TiL
Oct 12 2012, 04:00 PM
Doar atat stie senzorul de clapeta? E adevarat, dupa ce l-am deconectat, nu mai pica perfect pe relanti, dar se stabiliza apoi deci s-a cunoscut ca nu are semnal de clapeta inchisa.
Debitmetrul e desfacut de mine, pare in regula , dar cine stie...
De masurat l-am masurat intre capatul de sus al "potentiometrului" (unde ar veni deschiderea maxima a clapetei) si firul de pe acul mobil. Logica imi zice ca in conditiile astea, rezistenta trebuia sa scada progresiv, nu sa creasca.
lucian
Oct 13 2012, 08:18 AM
am vazut masina ieri si am remarcat lipsa volanului alpina...
TiL
Oct 15 2012, 12:31 PM
Da, schimb volanele ca pe avans.
Alpina e in casa.
xox
Oct 15 2012, 04:30 PM
Ce diametru e alpina? - Intreb de curiozitate, am unul sport oem si ma incomodeaza la picioare. Chiar nu pricep cum l-au gandit, mai ales ca nu se regleaza volanul :/
E frustrant, in cel mtech n-atingeam deloc, asta il rod mai tare de blugi decat cu mana.
TiL
Oct 15 2012, 05:03 PM
nu stiu, o sa-l masor cand oi prinde ruleta la indemana. E destul de mare, diferenta majora e grosimea, ai priza pe el.
Dar cand ma plictisesc de el mai trec la volanul "avion" (are bratele laterale ca niste ariopi de avion). Foarte confortabil atat la drum lung, cand atarni mainile pe "aripi" cat si in oras, unde ajungi instant la butonul de claxon care-i foarte misto, poti sa dozezi cu el foarte fin lungimea claxonului (poti sa claxonezi discret, fara sa dezlantui toti decibelii).
http://forums.pelicanparts.com/bmw-used-pa...ring-wheel.htmlhttp://www.autobursa.net/wp-content/upload...440105a.jpg.jpg
TiL
Oct 15 2012, 05:58 PM
PS. Dupa vreo doua saptamani de E28 prin oras, vineri seara am luat toyota sa plec acasa, ca ies mai ieftin cu benzina. Si nu ma mai puteam sui in ea, iar dupa ce m-am asezat ma simtea un strutz cocotzat cu fundu pe-o banca ... asa ca ma repet: gresita masina

Nu mai zic ca strang din dinti si strig tine-ma Doamne! cand vad ca vine un damb pe sosea, dumburi pe care in E28 aproape ca nu le simt.
Funny thing, acum o saptamana iesim in oras, cunosc pe cineva care are Yaris, e foarte incantat de masina si de confortul oferit, suspensia extraordinar de prietenoasa etc. Pe la vreo 11 zice ca se retrage, aflu ca tocmai se operase de hernie de disc. Strig la el: vezi, de la Toyota. N-oi fi avut eu dreptate, dar nu m-am putut abtine.
haifisch
Oct 16 2012, 03:22 AM
in e28-ul TAU....nu simti nimic pentru ca este BARCA......aia dupa mine nu e suspensie de bmw.....zici ca e de dacie ....moale si inalta
ma mir cum de nu te rastorni in curbe
alex230ro
Oct 16 2012, 07:34 AM
bai da avansu ala e epic la tine,anyway Toyota nu e chiar asa confortabila dar eu compar cu ce am eu.
bartro
Oct 16 2012, 09:56 AM
QUOTE (TiL @ Oct 15 2012, 06:58 PM)

are Yaris, e foarte incantat de masina si de confortul oferit, suspensia extraordinar de prietenoasa etc.
O fi facut Toy ota un upgrade la suspensie. Tocmai am facut un drum pana la Targu-Mures si inapoi cu yaris, si e tare. Sta tare fain in curbe, in schimb.
QUOTE (haifisch @ Oct 16 2012, 04:22 AM)

