Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW E21
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2
Rotti
Bmw e21 320 din 1977 (model pre-facelift) O sa ma apuc de el in iulie sper, am strans o parte din piese, mai am de cautat multe oricum...
Nu o restaurez si nici masina de strada nu o fac, va fi ceva de genul track car.
Planuiesc sa-i fac tinichigeria ca la carte, motorul va fi m30b35 cel mai probabil, mici modificari la articulatie & suspensie si o voi usura cat se va putea de mult.

Sper eu sa fie primul e21 "de pista" de la noi, asta daca nu mi-o ia Gabita inainte. E greu sa faci sa iasa ceva dintr-un e21 (nu ma refer la aspect) e mult limitat fata de e30 la partea mecanica.
Urati-mi succes ca nu o sa mai fiu om dupa ce ii curat toata caroseria pana la tabla.
tomado e28 owner
Spor la treaba! thumbup1.gif Nu e usor sa refaci o masina de la 0, si se vede ca ai de lucru, nu gluma.
io's®
iti doresc spor la treaba ca o sa ai nevoie si te sfatuiesc sa te orientezi spre un alt motor, e prea mare , prea greu si putere destul de mica (218hp) mai bine ii pui un M20 turbat sau de ce nu M50T biggrin.gif
bartro
QUOTE (io`s @ Apr 29 2009, 12:39 AM) *
iti doresc spor la treaba ca o sa ai nevoie si te sfatuiesc sa te orientezi spre un alt motor, e prea mare , prea greu si putere destul de mica (218hp) mai bine ii pui un M20 turbat sau de ce nu M50T biggrin.gif

Sustin parerea lui io's. Singur avantaj a lui M30 e ca e ieftin. Desi nici M20 nu e scump, neturbat cel putin. Cu un M30 in fata masina va fi bun de mers inainte.
INTERCEPTOR
spor la treaba...dragster sau ??/
Rotti
Masina o fac in principal pentru drift, din caza asta nu vreau sa o fac turbo, e mult mai greu de controlat o masina cu turbo. Daca voiam turbo clar puneam m50.
Eu zic ca m30-ul e cel mai potrivit pentru ce vreau eu, cu mici modificari gen serpi, cip, interne & volanta usurata. M20, M50 sunt cam slabute iar la v8, v12 nu ma gandesc din considerente de buget.

In ce priveste greutatea nu va faceti probleme, masina va avea greutatea distribuita aproape 50/50 pe punti wink.gif

edit: la partea de tinichigerie cam sunt in dubii... la cat e de ruginita ar trebui curatata toata pana la tabla, problema e ca nu stiu ce sa-i fac sa adere mai bine grundul, ar trebui matuita cumva tabla
io's®
S A B L A R E

eu zic sa te mai gandesti cu motorul, daca o echilibrezi la greutate o sa fie ft grea masina per total

un m20 turbat dar cu presiune scazuta, astfel nu e greu de controlat, vei obtine putere/cuplu asemanatoare sau putin mai mare fata de un M30 dar cu greutate mai mica

