Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E46 318d
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
bartro
Daca vorbim serios, nu stiu cat e, e neingrijit, a crescut unde a putut, nu e mult la scara industriala. Cost 0, nu stiu daca merita deranj insa.
TiL
A, tu chiar vorbeai de cantitati serioase? Nu e vorba de curtea de acasa?
bartro
Nimic serios, stai liniștit.
TiL
Hai ca mi-au iesit vreo 11 galeti. Cam acru
xox
Eu nu l-as baga "in rezervor" laugh.gif inca, l-as lasa pentru anul viitor tongue.gif

Si daca tot mi-ai adus aminte, tre' sa dau si eu vreo doua telefoane, am uitat ca am vreo 2ha de vie (nu eu personal, familia). Nu stiu daca s-a mai ocupat anul asta cineva de ea iar eu am fost obsedat de prietena, masina si munca (fix in ordinea asta)...

Nu mai rezist inca un an la bloc, ba cutremur, ba vecini, ba administratie, ba.... g picioarele daca nu e una, e alta, miroase a mutare. Si tot zic asta de multa vreme, m-am tot lamentat pe aici prin diverse topic-uri (clar nici n-am mai postat ca am rezolvat cu releul ala si merge masina intr-un final - always look on the bright side) da' chiar tre' sa fac o mutarica. Am tot mers la notar de mi-au sarit capacele, de acu ma am la "catarama" cu doamna (care-i mai enervanta decat noaptea, dar e de inteles, probabil are de-a face cu multi oameni aiurea) si am facut acte si iar acte.

Da stiu, sunt offtopic, ca de obicei..
TiL
Din doua hectare de vie poti sa produci ceva serios.
Socotisem ca din cei 300mp ai mei, teoretic ar trebui sa iasa intr-un an bun vin de 1500lei, daca-l vand pe tot cu 5lei/litru. Productivitatea la camp ar putea fi ceva mai mica, pentru ca randurile sunt mai rare dar tot e ceva. Scoti miliardul pe an smile.gif)
Bine, la 2ha e mult de munca si de investit.

Ontopic, masina inca merge. 24000 km facuti. Trebuie sa verific cand am schimbat uleiul, cred ca-i vine timpul. Pe joja pare sa nu fi scazut.
Vine iarna, trebuiesc cauciucuri, poate bujii etc .

Lista ramasa deschisa:
- de facut geometria
- de reparat maneta de frana de mana (asta-i ramasa asa din prima zi)
- inchiderea centralizata nu am
- plafoniera fata nu merge
- rulou peste portbagaj
- jante aliaj pe 16
- gasesc ornamente crom? Usor de montat?
- polishat faruri
- parbrizul nu-l schimb inca. L-am luat nitel sablat si cu o floare, intre timp am ajuns la 3 sau 4 floricele. La cata naveta fac, sigur o sa mai iau cateva iarna asta.
- aripi ruginite
- bieletele antirului ar merita schimbate, ca tot am pe cele noi
TiL
Bagat ulei de floarea soarelui cu motorina cam 50-50. Merge bine biggrin.gif

Probat temperatura motorului, pe vremea asta racoroasa, cu caldura pornita dar nu f tare, temperatura motorului se duce spre 75 grade. La drum intins/autostrada 70-72 grade, la mers linistit cu 60-80km/h coboara spre 65 grade.
La 72-73 grade acul e nitel sub jumatate, la 75 e la jumate. Nu pare sa urce in trepte, digital, dar o sa mai arunc un ochi in zilele calduroase, cand o sa urce mai sus temperatura.

Bart, cum ziceai ca se comporta indicatorul asta digital? Intre ce temperaturi sta fix pe mijloc?
MeHigh
ia-o usor cu uleiul ala ca e posibil sa manance garniturile de cauciuc din circuitul de alimentare, castigi 15% din costul in l/100 pe o perioada de 4-6 luni, si scoti o caramida de bani din buzunar intr-un singur foc sa schimbi pompe si injectoare.
sfatul meu e la commonrail fara ulei alimentar.
bartro
Intre 75 si o suta ceva parca sta la mijloc.
Schimba termostatul ca nu e bine. Ai si de aia de egr?
Poti sa pornesti AC, mai incalzeste un pic radiator, mai ales daca nu merge electrofan smile.gif
De cand am schimbat termostat, temperatura urca la 90 de grade fara probleme, in 7 - 8 km mers urban.