in e28-ul TAU....nu simti nimic pentru ca este BARCA......aia dupa mine nu e suspensie de bmw.....zici ca e de dacie ....moale si inalta
ma mir cum de nu te rastorni in curbe
Nu stiu cum trebuie sa fie E28, dar si E12 e barca. Asa au fost. M535i er singur care e mai aproape de o masina sportiva. Si da, rastoarne. A mea cel putin are tendinta.
xox
Oct 16 2012, 10:26 AM
Exact volan din ala am si eu. E modelul sport oem. Al doilea de aici:
http://www.rtsauto.com/e30-steering-wheel-options/ O fi oare diametru diferit de la 3 la 5? Chiar am sa cobor cu o ruleta pana jos. Prea ma scoate din papuci cand ating picioarele. Bine si scaunul e sport, de pe un coupe, are niste reglaje dubioase, se ridica din fata, nu stiu exact cum sa egzblic. Mi-e ciuda, cand am dat masina am dat-o cu volan mtech1, era o placere sa conduci cu el.
Cat despre suspensie... ce mi-ar place si mie una mai moale. Asta stock e prea mult pentru gropile din orasul asta :/ (si da, stiu, tot timpul ma plang de gropile din Iasi - mai ales acum ca se apropie iarna si orasul oricum e pe jumatate santier)
TiL
Oct 16 2012, 10:49 AM
Volanul asta are diametru exterior exact cat are toyota... 38 cm.
Inca n-am masurat Alpina.
Cat despre suspensie, da, pe viraje E28 iti cam da impresia ca vrea sa se rastoarne, din cauza motorului greoi. Dar am ramas surprins odata cand am mers in urma lui si la o curba foarte stransa nu s-a inclinat deloc. Senzatia de rasturnare e mai degraba data de balonul mare al rotilor pe 15". Dar, la drumul lung spre casa pe care nu-l fac cu doar 100km/h, iau virajele cu aceleasi viteze, si cu toyota si cu E28. Stiu curbele pe de rost, curbe marcate deosebit de periculoase, dar fiecare e diferita, le-am botezat: curba de 80km/h, curba de 100, curba de 160, curba de 140 etc. Stiu ca pare incredibil, dar practic asa e, troaca barca cu 15" sta pe viraje ca rahatul cu 215/50 R17. Diferentele apar doar la virrajele foarte stranse, dar acolo nu testez toyota, pentru ca subvirarea m-ar duce cu botu-n gard.
Am incercat sa "rastorn" (imping) cu mana, si toyota si BMW. BMW pare ca se lasa nitel mai usor, dar de fapt se lasa mai mult in balon, nu pe suspensie. Toyota nu are pe ce balon sa danseze, dar danseaza binisor pe suspensie, mai ales la miscari repetate, semn ca amortizoarele-s de kkt.
Cu alte cuvinte, la toyota au pus arcuri prea tari si atat; amortizoarele mi se par varza. Iar pentru faptul ca la denivelari ma da cu capul de geamurile laterale, trag concluzia ca si bara stabilizatoare nu e dimensionata corespunzator tariei arcurilor. Deci suspensia toyota=cel mai neghiob tuning: arcuri tari si atat. O sa tai si eu doua spire la E28 si o sa am cam acelasi comportament de kkt. Am mers cu 535 care-i la cosmin acum, cu suspensia M. Mi s-a parut extraordinar de confortabil si el.
Xox, ursul are comportament pe care l-am asemanat cu cel de Dacie, pentru ca e masina mica. Pentru mine trist e ca si toyota asta cu pretentii de limuzina are prin gropi comportament chiar mai prost decat dacia. Zici ca vrea sa se infiga in ele si sa ramana acolo. Zici ca are ciuda pe tine zi vrea sa te zgaltaie mai rau decat permite groapa aia.
haifisch
Oct 16 2012, 04:47 PM
eu vorbeam strict de e28-ul lui til....cel mai jelly suspension e28 cu care am mers vreodata
xox
Oct 17 2012, 03:01 AM
Daca-i aceeasi suspensie care o avea si acu' 6 ani, da, e jeleu da' e comfortabila in draci. Cat despre Dacii... Nu mai tin minte ce drumuri aveti voi prin capitala, dar in Iasi o Dacie e mai relax decat ursu' meu. Nu-i problema ca ma zgaltaie, ca nu face balans, nu stiu cum sa explic, se muleaza dupa strada parca si vrea sa-mi scoata piatra de la rinichi. Cine naiba o mai intelege.
Volanu' daca-i la fel cu ala de toyota, inseamna ca-i prea mare totusi pentru masina mea. Oi fi eu slabut, dar tot am nevoie de spatiu. Am sa-mi caut ceva mai mic cu 2-3 cm. La grosime-i bun, diametrul ma scoate din sarite. Ori poate ma tin scaunele prea sus. Dzeu stie.
Si sa stii ca totusi nu-i chiar ca o Dacie, decat la dimensiune. Cu Dacia mi-e frica pe multe curbe, la 60km/h unde intru fara probleme cu e30u' la viteza asta. Si nu-i vorba de curbe ca la voi, acolo pe campie

