IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

17 Pages V  « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Si a mea...., E46 320i
bartro
post Sep 23 2019, 10:15 AM
Post #241


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Vacuum in admisie e maxim la ralantiu, 15inch hg s-ar putea sa fie o valoare normala pentru admisie la ralantiu.
In carter, daca ai CCV functional, ar trebui sa fie mai putin, nu stiu cat, dar am gasit aici ceva informatie:
https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=5068323
https://www.bimmerfest.com/forums/showpost....amp;postcount=8

" Then I measured crankcase vacuum accurately & found 9 inches of water column vacuum; well outside the 4 - 6 inches specified by BMW"
"BMW specs for the CCV are 10 to 15 millibar crankcase vacuum at idle, which converts to 4 to 6 inches of water column."

4 - 6 inch water ar fi in jur de 0.3, 0.44inHg.

Este posibil ca la tine sa scade asa mult pana se deschide valva din CCV dupa care mentine un vacuum mic (dar corect), prea mic ca sa-l poti citi bine pe ceas?

Inca un articol despre ccv, la motoarele mai noi:
https://bimmerprofs.com/crankcase-ventilation/


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 24 2019, 01:40 PM
Post #242


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



QUOTE (bartro @ Sep 23 2019, 11:15 AM) *
Este posibil ca la tine sa scade asa mult pana se deschide valva din CCV dupa care mentine un vacuum mic (dar corect), prea mic ca sa-l poti citi bine pe ceas?


Cred ca e posibil. Pentru ca scaderea e foarte abrupta - practic pun adaptorul, in urmatoarea secunda urca acul si in a doua secunda cade pe/spre 0.

Pana la urma, credeti ca e safe sa asigur ventilatia in baie din cotul de admisie ?
Las mai jos toate comentariile de pe youtube gasite legat de asta (sunt ale aceluiasi tip):

QUOTE
I have this system for a few months, after i digg much i found that this way we got unmetered air and crazy fuel trims, and sometimes i got a oil light pressure on and the car bounce when i leave the clutch to start.
The oil pressure drops because all that vacuum goes over the oil pump.
I solve this on very simple way, i run a fresh air inlet from the oil dipstick to a ''T'' after the MAF, this results all the air being metered and oil pressure its normal now, i found that the idle its so smooth that i cant really found the engine its on LOL
Go search for PCV systems and you will found that all of then have fresh air inlets, in this cars we need to found an way to insert fresh and filtered air into the crankcase and to keep the fuel trims good we need it metered, so i decide do use the unused oil dipstick nipple, and it works wonders biggrin.gif


QUOTE
Curiosly i found a small leak of oil after 5000km that is because pressure creatted on the crankcase in high rpm, so its good to check. And the fuel trims normalize after add this fresh air inlet, the fuel trims are crazy because the blow-by gases its teoricaly '''already metered air'' that gets in the engine, so if your rings are worn and let scape some more than normal blow by gases or you use some diferent specs PCV like us, the ECU adapts because it thinks there is a air leak, so the solution is, put an T after the MAF and connect it to the crankcase, so all the vaccum needed its still there but all the air needed for it its metered because it gets in crankcase via MAF air.


QUOTE
And i found that if you do the things in that without fresh inlet, the PCV cant flow out the blow by gases efficiently, creating pressure in high rpm, because the volume of blow by gases created by the engine its superior to the volume the PCV can extract because there is no circulation. In my case i see the i have vacuum in the crankcase just in idle, on high rpm i have pressure that makes oil leaks.
So i solve this by put a hose from the unused oil dipstick nipple to a T after the MAF biggrin.gif
And in case the PCV got stuck instead of blow the crankcase somewhere the excessive pressure goes into the intake boot.


