Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E36 Compresor
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
kali
@robert - estimarea puterii la volanta se face destul de simplu: dupa ce motorul limiteaza se lasa masina pe liber si se masoara timpul in care se decelereaza rolele ...
@n3o - eu am facut zeci de masuratori - iar diferentela au fost cel putin neglijabile (1-2 cai, diferente care pot fi si din calitatea benzinei, temperatura aerului, etc ..)
apropo, un "tips" apropo de rezultatele pe dyno - vis a vis de cum se comporta doua masini pe strada - comparatia cai putere/ volanta nu face prea multi bani ... dar daca e sa compari cuplul la roata pe parcursul plajei de ture/ greutatea masinii - vorbim despre ce se cam intimpla pe stada smile.gif
kali
si apropo de proiect in sine, n-am mai facut mare lucru .. adica masina e indentica ca la ultimul setup - din lipsa de fonduri si de timp ..
dar am facut saptamina trecuta citeva mii de km pe diverse tipuri de drumuri - si pt sa spun ca are un comportament excelent: accelerez pe compresor pana la viteza de "mars", dupa care o las pe aspirat: consum de cca 8.5-9.0%, incluzind bucati lungi de autostrada de mers cu peste 150kmh ..
ce i-as mai face in timp scurt si relativ "low budget", as mari raportul de fulii, sa fac presiune mai mare in ture joase, si sa scot compresorul pe la 4.500rpm - ca oricum nu depasesc turatia asta decit la liniute - unde masina nu e chiar spectaculoasa datorita greutatii mari, ca nu are LSD si nici gume potrivite ..
florin83
nenea...cat baga? :unibrow:
kali
QUOTE (florin83)
nenea...cat baga? :unibrow:

daca e referi la boost - acum face cam 0.5 bar la 5.500 - unde taie ECU scanteia .. chestia e ca la 3.000 rpm am doar 0.1 bar boost, la 4.000 cam 0.3, la 5.000 - 0.4 .. asta la raport de fulii de 1.66:1
chestia e ca daca o sa maresc raportul la 1.9:1 (+ 2cm - diametrul fuliei de antrenare) - ar trebui sa faca aceleasi presiuni cam cu 1.500rpm mai jos .. adica cam 0.3bar la 2.500 sau 0.5 la 4.000
din pacate nu e rezonabil sa supraalimentez motorul stock la peste 0.5bar ..
kali
un alt punct de vedere e ca acelasi compresor a fost pus pe un E36 320i, motor 6l, 4v/cil, 2.200 cmc, 170CP - si a facut tot 0.5 bar la 5.500, unde masinaria face peste 230CP - sau altfel spus compresorul sufla suficient aer, chestia e sa nu ai restrictii prea mari in admisie, si motorul sa traga rapid aerul .. in situatia asta, daca ma gindesc sa tin motorul asta pe masina, ar trebui sa imbunatatesc circulatia aerului, iar admisia stock nu e chiar potrivita pentru asta : o multiclapeta + redesenarea traseelor de admisie in chiulasa ar fi solutia ok ..
pe de alta parte, M43TU are unul dintre cele mai nenorocite softuri de la bmw (de ex; ca nu iese din close loop la WOT) - si cum solutia propusa de robert (ECU stand alone) nu este rezonabila dpdv al pretului (cu 800-1000E cit face stand alone-ul pot sa gasesc un M44 ..) - stau serios in dubii daca sa mai pastrez motorul asta, sa sa incep sa caut un 16v sau chiar un 24v smile.gif..
florin83
QUOTE (kali)
daca e referi la boost - acum face cam 0.5 bar la 5.500 - unde taie ECU scanteia ..


#-o #-o #-o
nuu.. cat baga la ora..
ccc
Cum s-a modificat consumul (urban/autostrada/etc) de cand ai compresor?
mertan
kali... am si eu o intrebare... eu ma gandesc sa imi pun pe masina un 16 valve... ma gandeam la 1.8is ala de 140 de cai de pe pisik... ce zici? eu vreau sa fac compressor... se preteaza?
kali
QUOTE (florin83)
QUOTE (kali)

daca e referi la boost - acum face cam 0.5 bar la 5.500 - unde taie ECU scanteia ..


#-o #-o #-o
nuu.. cat baga la ora..

