IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW E21, "CSL"
Rotti
post Apr 28 2009, 10:12 PM
Post #1


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



Bmw e21 320 din 1977 (model pre-facelift) O sa ma apuc de el in iulie sper, am strans o parte din piese, mai am de cautat multe oricum...
Nu o restaurez si nici masina de strada nu o fac, va fi ceva de genul track car.
Planuiesc sa-i fac tinichigeria ca la carte, motorul va fi m30b35 cel mai probabil, mici modificari la articulatie & suspensie si o voi usura cat se va putea de mult.

Sper eu sa fie primul e21 "de pista" de la noi, asta daca nu mi-o ia Gabita inainte. E greu sa faci sa iasa ceva dintr-un e21 (nu ma refer la aspect) e mult limitat fata de e30 la partea mecanica.
Urati-mi succes ca nu o sa mai fiu om dupa ce ii curat toata caroseria pana la tabla.

Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Apr 28 2009, 11:05 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



Spor la treaba! thumbup1.gif Nu e usor sa refaci o masina de la 0, si se vede ca ai de lucru, nu gluma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Apr 28 2009, 11:39 PM
Post #3


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .





iti doresc spor la treaba ca o sa ai nevoie si te sfatuiesc sa te orientezi spre un alt motor, e prea mare , prea greu si putere destul de mica (218hp) mai bine ii pui un M20 turbat sau de ce nu M50T biggrin.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Apr 28 2009, 11:44 PM
Post #4


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (io`s @ Apr 29 2009, 12:39 AM) *
iti doresc spor la treaba ca o sa ai nevoie si te sfatuiesc sa te orientezi spre un alt motor, e prea mare , prea greu si putere destul de mica (218hp) mai bine ii pui un M20 turbat sau de ce nu M50T biggrin.gif

Sustin parerea lui io's. Singur avantaj a lui M30 e ca e ieftin. Desi nici M20 nu e scump, neturbat cel putin. Cu un M30 in fata masina va fi bun de mers inainte.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Apr 29 2009, 12:15 AM
Post #5


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



spor la treaba...dragster sau ??/


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Apr 29 2009, 04:52 PM
Post #6


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp





Masina o fac in principal pentru drift, din caza asta nu vreau sa o fac turbo, e mult mai greu de controlat o masina cu turbo. Daca voiam turbo clar puneam m50.
Eu zic ca m30-ul e cel mai potrivit pentru ce vreau eu, cu mici modificari gen serpi, cip, interne & volanta usurata. M20, M50 sunt cam slabute iar la v8, v12 nu ma gandesc din considerente de buget.

In ce priveste greutatea nu va faceti probleme, masina va avea greutatea distribuita aproape 50/50 pe punti wink.gif

edit: la partea de tinichigerie cam sunt in dubii... la cat e de ruginita ar trebui curatata toata pana la tabla, problema e ca nu stiu ce sa-i fac sa adere mai bine grundul, ar trebui matuita cumva tabla

This post has been edited by Rotti: Apr 29 2009, 04:58 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Apr 29 2009, 05:32 PM
Post #7


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



S A B L A R E

eu zic sa te mai gandesti cu motorul, daca o echilibrezi la greutate o sa fie ft grea masina per total

un m20 turbat dar cu presiune scazuta, astfel nu e greu de controlat, vei obtine putere/cuplu asemanatoare sau putin mai mare fata de un M30 dar cu greutate mai mica

pana la urma e treaba ta, eu/noi iti dam doar sfaturi

edit: eu cred ca te descurci la drift si doar cu un M20B25 in apele lui cu un LSD scurt , si asta fara sa faci modificari de greutate la caroserie


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Apr 29 2009, 10:32 PM
Post #8


