Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E39 520d Touring
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
bartro
Dupa investigatii si pareri pe un alt topic , va prezint E39 achizitionat de mine.
E un break, e 2.0d cel pacatos cu pompa Bosch VP44, nu era cea mai ieftine si nici cea mai buna, dar e a mea si imi place smile.gif

Niste poze:


Motor e injectie directa dar nu common rail din ce imi dau seama.
Masina am cumparat-o ca masina de lucru (ne mutam la casa, o sa am de carat, dus copii la scoala) dar si de concedii in tara.

Partea buna ar fi ca lista de optiuni are aproate tot ce mi s-a parut util, doar perdelutele spate lipsesc.
Am cumparat-o ieri din Ploiesti, pe drum spre Bucuresti a mers bine, dar mi s-a parut prea lent in oras. Azi am verificat vacuum la actuator de la turbina, si avea furtun crapat. Mai aveam de la E12 o bucata noua, acuma masina pare cam ce trebuie sa fie, adica lenta dar nu prea lenta, vibreaza ralantiu dar nu prea rau, si este foarte confortabil din cauza cauciucuri 15/205/15 si nu in utimul rand din cauza amortizoarele uzate. Pana si scaune mi se par foarte confortabile, chiar daca sunt 'sport'. Am impresie ca merg pe un nor. Are si un filtru de particule DPF pentru circulatie in unele orasele Germane unde nu e voie fara.

In acte apara un singur proprietar din 2007 (cand a fost vandut prin BMW SH) , un nene nascut in '49. Nu prea a tinut masina curata, in interior (desi spalata) si pe exterior se vad urme de multe mizerie acumulata in timp.

De remediat la prima strigare:
- Furtunase vacuum turbina, cele invelite in panza erau coapte si rupta, am inlocuit, pare ok. Intrebare: pe ralantiu daca desfac vad ca se misca actuatorul. Adica, mecanism e activat la ralantiu. Asa trebuie?
- Curatat EGR. Este foarte imputit. Dar inca se misca, la ralantiu se deschide, cand scot vacuum se inchide.
- Verificat / inlocuit termostatele. Azi la 16 grade pe DN la mers prin localitatiile acul a coborat spre liniuta de sub jumatate. Sau e normal asa?
- Verificat prindere toba, la 800-900rpm bate ceva.
- Oglinda stanga nu rabateaza electric si stica nu e bine prinsa.
- De verificat inifltrare de apa in portbagaj, e o problema la Touring si cred ca a mea nu face exceptia positiva.
- Inlocuit cheder usa soferului care e uzat ca la aproate toate E39, inlocuit suport/maner mana de pe usa care e crapat.

O sa cumpar si un aparat de diagnoza, mi-e rusine sa afla si altii cati km si ce bube mai are smile.gif
Momentan nu fac decat strictul necesat, dupa ce fac CIV mai vad.

Ce stie se face, dupa vin, ar fi:
Type DR71
Model 520d - EUR
Development Code E39 (2)
Chassis TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine M47
Displacement 2.00
Power 100
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Titansilber Metallic - 354
Upholstery Stoff Rips Diagonal/anthrazit - F4AT
Production Plant DINGOLFING
Production Date 2002-09-30

Standard Equipment
470 Child Seat Isofix Attachment Kindersitzbefestigung Isofix
520 Foglights Nebelscheinwerfer
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
851 Language Version German Sprachversion Deutsch

Options
235 Trailer-hitch With Removable Head Anhaengerkupplung,kopf Abnehmbar
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
386 Roof Rail Dachreling
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
555 On-board Computer Bordcomputer
650 Cd Player Cd-laufwerk
661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
725 Premium Package Basispaket
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
970 Buisness Package Businesspaket

Information
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
TiL
QUOTE
Azi la 16 grade pe DN la mers prin localitatiile acul a coborat spre liniuta de sub jumatate. Sau e normal asa?