pana la urma e treaba ta, eu/noi iti dam doar sfaturi

edit: eu cred ca te descurci la drift si doar cu un M20B25 in apele lui cu un LSD scurt , si asta fara sa faci modificari de greutate la caroserie
Rotti
da, la sablare nu m-am gandit, merci. ai idee aparatul cu care se sableaza e deplasabil? ca masina mea nu prea e smile.gif
daca ar fi sa ma gandesc la un motor care sa coste mai mult de 7-800 de euro ar fi v8-ul, totusi nu vreau si nici nu am sa investesc in masina asta o avere, vreau sa fie cat se poate de rezistenta, dar sa nu bag mai mult de cateva mii de euro in ea. supraalimentarea in cazul asta sunt de parere ca nu-si are rostul, costul unui kit turbo "reliable", nu doar pentru iesiri de vineri seara si liniute, ci pentru antrenament serios este de minim 2000e. Cu banii astia pot sa-mi fac franele sau intreaga articulatie + suspensie.
M20 2.5 am avut pe e21, cu blocant si pot sa zic ca nu e suficient de puternic pentru ce vreau eu. am mers cu e30 cu 3.5 si e cu totul altceva.
Merci mult pentru sfaturi, motorul nu l-am cumparat inca asa ca astept in continuare sugestii.
TiL
Votez si eu cu monstrul M30 pentru un raspuns sigur la apasarea acceleratiei biggrin.gif
Cu distributia 50-50... crezi ca reusesti? Incerci sa tai din panoul frontal al habitaclului ca sa intre motorul mai in spate? Eu as incerca asta daca tot m-am apucat de treaba serioasa. Daca baia de ulei nu te lasa sa-l tragi in spate, din cauza puntii, ia baie+sorb de E34, ca are burta in fata.
io's®
CITAT(Rotti @ Apr 29 2009, 11:32 PM) *
da, la sablare nu m-am gandit, merci. ai idee aparatul cu care se sableaza e deplasabil? ca masina mea nu prea e smile.gif

nu stiu sa-ti spun.. cred ca nu prea e, exista si aparate mai mici insa nu stiu cat de performante sunt,
cauta si tu, intreaba ici-colo.. rupe netu'-n doua etc biggrin.gif la o adica faci un efort si duci caroseria la aparat ce mare smekerie, o bagi pe o platforma
bartro
QUOTE (TiL @ Apr 30 2009, 12:18 AM) *
Votez si eu cu monstrul M30 pentru un raspuns sigur la apasarea acceleratiei biggrin.gif
Cu distributia 50-50... crezi ca reusesti? Incerci sa tai din panoul frontal al habitaclului ca sa intre motorul mai in spate? Eu as incerca asta daca tot m-am apucat de treaba serioasa. Daca baia de ulei nu te lasa sa-l tragi in spate, din cauza puntii, ia baie+sorb de E34, ca are burta in fata.

TiL, nu ai o parerea deloc obiectiva cand vine vorba de M30 tongue.gif
Distributie de greutate poate se face cu niste saci de nisip in portbagaj tongue.gif
Rotti
da, o sa duc caroseria la sablat pana la urma... oricum ii dau jos si aripile pe spate, asa ca o duc bucati smile.gif
o sa tai din panou, o sa modific si baia de e34 cu cativa cm daca e nevoie, o sa umblu si la timonerie. cardanul si puntea spate o sa fie de e34, bateria in porbagaj cat mai in spate, ranforsari serioase la suportii de punte si diferential, poate si rezervorul in portbagaj si s-ar putea sa ajung la un 55/45 poate chiar 50/50 cu plinul facut wink.gif
alex230ro
2,5 24 valve in stare buna e ok cred eu ,daca vrei ceva mai ieftin clar poti merge pe 3,5 M30,persoal insa as lua 2,5 smile.gif
asa acum:ce suspensii folosesti?cum vrei sa verifici repartizarea greutatii?nu sunt foarte sigur dar cred ca la un service care are ITP au niste minunatii care cantaresc masina,ce frane,blocant cu ce raport,roll cage banuiesc nu?am mai citit acum ce ai scris mai sus,cred ca ar trebui ranforsate mai toate prinderile:)
PS:de ce nu un urs?tongue.gif
Rotti
alex si sa ma trezesc ca face oil starvation? fara baffle in baie nu poti sa te invarti cu m50 ca nu-ti mai ajunge uleiul la culbutori. si oricum in ture un m30 rezista muult mai bine decat m50. Nu fac nicio combinatie cu m50 ca oricum nu e cu mult mai usor decat m30.
alex230ro
hmm pai stai faci masina de track sau de drift cercuri?smile.gif

http://www.davidmcintyre.org/the320.html

la o prima cautare pe net
M50 o avea dezavantajele lui dar eu il vad in fata unui M30 ,pe de alta parte M30 e ceva mai rezistent si mai ieftin
credeam ca e cu macar 10-15 kg M50 mai usor fata de M30
mai bag linkuri
http://www.dtmpower.net/forum/bmw-vehicles...ace-car-wa.html

http://www.racetep.com/e21.html

sincer te invidiez un pic:P
Rotti
nu pot sa dau edit

nu urs pt ca n-as lucra cu placerea cu care surubaresc un e21 si pentru ca sunt atasat eu de masina asta si de e21 in general.

