Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E36 Compresor
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Gabi_323i
pt kali smile.gif
http://www.mosselmanturbo.com/
Darren
si pentru mine nu? :smoke:
Topicul asta mergea la sectiunea Performanta cu motor supra-alimentat.
Un moderator, ceva?
Gabi_323i
:-$
kali
Saru'mina de link - m-am conversat acum vre-o luna cu baietii de la mosselmann - si, din pacate n-au nimic pt motorul meu ... cica au facut un kit pt M43TU prin 99, dar au vindut cite unul pe an, pana anul trecut - si l-au scos din productie ...
am incercat s-o dau la pace cu ei, sa-mi dea macar specificatiile, dar nu cred ca vorbeam cu cine trebuie ...

de altfel, am avut (si mai am inca vre-o doua saptamini) o perioada extra-aglomerata si am cam lasat orice proiect "on hold" ... dar de saptamina viitoare i'm back in bussiness ... tb sa ma apuc sa fac comenzile (pistoane, turbina, etc ..)
oricum, la cit timp am "pierdut" cu documentarea pt proiectul asta .. o sa iau foarte scump ora de consiliere (asta daca nu crapa motorul in 20 de km)
Sorin
smile.gif
Robert
Kali, ai o evaluare privind costul total al modificarilor?
(parca te-am mai intrebat o data, daca ai raspuns - sorry)
Sorin
inca mai evaluam smile.gif
Ionut
si evaluam...e o cifra destul de mare pana acum...dar va iesit ceva frumos si grav... :unibrow:
Sorin
QUOTE (Ionut)
si evaluam...e o cifra destul de mare pana acum...dar va iesit ceva frumos si grav... :unibrow:


mah destul de mare nu e dar trebuie sa ne punem de acord cu niste chestii biggrin.gif/
Robert
Kali, Ionut, Sorin: sunteti un fel de "consortiu", relativ la acest proiect? smile.gif
Va intreb pentru ca toti vorbiti despre evaluare la pers I plural.
Sorin
eu am vorbit cu Kali despre proiectul asta de imi iesise pe nas curbele de surge ale turbinei
ce mai e de hotarat este turbina de luat si de unde acum caut modelul asta de turbina garett gt 28 pe ce masini de serie a fost pus in eventualitatea in care il gasesc mai efitn si gasit pe cineva care sa indoie tevile
estimarea pe care o vad io e undeva la 2000 maxim 2500..dar mai exista si cheltuieli inerente maxim inca 300
ca si tine il astept pe Kali sa ne vedem si sa batem in cuie
eventual iti dam un semn si cobori si vii pe Casin unde e garajul verde si iei parte la calcule si la un mic daca e cald afara ca doar imi esti vecin
Ionut
eu m-am implicat doar cu sfaturi pana acum, Sorin si Kali se implica in a cauta piese, dar cand o veni vremea de surubarit, demontat, stricat etc, vorba lui Sorin, te asteptam pe la noi ca doar te uiti din balcon la Sorin in garaj... :cool:
kali
estimarea mea e cam la 3.000E ...
motorul pentru consortiul asta e "contradictia" - adica eu vin cu o idee, Sorin zice ca e imposibil, dupa care incepem sa ne documentam, argumentam, etc ... n-am tinut scorul, dar cred ca Sorin conduce detasat ....
au fost si cazuri cind ne-am contrat puternic, discutind de lucruri diferite (ex: compresie efectiva/ rata de compresie; injectie directa/ injectie in capul supapei, etc ..)
oricum, cel mai complicat mi s-a parut sa facem corelatia intre rata de compresie a motorului, turbina necesara pentru a obtine puterea scontata .. din calcule a reiesit ca la motorul M43TU - de 1895cmc, este necesara o rata de compresie de cca 8.0:1, cilindree de 1930cmc (prin "scobirea pistoanelor" - pistoane reverse dom), si o turbina GT28, 60trim, pentru a obtine o putere de cca 220CP/5.500rpm, si un cuplu de cca 360Nm/2.500rpm ...

