bartro
Jul 4 2016, 11:10 AM
4 din 6? Si raspunul este 5W50, sau asta a avut si inainte?
Eu am schimbat cu 5w30
4 dintr-un total de 5.5 cred.
Stii doar ca-s fan marmelada. Cat de curand revin la 20W50. Dar sa vina gerurile.
Inainte a avut un melanj de 5W40 Castrol (5l) cu ceva completare 20W50 (parca) - cu risc sa fi avut niste impuritati (antigel de la rechin - era noapte si nu stiam ca-i completez cu ulei...recuperat).
bartro
Jul 4 2016, 02:38 PM
Deci ai completat cu sange de rechin. Nu suna rau.
Dar marmelada la motoare astea, nu stiu, nu imi suna prea necesar.
Si-am facut pana prostului #2
A inceput sa ma minta bordul ca tine 1200-1400km cu un plin. Dar pe la 112 km ramasi, hop a inceput sa tuseasca scurt. Si de data asta am avut oarece noroc, nu eram departe de o benzinarie iar canistra era pregatita. Adica goala.
bartro
Jul 6 2016, 02:47 PM
E ceva cu range-ul - la mine se lauda cu inca 165km, au incaput 60L, deci mai aveam cam 10. Cu 10 as face 120-130km. E12 e mai acurat.
Bine, la tine range ar fi corect daca nu ai avea peltea in loc de ulei in motor.
TiL
Jul 14 2016, 07:58 AM
TiL
Jul 14 2016, 11:21 AM
Hmm, feedback-urile de pe bmwclub zic ca ATEC Germany nu merita incredere.
alex230ro
Jul 14 2016, 04:33 PM
cauta ceva mai putin ecsotic.off topic ai nevoie de gume de iarna?
TiL
Jul 14 2016, 06:12 PM
S-ar putea sa am nevoie. Probabil mai am doua bune dar poate caut doua perechi. 195 65 15
xox
Jul 15 2016, 01:22 AM
Am avut si eu ceva lowcost brate si au tinut putin la E46. La pisica nu le-am schimbat, are ceva heavy-duty sa reziste la jantele de tractor (care abia astept sa le schimb ca ma scot din pepeni cat sunt de grele)
TiL
Jul 24 2016, 07:04 PM
Sa-mi las si aici notita, pentru posteritate:
Consum 5.8-5.9 la pompa (5.6 pe bord). 50% autostrada cu 140km/h, 30% DN/Centura cu 80-120km/h, 10% drum judetean cu 80-100km/h , 10% oras dar trafic ok
Verificat articulatia fata:
Bucsile duse pe ambele parti.
Pivot inferior stanga praf.
Ma gandesc la bratele TRW la 425 lei bucata pe e-piesa. Lemforder sunt 474 lei
Sa ma uit si de bucsi.
Sau SWAG? Sau? Sau?
Intre timp am citit ca SWAG = Febi Bilstein
Intr-adevar si poza piesei de pe e-piesa e identica.
Febi e cu 5 lei mai ieftin. 407 lei brat cu tot cu bucsa.
bartro
Aug 5 2016, 07:55 PM
Fara trw, plāng posesori de 5 ca nu țin. Eu as merge pe l.forder.
xander
Aug 5 2016, 11:31 PM
articulati lemforder = za best
Hmmm. Pe alte marci vad ca TRW sunt recomandate. Am si un prieten care zicea ca a schimbat articulatii la 6 luni la Passat, pana cand a luat TRW.
Bart, un link despre TRW-uri pe 5?
Daca nici alea nu tin, atunci febi, ruville cum or fi? Stiu ca ruville nu m-a tinut la E28.
Bratul Lemforder pare turnat cam neghiob fata de restul, dar asta-i doar un detaliu....
De MOOG ce stiti? Astia sunt chiar ieftini.
Intre timp am dat o fuga la munte, mers aproape 20km pe forestier (Plaiul Foii dus-intors). Sper sa nu ma trezesc fara o roata.
bartro
Aug 8 2016, 10:42 AM
QUOTE (TiL @ Aug 8 2016, 09:10 AM)

Bart, un link despre TRW-uri pe 5?
sure.
http://www.e39.ro/forums/index.php?/topic/...brate-directie/QUOTE (TiL @ Aug 8 2016, 09:10 AM)

De MOOG ce stiti? Astia sunt chiar ieftini.
MOOG face niste synthesizers foarte faine
xander
Aug 8 2016, 05:34 PM
dupa cum ziceam....
http://e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=758129am schimbat la 530d acum multi ani bratele originale cu unele lemforder si aratau identic, doar codul bmw polizat
georgem
Aug 9 2016, 01:09 AM
QUOTE (TiL @ Aug 8 2016, 08:10 AM)