suspensie pe spate va fi de e34 ceva foarte dur iar pe fata daca nu reusesc alta combinatie voi comanda amortizoare de la bilstein si arcuri h&r pt e21. cu verificarea greutatii nu e greu, masor pe cantar pe rand puntile. frane pe spate de e34 540i cel mai probabil iar pe fata inca studiez... in cel mai rau caz discuri ventilate de 323 si etrieri cu 4 pistonase de volvo, pompa+servo de e34 si bineinteles repartitor reglabil. blocant cel mai probabil va fi 3.64 pt m30, o sa testez mai multe bineinteles.rollcage da, scaune scoica cat mai usoare. o sa o duc la cineva sa-mi sudeze "cordoane" cam la toate sudurile... planuri planuri... vedem cat din toate astea voi fi in stare sa fac.

merci pt linkuri, sincer nu prea le am cu googalitul ar trebui sa mai caut si eu
alex230ro
multa bafta ,sper sa am si eu intr-o zi rabdare sa ma apuc de asa ceva,din pacate nu prea ma omor dupa surubarit:)
PS:sti vreun E21 mai ieftin?parca m-as apu ca si eu odata cu tine laugh.gif

mda cu google le am eu mai mult na asta e smile.gif tehnica mai subtire

edit:am gasit E21 te mai stresez pe yahoo cand apari daca e laugh.gif
TiL
Da Bart, sunt bolnav dupa M30, n-am cum sa fiu obiectiv smile.gif
M30 are urmatoarele atu-uri peste orice alta alegere in 6 cilindri:
- cuplu
- fiabilitate/rezistenta
- pret de achizitie si costuri intretinere
- electrica simpla
Minusul major e greutatea dar se rezolva daca muta motorul mai inapoi, usureaza fata cat poate si muta ce poate in spate (bateria)

Presupun ca nu o sa foloseasca servodirectie. Mai usureaza cateva kile bune.
Puntea spate de E34 e mai greoaie, cred, ar ajuta si ea la echilibrare.

Si de la Mouse citire: http://videos.streetfire.net/video/BMW-E30....htm#commentTop
Rotti
ba da Til ii pun servo, dar o sa fac o smecherie la alternator ca e greu tare, probabil ii pun unul mai mic.
316i
QUOTE (TiL @ Apr 30 2009, 10:18 PM) *

In conditiile in care motorul chel fara anexe (alternator, servo, admisie, evacuare) are 137kg, deci hai sa zicem 160kg cu totul pe care le arunci pe fata si spatele e gol in aer oare ce se intampla? Normal ca masina merge pe totul drumul.
Rotti
masina o sa primeasca m60 v8 si cutie 6+1 in cele din urma.
bartro
QUOTE (Rotti @ Jun 15 2009, 02:57 PM) *
masina o sa primeasca m60 v8 si cutie 6+1 in cele din urma.

thumbup1.gif
adi.dima
Felicitari pentru achizitie wink.gif e un "ansamblu" mai mult decat superb.
05aBi
Fortza ! biggrin.gif
Daca nu ma insel, in viitorul apropiat tu o sa fii posesorul singurului e21 v8 din Ro ( singurul pana in momentul de fata ).

