bartro
Sep 15 2009, 09:51 AM
Cum am promis, va prezint ultima achizitia mea motorizata. De data asta cu mai putin roti si alt marca. Am cautat si motociclete BMW, am facut si o proba pe un Ural, care e o copie dupa un BMW pre-istoric, am vazut preturi la Ural noi (da, noi, cu Euro 3, reprezentant in bucuresti!), am visat si de un Moto Guzzi 850T3, am surabarit si la o Kawasaki ZZR1100 pentru ca nici nu pornea cand am venit s-a vad, dar pana la urma am ajuns la acel exemplar de Kawasaki GPZ900R.
De ce? Pentru ca buget am limitat la 2000 Euro, pentru care vrioam sa cumpar ceva pe care ma simt bine, ceva care nu era prea abuzat, ceva la care sa nu cere un pret exagerat de mare. Si asta sa gaseste cu greu.
Motocicleta am cumparat-o de la cineva din Campina (cel langa breaza). Cand am mers s-o vad, nu ma astepteam sa-mi place, din poze nu arata bine dpdvd designului, dar pretul de 750 Euro a fost destul de tentant. Cand am ajuns acolo am gasit un frumos exemplar, din '87, cauciucuri noi, lant si pinioane noi, fara urme grave de cazaturi, drept si chiar curat. Singur buba parea sa fie baterie, care nu mai tinea deloc. Motor insa a pornit la prima cheie cu un booster.
In spatele casei era un poligon, unde m-am simtit imediat foarte bine la ghidon. Chiar daca are 250kg cu plin facut, motocicleta sa manevreaza usor si la viteze mici. Asta mi s-a parut important, pentru ca vreau s-o folosesc si in oras ca trasport zilnic. Ulterior am cicit pe net ca Kawasaki afacut efort de design mare ca sa obtine o motocicleta de capaciate mare si o manevrabilitate de o motocicleta mai mica. Cutie schimba bine, frana bune, acceleratie controlabila, nu am reusit sa gasesc ceva care impiedica achizitia. In relealite mi s-a parut ca arate mai bine decat in poze.
Singur inconvenienta a fost ca motocicleta era adus in 2007 in tara, si nu a fost inmatriculat. Am mai dormit o noapte, ma am uitat pe net daca am de asteptat vreo problema la inmatriculare, si o zi dupa vizionare am sunat proprietarul si am cumparat motocicleta.
Asa m-am ales cu un Kawasaki GPZ900R model A3, din 1987, 900cmc, 110cp, 41000km la bord.
Model a fost introdus pe piata in 1984, si atunci era cea mai rapida motocicleta de productia parca. Este primul motor de Kawasaki racit cu apa, si cu 16 supape. Bloc a fost folosit adaptat si la legendarul ZZR1100.
Ciupanezu
Sep 15 2009, 09:55 AM
S-o stăpāneşti sănătos!
Poze?
bartro
Sep 15 2009, 09:59 AM
Pentru ca stiu ca o poza spune mai multe decat o mie de cuvante:
Ciupanezu
Sep 15 2009, 10:07 AM
Chiar arată foarte bine, atāt din punct de vedere al design-ului cāt şi al stării.
bartro
Sep 15 2009, 10:14 AM
QUOTE (Ciupanezu @ Sep 15 2009, 10:55 AM)
Poze?
Esti incredibil
in timpul necesar sa conectez camera si fac upload deja ai comentat
Cunoscatori de GPZ vad va ii lipsesc carenele fata de jos. Am citit pareri ca asta ajuta la racire. Cu care ajungem la problemele tipice pentru modelul respectiv:
Incalzeste tare in trafic urban. Pentru cei care vor sa fac cura de slabire rapida recomand un blocaj in trafic pe un GPZ900, vara la 35 de grade, echipat complet. Se vedeti bucurie cand porneste electroventilator.
Probleme mechanice tipice sunt axe cu came uzate, supape de admisie la care sa mananca in timp scaunele, electromotor care nu mai cupleaza (trebuie desfacut bloc totat pentru a inlocui piesele), furca anti-dive care blocheaza, intinzator lant distributie si intinzator lant alternator.
La exemplarul meu se aude un lant destul de tare, cred ca cel de alternator. La iarna vreau sa desfac motorul, sa ma lamuresc. Sa mai aude si cat un rateu cand in cand, poate am o supapa cu probleme, poate trage aer fals undeva. In rest nu am observat probleme mechanice. Cand am cumparat motocicleta avea fisele la doi cilindrii inversate. Culmea, peste 3000rpm mergea binisor. Cred ca din cauza curba de avans agresiv de aprindere.