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



da, la sablare nu m-am gandit, merci. ai idee aparatul cu care se sableaza e deplasabil? ca masina mea nu prea e smile.gif
daca ar fi sa ma gandesc la un motor care sa coste mai mult de 7-800 de euro ar fi v8-ul, totusi nu vreau si nici nu am sa investesc in masina asta o avere, vreau sa fie cat se poate de rezistenta, dar sa nu bag mai mult de cateva mii de euro in ea. supraalimentarea in cazul asta sunt de parere ca nu-si are rostul, costul unui kit turbo "reliable", nu doar pentru iesiri de vineri seara si liniute, ci pentru antrenament serios este de minim 2000e. Cu banii astia pot sa-mi fac franele sau intreaga articulatie + suspensie.
M20 2.5 am avut pe e21, cu blocant si pot sa zic ca nu e suficient de puternic pentru ce vreau eu. am mers cu e30 cu 3.5 si e cu totul altceva.
Merci mult pentru sfaturi, motorul nu l-am cumparat inca asa ca astept in continuare sugestii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Apr 29 2009, 11:18 PM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,512
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Votez si eu cu monstrul M30 pentru un raspuns sigur la apasarea acceleratiei biggrin.gif
Cu distributia 50-50... crezi ca reusesti? Incerci sa tai din panoul frontal al habitaclului ca sa intre motorul mai in spate? Eu as incerca asta daca tot m-am apucat de treaba serioasa. Daca baia de ulei nu te lasa sa-l tragi in spate, din cauza puntii, ia baie+sorb de E34, ca are burta in fata.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Apr 30 2009, 12:12 AM
Post #10


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .





CITAT(Rotti @ Apr 29 2009, 11:32 PM) *
da, la sablare nu m-am gandit, merci. ai idee aparatul cu care se sableaza e deplasabil? ca masina mea nu prea e smile.gif

nu stiu sa-ti spun.. cred ca nu prea e, exista si aparate mai mici insa nu stiu cat de performante sunt,
cauta si tu, intreaba ici-colo.. rupe netu'-n doua etc biggrin.gif la o adica faci un efort si duci caroseria la aparat ce mare smekerie, o bagi pe o platforma


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Apr 30 2009, 08:32 AM
Post #11


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (TiL @ Apr 30 2009, 12:18 AM) *
Votez si eu cu monstrul M30 pentru un raspuns sigur la apasarea acceleratiei biggrin.gif
Cu distributia 50-50... crezi ca reusesti? Incerci sa tai din panoul frontal al habitaclului ca sa intre motorul mai in spate? Eu as incerca asta daca tot m-am apucat de treaba serioasa. Daca baia de ulei nu te lasa sa-l tragi in spate, din cauza puntii, ia baie+sorb de E34, ca are burta in fata.

TiL, nu ai o parerea deloc obiectiva cand vine vorba de M30 tongue.gif
Distributie de greutate poate se face cu niste saci de nisip in portbagaj tongue.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Apr 30 2009, 10:36 AM
Post #12


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



da, o sa duc caroseria la sablat pana la urma... oricum ii dau jos si aripile pe spate, asa ca o duc bucati smile.gif
o sa tai din panou, o sa modific si baia de e34 cu cativa cm daca e nevoie, o sa umblu si la timonerie. cardanul si puntea spate o sa fie de e34, bateria in porbagaj cat mai in spate, ranforsari serioase la suportii de punte si diferential, poate si rezervorul in portbagaj si s-ar putea sa ajung la un 55/45 poate chiar 50/50 cu plinul facut wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Apr 30 2009, 10:39 AM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,486
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42



2,5 24 valve in stare buna e ok cred eu ,daca vrei ceva mai ieftin clar poti merge pe 3,5 M30,persoal insa as lua 2,5 smile.gif
asa acum:ce suspensii folosesti?cum vrei sa verifici repartizarea greutatii?nu sunt foarte sigur dar cred ca la un service care are ITP au niste minunatii care cantaresc masina,ce frane,blocant cu ce raport,roll cage banuiesc nu?am mai citit acum ce ai scris mai sus,cred ca ar trebui ranforsate mai toate prinderile:)
PS:de ce nu un urs?tongue.gif

This post has been edited by alex230ro: Apr 30 2009, 10:43 AM


--------------------
cotetz 1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Apr 30 2009, 10:43 AM
Post #14


