David
Oct 4 2009, 11:55 AM
Ieri am facut o plimbarica, asa la pas, pana la spalatorie! A fost pe aici o mare vijelie, mi-a rupt prelata si mi-a facut vaporasul de comanda! Cam asa arata fara hainuta!
David
Oct 6 2009, 03:33 PM
Azi am facut comanda pentru filtru de aer, bujii si un set de curele (trei la numar). Maine ar trebuii sa le am!... Tot maine am programare la service sa rezolvam treaba cu vibratiile de la cardan! S-auzim de bine!
David
Oct 7 2009, 12:47 PM
Din coamnda pe care am facut-o ieri, mi-au venit numai setul de curele si filtrul de aer, fara bujii.

Asta e, se pare ca se intampla si la altii, nu doar la noi... Am fost in service, au ridicat masina pe elevator si au constatat asa: tamponul din dreapta masinii, de la jugul care sustine cutia de viteze, este rupt. Si asa e! Drept urmare s-a facut comanda pentru ambele tampoane la reprezentanta BMW de aici, din Heraklion. Costa 42 de euro ambele si le vor aduce vineri, asa au spus cei de la reprezentanta... E32-ul este foarte rar pe aici, mi-au spus cei din service. De cand sunt eu aici si sunt de ceva vreme, n-am vazut decat unul singur si acela dezmembrat, in fata unui service. Astazi i-am schimbat filtrul de aer, MAN, pentru ca asta folosesc cand schimb filtre, indiferent de care sunt ele. Am tras un ochi si la rulmentul care impreuneaza cele doua parti ale cardanului si este nou, se pare ca cel care a avut masina l-a schimbat nu cu mult timp in urma. Asadar, asteptam ziua de vineri!
David
Oct 7 2009, 09:03 PM
Precizare; nu de alta, dar poate-mi pierd hartiile de prin masina. Schimbat ulei motor + filtru de ulei la 291300 km, pe 31 august 2009. Schimbat ulei la cutia de viteze + filtru la 285232 km, pe 15 septembrie 2008. Schimbat discuri de frana (fata/spate) + placute + sabotii pentru frana de mana + filtru benzina la 285315 km, pe 23 septembrie 2008. Schimbat filtru aer la 291312 km, pe 7 octombrie 2009.
David
Oct 7 2009, 09:30 PM
Schimbat ulei la diferential la 285232 km, pe 15 septembrie 2008. Curatat sistemul de injectie la 285394 km, pe 25 septembrie 2008.
David
Oct 7 2009, 09:56 PM
CITAT(bartro @ Aug 21 2009, 08:15 AM)

Sunt aici! Dar nu pot sa te ajut, decat sa dau si eu cu parerea.. cardan sa invarte cu o turatie destul de mare (turatie de roti * raport de diferential), daca e o bataie de acolo, ar trebui sa fie o bataie cu o freqventa care creste repede cu viteza, indiferent in ce viteze e. La mers inapoi tot asa face? Am mai avut si eu ceva sunete ciudate de la cardan, dar la inapoi era linistit.
Flansa e chiar la iersire de cutie.
Bart, ia verifica tampoanele de la jugul care sustine cutia de viteze! In partea din spate a cutiei, la imbinarea cu cardanul, se afla cele doua tampoane de forma cilindrica, pozitionate stanga-dreapta. S-ar putea sa fie cauciucul tamponului imbatranit, sau chiar rupt ceva din el.
.gif)
Uite aici, despre ce vorbesc
http://bmwe32.masscom.net/ la Driveline and Transmission - Gearbox rear seal replacement, a opta fotografie de sus in jos.
bartro
Oct 8 2009, 07:20 AM
Eu as vrea sa inlocuiesc si cele de la motor, am impresie ca imi trimite cam multe vibratii de la motor in caroserie.
David
Oct 8 2009, 01:25 PM
CITAT(bartro @ Oct 8 2009, 08:20 AM)