by the way: Sorin, am observat am putea folosi pistoanele stock de la M44 (ala de 1895cmc - de la care ma gindeam eu sa adaptez chiuloasa - si m-am lamurit dupa doua luni ca NU SE POATE) - eventual un set de pistoane forjate ... tind sa cred ca pistoanele de M44 asigura o rata de compresie mai scazuta - ca au doua scobituri in plus ... ar fi o chestie daca am gasi pe undeva dimensiunile exacte la pistoanele astea ...
Robert
QUOTE (kali)
estimarea mea e cam la 3.000E
Cred ca este o estimare destul de realista

QUOTE (kali)
la motorul M43TU - de 1895cmc, este necesara o rata de compresie de cca 8.0:1, cilindree de 1930cmc (prin "scobirea pistoanelor" - pistoane reverse dom), si o turbina GT28, 60trim, pentru a obtine o putere de cca 220CP/5.500rpm, si un cuplu de cca 360Nm/2.500rpm
Ce presiune de supra-alimentare intentionezi sa ai?
Sorin
mda nu pot sa pun un attachment asta e

sunt asemanatoare ca dimensiuni la prima strigare dar o sa revin cu elementele diferite

pt m43b19 pt m44b19
inaltimea totala a pistonului: 53.19/// ///53.9

distanta intre marginea sup
si bolt : 30.4/// ///30.4

distanta intre marginea sup
si primul segment 4.00/// ///4.86

adancimea pt supape 1.94in /2.14 ex

diametrul camerei de ardere 70/// 70///

sunt cam la fel pistoanele parerea mea
kali
QUOTE (Robert)
Ce presiune de supra-alimentare intentionezi sa ai?

presiunea maxima in intake manifold de 1.2bar boost - asta insemnind undeva 1.4-1.5 bar boost in compresorul turbinei ..
presiunea in admisie vreau sa o controlez cu o blow-valve - setata manual ...
teoretic, cu GT28 60 trim pot ridica presiunea in admisie pana la 1.8bar (tinind cont ca motorul de 1930 cmc ar trage la presiunea asta peste 25 lbs/min (cam 1.600 l/min) - 482cmc/cilindru, la 5.500rpm, 60% eficacitate volumetrica;
la volumul asta de aer motorul ar dezvolta undeva intre 280 CP si 320CP (in functie de calitatea amestecului ..) .. dar, pt inceput n-as vrea sa maresc presiunea atit de mult ..
kali
QUOTE (Sorin)
sunt cam la fel pistoanele parerea mea

pai ce ne intereseaza e cit de "scobit" e pistonul de M44 ... mai exact cit ar fi diferenta de volum dislocuit de un piston si de celalalt - nu stiu cum am putea afla asta fara sa avem ambele pistoane in mina ...
ca, pana la urma, daca pistoanele au acelasi diametru - si distante apropiate intre marginea superioara si bolt - le potrivim in motor ..
Sorin
este mai adanc cu 0.86 mm
Robert
QUOTE (kali)
presiunea maxima in intake manifold de 1.2bar boost [...] motorul ar dezvolta undeva intre 280 CP si 320CP (in functie de calitatea amestecului ..) .. dar, pt inceput n-as vrea sa maresc presiunea atit de mult ..

Parerea mea este ca, undeva, calculele sunt usor supra-estimate. Ce formula ai luat in considerare atunci cand ai calculat puterea estimata la supra-alimentare?

Problema reala pe care o vad, insa, este presiunea de supra-alimentare: 1.2 bar boost este periculos de mult, din punct de vedere al fiabilitatii. Pe de o parte, pentru componente ale motorului, precum garnitura de chiulasa, pistoanele, bielele si chiar arborele cotit. In conditiile in care nu ai "turbo sweeties" precum supape de evacuare racite cu sodiu, pistoane racite cu jeturi de ulei, etc.
Pe de alta parte, tot ce urmeaza de la volanta pana la roti va fi sub un cuplu mult peste ceea ce obisnuita sa scoata un M43TU, deci foarte probabil la limita rezistentei mecanice. Va functiona, dar va rezulta probabil o masina cu o fiabilitate greu de estimat, daca nu chiar precara.