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp





alex si sa ma trezesc ca face oil starvation? fara baffle in baie nu poti sa te invarti cu m50 ca nu-ti mai ajunge uleiul la culbutori. si oricum in ture un m30 rezista muult mai bine decat m50. Nu fac nicio combinatie cu m50 ca oricum nu e cu mult mai usor decat m30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Apr 30 2009, 10:46 AM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,486
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42



hmm pai stai faci masina de track sau de drift cercuri?smile.gif

http://www.davidmcintyre.org/the320.html

la o prima cautare pe net
M50 o avea dezavantajele lui dar eu il vad in fata unui M30 ,pe de alta parte M30 e ceva mai rezistent si mai ieftin
credeam ca e cu macar 10-15 kg M50 mai usor fata de M30
mai bag linkuri
http://www.dtmpower.net/forum/bmw-vehicles...ace-car-wa.html

http://www.racetep.com/e21.html

sincer te invidiez un pic:P

This post has been edited by alex230ro: Apr 30 2009, 10:49 AM


--------------------
cotetz 1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post Apr 30 2009, 10:53 AM
Post #16


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



nu pot sa dau edit

nu urs pt ca n-as lucra cu placerea cu care surubaresc un e21 si pentru ca sunt atasat eu de masina asta si de e21 in general.

suspensie pe spate va fi de e34 ceva foarte dur iar pe fata daca nu reusesc alta combinatie voi comanda amortizoare de la bilstein si arcuri h&r pt e21. cu verificarea greutatii nu e greu, masor pe cantar pe rand puntile. frane pe spate de e34 540i cel mai probabil iar pe fata inca studiez... in cel mai rau caz discuri ventilate de 323 si etrieri cu 4 pistonase de volvo, pompa+servo de e34 si bineinteles repartitor reglabil. blocant cel mai probabil va fi 3.64 pt m30, o sa testez mai multe bineinteles.rollcage da, scaune scoica cat mai usoare. o sa o duc la cineva sa-mi sudeze "cordoane" cam la toate sudurile... planuri planuri... vedem cat din toate astea voi fi in stare sa fac.

merci pt linkuri, sincer nu prea le am cu googalitul ar trebui sa mai caut si eu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Apr 30 2009, 10:59 AM
Post #17


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,486
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: E30
Engine: M42



multa bafta ,sper sa am si eu intr-o zi rabdare sa ma apuc de asa ceva,din pacate nu prea ma omor dupa surubarit:)
PS:sti vreun E21 mai ieftin?parca m-as apu ca si eu odata cu tine laugh.gif

mda cu google le am eu mai mult na asta e smile.gif tehnica mai subtire

edit:am gasit E21 te mai stresez pe yahoo cand apari daca e laugh.gif

This post has been edited by alex230ro: Apr 30 2009, 11:06 AM


--------------------
cotetz 1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Apr 30 2009, 09:18 PM
Post #18


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,512
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Da Bart, sunt bolnav dupa M30, n-am cum sa fiu obiectiv smile.gif
M30 are urmatoarele atu-uri peste orice alta alegere in 6 cilindri:
- cuplu
- fiabilitate/rezistenta
- pret de achizitie si costuri intretinere
- electrica simpla
Minusul major e greutatea dar se rezolva daca muta motorul mai inapoi, usureaza fata cat poate si muta ce poate in spate (bateria)

Presupun ca nu o sa foloseasca servodirectie. Mai usureaza cateva kile bune.
Puntea spate de E34 e mai greoaie, cred, ar ajuta si ea la echilibrare.

Si de la Mouse citire: http://videos.streetfire.net/video/BMW-E30....htm#commentTop


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rotti
post May 1 2009, 09:22 AM
Post #19


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



ba da Til ii pun servo, dar o sa fac o smecherie la alternator ca e greu tare, probabil ii pun unul mai mic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post May 1 2009, 09:47 AM
Post #20


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



QUOTE (TiL @ Apr 30 2009, 10:18 PM) *

In conditiile in care motorul chel fara anexe (alternator, servo, admisie, evacuare) are 137kg, deci hai sa zicem 160kg cu totul pe care le arunci pe fata si spatele e gol in aer oare ce se intampla? Normal ca masina merge pe totul drumul.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th June 2025 - 01:27 PM