Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW E12 528i 1980-Model SUA
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E12
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
boghyb
Imi cer scuze pentru calitatea imaginilor si pentru lipsa stopurilor(le-am demontat pentru ca am un pic de lucru cu rugina in acea zona).Promit ca voi reveni cat de curand cu poze noi.
Pentru inceput as vrea sa stiu daca cineva are butonul de avarie (al meu functioneaza dar atunci cand este in functiune se pune contactul si miroase a ars)si acel tamburus de la reglajul oglinzilor care dupa cum vedeti imi lipseste(platesc bineinteles).
Sper sa va placa si astept raspunsurile voastre.Numai bine.
haifisch
salut ....arata bine masina la prima vedere....nu in fiecare zi vezi un e12 528i de america smile.gif

o intrebare?....nu treci la euro bumpers? smile.gif
Sportivu
wub.gif bijou
manole74
Bine-ai venit! Arata destul de bine masina! Da-ne mai multe detalii despre tine/masina/cum a ajuns la tine/dotari.........
alex230ro
frumos "cazan" biggrin.gif

cutie manuala?
haifisch
tu sigur te-ai uitat la poze?

e automata...
ionusunt
cu putin efort iese super masina.pare foarte inchegata si intreaga. mai ai de dat jos de pe ea mai mult tongue.gif (vezi pedalele tongue.gif )
e inscrisa ?
TiL
La dotari pare cam... FULL? smile.gif

Super, sa o stapanesti sanatos. Motorul / admisia e de pe E28?
boghyb
QUOTE (TiL @ Oct 22 2009, 09:51 PM) *
La dotari pare cam... FULL? smile.gif

Super, sa o stapanesti sanatos. Motorul / admisia e de pe E28?

Masina este inscrisa.Motorul este original si nu a fost dat jos niciodata.Stiu ca este identic cu cel de pe E28 dar din cate am vazut pe http://www.firstfives.org/ s-au facut 2 motoare 'diferite' ,L-jetronic respectiv M-jetronic cu care mai tarziu a fost motorizat E28...daca vorbesc prostii va rog frumos sa ma corectati biggrin.gif... nu am decat 17 ani ! aveti mila !.
Ce sa va mai spun ... masina a fost cumparata de tatal meu prin 2001 si din spusele lui are in jur de 190.000 km(nu va pot spune km exacti deoarece cutia de viteze a fost schimbata cu una de pe seria 7 care nu dispune de cablu de kilometraj).Are aer conditionat , geamuri electrice(care functioneaza foarte bine intampinand cateva probleme din cauza firelor care banuiesc ca au imbatranit), trapa electrica(motorasul merge pt ca l-am testat la 12V dar din pacate imi lipsesc butonul si releul), inchidere centralizata(recent schimbata) si cam atat :-??.
Mai am 2 cutii de viteze:una in 4 trepte de pe un E12 520 respectiv una in 5 trepte de pe un E12 528i(am pastrat si motorul biggrin.gif care tot din spusele tatalui meu ar avea 40.000km).
Vopseaua este in mare parte originala facand exceptie unele zone in care a fost lovita sau unde rugina a inceput sa infloreasca si unde am revopsit-o.
Cam atat pot sa va spun deocamdata.Va astept cu alte intrebari sau raspunsuri.Va multumesc tuturor pentru laudele primite.Va salut.
ionusunt
o chestie nu inteleg.de ce are pe bord doar 90 mile/h respectiv 160 km/h vit maxima ?
ca 2.8 ul sigur merge mai mult de atat. blink.gif
bartro
Frumoasa masina smile.gif

Ceva info american:
http://www.firstfives.org/history.html

Si despre vitezometru am gasit aici o explicatie:
QUOTE
... A silly federal law mandated an 85-mph speedometer, and BMW ...
edutxu
plang sad.gif(
ai motor mai mare decat mine tongue.gif:P
frumos cazanul....poate facem odata o intalnire unde e12 s afie majoritar tongue.gif
boghyb
QUOTE (edutxu @ Oct 23 2009, 01:45 PM) *
plang sad.gif(
ai motor mai mare decat mine tongue.gif:P
frumos cazanul....poate facem odata o intalnire unde e12 s afie majoritar tongue.gif