stii ca suntem pe 7 coline aici

Ai coborat dintr-un colt, te urci p'altul.
TiL
Oct 17 2012, 08:01 AM
Dacia e mai relax pentru ca are canapele cu arcuri lungi.
Voloanul Alpina, surpriza, are diametru exterior tot 38 cm

Pare mai mic pentru ca e mai gros.
E posibil ca scaunele de urs sa te tina mai sus, nu mai retin ce pozitie aveam in ursulica. Cert e ca in E28 as fi vrut sa fiu putin mai jos, iar in toyota sunt de-a dreptul cocotat, cu genunchii impinsi in volan.
Ma refeream la confort, nu poti sa compari stabilitatea daciei cu aia a ursului.
Acum 6 ani... nu mai retin daca aveam amortizoarele noi. Probabil eram pe niste SACHS SH posibil de urs. Am avut 3 faze pe E28 asta:
- amortizoare muci, confort naspa (culmea), stabilitate la fel.
- amortioare SACHS bunicele dar moi (posibil de urs? ca sunt mai scurte) mega confort dar comportament de barca eleganta.
- amortizoare noi Bilstein de Sibiu, confortabile, stabile si al dracu de rezistente (vezi episodul in care am zburat in camp, dat intr-un pietroi, rupt caroseria, rupt janta, rupt cauciucul, amortizorul lucreaza ca nou si acum)
Asta pe fata, pe spate am trecut rapid de la unele muci inegale la Monroe noi.
alex230ro
Oct 17 2012, 08:04 AM
Bilsteinurile sunt destul de dure din ce stiu,dar probabil ca ai luat varianta stock.Oricum stiu ca tu nu te omori dupa suspensie modificata.
haifisch
Oct 17 2012, 07:20 PM
am 2 amortizoare monroe noi noute si nefolosite pt tine
coman cosmin
Oct 17 2012, 07:45 PM
QUOTE (haifisch @ Oct 17 2012, 08:20 PM)

am 2 amortizoare monroe noi noute si nefolosite pt tine
de ce ma?tu nu mai ai masina?
TiL
Oct 17 2012, 08:16 PM
are masina , dar lui nu-i plac jeleurile
haifisch
Oct 18 2012, 03:04 PM
am masina....dar nu am ce face cu ele......eu am bilstein b4
si da....nu imi plac jeleurile....pe un bmw nu
coman cosmin
Oct 18 2012, 04:14 PM
ce e alea b4?vreau si eu
TiL
Oct 18 2012, 07:19 PM

tu n-ai B6? sau le incurc io?
Parca B4 erau alea stock? Teoretic asta am pe fata.
bartro
Oct 18 2012, 07:56 PM
QUOTE
The original BILSTEIN B2 Oil and BILSTEIN B4 Gas units were developed as replacement parts for standard shock absorbers. They have the same damping force as the original parts. If the driver finds them firmer (or harder), that is because with time this driver has got used to a steadily poorer and more spongy driving performance with the faulty units. That is why some drivers find the change from a spongy driving feel to the new, original performance uncomfortable, even though it is not the fault of the shock absorber, it is just that the original driving performance has been reinstated. Precise damping transmits road unevenness more noticeably, but substantially increases the road holding of the wheels.
QUOTE
The BILSTEIN B6 Sport and BILSTEIN B8 Sprint have a higher damping force than the BILSTEIN B2 Oil and BILSTEIN B4 Gas shock absorbers. Elaborate driving trials are used to determine the damping force for each individual vehicle to ensure optimum driving performance on the road.
TiL
Oct 19 2012, 04:51 PM

