Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E46 318d
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
bartro
QUOTE (TiL @ Feb 12 2016, 10:51 PM) *
Ca sa fie si o veste buna, aparent bujiile sunt ok.

QUOTE (alex230ro @ Feb 17 2016, 09:25 PM) *
si eroare bujii.


Cum e pana la urma cu bujiile?
alex230ro
am sters eroarea si a reaparut,so bujii sau releu bujii - de fapt asa si zice pe acolo

mai exact

8 - Glow Device

Glow plugs also glow relay defect

so ceva de genul

101- Boost Control

Negative control deviation / Boost pressure too high(low?!)

ceva cu erori asemanatoare dar alte simptome


http://www.e46zone.com/forum/topic/40668-3...-after-3200rpm/


a si bonus valorile de la AFM erau in garla..
TiL
https://www.youtube.com/watch?v=m2TuyqTSZgM
Vad ca exista eroare pentru fiecare bujie. Noi am primit eroare glow plug module.
Arata acolo si nu-sh ce siguranta de verificat in compartimentul motor.


Inca un fimulet interesant care arata unde-i siguranta releului de bujii, tocmai in torpedou
https://www.youtube.com/watch?v=K_ag_FQvSMY
bartro
Siguranta are?
TiL
Are o intarziere, dupa pornire dureaza cateva secunde pana cand incepe sa incarce. Se simte in mersul motorului si se vede in intensitatea farurilor momentul in care 'cupleaza'
Azi a facut o exceptie, a intarziat cam un minut, ca am apucat sa vad becul rosu in bord, am intrat in meniul de test, am vazut tensiunea 11.9 , deci mergea pe baterie. Dupa cateva secunde a inceput sa incarce 13.8-13.9 . Dupa 5 km a sarit la 14.2-14.3

Sa fie un releu care comanda excitatia nitel bulit?
Ma mai intreb de ce la fazale obisnuite la care incarcarea intarzie doar cateva secunde nu se aprinde becul in bord. Am verificat si tensiunea in secundele alea e maxim 12.5, deci ar trebui sa se aprinda becul.
bartro
Ai uitat?
QUOTE (TiL @ Feb 8 2016, 02:42 PM) *
Trebuia sa mai dau si 280 lei pe rotor dar n-am mai avut de unde. Rotoru-i batut in cap si descentrat, deci colectorul nu se mai invarte rotund. O sa afecteze periile, dar acum n-am ce-i face.

Poate de acolo e.
TiL
nu-sh ce sa zic... e prea brusca evolutia, de la a nu incarca deloc la incarcare ok.
Cand aveam colectorul dus la E28, incarca din ce in ce mai prost, pana cand s-a mancat colectorul undeva la 80%, ca rezultat tensiunea debitata a scazut sub 13.x si s-a aprins becul in bord permanent, eventual se mai stingea daca turam motorul.

Trebuie sa mai zic ca nivelele de incarcare de azi dimineata 13.8-13.9 respectiv 14.2-14.3 erau stabile, adica tensiunea era aceeasi si la relanti si in ture. Asta exclude periile/colectorul.

Banuiesc ca nivelul initial de incarcare 13.9 V se datora bateriei nitel descarcate la pornire? Ori alternatorul asta are doua nivele de putere si era pus pe primul nivel pana bagat si treapta a doua? laugh.gif
Posibil sa aberez, dar ma gandesc la tot felul de scenarii, din moment ce am vazut ca intra doua fire , probabil ambele de excitatie, nu doar unul cum stiam ca-i normal.

Paranoia mai porneste si de la faptul ca nu se aprinde rosul desi cateva secunde incarcarea nu merge imediat dupa pornire. Deci cumva masina asta stie ca-i normal sa nu incarce din prima ?
Cand cupleaza incarcarea parca se aude si un zgomot, gen releu.


bartro
Pai tocmai, cand periile nu fac contact nu merge nici becul de alternator. Nu exista circuit prin care sa se duce curent.
Cel putin, la alternator clasic.
TiL
Cred ca becul are mai degraba treaba cu tensiunea de incarcare, sa fie peste 13.8 sau ceva de genul, dar nu cu continuitatea perie/colector.