200 km/h - limitat de cutia de viteza .. la viteza asta am 5.500rpm, unde taie ..
kali
QUOTE (ccc)
Cum s-a modificat consumul (urban/autostrada/etc) de cand ai compresor?

extra-urban (inclusiv autostrada) - consumul este aproape nemodificat .. dar, practic nu folosesc compresorul nici 5% din timpul deplasarii;
urban: daca ma dau la ea si intru des in compresor - consumul sare rau de tot : 15-18%, dar daca merg linistit si merg mai mult pe asiprat, consuma tot ca inainte ..
kali
QUOTE (mertan)
kali... am si eu o intrebare... eu ma gandesc sa imi pun pe masina un 16 valve... ma gandeam la 1.8is ala de 140 de cai de pe pisik... ce zici? eu vreau sa fac compressor... se preteaza?

se preteaza bine de tot sa supraalimentezi M42-le - dar la un nivel moderat (nu cred ca rezista peste 0.6bar in forma stock - si asta cu un intercooler klumea) - dar la nivelul asta ar trebui sa faca 220-230CP - ceea ce e cel putin decent .. pentru boost mai mare ar trebui redusa rata de compresie ..
daca nu te grabesti foarte tare - si eu reusesc sa fac praf M43TU-le in citeva luni - o sa ma apuc eu de supraalimentat un M42 ..
316i
Posesor de M42 serios, stilat, astept donator de compresor cu acte-n regula. Nu raspund la mailuri fara poza. biggrin.gif
mertan
chiar ma gandeam sa cumpar un m42... tot ce vreau e sa stiu ce se intampla pe masina... adica sa am multe sonde si alea alea... si sa am laptop si sa vad ce e cu masina... si sa ziceam ca de la 140 de cai un maxim 180-200 de cai. mai mult nu....
316i
Mai bine studiaza si vezi care-i treaba cu M44. Vezi care-i diferenta intre M42 si M44 ca din cate am inteles este o diferenta si la interfata, M44 fiind OBD II.
mertan
care e cel mai tare... nu conteaza...
316i
M44. :nod:
mertan
cat ai dat man pe motor?
kali
Faza 2 la kompressor a inceput: s-a dat jos motorisca de 4 cilindri si a inceput montajul pt 6 cil ...
Ionut
bravo domnule, asteptam sa vedem ce o sa iasa... smile.gif
florin83
da baga si tu niste poze, ca la proiectul precedent n-am vazut decat finalul sad.gif
kali
motorul a fost deja pus pe masina (M50-le) - diseara ar trebui sa fie gata de "contact" (mai sunt ceva cablaje de refacut) .. si n-am facut poze cu schimbarea asta ...
o sa fac cind incep sa montez compresorul ..
florin83
e acelasi compresor?
n3o
m50b20 single vanos ? sau normal
florin83
ai auzit tu de m50 double-vanos? huh.gif
Sorin
eu nu, doar acum
dar pun si eu o intrebare
cati stiu ce inseamna VANOS??????
poate stie n30 cum functioneaza



si e acelasi compresor
kali
gata, am luat troaca cu M50-le pe ea ...
partile rele:
- nu am toba finala, ca nu s-au potrivit traseele de la 320i - si biriie si hirie ca dracu .. tb sa o dau azi la montat toba ..
- nu merge turometrul si indicatorul de temp la apa (dar visco cupleaza ok .. si, desi i-am dat citeva talpi, n-am fiert motorul ..)
- nu are sonda lambda (interesant e ca are mufa unde ar trebui sa fi fost sonda, dar n-are gaura pt sonda in evacuare ...)
- motorisca merge uneori in 5 la ralanti sad.gif( - si se clatina toata troaca stinga-drepta
- am pastrat dif-ul de 3.23 (iar 320-le avea de 3.45) si pleaca ceva mai greu ..
- desi n-am pus-o inca pe dino, pariez ca face maxim 130CP sad.gif
partile bune:
- se aude ca un bmw smile.gif)
- trage mult mai bine decit M43-le pe aspirat ...

@florin - exact acelesi tip de compresor pus in DE pe un M50B20 in '92 a scos 181kw la numai 0.55bar boost ..
motorul este NON-Vanos - si asa tb sa fie, pt alea cu vanos au rata de compresie mai mare si nu pot sufla mai nimic in ele fara decompresie ...