QUOTE
Theorically in high rpm you only need vaccum to extract the blow by gases and generate air flow, so the vaccum needed just need to be superior to the pressure generated by blow gases and there you go.I tested it on HIGH rpm by disconecting my fresh inlet and see if it is still sucking gases and yes its sucking really good, its a pretty decent amount of air being sucked that if wasnt metered can make a lean mixture probably. No sir i connect this into the intake boot, not after the throtle, the intake boot have no vacuum, the vacuum starts after the throtle body. By T i refer that F on the intake boot yes.


QUOTE
Think with me...you have a closed bottle you can suck more air than air inside it? Lets supose that bottle have some gases inside and you need to purify the air inside it (PCV function is to avoid oil mixture and reuse the HC that passes trught rings to being reburned, this means better fuel economy theorically) if you just suck the air inside the bottle can you remove completly the gases? You probably cant because there is no flow, just vacuum. What if you put an hole in the back of the bottle? You can? Probably bacause you have flow. Just me thinking.......makes sense? So the vacuum itself i think makes nothing, the CCV systems on the BMW cant make any sense to me because of that, i already tried to understand, i already study fluid dinamycs, others PCV systems, and no one of the other systems that i study is like this, without an fresh air inlet...


QUOTE
The purpose of the PCV system its to aspirate the blow by gases....but you need an inlet and an outlet...in theory you cant remove all the gases from one bottle just by sucking...but if you suck from one side and let fresh air to get in all the gases have been aspirated...so i decided to connect one hose with an one way check valve from the dipstick into the F connector...so the inlet its filtered and metered...i still got nice vacuum on the crankcase i'm sure all the gases are getting sucked smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 24 2019, 02:21 PM
Post #243


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp






Aer tras din cot dupa debitmetru nu este unmetered, nu ar trebui sa cauzeaza 'crazy fuel trims', vad ca abia apoi a realizat asta si individul care a scris relatarea.
Carter e un spatiu comun, nu vad cum ar afecta prezenta sau nu de depresiune in tot motorul circulatia sau presiunea uleiului, there is no vacuum that 'goes over the pump' din cate vad eu.
Ca sa te asiguri ca nu trage ulei poti sa incluzi o valva unisens in circuitul. Si tot cred ca ar trebui sa fie de capacitate mica, legatura.
Nu stiu ce vrea sa spune cu 'put a T after MAF' dar cred ca vrea sa fie masurat si aer de blow-by ca sa aibe fuel trim cat mai mic. Eu nu stiu daca MAF rezista la aerul din carter care e mai mult sau mai putin curat.
Legatura Carter - PCV - galerie admisie ar trebui sa fie capabil sa duce o cantitate anuma de gaze, o indicatie buna probabil esre diametru furtunelor originale. Si da, sunt unmetered.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 24 2019, 03:43 PM
Post #244


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



QUOTE (bartro @ Sep 24 2019, 03:21 PM) *
Aer tras din cot dupa debitmetru nu este unmetered, nu ar trebui sa cauzeaza 'crazy fuel trims', vad ca abia apoi a realizat asta si individul care a scris relatarea.


Nu, era vorba de aerul reintrodus in admisie inainte de a trage ventilatia din F/cotul admisiei.
Ala se amesteca cu aerul normal tras prin admisie (asta fiind masurat) - dar in cilindri ajunge/ajungea aer curat masurat de debitmetru + aer recirculat de PCV. D-aia zicea ca avea fuel trims ca la balamuc...


QUOTE (bartro @ Sep 24 2019, 03:21 PM) *
Ca sa te asiguri ca nu trage ulei poti sa incluzi o valva unisens in circuitul. Si tot cred ca ar trebui sa fie de capacitate mica, legatura.


Da, la asta ma gandeam si eu - dar valva unisens sa permita circularea aerului in sensul COT ADMISIE => BAIE ULEI.
Invers nu, sa blocheze. Adica atunci cand apesi pedala => se deschide clapeta de acceleratie => vacuum in cotul ala de admisie => valva nu permite "tragerea" de ulei din baie.
Ci vacuum-ul creat de miscarea cilindrilor sa "traga" aer in baie prin legatura asta creata...