Si al meu de pe la 15 grade in jos, la croaziera la orice viteza, se raceste spre linia de sub jumate. Dar nu scade sub ea. Nu stiu cate linii ai tu sub jumate, la mine e una singura (deci la sfert).
In oras sta fix pe jumatate chiar si cu AC-ul.
Iti ziceam si de testul de zilele trecute, la 20 grade afara, mers mai tarisor temperatura pe jumate. Mers la 80-100km/h temperatura scade nitel sub jumate. Dat drumul la caldura in masina (31 grade), scade temperatura motorului pana spre albastru.
bartro
Asa de economica sa fie?
Cu clima pornit sta un pic mai sus, si asta e de adaugat la lista de verificare:
- Ventilator electric nu porneste cand merge compresor AC cum era la E32. E normal sau e ars ceva?
drujbex
am eu o idee de upgrade biggrin.gif
http://olx.ro/oferta/motor-3-0d-bmw-tip-m5...html#617dac57bc

la modul 'serios' (ghilimele pt. ca de ce ar fi o gluma sa-i pui 3.0d? biggrin.gif) s-o stapanesti sanatos, defectele enumerate mi se par relativ minore.
bartro
Mereu sunt tentante motorizari mai mari, dar eu voiam ceva economic de uz zilnic si am de gand sa ma abtin. Poate o resoftare, dar asta doar dupa ce am verificat mai bine motorul si anexele. Pentru senzatii tari mai avem alte vehicule in familia smile.gif
Defectele minore sunt la suprafata, om vedea ce sa mai ascunde mai adanc.
bartro
San log cu BMW scanner, dupa mers un pic cu erori stersi anterior la DDE. Cel de PDC confirm, acuma ce ploua nu mai merge. Cand era cald era totul ok.

CODE
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BMW Scanner v1.4.0.6 (24.05.2008) - P.A.Soft, 2008  HW: V144Bn9                                   Time: 11:34:54 AM 4/11/2016
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                          ZCS coding : /-------- IKE --------\ /-------- EWS --------\
                             Chassis :  E39                     E39
                               Model :  520d                    520d
                            Type key :  DR71                    DR71
                              Engine :  M47D20                  M47D20
                             Gearbox :  Manual                  Manual
                                 VIN :  GV67282                 WBADR71040GV67282
                              ZCS GM :  5D710000-F              5D710000-F
                              ZCS SA :  200008000D3407A4-B      200008000D3407A4-B
                              ZCS VN :  1010023883-J            1010023883-J


# SCAN START
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unit      BMWTNR     HW  SW-FSW       CI  DI    BI/VI  Date    Odometer    VIN                ADFG     Algorithm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE   ->  7.786.887  52  N5           01  12    40     82/01   -           unknown            820CB8   DDE3.0 M47
EWS   ->  6.905.666  03  08           81  81    07     36/02   266597 km   WBADR71040GV67282  FFFFFF   EWS3
ABS   ->  6.756.342  53  03           09  11    3C     17/00   -           -                  -        ABS/ASC 5.7
A/C   ->  6.916.641  60  63           03  50    10     39/02   -           -                  017282   IHKA E39 09/2000
SRS   ->  6.919.789  03  37           12  09    00     38/02   -           GV67282            000000   MRS4
IKE   ->  6.914.882  19  15           12  09    12     38/02   266601 km   GV67282            000015   M35080 - 1 (IKI)
LCM   ->  6.915.919  02  43           19  13    00     39/02   266600 km   GV67282            -        HC11PH8 - 1 (LCM3)
ZKE   ->  6.922.152  21  24           05  22    E9     39/02   -           -                  FF7282   ZKE3 GM1
MFL   ->  0.000.000  01  10           00  03    78     00/00   -           -                  -        MFL2
PDC   ->  6.921.414  01  17           03  01    01     37/02   -           -                  017282   PDC E38/E39/E46/E53
AIC   ->  6.923.954  40  32           02  10    00     39/02   -           -                  007282   RLS
RAD   ->  6.921.960  45  50           01  36    11     29/02   -           -                  007282   Radio ZIS/BM/MIR
SZM   ->  8.373.715  23  F8           01  10    78     37/02   -           -                  000000   SZM E38
MID   ->  6.914.590  43  22           00  02    05     20/03   -           -                  000320   MID E38/E39/E53/L30
STH   ->  8.387.103  01  17           01  01    0A     37/02   -           -                  007282   STH E38/E39/E46/E53
LRA   ->  8.375.964  D1  05           03  01    05     37/02   -           -                  BFFFFF   LWR2A


