Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E46 318d
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
TiL
Dupa indelungile chinuri ale facerii, tot cautand un 320d, am reusit sa-mi iau 318d break biggrin.gif
Abia ieri am ajuns sa fiu hotarat sa pastrez masina asta, adica sa o vreau. Sper sa nu mai apara surprize.

N-are trapa, n-are carlig, n-are piele, dar e numai buna pentru naveta pe care o fac singur total 125km/zi.
Desi as fi preferat un 5 pentru dotari, E39 era cam mare totusi... Iar breakul E46 e mai frumos. N-a fost sa fie non-facelift dar o sa ma obisnuiesc cu ideea... l-am luat ca a fost prima masina fara lovituri in bot si laterale. Compenseaza cu vreo doua lovituri in dos.

Povestea si aventurile prin care m-ati ajutat si voi, o stim:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...st&p=152379

Pastram topicul acela pentru E46 diesel, aici o sa povestim de masina mea.

Poze cu buclucasa, cand ma invarteam in jurul ei sa ghicesc de ce nu incarca bateria.
TiL
Si sa va povestesc de samsar tampit.

De fel nu-mi place masina data cu silicon in interior. Dar asta avea ceva de zici ca era o crema si parea ca a si inmuiat ornamentele din masina, ca se cam zgaraiau cu unghia.
Bordul era si el urat cu spume, credeam ca-i julit, zgaraiat. Si sleios de-ti era scarba sa pui mana pe bord, pe volan, pe masina. Bleah.
Mirosul ala de antigel, cred ca venea tot de la rahatul dat, posibil sa fi fost dat si pe motor cu el.

Acum interiorul e din nou ok la atingere, mat si aderent. Unghia nu mai lasa chiar asa urme. Ce dracu acid folosesc aia de inmoaie plasticele?!?

Si nu mai pute a antigel nici la motor nici in masina. Ma mai pisca doar putin mirosul de duba diesel uneori.
MeHigh
s-o stapanesti sanatos! ai putea sa ii faci cateva poze cu restul masinii pe-afara, si prin interior. la motor am inteles cum arata smile.gif
pentru problema de la "curu lui" despre care ziceai pe topicul celalalt - verifica EGR-ul, curata-l si asigura-te ca circula ciuperca aia.

un EGR blocat deschis iti da fum pentru ca motorul nu are concentratia de oxigen necesara pentru a arde toata motorina injectata la o anumita turatie in sarcina. am auzit de EGR blocat deschis fie din cauza calaminei ce s-a depus pe piciorul ciupercii (are o supapa similara cu cele din chiulasa), fie din cauza ca s-a topit o parte din ciuperca si deformarea permite gazelor sa circule libere din galeria de evacuare in cea de admisie.
un EGR blocat inchis (cu tabla, obturat sau cum vrei sa-i zici) zica-se ca ingreuneaza incalzirea motorului pe timp de iarna coroborat cu cresterea de consum in regim urban, unde EGR-ul si-ar face treaba. peste 2000 sau 2500 rpm EGR-ul oricum sta inchis, ai nevoie de aer bogat in oxigen atunci si calculatorul il tine inchis - daca mai ermetizeaza ciuperca in palarie.
xox
Bine ca ai cosmetizat-o. Mie imi place cum arata, mai ales ca nu prea am vazut multe break-uri facelift. De fapt nu stiu daca sunt peste 10 break-uri E46 in oras la mine. Kwru e dubios, dar nu chiar asa rau ca la golf-uri de exemplu. Si cam atat parere pot sa-mi dau.

