TiL
Jan 10 2017, 06:22 PM
Apetisanta. Nu umblu la furtune ca-i ger si eu inca invalid.
MeHigh
Jan 11 2017, 10:20 AM
asa, nu desface borcanele de zacusca

))
TiL
Jan 18 2017, 02:00 AM
In schimb am facut un test. In motorina dintr-un bidon am pus ulei de floarea soarelui. Nu stiu ce concentratie a iesit, poate peste 50% ulei.
Dupa turnare parea omogen, dar am agitat si eu bine. Am dat bidonul afara
La zero grade e mai uleios dar fluid si clar.
Pe la -8 grade se matuieste dar e inca lichid.
Apoi intr-o dimineata geroasa (luni) cu -12 -15 grade (bordul arata si -17 dar nu stiu daca sa-l cred) am pornit masina pe la a cincea cheie apoi ma uit la bidon. Era... crema. Nu stiu cum de a mers. Aveam de gand sa merg 50km pana la primul lukoil, dar am facut un ocol pana la prima pompa intr-o comuna vecina. Pana acolo s-a oprit odata motorul dar i-am dat a doua si-a luat-o din mers. In rest a mers normal.
Acum amestecul e mai diluat.
MeHigh
Jan 18 2017, 09:26 AM
eu cred ca n-ai somn si din cauza asta iti vin ideile traznite. Nu mai bine dormi la 2 dimineata?
TiL
Jan 18 2017, 05:07 PM
Ba da. Am intarziat sa-mi fac exercitiile, sa ma tund etc. Azi am venit la serviciu.
Cam zdruncina masina asta, s-ar putea sa caut un 5 mai repede decat planuiam.
bartro
Jan 18 2017, 09:49 PM
Cum asa?
Vrei 20d?
eugene12
Jan 18 2017, 10:20 PM
Da !,si isi ia pe gpl.Gata cu uleiul si motorina de la baieti.Pornesti "la sfert"si la -25!
MeHigh
Jan 19 2017, 09:35 AM
sau 3.0d?

)
cred ca e zdruncinata din cauza temperaturilor mici care ti-au impietrit bucsile, masina n-are nimic, vezi tu la primavara
TiL
Jan 19 2017, 10:56 PM
Acu-mi dau seama... pe ger amortizoarele se rigidizeaza, si E28 se facea tanc iarna.
E vorba si de suspensii dar si de scaune. Unele pufoase de piele ar face o diferenta.
Bart, te-ai saturat de troaca?
bartro
Jan 20 2017, 10:10 AM
Are bune si rele, a fost un compromis de la inceput.
TiL
Jan 22 2017, 09:20 AM
Avem cauciucuri de iarna si pe fata.
Si patru bujii arse.
TiL
Jan 25 2017, 01:51 PM
A venit mosul, sper sa se potriveasca toate. Incerc sa le pun in WE. Suntem la fix 10000km de la ultimul schimb de ulei.
BMW 3 Touring [E46] [10.1999 - 02.2005] 318 d, 85 KW
Serie șasiu: WBAEL51030PA01949 Cod motor: An fabricatie: 2002
Bujie incandescenta GN024 BERU 4 44 Ron 176 Ron
Filtru combustibil 1 457 431 708 BOSCH 1 27 Ron 27 Ron
Filtru polen CCF0068C CHAMPION 1 53 Ron 53 Ron
Filtru ulei 1 457 429 119 BOSCH 1 20 Ron 20 Ron
Ulei motor 5W50 / 5L WOLF-V-5W50-5L WOLF VITALTECH 2 103 Ron 206 Ron
MeHigh
Jan 25 2017, 02:23 PM
Filtru de aer nu ai? nu o lasa asa tebecista

)
bartro
Jan 25 2017, 04:13 PM
Ai dsc, nebunie! Si parbriz de ala fain!
Bafta la scos bujiile.
TiL
Jan 26 2017, 12:21 PM
Umm, ce dsc? Ce parbriz?
Sa fie, ca am emotii!
A! Te referi la
https://www.bmwdecoder.com/decode/pa01949 S358A Climate Comfort Windscreen
Pacat ca-i ciuruit. Are o floricica fix in ochii mei, e ca o tinta

Oare merita sa-l repar cu 50lei la baieti sau cu kit de pe Aliexpress?
DSC nu merge.
Mihai, filtrul de aer e schimbat acum un an. Dar filtrul de combustibil nu l-am schimbat deloc pana acum.
bartro
Jan 26 2017, 12:53 PM
De ce nu merge DSC?
TiL
Jan 26 2017, 01:40 PM
Stii deja raspunsul: Habar n-am