Succes maxim !
Rotti
stai ca deocamdata e o tigaie fara roti
ionusunt
ce m60 e ? 3.0 4.0 ?
05aBi
m60b40 smile.gif
ionusunt
nais cool.gif spor la treaba !
Ciupanezu
Nu ţi se pare totuşi un motor prea mare şi prea greu pentru E21? smile.gif
05aBi
Priveste filmuletele mai vechi cu LAF-ul rosu pe vremea cand avea motorul pe care il are si rotti, ca sa intelegi ce treaba face motorul ala pe o caroserie usoara. smile.gif
Ciupanezu
Şi ce aderenţă avea? smile.gif
Rotti
o sa am 50/50 distributia greutatii si gume 255 pe spate asa ca eu zic ca nu o sa am probleme cu aderenta. ca s aiti formezi o idee despre cum va veni motorul, mut panoul ignifug cu 10 cm mai in spate iar motorul aproape ca se va sprijini pe el.
fistaccio
Bafta la proiect, o sa fie ceva unic in romania si cu adevarat fortza.
sconx
QUOTE (fistaccio @ Jun 30 2009, 03:39 AM) *


Inspira-te.Eu restaurez un model d-asta (2002) anterior lui E 21 si am gasit asta total aiurea.Poza nu prea are informatii.Ideea e ca se poate.BMW 2002 cu motor de M 5 V8. spiteful.gif
Sa-mi zici unde sablezi caroseria(mai putin aia din Snagov)
Si probabil stii masinile astea nu aveau spatiu mult, cel mai mare motor stock fiind in 4 cilindri de 2000 cm3 (M10)
Ciupanezu
Modificările astea extreme nu prea au sens.

Un 2002 cu motor de M5 E39 nu este controlabil.
rostil
Ciupanezule, postul tau de fapt trebuia sa zica cam asa:
Modificarile astea extreme ma calca pe nervi.
Un 2002 cu motor de M5 n-o sa am niciodata fiindca n-as putea sa-l controlez.


Baieti, continuati cu fabricarea viselor!
lucian
si cainele din poza are o nedumerire..
Rotti
QUOTE (Ciupanezu @ Jul 14 2009, 08:28 PM) *
Modificările astea extreme nu prea au sens.

Un 2002 cu motor de M5 E39 nu este controlabil.

sunt de acord cu tine.
ca sa il poti face sa stea pe drum trebuie sa umblii la ecartament / ampatament si la modul in care e distribuita greutatea pe punti. + jante, frane, suspensie. + ceva aerodinamica. la ampatament nu ai ce sa ii faci, in rest e loc de modificari.
la mine marea dilema e ecartamentul. vreau sa il maresc cu 10-15 cm si nu stiu cum sa fac evazarile sa arate cat mai stock.
Ciupanezu
QUOTE (rostil @ Jul 15 2009, 07:32 AM) *
Ciupanezule, postul tau de fapt trebuia sa zica cam asa:
Modificarile astea extreme ma calca pe nervi.
Un 2002 cu motor de M5 n-o sa am niciodata fiindca n-as putea sa-l controlez.


Baieti, continuati cu fabricarea viselor!


laugh.gif

Eu vorbesc īn cunoştinţă de cauză, nu din vise.

Am condus M5 E39, este o maşină foarte brutală şi foarte rapidă.

Nu cred că ai de ce să vorbeşti de sus cu privirea la controlul unei maşini, nu cred că eşti vreun şofer de raliu.

A pune un astfel de motor pe o caroserie atāt de uşoară este o exagerare.
Ai condus vreodată o maşină de 400 cp?

Īn viaţă trebuie să gāndeşti şi un pic realist, nu să visezi posterele de pe pereţi.
sconx
QUOTE (Ciupanezu @ Jul 15 2009, 11:51 AM) *
laugh.gif
[/color][/b]

Mai exact nu e vorba de un 2002, e vorba de un E 21 succesorul....
Hmmm e cam usor 2002-ul, m-am uitat in talon si scrie MASA 970 kg......
Rotti
a mea are 1030 smile.gif
rostil
Ciupi, ce-am condus eu sau ce fel de sofer sunt are prea putina importanta.
Exagerata imi pare grija pe care o porti tu co-forumistilor. Iar felul in care dai verdicte bazate pe faptul ca ai condus un M5 e criminal.
Oricum, inca odata, baieti va doresc succes in tentativa de a aseleniza la bordul unui bmw!
Ciupanezu
Cred că eşti puţin dezorientat sau confuz, permite-mi să te ajut. wacko.gif

Eu nu port de grijă pe internet nimănui, doar īmi expun punctul de vedere.

