TiL
Apr 10 2011, 02:16 PM
Asa campam in Vama prin 2007

E masina cu care m-am incumetat sa merg oriunde, oricand. Fierul de care greu ma despart dupa ce cobor din el.
Povestea lui, urmeaza; si sper sa aiba continuare dupa ce voi fi scris totul
TiL
Apr 10 2011, 03:14 PM
L-am cumparat pentru ca eram satul de monotonia offroaderului 318i M10 cu cauciucuri 195/65 R15. O fi fost poate cea mai buna masina pe care am avut-o, dar vroiam din nou vapor cu 6 cilindri.
S-a ivit un 524td cu aer conditionat, geamuri electrice fata si niste poze mici misto pe autovit. Era tocmai la Timisoara.
Mers, vazut, luat, desi nu era atat de impresionant ca in poze. Pornea la sfert, tragea bine pentru un dizel de varsta lui. Era 1 Dec 2005.
A rezistat cu brio loviturilor luate in punte prin padure din cauza amortizoarelor duse, apoi unui mic impact in trafic, apoi unui mic incendiu in timp ce ma jucam cu antena electrica. Urmele se vad in poza de mai jos. Urata masina. Dar faceam km intr-o veselie, motorina se gasea ieftina, el consuma 6-7 la drum intins+ceva serpentine, cu AC pornit (Tulcea-Bicaz-Cheile Bicazului-Lacul Rosu-TgSecuiesc-Oituz-Tulcea)
Poze de la o tura Vidraru-Balea Lac, Nov 2006. Motorul tragea destul de greu, era dusa turbina.
TiL
Apr 10 2011, 04:04 PM
Iarna 2007:
Am reparat turbina si de atata energie s-a zburlit capota:
Click to view attachmentMai 2007:
Montat si demontat cutia de trei sau patru ori intr-o zi, ca sa scap de huruiala la ralanti. Schimbasem cutia si tot facea urat. Dupa cateva combinatii de ambreiaje am gasit unul acceptabil. Oricum, vinovat era motorul, cred; sau faptul ca nu aveam volanta elastica.
Click to view attachmentClick to view attachment
TiL
Apr 10 2011, 04:39 PM
Iulie 2007
Concediu pentru vopsit masina.
Facusem rost de piese necesare (aripi fata, usi dreapta, capota tot naspa) si ne-am apucat de treaba. Dina pacate n-au insistat bine la pregatire si a iesit un fiasco. Dar mai bine decat nimic. A peticit niste gauri la pedalier si un prag, dar au ramas alte locuri unde ar fi trebuit lucrat si acum sunt gauri...
Tata a facut gauri in aripile pe care le gasisem, ca sa pun semnale laterale. Unul luat nou altul existent.
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentRugina, tratata necorespunzator, trebuie sa intervin din nou acum.
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentAm frecat la roti de mi-au iesit ochii. Dati-mi o idee cum sa fac sa le lustruiesc mai rapid (ceva pus pe bormasina?).
Vreau doar sa le dau luciu metalic, fara sa vopsesc/lacuiesc. Cel mult as vopsi negru mijlocul rotii si interiorul spitelor.
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentChederele spalate:
Click to view attachmentSi vopseaua:
Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
TiL
Apr 10 2011, 04:57 PM
Apoi, ca o facusem sa arate cat de cat a masina au urmat chestiile importante:
Arcuri noi pe spate, amortizoare noi fata spate, cauciucuri noi, brate fata noi, bucsi punte spate si diferential noi, covorase noi, parbriz turcesc nou etc etc
iorgos
Apr 10 2011, 05:14 PM
Deci pana la urma, te apuci de lucru ?
xox
Apr 10 2011, 05:18 PM
E omologat M30-ul?
David
Apr 10 2011, 05:44 PM
Mihai_AMD
Apr 10 2011, 06:48 PM
TiL ma bucur ca finaly faci un topic acestui e28

cand mai o scoti la plimbare,mai vin si eu la buc sa vedem ce gust are o shaorma cumparata cu SVG

P
si mentionez ca de prin iarna e28-ul are si eleron mtech1 de la mine:P
spor!
TiL
Apr 10 2011, 06:51 PM
om vedea cum continua povestea... M30 ne e omologat inca. Dar merge frumos

