Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E36 Compresor
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
kali
tocmai ca nu ma grabesc .. si iarna e cel mai bine de facut calibrari ca e mai rece ..
Sorin
daca si debitmetrul este dus

pune-i stand alone weakbench.gif weakbench.gif

nu ti-a dat cod de eroare caci calculatorul care il ai tu presupun ca este pentru preechipare cu catalizatorul
kali
nu-i pun stand alone - ca nu stiu cum sa-l calibrez .. o sa merg pe UNICHIP, dar o variata super-evoluata, pt turbo - a aparut pe piata de vre-o doua luni (de fapt e un fel de stand alone care functioneaza in paralel cu ECU .. stie sa controleze independent vre-o 8 injectoare, o gramada de extraoptiuni, inclusiv compresor, nitro, etc ...)
la rezistenta motorului o sa intervin cu o garnitura de cupru + prezoane de chiulasa ..
astept sa vina si senzorul de detonatie (custom made pt motor ..)
am aflat si de ce nu dadea cod de eroare la lambda : era "pacalit" semnalul - cu un rezistor de 1k pus pe fir .. iar ecu citea permanet 0.47v (plaja intre 0 si 1v) - de aia si consuma ca la balumc (dar si trage ...)
florin83
noutati?
Sorin
cred ca o sa fie surpriza de sarbatori
316i
Isi face cadouri singur de Craciun. laugh.gif
kali
Salut,
singurele noutati notabile in momentul asta sunt ca mi-am luat casa (de fapt de vre-o doua luni) si sunt bagat pana desupra capului in activitatea de renovare ... care ma termina de nervi si de bani sad.gif vreau sa o fac din prima complet, ca dupa ce te muti cu mobile si alte alea .. nu prea iti mai vine sa pui gresii si faiante ...
cu motorisca - lucrurile merg incet, dar sigur: e aproape gata motajul compresorului si al admisiei (a fost o nebunie totala traseul de aer - ca e foarte putin spatiu la dispozitie, si, de data asta am vrut musai si by-pass ...
ce mai e de facut: de finalizat sudurile - de fapt sunt facute, dar mai trebuie polishate ... admisia arata "balustrada" smile.gif .. de facut o flansa pt cele doua extrainjectoare, de pus la punct sistemul de by-pass, de "plantat" piesele pe masina si calibrarea ..
am si niste poze "intermediare", dar tb sa le descarc ..
kali
dupa ce am scos masina de joi - cu 191CP masurati (dar fara nici un reglaj "fin"), sambata am avut o zi "buna" .. mai intii am prajit calculatorul - sambata la amiaza, dupa care, mai pe seara - in cadrul unei "liniute" cu un leon 2.0 tfsi a cedat un tampon la cutie .. asa ca sunt iar pe dreapta ...
1. cred ca calculatorul initial al motorului era de fapt aproape terminat, ca dupa ce l-am schimbat, motorul a inceput sa traga mai bine (e doar o parere, ca n-am apucat sa o roluiesc din nou) ... oricum, inainte avea o viratie ciudata la ralanti, pe care acum n-o mai simt ...
2. vreau sa schimb raportul de fulii - ca nu prea am boost (acum face cam 0.45 la 6.500rpm) ...
3. am un set de clapete de m3 - care urmeaza sa le platez pe masina - probabil in primavara, impreuna cu un set de axe (astea nu le am) ..
deocamdata rezultatele nu sunt foarte incurajatoare: wpp a pus cel putin o masina (TIR + semiremorca) tongue.gif intre noi ... iar alte "linii" au fost necocludente ..
kali
teoretic, joi ar trebui sa o scot din nou pe strada .. someone interested ?
butcky
QUOTE (kali @ Dec 19 2006, 08:53 AM) *
teoretic, joi ar trebui sa o scot din nou pe strada .. someone interested ?

O sa te sun ca vreau sa te intreb unele chestii si poate ne intalnim wink.gif
alex230ro
la ce vreme e afara nu stiu cine poate fii interesat
kali
QUOTE (butcky @ Dec 19 2006, 01:42 PM) *
O sa te sun ca vreau sa te intreb unele chestii si poate ne intalnim wink.gif

sa facut dom'sef ...