# ERRORS IN UNITS
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unit      BMWTNR     HW  SW-FSW       ERRORS / SHADOW-MEMORY
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE   ->  7.786.887  52  N5           no errors / 1 error  
EWS   ->  6.905.666  03  08           no errors            
ABS   ->  6.756.342  53  03           3 errors            
A/C   ->  6.916.641  60  63           no errors            
SRS   ->  6.919.789  03  37           no errors / 1 error  
IKE   ->  6.914.882  19  15           4 errors            
LCM   ->  6.915.919  02  43           no errors / no errors
ZKE   ->  6.922.152  21  24           5 errors  / 6 errors
MFL   ->  0.000.000  01  10           no data              
PDC   ->  6.921.414  01  17           1 error              
AIC   ->  6.923.954  40  32           no errors            
RAD   ->  6.921.960  45  50           no errors            
SZM   ->  8.373.715  23  F8           2 errors  / 1 error  
MID   ->  6.914.590  43  22           1 error              
STH   ->  8.387.103  01  17           no errors            
LRA   ->  8.375.964  D1  05           no errors / no errors


# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE   ->  Shadow-memory:
          08/08 - Glow-plug system

ABS   ->  3A/01 - CAN EGS1 message error
          4B/01 - CAN NMOT error
          0E/01 - Valve-relay error

SRS   ->  Shadow-memory:
          50/20 - Power supply, undervoltage

IKE   ->  BF/88 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
          92/82 - Gong tone (T1)
          91/82 - Gong tone (T2)
          8B/82 - Gong tone (T3)

ZKE   ->  94/22 - DWA-LED: open circuit or cable DWAL, KL30
          7E/09 - Sunroof switch or connections defective
          5E/01 - Central locking mechanism defective, passenger's door
          5D/01 - Central locking mechanism defective, driver's door
          02/03 - Fuse interior lights
          Shadow-memory:
          93/3F - Power up from the GM III
          80/3F - DWA-Alarm: Terminal R
          83/0F - DWA-Alarm: door contact, driver's door
          94/2D - Power up from the driver's door module
          95/22 - Power up from the passenger's door module
          86/01 - DWA-Alarm: door contact, rear, passenger's side

PDC   ->  17/88 - Converter, front centre right

SZM   ->  00/07 - Terminal 30 not present
          07/01 - Heating surface Seat heating left, Open circuit
          Shadow-memory:
          17/01 - Lower voltage recognised

MID   ->  03/21 - No valid status response of TELEPHONE


# SCAN END
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unit      BMWTNR     HW  SW-FSW       CI  DI    BI/VI  Date    Odometer    VIN                ADFG     Algorithm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE   ->  7.786.887  52  N5           01  12    40     82/01   -           unknown            820CB8   DDE3.0 M47
TiL
Deci km sunt dati cu doar 40000 inapoi.

Eroarea Glow Plug System o am si eu
bartro

Pai, nu, doar in anunt e o mentiune de 226k, au gresit anunt intentionat sau nu. pe masina absolut tot (inclusiv bord) arata 266k. Daca au dat inapoi kilometraj, au facut o treaba buna. oricum pentru 40.000 nu cred ca s-au obosit.
Eroare Glow Plug System e in shadow, nu e o eroare curenta sau grava. Om vedea.
Nu stiu ce sa zic de erori la ABS, in legenda de scanner arate 2 tipuri de erori posibile, fie marcat cu rosu (prezent) fie marcat cu galben (din trecut) si cele de ABS sunt gri. Nu am nici un martor aprins, si pana si ASC functioneaza.
MeHigh
sa-l stapanesti cu bine Bart, dar pune si niste poze cu el smile.gif
bartro
Sunt poze, nu le vedeti?
TiL
Eu le vad
alex230ro
QUOTE (bartro @ Apr 11 2016, 01:50 PM) *
Pai, nu, doar in anunt e o mentiune de 226k, au gresit anunt intentionat sau nu. pe masina absolut tot (inclusiv bord) arata 266k. Daca au dat inapoi kilometraj, au facut o treaba buna. oricum pentru 40.000 nu cred ca s-au obosit.
Eroare Glow Plug System e in shadow, nu e o eroare curenta sau grava. Om vedea.
Nu stiu ce sa zic de erori la ABS, in legenda de scanner arate 2 tipuri de erori posibile, fie marcat cu rosu (prezent) fie marcat cu galben (din trecut) si cele de ABS sunt gri. Nu am nici un martor aprins, si pana si ASC functioneaza.

doar ce e cu rosu e de luat in considerare ,restul ignore.
David
smile.gif Sa-l stapanesti sanatos si sa ai bafta de el! Exact ce recomanda docturu', dupa o anumita varsta! smile.gif E39 2.0d! Ceva de genul asta am pierdut eu inainte sa i-au A6-le... Nu m-am miscat suficient de repede!