Shaorma SVG o gustam dupa ce rezolv cu actele, ca e plin de politie prin oras.
lucian
Apr 10 2011, 07:50 PM
cand am vazut titlul am crezut ca e toyota.
e28 nu prea e hotel. mai mult hostel, motel sau hotel de 2 stele
TiL
Apr 10 2011, 08:00 PM
Dap, motel suna mai potrivit, si e foarte primitor

Spatios, un bun loc de cazare si alte activitati in familie
TiL
Apr 10 2011, 08:39 PM
continuarea istoriei... intre timp aveam un dubiu:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=2857&st=20acolo Alex a prezis corect
QUOTE (alex230ro @ Mar 23 2007, 03:00 PM)

Baga un motor pe benzen si vopsesti masina
Mai apoi discutia redeschisa:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=3777&hl=Si concluzia: gasit 525i superb, multumita lui db85amd. 3 trepte automat, 215.000km
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=4087A trebuit sa aman cumpararea cateva zile, ca in ziua respectiva a ars var'miu si am ramas sa ghidez ambulanta prin traficul din oras, nerabdator sa-l vad si sa mai schimb macar o vorba cu el. Apoi o vreme nu prea am mai lucrat la masina. Bine ca a scapat varu'.
In fine, dupa cei 50-60 mii km pe dizel am schimbat motorul.
Chinul schimbarii.... Interceptor a fost nevoit sa ma suporte mult mai mult timp decat promisesem. Am mutat tot ce-i sub caroserie de la masina veche la mine:
- ansamblu suport pompa benzina si filtru, inexistente la caroseria de dizel. Decupat din masina donoare.
- suport carcasa filtru de aer, decupat din oala masinii donoare.
- punte spate
- rezervor (tzeapa, "noul" rezervor e fisurat)
Astea de mai sus le-am mutat aproape singur in WE-uri, operatia pentru fiecare nu dura mai mult de o zi, ca sa am masina functionala in continuare. Intre timp am mai lipsit 2 saptamani, plecat cu serviciul.
Pentru mutat motorul cu toate cele mi-am luat concediu o saptamana, in cateva zile a fost gata iar a doua zi am fugit cu el 300km pana acasa.
Am ajuns, m-a vazut tata: uite a venit tractoristul. Asa un ranjet larg mi-a starnit

dupa care i-am dat vestea, tractoristul nu mai e tractorist. Lui ii placea dizelul...
Topicul despre schimbarea motorului:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=4185&hl=
TiL
Apr 10 2011, 09:07 PM
Am gasit pozele din anuntul dupa care am cumparat masina!
Mi-am amintit ca avea shadow line fazut cu banda izolatoare
TiL
Apr 10 2011, 09:28 PM
Poze de la mutari.
Au urmat pompa de apa (cea veche era datata 1989), niste furtune de aer, fise BERU noi, bujii si probabil multe altele
TiL
Apr 11 2011, 12:30 PM
Prima data cand am apreciat un plastic in plus pe masina

Odata cu "noua" fusta de benzinar facelift am pus si aparatorile de noroi din fata rotii. Nu prea am vazut la E28 pana acum asa ceva

Sunt forate bune ca apara de noroi semnalele, proiectoarele, spoilerul, tragerul. Initial am vrut sa le confectionez in timp ce vopseam masina, dar nu alesesem un material potrivit, apoi din lipsa de timp am renuntat. Astea OEM se pupa doar cu fusta facelift, altfel trebuiesc decupate putin.
lord halo
Apr 11 2011, 06:59 PM

Si continuarea !!!!
alex230ro
Apr 11 2011, 08:11 PM
bai ai dat tu bunatate de urs pe saracia asta