Mai intai sa iau carnetul ... smile.gif)))
tomado e28 owner
Esti de o varsta cu frate-meu. La multi ani! Si el are tot de 2.8 motor si din fericire nu are carnet smile.gif)))) Din pacate nu BMW...
Lasa ca macar iti faci masina frumoasa pana atunci, dupa aia dai banii pe benzina tongue.gif Spor si bafta!
boghyb
QUOTE (tomado e28 owner @ Oct 24 2009, 08:28 PM) *
Esti de o varsta cu frate-meu. La multi ani! Si el are tot de 2.8 motor si din fericire nu are carnet smile.gif)))) Din pacate nu BMW...
Lasa ca macar iti faci masina frumoasa pana atunci, dupa aia dai banii pe benzina tongue.gif Spor si bafta!

Multumesc Tomado ! Din pacate nu numai benzina o sa fie problema :-s . Trebuie sa ii schimb si semeringurile :-s.Revin cu intrebarea : Are cineva un buton complet de avarie sau tamburusul de la oglinda ? Va rog din suflet ! Platesc ;;)
boghyb
Am rezolvat cu avaria ! :X:X:X.nu avea nimic butonul.era legat un fir intre 2 relee(nu pot sa inteleg de ce dobitocul respectiv a facut asta).acum am alta problema: la aerul conditionat exact in bot in fata ventilatorului e un mic releu/siguranta , nu stiu exact ce este si este intrerupt.Am atasat o poza si sper sa ma lamureasca cineva ce este si daca o aveti din intamplare una in plus si functioneaza ar fi minunat(platesc!).salut.

QUOTE (boghyb @ Nov 23 2009, 07:15 PM) *
Am rezolvat cu avaria ! :X:X:X.nu avea nimic butonul.era legat un fir intre 2 relee(nu pot sa inteleg de ce dobitocul respectiv a facut asta).acum am alta problema: la aerul conditionat exact in bot in fata ventilatorului e un mic releu/siguranta , nu stiu exact ce este si este intrerupt.Am atasat o poza si sper sa ma lamureasca cineva ce este si daca o aveti din intamplare una in plus si functioneaza ar fi minunat(platesc!).salut.

daca aveti din intamplare*
iorgos
QUOTE (boghyb @ Nov 23 2009, 07:17 PM) *
Am rezolvat cu avaria ! :X:X:X.nu avea nimic butonul.era legat un fir intre 2 relee(nu pot sa inteleg de ce dobitocul respectiv a facut asta).acum am alta problema: la aerul conditionat exact in bot in fata ventilatorului e un mic releu/siguranta , nu stiu exact ce este si este intrerupt.Am atasat o poza si sper sa ma lamureasca cineva ce este si daca o aveti din intamplare una in plus si functioneaza ar fi minunat(platesc!).salut.


daca aveti din intamplare*


Salut. Din intamplare am rezistenta asta, dupa un motor de 2.8.
tomado e28 owner
Eu n-am gasit si am legat pe direct sad.gif
bartro
QUOTE (tomado e28 owner @ Nov 23 2009, 07:30 PM) *
Eu n-am gasit si am legat pe direct sad.gif

E ok si pe direct, numai invarte ventilator mai tare pe direct. Ventilator asta probabil a avut 2 trepte, 1 realizata prin rezistenta asta.
boghyb
QUOTE (bartro @ Nov 23 2009, 08:11 PM) *
E ok si pe direct, numai invarte ventilator mai tare pe direct. Ventilator asta probabil a avut 2 trepte, 1 realizata prin rezistenta asta.