Vezi ca nic s-a trezit cu depuneri gumoase ca la cratita in tot sistemul de injectie dupa ce a mers mai mult cu ulei de gatit, la un moment dat trepeda si motorul (rezolvat cu motorina pura si cox / italian tuneup)
TiL
O sa mai pun din cand in cand ulei ca-mi place cum miroase si cum merge. Stiu ca-i riscant.
Ultima data am bagat si 5l de ulei care-i mai grosut si ar putea da depuneri. L-am luat pentru ca-i la bidon de 5l, deci mai usor de turnat.
Dar olidor, care-i cel mai ieftin e si foarte rafinat. Numai ca vine doar la bidonase de 1l ....

Despre temperatura, inca nu sunt convins ca termostatul are ceva. Astept o zi calduta, dau drumul si la AC si vad la cat urca temperatura. Sigur sta pe mijloc peste 95 grade?

Electroventilatorul merge, il auzeam vara cam 1secunda dupa ce opream motorul
bartro
Nu bre, e ok. Ai singura mașina făcută să funcționează la 75 de grade, e unicata.
xox
Indicatorul ala e "aproximativ", e facut sa aibe un buffer si basicly iti arata doar 3 stari: rece, cald (optim) si prea fierbinte. Din cate imi aduc aminte lucreaza functie de temperatura medie setata, care ar trebui sa fie in jur de 100 grade. Acu', la ce temperatura lucreaza motorul sau cat de ok mai sunt calibrati senzorii, asta-i partea a doua.

Dupa problemele cu a mea, am inceput sa sap dupa raspunsuri, mai ales cand nu dorm nu prea am ce face altceva, m-am saturat de tv si bricolaj prin casa. Stiu, sunt informatii oarecum inutile, care probabil n-am sa le folosesc prea des, dar varianta cealalta era sa-mi beau mintile ca sa adorm si nu prea am chef momentan.
MeHigh
vezi ca vascozitatea uleiului nu iti da indicatia corecta cu privire la depuneri. componentza (am scris asa sa se-nteleaga) lui e aceeasi, deci face depuneri de grasimi in circuitul de alimentare si ala gros, si ala subtire. eu sustin in continuare sa nu bagi ulei, ca e scump sistemul de alimentare.

din amintiri, cand am mers cu ulei cu golful, pe o temperatura cum e asta acum afara (8 grade), pornea greut. Ca sa-l ajut, i-am pus o pompa de joasa presiune in rezervor, sa impinga amestecul la motor. Dupa 2 zile masina n-a mai pornit deloc. am desfacut, si paletii pompei de motorina erau complet rupti si plasticul avea pe el un strat vascos de ceva ce semana cu untura. Am scos pompa din circuit si pana la sfarsitul plinului m-a lasat si pompa de injectie, asta dupa vreo 14-16000km parcursi in vara aia cu amestec de ulei si motorina, in diverse proportii, intre 25-100%. La pompa de injectie s-a stricat sorbul, componenta care trage motorina dinspre rezervor. Atunci am renuntat la distractie si m-am apucat de swap-ul la 1.9 TDI, am spalat rezervorul etc, in care n-am bagat alte uleiuri decat Liqui Moly in motor, si 2T in motorina (<5% raport amestec). cu asta n-am avut niciodata nicio problema.
bartro
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1013600
In poza cu ceas ai limitele originale scris pe randul inferior (mai mic, gri).
Si daca citesti topicul invati si cum e programat, si cum poti modifica eeprom-ul masinii ca sa-ti sta acul la mijloc si la 50 de grade, ca tot vine iarna tongue.gif
TiL
laugh.gif multumesc!

Mihai, nu ma refeream neaparat la vascozitate cat la transparenta. Dar da, tind sa-ti dau dreptate. Mai ales de cand am gasit cauza probabila a faptului ca drjba nu unge lantul: sorbul infundat cu pilitura. A dreacu chinezarie, ce filtru bun are pentru amaratul de ulei de lant.
Beleaua a pornit de la scurgeri de ulei din rezervor si debit mare pe lant (termina uleiul inaintea benzinei). Am zis da-o dreacu, ia sa vaf cum e cu ulei de la motor, ca sunt atatia care doar asta baga. Ei uite bucurie, cata pilitura adunata dupa doar cateva sute de grame de ulei...