QUOTE (Ciupanezu @ Sep 15 2009, 11:07 AM)
Chiar arată foarte bine, atāt din punct de vedere al design-ului cāt şi al stării.
Are o buba pe rezervor. Fostul proprietar m-a spus ca a cazut rezervor pe podea de beton. Tin sa cred ca nu m-a mintit, alta posibilitate pentru astel de avarii fiind wheelie dat peste cap, dar la un accident de gen daune ar fi fost mult mai grave la carene etc. Am de gand sa fac tratament anticorosiv la interiorul rezervorului, poate il dau si la vopsit. Motocicleta pare tinuta in garaj.
Ciupanezu
Sep 15 2009, 10:15 AM
Nu arată rău fără acele carene.
bartro
Sep 15 2009, 10:28 AM
Zom
Sep 15 2009, 02:44 PM
in poze arata cum arata. in realitate, cand stai langa ea, iti da cu virgula daca pui cap la cap varsta cu felul in care se aude si merge si arata.
David
Sep 15 2009, 04:14 PM
Bravo Bart, imi place, e un inceput!
bartro
Sep 15 2009, 10:19 PM
Mersi toate lumea de laude
Tytus
Sep 16 2009, 10:27 AM
QUOTE (bartro @ Sep 15 2009, 10:51 AM)
Asa m-am ales cu un Kawasaki GPZ900R model A3, din 1987, 900cmc, 110cp, 41000km la bord.
Sa o stapanesti sanatos,arata chiar bine(cel putin din poze) pentru varsta ei,iar km, daca sunt reali,sunt infimi(eu am facut 22000 km in primul an,dar poate am fost eu mai maniac)
Modelul este semi-carenat,un fel de hibrid intre naked si carenat complet esti protejat la bust dar nu la picioare,blocaje in trafic ai pana o sa inveti+curaj sa te bagi printre masini,nu cred ca se incinge mult fata de o carenata(motorul este in "aer"),bafta.
Ochelarii, lui nea Tom,sigur au protectii UV contra radiatiilor afterburner de la avion, iar parul sigur este de fapt un braincap, ca nu prea flutura
bartro
Sep 16 2009, 12:57 PM
QUOTE (Tytus @ Sep 16 2009, 11:27 AM)
Modelul este semi-carenat,un fel de hibrid intre naked si carenat complet esti protejat la bust dar nu la picioare,blocaje in trafic ai pana o sa inveti+curaj sa te bagi printre masini,nu cred ca se incinge mult fata de o carenata(motorul este in "aer"),bafta.
A avut ceva carene in plus, pe care nu mai are.
De bagat intre masini ma bag, dar uneori chiar nu prea e loc, unde benzile sunt inguste.
Ciupanezu
Sep 19 2009, 06:21 PM
Ciupanezu
Sep 19 2009, 07:43 PM
Am īnceput să mă documentez, e foarte tare motocicleta.
Foarte inovatoare pentru vremea ei şi cu un design foarte frumos!
sckhreech
Sep 20 2009, 04:38 PM
Marfa motocicleta pt. vremea ei si inca mai are un cuvant de spus inca in ziua de azi. Atentie la Kawasaki ca sunt predispuse la belele pe la cutiile de viteze daca schimbi fara ambreiaj.
Sfatul meu este sa nu desfaci motorul decat daca este neaparat nevoie .
Daca ai nevoie vreodata de consumabile , placute , bujii , chiar si piese , da-mi un semn si te ajut fara probleme pt ca lucrez in domeniul moto.
P.S. Cauta pe Ebay si vezi daca ii gasesti pintenul de jos pt ca o sa ii schimbe radical aspectul .
Bafta multa
bartro
Sep 21 2009, 08:40 AM
QUOTE (Ciupanezu @ Sep 19 2009, 07:43 PM)
Am īnceput să mă documentez, e foarte tare motocicleta.
Foarte inovatoare pentru vremea ei şi cu un design foarte frumos!
Ai grija, sa ia virusul
Ciupanezu
Sep 21 2009, 10:54 AM
Avānd īn vedere raportul calitate - preţ, chiar mi-aş dori acest model.
