Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E39 520d Touring
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
bartro
Și a picat și turbina.
TiL
Cauta un 3.0 benzina. Manual
bartro
Deci nu era turbina. Posibil sa fie fost webasto, care nici nu mai este de gasit cu diagnoza.


QUOTE (TiL @ Dec 1 2018, 09:00 PM) *
Cauta un 3.0 benzina. Manual

M-ai cam infectat. Nu am fost fan diesel niciodata, dar ziceam sa merg 5 - 6 ani cu 2.0d asta, de inertia. Dar vad ca mai nou ma gandesc ca poate as fi mai impacat cu un 2.2 sau 2.5 euro4, nu m-as supara sa fie automata.
bartro
Am folosit tractorasul mai putin ultima vreme si bineinteles s-a stricat ceva, nu mai accelereaza la fel la turatii pana in 2500 - 3000rpm. Cumva nu mai face cursa completa actuatorul de turbo cred.
Adica cu vacuum de plamani o misc mai mult decat cu vacuum de la masina.
Saptamana viitoare se va schimba parbriz, e crapat pe toate baza.
bartro
Schimbat parbriz, remediat problema vacuum la turbo, schimbat ulei plus filtru, itp proaspat cu test noxe ok (!) si mentiune verbala sa am grija cu discuriile de frana pe fata.
bartro
Am schimbat tampoanele de la motor cu unele noi febi-bilstein.

Nu mi-a placut niciodata cat vibreaza masina la ralantiu. Doar ca acum cu tampoanele noi vibreaza si mai mult sad.gif
Cele vechi aveau vacuum spart, si unul era destul de degradat, macar am scapat de grija asta.

Am inlocuit si franele pe fata, avea discuri foarte uzate, am pus altele mai bune. Urmeaza si spate cand o sa am timp.
bartro
Inceput si cu frana spate, cam dezastru ce era acolo. Stanga lipsa de ferodo pe un sabot (simteam de ceva saptamani ca nu mai e ok frana de mana), pe dreapta m-am cam chinuit sa dau jos discul, erau saboti de frana de mana prinse in rugina. Pana la urma a cedat o prindere de la frana de mana si am tras disc cu totul pe acolo.
Discuri vechi - dezastru.

bartro
Gata si spate, 50ron 4 saboti brembo plus inca putin pentru accesori.
bartro
Am cumparat bratele spate, TRW. Lemforder cere 504RON per brat, model dupa 12/2001. Diferenta de pret cu model pana in 12/2001 este cam 130RON. Diferenta fizica este suprafata de contact la pivot cu fuzeta care este conica la variante noi ci plat la cele vechi.
Am aruncat si niste bielete antiruliu in comanda, sigur am ce face cu ele.
Si de ma plimbam cu piesele noi in portbagaj, suporti motor noi insuportabili si frane bune, a dat un puf de fum se sub capota - iar s-a ars alternatorul.

Ma gandesc sa cumar unul nou, cu cel vechi la schimb.
bartro
Gast alternator reconditionat in Germania, 300 ron transport inclus.
Marca celebra Rotovis, dar de fapt e un Valeo. Vopsit gri, prin capace se vad lipituri noi la punte de diode, insosit cu o foaie de test.


bartro
Am schimbat iar suporti de la motor, am dat jos cele febi-bilstein, erau oribile. Le am inlocuit cu unele corteco si acum simt cum lucreaza vacuum - s-a diminuat mult vibratul.
Mai am gasit ceva, scapa compresie langa un injector. Au fost etansate acum ceva timp, dar aparent s-a intamplat ceva.

BBo
Bart, unde mesteresti pe langa masina? Ai vreun garaj, ceva ?
bartro
In garaj zace 2002-ul, dar si asa nu e foarte spatios.
Asa ca lucrez in curte, sub sopronul care adaposteste si E12, sau sub cerul liber.
BBo
Ah, stai (si) la curte smile.gif thumbup1.gif
bartro
Am rezolvat si injectorul vineri seara. Vedeti pozele, aparent cand au fost inlocuite saibele de cupru acum ceva vreme, nu au fost curatate bine suprafetele de contact, saiba de cupru are vizibil o amprenta de ceva pe ea.
bartro
Se pare ca nu mai scap de probleme cu masina asta, acum nu mai pot sa reglez intensitate de lumini la ceasuri si butoane, rapsund doar backlight de diverse LCD la rotita. Si cand apas buton de geam, se sting luminiile astea in bord o clipa. Unii zic ca ar fi ceva cu LCM, nu sunt convins (inca).
Iar in mers la viteze anume cat si la franare apara o trepidatie, probabil am ceva joc pe fata, rulmenti sau bucse, ceva. Discuri le am schimbat recent si o vreme nu am avut simptomele astea.
Si dimineata asta s-a fisurat un furtunas de retur la un injector, fum, baltoace de motorina.
bartro
S-a rezolvat cu iluminare in bord - nu mai merge deloc, asta dupa ceva timp toate becuri mergeau pe max.