Poate ar fi o idee buna ca, la un raport de compresie de 8:1, sa ai in vedere o presiune maxima de supra-alimentare de 0.7 - 0.8 bari.
SUPERBEC
nici nu o sa ai cu ce sa alimentezi 1.2 bari biggrin.gif

pe linga asta cum spunea si robert, fiabilitatea va scadea enorm, motorul tau nu are multe inginerii care exista in motoarele turbo de fabrica. eu zic ca 0.8 bari boost este chiar foarte bine ,masina va fi o fiara biggrin.gif

a si presiunea nu o tii din dump valve , este doar o supapa de descarcare, nici macar nu o poti regla si este controlata vacumatic nu electronic
(sau poate or exista si electronice dar eu nu am gasit pe net).
Rabanne
Va pierdeti aici in detalii cu pistoane scobite , supape raite cu sodiu etc cand operatiunea se poate face f simplu, este nevoie doar de o turbina cu o diagrama de flux potrivita pentru motorul de 1.9, in cazul asta un Garret T25 , un intercooler mai maricel si ...partea cea mai importanta...un chip facut la mare arta cu avansul intarziat suficient de mult ca motorul sa poata merge in 1.0 bar de presiune.Orice motor turbo are compresia 8.0 - 8.5 si marea majoritate suporta presiuni de pana la 1.4 bar, motorul de 1.9 M43 se va simti ca pestele in apa la 1.0 bar.Turbina se gaseste relativ repede, intercoolerul nu mai zic, la electronica este partea dificila, daca nu ai gasit pana acum pe cineva in afara sa ti-l lucreze f precis nici sa nu te gandesti sa pui turbina pe masina, 1 minut daca apuca motorul sa intre pe amestec sarac te trezesti ca dezlipesti pistoanele de pe cilindrii cu autogenul.Am tot zis Kali ca ne intalnim sa discutam problema insa timpul nu mi-a permis-o si nici nu se prevede ca imi va permite in curand sa abordez un astfel de proiect insa cateva idei as putea sa-ti dau mai ales ca am experimentat pe pielea mea ceea ce inseamna conversia turbo si cred ca sunt cel mai in masura pe aici sa vorbesc despre asta:)
Sorin
amestecul se poate tine sub control
m-am gandit sa fololsim un piggy back pt comp


"cred ca sunt cel mai in masura pe aici sa vorbesc despre asta:) "

io te ascult ,dar mai multe detalii poti sa dai?
merci
Rabanne
Acum circa 1 an si jumatate am facut o tentativa de supraalimentare pe masina mea, E30 325iX care a esuat cu brio.Cauzele au fost utilizarea unei turbine prea mici pentru a face fatza motorului de 2.5 si lipsa de control a eletronicii in sensul ca nu am intarziat avansul si asta a dus la o detonatie care mi-a spart un piston, mi-a rupt o biela si bineinteles spargerea blocului si a baii de ulei.Motorul a mers circa 50 de km si a cedat la ceva timp dupa aceea la primul demaraj pana la 6000 de ture.Masina mergea f prost pana in 3000 de ture datorita injectoarelor de 750iL foarte mari si din cauza electronicii care nu a fost lucrata pentru asa ceva.Precizez ca motorul nu a fost decomprimat pentru asa ceva si turbina a functionat undeva pe la 0.6 bar.Insa, toate acestea au avut si un folos, din greseli se invatza.Acum voi realiza proiectul ca la carte, softul sunt in stare sa mi-l fac singur, doar cu asta ma ocup,masuratorile pentru amestec la fel iar cu piesele care imi sunt necesare ramane doar o chestiune de timp.INsa la Kali problema se pune mult mai simplu, turbina pentru "motorasul" lui gasesti pe toate drumurile, electronica se rezolva, intercooler nu mai zic, in plus el are un mare avantaj, compresia motorului este f mica, ideala pentru supraalimentare.Nu-i ramane decat sa-si umpere turbina iar restul se procura destul de usor.Evacuarea se face destul de usor, ori la Borla ori la Faur in functie de ceea ce-si doreste.Nu trebuie sa arunci banii pe un kit din afara, iti trebuie doar rabdare sa cauti toate informatiile necesare pentru a pune la punct un astfel de proiect si curajul sa-l pui in aplicare.