@ I NEED HELP:
- cineva cu cunostinte de electrica auto bune, si care sa stie motoarele M50 .. care sa ma ajute sa fac turometrul si afisajul la apa (bordul de pe masina este luat de pe 320 ..);
florin83
QUOTE (kali @ Oct 12 2006, 08:50 AM) *
partile bune:
- se aude ca un bmw smile.gif )
- trage mult mai bine decit M43-le pe aspirat ...


thumbup.gif to_become_senile.gif

QUOTE (kali @ Oct 12 2006, 08:50 AM) *
@florin - exact acelesi tip de compresor pus in DE pe un M50B20 in '92 a scos 181kw la numai 0.55bar boost ..


si atat speri sa iti scoata si tie? ohmy.gif
nu ma mai dau cu tine.. sad.gif poate doar daca ar fi cai nu kw.. rolleyes.gif
georgem
Iti faci omologare la noul motor sau nu sunt sanse sa o poti face?
kali
@florin - nu-mi permit sa mai fac estimari si presupuneri ... si la ultimul compresor montat pe M43TU am estimat si calculat 200CP, si a facut 170 ... si, de fapt la ultimele masuratori (dupa niste idei crete de-ale mele aplicate ... gen rescris niste chestii prin ECU) au mai fost la apel numai 155CP sad.gif .. cind am vazut asta n-am mai stat pe ginduri si am dat jos motorul, decit sa o iau de la capat cu calibrajele si zeci de ore pe dyno ...
faza misto e ca mi se cam rupe de motorul asta - si o suflu in el ca la balamuc ... daca crapa, era previzibil .. daca nu - ar fi destul de nasol pt un M3 sa si-o ia de la un M50B20 smile.gif
@georgem - probabil ca o sa-l omologhez (nu intreba cum smile.gif ...)

aaa - si, florin, cred ca poti sta linistit cu datul, ca fara blocant si niste gume potrivite - oricum n-am ce sa-ti fac pe 400m ... nici cu 181kw, si, deocamdata sunt din nou "chel" (dar am M50-le si o instalatie NX)
316i
Tcomai ai trecut prin Iancului pe rosu. Vad tot. laugh.gif
kali
dupa prima roluire a noului motoras, vesti nesteptat de bune: 140CP/6100rpm, 181Nm/4700rpm
pt o motorisca din '91 mi se pare cel putin decent smile.gif
316i
Foarte bine! Acum scoate aia 95kW de la semnatura. laugh.gif
ccc
316i: vezi ca vine revolutia in sase cilindri peste tine, te lasa intr-un nor de praf, ce te faci?
Eu in locul tau... vio (33).gif


kali: way to go!!! Vrem poze! BMW e30 Cabrio.gif
georgem
QUOTE (kali @ Oct 12 2006, 09:00 PM) *
dupa prima roluire a noului motoras, vesti nesteptat de bune: 140CP/6100rpm, 181Nm/4700rpm
pt o motorisca din '91 mi se pare cel putin decent smile.gif


Unde ai verificat puterea motorului si cat a costat?
Sunt si eu interesat cati cai putere mai are motorul meu la 15 ani, mai ales ca vreau si sa-l segmentez in curand si vreau sa fac comparatie intre cum e acum si cum va fi dupa.
kali
La MasterTuner - au dyno cu role ... 4 teste = 50E .. dar te poti intelege si mai ieftin smile.gif
@Vlad - mai vedem noi peste 2 saptamini cu 95kw ... si 140CP fac cam 103kw smile.gif
alex230ro
Aaaaa ne dam?la 140 cai esti aproape de 2,3-ul meu,si m-ar interesa si pe mine sa pun ursu pe role,chiar daca o sa ma apuce plansu dupa aia.
kali
masina e in curs de "renovare" .. dar diseara o sa o iau in forma stock si putem sa ne dam ... desi cred ca ai si mai multi cai, si greutate mai mica + blocant ...
in concluzie - ar fi bine sa ne dam, ca mi-o tragi sigur .. si dupa ce pun compresorul o sa devina o amintire frumoasa smile.gif
alex230ro
Nu se stie masina asta e foarte nebuna,azi am venit cu ea la munca si a mers foarte bine,diseara pot sa jur ca o sa mearga prost laugh.gif
316i
Alex, e clar. Trebuie sa-ti schimbam medicamentele, astea nu mai au efect. laugh.gif
io'sŪ
@kali
am lipsit cam mult de la lectii, pot sa stiu si eu motivul pt care ai schimbat motorul? a cedat frumos cel de 1,9/4cil??? sau nu ai fost multumit si vrei ceva MAI tare?
Sorin
eeee si- a luat cu motorisca cealalta 3 masini de la cine nu credea conf calculelor de raport si compresie si sincer nici eu nu prea credeam ca o sa se intample asa poti sa citesti ceva mai sus o pagina sau 2