una peste alta misto cazan
TiL
Apr 11 2011, 08:20 PM
Pai intre timp a mai primit nimicuri: proiectoare Hella noi, chederele care tin sa nu intre apa in usa cand ploua...
Am dat jos aerul conditionat pentru ca nu-mi placea consola centrala cu AC si nu mi-am mai facut timp sa montez compresorul de benzinar (dupa ce am facut schimb - dat compresorul de M21 pe compresor de M30). Cum masina o foloseam rar in timpul zilei, nu aveam nevoie prea des de AC. De obicei mergeam cu ea seara/noaptea, la drumuri lungi.
Si au urmat peripetiile din 2008:
- in iulie am zburat in camp. Era noapte, pe drumurile din sudul Dobrogei, slab semnalizate la acea vreme (Calarasi-Vama Veche). Cateva minute mai devreme a fost o faza tare cand m-am bagat in depasirea unei carute cu fan, pe inserat, aparent linie dreapta. Imediat dupa ce am depasit-o am vazut ca fanul ascundea indicator de curba deosebit de periculoasa, 90grade.
Mai apoi, tot gonind singur pe soseaua serpuinda, intru cu vreo 120 pe o curba larga la dreapta, vad indicator banal ca ar urma o curba la stanga, parea sa fie si ea destul de larga, dupa care soseaua dispare brusc la stanga, dupa un mic varf de panta. De teama sa nu ma rastorn aleg compromisul: tot inainte se vedea drum spre camp. Am plonjat, dar drumul ala nu era lin, la iesirea pe asfalt patinasera tractoarele, facusera o groapa si un damb, urmat apoi de un mare pietroi. Am evitat pietroiul cat am putut. Caroseria a luat totusi un soc zdravan, se cam vede la oala; roata s-a facut ca in poza, cauciucul piscat in 4 puncte. Am schimbat roata si-am plecat incetisor... Apoi am vazut ca era ok curba, se putea lua. Erau mai multe urme de frane pe-acolo, n-am fost singurul tembel, dar altii au oprit la timp se pare. Dupa un an am gasit indicator de curba periculoasa pus acolo
TiL
Apr 11 2011, 08:49 PM
Tot pe parcurs am mutat instalatia de check control pe masina. A fost ceva de munca, dar a meritat

Ultima etapa a insemnat tras de fire pana pe la 3 jumate dimineata.
TiL
Apr 12 2011, 12:07 AM
QUOTE (alex230ro @ Apr 11 2011, 09:11 PM)

bai ai dat tu bunatate de urs pe saracia asta

una peste alta misto cazan

Da ma, bun urs, foarte buna masina. Dar nu stiu cum se face ca n-am nici o poza cu el din perioada in care l-am avut... Am unele facute la cativa ani dupa ce l-am vandut.
Daca era cu M20 sigur ar fi fost alta povestea, ar fi ajuns la inima mea de piatra
lucian
Apr 12 2011, 02:18 PM
cu titlu informativ, cat au costat proiectoarele si de unde le-ai luat?
David
Apr 12 2011, 03:05 PM
QUOTE (pasionat de troaca @ Apr 12 2011, 01:07 AM)

Daca era cu M20 sigur ar fi fost alta povestea, ar fi ajuns la inima mea de piatra

TiL, am o intrebare care nu-mi da pace...
Preferi M20 sau M30? Si... De ce? (Pardon sunt doua intrebari

)
alex230ro
Apr 12 2011, 04:59 PM
M30 iubeste dumnealui
TiL
Apr 12 2011, 05:22 PM
Dumnea-mea iubeste M30, chiar daca M20 e mai smart.
De ce? Imi place cum arata, faptul ca ai totul la indemana daca ai de lucru la el, fiabilitatea, cuplul, distributia pe lant. Sunt chestii foarte subiective...
Cu M20 n-am umblat mai deloc, imi amintesc ca-mi placeau cum merg 520 E12 si 520i E28. Cele mai decente masini, fara sa lase la o parte placerea condusului. Cred ca E28 cu M20 e echilibrat perfect, M30 e cam greu.
Cum spuneam, probabil as fi fost nebun dupa M20 daca aveam un urs cu 6 cilindri. Dar tot ma intorceam la rechin

. Nu-mi place interiorul de urs, nici de E34.
TiL
Apr 13 2011, 09:30 PM
Dupa o peripetie, vine bucuria...
unei minivacante intr-o oaza racoroasa (chiar friguroasa) in mijloc de August.
2008 de Sf Marie
Am dat o fuga la mare unde m-am cazat pe plaja dintre Navodari si Mamaia, apoi am plecat la munte, la Obarsia Lotrului pentru trei zile.
Am dardait la casute, mai bine puneam cortul

Am urcat cu masina pe Transalpina pana la limita padurii, spre Ranca. La Obarsie incepusera lucrarile pentru asfaltarea drumului. Vreo 8 km de drum forestier, dar am reusit sa nu ating deloc pe dedesubt.
Apoi am luat-o la picior cativa km pana in punctul care parea cel mai inalt. Spre creasta drumul era mult mai bun decat in padure. Apoi am prins un spectaculos rasarit al lunii, ziceai ca se deschid portile iadului