Eu as vrea sa inlocuiesc si cele de la motor, am impresie ca imi trimite cam multe vibratii de la motor in caroserie.
Schimba-le intai pe cele de la cutie, se rolva mai repede si cu mai putini bani + ca s-ar putea sa nu mai fie nevoie sa le schimbi pe cele de la motor. Eu cu ceva vreme in urma aveam o usoara vibratie la ralanti, dar destul de greu sesizabila. Ma gandesc acum, dupa ce s-a intamplat ce s-a intamplat, ca vibratia respectiva ar putea fii de la tampoanele de la cutie... Voi vedea, dupa ce le voi schimba daca persista vibratia cu pricina. Astazi mi-au sosit bujiile, BOSH SUPER plus WR8LC+GERMANY, asa scrie pe ele!
bartro
Oct 8 2009, 02:49 PM
QUOTE (David @ Oct 7 2009, 10:30 PM)

Schimbat ulei la diferential la 285232 km, pe 15 septembrie 2008. Curatat sistemul de injectie la 285394 km, pe 25 septembrie 2008.
Uite, pe site asta pot sa inregistrezi toate maintenance la masina
http://www.spritmonitor.de/Al meu gasesti pe
http://www.spritmonitor.de/en/detail/310149.html
316i
Oct 8 2009, 03:59 PM
QUOTE (bartro @ Oct 8 2009, 03:49 PM)

Uite, pe site asta pot sa inregistrezi toate maintenance la masina
http://www.spritmonitor.de/Al meu gasesti pe
http://www.spritmonitor.de/en/detail/310149.htmlUuuu, ce misto.
bartro
Oct 8 2009, 04:16 PM
QUOTE (316i @ Oct 8 2009, 04:59 PM)

Uuuu, ce misto.

Faci misto?

Mie mi s-a parut un mod ok de tinut evidenta pentru mine.
David
Oct 8 2009, 10:04 PM
CITAT(bartro @ Oct 8 2009, 03:49 PM)

Uite, pe site asta pot sa inregistrezi toate maintenance la masina
http://www.spritmonitor.de/Al meu gasesti pe
http://www.spritmonitor.de/en/detail/310149.htmlLa asta te referi
http://www.spritmonitor.de/en/detail/363153.html ?
.gif)
E chiar ok, i-mi place!...

M-ai facut sa butonez ceva!...
bartro
Oct 9 2009, 07:58 AM
Cum pot sa ai un consum de 7,2 la masina asta?
David
Oct 9 2009, 08:55 AM
CITAT(bartro @ Oct 9 2009, 08:58 AM)

Cum pot sa ai un consum de 7,2 la masina asta?

Magie!
.gif)
Saream prea mult din medie!... Adevarul este ca mai jos de 8,5% , n-am iesit niciodata!
bartro
Oct 9 2009, 09:06 AM
Wishful thinking, deci. Eu mai jos de 9 si un pic nu am scos.
David
Oct 13 2009, 12:45 AM
CITAT(bartro @ Oct 9 2009, 10:06 AM)

Wishful thinking, deci. Eu mai jos de 9 si un pic nu am scos.
8,5% a fost cel mai mic consum scos cu vaporasul !
ionusunt
Oct 13 2009, 02:54 AM
cred ca si benzina din alta tara e de vina,dar si modul de desfasurare a traficului.
David
Oct 14 2009, 07:33 PM
CITAT(ionusunt @ Oct 13 2009, 03:54 AM)

cred ca si benzina din alta tara e de vina,dar si modul de desfasurare a traficului.
Conteaza si benzina intr-o oarecare masura, dar stilul de condus conteaza cel mai mult! Acum sunt acasa si consumul in Bucuresti este de 17,5-18%, mai jos nu pot sa cobor si nu merg deloc repede, o las in banii ei. In Heraklion consumul este ca de camion 27-28%, strazile sunt numai in panta si rampa merg cu viteza intai si a doua cel mult, nu ai unde sa mergi intins, motorul este de 3000 cmc, iar cutia de viteze este hidramata, schimba cand vrea ea...
David
Oct 14 2009, 07:51 PM
CITAT(David @ Oct 8 2009, 02:25 PM)