Si eu am legat firele pe direct dar ventilatorul se opreste foarte rar:(.
bartro
Ventilatorul porneste odata cu compresor de la clima probabil. Ca sa ajuta racirea de condensor (radiator de clima care e in fata radiator de apa). Cand e pornita clima, acesta porneste - opreste des. Daca ai freon mai putin sau compresor mai uzat sta mai mult pornit, pana la pornit tot timp..
boghyb
QUOTE (bartro @ Nov 23 2009, 09:33 PM) *
Ventilatorul porneste odata cu compresor de la clima probabil. Ca sa ajuta racirea de condensor (radiator de clima care e in fata radiator de apa). Cand e pornita clima, acesta porneste - opreste des. Daca ai freon mai putin sau compresor mai uzat sta mai mult pornit, pana la pornit tot timp..

Multumesc mult de tot pentru raspunsuri barto ! (Iorgos ti-am dat un PM , astept raspuns).
boghyb
Salut...am o noua probelma , de data aceasta legata de trapa.Cand am cumparat masina ,fostul proprietar mi-a spus sa folosesc imbusul pentru ca motorasul este stricat.Acum vreo saptamana umblau eu telelu prin garaj si m-am gandit sa il desfac si sa vad ce si cum.Motorasul nu a avut aproape nimic bineinteles(inafara de un surub slabit) , l-am montat la loc pe masina , l-am probat pe direct iar acum inchide si deshide foarte frumos.Problema este ca butonul original imi lipseste asa ca am cumparat altul ( de la Alpadrino) si am sperat ca pot sa il adaptez.Dupa ce am incercat o groaza de combinatii intre fire am renuntat pentru ca nu se intampla nimic (nici macar un scurt).Am verificat si cu aparatul de masura si am observat ca nu am curent pe niciun fir...am verificat si sigurantele dar nu aveau nici ele nimic.Intrebarea este daca stie cineva unde duc firele din plafon(banuiesc ca trebuie sa duca intr-un releu) sau care ar fi cauza pentru care sunt intrerupte.Astept raspunsul vostru.Multumesc.
bartro
Cauta un buton original (la reprezentanta BMW), si o schema electica (pe net). Din ce oras esti?
05aBi
AlPadrino parca nu e decat in Bucuresti, pe Bd. Stefan Cel Mare.
Ciupanezu
Şi pe Bd. 1 Mai din Drumul Taberei.
iorgos
Baiatul este din BUCURESTI.
Releul din plafon il ai? Poate el este problema.
boghyb
Salut.Sunt din Bucuresti.Nu am niciun releu in plafon ... nu am decat 5 fire care am banuit eu ca ar intra in buton + firele care se conecteaza la motoras sad.gif.Daca are cineva cineva releu sau releele (pentru ca pe bmwpartscatalog.com am vazut ca sunt 2) ar fi perfect.
boghyb
Acum am stat si am procesat un pic si am impresia ca de fapt in poza a 2-a sunt 2 relee identice numai ca unul e intors ca sa se poata vedea si celeala parte:-j... cel putin asa sper :-s.
boghyb
QUOTE (boghyb @ Jan 9 2010, 02:37 PM) *
Salut.Sunt din Bucuresti.Nu am niciun releu in plafon ... nu am decat 5 fire care am banuit eu ca ar intra in buton + firele care se conecteaza la motoras sad.gif.Daca are cineva cineva releu sau releele (pentru ca pe bmwpartscatalog.com am vazut ca sunt 2) ar fi perfect.

cineva releul sau releele*
iorgos
QUOTE (boghyb @ Jan 9 2010, 03:37 PM) *
Salut.Sunt din Bucuresti.Nu am niciun releu in plafon ... nu am decat 5 fire care am banuit eu ca ar intra in buton + firele care se conecteaza la motoras sad.gif.Daca are cineva cineva releu sau releele (pentru ca pe bmwpartscatalog.com am vazut ca sunt 2) ar fi perfect.


Eu cand am dat trapa de sticla, am vazut in plafon si un releu, deci ar trebui sa ia si tu un releu pe acolo daca nu a suferit anumite modificarii in decursul existentei sale. Poate te ajuta un coleg dupa forum care are trapa electrica sau altcineva care are ideie despre asa ceva.
bartro
E12 nu e neaparat la fel ca E23. Recomand o`schema electrica.
boghyb
QUOTE (bartro @ Jan 9 2010, 08:36 PM) *
E12 nu e neaparat la fel ca E23. Recomand o`schema electrica.