La E28, cand era colectorul pe duca, tensiunea de incarcare varia odata cu turatia (normal, din moment ce o buna parte din colector era mancata). cand s-a ros atat de mult incat la relanti nu mai putea sa produca pragul minim, se aprindea becul in bord, bec care se stingea cand turam motorul...



Edit: desi... s-ar putea sa ai dreptate, la inceput parca becul in bord era palid si eu credeam ca-i normal, nu prea se observa.
Daca-i asa, inseamna ca problema e la releul de incarcare/perii/colector, cum ziceai.
bartro
La E28 nu cred ca era ceva inteligent acolo.
La E46 posibil sa fie:
http://www.e46zone.com/forum/topic/41768-b...;comment=615703
TiL
Uuu, deci am intuit bine, ca e facut sa nu incarce la pornire.
Uite ce zice de alternatoarele "cu doi pini in fund"
QUOTE
Start load response function:

This function is intended to shorten the engine starting procedure particularly at low ambient temperatures. The task of the function is to eliminate a braking torque acting on the engine as the result of full excitation and current output. As a result, during the first few seconds the load current is limited to 0 A in order to achieve the full power output in the following few seconds increasing at a rate of 10 A per second.
bartro
Da. Cica pentru o pornire mai usoara, sa nu stresezi motorul abia pornit.
TiL
Da, spunea si Nick ceva de alta inventie cu acelasi scop: ambreiaj pe fulia alternatorului.
bartro
Crazy.
Fac alternatoare capabili de sute de amperi si apoi trebuie limitat curentul. Cea de la E12 de 55A ce are.
andy_e34
S-o stapanesti sanatos si fara probleme TIL!. Ca sfat, verifica clapetele de plastic din admisie si schimba-le cu unele de metal fixe!. Neaparat sa faci asta, ca ''altii'' au patit-o si e nasol!! se desprind, se pulverizeaza si ti le trage pe admisie in motor!!!

De altfel, spor!!!
TiL
Multumesc!
N-am studiat chestiunea, am inteles de la colegi ca 318-le nu ar avea clapetele alea.


Bart, E12-le nu are toate balariile electrice, resou sub fund, motorase pe la fiecare clapeta, geamuri electrice....
bartro
14V x 55A = 770W.
Geamuri si clapete nu consuma tot timpul, pentru asta e baterie, buffer de energie electrica. Resoul da, dar cat sa fie. Eu cel putin nu stau bine pe sute de W.
TiL
Ba stai bine, cu conditia sa fie denumiti cai putere biggrin.gif
bartro
W, nu kW, adica.
TiL
QUOTE (bartro @ Mar 8 2016, 03:48 PM) *
14V x 55A = 770W.


Adica aprox 1.05 cp.
Adica electromotorul trebuie sa bata o parte din puterea asta, plus puterea necesara sa invarta motorul.
In conditiile in care electromotorul de tractor (4.7litri diesel) are doar 4cp, unul de masina ar trebui sa fie pe la 1cp. Aproape ca-l pune-n fund doar alternatorul.
bartro
La turatie mica de pornire mai mult ca sigur nu face mare treaba, alternatorul, nu consuma atat.
La 2002 parca avea 0,8cp, la M30 parca 1cp, electromotorul.
TiL
QUOTE (bartro @ Mar 9 2016, 11:02 AM) *
La turatie mica de pornire mai mult ca sigur nu face mare treaba, alternatorul, nu consuma atat.

Asa-i, dar si daca mananca 20% din putere doar alternatorul, tot e mult.
TiL
Aproape 4000km, consumul pe ultimul plin a sarit la de la 5.85 la 6.2, ca am condus-o mai normal, fara multe menajamente. Per total 5.97.
Pe bord media s-a dus de la 5.7 la 5.8.