Nu stiu, n-am investigat. La Tico nu aveam si era ok. Asta macar are frane

Am martorul cu cerculet in triunghi aprins constant in bord, iar cand apas butonul DSC nu se intampla nimic.
alex230ro
Jan 26 2017, 11:24 PM
senzor volan daca tin eu bine minte.
bartro
Jan 27 2017, 09:41 AM
Ai uiat sa-ti iei termostat.
QUOTE (alex230ro @ Jan 26 2017, 11:24 PM)

senzor volan daca tin eu bine minte.
Ar fi easy fix cred. Sau poate doar trebuie recalibrata?
TiL
Jan 27 2017, 10:05 PM
Foarte posibil. Ca am umblat la pozitia volanului pe coloana. Nu statea bine de cand am luat-o.
Termostat? Pentru ce?
bartro
Jan 28 2017, 08:41 AM
Atunci da. Mașina primește informație incoerente de la senzori.
Poate din cauza asta ai avut și probleme cu piese de direcție cānd le ai montat.
TiL
Jan 30 2017, 11:31 PM
M-am apucat de schimbat bujiile, pregatit putin psihic de Bart.
O posibila fisura costala si spinarea inca nerecuperata parca spuneau sa merg sa ma plimb mai bine.
Motor incalzit, desfac plastice si admisie, rup o ureche de la un plastic, ca n-am vazut un surub ascuns si-am smuls. Nu-i mare paguba, dar era bine daca aruncam un ochi pe un tutorial inainte.
Scot fisele, una iese cu tot cu electrodul bujiei. Am emotii, auzisem ca e posibil sa se desprinda partea din interior. Credeam ca poate sa pice in motor dar am vazut apoi ca nu are cum sa cada din chiulasa.
Tubulara lunga de 10 din trusa lidl e pe patrat mic. Nasol, n-am nici forta nici nu pot sa pun cheia dinamometrica la care au dat un singur adaptor inutil.
Incep cu bujia 4, aia rupta. Pe ea merge tubulara normala asa ca dau cu clichetul mare si doar rar mai fac joc dus intors ca sa crut filetul. Trag de bujie, simt la msna ca iese toata si ma bucur. Pana vad filetul muci.
Bujia 1 iese frumos, dar am invatat si lectia, dau multe ture du-te vino.
2 iese mai greu dar ok, filetul bun. 3 pare intepenita. Pun prelungitoare pe T-ul mic de o parte si de alta, iese cu trosnituri scurte si dure. Imi amintesc ca motosapa a venit cu un T maricel de 10, mai trosnesc si cu el apoi incepe sa mearga normal. Greu dar merge. A iesit cu aproape filetul barbierit dar noua bujie a intrat, putin fortat.
Am incercat si la 4 fortat si am ras juma de filet de pe bujie.
Prin urmare...
https://forum.softpedia.com/topic/976159-po...4#entry20602944Doua poze
MeHigh
Jan 31 2017, 09:38 AM
Ai si vreun tarod de 8 pe acolo prin trusa? am o gaura de 6 la care s-a stricat filetul si trebuie s-o majorez la 8
bartro
Jan 31 2017, 09:40 AM
De unde e negreala aia peste tot? Sufla prin garnituri?
Daca tot ai inceput despre filete, m-am uitat si la ale mele vechi, si au filet aplatizat cat de cat, dar nu ca la tine de rau. La unu am si o bucatica de aluminiu lipita. Bine ca nu m-am uitat cand le am scos, m-as fi crizat.
TiL
Jan 31 2017, 09:57 AM

ma mir tare ca nu ai observat din prima filetul stalcit.
Te referi la negreala din jurul gaurilor patrate din chiulasa? E de la degripant.
Mihai, aveam tarod de la tine si in trusa veche, am una mai mica pentru filete "mai standard". Pe-asta mare am luat-o pentru filetele cu pas fin dar si pentru marimile de la M14 in sus, pe care nu le aveam deloc.
Vezi care-i marimea de fapt? O gaura filetata de ~6 are filet M8. In gaura de 8 dai M10. De fapt trebuie de 8.5 dar merge fortat si in gaura de 8.
Apropos, daca e cineva interesat, o trusa identica cu asta pe care am dat 504 lei, e pe OLX la 250 lei, la Braila. Am vazut-o prea tarziu si nu stiu daca as mai fi asteptat doua zile pentru livrare. Dar sa fie livrare cu verificare.
bartro
Jan 31 2017, 12:21 PM
QUOTE (TiL @ Jan 31 2017, 09:57 AM)


ma mir tare ca nu ai observat din prima filetul stalcit.
Le am scos fierbinte, le am aruncat pe jos si acolo au ramas.
Cele noi am strans la cuplu, am verificat etansitatea si gata a fost procedura.
TiL
Jan 31 2017, 02:02 PM
Cheia mea dinamometrica stie de la 42Nm in sus, deci chiar daca aveam adaptor nu-mi era utila.
Ma pregatesc sa ies la lucru, am de bibilit, sa curat imbinarea intre galerie si chiulasa, sa etanseze bine, plus bujia ramasa infipta in fisa, umflata bine de rugina acolo.
Filetul de pe bujie l-am nimerit pe vechea urma, se vede in poza de mai sus. Sa vad cum imi iese treaba in chiulasa.
FiveThreeFive
Jan 31 2017, 04:31 PM
Til, daca inteleg bine, vrei sa refaci filetul din chiulasa folosind un tarod.
Spanul care o sa cada in cilindru nu dauneaza cu nimic atunci cand pornesti motorul?
bartro
Jan 31 2017, 04:49 PM
A mai facut asta si la E28.. a zis atunci ca un pic de aluminiu nu strica