Hmmm. Pe alte marci vad ca TRW sunt recomandate. Am si un prieten care zicea ca a schimbat articulatii la 6 luni la Passat, pana cand a luat TRW.
Pe fostul meu E34 unele din piesele de la articulatii care nu au fost niciodata schimbate erau TRW. Nu mai stiu exact care, cred ca unul dinre capetele de bara de directie si ceva pe la puntea spate.
QUOTE
MOOG face niste synthesizers foarte faine

))
Hai sa vad poate va impresionez cu astea:
http://olx.ro/oferta/set-bascule-e46-brate...ny-ID5tS4C.htmlDespre TRW, am avut doar placute fata la E28. Au sarit de 100000 km si au aproape jumate carne pe ele. Dar eu nici nu fac abuz de frana.
M-as duce azi sa vad pachetul de ATEC...
bartro
Aug 9 2016, 11:16 AM
Du-te.
Meyle HD?
Parca sunt la pret apropiat de Lemforder. Nu prea merita sa cumpar altceva decat lemforder/TRW decat daca pretu-i supertentant.
800 lei setul ATEC
- care-i poate mai slab calitativ.
- si care are piese care nu-mi trebuiesc - bieletele de directie si stabilizatoare
vs
1100 lei aprox set brate + bucsi Lemforder/TRW
hmm
PS 1522 lei pretul unui set brate + bucsi Meyle HD!
http://www.autokarma.ro/set+reparatie+susp...2/10113/10308/0Mai scump decat Lemforder.
Avantajul e ca apoi sigur poti sa bagi pivoti Meyle in brate. Numai ca pana atunci probabil vand masina.
bartro
Aug 9 2016, 02:48 PM
Tu nu vanzi nimic. Maxim pierzi talon si o dai pe un plin, dar asta nu se numeste vanzare.
bartro
Aug 9 2016, 03:39 PM
Pe vremuri de E32 am considerat un set din asta. Dar am concluzionat ca, daca majoritate de componente de pe masina inca e in regula, nu se va strica prea de curand. Le as fi luat degeaba. Si componentele solicitate care erau stricate le as fi inlocuit degeaba cu piese ieftine.
Am luat si la E28 un set din asta de 4 brate, WEBE parca le zicea, de la un cunoscut, noi.
Pivotii inferiori s-au dus repejor (1-2 ani parca). Bratele superioare sunt inca pe masina.
alex230ro
Aug 9 2016, 09:45 PM
Meyle HD a ajuns la mine pe masina si brate si bucse altceva nu a vrut sa puna pe masina Catalin.Logica
-la bascule pivotii se schimba separat
-bucsele bascula sunt din cauciuc plin.
Una peste alta basculele ar tine cam 60k bucsele cam la fel.
PS pretul e foarte mare ce ai gasit tu acolo
TiL
Aug 11 2016, 09:18 AM
Acum ma rog sa tina.
Dupa ce e-piesa mi-a recomandat Delphi, care la autokarma costau 602 lei, doua brate cu doua bucsi, am zis ca daca tot e sa iau jeguri, sa iau set complet.
Cu bielete de directie si antiruliu, 800 lei.
Pivotii bieletelor antiruliu se miscau foarte usor dar nu aveau joc. Tipul mi-a dat un al fel, tot no-name dar care aveau pivotii tepeni. Urmeaza sa pun basculele si bucsile deocamdata.
TiL
Aug 11 2016, 03:38 PM
Nu se vede in poze, e vorba de acele "Atec Germany".
Dubios la ele e ca burduful pivotului exterior are deasupra un inel care-i ca un inel de tabla... nu stiu daca ar trebui sa-l las la montaj sau nu.
Inelul nu e doar ca o saiba in capul burdufului, ci e si imbracat de burduf. Adica ingroasa tija pivotului.
Bratele par lucrate ok, apoi le-au si suflat cu ceva mat, zici ca-i praf de aluminiu. Sper sa le montez pana sambata.
bartro
Aug 11 2016, 10:01 PM
Faci asa, la una lasi inel, la celalt nu. Si apoi vezi care se strica primul.
TiL
Aug 14 2016, 11:34 PM

am verificat, fara inel ramane prea larg burduful si nu ar etansa nici la baza conului pivotului.
Daca tot a fost duminica insorita, am iesit la iarba verde sub masina. Am reusit sa schimb bratele. Acum trebuie sa fac geometria.
Bucsile vechi erau pereche, Febi made in Germany, 2008.
Bratul stanga, cel cu pivot praf, febi din 2012. Constructie asemanatoare cu atec urile astea noi.
Bratul dreapta, inca bun, fabricat 2010 si are sigla Lemforder. Cred ca puteam sa-l mai tin impreuna cu bucsa veche. E chinul dracului sa schimbi bucsa de pe brat, noroc ca atecurile au venit gata montate. Probabil ca bataia de pe dreapta sa fi fost de la bucsa de bara stabilizatoare. Nu aveam bucsi pregatite asa ca le-am completat cu... camera de bicicleta