Sa fie cu noroc si sa te bucuri de el!
xox
Foarte faina masinul, sa-l stapanesti sanatos!

Despre apa, stiu ca nu se aplica la tine, dar eu problema cu electroventilatorul, sta apa tot timpul cu 1mm peste mijloc si ramane pornit ev-ul chiar cu orele dupa ce ies din masina (poate confirma si halogen) iar eu am scos releul de "high ev" in fine, poate e diferit, dar cauta in cutia de sigurante un releu pentru turatie mare la ev si turatie joasa, da-le cu wd si vezi ce iese, la mine a mers, desi.. sincer e cam dubios, uneori merge uneori nu. Deci banui ca nu-s doar contactele de la relee, am eu banuieli, am sa revin dupa ce pun ac-ul inapoi, ca deja a venit caldura.
bartro
Merși

Mai scrie lumea pe net ca fan pornește doar īn condițiile anume de căldură, ac, ne e ca la e32. Acuma sunt īn phoenix, arizona, cānd mă īntorc caut releu si dau comanda de acolo, să văd dacă e funcțional fan.
georgem
Felicitari pentru masina, dupa ce ii rezolvi problemele probabil o sa fie o masina excelenta de drumuri lungi.
xox
N-ar fi mai simplu sa pui releul de la masina lui TiL? E acelasi motor, nu? (doar pentru proba)
TiL
E o idee. Eu inca nu mi-am batut capul cu ventilatorul, habar n-am daca a pornit vre-odata sau nu.
Sau... am electroventilator? Si vasc?

Se pare ca am dat degeaba capacele alea de la motor, n-am studiat nimic.


Dar presupun ca totu-i ok, din moment ce am mers deja cu AC pornit in Bucuresti si temperatura n-a sarit de jumatate. Singura observatie e ca pe racoare la drum lung temperatura scade sub jumate; asta are logica, dieselul nu produce prea multa caldura si caloriferul din interior face fata.
xox
Eu n-am experienta cu diesel, la benzina stiu ca dupa ce se incalzeste, chiar si la drum lung la -10grade imi arata jumatate. Si am citit undeva tot aici, acum foarte multi ani, un comentariu care spunea acelasi lucru, ca temperatura trebuie sa ramana pe mijloc tot timpul, acolo e regimul normal de functionare (la benzina). Nu stiu cum afecteaza asta ce citeste computerul si face managementul motorinei, poate ridica/scade putin consumul? Pe de alta parte voi sunteti cu turbo, deja ma depaseste mellow.gif
TiL
Eu vad lucrurile mai simplu:
Motorul diesel are randament mare => caldura degajata mai putina decat la benzinar
Iarna caldura degajata e folosita cam in egala masura ca sa incalzesti habitaclul, plus pierderile in atmosfera - blocul motor se raceste putin si cu aerul din afara. Acum inteleg dubele cu carton in bot iarna.

Are sens. Gandeste-te ca la croaziera cu 100km/h consuma cam 4l/100km. Adica 4l motorina arsa intr-o ora. Daca dai foc la 4 litri de motorina, obtii suficienta caldura ca sa-ti mentii caldura timp de o ora in masina, plus pierderile de caldura din blocul motor direct in aer (care nu-s mici, la 100km/h). E cam la limita. De-aia nu ai nevoie sa se deschida termostatul.
In plus, daca-mi amintesc bine, caldura degajata de motorina arsa in motor e mai putina decat cea arsa in aer liber, pentru ca o buna parte se transforma in lucru mecanic in motor (avem acolo niste dilatari dupa explozie, dilatarile de gaze produc racire).