Plus că, din cāte văd pe youtube, are nişte performanţe foarte actuale.
bartro
Sep 21 2009, 11:57 AM
Pe langa un Suzuki GS500 sau un CBR500 este chiar ok. Am mers pentru un test drive mic si pe o Kawasaki ER5, dar nu era nici macar aproape de placere de codus oferit de GPZ asta. Este totusi batran, ma gandesc, mai ales dupa ce am citit articol link-uit de tine aici, ca motociclete moderne sunt poate mai previzibil. Cel putin mai usor. Desi, iar, pe langa GS500, GPZ este foarte stabil si usor de condus in viraje. Cred ca la motociclete este foarte usor sa ajungi la comparatiie gen mere cu pere. Sigur este ca, GPZ-ul respectiv, cand a fost introdus pe piata sa afla in alt segment decat acuma. De la supersport s-a miscat la sport-tourer.
Cat de bine te descurgi cu ea in conditie de mers tare depind mai mult pe talentele tale decat o motocicleta moderna. Ma gandesc ca poate ar muri mai putine lumea inconstient daca era mai greu de condus un R1 sau un R6, ca pomenesc 2 exemple notorioase.
Ciupanezu
Sep 21 2009, 12:35 PM
Cam cānd ai de gānd s-o vinzi?
georgem
Sep 21 2009, 02:09 PM
De ce se spune "vaca" motocicletei? Colegul meu de birou motociclist (de cativa ani) nu stie.
florin83
Sep 21 2009, 02:18 PM
Poate din cauza greutatii?
bartro
Sep 21 2009, 03:00 PM
Habar nu am
, asa a zis un coleg de al meu. Nu il vand, nu vrei un septar?
ca coincidenta, o poza facuta azi:
E dragut aici, cu totul alceva.
tomado e28 owner
Sep 21 2009, 03:15 PM
Toti circula pe contrasens
Tot off-topic: am vazut la TV ca intr-o tara vor sa schimbe circulatia de pe dreapta pe stanga...
Ar trebui incercat si in Romania. Am vedea exact ce inseamna HAOS.
Viper05
Sep 21 2009, 04:36 PM
QUOTE (tomado e28 owner @ Sep 21 2009, 03:15 PM)
Toti circula pe contrasens
Tot off-topic: am vazut la TV ca intr-o tara vor sa schimbe circulatia de pe dreapta pe stanga...
Ar trebui incercat si in Romania. Am vedea exact ce inseamna HAOS.
ce tara??
eu cred ca e o mare tampenie, bine depinde cum privesti, se poate numi si exterminare in masa
, iti dai seama ca o sa se moara pe capete
Ciupanezu
Sep 21 2009, 11:55 PM
Ciupanezu
Sep 25 2009, 12:26 AM
05aBi
Oct 9 2009, 03:23 PM
O poza care imi place mult.
bartro
Oct 9 2009, 06:32 PM
Chiar v-ati documentat ca lumea
Nu mai am mers de vreo 3 saptamani, am fost plecat in Japonia. Diseara o recuperez de unde am lasat-o si maine merg la valea Doftanei, cel putin asa e plan.
sconx
Oct 17 2009, 02:49 PM
QUOTE (bartro @ Oct 9 2009, 07:32 PM)
Chiar v-ati documentat ca lumea
Nu mai am mers de vreo 3 saptamani, am fost plecat in Japonia. Diseara o recuperez de unde am lasat-o si maine merg la valea Doftanei, cel putin asa e plan.
Nu mi-o lua in nume de rau dar parca vroiai o motocicleta deosebita...ne-japoneza...
Si acum raspund tot eu..la 750 de euro...nu iei nimic deosebit...Ca incepatori toti am avut japo....
Eu recunosc am luat japo noua din vitrina..0km...foarte dobitoc acum 10 ani...si a fost ultima...japoneza ever....
bartro
Oct 17 2009, 05:51 PM
Stiu ce spui, si iti dau dreptate. Nu este ce m-am dorit, as fi vrut ceva Italian. Sau chiar comunisti. Pana la urma din motive financiare am ales GPZ. Care nu este o motocicleta lipsit de caracter, si nu il vezi la fiecare colt al strazii. La momentul respectiv nu am gasit nimic macar aproape de stare in care e GPZ, la pret asta, decat poate un Ural obosit, un Dnepr macelarit, sau motoare de capacitate mica. Cu asta o sa ma descurg pana am alocat destul bani pentru ce imi doresc.
Shark
Oct 17 2009, 06:00 PM
EU recunosc, nu am nici o legatura cu motocicletele, dar sunt curios, ce inseamna diferenta asta intre japoneze si restul lumii? Bart, de ce zici ca mai bine ceva italian sau chiar comunist?
Ciupanezu
Oct 17 2009, 07:12 PM
sconx
Oct 17 2009, 09:43 PM
QUOTE (Ciupanezu @ Oct 17 2009, 08:12 PM)
Mi se pare destul de mişto motocicleta, are o istorie interesantă.