A doua zi am mers pe transalpina spre nord, pana la granita cu judetul Alba. Peisaje foarte frumoase acolo, multa verdeata.
PS. Am dat strainilor nu doar aurul negru, ci si aurul verde... auzi tu... Cascade empire
TiL
Apr 13 2011, 09:47 PM
Am gasit relatarea la cald a istorioarei din sudul Dobrogei, plus cea cu Obarsia Lotrului aici:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=75664
TiL
Jun 25 2011, 12:46 AM
Dupa o luna de mers doar cu E28, azi m-am suit in toyota. Doamne cat de gresita e masina asta... pozitia inalta in scaun, parca stau pe chituci de lemn taiati la juma de metru, volanul sta in poala si-i prea sus, oglinzile prea inapoi, aia retrovizoare parca imi sta in cap, botul ala mic care nu se vede, parca as coduce de pe bara din fata. Cat de inghesuit ma simt la volan... E o masina mare facuta pentru pitici. Bine ca are aer conditionat.
David
Jun 25 2011, 12:19 PM
CITAT(TiL @ Jun 25 2011, 12:46 AM)

Bine ca are aer conditionat.
Nu ca n-ai putea avea si in E28, dar asta, asa, ca fapt divers!...
TiL
Jun 25 2011, 04:47 PM
mda, l-am dat jos ca mi-era lene sa-i pun compresorul si oricum urma sa nu mai merg cu e28...
Prefer sa-mi programez voiajele pentru seara/noaptea. Dar in oras nu-l pot folosi vara, pe zi.
TiL
Mar 14 2012, 09:51 PM
S-a simtit in elementul lui prin zapada.
xander
Mar 15 2012, 12:11 AM
LIKE!
curat si classic
TiL
Mar 15 2012, 10:24 AM
Merci beacoup, monsieur!
curat murdar

ruginit, gaurit
plin de sare si nisip.
Dar da, asta-i linia care-mi place. O finala cu doua iesiri, o capota dreapta si ar fi chiar mai misto

PS, capacul din spoilerul fata nu e scos ca ar fi avut nevoie de tractare, l-am spart mai demult cand am spart si baia... ajung si acolo cand repornesc povestea lui aici pe topic.
xander
Mar 15 2012, 01:17 PM
cand am spus curat m am referit ca e fara briz-brizuri, luminite si alte accesori inutile
TiL
Mar 15 2012, 03:29 PM
yep, stiu. Dar eu intotdeauna gasesc o parte intunecata a lucrurilor. Sau acra sau sarata
David
Mar 15 2012, 11:15 PM
Misca!!! Traieste!!!
Spoiala rotilor de vara.
Trebuie sa iau smirghel fin ca sa le lustruiesc buza si spitele.
David
Jun 12 2012, 09:05 PM
tomado e28 owner
Jun 12 2012, 09:28 PM
Imi aminteste de ce mai tinem masinile astea...
TiL
Sep 24 2012, 03:47 PM
Breaking news:
ciclul "Romanisme pe BMW" continua cu episodul Revizia bujiilor
Pentru ca m-am imprumutat sa platesc RCA-ul, nu-mi mai permit sa investesc in sarmana fieratanie.
Cum bujiile aveau 40.000km de cand nu le-am mai vazut culoarea, le-am desfacut, le-am curatat cu o perie de sarma si le-am micsorat distanta intre electrozi de la 1-1.1 mm la ~0.65. (putin sub 0.7-le din specificatii.
Nu-mi place solutia, se vedea pe ele ca au o varsta, dar deocamdata n-am ce-i face.
Rezultat, parca merge cam la fel, in schimb imediat dupa "revizie" a aparut o chestie care cred ca tine de senzorul clapetei de acceleratie: cand merg linistit, orientativ pe la 1500-2000 rpm, intrerupe. Presupun ca se intrerupe semnalul de la clapeta si da mici suturi de frana de motor.
In blana, la relanti, la demaraj moderat, merge ok. Asa ca ma gandesc ori la senzorul clapetei, ori la debitmetru, sa fi intrat ceva condens eventual
Masina a stat cateva luni la un subsol unde aerul e ceva mai umed.
In plus, am gasit pe toate bujiile semne vagi de coroziune, ca si cand ar fi stat in ceva, poate apa. Deci trebuie sa fi fost ceva lichid in ochiurile alea din chiulasa in care sunt bujiile...
Sa fi fost condens la un moment dat? Sa fi fost condens in subsol? Sau asta iarna cand am scos-o la -15 grade cateva nopti?
Aaaa trebuie sa fi fost condens de acum cativa ani cand am tinut-o sub prelata. Stiu ca primavara urmatoare, cand am dat jos prelata, era totul ud sub capota mai avea putin si crestea muschi pe motor.
bartro
Sep 24 2012, 03:53 PM
Prelata trebuie ventilata cumva. Mai ales daca masina sta la umbra, umezeala etc.
TiL
Sep 24 2012, 04:08 PM
Ei, in iarna aia masina a stat sub un munte de zapada... de cateva ori. Ninsese foarte frumos de Craciun.
xox
Sep 25 2012, 09:29 AM
Eu inca ma gandesc sa-mi construiesc o prelata pe suporti. In capul meu rezultatul final trebuie sa arate ca o cutie de aproximativ dimensiunile masinii. Initial m-am gandit la un cadru metalic care sa-l fixez cu rotile masinii, practic sa "urc" masina pe o talpa de care sa fie sudat cadrul. Problema-i cand bate vantul, cadrul probabil s-ar lovi de masina, chiar daca-l izolez iar niste ranforsari parca nu l-ar mai face practic si nici usor de transportat/depozitat. Ma mai bate un gand sa-l fac tip "cort", chiar si asa tot apar niste probleme. In fine, mai studiez problema si sper pana cand vine vremea rea s-o si rezolv.
Scuze de offtopic.
bartro
Sep 25 2012, 09:43 AM
Era undeva pe blvd Timisoara in Bucuresti un loc de parcare care era ca un cort