Schimba-le intai pe cele de la cutie, se rolva mai repede si cu mai putini bani + ca s-ar putea sa nu mai fie nevoie sa le schimbi pe cele de la motor. Eu cu ceva vreme in urma aveam o usoara vibratie la ralanti, dar destul de greu sesizabila. Ma gandesc acum, dupa ce s-a intamplat ce s-a intamplat, ca vibratia respectiva ar putea fii de la tampoanele de la cutie... Voi vedea, dupa ce le voi schimba daca persista vibratia cu pricina. Astazi mi-au sosit bujiile, BOSH SUPER plus WR8LC+GERMANY, asa scrie pe ele!

Am schimbat tampoanele de la cutie, iar vibratia s-a mai diminuat, dar n-a disparut!

M-am uitat mai atent la rulmentul de la mijlocul cardanului, dupa ce am lasat esapamentul in jos si am scos aparatoarea care mascheaza cardanul, rezultatul este ca trebuie schimbat! M-i s-a parut ca este nou, dar nu este deloc asa.

Acum, fiind in Bucuresti, unde-mi recomandati sa-l schimb si daca aveti idee cam cat face toata treaba, cat costa?
TiL
Oct 14 2009, 08:25 PM
Intreaba-l pe Interceptor daca are timp si chef.
Ai luat rulmentul? Am unul nou, Febi, pt E28. Sa-mi spui daca te intereseaza.
Link, de cand l-am cumparat:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=85309
David
Oct 14 2009, 08:35 PM
CITAT(TiL @ Oct 14 2009, 09:25 PM)

Intreaba-l pe Interceptor daca are timp si chef.
Ai luat rulmentul? Am unul nou, Febi, pt E28. Sa-mi spui daca te intereseaza.
Link, de cand l-am cumparat:
http://bmwzone.ro/forums/index.php?s=&...ost&p=85309Multumesc mult, dar mie-mi trebuie pentru E32...
TiL
Oct 14 2009, 08:43 PM
Mda, vad ca nu se potrivesc.
David
Oct 14 2009, 08:54 PM
Poze de pe drumul catre tara. Nu m-i se par artistice si de aceea le-am postat aici.
David
Oct 14 2009, 09:00 PM
Partea a doua!
bartro
Oct 14 2009, 09:32 PM
QUOTE (David @ Oct 14 2009, 10:00 PM)

Partea a doua!

Ce vremea frumoasa ai prins

In tara, unde stai? sa facem si noi o intalnire cu 2 buc de e32 ca sunt rare.
David
Oct 15 2009, 07:59 AM
CITAT(bartro @ Oct 14 2009, 10:32 PM)

Ce vremea frumoasa ai prins

In tara, unde stai? sa facem si noi o intalnire cu 2 buc de e32 ca sunt rare.
Cu mare placere!

In Bucuresti, sunt! Eu zic sa ne vedem sambata sau duminica pe acolo pe unde se intalnesc BMW-urile, ce spui?
David
Oct 17 2009, 04:07 PM
Cu parere de rau, dar nu pot venii la intalnire week-end-ul acesta...

Probleme tehnice, o puternica vibratie de la cardan...
David
Oct 17 2009, 09:17 PM
Am urmat sfatul lui TiL, l-am intrebat pe INTERCEPTOR daca are timp si chef sa-mi schimbe rulmentul de la cardan si cum chef avea, dar cu timpul nu prea statea bine, ramasese s-o rezolvam saptamana viitoare! Cum nu aveam stare s-o rezolv mai repede m-am dus la un service prin Prelungirea Ghencea cu gandul initial de a schimba rulmentul de la jumatatea cardanului. Zis si facut! Mai bine-mi vedeam de treaba mea...
.gif)
Am ajuns in service ii spun omului de acolo ce ma doare, se apuca de treaba, da cardanul jos si gaseste, pe langa rulmentul cu pricina si crucea de la cardan, din fata, de la imbinarea cu cutia de viteze, sparta!