P.S. Piggyback .....cu parere de rau o spun, am fabricat si eu asa ceva, si cred ca-ti trebuie ani buni ca sa configurezi un motor cu asa ceva:)MegaSquirt este intr-adevar aur curat pentru motoarele cu injectie Jetronic insa Motronic , atata timp cat are chip asa ceva reprezinta o complicatie inutila.
SUPERBEC
ascultam cu interese Obi ONe
Rabanne
Nu uita de Kenobi;)
Gabi_323i
tot pt kali
http://www.autovit.ro/html/1/1/2/9/271129.php
:eek: :eek: :eek:
kali
asta da idee ... o sa-l sun miine dimineata sa vad ce si cum ...
din pacate nu cred ca ma pot produce de 3.500E in timp scurt ..
Gabi_323i
eu daca as avea ocazia asta mi-ar iesi brusc orice turbina din plan biggrin.gif
mama ce scaune are :crybaby:
florin83
hehe.. sunt aproape la fel ca alea de E46 pe care le-am dat eu:)
kali, parca ziceai ca nu te bagi sa schimbi motoru.. tongue.gif

oricum, piesa rau masina :dis:
kali
m-as baga - dar n-am banii astia deocamdata ...
n-am vorbit inca cu omul, dar daca o mai tine o luna (si masina e in apele ei) - o iau ...
m-am uitat ieri comparativ la 323ti si 316i - si operatia de transformare nu e chiar asa de complicata ...
Gabi_323i
..
kali
arata excelent .. din cite vad ala e un compresor mecanic (roots-type) - cu intercooler, montat pe un M43 smile.gif
alte detalii nu ai?
si noi faceam niste calcule pt un compresor twin-screw (produs de lysholm industries) - e ceva mai eficient decit clasicul roots-type ...
ideea cu compresorul mi-a rasarit cind am vazut ce rata de compresie are un MB C180 Kompressor, supraalimentat cu compresor lysholm : 10.0:1 (adica cam pe-acolo cit are M43TU, 9.7:1)
din pacate, acum sunt asa falit ca n-am bani sa trec strada ... momentul ideal de facut calcule ... dar in ian trecem la fapte ..
compresorul are avantajul teribil fata de turbina - ca am unde sa-l montez, fara vre-o inventie spectaculoasa ... si, daca merg cu low - boost, n-as mai avea nevoie sa decompresez motorul ... in plus, nivelul de boost poate fi crescut ulterior (daca ma produc de pistoane forjate "reverse dom") prin simpla inlocuire a fuliilor ...
teoretic, un lys1.600 (compresor mecanic twin-screw, cu capacitate de 1.6l/ rot) poate supaalimenta motoare de la 1.000cmc pana la 4.000cmc ...
Sorin
psst, e m40 motorul
kali
pui pariu?
SUPERBEC
kali... tu defapt vrei doar mai multa putere sau vrei o masina turbo?

compresorul nu iti da nici o senzatie... poate o sa iti traga mai bine ca un 325 ... dar cam atat, senzatie 0... o sa vrei sigur mai mult .
kali
pai daca stiam bine ce vreau - cred ca faceam pana acum smile.gif
ideea e sa fac "ceva" - si daca masina o traga ceva mai bine ca un 325, pentru vre-o 2 luni voi fi multumit ... si tinind cont ca, de cind am luat masinuta n-am avut luna in care sa nu mai pun cite ceva pe ea, cred ca mai mult conteaza ideea de upgrade, decit sa ajung la un rezultat scontat bine definit ...
oricum, suma "upgrade-urilor" de pana acum a trecut binisor de 3.000E (anul asta) - bani cu care as fi putut face un proiect de supraalimentare ..
imi convine teribil ideea cu compresorul, ca, in prima faza nu ma obliga sa schimb pistoanele si bielele (as vrea sa incep cu un low-boost : 0.4 - 0.5 bar - care ar duce masina la vre-o 160 CP + cuplu grupa mare pe toata plaja ..); in plus, costul operatiunii n-ar trebui sa treaca de 2.000E (luind in calcul un compresor lys1.200 nou de 900E) - bani de care as dispune lejer in ian. dupa aia, daca o sa-mi permita bugetul, ma pot gindi la pistoane forjate, care sa asigure si low compresion, schimb fuliia la compresor cu una mai mica si cresc nivelul de boost ...
intradevar, la compresor nu ai shocul de turbo, dar nu ai nici lag-ul ... si, in plus, la turbo nu prea ai cum sa te joci cu nivelul de boost/ rata de compresie - si daca ai sarit calul bye-bye motor ..
SUPERBEC
pai tocmai ca la turbo ai cum sa te joci cu nivelul de boost tongue.gif si nu e bye bye motor daca ii dai destula benzina.. asta e ceea mai mare problema.

