Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Si a mea....
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
BBo
KW in blana de oaie biggrin.gif





Cred ca ma las pagubas, reglez Koni-urile si aia e.
alex230ro
AP e de sedan ?
BBo
Da, e de sedan - dar merge si pe coupe/cabrio/touring. Nu si pe compact smile.gif .
alex230ro
mda cunosc ,clasic de altfel.
BBo
Azi mi-am activat DRL-ul singur, dupa experiente nereusite cu asa zisi coder-i. dry.gif
Bonus, si pozitiile gen US-style.


ok.gif
alex230ro
cu nav coderul?interesant
BBo
Nu, cu NCSu.
Am avut o surpriza placuta cu suspensia reglabila, am ajustat-o la maxim in jos si era foarte confortabila (moale) pentru ca se destindeau arcurile (avea doua), motiv pentru care am si maritat-o.

io's®
CITAT(BBo @ Jul 5 2013, 04:20 PM) *
Azi mi-am activat DRL-ul singur, dupa experiente nereusite cu asa zisi coder-i. dry.gif
Bonus, si pozitiile gen US-style.


ok.gif


Si eu vreau asaaaa cool.gif
BBo
Vino acasa intai biggrin.gif
io's®
Dada biggrin.gif
BBo
Shitty pics, dar se intelege esentialul smile.gif

abuseif
strut brace este montat gresit. http://billswebspace.com/bmw335.htm in pdf de aici zice ca se monteaza invers.Fit cross strut A on the dome strut plates
with the bend facing towards the rear.
BBo
Nici n-ai cum s-o montezi altfel... pentru ca la E46 nu are loc. Poate la E90 e alt sistem.

http://bmwzone.ro/forums/index.php?act=att...st&id=20075
abuseif
da e instalata bine, si eu tot asa am pus-o.mi s-a parut mie.
BBo
De fapt, nu ca n-are loc, ci ca nu ii permit prinderile de pe oale sa fie montata altfel.
Bafta !

Cu ocazia asta, sa mai fac si eu un mic update:
- revizia acum 1000 km + inlocuit senzor baia de ulei... ma cam saturasem de martorul galben smile.gif
- upgradat frane spate la 294mm (etrieri si discuri de 325)
- reglat si frana de mana daca tot eram acolo...

Urmatorul pas cred ca e inlocuirea sistemului PCV/CCV, a furtunelor de benzina care fac legatura intre filtru si conducte si alte cateva mici prostioare.
alex230ro
PCV/CCV e cel original?:)sunt curios in ce stare este.ce senzor de ulei ai luat?eu sunt la al 3-lea care il schimb..
BBo
Da, sistemul e ala original. Nu cred ca l-a schimbat cineva pana cand masina a ajuns la mine. O sa iti spun cand dau jos furtunele si valva.

Senzorul de ulei e Hella, nu m-as fi bagat la altceva, stiind cat de pretentios e. Bine, e Hella, dar oricum era polizata sigla BMW smile.gif...

Azi am observat ca mi s-a desprins o lipitura de pe bara care a supravietuit tentativei de furt. Asa ca o sa cumpar alta, asta poate o pastrez pentru iarna biggrin.gif. Mi-am mai cumparat si un eleron de carbon, splitterele le am, sa vina primavaraaaaaaaa ....
io's®
CITAT(BBo @ Oct 25 2013, 03:11 PM) *
...
sa vina primavaraaaaaaaa ....


aha.. rolleyes.gif
BBo
A trebuit s-o fac biggrin.gif








Ceva idei pentru coloristica ? Buza ramane, dar nu stiu daca merge maro cu negru ... dry.gif ... si le lipsesc suruburile alea deco. Tre' sa caut unele...
io's®
Pffff... Nu ne mai facem bine smile.gif
LIKE
BBo
Are cineva vreo explicatie pentru faptul ca suspensia lucreaza mult mai bine cu masina incarcata ? Adica e mult mai soft, parc-as pluti laugh.gif ...
io's®
nu , dar iti putem da un sfat: mergi cu ea incarcata daca asa-ti place mai mult laugh.gif
BBo
La aceasta ora inaintata din noapte, are cineva vreo recomandare pentru un service unde oamenii stiu cu ce se mananca geometria ? smile.gif
xox
Este unu bun, dar in Iasi tongue.gif
alex230ro
QUOTE (BBo @ Jan 8 2014, 12:55 AM) *
La aceasta ora inaintata din noapte, are cineva vreo recomandare pentru un service unde oamenii stiu cu ce se mananca geometria ? smile.gif

again? laugh.gif
daca gasesti un asemenea service zi-mi si mie biggrin.gif
io's®
am inteles ca pe la filaret (BMW) ar face treaba buna, nu am fost doar din auzite

PS: nu inteleg ce probleme aveti voi cu geometria, nu am avut niciodata asftel de problema si am fost de vreo 2 ori la autosoft cand am schimbat anvelopele
alex230ro
nu sta volanul drept asta e singura problema la mine:)
BBo
Am schimbat bucsele din praguri pe spate si din toamna tot trag de mine sa fac geometria.