QUOTE (alex230ro @ Dec 19 2006, 02:49 PM) *
la ce vreme e afara nu stiu cine poate fii interesat

poate nu tine pana joi ... ca la vremea asta nici eu nu sunt interesat ... decit poate de drift, ceva smile.gif
sau poate se face de-o Ilioara ...
da_joint
Vezi k Bucii e periculos , nu are frane blink.gif vio (33).gif
http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=2220&st=40
kali
ultimele noutati: am facut fulia cu 15mm mai groasa pe diametru, si diseara o sa iau un blocant cu raport 3.15 (finally) - probabil ca miine o sa le montez pe amandoua ..
saptamana viitoare urmeaza sa dau la facut flansa pt clapetele de m3 - si cel mai probabil in doua saptamani o sa le montez si pe astea pe motor ..
primele victime: un dusman mai vechi care m-a facut cu motorul vechi (Opel Astra Bertone, 2.0l Turbo, 204CP - stock) - acum am pus intre noi cam cite o masina pe treapta (la capat de a 3-a aveam 3 lungimi de masina avans ..);
un alt "client" mai vechi (Seat Leon Cupra R cu soft Dimsport) - a fost neconcludent: 2-2 din 4 linii de 400m (cu plecare de pe loc) - asta in conditiile in care de doua ori am plecat in fata, o data a plecat el in fata (nasol fara blocant ...) si o data am plecat la fel ... inutil sa zic ca din mers mi-a dat-o de nu m-am vazut (totusi, masina are 220CP masurati, si o gramada enorma de cuplu pe toata plaja ...) .. astept sa vad ce se intimpla dupa ce pun blocantul ...
fara dubii cu un Golf 3 VR6 - din mers ma "urcam" pe el in toate treptele ...
florin83
Cupra R nu e 4x4? huh.gif
Sorin
nu
FR este
florin83
fr sunt astea mai noi eu confundam cu ala cu motor V6 de 2.8.. ala era 4x4.. cupra 4 parca ii zicea..
astea cu 1.8T stiu ca sunt numai fwd.. naspa sad.gif
316i
RWD rulz.(4 me) cha (2).gif
kali
Cupra R a fost facut numai cu 1.8T si tractiune fata, sunt FR cu 4x4, sau astea noi 2.0TFSI ..
oricum, motoarele de pe cupra R sunt idem cu cele de pe S3 ...
ccc
Pune si tu niste poze cu noul motor + compresor.
florin83
QUOTE (kali @ Jan 4 2007, 01:50 PM) *
oricum, motoarele de pe cupra R sunt idem cu cele de pe S3 ...


s3 nu a avut decat versiunea de 225cai, adica ca cel mai tare de pe cupra..
kali
Posibil, cupra r asta cu care m-am dat eu are 210CP stock, si 220 cu flash dimsport (dar cu o curba de cuplu foarte bagaboanta - vre-o 350Nm/ 3.000-4.500 ...)
inca n-am pus nici fulia, nici blocantul ... fulia n-a fost buna, aia care au facut-o au masurat gresit pasul intre linii, si nu inra cureaua calumea pe ea - in 2-3 zile ar trebui sa o termine de refacut ... iar blocantul il am in portbagaj, si deja are ceva efect, ca apasa pe punte smile.gif)
kali
news:
6 bobine inductie noi + o usoara rearanjare a tubulaturii de admisie (acum boost-ul trece putin de 0.5bar)
ieri am montat blocantul pe masina ... (grup mare de 5-er cu raport 3.15) - inca doua gauri in puntea spate + cam toate degetele bulite smile.gif
prima impresie: in acceleratii puternice (tr 1 -2) pisica se comporta cam ca un urs (adica din "coada" ...)
altele: se pare ca e destul de greu de facut o fulie klumea in Ro .. dupa vre-o doua incercari m-am lasat pagubas ... ba nu erau canelurile egale, ba unele taiau cureaua, etc ...
ultima "ticneala": nu mai pun nitro, dar vreau sa schimb compresorul cu unul mai mare ... cred ca va trebui sa evazez putin capota pt asta + va trebui sa schimb complet traseul de admisie ...
am pus si o poza cu setup-ul ..
da_joint
Vazand ca si rabbane mai nou si-a pus compresor pe noua masina http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=31777,