Bietele antiruliu sunt meyle hd, burdufuri rupte dar inca fara joc.
Arcul stanga e rupt cate putin la ambele capete, total cam o spira.
Amortizoare Sachs, batranele dar merg.
eugene12
Aug 15 2016, 02:12 PM
E bine ca sunt rupte ambele,e mai low asa☺!
TiL
Aug 15 2016, 04:29 PM
Nu nu , un arc e rupt la ambele capete.
E cam prea low dar sta dreapta ca are bara stabilizatoare de neam prost
TiL
Aug 23 2016, 05:13 PM
O saptamana lunga.
M-am dus la geometrie la un baiat recomandat. Rampa misto, aparatura zdravana, dar eu aveam volanul putin rotit pe coloana si uitasem sa-l repun la semn. Omul grabit, nu avea timp sa desfaca volanul, nici nu putea sa-mi imprumute niste chei ca-l vedea seful.
Dau o roata pe stradute, gasesc cheie, revin in 20 min. Pune aparatele, vede geometria praf si pe fata si pe spate, se apuca sa traga de bielete. Nimic. Degripant, flacara, nimic. A zis ca nu poate sa stea sa piarda timp suplimentar, ca nu are voie. E treaba de mecanica, nu de geometrie.
Pe spate e de rezolvat unghiul de cadere, dar excentricul de pe o parte e si el intepenit.
Am dat 40 lei si-am plecat.
Pentru ca mergea groaznic, geometria fata era deschisa cateva grade bune, seara m-am bagat sub ea cu ciocan si degripant. Dupa 3 ore am reusit sa desfac bieletele, dar erau deja stranse aproape de maxim si nu aveam cum sa le inchid unghiul. Era 11 noaptea, n-am mai avut timp sa caut loc sa o suspend, sa trag flexul samd.
A doua zi, alt service langa serviciu, nu avea timp de interventie, ca-si puneau multe probleme, ca cine stie ce-or gasi acolo, desi le-am zis ca suruburile sunt slabite.
Seara gasesc un service amarat, salta repede masina, taiem o bieleta (dreapta, cea la care fusese brat Lemforder). La a doua nu s-a mai bagat, ca n-am insistat si nu era de acord cu tipul asta de operatie. Omul deja isi calcase suficient principiile

Am facut o geometrie din ochi, e doar putin cam inchisa.
Acum, daca ma duc la geometrie, nu o s-o pot face dacat cumva cu volanul stramb, ca nu am luat din cealalta bieleta. Probabil mai astept poate tai si bieleta cealalta. Sau pun bieletele noi Atec, daca descopar vre-un joc la astea vechi.
Si cand ziceam ca am scos-o cat de cat la liman... azi ma inchide un tir pe banda de accelesare de la iesirea de pe autostrada pe centura. Am piscat bordura cu rotile din dreapta. Galma pe fata, ambele jante (table) indoite.
Acum ma gandesc ce despagubiri sa-i cer, mi-a lasat nr de telefon. El a zis ca plateste cauciuc si ce-o mai trebui. Cauciuc nu l-as pune sa plateasca, as trage de astea pana imi iau guyme de iarna.
Dar trebuiesc indreptate jantele si i-am bagat-o si pe-aia ca s-ar putea sa trebuiasca revazuta geometria. Sunt nesimtit daca-i cer 250lei?
Sper sa nu descopar alte belele-surpriza. Articulatiile nu par afectate.
bartro
Aug 24 2016, 10:51 AM
ghinion deci.
dar nu inteleg de cum nu permit bieletele sa ajungi la un reglaj ok. Ceva aiura s-a montat aiura acolo.
xox
Aug 24 2016, 11:42 AM
Nu cred ca-i ok sa-i ceri
doar 250ron, dar cine stie. Poate exista "karma" si te fereste de alt tir
Acum, obiectiv: acopera 250 ron benzina, guma si tabla + timpul pierdut? (Intreb doar ca idee, stiu ca se cam feresc tiristii de politie/asigurari, ca deh... isi pierd painea daca primesc prea multe sanctiuni, creste asigurarea, etc).
On the flipside: te mai distrezi, ai actiune
PS: si bine ca n-a fost ceva mai grav... (F=mxa)
MeHigh
Aug 24 2016, 03:00 PM
bine ca n-a fost mai rau TiL-ule. Tu poti estima cel mai bine daca acopera paguba cei 250 RON, mie unul mi se pare putin dar ...
crezi ca la service poti primi ceva mai mult decat manopera de astia 250 RON?
xox
Aug 25 2016, 02:20 PM
Ii mai dau si o cafea cat asteapta