QED.
Eu doar m-am uitat la poze cu B4 si B6, dupa grosimea tijelor e clar care nu-i stock.
Deci haifisch, ai amortizoare identice cu ale mele? Jelly-driving?
haifisch
Oct 19 2012, 06:33 PM
nu confunda.....eu am PE MASINA bilstein b4 galbene......crede-ma ca nu sunt confortabile
+ arcuri h&r albastre de E28....care si alea o fac mai rigida
TiL
Oct 29 2012, 06:11 PM
Si eu tot pe masina le am, doar ca sunt negre, facute la Sibiu si habar n-am daca scrie ceva pe ele

WE asta am fost cu E28 acasa, incarcat binisor cu bagaje, plus doi pasageri. Masina se lasa mai mult pe arcuri cand e incarcata, in comparatie cu toyota, deci arcuri mai moi. DAR, nu danseaza ca toyota dupa denivelari. Adica amortizoarele fac o treaba foarte buna. Nu excelenta, dar clar mai buna decat la toyota, care dupa ce aterizeaza de pe o denivelare, se mai arunca o data in sus (pentru ca-i place?) asa degeaba, dupa care tinde sa se linisteasca. Se duce dreacu si confort si stabilitate.
O sa pun o poza care sa va scandalizeze putin, dar in cateva saptamani. Sa ma numiti ccriminal, ca-mi bat joc de masinuta etc. Dupa batjocura m-a rasplatit cu un 210.
Kilometri la ora, pe bord, deci ceva mai putini reali. Mai putea nitel, ca era o mica vale. Oricum, cea mai mare viteza pe care am atins-o cu E28 Mai atinsesem o data 205 pe autostrada, pe drept.
Alte constatari tehnice:
Nu mai pot sa-i dau blana pe I si II ca e dusa flansa de la cutie/cardan.
Trebuiesc schimbati rulmentii fata, cel putin cel de pe dreapta. Am facut deja mii de km cu joc la el.
La 9000km de la schimbul de ulei s-a aprins becul de minim la ulei. Chiar a ajuns la minimul de pe joja. Daca retin bine, pusesem nitel peste maxim la ultimul schimb.
Consuma aproape 10l/suta de km, mers destul de tare, croaziera 120-160 (vreo 280km facuti in trei ore). Pe spritmonitor (link-ul din semnatura) imi iese mult mai mic, sigur am uitat sa notez niste alimentari.
alex230ro
Oct 29 2012, 06:33 PM
consumul e chiar decent
bartro
Oct 29 2012, 08:34 PM
QUOTE (TiL @ Oct 29 2012, 06:11 PM)

Dupa batjocura m-a rasplatit cu un 210.
wow. Nenea, ne dam la o liniuta?
TiL
Oct 29 2012, 09:07 PM

am o scuza, nu pot sa dau tot cuplul monstruos in cardan
haifisch
Oct 29 2012, 10:21 PM
la faza cu uleiul poti sa spui ca ti-ai batut joc de motor din 2 motive.....pe care sper ca iti dai si tu seama
bartro
Oct 30 2012, 02:08 PM
QUOTE (TiL @ Oct 29 2012, 09:07 PM)