Constructie era simplu, o hemisfera, 'coastele' montat pe raza, pe balamale. Parchezi masina, tragi cort peste, gata.
xox
Sep 25 2012, 12:53 PM
E ceva "home-made" sau ceva de la primarie? Chiar sunt curios cum arata inchisa/deschisa. Eu nu prea am loc aici sa-mi fac baza cerc, pot doar dreptunghi. Si nu mi-ar fi greu sa-mi sudez un cadru pe niste bolturi in ciment desi parca mi-as construi ceva mobil.
bartro
Sep 25 2012, 01:51 PM
Home made. Nu stiu daca mai exista, daca trec prin zona si tin minte ma uit.
TiL
Oct 11 2012, 03:22 PM
Cred c-am lamurit de ce dadea in nas dupa reglarea bujiilor. Se pare ca acum, fiind mai puternica scanteia, are nevoie de avans mult mai mic.
Am redus destul de mult avansul fata de pozitia la care il tineam in ultima vreme. Si motorul merge iar frumos, trage bine, nu mai intrerupe.
Urmeaza reglajele de finete, bineinteles.
haifisch
Oct 12 2012, 04:22 AM
reglajele alea de finete care le faci de peste 5 ani, la fiecare plimbare cu masina
cateodata imi vine sa iti tai mainile
TiL
Oct 12 2012, 09:34 AM
yep, reglajele alea

Si totusi... intreruperile alea nu au disparut. E ca si cand il baga brusc in frana de motor, pentru o clipa. Nu e rateu. M-am gandit ca e senzorul de la clapeta intrerupt intr-un punct, am mers cu senzorul de clapeta deconectat, face la fel.
Ramene suspect debitmetrul. Intrerupe doar la mers lejer, de exemplu pe la 60-70 km/h, si intr-a 4-a si intr-a 5-a. Deci tine de incarcarea motorului.
Am masurat deitmetrul, rezistenta indicata creste constant, apoi pe la jumatatea cursei scade putin (de la 2.14 kOhm la 1.98 kOhm) dupa care urca iar. Nu stiu cat de corect am masurat...
bartro
Oct 12 2012, 12:14 PM
Sensor aia de clapeta, daca e ca la motronic, are doar 2 semnale, clapeta inchia si deschise max. Tot ce intre cele 2 pozitii nu e inregistrat.
QUOTE (TiL @ Oct 12 2012, 10:34 AM)

Am masurat deitmetrul, rezistenta indicata creste constant, apoi pe la jumatatea cursei scade putin (de la 2.14 kOhm la 1.98 kOhm) dupa care urca iar. Nu stiu cat de corect am masurat...
As zice nu prea corect..?
Debitmetre se uzeaza cel mai mult pe bucatica de sarcina mica. O poti desface (daca nu deja a fost desfacut..) si vezi cum arate potentiometru. Se poate repara cat de cat, in mod normal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.