(stiu, scuze, n-am putut sa ma abtin)
Am facut plinul si... la lucru!
bartro
Sep 7 2016, 09:48 PM
Nu ai niste bari transversale? Ma doare sa vad asa direct pe plafon.
Grea nu a fost, e inalt inca

Eu ieri am atins un pic plasticele de pe burta - aveam 4 covoare, 2 dulapuri, o saltea si socrul meu de > 100kg in masina. Era bine lasata pe spate.
TiL
Sep 13 2016, 05:54 PM
Nu erau foarte grele, sa fi avut 60kg pe plafon. Multumita prelatei, nu am zgaraiat tavanul. L-am julit in schimb apoi, cu o teava PVC 20cm de 6metri.
Mai low a fost cand am carat 11 saci de ciment...
Interesant e ca in acelasi timp cu mine, unii incarcau pe un E46 break niste placi de OSB, plus ce-o fi avut in portbagaj, ca era lasat binisor. Ori era sport.
Despre combustibilul alternativ. Am pus 18 litri de ulei Olidor din Lidl la un plin. Mi s-a parut ca merge mai frumos apoi, mai rotund. Puterea a parut afectata foarte putin.
Nu cred ca a fost afectat consumul (care a crescut putin pentru ca in acelasi timp am trecut de la 185/65R15 la 195/65 R15).
Acum, cu plin curat de motorina, si-a pastrat consumul.
5.7 pe bord, in loc de 5.6
Vreo 6 la pompa.
Mi-a fost teama sa nu am probleme cu pornirea (stiti, la rece nu porneste la sfert si becul de ulei se stinge dupa cateva secunde). Dar, nici o diferenta, porneste la fel.
Cand am pus ulei in tractoras s-a cunoscut, a pornit ceva mai greu. Si el oricum pornea greu.
xox
Sep 16 2016, 09:40 PM
eugene12
Sep 17 2016, 09:45 AM
QUOTE (TiL @ Sep 13 2016, 06:54 PM)

Nu erau foarte grele, sa fi avut 60kg pe plafon. Multumita prelatei, nu am zgaraiat tavanul. L-am julit in schimb apoi, cu o teava PVC 20cm de 6metri.
Mai low a fost cand am carat 11 saci de ciment...
Interesant e ca in acelasi timp cu mine, unii incarcau pe un E46 break niste placi de OSB, plus ce-o fi avut in portbagaj, ca era lasat binisor. Ori era sport.
Despre combustibilul alternativ. Am pus 18 litri de ulei Olidor din Lidl la un plin. Mi s-a parut ca merge mai frumos apoi, mai rotund. Puterea a parut afectata foarte putin.
Nu cred ca a fost afectat consumul (care a crescut putin pentru ca in acelasi timp am trecut de la 185/65R15 la 195/65 R15).
Acum, cu plin curat de motorina, si-a pastrat consumul.
5.7 pe bord, in loc de 5.6
Vreo 6 la pompa.
Mi-a fost teama sa nu am probleme cu pornirea (stiti, la rece nu porneste la sfert si becul de ulei se stinge dupa cateva secunde). Dar, nici o diferenta, porneste la fel.
Cand am pus ulei in tractoras s-a cunoscut, a pornit ceva mai greu. Si el oricum pornea greu.
Salut!Eu te sfatuiesc sa termini cu uleiul de gatit.Am bagat la audi a 4 motor Alh care nu e pretentios si dupa 6 luni a inceput sa porneasca greu si sa dea cu fum.Faci economie la motorina si schimbi sau rectifici injectoare.Merge la motoarele clasice fara probleme la cele mai sofisticate dauneaza.Ps bagam juma juma.
TiL
Sep 20 2016, 04:50 PM
Nu-sh ce sa zic... prima proba a fost promitatoare. Motorul merge mai frumos, mai rotund. Putere suficienta. Consum asemanator. Culmea, la plinul urmator, doar cu motorina, consumul a crescut putin. Poate doar pentru ca am mers mai tare in drumurile spre casa (neavand tot felul de prostii legate pe plafon).
Intre timp am mai ars un plin de motorina, pe DNuri prin tara. Ar trebui sa fi avut consum mic (doar motorina), dar inca nu l-am bagat in spritmonitor sa vad ce da.
bartro
Sep 21 2016, 02:04 PM
Am si eu niste struguri la curte, de vin. Ar iesi o stica trei.
TiL
Sep 21 2016, 02:39 PM
Cumperi teasc?
bartro
Sep 21 2016, 07:01 PM
Vānd struguri
TiL
Sep 23 2016, 01:04 PM
Cu cat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.