Cred ca oricum sunt metode de a minimaliza caderea in cilindru, parca am vazut si niste DIY pe net cu truc-uri.
TiL
Jan 31 2017, 08:26 PM
Gaura in care intra bujia se incheie cu o gaura mai ingusta.
M-am dus in magazie, am cantarit cu mana compresorul, depasea limita, ma uit pe eticheta, 6.8 kile. Nu prea am voie sa salt mai mult de 2 kile, doar ocazional am mai carat 5.
M-am incordat si l-am dus. Am suflat cu el, a zburat pilitura peste tot, noroc ca aveam ochelarii pe nas
bartro
Feb 2 2017, 06:24 AM
MeHigh
Feb 2 2017, 10:33 AM
alta viata, unt pe paine si alta nu!

bravo, bine ca ai facut operatiunea fara probleme.
bartro
Feb 2 2017, 11:14 AM
Da... observ ca se balbaie dupa ce aprinde bujiile. Dar daca trece iarna asta mai tine pan-la toamna.
Am completat si uleiul ca era probabil sub minim... acum pare sa se stinge repejor becul de olei.
Mai am de schimbat filtrul de combustibil si uleiul, de ele nu m-am ocupat.
A! Si termostatul.
Dar pentru WE-ul asta aveam pe lista doar Guvernul.
bartro
Feb 6 2017, 12:50 PM
QUOTE (TiL @ Feb 3 2017, 12:39 PM)

A! Si termostatul.
De ce?
Asta ma tot intreb de cateva luni. Aflu eu dupa ce-l montez.
TiL
Feb 10 2017, 10:38 PM
Aseara m-am dus ca gospodarii la Bricodepot in parcare. Am dat doua piruete ca-n vremurile bune, de data asta alaturi de baietii cu logane si m-am dus sa-mi iau bormasina cu banc.
Am ajuns acasa cu motorul caldut, la 57 grade. Incep sa cred ca e ceva in neregula cu termostatul...
alex230ro
Feb 11 2017, 03:49 PM
vezi ala de egr primul ca e ieftin..
TiL
Feb 12 2017, 10:34 AM
L-am luat deja pe primul. Acu... nici nu stiu ce e cu ala EGR si daca poate sa-mi raceasca el motorul.
M-am uitat ieri si-i incalcita treaba, de sub termostatul mare mai pleaca o conducta de plastic parca. Totu-i plin de mozol (jeg cu antigel?). Trebuie sa caut tutorial despre cum se desface si vad apoi daca ma apuc de treaba asta iarna sau o las pentru la primavara.
Ce rol are termostatul EGR?
bartro
Feb 13 2017, 12:02 PM
Din poze pare ca nu ai termostat si nici schimbator de caldura EGR.
TiL
Apr 26 2017, 01:10 PM
Se balbaie motorul, nu are putere. Gasesc un vacuum sarit de pe EGR. Celalalt vacuum, care merge la turbina, inlocuit acum un an inca e ok, intreg.
Pus cel de egr la loc, tot balbaie. Mai verific toate bune. Plec la drum, merge!
Dupa 15 km iar balbaie.
Consum mare, putere ioc, pana in 2000rpm merge acceptabil apoi nu mai poate.
Cred ca s-a largit capatul care intra in EGR si nu mai tine vacuum. O sa-l scurtez putin.
drujbex
Apr 26 2017, 03:30 PM
nu se poate 'sterge' kktu asta de egr?
TiL
Apr 26 2017, 03:31 PM
La diesel e chiar util, cred.
Si-i grosolan, parte din tubulatura care duce in admisie. Si-i suport pentru un capac de motor

samd
MeHigh
May 2 2017, 10:44 AM
il obturezi cu o table, preferabil la capatul dinspre galleria de evacuare, si pastrezi tot setupul, doar ca nu mai trage gaze prin teava lui.
bartro
May 2 2017, 01:29 PM
si apoi trebuie si umblat in ecu ca sa nu se mai prinde masina ca nu mai e egr, daca vrei sa faci cap-coada.
alex230ro
May 3 2017, 07:56 PM
nu cred ca e asa avansat ecu la e46
bartro
May 3 2017, 09:40 PM
Pānă și la asta al meu trebuie umblat in sistem.
Am mai bibilit la vacuumul ala slabit de pe egr, nimic. Completat ulei ca nu stiu sigur daca am baie de 5 sau 5,5 litri. Nimic.
Se balbaia de parca n-ar avea motorina, mergea bine pana spre 2000rpm apoi parca era diesel aspirat, abia urca de la 60km/h incolo, dar tot mergea croaziera cu 120. Cand acceleram indicatorul de consum se ducea in maxim, dar fum zero la curul lui
Cum faza se intampla la primul plin dupa ce am facut pana superprostului - am facut plin ochi de pe gol cu benzina - iar beleaua nu a aparut din start ci cand am coborat sub jumatate la nivelul motorinei am zis ca n-o fi de la filtre sau site infundate, ci de la combustibil.
Am facut ieri plinul si pare sa mearga ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.