daca te hotarasti pe compresor ar fi bine sa gasesti un intercooler mai mare pe care sa il poti folosi si in varianta turbo.

la cine te-ai gandit sa faca operatiunea?la reglaje si mai multe idei iti pot recomanda pe cineva care chiar se pricepe la asa ceva.
io'sŪ
QUOTE (kali)
pui pariu?

ba M40 este motorul din poza.... daca vrei merg la pariu biggrin.gif
kali
In cele din urma am demarat proiectul de upgrade: prima schimbare (specifica de motor aspirat) - o axa cu scame de 318Ci, va modifica output-ul standard al motorului: 118Cp/5.500rpm, 180Nm/3.900rpm
pe de alta parte sunt in tratative cu cei de la Lysholm Industries (sunt foarte receptivi) pentru un compresor Lys1.200Ax, twin-screw + restul hangaraleleor ..
operatiunea ar implica modificarile:
1. axa cu came;
2. montat compresor (pe motor);
3. montat fulie suplimentara pe motor;
4. montat intercooler (unul cit casa);
5. montat tubulatura (admisie - compresor, compresor - intercooler, intercooler - corp de acc);
6. schimbat regulator presiune cu unul reglabil;
7. montat blow-off valve in intake manifold (oricum compresorul are "recirculation valve", dar voi pune si de-asta, pt mai multa siguranta ..)
8. upgrade ECU (singura solutie clara care am gasit-o pana acum este unicip .. dar daca rabanne vine cu o propunere valabila, sunt ok)
9. citeva gadget-uri : nivel boost, AFR ratio, temperatura evacuare.
daca sistemul stock de alimentare cu carburant nu va face fata (desi ar trebui sa faca fata lejer), am luat in calcul o solutie pusa la punct de americani - Bust a Pump (BAP) - care e, de fapt, o pompa suplimentara de benzina montata inainte de rampa de injectie, si care este conectata la un senzor in admisie + un regulator de presiune autoreglabil ... sistemul e foarte simplu: cind creste nivelul de boost, BAP mentine constanta diferenta de presiune intre rampa de injectie si admisie ..
asteptarile de la aplicatia asta: cca 170CP/5.500, cca 250Nm/2.500 - 3.900.
Darren
Astept cu nerabdare sa vad un M43 rau :unibrow:
Poate il dresez si pe al meu cand o sa dau de bani.
kali
pai ce crezi ca eu am sapat dupa bani in gradina ?? smile.gif
am aplicat reteta de "racer" - un credit ieri, si in vre-o doua saptamini, inca un credit ...
din pacate solutiile suedeze sunt fff scumpe ... kit-ul de turbo e vreo 25.500 de coroane ... adica cam 2.700E - si nu e tocmai de pus pe masina ... mai tb o gramada - cu solutia asta trec lejer de 3.000E ...
si kit-ul asta e cel mai ieftin cu putinta (cu compresor Lysholm) .. de ex un kit pt 252i e 68.000SEK - cam 7.500E ...
oricum, dupa ce pun kit-ul n-o sa mai zici ca e M43 ...
kali
first stage upgrade - done ...
am schimbat axa cu scame cu cea de 318 - pe dyno, puterea a crescut de la 100CP (cit a mai ramas din puterea stock de 105 CP...) la 109 CP, si cuplul 155Nm, fata de 165 Nm stock (la 315) - compotamentul general al motorului - mizerabil => la ture joase vibra la acceleratie, si acceleratia - nelineara ...
montat unichip + dyno - tuning, rezultatul (final pt faza asta):
113CP/ 5650rpm, cuplu 161 Nm/ aproape constant de la 2500 - 4500 - acceleratie lineara la orice turatie ... cum mai ziceu unii, incepe sa traga de la ralanti ...
la condus, diferenta majora fata de stock e faptul ca acceleratia nu se mai plafoneaza dupa 3.000 rpm, iar masina impinge vioi pana la redline ...
florin83
cum adica se plafoneaza la 3000 ture? :eek: de atunci are viata..