+1 pentru poze, si eu vreau sa vad mai mult din ea! Acum sincer mi-ai deschis apetitul pentru dube laugh.gif
alex230ro
QUOTE (MeHigh @ Feb 9 2016, 03:45 PM) *
s-o stapanesti sanatos! ai putea sa ii faci cateva poze cu restul masinii pe-afara, si prin interior. la motor am inteles cum arata smile.gif
pentru problema de la "curu lui" despre care ziceai pe topicul celalalt - verifica EGR-ul, curata-l si asigura-te ca circula ciuperca aia.

un EGR blocat deschis iti da fum pentru ca motorul nu are concentratia de oxigen necesara pentru a arde toata motorina injectata la o anumita turatie in sarcina. am auzit de EGR blocat deschis fie din cauza calaminei ce s-a depus pe piciorul ciupercii (are o supapa similara cu cele din chiulasa), fie din cauza ca s-a topit o parte din ciuperca si deformarea permite gazelor sa circule libere din galeria de evacuare in cea de admisie.
un EGR blocat inchis (cu tabla, obturat sau cum vrei sa-i zici) zica-se ca ingreuneaza incalzirea motorului pe timp de iarna coroborat cu cresterea de consum in regim urban, unde EGR-ul si-ar face treaba. peste 2000 sau 2500 rpm EGR-ul oricum sta inchis, ai nevoie de aer bogat in oxigen atunci si calculatorul il tine inchis - daca mai ermetizeaza ciuperca in palarie.



i-am pus linkuri de pe youtube cum sa curete dar ai e lene sa faca treaba mad.gif
TiL
Cosmetizat? N-am cosmetizat, s-a uscat substanta aia si atat. Mai e de curatat la scaune mai ales, restul se face usor (piele volan, bord, consola, geamuri)
O sa desfac EGR-ul, l-am vazut ca-i negru inauntru, dar nu pare sa aiba strat gros de depuneri cum am vazut prin poze pe gugal.

Ar fi asa de facut in WE:
- indreptat volanul care nu-i pus drept. Ceva probleme daca o fi airbag acolo?
- schimbat ulei si filtre. Inca n-am comandat filtre, fac maine calcule daca-mi permit acum
- curatat EGR-ul - presupun ca nu-i complicat. Motorul se incalzeste foarte repede pentru un diesel, deci EGR e ori blocat pe deschis, ori functioneaza corect. Excelent filmulet: https://www.youtube.com/watch?v=iT8Iww44nZM De vazut daca la mine e cu vacuum sau electrica.
- facut maneta de frana de mana
- daca ramane timp, si sigur nu ramane, jucat cu meniul din bord si radioul.


Apoi, trebuie sa ma gandesc cum fac cu RAR-ul. Aveti experienta cu ei, trec cu vederea chestiile de mai jos sau nu?
- cauciucuri 185/65 R15 in timp ce minimul din acte e 195/65 R15
- floricica in geam de vreo 2 cm
- ceva jocuri la rotule, se simt bine la praguri, sine de tramvai etc.
- noxele?
- daca motorul o fi schimbat ce trebuie facut? Ma gandesc sa nu risc si sa caut s-o bag cu "ceva sustinere" la rar... dar asta inseamna alta cheltuiala
Ideal ar fi sa rezolv toate cele (parbriz nou, bascule noi) ca doar o fac pentru mine. Dar mi-e sa nu ma trezesc ca am bagat bani in ea si apoi totusi ma resping aia la RAR.
alex230ro
la RAR la masinile aduse nu stiu cum e,la urs de ex au verificat serii si atat.masina avea toba sport,gumele erau slikuri,curgea ulei din ea smile.gif
parbrizul era ok articulatiile acceptabile,gumele erau cele din carte.in cel mai rau caz gasesti undeva un set de jante pe 15/16 de imprumut vb cu sorin eventual.eu nu pot sa te ajut ca 15-uril sunt prea mici si nu pot sa le pun
TiL
La urs ai facut doar identificare, nu?
Asta trebuie sa treaca ITP la ei din cate stiu.
alex230ro
identificare doar,daca trebuie itp atunci e mai tricky mai scoate nr rosii pana mai strangi bani.
bartro
Pentru autentificare trebuie sa aibe ITP. Daca pica macar stii punctual ce ai de remediat la ea, adica, e mai bine sa mergi din timp decat sa astepti pana expira a 3-a rand de numere rosii.
Si volanul. Esti sigur ca e din volan si nu din articulatie? La vechituri mai bine nu ajustezi din volan, acuma, asta are deja rack and pinion, nu stiu cat de relevant mai e.