@Kali - imi poti spune mai exact cam ce modificari neceseti masina mea ptr a primi un compresor micut??eventual unul SH....nu stiu de pe ce..probabil Mercedes...si pe langa compresor cam ce mai trebuie
kali
pai, in primul rand, compresorul tb "pus" - adica iti tb un sistem de montare klumea (de ex: prinderea la mine e taiata din placa de otel de 5 mm - atasez o poza cu placa montata pe masina, dar nefinisata ..);
dupa aia - tubulatura filtru - compresor - intercooler - admisie .. pe care poti sa o faci din inox, aluminu, plastic dur, sau orice altceva iti trece tie prin cap (poti gasi idei interesante pe la Romstal sau firme care vad tevi si fitiguri .. smile.gif ) - toata chestia e ca partea de dupa compresor sa fie solida si sa nu "sufle" ... ; iti va trebui si un circuit de by-pass-are a compresorului (daca folosesti compresor volumetric) - daca folosesti centrifugal - nu e obligatoriu ..
intecooler; - daca pui compresor de MB e cam musai, ca ala incalzeste binisor aerul ...
surplusul de aer tb ajutat de benzina: fie pui injectoare mai mari in rampa (de ex: de 3.5l M20) fie vii cu 1-2 injectoare aditionale (daca vrei sa pui inj aditionale tb sa le faci un fel de rampa - iti explic eu cum, ca altfel degeaba le pui) ..
iti va trebui o modalitate sa maresti debitul pe injectoare + sa controlezi extrainjectoarele + sa intirzii avansul + intrarea/ iesirea compresorului (presupunand ca iei unul cu ambreiaj) (asta se poate face si mecanic - cu un "buton" sub pedala ...; eu folosesc Unichip ..
ar mai fi un set de bujii "reci" - recomand DensoNippon IK22, circuitul de uei al compresorului, cureaua de antrenare a compresorului si un regulator reglabil de presiune (nu e musai - de ex eu merg acum cu regulatorul masinii si n-am nici o problema ...)
asta cred ca ar fi de baza - restul artificiilor sunt de fitze si costa o gashca de bani (ceasuri de presiune si de AFR, blow-off, etc ..)
kali
up: inca o schimbare la traseul de admisie - am dat jos corpul de by-pass si am lasat intrarea in compresor mai mare ... acum face 0.6bar si eu zic ca se simte (dar n-am mai masurat-o) ...
probleme noi: tre' sa schimb bucsele la puntea spate, ca la schimbari mai brutale de a 2-a se aude o bataie nasoala ..
kali
up: fulie mai mare + injectoare de 2.5 24v (multumesc lui wpp), presiune 0.75bar/ 6.400 .. dupa o aritmetica de 3 simpla, daca la 0.5bar facea 191CP, acum ar trebui sa faca vreo 220CP ...
cred ca am cam reglat conturile cu leon Cupra R - la 400m il vedeam in oglinda din masina tongue.gif , m-am mai dat si cu el cu startul dat de plecarea lui - si la capat de a 2-a eram bara la bara ...
mi-am luat-o de la zyx (polo Gti cu soft si evacuare) - la capat e a 3 -a eram in bara lui din spate, dar pe a 4-a se ducea clar (cred ca are si treapta mai scurta ca mine);
mi-am mai luat-o destul de clar de la o skoda octavia rs super modificata (sunt dispute intre tuneri daca are 270 sau 240CP - eu iau in calcul minimul ...) .. 1-2 am stat cat de cat cu el (pe capat e a 2-a era cam o jumatate de masina intre noi), dar pe 3 s-a dus rau ... cred ca la capat de a 3-a avea vreo 3 masini in fata ...
ccc
Misto. Ce-i mai faci acum?
kali
QUOTE (ccc @ Feb 12 2007, 12:10 AM) *
Misto. Ce-i mai faci acum?

Salut Calin,
- evacuare, ca asta stock restrictioneaza rau de tot - se aude un fisiit din tobele mele de zici ca vine trenul smile.gif)
- jante + gume mai late, ca patinez toata a 1-a - si nu plec ok: m-am dat sambata cu SGM-ul (dacia cu motor 1.7 turbo), si 1-a a stat cu mine pana la capat (eu patinind), iar pe a 2-a (cind a lipit la mine) a zis ca parca a pus frana .. m-am dus 2-3 masini numai pe a 2-a;
- voi incerca sa cuplez compresorul si pe sarcini partiale (cred ca de la 60% din clapeta), sa pot "doza" puterea la plecare .. aici va fi o munca bagaboanta cu setarea amestecului, ca masina face presiuni diferite in functie de treapta de viteza ... pe 1 - 0.6, 2- 0.7, 3-4 0.75 ... 5 nu i-am dat pana la capat ..
georgem
Cred ca daca porneai de la un motor M50B25 rezultatul era impresionant. Ai fi avut totusi nevoie de alte injectoare, daca acum ai de M50B25.
Din ce-am citit, M50-ul fara Vanos nu are knock sensors, in timp ce M50TU are 2 knock sensors. Presupun ca vanos-ul te-ar fi incurcat (sau nu?), dar knock senzorii nu te-ar fi ajutat la turatiile mari cand benzina nu mai e suficienta?