Am schimbat etrierele fata cu unele la care am schmibat garnituriile si mansoane cauciuc de le culisante, am pus alte discuri de proba, facea la fel, adica dupa ceva distanta parcurs voblaj volan la franare, si un voblaj usor si in mers, dar nu mereu. Asa ca am desfacut totul pe fata si am gasit bucsele mari deteriorate. Pivoti par in regula. Aveam bucsele de 3 ani prin portbagaj, el am presat in brate (mersi TiL pentru suport), si sunt curios daca se imbunatateste ceva.
bartro
Pare fixed, nu mai face urat volanul la franare. Reactioneaza si mai prompt in viraje.
Am resusit si ceva cu lumini din bord, in sensul ca am scos lcm, constatat ca electronica pare ok, doar nu vine semnal de comanda. Am zis sa alimentez pin de la becuri de la alceva cu o rezistenta, sa renunt la reglaj de intensitate dar macar sa vad ceva. Doar ca sa constat ca dupa modificarea facuta merge si reglaj din potentiometru din nou. hm.
bartro
2020 si am trecut de 320k km. De acum masina este tehnologic depasita de lege in legatura cu norma de poluare - Euro 3.
O sa am de cotizat la pusculita gaura neagra, iar in 2024 se anunta finalul grandios pentru masina in Bucuresti, daca nu moare din cauza naturala pana atunci.

Asta daca nu se schimba reguliile jocului.

In weekend am facut o fuga la mare, merge foarte bine masina in continuare, mai trebuie sa o duc la reglaj geometrie dupa ultimele interventii la bucse fata si brate spate, si mi s-a parut ca are un consum un pic ridicat fata de alte dati, dar am mers cap-coada autostrada goala cu tempomat pus, posibil sa fie si asta cauza. Instant indica un 8% la 140km/ora.

De rezolvat - un disc pe fata bate, webasto mort iar, senzori de parcare mai fac fitze (de cand o am), de urmarit consum.
Ultima data cand am pus diagnoza s-a plans de EGR (desi are soft cu EGR off) si de injector cu fir (desi e noua).
bartro
Am intrat in luna martie 2020, am lasat masina acasa ca sa evit plata / amenzi in legatura cu taxa oxigen.
Stiu ca primarul Bucurestiului, dup referendum facebook, a declarat ca renunta, dar hotararea nu a trcut prin consiliu general.
Si coincidental s-au masurat in noptea duminica - luni valori record de poluare PM2.5 si PM10.
elvislorin
Indienilor sad.gif...la noi e mai bine...nu mai avem industrie grea in judet
TiL
Noi avem furnale de ars gunoiul, ca reciclare...
elvislorin
In care se mai arde si gunoiul de pe afara...banuiesc ca incearca sa stearga urmele gunoaielor importate in ultimulmtimp, avand in vedere ca s-au pus pe controale autoritatile
bartro
Au renunțat la zaca in cele din urmă.
Făcut itp, a fost cu revenire pentru frana de mana. Am curățat și reglat saboții și tamburi și a trecut cu 220 vs 240 (daN?)
Trebuie sa refac faruri, le am vopsit cu lac acum doua ierni fara pregătiri și a sărit. Rugina pe la uși avansează încet.
bartro
Am tot zis ca nu o sa mai fac efort pentru masina asta, dar m-am ambitionat sa schimb rulmenti la rotile fata si strut mount sau in Romana cred ca e flansa amortizor fata. Rulment stanga fata face zgomot si masina are o bataie la unele denivelari. Nu stiu daca e de la flansa, dar rulment vechi e intradevar uzat si se simte si se aude cum agata cand rotesc in mana.
Nu e asa usor per total, ma gandeam ca e relativ fara chin, dar suruburi de la rulment vechi au locktite si opun rezistenta maxima pana cand au aproape iesit, rulment era si sudat cu oxid pe portfuzeta, greu de scos amortizor cu arc (comprimat) fara sa desfaci alte componente, etc.
Am terminat stanga, urmeaza dreapta. Sper sa mai am abs apoi.