Dar asta se bate cap in cap cu afirmatia lui :
QUOTE
And in case the PCV got stuck instead of blow the crankcase somewhere the excessive pressure goes into the intake boot.

ohmy.gif .... nu prea vrem acest lucru

QUOTE (bartro @ Sep 24 2019, 03:21 PM) *
Nu stiu ce vrea sa spune cu 'put a T after MAF' dar cred ca vrea sa fie masurat si aer de blow-by ca sa aibe fuel trim cat mai mic. Eu nu stiu daca MAF rezista la aerul din carter care e mai mult sau mai putin curat.



Schema pt M54 e asa:


Aer de blow-by nu ajunge acolo pentru am pus valva de mai sus. Presupun ca el a vrut sa faca urmatorul lucru: vacuum-ul din baia de ulei sa "traga" aer curat din admisie (aer masurat) pt fuel trim mic.
Intr-adevar, daca ar fi invers - aerul din baie sa urce in cotul de admisie - ar fi cam nasol, desi legatura e facuta dupa debitmetru (asta nu inseamna ca nu poate ajunge, contra curentului de aspirare). Dar pe langa aer, poate urca si altceva... deci big no-no ? unsure.gif


QUOTE (bartro @ Sep 24 2019, 03:21 PM) *
Legatura Carter - PCV - galerie admisie ar trebui sa fie capabil sa duce o cantitate anuma de gaze, o indicatie buna probabil esre diametru furtunelor originale. Si da, sunt unmetered.


Da, asta am reusit sa fac cu valva asta noua comandata - folosita si de ei in SUA. Am eliminat reductiile. Folosesc furtune de 5/8 (16mm) de la capacul valvelor => catch-can => valva PCV => distribuitorul de pe admisie.
Am numai prinderi de 16mm, acelasi diametru ca si cele originale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 27 2019, 12:12 PM
Post #245


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



A venit valva.

Pt posteritate - e de plastic (puteam sa jur ca e de metal), diametru de prindere - 16mm.
Nu se compara ca flow cu cea gasita initial de mine (de la GM).



Ramane doar sa imi mai fac curaj pt montaj si sa gasesc pozitionarea corecta - furtunuri cat mai scurte + asta:

QUOTE
So I watch your video and discovered that not only does the pvc value needs to be facing the right direction, but mainly I must say that the check valve itself also should be facing vertical in place to work properly , meaning the (ball type) that's inside the check valve should be on top so it's closed even with just a little vacuum on it (idle).. (gravity is keeping it down closed ) however when thottle is increased the slightest vacuum increases enough that the valve opens (ball is pushed up) at that bmw recommended vacuum pressure .. if it's the wrong check valve (light duty ) or its laying horizontal the valve will never be closed( ball type) .. It will stay open at idle and uses engine vapor (incomplete combustion) that causes idle surges when warming up at cold starts only. When icv is fully opened at operating tempertures, restarting with this warm engine now, everything is fine until the next morning start ..other out there when you realize how a check valve works then you'll understand that it must be upright and pressure must open it at the right time .. that's why there's different pressures for different models... FIXED! THE RIGHT CHECK VALVE , ARROW TOWARDS VACUUM , VERTICAL INSTALLED.



M-a convins si ventilarea blocului (baia de ulei) prin cotul de admisie dupa debitmetru. E mai complicat intrucat furtunul de vacuum are 7mm, joja are 10mm (desi exista pareri si pt 12mm) si nu exista supapa unisens cu dimensiuni diferite de prindere. mellow.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Dec 13 2019, 07:49 PM
Post #246


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,476
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Siiiiiii ?


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Dec 15 2019, 07:28 PM
Post #247


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



Si........ nimic. sad.gif
A venit ursul, frigul, n-am mai avut timp de nimic. Garaj n-am, sa pot mesteri... Venea si ITP-ul, n-am vrut sa risc.