La Filaret n-am mai fost de vreo 3 ani, plus ca sub 350 lei platiti am auzit ca nu sunt sanse sa scapi. Ori din ultima experienta, parca n-as da ~80-100 EUR si sa plec cu masina la fel.
io's®
Autosoft?...!
BBo
N-am mai scris de mult pe aici, dar nici nu s-au mai intamplat multe.
Geometria am facut-o la baietii astia: http://www.autoagusta.ro/ , dupa multe "cercetari".

De fapt e un singur tip care se ocupa de geometrie. Locatia nu spune multe, am avut unele reticente la inceput, dar tipul e destul de tipicar si a iesit foarte OK. M-a trimis de trei ori in teste biggrin.gif pana cand volanul a stat perfect centrat, cu verificare presiune in roti inainte si 2 tipi pe post de balast in portbagaj in timpul reglajelor etc etc laugh.gif

Tot deranjul: 50 lei cool.gif

Cu ocazia asta am reumplut si instalatia cu freon tot la ei, alti 90 lei cheltuiti cu folos.
Mi-am luat si un set de gume de vara GY F1A2, excelente ca zgomot de rulare si franare mai ales pe ud, insa au talon destul de moale, pe unii s-ar putea sa-i deranjeze asta, insa eu imbatranesc si incep sa trag spre confort smile.gif

Weekendul asta am planuri "mari" biggrin.gif
- inlocuire frane fata (trec la 330 - discuri, placute, etrieri); PowerDiscuri cu placute EBC YellowStuff + etrieri reconditionati
- dau jos suspensia Koni si trec pe Eibach Sportline
- inlocuit furtune benzina de pe sub masina (~250 lei un metru de furtun, mama lor); am vazut ca erau destul de uzate cele vechi si n-am chef sa-mi pocneasca vreunul in concediu sau mai stiu eu pe unde
- revizie ulei + filtre

Am patit si o chestie curioasa - parcand masina in rampa (dar cu grad de inclinatie mic, undeva la 4-5), mi-a disparut lichid de frana din rezervor - destul cat sa-mi omoare pedala de ambreiaj. A trebuit sa completez vreo 200ml ca sa-si revina si desi am verificat peste tot, nu am descoperit pe unde naiba l-am pierdut asa peste noapte. Am o banuiala ca s-ar putea scurge pe la cilindrul receptor de pe cutie, in interior. O sa scot cilindrul sa vedem daca se adevereste chestia asta.

O alta problema sunt niste vibratii in volan pe franare aparute de curand... odata cu upgrade-ul la frane aflu si daca sunt cauzate de discuri sau ceva bucse/pivoti dupa cum banuiesc eu.
abuseif
ce amortizoare contine eibach sportline?eu poate imi voi pune de la eibach barele alea antiruliu.
alex230ro
bilstein b6 parca,sau cum se numesc alea mai sport. biggrin.gif
BBo
Kitul nu contine amortizoare, doar arcurile sunt.

Am facut toate modificarile mentionate anterior, optand pentru amortizoare MTech - iar in combinatie cu arcurile fac o treaba foarte buna, mult mai confortabila suspensia, iar masina nu mai are lookul ala raked pe care il dadeau Koni-urile (de fapt arcurile erau facute de H&R pentru Koni).

Comparatie H&R vs Eibach punte spate:




Am pus si franele de 330 (PowerDiscuri cu placute EBC Yellowstuff + lichid ATE SuperBlue Racing), cu care am avut o aventura neplacuta pana azi dimineata: imediat dupa montare s-a modificat cursa pedalei, in sensul ca nu mai tinea decat foarte jos, abia la a doua apasare se intarea. Am aerisit de vreo doua ori, am verificat eventuale scurgeri, nimic. Se simtea ca si cand ar exista inca aer in instalatie, practic apasam pedala si facea aproape toata cursa fara ca masina sa franeze (desi auzeam momentul in care placutele prindeau discul)...