Dupa primele doua plinuri emissile calculate de sprit monitor erau 154g/km, foarte aproape de cele 155 din carte.
Acum se duce spre 160.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/744311.html


Articulatia fata bate zdravan, posibil si ceva pe spate.
TiL
Aseara am facut pana prostului fix cand intram in benzinarie. Nu mai alimentasem de 1125 km biggrin.gif Bordul arata ca mai duce 31km

Ma gandesc la articulatia fata, ca hodorogeste in ultimul hal. Sa iau bascule complete sau pivoti la bucata pe care sa-i presez in bascule.
Cu pivotii ies aproape de 10 ori mai ieftin. Dar restul banilor ar trebui dati probabil pe asa ceva:
https://www.youtube.com/watch?v=sPYDuuj_2Kg
http://sculeexpert.allshops.ro/produs/1308...92810.2054.html

Mai trebuie sa gasesc si o furca de scos pivotii.

Pareri, idei?
alex230ro
cica merge treaba cu pivotii ,doar ca se scot cu presa cu cu furca.erau cativa care faceau asta.
xox
Verifica flansele de la amortizoare daca hodorogeste tare. Am patit la fel la rsp, se auzea tare pe dreapta si-am aflat apoi ca e "boala" lor. Nah, nu stiu cum suna la tine, dar la mine era o chestie gen metal pe metal, dar pronuntat si infundat, habar nu am cum sa explic laugh.gif
bartro
QUOTE (xox @ May 8 2016, 12:54 AM) *
metal pe metal, dar pronuntat si infundat, habar nu am cum sa explic laugh.gif

Suna a ceva muzica metal
TiL
E cantec de pivoti la mine.

Alex, tocmai despre presa de extras pivoti din bascule sunt cele doua link-uri puse de mine. Dar e 11 milioane presa.... Mai pun furca de extras pivoti, desi pentru asta cred ca pot sa improvizez ceva cu fiarele pe care le am in curte si cu flexul.

Daca stiti unde pot gasi prese/extractoare de-astea mai ieftine, astept cu nerabdare biggrin.gif E doar 110$ pe Amazon....
http://sculeexpert.allshops.ro/produs/1308...92810.2054.html
TiL
Am ramas cu masina incuiata, cheia nu o mai deschide prin telecomanda. Butucul din usa nu merge , nu incuie nu descuie.
Aparent touring-ul nu are inchidere cu cheie la portbagaj, deci nu pot sa incerc acolo. Nici la usa pasager nu are.

Presupun ca bateria cheii e dusa. Sunt multi care zic ca daca schimb bateria trebuie sa resincronizez cheia cu masina, proces ce ar presupune masina descuiata.
Asa ca mi-e teama sa merg sa schimb bateria. Ma gandesc intai sa improvizez o alimentare in paralel cu 3 V a cheii sa descui usa si apoi vad eu.

Pe net vad destule filmulete mai mult sau mai putin credibile care zic ca au schimbat bateria si e ok.
Altii comenteaza ca trebuie pus acumulator, nu baterie.
https://www.youtube.com/watch?v=wOP3DZBuhz4
https://www.youtube.com/watch?v=UqgJrgXCVQU

Am sunat la diagnozasector5.ro au zis ca nu pot sa ma ajute pana nu descui masina. Cheia m-ar costa 100E si mi-ar gasi un infractor sa deschida usa pentru 250 lei. Enorm.
drujbex
nu cumva e dusa bateria masinii?
cica poti deschide capota daca scoti atent narile.
am mai auzit 'povesti' cu scosu' semnalizatoarelor (alea de pe aripi) si dat curent pe-acolo ...

tocma ce-am vorbit cu un coleg cu experienta first hand la propriul e46:
el a ales varianta in care "cracanezi usa" desfacand chederul in partea de sus si bagat un lemn ceva si apoi folosit o sarma tare ca sa prinda 'clanta' dinauntru...

de pe alt forum, din nou se pare 'experienta first hand' (daca ai ramas fara baterie la masina nu la telecomanda): "Am scos semnalizarea de pe lateral stanga (multumesc B50XXL) si am legat la soclul ramas liber ceva fire smulse dintr-un cablu de retea si legate la baterie. Astfel am alimentat jmecheria si am reusit sa deschid masina cu cheia "
xox
Metoda cric:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...et-into-the-car
Metoda lampi:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...-is-locked-HELP!

Am vazut aplicata manevra pe un E32 cu lampile de la numar, un contact scurt si s-a deschis.