Masina a ramas in service pentru ca nu aveam crucea cu pricina... A doua zi la ora patru trebuia sa ridic masina de acolo, sa fie gata. Si n-a fost! Astazi, in cea de a treia zi, am ridicat masina din service si am o puternica vibratie care vine de la cardan atunci cand merg cu mai mult de 60km/h... Mi-au spus ca am cardanul descentrat si sa ma duc sa-l centrez...

Super tari mecanicii de acolo!

Se pare ca, inca, n-a disparut treaba asta din Romania... Trebuie sa stai pe capul mecanicului ca sa-ti faca treaba buna! Daca lasi masina in service si pleci... Nu faci bine!
bartro
Oct 17 2009, 09:26 PM
Da, nasol, treaba cu cardan. Decentrat inseamna montat gresit? Sau trebuie echilibrat? La ce service ai fost pe pr. Ghencea? Am fost si eu odata la un service de acolo, nu mai tin minte de nume, au si spalatorie acolo, nu m-a lasat o impresia rea.
Ciupanezu
Oct 17 2009, 09:32 PM
Trebuie echilibrat.
TiL
Oct 18 2009, 03:58 PM
Tind sa cred ca trebuia sa-ti monteze cardanul la jumatate exact in pozitia in care fusese. Dar pentru ca au umblat si in fata, s-a pierdut alinierea. Si cum majoritatea crede ca nu are importanta alinierea acolo cu echilibrarea, nu si-or fi nontat pozitiile inainte de a-l desface. Si aici sunt doua "tabere" unii care cred ca are importanta alinierea, altii care zic ca nu. Eu sunt de parere ca are importanta, inca nu am vazut nicaieri negru pe alb ca nu ar conta.
Mai e o bucsa in capatul cardanului dinspre cutie, care centreaza cardanul pe axul cutiei de viteze. Vedeti sa fie si aia intreaga.
David
Oct 18 2009, 09:12 PM
CITAT(bartro @ Oct 17 2009, 10:26 PM)

Da, nasol, treaba cu cardan. Decentrat inseamna montat gresit? Sau trebuie echilibrat? La ce service ai fost pe pr. Ghencea? Am fost si eu odata la un service de acolo, nu mai tin minte de nume, au si spalatorie acolo, nu m-a lasat o impresia rea.
Service-ul se afla in spatele unei foste benzinarii Petrom ( o benzinarie mica ), pe Prelungirea Ghencea, pe langa un liceu. Nu au spalatorie.
David
Oct 19 2009, 07:18 PM
A mai echilibrat cineva cardanul pana acum?
bartro
Oct 19 2009, 09:18 PM
QUOTE (David @ Oct 19 2009, 08:18 PM)

A mai echilibrat cineva cardanul pana acum?

nu

am mai schimbat crucea, dar am scapat atunci fara echilibrat.
TiL
Oct 20 2009, 11:58 AM
Parerea mea e ca se dezechilibreaza doar daca umbli la jumatate (la rulmentul intermediar) si nu-l mai pui la loc in aceeasi pozitie.
So, daca umbli doar la cruce, nu are de ce sa se dezechilibreze

David, ai putea sa mergi pe incercate, sa muti pozitia canelurilor cate un pas si apoi sa faci probe. Dar e de munca, pierzi multe ore. Despre echilibrat, nu stiu unde se poate face.
FiveThreeFive
Oct 20 2009, 12:10 PM
http://www.rune.ro/prod05unicardan.htmlAcolo (la nivelul anului 2006) aveau dotarea necesare pentru a face servicii de echilibrare cardane.
TiL
Oct 20 2009, 12:36 PM
.gif)
Ha ha, salut Robert!
David
Oct 20 2009, 12:38 PM
CITAT(FiveThreeFive @ Oct 20 2009, 01:10 PM)