LE. Am cautat prin topic si am gasit motivul pentru care ai pus motorul de 2 litri si nu cel de 2.5 litri (puterea care se poate obtine din ambele e apropiata din cauza formei camerei de ardere), si am gasit si motivul pentru care motorul cu Vanos e mai greu de supraalimentat (din cauza CR mai mare).
kali
QUOTE (georgem @ Feb 12 2007, 08:44 AM) *
Cred ca daca porneai de la un motor M50B25 rezultatul era impresionant. Ai fi avut totusi nevoie de alte injectoare, daca acum ai de M50B25.
Din ce-am citit, M50-ul fara Vanos nu are knock sensors, in timp ce M50TU are 2 knock sensors. Presupun ca vanos-ul te-ar fi incurcat (sau nu?), dar knock senzorii nu te-ar fi ajutat la turatiile mari cand benzina nu mai e suficienta?

LE. Am cautat prin topic si am gasit motivul pentru care ai pus motorul de 2 litri si nu cel de 2.5 litri (puterea care se poate obtine din ambele e apropiata din cauza formei camerei de ardere), si am gasit si motivul pentru care motorul cu Vanos e mai greu de supraalimentat (din cauza CR mai mare).

oricum, se poate obtine putere mai mare din M50B25, dar, cel putin teoretic, cresterea de putere la M50B20 e mai mare (procentual vorbind) ..
georgem
QUOTE (kali @ Feb 12 2007, 10:01 AM) *
oricum, se poate obtine putere mai mare din M50B25, dar, cel putin teoretic, cresterea de putere la M50B20 e mai mare (procentual vorbind) ..