Si xox a dat dovada de naivitate daca a crezut ca TiL a frecat bordul masinii tongue.gif
(am vrut sa scriu initial frecat alceva decat menta, dar m-am razgandit, stiu ca TiL are multe preocupari ).
xox
lol Bart tongue.gif

Asa, cu volanul: eu l-am scos la E46 fara sa decuplez borna de la baterie, dar l-am pus inapoi cu borna scoasa. N-a pocnit nimic, iar cand am avut nevoie sa boom, a facut boom. Peste tot pe net spune ca-i bine sa scoti borna inainte sa scoti volanul, eu doar am uitat. Poate am avut noroc, dunno.

Cu itp-ul discutam. Iar cu identificarea... Daca e motorul schimbat si nu-i omologat, ai belit-o. Cu gumele nu e problema, nu se uita decat sa fie pe 15(in caz in care se uita), restul e par la ceas, mai putin daca ai joc prea mare (depinde aici). Normal nici cu parbriz crapat nu te lasa.
TiL
Ca sa mai traim intens nitel http://www.gazetanord-vest.ro/2014/03/tepe...sini-a-la-cluj/
Oricum , o scot la capat cumva. Astept bugetul pentru facut parbriz si articulatii.
alex230ro
pai nu ziceai ca ai luat fiscal?!
drujbex
Imi place masina. Cand mi se pusese pata ca vreau BMW, am testat un 320d NFL break al unui coleg care era de vanzare (a dat-o cu 2300, taxa neplatita - cred ca ti-ar fi placut - detinut de-un om care o are de 7-8 ani si n-are niciun interes de tepe din calitate de middle-manager la o corporatie din Pipera...) si am ramas placut surprins ca poti croseta lejer prin Bucuresti. Nu ma omor dupa E46 insa break-ul imi place foarte mult. Presupun ca 318d-ul e chiar mai fasnet decat 2.0d-ul antic fara rampa comuna. La cat ai negociat-o (2500 vad ca cerea) si cat e taxa? Mi se pare interesant ca reputatia proasta a breakurilor in romania (lol!) se traduce in preturi sensibil mai bune decat berline sau coupe-uri.
TiL
Nu se poate chema ca am negociat, de la 2499 a lasat la 2400 din start, de la telefon. La fata locului am cam luat-o orbeste, satul de alergatura prin toata tara.
Preturile sunt aceleasi la break si berlina, din cate am observat. Fasnet e daca te dai la el, dar mi-e mila, ba chiar merg cam subturat. Lui ii place de la doua mii si ceva in sus, dar eu daca am de mers cu 60km/h constant il tin la 1500rpm intr-a patra.
La drum lung se intinde bine, nu i-am testat viteza maxima, dar la 140 ajunge destul de usor.
Bine, ajuta si rotile cam mici (185/65 R15), care fac ca viteza din bord sa fie cu 5% mai mare decat cea reala.

Imi plac mai mult NFL-urile la exterior dar culmea, am ajuns sa-l iau pe asta, primul facelift gasit.
Taxa e, probabil 710E. Dar nu stiu daca nu or sa o calculeze in functie de cum o incadreaza testul de noxe la RAR. Stiti ceva de asta?

Era o buna ocazie masina de care zici smile.gif


Alex, fiscal a zis ca da doar dupa ce-i trimit traducerile actelor. Cam pueril motivul, ca se puteau face si acolo... Riscant dar vedem.
Masina e luata de aici, dar de la PF, nu de la firma. http://sanydezmembrari.ro/
TiL
Am luat ulei si filtre, sa vedem cum o fi vremea in we, ca sa le schimb.

Mai am de luat si filtrele de motorina si habitaclu, pe care le aman.
Maine caut furtun de vacuum si ceva de curatat carburatoare, pentru EGR.
David
Felicitari si sa te bucuri de el!

E cam pe dos cu avansu' , acum, nu-i asa?
TiL
Gasesc eu un surubel din care sa dereglez chestii. E doar o chestiune de timp, pana dau jos toate capacele alea de plastic.
TiL
Testerul lui Alex a aratat ca din cei 173000km, doar 302000 sunt reali.

Ca sa fie si o veste buna, aparent bujiile sunt ok.
Vestea proasta e ca nu porneste usor asa, cu bujii bune.
xox
E duba, doar nu te asteptai sa fie doar 170k tongue.gif . Si daca a fost doar de naveta si acolo? Macar a vazut strazi mai bune...