In plus, am gasit al naibii de greu furtunele necesare - de 16 si 19mm. Numai peste d-alea de gradinarit dadeam, oriunde intrebam.
Intr-un final am dat de un magazin dubios smile.gif, dar aveau ce trebuie: http://bazatehnica.ro/

Poate lucrez ceva in vacanta asta de sarbatori... sper.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Apr 24 2020, 12:59 PM
Post #248


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



4 luni mai tarziu, tot nimic biggrin.gif.
Incerc sa-mi fac curaj, dar tot am unele retineri in a face modificarea asta. Plus ca n-am gasit un T cu care sa fac legatura de vacuum catre joja.

Intre timp, am studiat problema temperaturii la care functioneaza motoarele astea = 97*C deschide termostatul unsure.gif . Poate ajunge chiar si la 115*C in aglomeratie.
Multi zic ca sunt temperaturi prea mari, mai ales pt ulei care ajunge la 135-140*C blink.gif

Generatiile vechi de motoare functionau pe o plaja mult mai redusa de temperaturi (80-90*C). Si ma refer la M50/M52, nu mai zic de M20 care imi deschide la 80*C.
Problema e ca spre deosebire de M50/M52, M54 are termostat controlat electronic si nu poate fi inlocuit cu unul care deschide mai devreme.

Am gasit o tentativa de a-l manari pe un forum rusesc, dar na.... de experimente nu am chef smile.gif. Functioneaza doar cu varianta de la BEHR.



De frunzarit, daca aveti timp in izolarea asta:
https://www.bmwfanatics.ru/forumvb/viewtopi...b1deed5ce7c8315

Go to the top of the page
 
+Quote Post
elvislorin
post Apr 24 2020, 02:33 PM
Post #249


Cazan owner
*****

Group: Members
Posts: 1,516
Joined: 19-September 07
From: Severin
Member No.: 1,153
Car: E28 525i
Engine: M50B25 192 CP



Referitor la inchidere...probabil ca nu ai butuc pt cheie pe partea pasagerului si e ceva electronic...ma gandesc la partea electronica a incuietorii de la usa soferului...daca o sa sapi un pic pe net, o sa gasesti multe informatii pentru ca e o problema des intalnita


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Jul 14 2020, 10:51 AM
Post #250


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54





Tot ce-am mai reusit sa fac e sa schimb rotile de iarna, lucru care mi-a luat 2 zile laugh.gif
Pentru ca daca tot am dat roata jos, ia sa vad cum mai stam cu franele, si daca tot umblu la frane, ia sa curat si rugina de prin zona/re-gresez/etc. Daca tot am ajuns aici, ia sa mai ridic putin masina ca s-au mai asezat arcurile si tot asa la fiecare roata = un weekend intreg. rolleyes.gif
Attached thumbnail(s)
Attached Image
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jul 14 2020, 12:46 PM
Post #251


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (BBo @ Apr 24 2020, 12:59 PM) *
Intre timp, am studiat problema temperaturii la care functioneaza motoarele astea = 97*C deschide termostatul unsure.gif . Poate ajunge chiar si la 115*C in aglomeratie.
Multi zic ca sunt temperaturi prea mari, mai ales pt ulei care ajunge la 135-140*C blink.gif

Termostatul se poate deschide cand vrea ecu motorului, conectorul de pe carcasa e legat de o rezistenta electrica, ceva care permite deschidere sub o temperatura cand s-ar deschide pasiv. Mai degreaba as zice ca temperatura la care actioneaza termostat de unul singur este doar de urgenta / avarii.
M54 al meu tine, dupa afisaj OBC, temperatura fix la 90 de grade..