Singura varianta la care ma mai gandisem si care ramasese pe lista ar fi fost ca master cylinder sa nu faca fata suprafetei noilor pistonase, in sensul in care mi-ar trebui unul mai mare care sa aiba un debit corespunzator... cel putin asta zicea mecanicul, pe net am gasit pareri asemanatoare... dar nu pentru BMW. Si nici eu nu eram de acord cu presupunerea asta pentru ca BMW are un kit Performance de frane pentru E46 (kit cu etrieri mult mai mari decat cei de 330) care nu vine la pachet cu alte modificari in sistemul de franare, asa ca nu prea inclinam catre varianta asta.

O alta varianta ar fi fost ca placutele sa nu fi fost inca rodate, desi facusem cateva sute de km bune, stratul de bed-in de la suprafata disparuse.... nu parea ca asta ar fi fost o posibila cauza.

Am facut vreo 600 km in weekend, cu aceleasi simptome, pedala moale si frana care tine abia la a doua pedala... pana azi dimineata cand surpriza - totul a revenit la normal, pedala tare si frana care te arunca in cap la simpla apasare cool.gif . Nu stiu ce s-o fi intamplat peste noapte, dar e bine ca pot sa am incredere in masina iar.

Ca atare, tind sa cred ca inca nu fusesera rodate destul... unsure.gif ... desi nu sunt la primul set de placute agresive, vechilor EBC-uri le-a luat mai putin sa se rodeze, cred ca dupa primele 200km erau OK.

Oricum, astea sunt mult-mult mai agresive, cu un coeficient de frecare de 0,65 (cel mai mare pe care l-am putut gasi), musca serios din discuri, se incalzesc ca naiba, dar te si dau cu dinti de volan la nevoie biggrin.gif .

Ah, si am fost cu masina si la dermatolog laugh.gif , i-am scos gropitele de pe caroserie (lovituri de usi, o portiera pe care am inchis-o cu genunchiul ca dormea fi-mea si n-am vrut sa fac zgomot dar m-am ales cu ditamai tabla indoita si altele mici "dobandite" in timp...)

BBo
PS: Vibratia la franare se pare ca era de la discurile vechi, probabil se ovalizasera.

Iar legat de problema cu disparitia lichidului de frana, am schimbat cilindrul receptor de pe cutie, l-am desfacut si era umed asa ca n-am mai stat la discutii si am luat altul nou, desi nici ala nu aveam mai mult de 1 an de cand il schimbasem.

Era un SACHS, in viata mea nu mai cumpar elemente de ambreiaj de la ei, am luat un FTE care echipeaza modelele noi de BMW-uri.
abuseif
eu am fost tentat de kw street comfort insa am citit pe net ca s-ar lasa arcurile pe spate dupa un anumit timp si m-am lasat pagubas.la ce pret mare au ma asteptam sa fie foarte bune.
alex230ro
Parca esti cu 68-urile acum?poate ne vedem saptamanile astea sa iti iau o rotile fata biggrin.gif am un zgomot dubios(de rulment pare) si vreau sa fiu sigur ca nu e de la cauciucuri.
BBo
Da, am 68urile. Ti le īmprumut, doar sa nu-mi dai ceva mai mic de 17 ca nu-mi intra smile.gif.

In alta ordine de idei, a revenit pedala moale la cateva zile dupa ce se "rezolvase" singura. Ma scoate din sărite rau de tot, pentru ca nu-mi explic de la ce poate sa fie. Din ce am analizat pana acum, se intampla urmatoarele chestii:
- placuta exterioară de pe partea soferului nu calcă decat pe jumatatea de disc dinspre centru (butuc)
- etrierul respectiv are/avea un mic joc transversal fata de disc, spre deosebire de cel de pe partea opusă
- jocul a īncetat odata cu arcuirea mai puternica a clemei de fixare ( cel putin la mana nu se mai simte, nu stiu cum s-o manifesta sub presiune la frānare )
- Nu se pune problema suruburilor nestranse

Ce am facut:
- dat jos toate placutele fata si inversat stanga cu dreapta
- in timpul procesului am observat ca plăcută interioară de pe partea cu probleme, care vine prinsă pe pistonas, avea clemele mai expandate/tensionate decat cealalta, fapt ce o făcea să nu stea lipită de buză pistonasului, ci se īmpingea singura in afara, ca sa Zic asa...
- am strāns clemele sa intre usor si sa stea perfect lipită de piston
- am luat un pic la pilă buzele ambelor pistoane intrucat observasem ca mai ales pe ppartea soferului nu toata suprafata făcea contact cu plăcută (hmm)
- impins la maxim in afara de cateva ori pistonasele sa se deblocheze, daca era cazul... Nici vorba, se miscau bine...
- scos discurile si analizat spatele lor, acolo placutele calcă bine..
- idem si pt modul de prindere de butuc al discurilor.. fara probleme, altfel oricum imi vibrau, dar am zis sa ma asigur....