by za way io's te dai cu un m20b25?
kali
QUOTE (io`s @ Oct 14 2006, 02:14 AM) *
@kali
am lipsit cam mult de la lectii, pot sa stiu si eu motivul pt care ai schimbat motorul? a cedat frumos cel de 1,9/4cil??? sau nu ai fost multumit si vrei ceva MAI tare?

salut Io's .. motorisca de 4 cil e inca in viata, dar nici pana in ziua de azi n-am reusit sa ma imprietenesc cu softul ei nenorocit care nu face open loop la WOT !!! si dupa o ultima incercare de rescriere a softului original (flash) .. efectul obtinut fiind vreo - 10CP (adica masina mai facea vre-o 155CP) + ca taie de capul ei cind ti-e lumea mai draga (nu m-am prins inca dupa ce algoritm .. ca in soft nu exista limitare de turatie ... cind ajunge la un punct stiut de ea si de mine NU - schimba pe o harta de avarie si taie ...)
pe de alta parte, din M50 sper sa scot 250CP (de altfel s-a mai scos puterea asta exact cu acelasi tip de compresor cum am eu ..) ceea ce ar fi mai aproape de asteptarile mele smile.gif
btw: pt orice eventualitate am luat in calcul si o instalatie de nitro rolleyes.gif
io'sŪ
QUOTE (Sorin @ Oct 14 2006, 08:09 AM) *
by za way io's te dai cu un m20b25?

blink.gif
nu!
Iulika0069
Kali, o intrebare mica, de ce nu ai pus un M50B25?
Sorin
pentru ca m50 b20 se preteaza mai bine la compresor
kali
QUOTE (Iulika0069 @ Oct 14 2006, 05:58 PM) *
Kali, o intrebare mica, de ce nu ai pus un M50B25?

in principiu, 2.0 si 2.5 pot ajunge la puteri apropiate prin supraalimentare (motoarele stock) - sau, mai bine zis, M50B20 se preteaza la o putere/ litru mai mare decit B25-le, datorita formei camerei de ardere, care permite presiuni mai mari fara sa detoneze ... pe de alta parte, este destul de greu sa mai gasesti un M50B25 (fara vanos) in mintile lui .. asa ca ...
M50 cu vanos este cam nasol la supraalimentare (are CR mai mare)
kali
se pare ca noua motorisca are nevoie de citeva mici reparatii: un set nou de bobine si un debitmetru in mintile lui .. cel putin asta a citit testerul ... si, foarte interesant: nu a dat cod de eroare pe sonda lambda, desi motorul NU ARE sonda in evacuare (de altfel chiar mufa originala avea un #dop# ce parea de fabrica, iar evacuarea NU ARE gaura pt sonda ...)
stiti de asa o chestie, m50 fara sonda lambda ???
oricum, daca merge fara sonda - pt mine este mana cereasca ... asta inseamna ca pot sa-i fac amestecul cum vreau eu, fara sa ma mai frece cum vrea ea in close loop smile.gif
pareri:
sa pun pistoane forjate + compresor + nitro direct port pt 350CP +
sau sa pun o garnitura de cupru de 1.5mm + compresor + un inector de nitro pt 300CP ? (si mai ramane loc pt #faza2#)
florin83
normal ca prima varianta e de ales, dar cred ca e si mult mai scumpa, nu?
cat te duce fiecare operatiune?
kali
nu e o diferenta spectaculoasa ..
forjatele ar fi cam 800E, nitro single 1k sau direct 1.4k .. restul angaraleleor le am ...
prima varianta ar dura mult mai mult pana vad masina pe strada ... pana vin forjatele (o luna) + calibarare - care cred ca va dura la greu ..
florin83
oricum vine iarna.. te grabesti undeva? tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.