Ma intreb cum or sta cu caldura iarna aia cu motor de 1.3 diesel. Au webasto?
bartro
Un releu e ușor de verificat, deja avansăm prea departe īn problema fară sa fie macar ridicata capota.
Tip, nici la e32 fără fan si cu ac temperatura nu era prea mare. Dar stresează inutil sistemul, eficienta, presiuni, cred.
andy_e34
Frumoasa! Ai ajuns si tu la E 39 . Cum ti se pare? Unul pe benzina cu gpl nu ai gasit? Nu ai specificat sau, nu am vazut eu, e automat sau manual? Ceva poze cu interiorul exista? Oricum sa te bucuri de el foarte multi km!!!
bartro
Mulțumesc. Pe benzina si gpl nu am găsit. E manuală, ca toate 2.0d. E ok așa.
M-am uitat si la un 2.5d si un 2.5d automata, dar am ales sa fie ceva cu dotari greu de adus ulterior si consum mai mic. La consum cu 2.5d automat ar fi fost o diferenta destul de mare in oras.
bartro
Avem si CIV de la rar, itp, autentificare.
Avem si prima busitura usoara, la semafor un baiat cu numere de PH a mers inapoi ignorand claxonul si informatie din oglinziile, mai avea si camera de marsarier.
TiL
Avand atatea optiuni s-o fi gandit ca n-are cum s-o loveasca.
bartro
Facut plin, adaugat pe spritmonitor. Consum in oras pare mai mare deca am sperat.
Pe 5 expira numerele rosii, trebuie sa iau calcul pentru timbru mediu de la ANAF azi.
TiL
Ne arati si noua cat consuma?
Intr-adevar, m-am mirat si eu ca 320d-ul se ducea spre 9 (be bord) si nu era varf de trafic, nici nu dadeam tare in el, dimpotriva.
Totusi, nu pot sa nu observ ca are un consum mult mai mic in trafic fata de benzinarele dinainte, fie ele 1.8. 2.0 sau 2.5.

Oricum, consumul mediu 6 e foarte bun. La tine o fi 6.5-7 in aceleasi conditii.


Vezi ca aia de la inmatriculari prefera sa treaca macar doua zile de la data platii taxei de mediu, ca sa gaseasca in sistem dovada platii. La mine trecusera 2-3 zile (platisem marti sau miercuri), vineri au zis ok, au luat dosarul la prelucrat si dupa cateva ore aflu ca n-au facut nimic, ca nu gasesc plata (nu conteaza ca le arati chitanta). Au zis ca mai cauta odata, au gasit si-au promis ca in 40 minute am numerele (preferentiale). Aici s-au tinut de cuvant.
bartro
Nu am consum făcut la pompă. Īn oraș duce la 9 conform obc, nu e cu foarte mult sub passat care ia 11 să zicem īn condițiile identice.
Cred că și contează că merge cu motor rece, si cine știe ce ulei are īn motor.
TiL
Uleiul mai putin conteaza la consum. Temperatura, destul de probabil. Cu toate ca EGRul face sa se incalzeasca f repede.
David
CITAT(bartro @ May 4 2016, 10:58 AM) *
Nu am consum făcut la pompă. Īn oraș duce la 9 conform obc, nu e cu foarte mult sub passat care ia 11 să zicem īn condițiile identice.
Cred că și contează că merge cu motor rece, si cine știe ce ulei are īn motor.


Dupa un schimb de ulei si filtre, ar trebui sa scada consumul. Nu cu mult ce-i drept, dar sesizabil!

Oricum... Nu-i deloc o masina usoara, iar motoru' cam trage de caroseria aia la cati caluti are, ma gandesc!

Mersul sub temperatura optima de functionare si pe distante scurte influenteaza si el, doar este stiut faptul ca mersul la rece creste consumul si accentueaza uzura motorului!
bartro
Si tipul de ulei mai conteaza, mai ales daca nu ajunge la temperatura buna de lucru.
Da, e grea masina, 1670kg conform carfolio, dar nu e lesinata, doar la turatii mici, dar asta e ceva specific turbodiesel.
Se incalzeste repede pana un anumit punct, am impresie ca ceasul nu arata liniar.
David

Verifica, totusi, sonda de temperatura, in primul rand! Ma gandesc ca-i mai ieftina...
bartro
De la ceasul din bord? Nu am de ce, acul urca unde trebuie cand e mai cald afara si / sau merg cu AC pornit.
bartro
Platit Luni taxa la anaf, joi / vineri fac fuga la polizei. Pana atunci mai am de paltit la cec taxa aia mica de talon sau ce e.
Idee pentru numar? CAH, FUM? Sau DPF, ca are. GRI?
TiL
La mine a fost simplu, am ramas la SVG . Dar n-am fost deloc inspirat la cifre
bartro
De la Savage?
Sau iau la rand.
b339ftw?
TiL
Initial luat la rand, dar mi-a placut savage - cred ca mult mai tarziu, un nene beat mi-a aratat de la ce vine svg - in versiunea lui : sauvage laugh.gif Suntem un popor plin de 'telectuali.

