Siiiii...... am facut-o si p-asta

. Porneste, merge bine, face de toate.
Sa va povestesc cronologic:
- nu eram impacat cu uleiul din admisie si starea CCV, asa ca m-am mai uitat o data, nici n-am pus bine mana pe ea si am descoperit diavolul in detalii; a fost suficienta putina tensiune/presiune si si-a reliefat adevarata fata; nu stiu ce au avut in cap inginerii BMW, un asemenea plastic/cauciuc nu are cum sa faca fata temperaturii gazelor eliminate de motor

- a fost un chin cu furtunele si clips-urile originale de la furtunele CCV: heads-up pentru cine mai vrea sa faca asta in viitor - mufele originale intra la locul lor PRIN RASUCIRE, nu impingeti direct ca nu vor intra in veci, insa cu niste ulei/WD40 pe oring-uri si prin rasucire vor intra fest; am folosit niste cleme tip Renault pentru securizare (nu stiu ce nume au, dar le-am vazut pe la Renault folosite des) - sunt mai finute si nu ocupa loc

- comparatie catch can mic vs cel initial; stiu, e rosu, mai vedem ce se intampla cu el dupa teste; i-am pus niste burete de sarma desirat la baza pentru decantare ulei, desi are la intrare un baffle deja

- test furtune si valva PCV montata vertical - e destul de importanta pozitia pentru ca in pozitie orizontala nu inchide la vacuum !
Nu i-am gasit o pozitie mai buna, in alte locatii fie nu pot trage furtunele, fie e prea lung traseul si nu vreau asta. Problema la pozitionarea asta e ca imi e teama sa nu afecteze cotul de admisie si mansonul de cauciu pentru cablurile ce ies de la sigurante. Aluminiul ala se incalzeste bine de tot... ramane de testat/verificat.
Si acum impresii:
- merge bine motorul, am avut ceva emotii sa nu fi uitat vreo mufa sau sa fi facut vreo alta dandana in toata povestea asta
- vacuum crescut in carter, se simte binisor la busonul de ulei si la joja
- nu am observat crestere de putere sau ceva zvac in plus; exista totusi senzatia unei cresteri de turatie mai rapida sau poate ma insel.... mai vedem; poate mai are nevoie de timp sa-si curete uleiul ramas prin admisie

- am avut impresia unei curse mai mari (lungi) a pedalei de frana pentru primii km, de obicei e tare si tine sus, inainte imi placea ca nu prea avea cursa oricat as fi franat de puternic; si-a revenit pe final, dupa vreo 20 km parcursi si nenumarate franari, am curatat bine de tot discurile si placutele
Si ceva ciudat ce s-a intamplat in prima parte a testului, tot legat de franare: mi se aprindea becul de la ulei pe rosu (presiune) la franare mai lunga de 3 sec; era prezent timp de cca 2 sec si se stingea; am replicat fenomenul de fiecare data; repet - la franari mai lungi si/sau bruste se intampla ceva cu presiunea de ulei
- am oprit masina pentru vreo 20min cat am spalat-o, am verificat uleiul ulterior dupa ce l-am lasat sa coboare in baie - era la max; dupa a doua pornire fenomenul nu s-a mai replicat, oricat as fi incercat; am oprit-o si pornit-o si a treia oara si problema nu a mai revenit pana la final
Trebuie sa investighez asta + test de vacuum/smoke test + verificare fuel trims cu INPA (inteleg ca tot ce ar fi peste 10 inseamna pierdere de vacuum).
Am mai observat ca la 10min dupa oprire nu mai exista vacuum in carter, nu stiu daca e bine sau rau in acest moment.
Per total sunt mega multumit de modificare, chiar imi pare rau ca n-am facut-o mai demult, abia astept sa urmaresc consumul de ulei de acum incolo, desi vine iarna si iar o sa stea pe dreapta.