Interesant topicul, forumul si atitudinea. dar nu despre asta trebuie sa vorbim acum.
Dacian, cauta cartea "BMW 3 Series e36 Service Manual - Bentley" o gasesti si in format PDF (95MB) daca esti descurcaret.
Citeste-o bine, pare plictisitoare uneori, dar o sa gasesti majoritatea informatiilor de care ai nevoie pentru a-ti intretine si repara masina pe care o ai. Pentru completare, cauta si "BMW 3 Series E36 service manual - Haynes" - e buna doar ca si completare pentru cea scrisa de Bentley.
Cu cele 2 carti vei detine toate informatiile necesare sa porti o discutie cu ce mecanic vrei tu, si vei avea argumentele necesare sa le ceri exact ce este nevoie pentru operatiile facute la masina ta.
Alt sfat: mare atentie la ce citesti/cumperi pentru ca anul 1995 este anul dintre anii in care s-au facut niste modificari esentiale la E36. Din ce am retinut eu, exista "pana in '94" si "dupa '96", iar 95 fiind la mijloc o sa ai surpriza ca anumite piese/scheme sunt ba intr-un fel, ba in altul. O resursa buna pentru a analiza ce piese ai nevoie (coduri corecte) este www.realoem.com/bmw . Cu asta vei avea informatii despre ce piesa iti trebuie exact la masina ta. (chiar si asa, un exemplu care imi vine acum in minte este filtrul de ulei care difera in functie de modelul de capac pe care il ai la carcasa filtrului: difera filtrul de ulei daca e capac de plastic sau de aluminiu)
P.S.: Din experienta mea, mecanicii care au experienta intr-o anumita marca sunt primii care nu citesc ce scrie in procedura de service data de producatorul masinii, si nici nu respecta intocmai acea procedura, pentru ca ei se bazeaza pe experienta lor. Exemplu: incercati sa faceti geometria la filaret si o sa vedeti ca ce fac ei acolo n-are legatura cu ce scrie in procedura scrisa in manualul de service. Mai rau e cand mecanicul experimentat se incapataneaza sa respecte experienta lui si nu procedura de service, dar asta e, eu m-am ferit mereu sa le las masina pe mana unor asfel de experimentati care refuza sa mai puna mana pe o carte din cand in cand. Fiecare face ce vrea pana la urma cu banii si masina lui. A, da. TOTI mecanicii pun mana pe carte si pe cheia dinamometrica atunci cand "strang chiuloasa". in rest.. mana lor experimentata e mai buna decat toate cartile din lume.
Succes.
Dacian, cauta cartea "BMW 3 Series e36 Service Manual - Bentley" o gasesti si in format PDF (95MB) daca esti descurcaret.
Citeste-o bine, pare plictisitoare uneori, dar o sa gasesti majoritatea informatiilor de care ai nevoie pentru a-ti intretine si repara masina pe care o ai. Pentru completare, cauta si "BMW 3 Series E36 service manual - Haynes" - e buna doar ca si completare pentru cea scrisa de Bentley.
Cu cele 2 carti vei detine toate informatiile necesare sa porti o discutie cu ce mecanic vrei tu, si vei avea argumentele necesare sa le ceri exact ce este nevoie pentru operatiile facute la masina ta.
Alt sfat: mare atentie la ce citesti/cumperi pentru ca anul 1995 este anul dintre anii in care s-au facut niste modificari esentiale la E36. Din ce am retinut eu, exista "pana in '94" si "dupa '96", iar 95 fiind la mijloc o sa ai surpriza ca anumite piese/scheme sunt ba intr-un fel, ba in altul. O resursa buna pentru a analiza ce piese ai nevoie (coduri corecte) este www.realoem.com/bmw . Cu asta vei avea informatii despre ce piesa iti trebuie exact la masina ta. (chiar si asa, un exemplu care imi vine acum in minte este filtrul de ulei care difera in functie de modelul de capac pe care il ai la carcasa filtrului: difera filtrul de ulei daca e capac de plastic sau de aluminiu)
P.S.: Din experienta mea, mecanicii care au experienta intr-o anumita marca sunt primii care nu citesc ce scrie in procedura de service data de producatorul masinii, si nici nu respecta intocmai acea procedura, pentru ca ei se bazeaza pe experienta lor. Exemplu: incercati sa faceti geometria la filaret si o sa vedeti ca ce fac ei acolo n-are legatura cu ce scrie in procedura scrisa in manualul de service. Mai rau e cand mecanicul experimentat se incapataneaza sa respecte experienta lui si nu procedura de service, dar asta e, eu m-am ferit mereu sa le las masina pe mana unor asfel de experimentati care refuza sa mai puna mana pe o carte din cand in cand. Fiecare face ce vrea pana la urma cu banii si masina lui. A, da. TOTI mecanicii pun mana pe carte si pe cheia dinamometrica atunci cand "strang chiuloasa". in rest.. mana lor experimentata e mai buna decat toate cartile din lume.
Succes.
Frate, esti de vis. Direct la subiect.
Mersi,
Dacian