Cu telecomanda... eu am schimbat bateria si a mers, dar aveam si a doua cheie (just in case, ca yalele erau ok). Stiu ca se reprogrameaza singura cand o pui inapoi in contact dar pentru centralizata nu conteaza. Codul e pentru motor, sa-l pornesti. Ea e codata oricum pe frecventa centralizatei.
bartro
Trebuie sa fie posibila o deschidere mechanica. La E32 procedura era cam asa; ridici maner, pui cheie si o invarti cat poti. In felul asta se actiona mechanic sistemul de inchidere.

QUOTE (TiL @ May 12 2016, 01:51 PM) *
Altii comenteaza ca trebuie pus acumulator, nu baterie.

E acumulator. Din manual: In jedem Zentralschlussel ist ein langlebiger akku, der warhend der farht automatisch in zundschloss aufgeladen wird.

Pentru e39:
http://www.bimmerfest.com/forums/showpost....amp;postcount=6
TiL
QUOTE (bartro @ May 13 2016, 08:32 AM) *
Trebuie sa fie posibila o deschidere mechanica.

Yep, cu cheia de roti de la un Nissan. Verificat aseara, a mers, m-am ales cu mana putin zdrelita ca am uitat sa ba bandajez inainte.
Am dat 50 lei pe un geam, multumesc Interceptor pentru hint. Acum ma apuc sa-l schimb, sper sa ma descurc. Si sa curat restul cioburilor din masina.

Poate ca metoda cu scosul narilor sau triplei era mai potrivita, cu conditia sa ajung undeva sa iau curentul de la baterie si sa-l pun la loc. Cum bateria e in dreptul triplei in portbagaj, poate m-as fi putut strecura.
Si metoda cric, cea mai potrivita, dar trebuie sa vad daca e aplicabila la E46.

Bateria masinii era ok.

Cracanatul usii nu ar fi functionat. Cand masina e incuiata, nu functioneaza nici butonul de deblocare a usilor de pe consola centrala, nici nu merge sa tragi de manerul usii din interior ca sa deblochezi usa. De ce, nu stiu. Treaba asta o cam stiam, ca mai experimentasem, dar nu eram sigur.
A trebuit sa intru in masina pe geam, sa pun contact, moment in care s-a deblocat doar usa soferului. Apoi de la butonul de pe consola centrala am descuiat toata masina.

Metoda prin tripla, am vazut-o pe net, dar nu m-am interesat in detaliu, nu stiu daca ar fi mers. Plus ca la touring ar putea fi diferente.

Acel link (pentru E39) e valid la orice masina cu butucul din usa bun. Dar la mine nu merge incuietoarea de pe usa. Adica am exact problema asta: https://www.youtube.com/watch?v=pmCC1F5lUU4




drujbex
ai dreptate - am discutat mai pe indelete cu colegu' si se pare ca da, odata ce masina e 'armata', n-o deschizi nici tragand de manerul interior, nici apasand pe butonul de pe consola. el (o sa fie SF dar se jura ca asa a facut!) a legat cheia de o sarma ft rigida, a cracanat usa pasagerului, a bagat cheia in contact (!) si a si rotit-o in prima pozitie (!!!) - respectiv cea care 'dezarmeaza' - si apoi a apasat pe butonul de pe consola...
bartro
si tot timpul isi tinea berea cu mana dreapta
MeHigh
normal ca berea era in dreapta, cu stanga fuma si ar fi varsat berea daca o tinea cu aceeasi mana smile.gif
TiL
Stiam eu ca-i complicat.
Mai bine spargi geamul si-apoi dai cu matura si aspiratorul juma de zi.
Ma intreb daca merge si metoda cric + scurt la un plus permanent. Ar cam insemna ca masina se descui singura in parcare daca o lasa bateria.