Scuze,
nici o motocicleta japoneza nu are nici o istorie.Avand extrem de multe moto la viatza mea(inclusiv tot ce se poate japoneze),imi permit sa spun asta.Dar nu vreau un flame tread, e doar parerea mea.
ca sa vorbim de istorie...istoria lor apare in anii 60 (si cam bizar), iar un Harley sau Guzzi realizau mii de exemplare prin anii 20!
bartro
Oct 17 2009, 10:01 PM
QUOTE (Shark @ Oct 17 2009, 07:00 PM)
EU recunosc, nu am nici o legatura cu motocicletele, dar sunt curios, ce inseamna diferenta asta intre japoneze si restul lumii? Bart, de ce zici ca mai bine ceva italian sau chiar comunist?
E poate la fel ca masini nemtesti si masini Japonezi.
Mai mult ca la masini, Japonezi au facut o gramada de motociclete care multe sunt incadrate sub clasificare UJM, Universal Japanese Motorcycle, pentru ca aveau caracteristice similare: 4 cilindrii in linie, 4 timpi, racit cu aer, etc. Marciile conoscuta Japoneze au copiat mult intre ei.
Pe langa asta erau marcile Americane si Europeane, care erau diferiti, configuratie de motor mai deosebiti, o identitate si istoria stabilita si conoscuta pentru Europeeni.
Pentru mine o motocicleta este ceva care nu trebuie sa fie neaparat rapid, fiabil, economic, util. Trebuie sa fie ceva cu caracter. Din cauza asta m-am orienat catre Italience (visez in continuare de un Moto Guzzi Le Mans, sau Moto Guzzi 850T3), si chiar comuniste (copiati dupa BMW, dar originalul fiind foarte scump). Dar nu am gasit ceva sa-mi place foarte mult, si am dat peste GPZ asta, care chiar imi place mult. Nu ma asteptam, dar am placut din moment cand am vazut.
GPZ fost ceva deosebit cand a fost introdus, a ridicat standarde noi, sunt oameni pasionati peste toate lumea, si in ziua de azi este inca o motocicleta foarte buna, si de oras, si de touring, si are mai mult putere decat eu pot sa folosesc. Dezavantaje, cum am zis mai sus, ma deranjeaza un sunet din bloc, dar cum a scris pe net undeva un Englez care a avut GPZ: "the engine sounded like someone applying a chain saw to a bucket of bolts... Who cares?". Se pare ca e o problema conoscuta si remediabila.
Cu Sconx am avut o scurta schimb de mesaje private inainte sa cumpar GPZ-ul, pentru ca avea de vanzare o Ducati 350GT la un pret foarte bun. M-a tentat pentru ca e Ducati, dar nu am continuat pentru ca avea 350cmc 2 paralel si imi doream ceva mai mare, si configuratie de 2 cilindrii paralel nu prea imi place, subiectiv. Daca ar fi fost un Moto Guzzi vechuti la un pret european probabil as fi fost clientul lui.
Ciupanezu
Oct 17 2009, 10:05 PM
Nu te contrazic cu nimic, īnsă cuvāntul istorie īnseamnă īn acest caz poveste.
Adică e prima motocicletă stock care a depăşit viteza de 240 km/h, e primul motor răcit cu ulei de 4 pistoane īn 16 valve şi a apărut īn Top Gun.
P.S: Şi nu sunt fan motociclete japoneze.
bartro
Oct 17 2009, 10:16 PM
QUOTE (sconx @ Oct 17 2009, 10:43 PM)
Scuze, nici o motocicleta japoneza nu are nici o istorie.Avand extrem de multe moto la viatza mea(inclusiv tot ce se poate japoneze),imi permit sa spun asta.Dar nu vreau un flame tread, e doar parerea mea.
ca sa vorbim de istorie...istoria lor apare in anii 60 (si cam bizar), iar un Harley sau Guzzi realizau mii de exemplare prin anii 20!
Nimeni nu vrea Flame. Adevarul este cand a scos Honda CB750 pe piata la sfarsit de aniilor 60, s-a schimbat motociclismu permanent si ireversibil. Asta inseamna istoria. Daca ne place sau nu. Cu Harley si Guzzi nu discuta nimeni la nivel de istoria, clar, dar poate si evulutia lor a fost influentat de bine din cauza concurenta Asiatica.
bartro
Oct 21 2009, 05:00 PM
Ciupanezu
Oct 21 2009, 09:17 PM
Chiar e frumosă!
bartro
Nov 8 2009, 07:19 PM
Update la vacuta.