chip-ul nu trebuia sa-l pui dupa ce montezi compresorul?

aa.. de ce zici 318ci? nu e diferit motorul de pe coupe/cabrio tongue.gif
kali
ok, Florin, te rog sa schimbi titlul in E36 Compresor ... (topicul a fost facut de Gabita ...)
pai tocmai asta am zis, ca NU se mai plafoneaza peste 3.000 ...
cu motorul stock, masina accelera cam ca un diesel - adica intre 2.500 si 3.500, dupa care se plafona ...
dupa ce am pus unichip-ul + o gramada de setari (am stat aseara cu Florin pana dupa miezul noptii la testat si modificat pe harti de injetie/ avans ....) acceleratia este mai lineara, si masina impinge progresiv pana la redline ... (cam ci de progresiv poate sa impinga un 318i/ Ci/ ce vrei tu, dar cu motor M43TUB19).
cip-u e bine ca l-am pus acum, ca softul stock nu stie ca i-am schimbat aa cu came - si, cum am zis deja, motorul mergea mizerabil (cel putin in ture joase) ...
florin83
la mine tocmai intre 3000 si ~6000 are viata smile.gif

QUOTE
am stat aseara cu Florin pana dupa miezul noptii


ai gresit sau e altu? biggrin.gif
316i
Nu trebuia sa ai totusi ceva mai multi caluti decat 113 dupa ce ai schimbat si axa si ai pus si unichip? sad.gif
316i
E alt Florin. :nod:
kali
oricum, unichip-ul va fi folosit si la apicatia cu compresor ....
cea mai "recenta" solutie - din fericire si complet viabila este un blower centrifugal de kick - down ...
adica motarea unui compresor centrifugal (vortech, sau ceva de genul asta) cu rata interna de 10:1, la care se moteaza o fulie cu ambreiaj electromagnetic (cam ca aia de la compresorul de AC) ... asa ca, in sarcina normala, motorul nu antreneaza compresorul, admisia fiind facuta printr-un by-pass controlat pe vacuumuri (consum normal) ... cind apesi pedala peste 90% - unichip-ul comanda ambreiajul compresorului - si intra boost (care este depistat de un senzor de vacuum care inchide instantateu by-pass-ul (identic cu blow-off valve de la turbine ..) - timpul estimat de raspuns 0.6 sec ... adica instantaneu ...
o sa mai trebuiasca : kit admisie directa, injectoare mai mari, intercoler, circuit de ulei, o gashca de tevi si racoarde, refacuta harta de full throtle la unichip ... (compresorul pot sa-l iau direct cu fulie motor, fulie cu ambreiaj compresor, curea antrenare )
cu solutia asta pot sa ma duc la boost maxim de 0.8 - 0.9 bar (Cristian a supraalimentat CRZ-u la 0.9 bar, si are aceiasi rata de compresie ca mine 9.7:1)
ct priveste ce putere rezulta - nu mai fac nici un calcul pana nu vad ce zice dyno ...
florin83
ai si subtitrare in romana? :retard:
kali
QUOTE (316i)
Nu trebuia sa ai totusi ceva mai multi caluti decat 113 dupa ce ai schimbat si axa si ai pus si unichip?  :(

motorul stock de 318 - ar fi trebuit sa aiba 118 CP, dar, oricum motorul meu nu mai e chiar in toate apele lui ... mai aveam 100CP in loc de 105CP - cit zice cartea tehnica ... si cuplu de 155Nm fata de 165Nm cit rebuiau sa fie ...
PS: ar trebui totusi sa ne dam - 113CP / 107CP, dar masina mea are 1250KG ... cred ca ai sanse sa ma faci ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.