comporta, din compozitie si review-uri pare sa fie peste LM.

In alta ordine de idei, am scurgeri de ulei la servo (furtunul de tur din rezervor in caseta) si cea mai nasoala - de la simering-ul mare de la vilbrochen, la iesirea spre cutie. Stiam de scurgere de acum vreo 2 ani, dar nici n-am chef si mecanic sa se ocupe de ea momentan, sa speram ca nu ajunge ulei pe ambreiaj pana cand va veni si timpul ei.

Am curatat si catch can-ul odata cu schimbul de ulei, meh.
Si m-au ajutat prietenii chinezi sa testez ca lumea scurgerile de vacuum, destul de ok prostia asta de scula, o s-o folosesc si la E30 cand oi mai gasi timp.
alex230ro
Sa ne mai spui ce si cum, inca nu am apucat sa fac schimbul de ulei la urs laugh.gif
BBo
Fara ITP si RCA de 2 ani, o mai misc prin curte din an in Paste. sad.gif
Am curatat interior (pe admisie era cam blocat pin-ul)/exterior (prinsesera un pic de rugina) solenoizii de pe admisie/evacuare VANOS saptamana asta si am schimbat oring-urile de la furtunul care alimenteaza VANOS-ul pe admisie.

Poze de pe net.
BBo
Nu am mai circulat cu ea de 2+ ani, anul asta vreau sa-i fac ITP+RCA si s-o mai misc.
Am schimbat antigelul si la ea si la urs, am mai ridicat suspensia 2 cm, am impresia ca au cam murit ceva bucse pe fata, o galma pe un cauciuc spate la alea de vara, ABS/DSC aprinse in bord - dar astea de obicei se stingeau singure daca mergeam cativa km, probabil rugina de pe coroanele ABS... am mai gasit si o gramada de ulei in furtunele de la catch-can, am observat ca si cauciucurile de iarna de pe ea au ceva crapaturi vizibile... Imbatraneste si ea, si eu. sad.gif

Per total s-ar putea sa-mi dea ceva emotii la ITP....

BBo
A doua si ultima plimbare pe anul asta. Ne vedem la primavara..... poate unsure.gif
alex230ro
Hopa, mai merge? eram / sunt la un pas sa iau un NFL coupe laugh.gif
BBo
50 km / an sad.gif
Incerc sa mai trag de ea pana o bag la retro....
TiL
QUOTE (alex230ro @ Oct 29 2024, 06:28 PM) *
Hopa, mai merge? eram / sunt la un pas sa iau un NFL coupe laugh.gif

Cel mai frumos E46
alex230ro
Cand era nou poate...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.