Dau verdicte pe baza experienţei pe care o am la volanul multor maşini puternice şi pe baza unui mic exerciţiu de logică.

O maşină foarte puternică dar foarte uşoară nu este uşor de controlat pentru nimeni.
O astfel de maşină nu va fi stabilă la viteză mare, nu va fi uşor de condus nici măcar la viteze relativ mici din cauza puterii foarte mari pe o caroserie uşoară.
Distribuţia egală a greutăţii nu este chiar atāt de uşor de pus īn practică, plus că ajungi să investeşti o sumă enormă dacă vrei ca maşina să stea cāt de cāt bine pe şosea şi să şi frāneze.

Un motor de M5 E39 are 400 cp.
Dacă nu ai condus niciodată o maşină de 400 cp, nu ai cum să īnţelegi cāt de brutală este o astfel de maşină.
Iar dacă este atāt de brutal pe o caroserie de ~ 1800 kg, oare cum va fi pe o caroserie de 1 tonă?
316i
QUOTE (rostil @ Jul 15 2009, 11:04 PM) *
Oricum, inca odata, baieti va doresc succes in tentativa de a aseleniza la bordul unui bmw!

Priceless. Ma tavalesc pe jos de ras. laugh.gif
rostil
Ce-ti mai place sa arunci cu date tehnice si si intrebari retorice. Masina de formula 1 ai condus? Dar urs cu V12, sau evo de 1000cp?
Mi-as pune motor de m5 si pe trotineta, just for the fun of it.
316i
QUOTE (rostil @ Jul 16 2009, 08:02 AM) *
Mi-as pune motor de m5 si pe trotineta, just for the fun of it.

Da' neaparat cu tractiune spate ca sa inventezi si un nou sport: drift cu trotineta ca la noi si asa vad ca a devenit sport national pe langa scuipatul de seminte lungime. laugh.gif
Ciupanezu
QUOTE (rostil @ Jul 16 2009, 08:02 AM) *
Ce-ti mai place sa arunci cu date tehnice si si intrebari retorice. Masina de formula 1 ai condus? Dar urs cu V12, sau evo de 1000cp?
Mi-as pune motor de m5 si pe trotineta, just for the fun of it.


Alea se numesc argumente, e trist dacă nu eşti īn stare să răspunzi īn aceeaşi manieră.

Nu, n-am condus aşa ceva. Tu ai condus?

Mult succes īţi doresc, adevărul este că montarea unui motor de M5 e o adevărată realizare. laugh.gif
Ce contează că nu te poţi folosi de puterea lui, arată totuşi bine cānd deschizi capota.
edutxu
QUOTE (rostil @ Jul 16 2009, 08:02 AM) *
Ce-ti mai place sa arunci cu date tehnice si si intrebari retorice. Masina de formula 1 ai condus? Dar urs cu V12, sau evo de 1000cp?
Mi-as pune motor de m5 si pe trotineta, just for the fun of it.

rostil
Masinile de care aminteam sunt argumente, pentru " a vulgar display of power" biggrin.gif Exista, merg, iar un 2002 de 400cp e aproape banal pe linga ele. Daca sconx va reusi e o cu totul alta discutie, iar eu nu am facut altceva decit sa-i tin pumnii.
Chiar nu inteleg, de ce te incapatinezi sa demonstrezi ca ar avea vreo importanta parerea ta? Crezi ca dupa ce a citit postul tau s-a dus in garaj, a scos dihania aia de sub capota si a pus un M10 pentru a face masina controlabila?
Ciupanezu
A zis că poza aia a găsit-o īntāmplător, nu a pus el motor de M5 E39 pe 2002.

Nu cred că īnţelegi ideea unui forum.
Forumul este pentru păreri, discuţii, nu pentru aplauze şi laude.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.