Dupa toate astea, pot spune ca acum pedala prinde sus si tare, insa mai am momente cand mi se pare ca iar n-are forta si prinde pe la jumătate.. dar nu sunt foarte sigur... Am facut si ceva km, dar la drum īntins si fara prea multe franari ca sa vad daca calcă bine pe discuri acum.

Eu sper sa fi fost de vina clemele apela care īmpingeau plăcută contra etrierului, catre disc, necesitānd o cursa mai mare a pedalei - o data sa lipească plăcută de etrier si a doua oara sa franceze efectiv...

O alta cauza ar putea fi faptul ca mi-ar trebui un master cylinder de 330, pentru ca asta de acum e prea mic pentru a face fata volumului de lichid necesar odata cu marirea diametrului pistoanelor... Daaaaar, nu am intalnit cazuri de upgrade la frane de 330 si īnlocuire de mc... Functioneaza bine si cel de la motorizarile inferioare.

Am scris un roman smile.gif , dar poate are cineva vreo idee de la ce s-ar mai putea intampla fazele astea, ca mi-a scos peri albi upgrade-ul asta biggrin.gif
alex230ro
Tot 68-uri am si eu smile.gif vedem ne auzim zilele astea.
BBo
Surpriza mea de dimineata:




Surpriza dobitocului: si-a lasat amprentele peste tot si zona e supravegheata video.
alex230ro
mda ce sa zic deja ma gandesc cu groaza ca s-ar putea sa las compactul pe strada.
BBo
Sper sa fi rezolvat problema cu pedala, de la momentul modificărilor mentionate mai sus n-a mai facut. Presupun ca era de la clipsurile care īmpingeau placuta in afara pistonasului...
abuseif
am fost si mi=am schimbat lichidul de frana si am fost anuntat daca vreau sa imi schimb airbagul pt pasager.voi l-ati schimbat?
Mihai_AMD
CITAT(BBo @ Jul 14 2014, 07:20 PM) *
PS: Vibratia la franare se pare ca era de la discurile vechi, probabil se ovalizasera.

Iar legat de problema cu disparitia lichidului de frana, am schimbat cilindrul receptor de pe cutie, l-am desfacut si era umed asa ca n-am mai stat la discutii si am luat altul nou, desi nici ala nu aveam mai mult de 1 an de cand il schimbasem.

Era un SACHS, in viata mea nu mai cumpar elemente de ambreiaj de la ei, am luat un FTE care echipeaza modelele noi de BMW-uri.

eu credeam ca FTE e mai no-name asa, mai de duzina biggrin.gif Mi-am luat la e34 cilindru de pe cutie nou si am vrut Ate, si scria Ate pe cutie si pe cilindru Fte si m-am certat cu ala ca imi da cutie de Ate si cilindru no name biggrin.gif
BBo
Si al meu a venit in cutie TRW. E OK pana acum, stiam ca e facut chiar la mama lor, acolo smile.gif, dar m-a convins faptul ca echipeaza modelele noi, asa ca presupun ca a trecut testul increderii/fiabilitatii.

http://www.fte.de/index.html
BBo
O problema mai veche pe care am tot amanat s-o rezolv: daca o alergam sau mergeam perioade indelungate pe autostrada (peste limita legala, recunosc biggrin.gif ), manca ulei ca la balamuc. Vinovat: garnitura corpului filtrului de ulei.

Uleiul scurs ajunsese pana la cutie... rolleyes.gif
O schimb saptamana viitoare, la revizie.



De asemenea, cred ca s-a infiltrat ulei si la senzorul de la volanta, din an in Pasti decide sa nu invarta, dar la a doua cheie o ia fara probleme:



Investigam, vedem, curatam....
alex230ro
clasic M54,bine si la M42 am avut aceasi problema.
abuseif
cred ca ar trebui sa schimb si eu garnitura la vara.sper sa reusesc sa o schimb singur.
BBo
N-am mai trecut de mult pe aici..... Am inlocuit garnitura si am facut revizia. Cu ulei Motul, ca m-a māncat undeva si am zis sa vad ce-i poate pielea. Rezultat: dupa 1000km de la revizie, nivelul a coborat la jumatate pe joja.... Pai pana in februarie mai fac revizia o data in ritmul asta. Inteleg, mănāncă ulei, dar LM-ul il simteam cum scade abia dupa 5000km, nu dupa primul drum la supermarket, ca sa zic asa. smile.gif
alex230ro
ce Motul ai pus?LL04 sau 5W40 X cees
bartro
Unii zic Mo®tul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.