Am cautat dar nu am gasit nimic ... am gasit doar releul si butonul de mai sus ... in rest cateva scheme cu acuatoarele de la inchidere si cam atat.Daca ai putea sa postezi un link cu o astfel de schema ti-as fi recunoscator.Multumesc.
bartro
QUOTE (boghyb @ Jan 9 2010, 09:39 PM) *
Am cautat dar nu am gasit nimic ... am gasit doar releul si butonul de mai sus ... in rest cateva scheme cu acuatoarele de la inchidere si cam atat.Daca ai putea sa postezi un link cu o astfel de schema ti-as fi recunoscator.Multumesc.

Ai dreptate, am cautat acuma un pic, nu gasesc decat contra $. In ce zona stai in Bucuresti? Daca vrei trec saptamana viitoare, sa vad daca pot sa inteleg eu ceva din firele alea. Si asa sunt tare curios la masinuta ta smile.gif
boghyb
QUOTE (bartro @ Jan 9 2010, 10:51 PM) *
Ai dreptate, am cautat acuma un pic, nu gasesc decat contra $. In ce zona stai in Bucuresti? Daca vrei trec saptamana viitoare, sa vad daca pot sa inteleg eu ceva din firele alea. Si asa sunt tare curios la masinuta ta smile.gif

Stau pe langa gara baneasa.Ar fi perfect daca ai putea.Da-mi numarul de telefon pe prv. ca sa te sun si sa stabilim cand ai putea sa treci :-??.
shapte
te-as ruga daca poti sa faci o poza la porbagaj acolo unde ai motorasul pt ca sunt foarte curios ce si cum e pe acolo. foarte frumoasa masina dar de ce nu vrei sa treci la bari europene?
boghyb
QUOTE (shapte @ Jan 10 2010, 02:06 AM) *
te-as ruga daca poti sa faci o poza la porbagaj acolo unde ai motorasul pt ca sunt foarte curios ce si cum e pe acolo. foarte frumoasa masina dar de ce nu vrei sa treci la bari europene?

Salut.Daca imi spui exact la ce motoras te referi fac poza cu cea mai mare placere.Cat despre bare...daca as fi avut bare europene pana acum cred k as fi schimbat de cel putin 3 ori stopurile spate iar partea din fata nu ar mai fi fost completa la cati prosti au intrat in mine.In al doilea rand nu mi-ar placea cum ar arata cu bare europene...mi se pare .... neterminata:).
shapte
motorasul de la trapa, din cate stiam e in porbagaj si vreau sa vad si eu cum e pe acolo:P
boghyb
QUOTE (shapte @ Jan 10 2010, 12:58 PM) *
motorasul de la trapa, din cate stiam e in porbagaj si vreau sa vad si eu cum e pe acolo:P

