![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
Bmw e21 320 din 1977 (model pre-facelift) O sa ma apuc de el in iulie sper, am strans o parte din piese, mai am de cautat multe oricum...
Nu o restaurez si nici masina de strada nu o fac, va fi ceva de genul track car. Planuiesc sa-i fac tinichigeria ca la carte, motorul va fi m30b35 cel mai probabil, mici modificari la articulatie & suspensie si o voi usura cat se va putea de mult. Sper eu sa fie primul e21 "de pista" de la noi, asta daca nu mi-o ia Gabita inainte. E greu sa faci sa iasa ceva dintr-un e21 (nu ma refer la aspect) e mult limitat fata de e30 la partea mecanica. Urati-mi succes ca nu o sa mai fiu om dupa ce ii curat toata caroseria pana la tabla. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
Spor la treaba!
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
iti doresc spor la treaba ca o sa ai nevoie si te sfatuiesc sa te orientezi spre un alt motor, e prea mare , prea greu si putere destul de mica (218hp) mai bine ii pui un M20 turbat sau de ce nu M50T ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
iti doresc spor la treaba ca o sa ai nevoie si te sfatuiesc sa te orientezi spre un alt motor, e prea mare , prea greu si putere destul de mica (218hp) mai bine ii pui un M20 turbat sau de ce nu M50T ![]() Sustin parerea lui io's. Singur avantaj a lui M30 e ca e ieftin. Desi nici M20 nu e scump, neturbat cel putin. Cu un M30 in fata masina va fi bun de mers inainte. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
spor la treaba...dragster sau ??/
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
Masina o fac in principal pentru drift, din caza asta nu vreau sa o fac turbo, e mult mai greu de controlat o masina cu turbo. Daca voiam turbo clar puneam m50. Eu zic ca m30-ul e cel mai potrivit pentru ce vreau eu, cu mici modificari gen serpi, cip, interne & volanta usurata. M20, M50 sunt cam slabute iar la v8, v12 nu ma gandesc din considerente de buget. In ce priveste greutatea nu va faceti probleme, masina va avea greutatea distribuita aproape 50/50 pe punti ![]() edit: la partea de tinichigerie cam sunt in dubii... la cat e de ruginita ar trebui curatata toata pana la tabla, problema e ca nu stiu ce sa-i fac sa adere mai bine grundul, ar trebui matuita cumva tabla This post has been edited by Rotti: Apr 29 2009, 04:58 PM |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
S A B L A R E
eu zic sa te mai gandesti cu motorul, daca o echilibrezi la greutate o sa fie ft grea masina per total un m20 turbat dar cu presiune scazuta, astfel nu e greu de controlat, vei obtine putere/cuplu asemanatoare sau putin mai mare fata de un M30 dar cu greutate mai mica pana la urma e treaba ta, eu/noi iti dam doar sfaturi edit: eu cred ca te descurci la drift si doar cu un M20B25 in apele lui cu un LSD scurt , si asta fara sa faci modificari de greutate la caroserie -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
da, la sablare nu m-am gandit, merci. ai idee aparatul cu care se sableaza e deplasabil? ca masina mea nu prea e
![]() daca ar fi sa ma gandesc la un motor care sa coste mai mult de 7-800 de euro ar fi v8-ul, totusi nu vreau si nici nu am sa investesc in masina asta o avere, vreau sa fie cat se poate de rezistenta, dar sa nu bag mai mult de cateva mii de euro in ea. supraalimentarea in cazul asta sunt de parere ca nu-si are rostul, costul unui kit turbo "reliable", nu doar pentru iesiri de vineri seara si liniute, ci pentru antrenament serios este de minim 2000e. Cu banii astia pot sa-mi fac franele sau intreaga articulatie + suspensie. M20 2.5 am avut pe e21, cu blocant si pot sa zic ca nu e suficient de puternic pentru ce vreau eu. am mers cu e30 cu 3.5 si e cu totul altceva. Merci mult pentru sfaturi, motorul nu l-am cumparat inca asa ca astept in continuare sugestii. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Votez si eu cu monstrul M30 pentru un raspuns sigur la apasarea acceleratiei
![]() Cu distributia 50-50... crezi ca reusesti? Incerci sa tai din panoul frontal al habitaclului ca sa intre motorul mai in spate? Eu as incerca asta daca tot m-am apucat de treaba serioasa. Daca baia de ulei nu te lasa sa-l tragi in spate, din cauza puntii, ia baie+sorb de E34, ca are burta in fata. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
da, la sablare nu m-am gandit, merci. ai idee aparatul cu care se sableaza e deplasabil? ca masina mea nu prea e ![]() nu stiu sa-ti spun.. cred ca nu prea e, exista si aparate mai mici insa nu stiu cat de performante sunt, cauta si tu, intreaba ici-colo.. rupe netu'-n doua etc ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Votez si eu cu monstrul M30 pentru un raspuns sigur la apasarea acceleratiei ![]() Cu distributia 50-50... crezi ca reusesti? Incerci sa tai din panoul frontal al habitaclului ca sa intre motorul mai in spate? Eu as incerca asta daca tot m-am apucat de treaba serioasa. Daca baia de ulei nu te lasa sa-l tragi in spate, din cauza puntii, ia baie+sorb de E34, ca are burta in fata. TiL, nu ai o parerea deloc obiectiva cand vine vorba de M30 ![]() Distributie de greutate poate se face cu niste saci de nisip in portbagaj ![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