Presupun ca e prea complicat sa te apuci sa decomprimi motorul ca sa poti face boost mai mare... De fapt nici nu stiu daca poate compresorul sa faca presiune mult mai mare.
Ai idee pana la ce presiune rezista galeria de admisie de pe M50? Si debitmetrul cat de mult aer poate masura corect?
Apropo de boost, servofrana ar trebui sa functineze pe baza de vacuum la motor. Presupun ca nu ai probleme cu asta, daca compresorul e in functiune numai la wot...
84 HOT
E super ideea cu compresoru! felicitari. Si eu am vreo 2 prieteni care ma sacaie sa pun un compresor pe motorul meu 2,4d in loc sa pun un turbo... ca va merge mult mai bine si cica e mai ieftin ca nu tre schimbate galeriile... un compresor mecanic fara prea multe smecherii. Dar inca nu m-a lasat buzunarul, si nici restul lucrurilor care se strica pe masina intre timp sa fac asa ceva. Felicitari si spor la modificat si la CP
kali
nu e complicat de decomprimat motorul ... e doar scump smile.gif) - un set de pistoane forjate care sa asigure si o compresie statica scazuta pe M50 e undeva intre 1.000 - 1.200E .. si se pot face custom sa obtii ce rata de compresie vrei ...
compresorul inca mai poate (dar nu mult) - dar pt asta ar trebui o fulie si mai mare la motor (nu mai am unde sa o montez, ca acum sunt la limita cu pompa de apa) sau una mai mica la compresor (nu este model mai mic - si e tricky, ca asta insemana un ambreiaj mai mic - posibil probleme la cuplare)
nu cred ca poti tu sufla suficient sa rupi galeria de M50 ... smile.gif) - cred ca rezista la peste 2 bar boost ... nu stiu cit stie sa citeasca debitmetrul - la mine la 0.75 bar inca nu este "out of range" ... dar oricum, dupa anumite valori esti cam fortat sa-l clampezi (ca, altfel iti intra ECU in "limp mode") ... eu l-am clampat la valoarea maxima indicata cu motorul aspirat;
daca servo isi ia vacuumul de sub clapeta - indiferent ce boost face compresorul, sau cind il face - cind ai ridicat piciorul o sa ai suficient vacuum sub clapeta sa nu ai probleme cu frinele - presupunind ca nu franezi cind ai corpul de acceleratie deschis smile.gif
kali
ultima masuratoare - : 223CP/ 6.500, cuplu 250, constant intre 4.500 si 6.500;
o incercare aseara cu o Honda S2000 (240CP/ 1320kg, tractiune spate):
de pe loc (de 4 ori): o data s-a dus o masina intre noi in fata, de 2 ori o masina (botul meu in dreptul barii lui din spate), o data i-am dat eu o masina (a plecat el mai slab);
din mers (a 2-a la 5.000rpm tot de 4 ori)): cu inca o persoana la el in masina (100kg) - ma duceam in fata 2 masini pe 2-3, pe 4 la capat venea langa mine, iar pe 5 trecea fluierand pe langa mine (S2000 are 6 trepte si a 5-a lui e mult mai scurta decit a mea ...); cind am schimbat persoana la mine in masina - pe 2 am fost in fata la o masina, dar pe 3 la final era el putin in fata, iar pe 4 sa dus rau ..
cu ocazia asta am simtit din plin ce inseamna sa ai 9.000rpm - toata diferenta a fost intre trepte: pe 1-2-3 ma duceam clar in fata, dar dupa ce eu schimbam, recupera ... oricum, de asta a fost cea mai interesanta cursa care am avut-o pana acum - distanta intre noi varia in ambele sensuri, nu s-a aplicat chestia clasica, ca daca m-am dus la un moment dat o masina in fata pe 1-a s-a cam terminat smile.gif)
alex230ro
Oho pai ai stat destul de bine cu el,oricum se vad cei aproape 20 cai care ai are in plus,ca greutate cred ca sunteti cam la fel.El era stock sau mai avea cip ceva?
kali
era complet stock, cu motorul schimbat cu 3.000km la bord ...
a mea are 1.250kg stock + diferenta intre M50 si M43 + grupul mai greu cred ca are cam 1.300kg;
daca ar fi sa facem raportul intre putere/ to:
el 240/ 1,320 =181cp/t, eu 223/ 1,300 =171cp/t, adica o diferenta de 5% - zic eu cam neglijabila ...
faza e ca la viteza S2000 e clar mai aerodinamica (e mult mai joasa si mai rotunjita ..) - asa ca si asta poate fi un motiv pt care pe treptele superioare se duce asa de bine ...
n3o
un 0-100 estimativ acum in stadiul asta?
Alfa
Lasa-mi si mie nr untr-un pm ca diseara poate o mai incerca odata..din mers ca am slickuri mie imposibil sa plec de pe loc.(Post pt Kali)
kali
QUOTE (n3o @ Mar 4 2007, 03:33 PM) *
un 0-100 estimativ acum in stadiul asta?

cred ca in jur de 7s ... o sa incerc sa masor si asta ..
kali
ultima masuratoare .. comparativ cu "de unde am pornit" smile.gif
Sorin
frumoasa curba de cuplu biggrin.gif
kali
Mersi, mersi ... se pare ca acolo, sus in ture boost-ul crescut facut de compresor compenseaza scaderea eficientei volumetrice a motorului ..
kali
sau cum patinezi 1 si 2 plecand din 2.500rpm ...
pe 1-a am stat in aspirat pana in 4.000rpm, si pe a 2-a am luat piciorul din gas la un moment dat, ca se punea de-a latul si era greu sa o redresez cu camera in mana stanga smile.gif
kali
... si un 0-100 de tot kkt -ul .. in vre-o 8 secunde ...
ce-i drept, pe ud, si cu gume varza: Pirreli P6000 205/60/15 de 40.000km smile.gif
io'sŪ
ai umblat la cutie sau la diff..? mi se pare ca ai rapoarte scurte
kali
cutia e de 320i, iar diff-ul e de 3.15, fata de 3.45 cit ar fi avut 320 .. asa ca rapoartele ar trebui sa fie mai lungi ...
vezi ca bordul e cu 240kmh smile.gif ...
io'sŪ
ai reusit duminica sa pui valva? daca da, cum se aude? spiteful.gif
kali
QUOTE (io`s @ Mar 27 2007, 02:14 AM) *
ai reusit duminica sa pui valva? daca da, cum se aude? spiteful.gif

am montat-o, dar de auzit nu prea se aude, asta si pt ca deschide prea repede (pe la 0.5 bar) .. n-am avut timp sa ma ocup ieri de ea, dar o sa ii pun o saiba sub arc, sa tina ceva mai multa presiune, si atunci o sa se si auda ..
kali
de data asta ... fara cuvinte ... numai poze
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.