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 7 2020, 09:24 AM
Post #252


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



Am cam neglijat-o in ultima vreme, dar luna asta vreau sa ma apuc de rezolvat una-alta pe la motor:
- am de schimbat garnitura la capac tacheti cu aia originala
- cea mai mare bataie de cap: sistemul CCV- il desfac tot sa vad in ce stare e; am prins curaj de la bart smile.gif si vreau sa scot si joja sa vad daca e blocata scurgerea de la CCV; o sa vad la fata locului daca am loc/curaj sa montez PCV cu catch-can sau comand si eu setul ala de la Valeo
- am mai vazut un tampon rupt la pompa de aer, suruburi ruginite pe la termostat, cred ca imi scartaie si o curea

Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 22 2020, 07:27 PM
Post #253


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



Cand te mananc in c*r martea, iti faci de lucru. rolleyes.gif

M-am apucat de CCV, primul semn "rau" a fost cand am gasit furtunul de la joja foarte flexibil, iar joja perfect curata, nici urma de blocaj/infundare.


I-am urat de toti sfintii lui Hans si Schultz pana am reusit sa scot corpul diafragmei. E imposibil sa o faci daca nu tai furtunele, nu mai vorbesc sa le pui la loc. Nu cred ca e posibil fara sa dai admisia jos sad.gif .
Bineinteles ca nu avea nici pe dracu' :



Furtunurile au ceva depuneri probabil normale, dar nu erau friabile. Macar am reusit sa nu rup nicio mufa, mi-am propus sa le refolosesc la conectica odata cu furtunele noi.


Test fitting, mai trebuie sa tai din furtunul care iese din capacul tachetilor, dar nu foarte mult, vreau sa fie cat mai invizibila modificarea astfel incat cele doua furtunuri sa se imbine sub accesorii unde nu e foarte vizibil.
Catch can-ul e mare, nu m-a gasit noaptea impacat ca ii voi gasi un loc sub capota. Daca aveam E39 sau X5 nu-mi faceam griji, dar la E46 e inghesuit totul. sad.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 23 2020, 08:18 AM
Post #254


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





Chiar ca arata curat. dupa 3xx.xxxkm?


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 23 2020, 07:38 PM
Post #255


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



Continuat cu schimbat garnitura capac tacheti.

- ce inseamna intretinere obsesiva biggrin.gif



- motivul principal al operatiunii - ulei la bujia 3 si ceva mai putin la 5 si 6


- comparatie garnitura OE vs Victor Reinz



- si ceva funny: "sudura" BMW cu alama



Devine tot mai clar ca catch-can-ul meu e prea mare, imi trebuie unul mai mic. Maine montez restul pieselor la loc si incerc sa vad daca totusi gasesc vreun loc pentru el, altfel ma bate gandul sa-l iau pe asta:
https://www.thespeedshop.ro/product/oil-catch-can-0-3l/

Are intrari de 10 si 15 in timp ce restul de marimea asta au numai de 10, o sa folosesc 15 pentru prinderea directa a furtunului, fara alte reductii. Plus ca nu mai are prostia aia de nivela, e un stres in plus pt etanseitate.

E acelasi, dar n-are pe negru, iar rosu e bleah.
https://race-shop.ro/oil-catch-tanks-oct/82...51-culoare-rosu

@bart: da, a fost CCV-ul original, am aproape 340K.

This post has been edited by BBo: Sep 23 2020, 07:39 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 24 2020, 07:18 PM
Post #256


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



S-au mai intamplat chestii azi, am mai curatat, vopsit, inlocuit una-alta.

Distribuitorul ala de vacuum de pe admisie era plin de ulei dry.gif . Am o nelamurire cu valva unisens din spatele admisiei unde am inlocuit furtunul de vacuum, in pozele de pe net o gasesc pusa invers, dar dpmdv nu are sens, pompa de aer trage vacuum din admisie deci sensul ar trebui sa fie admisie->pompa->evacuare (cu sectiunea neagra spre pompa), si nu invers cum vad pe net (negru spre admisie). Mai studiez.