da, o sa duc caroseria la sablat pana la urma... oricum ii dau jos si aripile pe spate, asa ca o duc bucati
![]() o sa tai din panou, o sa modific si baia de e34 cu cativa cm daca e nevoie, o sa umblu si la timonerie. cardanul si puntea spate o sa fie de e34, bateria in porbagaj cat mai in spate, ranforsari serioase la suportii de punte si diferential, poate si rezervorul in portbagaj si s-ar putea sa ajung la un 55/45 poate chiar 50/50 cu plinul facut ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
2,5 24 valve in stare buna e ok cred eu ,daca vrei ceva mai ieftin clar poti merge pe 3,5 M30,persoal insa as lua 2,5
![]() asa acum:ce suspensii folosesti?cum vrei sa verifici repartizarea greutatii?nu sunt foarte sigur dar cred ca la un service care are ITP au niste minunatii care cantaresc masina,ce frane,blocant cu ce raport,roll cage banuiesc nu?am mai citit acum ce ai scris mai sus,cred ca ar trebui ranforsate mai toate prinderile:) PS:de ce nu un urs? ![]() This post has been edited by alex230ro: Apr 30 2009, 10:43 AM -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
alex si sa ma trezesc ca face oil starvation? fara baffle in baie nu poti sa te invarti cu m50 ca nu-ti mai ajunge uleiul la culbutori. si oricum in ture un m30 rezista muult mai bine decat m50. Nu fac nicio combinatie cu m50 ca oricum nu e cu mult mai usor decat m30. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
hmm pai stai faci masina de track sau de drift cercuri?
![]() http://www.davidmcintyre.org/the320.html la o prima cautare pe net M50 o avea dezavantajele lui dar eu il vad in fata unui M30 ,pe de alta parte M30 e ceva mai rezistent si mai ieftin credeam ca e cu macar 10-15 kg M50 mai usor fata de M30 mai bag linkuri http://www.dtmpower.net/forum/bmw-vehicles...ace-car-wa.html http://www.racetep.com/e21.html sincer te invidiez un pic:P This post has been edited by alex230ro: Apr 30 2009, 10:49 AM -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
nu pot sa dau edit
nu urs pt ca n-as lucra cu placerea cu care surubaresc un e21 si pentru ca sunt atasat eu de masina asta si de e21 in general. suspensie pe spate va fi de e34 ceva foarte dur iar pe fata daca nu reusesc alta combinatie voi comanda amortizoare de la bilstein si arcuri h&r pt e21. cu verificarea greutatii nu e greu, masor pe cantar pe rand puntile. frane pe spate de e34 540i cel mai probabil iar pe fata inca studiez... in cel mai rau caz discuri ventilate de 323 si etrieri cu 4 pistonase de volvo, pompa+servo de e34 si bineinteles repartitor reglabil. blocant cel mai probabil va fi 3.64 pt m30, o sa testez mai multe bineinteles.rollcage da, scaune scoica cat mai usoare. o sa o duc la cineva sa-mi sudeze "cordoane" cam la toate sudurile... planuri planuri... vedem cat din toate astea voi fi in stare sa fac. merci pt linkuri, sincer nu prea le am cu googalitul ar trebui sa mai caut si eu |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
multa bafta ,sper sa am si eu intr-o zi rabdare sa ma apuc de asa ceva,din pacate nu prea ma omor dupa surubarit:)
PS:sti vreun E21 mai ieftin?parca m-as apu ca si eu odata cu tine ![]() mda cu google le am eu mai mult na asta e ![]() edit:am gasit E21 te mai stresez pe yahoo cand apari daca e ![]() This post has been edited by alex230ro: Apr 30 2009, 11:06 AM -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,512 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Da Bart, sunt bolnav dupa M30, n-am cum sa fiu obiectiv ![]() M30 are urmatoarele atu-uri peste orice alta alegere in 6 cilindri: - cuplu - fiabilitate/rezistenta - pret de achizitie si costuri intretinere - electrica simpla Minusul major e greutatea dar se rezolva daca muta motorul mai inapoi, usureaza fata cat poate si muta ce poate in spate (bateria) Presupun ca nu o sa foloseasca servodirectie. Mai usureaza cateva kile bune. Puntea spate de E34 e mai greoaie, cred, ar ajuta si ea la echilibrare. Si de la Mouse citire: http://videos.streetfire.net/video/BMW-E30....htm#commentTop -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
ba da Til ii pun servo, dar o sa fac o smecherie la alternator ca e greu tare, probabil ii pun unul mai mic.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Si de la Mouse citire: http://videos.streetfire.net/video/BMW-E30....htm#commentTop In conditiile in care motorul chel fara anexe (alternator, servo, admisie, evacuare) are 137kg, deci hai sa zicem 160kg cu totul pe care le arunci pe fata si spatele e gol in aer oare ce se intampla? Normal ca masina merge pe totul drumul. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 01:27 PM |