Ce-i mai trebuie afara de bujii? Presiune in rampa? injectoare curate? Ca n-am idee cu ce se mananca astea dizal si-s curios. Daca e sa o schimb pe a mea, fix ce ai tu am sa iau si eu, ma tin informat biggrin.gif
David
CITAT(TiL @ Feb 12 2016, 04:17 PM) *
Gasesc eu un surubel din care sa dereglez chestii. E doar o chestiune de timp, pana dau jos toate capacele alea de plastic.


Nu umbla la plastic, asta nu-i ca fiarele! smile.gif Nu stii?... "Plastic is fantastik!" biggrin.gif

Daca te duci la RAR, doar pentru autentificare, nu-i nicio problema, dar daca trebuie sa faci revizia acolo... Atunci vezi tu cata "convingere" i-ti trebuie... sad.gif
TiL
QUOTE (xox @ Feb 12 2016, 11:05 PM) *
E duba, doar nu te asteptai sa fie doar 170k tongue.gif . Si daca a fost doar de naveta si acolo? Macar a vazut strazi mai bune...

Ce-i mai trebuie afara de bujii? Presiune in rampa? injectoare curate?

Si compresie.
Despre km, pariam pe 310000, adica 100000 peste cei 210k de acum 5 ani, care apar pe cartea de service.

David, trebuie itp la rar, deci cautam 'puterea ursului' de convingere.
TiL
Ce interval oil service au masinile astea? Vad la americani ca resetul te duce la 15525 mile, adica 25000 km. Atat de mult?!? La E90 l-au rotunjit la 16000 mile biggrin.gif

Poti reseta la ce valoare vrei tu? Ma gandesc ca l-au resetat baietii la o valoare credibila si ok, sa dea bine.
Cand l-am luat pe al meu zicea 17000km si credeam ca astia erau km de la ultimul schimb. Aparent trecusera 8000?
alex230ro
25.000 teoretic,personal in 25.0000 faceam lejer 2 schimburi chiar 3 .merge cu diagnoza aia de aseara sa pun si interval mai mic daca nu ma insel.

altfel cum ti-am zis gasesti orice pt cazanele astea

https://www.youtube.com/watch?v=d999raJ1maU

de fapt asta e pt tine

https://www.youtube.com/watch?v=0kEqkoorE3E
bartro
E ok, kilometrajul.
Nu cumva ti se dezamorseaza traseu de motorina cand sta mai mult?
Pune-o in parcare cu botul in jos. Ce pompe au astea?
xox
o.O foarte bun link-ul! Poti sa-ti verifici singur! Compresia cum o masori? Este divais din ala ca la benzinare care se infileteaza in loc de bujii?
TiL
QUOTE (alex230ro @ Feb 13 2016, 10:24 AM)

laugh.gif unul albastru break n-ai gasit?
Interesant ca s-a resetat la 22000, la dizel e mai ok.

Foarte bun manualul de inspectat injectia. Am vazut si unde-i filtrul da motorina.

N-am mai facut nimic la masina ca ieri am avut perturbatii de la serviciu si apoi am preferat sa repar drujba si sa car lemne.


Am pozat si masina, dar nu pot sa pun atasamente de pe telefon.
alex230ro
ok,vezi ca i-am dat de cap diagnozei acum merge si cu INPA daca te pasioneaza ne vedem iar intr-o zi si mai facem un scan.
TiL
Pozele de ieri. Apare si Sharky pe-acolo. Si ceva urme de rugina si bara spate infundata.
TiL
Sigur, ne vedem.
Tocmai incerc procedura de reset service indicator, nu merge. Imediat ce pun cheia apare test dar in 1-2 secunde dispare si apare odometrul si trip. Adica display normal.
alex230ro
legat de cheie vezi ca in orice hypermarket mai mare poti muta ce ei in cheia aia a ta intr-o carcasa noua de cheie.de ex Cora Lujerului ca tot e pe langa tine.
sau aici desi nu imi e clar ce fac ei acolo

https://www.youtube.com/watch?v=vwotnPnVOWs

preluat de pe alt forum

Am terminat. Am taiat lama in Cora Lujerului.