Am comandat catch can-ul mic, azi am potrivit furtunele, se potrivesc la fix cu mufele originale, nu am decat o mica reductie de la 19->16mm, dar am gasit o solutie finuta cu o reductie de cupru de la instalatii termice/Dedeman si nu obsctructioneaza deloc avand doar 1mm grosime (in CCV se facea trecerea de la 18 la 16mm).

Abia astept sa ii dau prima cheie in noua configuratie biggrin.gif



This post has been edited by BBo: Sep 24 2020, 07:21 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 24 2020, 09:50 PM
Post #257


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Pompa de aer la e39 e undeva sub bara, iar linia vacuum prin supapa și electrovalva deschidă aceea valva pe galerie de evacuare că sa circula aer de la pompa in evacuare. Nu trage pompa din admisie. Ar avea un debit foarte mic prin furtunasul ăla.
Cel puțin așa am īnțeles eu sistemul.

Mașina mea e la jumătate de km (oare) și arată mai rău, era și ciupita membrana ccv.
Ma īntreb dacă pe langa rulaj, care mai sunt factori la așa ceva.
Frecventa de schimb ci calitatea uleiului sigur, pe poate și drumuri scurte vs lungi, circulație īn oraș vs afară.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 25 2020, 09:23 AM
Post #258


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54





M-am lamurit aseara - am gandit eronat, intr-adevar pompa nu trage din admisie, ci vacuumul il trage admisia din pompa. De ce ar trage aer de pe pompa nu prea inteleg in acest moment smile.gif. Adica stiu ce face SAP-ul - suge aer din atmosfera pentru a-l introduce in evacuare pentru reducerea noxelor in primele moment de functionare a motorului - atunci cand amestecul e mai bogat. Dar unde intervine vacuumul aici si ce face, nu prea inteleg. In fine, pentru viitor daca mai citeste cineva, valva asta unisens tre' sa stea cu sectiunea neagra spre admisie.

Legat de utilizare vs stare motor - intr-adevar, nu am utilizat-o in oras, am luat-o la 159.000km si a fost masina de drumuri lungi, cu schimburi de ulei pana in 10K km.
Recunosc ca mai folosesc aditivi - si de ulei (mos2, ceratec - dar astia nu influenteaza curatarea ci strict ungerea), si de benzina.

Totusi tind sa cred - dupa ce am mai citit una-alta - chiar daca nu era perforata in sine, e posibil ca CCV sa nu mai fi fost etansa - diafragma sa traga aer pe langa. Altfel nu se explica cantitatea de ulei din admisie, din ce am vazut pe distribuitorul ala de vacuum imi e clar ca neavand alte scurgeri - consumul e de la ulei ars la greu. Mi-ar fi placut sa dau si admisia in sine jos sa o curat, dar la momentul asta e o operatiune care ma depaseste.


Attached thumbnail(s)
Attached Image
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Sep 25 2020, 10:57 AM
Post #259


zijdelings geļnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,950
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (BBo @ Sep 25 2020, 10:23 AM) *
ci vacuumul il trage admisia din pompa.

Vacuum e doar o comanda pentru clapeta / valva / supapa de pe galerie de evacuare. Similar cu supapa egr la diesel. Eu nu pot sa-mi explic de fapt de ce ar fi nevoie de valva uni-sens alb-negru, nu pare partea din design initial. Poate e o protectie in caz ca se defecteaza valva pe evacuare, sa nu impinge gaze in admisie.
Fluxul de aer facuta de pompa intre in integritate in evacuare. Cat timp merge pompa, valva pe galerie trebuei sa fie deschisa. Odata cu oprirea pompei, valva se inchide. Scopul ar fi unul ecologic, incalzire ma rapida de catalizatoare datoria oxigenul in plus. Un fel de suflat in carbune de gratar.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BBo
post Sep 25 2020, 07:51 PM
Post #260


91% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 980
Joined: 7-March 07
Member No.: 732
Car: E30|E46
Engine: M20|M54



Siiiii...... am facut-o si p-asta biggrin.gif. Porneste, merge bine, face de toate.