Acu, nu m-a costat decat 70 de lei medicamente plus five days and counting la pat - pe net recomanda 2 sapt repaus total. Si cateva zile de co stricate ca nu reusesc sa iau medical pe NV. Ca m-am pus sa o repar fix in seara rece ploioasa de luni, m-a prins 2 noaptea fara sa-mi dau seama. Acu-i giugiuc, mai am doar de pus filtrul de aer, bujia, un capac si de ascutit lantul.
Mai bine luam drujba noua.
bartro
febra e mare, omul functioneaza pe 37 de grade a propos.
MeHigh
ai limbrici...
TiL
Eh, aia a fost bomboana de pe coliva. Acumulasem stress pe coloana in ultimele saptamani de la carat ciment, piatra, grane etc

Nu prea am febra dar transpir binisor. Am lombosciatica sau pe aproape.
bartro
TiL
Cald rau acolo la voi.

Daca o fi dus/scos termostatul, tare mi-e ca ar trebui sa curat bine radiatorul la exterior. Chiar ma miram cum de face fata, ba chiar tine rece motorul...
bartro
Capacitate de racire nu este influentat de prag la care se deschide termostatul. Esti inginer, think.
Dar oricum o sa vrei sa curat una-alta acolo. La a mea randuri de jos aveau faguri inchise, in spatele e-fan la fel (radiator de clima de fapt prinde mizerie multa) si intercooler care e si mai jos pozitionat nu cred ca nu mai facea nimic.
Cu toate asta, vara cu ac pornit si electroventilator defect, temperatura motorului nu a trecut de 100.
TiL
pentru ca diesel e foarte eficient laugh.gif QED
bartro
Unbeliever.
TiL
Unbelievable
TiL
De cand am pus ulei 50% , consumul a scazut considerabil.
Adica n-a mai consumat nimic de aproape 4 saptamani laugh.gif
bartro
A busit-o si pe asta si faci naveta cu tractorul?
Pentru luna asta sa pun deja motorina din aia de iarna? E complicat cu diesel. Masina urmatoare va fi pe benzina iarasi.
TiL
Eu credeam ca au grija ca iarna motorina sa fie mai nu stiu cum.

N-am pus-o pe chituci, m-am pus pe mine. Inca sunt in vacanta medicala.
TiL
Am mai pornit-o de doua ori sa se dezmorteasca.
Pare ok, pacat ca n-am incercat in diminetile cu -8 grade.

M-a prins iarna cu amestec 50-50 motorina cu ulei de floarea soarelui in rezervor.
MeHigh
s-ar putea sa ai o problema cu uleiul ala in rezervor, acum depinde ce cantitate ai. Oricum recomandarea mea e sa il diluezi maxim cu motorina inainte sa se faca branza de burduf acolo, in felul asta eviti sa dai jos rezervorul pentru curatare.
TiL
Crezi ca se separa, nu sta omogenizat?
Mai aveam 10l motorina, am preferat sa-i pun in tractoras.
MeHigh
cred ca la emperaturi mici, din cauza compozitiei uleiului se face gelatina pe fundul rezervorului, si iti blocheaza si sorbul in felul asta. Diluarea nu o mai poti face la temperatura mica chiar daca pui motorina peste, pentru ca nu reuseste sa se amestece cu gelatina aia. Daca insisti sa pornesti risti sa futi pompa de amorsare a sistemului de injectie, posibil si pompa de inalte care nu se mai unge cu motorina, ca n-are cu ce daca nu ajunge motorina la ea.

daca ai rezervor de plastic, nu poti nici sa faci focul sub ea ca sa incalzesti amestecul, decat daca vrei sa scapi de ea definitiv smile.gif)

oricum ar fi, nu e bine. Nu-s fatalist de fel, zic din experientele mele cu uleiurile in rezervor. cand mergeam cu golfu pe ulei, am plecat din Bucuresti la 15 grade si masina mergea foarte bine, pana in Maramures, unde noaptea au fost 3-4 grade, si s-a branzit amestecul. am pus atunci 1l de benzina in rezervor ca sa ii mai indulcesc amarul si sa porneasca, dupa care a mers ok in restul zilei, dar dimineata a fost cu cantec.

e interesant ca atunci cand schimbi filtrul de motorina data viitoare, sa il tai pe asta vechi sa vezi cum s-a depus grasimea din ulei pe elementul filtrant din carcasa.
TiL
Ce idee.... sa schimb filtrul de motorina! Nu l-am schimbt deloc si am facut deja vreo 25000km.

Mai, de pornit a mai pornit pe racoare, dupa nopti cu -
Dar azi n-a mai reusit ca-i cam moarta bateria. Am pus redresorul si dimineata probam. Se anunta vreo -3 grade, mai cald ca azi. Nu a trecut de 0 toata ziua.