Ar trebui sa atac si probleme cu rugina la usi si hayon. Si azi am vazut si doua puncte de rugina sub vopseaua pe capact de prag stanga fata.
BBo
Oooh, dar avem scule, nu gluma thumbup.gif
bartro
Am inceput sa adun una-alta dar nu toate bune. piston Cheie cu impact pe aer comprimat nu are cuplu foarte mare, si consuma cam mult aer, pot sa lucrez cu ea in reprize.
Prese nu am deloc dar nici nu e nevoie la rulmenti fata la E39.
bartro
Prima spalare pe 2020, din avion arata bine.
bartro
Un mic experiment - am inlocuit usa dreapta spate. Cea de pe masina era usor infundata si revopsita intr-o nuanta usor diferita. Avea si ceva rugina.
Aveam usa de schimb de ceva ani prin curte, cumparata cand mi s-a parut inca mai relevant aspectul masinii dar niciodata nu am apucat s-o montez. Nu am rabdare pentru reglaje 100%, ar mai trebui un pic in sus la balamalele, dar e aproape ok asa.
Fiinca masina donor avea exclusive edition am inlocuit si ornamentele negru lucios cu cele negru mat de pe usa stramba.
Dupa montaj am dat cu ceara inauntru, am uns mechanism de geam, am sigilat bine vapor barrier si sper sa nu mai ating zona accea.


bartro
QUOTE (bartro @ Sep 19 2019, 01:55 PM) *
Am schimbat iar suporti de la motor, am dat jos cele febi-bilstein, erau oribile. Le am inlocuit cu unele corteco

A inceput din nou sa vibreze destul de neplacut, si am gasit ca suportul pe dreapta scapa vacuum. Deci cam un an a tinut.
Ce marca sa mai incerc acum..?
alex230ro
citez "original" restul nu tin asta cand am intrebat la X1
bartro
fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.

SI cum deja sunt la 2
bartro
Ceva activitate, am montat suport motor stantat BMW


Pus rotiile de iarna, daca tot aveam masina ridicata. Si apoi m-am apucat de far, unul avea reglaj rupt de mult, se tinea la nivel ok cu soricei, dar azi am avut rabdare sa schimb reglajele. Si pentru ca aratau rablagite le am mai vopsit cu lac.


E incredibil cat ajuta la aspect niste faruri .. transparente.
bartro
Facut ITP in Aprilie, chiar cand voiam sa plec spre service m-a lasat baterie. Montat repede baterie de pe E12, a trecut ITP fara probleme. Dar sub baterie am gasit o supriza. Stiam ca avea un inceput de rugina cand am schimbat baterie acum 4 spre 5 ani, dar se pare ca a accelerat furibund, cred ca era ceva acid ramas de la o baterie veche.

In fine, acum arata asa:

Si sub roata de rezerva e s-a largit o gaura, masina are problema clasica de e39 touring, mai intre apa de ploaie:


Am vazut ca si sub prag spate a inceput binisor cu rugina:


Poate o sa ma antrezez cu aparat de sudura pe ea, nu stiu inca.
bartro
Am gasit in sfarsit de unde intra apa in portbagaj. Sub sticla lunetei are un ornament, iar candva cineva a umblat pe acolo. Era lipit cu banda dublu adeziva de foarte buna calitate, m-am chinuit cu inlaturarea. Acel ornament de plastic are la mijloc un piciorus care ar trebui sa intre intr-un papuc de plastic, dar cel din urma lipsa cu desavarsirea. Prin gaura neocupata s-a scurs de foarte multi ani apa inauntru, de aici si rugina in portbagaj.




Gaura din portbagaj arata asa, am incercat sa gasesc o bucata de tabla din dezmembrari dar fara succes.
AlexH
Hmm, provizoriu, ca sa treci de iarna asta fără probleme, as zice sa lipești o coala de stp black, măcar nu intra nimic smile.gif)
bartro
Da, acum pot, ca nu ma intre apa.
Avea 2 dopuri de plastic acolo in oala pe care intai le am gaurit, si apoi le am scos de tot ca sa permite evacuarea apei.
Am vorbit cu interceptor, luna viitoare etansam epava in portbagaj + praguri.
bartro
S-a rupt iarasi un reglaj la un far. Cred ca s-a intamplat cand am nimerit o mega groapa pe partea respectiva.
Aparent cele albe nu tin, sunt casante, am inteles ca cele negre sunt mai bune. Mai repetam operatia.