Am curatat bine usa de orice ciob si-am pus geamul la loc. N-am mai verificat butucul cheii, ca trebuia sa dau jos airbagul si era tarziu.
Am pus totul la loc, plus o surubelnita care a ramas in usa conf (9).gif
xox
Bine ca nu esti chirurg lgh (24).gif
TiL
laugh.gif
De fapt in sinea mea am vrut sa ma asigur ca o s-o mai desfac o data, sa verific si butucul cheii.
bartro
La a ta merge ventilator ac? A mea e mort. Para să fie ceva fitos cu pwm.
TiL
Pwm? Inca nu stiu daca porneste ventilatorul si cand.
bartro
Pulse width modulation. Ast daca are 3 fire, 2 mai groase pentru alimentare si una mai subtire pentru control PWM.
Despre regimul functionarii am gasit cam asa:
************
The electric cooling fan is now controlled by the ECM. The ECM uses a remote power output final stage (mounted on the fan housing)
The power output stage receives power from a 50 amp fuse (located in glove box above
the fuse bracket). The electric fan is controlled by a pulse width modulated signal from the
ECM.
The fan is activated based on the ECM calculation
(sensing ratio) of:
• Coolant outlet temperature
• Calculated (by the ECM) catalyst temperature
• Vehicle speed
• Battery voltage
• Air Conditioning pressure (calculated by IHKA
and sent via the K-Bus to the ECM)
NOTE: If the ECM indicates a fault check the fan for freedom of movement
After the initial test has been performed, the fan is brought up to the specified operating
speed. At 10% (sensing ratio) the fan runs at 1/3 speed. At a sensing ratio of between 90-
95% the fan is running at maximum speed. Below 10% or above 95% the fan is stationary.
The sensing ratio is suppressed by a hysteresis function, this prevents speed fluctuation.
When the A/C is switched on, the electric fan is not immediately activated.
After the engine is switched off, the fan may continue to operate at varying speeds (based
on the ECM calculated catalyst temperature). This will cool the radiator down from a heat
surge (up to 10 minutes).
*************
TiL
Intre timp am constatat ca ventilatorul vuieste cam o secunda dupa ce opresc motorul, daca e cald afara si am mers cu AC pornit prin trafic.

In alta ordine de idei, masina asta e atat de desteapta incat daca ti se arde un far sa aprinda pozitia de pe partea respectiva, ca la masinile americane?
Aseara am pornit si pozitia stanga nu mergea. S-a aprins martor in bord, iar cand lasam pe pozitii se aprindea fad (ii dadea mai putin de 12V) becul de semnal. Semnalizarea mergea corect. Daca aprindeam farurile, semnalul stanga se stingea (farurile erau ok). Martorul ramanea aprins.


Dupa cateva minute s-a stins martorul, presupun ca si-a revenit si pozitia stanga - n-am verificat.
xox
Asta suna a contact imperfect? Verifica integritatea cablurilor! (sau da-i cu WD40 pana topesti mufa tongue.gif trebuia sa fac si eu o gluma) - legat de faruri. Si da, ai un indicator in bord care-ti arata care bec e ars.
xox
nvm, sunt sigur ca stiai hidden features tongue.gif
TiL
Ah? Care hidden features?

A contact imperfect imi suna si mie, dar parca prea ar avea logica sa mearga as designed. Mai ales ca atunci cand dadeam semnal, cand se stingea becul intermitent se stingea de tot, nu ramanea nitel ingalbenit.

Despre martorul din bord, la cum arata as fi crezut ca e dusa faza scurta de pe stanga, dar de fapt era dusa doar pozitia.
xox
Dubita ta e fl, eu aveam nfl, dar stiu ca toate au meniul ala ascuns, anyway martorul ala nu stiam ca e legat si de pozitii. Da' mi se pare normal, ca tre sa stii pe care parte nu bate ceva sau altceva.

Este un meniu ascuns, tii apasat pe reset si dai stanga-dreapta de celalalt, nu mai tin minte care era ordinea. Da-i un google dupa "E46 hidden menu" sau ceva de genul asta.
xox
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...rets-of-the-E46

E imposibil sa nu fi citit si tu asta tongue.gif
TiL
Culmea, n-am citit. Incerc sa-mi fac timp.
TiL
187300 km
(falsi, ca-s dati cu vreo 130000 inapoi)

Schimbat ulei Wolf 5W50 si filtru
Am scos doar 4 litri de ulei din motor, dupa 10000 km in care nu cred ca am mai saltat capota. (ultimul schimb de ulei a fost acum vreo 14000km)
O gramada de nisip si praf s-a adunat prin cotloanele de la motor. Antigel nu pierde deloc.
Scutul e turtit nitel, am dat odata tare cu burta de pietris...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.