am o scuza, nu pot sa dau tot cuplul monstruos in cardan

Nici eu, nu face fata pompa de benzina
Oare s-a inventat clatita aia care l-ar face pe haifisch sa-mi ierte urmatorul instantaneu?
haifisch
Nov 9 2012, 11:31 PM
te-ai ***** pe ea!
du-te si angajeaza-te in piata ca au nevoie astia de masina sa care cartofi cu ea!
nu stiu de ce urci asemenea poze!
05aBi
Nov 9 2012, 11:43 PM
clatita aia nu s-a inventat, in schimb Gicuta, da
elvislorin
Nov 10 2012, 12:38 AM
voi meritati sa fiti trasi in teapa...unul pentru ce ii face rechinului iar celalalt pt ca e martor si fotograf
TiL
Nov 10 2012, 01:47 PM
Gicutza e cam lent si mai aveam doar cateva ore ramase din WE, inainte sa plec la drum spre Bucuresti.
Ma plictiseam rau si vroiam sa fac ceva miscare. Am pus drujba si potaia in portbagaj si-am plecat la "lucru".
Tot raul spre bine, dupa experienta traumatizanta a avut parte de o "cosmetizare" a portbagajului care pana atunci era o ghena, stand nefolosita masina si ne-avand garaj/spatiu de depozitare, aruncam tot felul de lucruri in ea.
xander
Nov 10 2012, 04:47 PM
mai pune si pe cupola
nu e destul de LOW
bartro
Nov 10 2012, 06:12 PM
QUOTE (haifisch @ Nov 9 2012, 11:31 PM)

du-te si angajeaza-te in piata ca au nevoie astia de masina sa care cartofi cu ea!
La vara parca il am vazut pe TiL pe dn2 cu pepene in portbagaj. Avea vanzari bune.
TiL
Dec 26 2012, 10:52 PM
sharky navigheaza
In Ajun am plecat cu el de la munca si m-am oprit Acasa.
Cam cu emotii, ca aveam rotile de vara, dar drumul a fost ok, doar cateva portiuni cu zapada pe margine. Acum are opincile de iarna.
PS. Cred ca am reusit sa reglez avansul azi.
alex230ro
Dec 26 2012, 11:44 PM

asta nu o cred in veci
TiL
Dec 27 2012, 10:20 AM
Cum , nu crezi in minunile Craciunului?!?!?
haifisch
Dec 27 2012, 03:09 PM
Doamne cat mi-as dori sa se transforme L-jetronicul ala in Motronic....sa iti bagi unghiile alea in gat ca nu poti sa te joci cu avansul ala ca Dj-ul la platane....asa.....ca minune de Craciun!!!
TiL
Dec 27 2012, 08:37 PM
Doamne ajuta! sa pice un motronic asa cum a picat la bart, cu 3.5 atasament
bartro
Dec 28 2012, 09:23 AM
Tinem legatura

Nu intentionez s-o tin mult pe masina.
Adica liniste si aer curat
TiL
Jan 12 2013, 12:14 AM
bartro
Jan 14 2013, 10:14 PM
Tu o cauti cu lumanarea. Nu stiu ce exact, dar o cauti
TiL
Jan 15 2013, 11:50 AM
viata fara putin ardei iute....
TiL
Feb 27 2013, 11:16 PM
Ca tot e la moda:
Type 524 TD (EUR)
E series E28 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M21
Displacement 2.40
Power 0
Drive HECK
Transmission MECH
Colour POLARIS/IMOLASILBER METALLIC (060)
Upholstery (0130)
Prod.date 1984-11-02
S225A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Standard suspension
S270A BREITERE BEREIFUNG Wider tyres
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Central locking with antitheft system
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm. insulat. glass green
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Window lifts, electric, front
L814A ITALIEN-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION ITALY
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Language version Italian
Le-a scapat aerul conditionat, care parea sa fie pus din fabrica.
Altfel, tin minte ca am mai corespondat cu cineva care n-a putut sa-mi zica mare lucru, doar ca a fost livrat la nu-sh ce data unui dealer anume din Italia.
haifisch
Feb 28 2013, 12:35 AM
italian version???

daca era asa fugea ca toti dracii, cadeau tablele de pe ea si aveai probleme electrice cand iti era lumea mai draga

in cazul asta cred ca e doar vorba de un "neamt" care i-au placut prea mult spaghetele si pizza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.