Am schimbat bujiile, NGK DR8ES. In motor am gasit NGK DR8EA. Nu stiu care este diferenta.
Prima zi dupa schimb a mers foarte bine. A doua si a mers bine. A 3-a zi asa si asa, a 4-a zi a mers pe numai 2 din 4 cilindrii.
Am curatat carburatoare, oricum vroiam sa fac asta. Sunt relativ usor de scos, dar foarte greu de pus la loc, si probabil pentru ca burdufele erau tari din cauza frigului (si posibil varsta), si era dificil sa le pun la loc.
Curatenie nu a rezolvat nimic. Apoi am pus bujiile veche la loc, si a mers din nou cum mergea inainte; acceptabil.
Azi am mai facut o incercare cu bujiile noi (curatat bineinteles) dar nu au mers, deloc. Deci 2 merg bine din cele noi, 2 deloc.
Apoi am observat ca la pereche de cilindrii (spun pereche pentru ca au impartit o bobina, asa ca am 4 cilindrii si 2 bobine) la care am probleme am o scanteie mai slab decat la pereche care merge bine. Asa ca am o problema la aprindere, si am de aflat daca problema este de la modula de aprindere sau de la bobina, sau de la cablaj.
Ciupanezu
Nov 13 2009, 08:41 PM
Cumva ai fost la un magazin de piese din Drumul Sării īn seara asta?
Am trecut prin zonă şi cred că GPZ-ul era parcat īn faţa magazinului.
bartro
Nov 16 2009, 10:04 AM
Da
Cautam furtun de benzina pentru E32, nu am gasit ce imi trebuie din pacate
bartro
Nov 18 2009, 02:23 PM
Bad news. Ieri cand am venit am oprit contact prin invartire de cheia la "P", cel cu blocat ghidon si aprins far si stop pe pozitie. Din greaseala, evident. Nu mai am folosit optiunea asta pana acuma (cred). Problema e ca nu mai pot sa invart cheie in contact
. S-a blocat ceva pe acolo. Am turnat ceva ulei peste contact, nu s-a revenit inca. O sa incerc si cu wd40 samd, dar nu nu stiu daca va avea efect. Sa misca un pic butucul, dar dau in ceva blocat pe acolo.
TiL
Nov 18 2009, 06:21 PM
o fi sarit o bucatica din contact (unul din "catei"? ) si ti-l blocheaza...
bartro
Nov 18 2009, 07:14 PM
QUOTE (TiL @ Nov 18 2009, 06:21 PM)
o fi sarit o bucatica din contact (unul din "catei"? ) si ti-l blocheaza...
Nu stiu
bartro
Nov 19 2009, 04:18 PM
xox
Nov 19 2009, 05:36 PM
QUOTE (bartro @ Nov 19 2009, 04:18 PM)
Sper sa mai fac prostie s-o pun in 'P'
Sper ca ai uitat o negatie pe acolo
bartro
Nov 19 2009, 05:58 PM
QUOTE (xox @ Nov 19 2009, 05:36 PM)
Sper ca ai uitat o negatie pe acolo
clar
bartro
Nov 21 2009, 05:36 PM
Azi am accelerat pe autostrada un pic, am ajuns la 2oo destul de rapid dupa care m-am potolit. E foarte stabila, e mai greu sa tin cap jos, chiar si casca trage in sus la viteza asta.
Tytus
Nov 24 2009, 01:11 AM
Chestie de obisnuita,sa vezi la 300 la ora, ce furtuna e pe tine
,invata sa te cuibaresti cat mai bine,eu am facut o mare tampenie,m-am ridicat in sa,fara maini, la 200 la ora(aveam impresia ca aveam mult mai putin
),si am simtit ca ma zboara in spate la modul propriu,m-am agatat de mansoane mai mult din reflex,oricum nu a fost placut,daca ai chef sa iesim odata da un semn,sal
bartro
Nov 24 2009, 08:14 AM
Da, nu e de gluma puterea aerului la vitezele astea. La 300 nu am cum sa ajung, batrana GPZ este cotat la 235 sau 250, asa ca pot sa stau relativ linistit. Ma incurca si ghidonul, are un ghidon aftermarket de touring si pozitia mea pe mobra este aproape drept. Bun la inceput, dar simt ca modifica oarecum ciclistica, si sunt mai putin protejat de carene. Poate reusesc sa fac rost de semi-ghidon cum avea din fabrica, cred ca si viraje va fi mai mult fun.
M-ar face placere se facem o plimbare, insa vad ca nu prea reusesc sa ma desprind de acasa destul timp...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.