Imi vine totusi greu sa cred ca odata omogenizat cu motorina, uleiul o sa se mai depuna in rezervor. In filtru... poate.
bartro
Aici sunt -4.5 deja. La tine e mai cald? Lāngă fierbinți deci.
TiL
Fierbinti fierbinti dar de fel mai frig ca in Bucuresti. Aseara era f frig.
Dimineata era decent, minus 2.5 grade. A pornit ok.
bartro
Uite nenea TiL, niste incalzitori pentru tine:
https://www.facebook.com/Preincalzitoare-au...493774780/?rc=p
TiL
Decat sa cumpar asta mai degraba merg 100 la 100 cu motorina.

Dar pana acum a pornit exact cum porneste pe motorina.
bartro
Daca faci din motive de economie da. Daca vrei sa fii hipster eco si crezi ca masina produce mai putina poluare cu ulei de gatit nu.
TiL
Wtf is hipster tongue.gif
MeHigh
QUOTE (TiL @ Dec 14 2016, 05:00 PM) *
Imi vine totusi greu sa cred ca odata omogenizat cu motorina, uleiul o sa se mai depuna in rezervor. In filtru... poate.


asta e simplu de verificat: fa un amestec cu aceleasi proportii ulei+motorina si tine-l intr-un bidon de plastic transparent, pastreaza-l afara cateva zile la rand si vezi cum se comporta.
TiL
Mi-e frica smile.gif)
MeHigh
e bine sa stii cand e gata marmelada, sa nu mai incerci sa o bei cu paiu smile.gif))
TiL
Chiar a doua zi am gasit in magazie doua sticle de ulei bocna biggrin.gif

Dar rabla inca porneste. Azi pe -4 grade a pornit nu chiar ca vara dar a luat-o.
MeHigh
nu iti forta norocul, eu am stricat o pompa care impingea "motorina" din rezervor din cauza vascozitatii. paleta care se roteste in pompa, cea care propriu-zis impinge amestecul, si-a pierdut toti "dintii" si se invartea in gol. cu siguranta problema a fost cauzata de vascozitatea ridicata a amestecului. sa mai adug si faptul ca asta a survenit in mers, iarna, in drum spre Giurgiu, pe la 70km/h? n-a fost paguba, s-a oprit motorul, am tras pe dreapta, verificat alimentarea, nu venea nimic in fata la motor, si faptul ca sistemul era pilotat pe o masina de 20 de ani mi-a permis sa o alimentez direct din bidon, cu motorina curata de data asta, direct sub capota. la e46 nu cred ca merge facuta manevra asta totusi.
nu-s fatalist, chiar incurajez lumea la experimentare, dar in conditii propice, nu contra-indicate cum sunt cele de acum pentru lichidele vascoase la rece.
TiL
Planul era sa consum rezervorul asta pana la sfarsitul lui octombrie, dar inca n-am apucat.
TiL
Azi am probat pornirea, scuzati orientarea de dreapta a filmarii.
https://youtu.be/NPEbXwStRM8


TiL
https://youtu.be/nBridAP6Ff0
bartro
Felicitari tongue.gif
E39 porneste de parca e vara. Baterie si bujii noi.
MeHigh
Lucian, ai apucat sa il alimentezi cu motorina? mi se pare ca a pornit greu si la -11, la mine golful porneste mai repede din ce imi amintesc - poate Andrei sa sustina sau contrazica afirmatia, ca el a prins temperaturile mici iarna trecuta. stiu doar ca iarna asta tata, care merge cu el, nu mi s-a plans ca n-a pornit pana acum.
TiL
Tot cu amestecul ulei-motorina e. Sigur ar porni la fel si cu motorina curata.
Ii trebuie baterie si verificat bujiile, ca ne iesea pe tester eroare glow plug unit. La vara laugh.gif
MeHigh
daca ai in plan sa mai mergi cu ea pana da caldura, cred ca pentru la vara poti pune de pe-acum pe lista si revizia electromotorului si schimbarea pompei de motorina din rezervor.
eu in locul tau daca nu ar fi vreo urgenta extraordinara, nu as mai merge cu amestecul ala. fie alta masina pana se incalzeste, fie golit rezervorul si umplut cu motorina. poti desface returul de la motorina si face un film cu ce vine pe el? sau la filtru, daca e mai usor acolo. sunt tare curios cum arata marmelada cu care ai pornit la -11 smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.