Sa va povestesc cronologic:
- nu eram impacat cu uleiul din admisie si starea CCV, asa ca m-am mai uitat o data, nici n-am pus bine mana pe ea si am descoperit diavolul in detalii; a fost suficienta putina tensiune/presiune si si-a reliefat adevarata fata; nu stiu ce au avut in cap inginerii BMW, un asemenea plastic/cauciuc nu are cum sa faca fata temperaturii gazelor eliminate de motor



- a fost un chin cu furtunele si clips-urile originale de la furtunele CCV: heads-up pentru cine mai vrea sa faca asta in viitor - mufele originale intra la locul lor PRIN RASUCIRE, nu impingeti direct ca nu vor intra in veci, insa cu niste ulei/WD40 pe oring-uri si prin rasucire vor intra fest; am folosit niste cleme tip Renault pentru securizare (nu stiu ce nume au, dar le-am vazut pe la Renault folosite des) - sunt mai finute si nu ocupa loc


- comparatie catch can mic vs cel initial; stiu, e rosu, mai vedem ce se intampla cu el dupa teste; i-am pus niste burete de sarma desirat la baza pentru decantare ulei, desi are la intrare un baffle deja


- test furtune si valva PCV montata vertical - e destul de importanta pozitia pentru ca in pozitie orizontala nu inchide la vacuum !


Nu i-am gasit o pozitie mai buna, in alte locatii fie nu pot trage furtunele, fie e prea lung traseul si nu vreau asta. Problema la pozitionarea asta e ca imi e teama sa nu afecteze cotul de admisie si mansonul de cauciu pentru cablurile ce ies de la sigurante. Aluminiul ala se incalzeste bine de tot... ramane de testat/verificat.


Si acum impresii:
- merge bine motorul, am avut ceva emotii sa nu fi uitat vreo mufa sau sa fi facut vreo alta dandana in toata povestea asta
- vacuum crescut in carter, se simte binisor la busonul de ulei si la joja
- nu am observat crestere de putere sau ceva zvac in plus; exista totusi senzatia unei cresteri de turatie mai rapida sau poate ma insel.... mai vedem; poate mai are nevoie de timp sa-si curete uleiul ramas prin admisie smile.gif
- am avut impresia unei curse mai mari (lungi) a pedalei de frana pentru primii km, de obicei e tare si tine sus, inainte imi placea ca nu prea avea cursa oricat as fi franat de puternic; si-a revenit pe final, dupa vreo 20 km parcursi si nenumarate franari, am curatat bine de tot discurile si placutele tongue.gif

Si ceva ciudat ce s-a intamplat in prima parte a testului, tot legat de franare: mi se aprindea becul de la ulei pe rosu (presiune) la franare mai lunga de 3 sec; era prezent timp de cca 2 sec si se stingea; am replicat fenomenul de fiecare data; repet - la franari mai lungi si/sau bruste se intampla ceva cu presiunea de ulei
- am oprit masina pentru vreo 20min cat am spalat-o, am verificat uleiul ulterior dupa ce l-am lasat sa coboare in baie - era la max; dupa a doua pornire fenomenul nu s-a mai replicat, oricat as fi incercat; am oprit-o si pornit-o si a treia oara si problema nu a mai revenit pana la final

Trebuie sa investighez asta + test de vacuum/smoke test + verificare fuel trims cu INPA (inteleg ca tot ce ar fi peste 10 inseamna pierdere de vacuum).
Am mai observat ca la 10min dupa oprire nu mai exista vacuum in carter, nu stiu daca e bine sau rau in acest moment.

Per total sunt mega multumit de modificare, chiar imi pare rau ca n-am facut-o mai demult, abia astept sa urmaresc consumul de ulei de acum incolo, desi vine iarna si iar o sa stea pe dreapta.


Go to the top of the page
 
+Quote Post

17 Pages V  « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 12:31 PM