Era sa-mi pice SVF atunci, dar am iesit putin din rand ca sa verific disponibilitatea lui B 45 HIT (bashit - tocmai inmatriculam un 318i) Era disponibil, dar fiind doar cu vanturi in buzunare am zis pas si-am revenit la coada.
bartro
Gata cu actele. Am luat numere la rand pana la urma. Ne vedem pe drum tongue.gif
BMW e30 Cabrio.gif
bartro
Am mai mers cu masina prin trafic. Consum pe bord fluctuaza intre 8,5 si 8,3%
La 100km/ora are 2mii tpm in a 5-a.
In general imi place. Dar:
uneori intre in viteza mai greu, posibil sa ajuta un schimb de ulei la cutie
in trafic melc Bucurestean, uneori viteza 1-a pare prea scurt iar in a 2-a prinde viteza prea mare chiar si la ralantiu. Probabil trebuie sa o tin mai turata in 1-a.
cursa la schimbator e mare, mai mare ca la e12 chiar.
la denivelari scurte, cum sunt cele pe podul grant cand mergi spre Crangasi, topaia spatele. Poate am umflat prea tare cauciucuri desi sunt conform spec? Fata care e mai moale nu face asa.


xox
Daca topaie, mai bine te-ai uita la amortizoare. Spre exemplu, cauciucurile mele sunt destul de tari (si jantele sunt pe 17) iar la denivelari ori cade si revine ori se misca sus-jos dupa strada (e destul de enervant dar macar sta bine pe strada). La E46 aveam amortizoarele si flansele pe spate moarte si pleca in toate partile peste linii de tramvai sau gropi.
TiL
Interesant... ai aceleasi rapoarte ca al meu E46. La 100km/h am tot vreo 2050rpm
Ma asteptam ca balena sa aiba I-a mai scurta...
Si la mine I e prea lunga pentru I iar II e prea scurta fata de o treapta III la benzinar. Si a III-a e prea lunga biggrin.gif Ca si a IV-a de altfel, ca nu-mi vine sa dau a V-a decat de la 100km/h in sus. La 80km/h ar merge doar daca merg constant, pe drept. Si tot nu prea e bine.
Asa ca prin parcarea de la birou merg cu I-a incet , nu mai dau a II-a ca la restul masinilor ce le-am avut.

Iar in trafic, fac ca tine.
bartro
Deci nu prea le au nimerit cu rapoarte la motorasele alea mici.
Si eu in oras merg cu a 4-a, dar la 80km/ora merge cu a 5-a, daca situatie nu cere o acceleratie sesizabila. La Passat merg cu a 6-a deja la 60 tongue.gif deci e ok asa, amestec mai putin in vitezele.

Mai e ceva, cand stau pe loc cu piciorul pe frana, in pedala de frana simt cam la fiecare 2 secunde un fel de click, slab asa, presupun ca e de la ceva pompa de vacuum. Intervalul si faptul ca simt e in regula?
TiL
O fi ceva de la ABS?

Raportele cutiei sunt nasoale pentru oras, dar trebuia sa le faca asa ca sa fie ok la drum lung si pe autostrada.
bartro
Chiar si de oras nu sunt asa rele, cat timp nu sunt in trafic foarte lent.
xox
Pai daca v-ati luat masini de navetisti... laugh.gif

Nu are senzor pe la vacuum-uri? parca stia blushtutz masina aia si-i poti face diagnoza fara cabluri, nu?
bartro
Azi am schimbat ulei si filtru de ulei la motor, sa stiu si eu ce e in motor.
Uleiul veche avea un miros usor de motorina parca, dar era destul de vascos, nu parea nasol. Service indicator e verde plin.
Am vazut ca am carenaj complet sub masina, mai putin o bucatica lipsa sparta. Remarcabil. Ca sa ajung la buson de golire trebuie deschis o usita.
TiL
Asa-i si la mine smile.gif tot dupa usita. Plasticele sunt inca la locul lor, desi am dat cu burta de pamant/pietris de vreo doua ori. Numai ca vreo doua suruburi nu mai tin bine - asa era de cand am luat-o.
bartro
Si pentru ca ieri am schimbat ulei, azi la o frana mai puternica a inceput check control sa se plange de placute. Yay.
bartro
Ce simteam in pedala de frana era ceva din clima, cred. Mai misca cat o clapeta acolo din motive stiute doar de ea si cumva transmite in pedala o vibratie.
Luna care vine schimb placute, mai au ceva carne, nu e graba mare.
TiL
Apropos, la tine se zguduie masina cateodata la relanti, cu AC pornit?
Presupun ca face asa cand cupleaza compresorul la mine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.