Am dat asa:
40Ron -carcasa
60Ron- taiat lama
38ron- baterie 13ron baterie+25 transport.
0ron- lipit baterie de placauta electronica cu letcon.

Total 138Ron.
bartro
In acel document se spune ca filtru ar fi primul de inlocuit in caz de probleme, desi scrie de probleme in sarcina.
TiL
Noutati de azi

Usile fata aveau urme de fortare cu surubelnita/levier, le-am impins pe amandoua sa se inchida frumos. Acolo sus la colt era scos si chederul de pe sina, statea putin aiurea, cum se vede in poza. Rezolvat.

Volanul descentrat. De fapt era de la geometrie, ca volanul era pus la semn pe coloana. Si nu erau semne ca ar si fost scos vreodata airbagul. I-am facut eu, cand am bagat chestii ca sa deblochez. L-am pus sa stea cat de cat drept. Daca o sa umblu la geometrie, o sa-l repun la centru. Sau oare l-au decalat putin ca sa evite jocul din caseta format in zona de mers drept inainte?
De-acum o sa vireze mai mult la dreapta decat la stanga. Not bad.

Farurile bateau mai rau ca la Toyota. Soclurile ambelor becuri de faza scurta erau puse gresit, indreptate in sus. Un soclu de lunga nu era prins aproape deloc.
Cumva nu-i de mirare, farurile astea par foarte firave, plastic subtire, ti-e mila sa impingi serios becul la locul lui. Mai si intra cam chinuit pana la captat.
Rezolvat, reglat cat de cat. Reglaj fin in alta seara, daca e nevoie.

Gasit player Sony Walkman rosu in cotiera spate. Cu muzica si poze din Austria, inca il mai tine bateria. O sa caut un cablu pentru el.
Pozele confirma ca a fost masina unor tineri cu copii mici. Ambele usi spate aveau protectia pentru copii, nu puteau fi deschise din interior.

Curatat EGR
Nu avea depuneri goase, cel mult 1mm pe alocuri. Daca era blocata, nu stiu. Tarziu am descoperit ca se actioneaza foarte greu. Nu am forta sa o imping cu degetul gros. Am pus un vacuum pe ea, trebuie sa trag aer la limita puterilor ca sa se deschida. Motorul asta creeaza depresiune atat de mare?
Poate chiar functioneaza, daca motorul se incalzeste atat de repede... dar am pornit la rece si n-am vazut sa se deschida supapa.
Montat la loc si aia e.

Schimbat ulei (filtrul vechi Mahle made in Austria in martie 2014) si filtrul de aer.


Am ramas dator cu frana de mana si curatenie in masina si multe altele probabil.
Intre timp mai descopar rugina camuflata dupa un strat de vopsea la colturile usilor, vedem ce-o mai urma.



TiL
Ca sa am jurnal de bord, bag seama din poze ca am luat masina pe la 172680 km.

Primul consum, aproximativ 973km cu 55 litri, deci consum 5.65 , mers destul de cuminte.
MeHigh
e mare, cred ca poti scoate mai bine dupa schimb ulei si un rodaj mai in forta, sa se desclesteze geometria-n turbina
alex230ro
are ceva erori pe debitmetru si cred ca ceva legat de boost pressure,i-am zis sa mai bage km si pun iar testerul pe ea/
bartro
Dupa ce a rupt M30-ul de pe E28 nu cred ca TiL mai are curaj de turatii mari.

btw TiL, ce e cu pozele astea imense? Acuma ceva ani te ai plans de alti tongue.gif
TiL
De cand cu spartphonul nu m-am sinchisit sa-l mai setez sa faca poze mici.

Pedala n-o apas ca ma incapatanez sa raman la consum apropiat de Tico. Oricum mi-e arhisuficient 100-110 pe centura, 130 pe autostrada. Ajung in mai putin de o ora la birou.
La 120-130km/h consumul instant arata aproape 6, la 140 deja urca 1l, e aproape 7.