Eu iti fac poza dar motorasul de la trapa nu are ce sa caute acolo smile.gif)... motortasul este in interior exact deasupra oglinzii tongue.gif.
shapte
smile.gif) nu stiu de unde stiam ca motorasul este in porbagaj, nu imi face poze la porbagaj, vreau sa vad si eu unde vine acel motoras si cum vine prins, am un e12 cu trapa numai ca este manuala si poate poate o fac electrica
boghyb
Salut:(.De data asta va deranjez cu o problema mare de tot:-s.Am incercat astazi sa o pornesc si nu inteleg ce a apucat-o dar nu mai invarte electromotorul.Inainte daca incercam sa o pornesc iar schimbatorul era in D(drive) mi se aprindea BRAKE din bord si nu declansa electromotorul.De data asta se intampla la fel numai ca sunt in P ... am incercat si in N dar tot la fel.Prima data am crezut ca nu are benzina pentru ca mi se aprindea becul de rezerva din bord si am crezut ca nu are presiune suficienta si o avea vreun releu ceva care nu te lasa sa o pornesti.Am cumparat benzina dar la fel.O fi vreun scurt ceva ... ? Astept raspuns.
bartro
Ai incercat sa misc cutie prin P, R, N, D, si inapoi? Poate a ramas un contac 'agatat'. Nu stiu cum e la E12, dar poate trebuie si frana apasat? Stopuri sa aprind cand apes frana?
boghyb
Salut.Am incercat astazi electromotorul pe direct si invarte.Imi poate spune cineva unde este releul electromotorului ? :-??
shapte
nu cred ca ai nici un releu pe electromotor, vezi sa nu fie o problema cu bobina, cum i-ai dat curent? prin bobina sau prin firul electromotorului? si incearca si ceea ce a zis bart, la e12 meu nu am nici un releu pe electromotor, am patit si eu ca tine dar eu nu am cutie automata, singurele belele le aveam ori ca bateria nu era pusa ori ca am ars bobina ori firele nu au fost stranse bine
boghyb
Salut.Am miscat de mai multe ori cheia in contact si a pornit...deci se pare ca s-a dus contactul.Mai am unul de pe un E28 dar nu stiu sa il desfac de pe ansamblul acela pe care sunt montate semnalizatoarele , comutatorul de stergatoare si maneta de reglat volanul pe inaltime.A mai desfacut cineva unul pana acum ?... pentru ca e singurul contact pe care il mai am si nu vreau sa il stric :-s.
shapte
vezi ca trebuie sa il scoto cu tot cu parte mecanica dupa care sa ii scoti numai partea electrica(asta daca nu vrei sa ai mai multe chei). daca te uiti tu atent acolo ai un shurub cu cap de nit, iei un flex si ii faci o crestatura pt shurubelnita ca altfel nu ai cum sa il scoti de acolo, il desfaci, dupa aia bagi cheia in contact si il rasucesti ca sa nu iti tina piedica aia iar dupa asta il dai afara. partea electrica e cam greu de dat afara fara sa dai partea mecanica plus de asta nu cred ca poti sa o prinzi la tine.(chestia cu flexu si shurubelnia la mine a mers)
boghyb
QUOTE (shapte @ Jan 16 2010, 12:42 AM) *
vezi ca trebuie sa il scoto cu tot cu parte mecanica dupa care sa ii scoti numai partea electrica(asta daca nu vrei sa ai mai multe chei). daca te uiti tu atent acolo ai un shurub cu cap de nit, iei un flex si ii faci o crestatura pt shurubelnita ca altfel nu ai cum sa il scoti de acolo, il desfaci, dupa aia bagi cheia in contact si il rasucesti ca sa nu iti tina piedica aia iar dupa asta il dai afara. partea electrica e cam greu de dat afara fara sa dai partea mecanica plus de asta nu cred ca poti sa o prinzi la tine.(chestia cu flexu si shurubelnia la mine a mers)

Mersi mult pt sfaturi shapte.Am reusit sa scot contactul de pe e28 ... acum sa vad daca se potriveste pe e12 ... adica am impresia ca la e12 am mai multe fire.Sper sa porneasca maine :-s.Multumesc inca o data.
shapte
cu placere:) la e12 ai mai putine fire cred....sau daca tu ai cutie automata probabil ca ai mai multe fire. fa o comparatie cum si unde vin firele tale raportate la firele de pe celalat contact. teoretic nu e plug& play daca celalalt contatct nu este de automata dar ai putea sa il modifici lipind firele de pe e12
boghyb
Salut din nou.Am reusit sa montez contactul de E28.Totul functioneaza bine dar problema e ca cel de E12 avea 2 fire in plus (maro si maro-albastru) si nu stiu exact ce faceau.Am incercat toate comenzile sa vad daca este ceva ce nu functioneaza dar totul pare in regula.Daca cineva are idee despre ce ar putea firele astea 2 sa faca ar fi excelent.Astept raspunsurile voastre.Multumesc.
Mihai_AMD
Salut boghyb si bine ai venit pe forum,vad ca e de ceva timp masina aici insa acum am vazut-o prima data smile.gif
Foarte frumoasa!
daca vrei sa vb mai multe,schimb de sfaturi,etc,uite si id meu de mess: db85amd
sal
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.