http://www.rune.ro/prod05unicardan.htmlAcolo (la nivelul anului 2006) aveau dotarea necesare pentru a face servicii de echilibrare cardane.
Am programare joi la RUNE! Au schimbat si rulmentul intermediar de la jumatate, defapt pentru asta m-am dus initial in service si apoi au gasit si crucea...
bartro
Oct 20 2009, 02:11 PM
QUOTE (FiveThreeFive @ Oct 20 2009, 01:10 PM)

http://www.rune.ro/prod05unicardan.htmlAcolo (la nivelul anului 2006) aveau dotarea necesare pentru a face servicii de echilibrare cardane.
Cu sfaturi de gen e pacat ca nu ne vizitezi mai des
David
Oct 23 2009, 11:49 AM
Gata, s-a rezolvat cu vibratiile de la cardan! E ca noua!!!

Mi-au schimbat inca o data crucea de la cardan din fata, la partea dinspre cutie, dupa care l-au echilibrat. Au facut treaba buna! Baietii de la echilibrari cardane mi-au spus ca orice interventie asupra cardanului ( cruce, cruci sau rulment schimbat ) trebuie urmata de o echilibrare.
David
Oct 23 2009, 12:06 PM
CITAT(bartro @ Oct 14 2009, 10:32 PM)

Ce vremea frumoasa ai prins

In tara, unde stai? sa facem si noi o intalnire cu 2 buc de e32 ca sunt rare.
Ce zici de o plimbare la circ maine, sau poimaine? Ora o alegi tu!
bartro
Oct 23 2009, 02:48 PM
Pai.. poimaine nunta, maine as avea speranta de plimbare pe motociclu.. Ma anunt daca am vreme..
David
Nov 7 2009, 04:53 PM
Odata cu venirea frigului si-a facut reaparitia o problema care am mai avut-o anul asta prin ianuarie, februarie...

Intrerupe, nu merge rotund ca si cum n-ar lucra toate bujiile, s-au ar fii inecata... Prima oara problema a disparut odata cu incalzirea vremii... Ce sa fie oare?
Face doar la rece?
Toyota nou-nouta face la fel la rece, de cand s-a racorit afara. Intrerupe putin pe la 1500-2200rpm.
Ai fise si bujii bune?
David
Nov 7 2009, 06:35 PM
CITAT(TiL @ Nov 7 2009, 05:18 PM)

Face doar la rece?
Toyota nou-nouta face la fel la rece, de cand s-a racorit afara. Intrerupe putin pe la 1500-2200rpm.
Ai fise si bujii bune?
Face doar dupa ce se incalzeste motorul, cand afara este mai rece (temperatura exterioara)!
Exact aceeasi problema o descria cineva la e46 parca. Nu mai retin exact unde, stiu ca am citit ieri sau azi exact treaba asta, aici pe forum.
bartro
Nov 7 2009, 10:04 PM
Masina are un senzor pentru temperatura de aer in admisie, e in corpul debitmetru. O fi de la asta?
Pe de alta parte, pe langa ca e mai frig, e si umezeala. Nu o fi de la umezeala?
David
Nov 8 2009, 11:45 AM
CITAT(bartro @ Nov 7 2009, 10:04 PM)

Masina are un senzor pentru temperatura de aer in admisie, e in corpul debitmetru. O fi de la asta?
Pe de alta parte, pe langa ca e mai frig, e si umezeala. Nu o fi de la umezeala?
Posibil!...

Trebuie sa ajungem la doctor...
David
Nov 8 2009, 12:57 PM
Bart, ai cumva idee unde este montat la tine senzorul de temperatura exterioara? Undeva prin bara ar trebuii sa fie, dar nu stiu unde anume exact, nu-l gasesc deloc, m-am tot uitat dupa el...
05aBi
Nov 8 2009, 01:03 PM
In primul rand foarte misto si foarte dotata masina.

Fig 2.4
http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.