Mai pun un link la pastrare http://automobilio.info/en/BMW/3er/3er-Tou...d-(115Hp)/14873
alex230ro
ai consum normal ,mai ales ca e mixt.

ma uitam la mine

http://automobilio.info/en/BMW/3er/3er-Com...-ti-192-AG/7101


laugh.gif

40 km zilnic iese media de 10 si un pic 10,5 parca
TiL
E cam 5.9 de fapt dar e ok.
Am schimbat si vacuumul care merge la turbina, era rupt bine.

Greu mai gasesti furtunase de vacuum.. e-piesa nu are, Unix auto nu are in nici unul din magazine decat la rola de 15m - 230lei. Un magazinas de-l frecventez nu avea sapt trecuta, azi a adus.
Prost furtun, cauciuc subtire imbracat in textil, dar mai bun decat deloc. Unul identic fusese pus si inainte...

Am ceva ulei in admisie, EGR-ul a fost curatat duminica, azi am gasit ulei in el. Sa fie prea subtire Magnatecul 5W40? Oricum avea urme de ulei in admisie si inainte de schimbul de ulei.

EGR pare ca functioneaza, ca am gasit si urme de fum pe intrarea de la esapament, deci se deschide supapa.
bartro
Pe vremuri am comandat x metri de furtunas vacuum pe ebay, siliconic, pentru ca nu am gasit de cumparat aici, si aveam nevoie de mult pentur E12. Mai am o bucata undeva, pot cauta, daca vrei. Dar e ingusta.
Cea de cauciuc cu textil am incercat si eu, si nu a tinut mult.
TiL
Am luat 3m din cel cu textil, l-am schimbat aseara. Imi trebuia o bucata cam de 1m.
A trebuit sa dau jos si EGR-ul pentru banalul furtunas. Daca ochiti siliconic pe undeva, o sa vreau sa cumpar.

Se simte semnificativ schimbarea, acum trage si la 2000rpm si-i place al dreacu sa se tureze spre 3000 si ceva. De-acum trebuie sa fiu atent la viraje, daca apas pedala da cuplu la roata. Partea rea e ca ma invata sa merg si mai subturat, tind s-o las intr-a 5-a ca si cand as avea cutie automata. Dar o sa ma dezvat, o sa fiu atent la turometru.
Consumul e cam acelasi ca zilele trecute, cred. Nu pot sa evaluez ca azi m-am grabit si-am tras mai tare de el. Cred ca a scazut putin consumul (5.4 vs 5.7 pe bord) dupa schimbarea filtrului de aer si a uleiului. Sau poate e doar de la incalzirea vremii.
bartro
1m poate mai am, sa-mi spui daca iti trebuie.
TiL
Daca preferi sa-l tii de rezerva, tine-l ca nu-i urgent la mine.
Altfel, ti-l iau si-l montez cand mai am ocazia - cand mai desfac chestii pe la motor.


Despre debitmetru aveti idee, merita sa incerc sa-l curat cu spray de carburatoare? Alte idei de imbunatatire?
alex230ro
nu te infige in el,mai asteapta sa vedem ce erori ai.
alex230ro
erorile citite au legatura cu avansul pompei

Spritzbeginn Soll (Grad KW): !-1.50 at idle, where it should be between 0-20. It rises into normal values (above 0) when i raise the revs.
Spritzbeginn lst (Grad KW): same as above, but above stays solid whilst this value moves up and down slightly, so -1.50, -1.36, -1.60 etc

nu imi e clar ce si cum la cautare pe google apar ceva linkuri in poloneza..
bartro
QUOTE (alex230ro @ Feb 17 2016, 07:15 PM) *
avans

TiL! Cheia de 10!
alex230ro
nope am refacut diagnoza si au disparut,or avea de a face cu vacuumul schimbat.a ramas ceva cu boost pressure si eroare bujii.
TiL
QUOTE (bartro @ Feb 17 2016, 09:13 PM) *
QUOTE (alex230ro @ Feb 17 2016, 07:15 PM) *
avans

TiL! Cheia de 10!

Sunt pregatit pentru orice. Ma astept ca dracovenia asta facuta in mileniul trei sa aiba torx. Numai sa-l aflu unde e!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.