Gaura tot e acolo, se pare ca nu e timp de vechituri. Dar macar am gasit o bucata de tabla la Mihai AMD (mersi!) pentru reparatie, cand o fi.
Am si facut inca o incercare sa repar webasto (running gag), sa vad daca merge si cat tine de data asta.
Reparat si carenele mici pe fata, am cumparat la un moment dat un set aftermarket Klokkerholm, dar sun foarte proaste, subtiri, si nici nu se potrivesc bine.

In rest nu s-a mai stricat nimic, am facut chair si aproximativ 2100km intr-un weekend in cautare de o alta masina, inca merge bine.

QUOTE (bartro @ Apr 8 2016, 04:06 PM) *
- Verificat prindere toba, la 800-900rpm bate ceva.

Si credsper ca dupa 5 ani si ceva sa fie remediat si asta smile.gif am inlocuit un bump stop de 1cm
bartro
Si am mai impuscat un amortizor (cratar vazut prea tarziu anul trecut) si am avut un mic incident in trafic cu cineva care nu a respectat semnul de cedeaza trecere. Eram si eu usor in off-side, voiam sa fac dreapta in strada de unde intentiona sa iese celalta masina, aveam semnal pus. Dar m-am razgandit, oprit semnal si mers inainte. Am vazut ca celalta masina nu se misca, dar cand eram aproape trecut de m-a atins in pasaj roata si bara spate.





Peste 2 saptamani expira itp. Nu prea mai vreau s-o pastrez. O sa repar de mai are, apoi cred ca o pun la vanzare, desi copii nu vor o schimbare.
TiL
Poti sa te prefaci ca s-a defectat subwooferul din portbagaj. Daca nu mai suna bine baby shark, poate slabeste opozitia.
AlexH
Daca tot e cu defectat, tare bine ar fi si amp-ul dsp de pe cealalta sa "crape" el asa si sa il arunce pe la noi smile.gif)
bartro
QUOTE (AlexH @ Apr 12 2022, 02:15 PM) *
Daca tot e cu defectat, tare bine ar fi si amp-ul dsp de pe cealalta sa "crape" el asa si sa il arunce pe la noi smile.gif)

Eu nu cred ca cauti serios componente DSP, pana si eu care nu caut am vazut diverse oferte ok cu amplificatorul.
bartro
Montat amortizor nou, schimbat bucse antiruliu
bartro
QUOTE (bartro @ Sep 23 2021, 03:16 PM) *
Am vorbit cu interceptor, luna viitoare etansam epava in portbagaj + praguri.

Dupa mai multe amanari am pus mana pe aparatul de sudura si am reparat singur gaura din portbagaj. Nu a iesit de de show room, dar nici nu e rau. Daca mai aveam rabdare mai multa pentru polizare iesea si mai bine, dar locul nefiind la vedere sub roata de rezerva nu am exagerat cu perfectionisme.
Ce am invatat este ca trebuie sa fie absolut perfect metal unde o sa fie sudura, nu am taiat destul de mare portiunea afectata, ma gandeam ca e mai bine sa am de sudat mai putin, si pe o portiune unde tabla existenta era subtiata de rugina am avut de lucru. Desi la suprafata am curatat, din cauza impuritatile patrunse in metal se face greu o sudura buna, si apoi fiind aparat electric mai arde cat o gaura.
bartro
Reparat rugina la capete de prag spate, stanga si dreapta. La un random dude, nu a iesit prea rau dar a ignorat niste rugina de suprafata mai in fata. O sa dau eu acolo cu ceva, plus mai trebuie sa dau cu teroson unde a lucrat.
Remediat si unde a fost atins in primavara, coafura rezista, momentan nubatenutroncana.
Am avut o tentativa de vanzare dar nu am fost in stare.
bartro
Vandut. Ultimii ani nu prea am mai folosit-o,
Per total, a fost o masina buna, nu m-a lasat in drum dar a si cerut constant intretinere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.