Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E36 Compresor
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
kali
QUOTE (316i)
E alt Florin.  :nod:

Florin Bujgoi de la Master Tuner
kali
QUOTE (florin83)
ai si subtitrare in romana? :retard:

ce anume tb subtitrat ? just ask ..
florin83
glumeam ma..biggrin.gif
kali
solutia cu blower-ul de kick down este o solutie buna pentru aplicatiile de strada (liniute, etc .) - in regim non-boost mergi cu motorul normal aspirat (consum mic), iar la kick down - compresorul intra instantaneu si masina incepe sa traga ...
pe de alta parte, la compresorul mecanic - cea mai mare problema este regimul de sarcina partiala (cind corpul de acc este partial deschis, si motorul trage doar un mic procent din aerul comprimat din admisie - dar compresorul baga boost la fel ca atunci cind esti la full throtle - rezutatu : overboost ...) in situatia asta tb sa folosesti o vava de recirculare, care sa reduca presiunea crescuta din admisie, dar sa-ti aduca aerul respectiv dupa debitmetru (daca folosesti blow-off valve, si arunci pur si simplu aerul in atmosfera, calculatorul nu va sti chestia asta, si-ti va inneca motorul in benzina - e ca si cum ai avea admisia gaurita ..)
io'sŪ
QUOTE (kali)
(Cristian a supraalimentat CRZ-u la 0.9 bar, si are aceiasi rata de compresie ca mine 9.7:1)  
...

ai mai vb cu el? asa a facut prima data si nu prea a tinut motorul
acum are pistoane speciale pt compresie mica
parerea mea daca vrei sa te tina motorul seteaza compresorul undeva la 0,3-0,4 bar, altfel dai 5-6 talpi si PAPA motor sad.gif
Sorin
vreau sa vad si eu diferenta :unibrow: , si ce s-a schimbat exact
kali
QUOTE (io's)
QUOTE (kali)
(Cristian a supraalimentat CRZ-u la 0.9 bar, si are aceiasi rata de compresie ca mine 9.7:1)  
...

ai mai vb cu el? asa a facut prima data si nu prea a tinut motorul
acum are pistoane speciale pt compresie mica
parerea mea daca vrei sa te tina motorul seteaza compresorul undeva la 0,3-0,4 bar, altfel dai 5-6 talpi si PAPA motor sad.gif

pai 9.7:1 e compresia mica dupa ce a schimbat pistoanele ... stock avea 11:1
merge fara probleme 0.9, cit timp are suficienta benzina (cit mai high octan posibil) si nu exagerez cu avansul ... la compresor nu e ca la turbo, unde temperatura aerului in admisie e mult mai mare - si esti obligat sa mergi cu rate de compresie de 8.0-8.5:1
in plus si la turbo, si la compresor problemele cele mai mari sunt la sarcini partiale, nu la full throtle - de aia vreau sa merg cu blower cu ambreiaj, si care sa intre numai la kick down (ca nu stiu inca cum se poate face ok recircularea boost-ului suplimentar) ...
kali
QUOTE (Sorin)
vreau sa vad si eu diferenta   :unibrow: ,   si ce s-a schimbat exact

ne dam miine dimineata ...
Sorin
oki :nod: :cool: ,
io'sŪ
QUOTE ("kali)
pai 9.7:1 e compresia mica dupa ce a schimbat pistoanele ... stock avea 11:1
.

ma indoiesc ca un motor M50/52 b 25( pt ca asa motor a avut cristian pe CRZ inainte) are compresie 11:1,nu cred ca sare de 10:1, o sa ma interesez. motorul de ///M are 11,5:1!!!
kali
M50B25 Vanos, cum a avut Cristian stock are 10.5:1, si S50B32 are 11.3:1 ..
nu stiu prin ce faze intermediare a trecut rata de compresie la motorul lui, dar (cel putin cum spune el) acum merge cu un motor de cca 3.200cmc, cu rata de compresie 9.7:1, si il supraalimenteaza cu max 0.9bar boost la 7.000rpm - compresor centrifugal + ca are un intercooler cu circuit separat de apa (cu doua radiatoare) - ideal pentru reprize scurte de boost ridicat ..
o sa mai vb cu Cristian, sa ma asigur ca asa e (n-am mai vb cu el de prin vara ..)
oricum, eu vreau sa setez 0.9 bar la 6.000rpm - si tinind cont ca la mine motorul taie la 5.700, o sa am maxim 0.8 bar boost .. in plus, mergind numai pe harta de full throtle nu e o problema chiar asa mare sa mentin AFR undeva la 11.5-12:1, si cu benzina 98+ octan, bujii "reci", intercooler, si fara sa ma joc prea rau cu avansul - cred ca o sa fie ok ...
btw - cind ne-am jucat cu setarile pe dyno, a fost setat la un moment dat avans 7 - a inceput sa clipeasca becul de"engine check" (senzorul de detonatie) si a inceput sa taie singur din avans ...
florin83
cateva poze cu bestia biggrin.gif

tre sa ne dam.. :unibrow:
kali
in principiu .. esti primul pe lista :ninja:
kali
dupa inca o saptamina de chinuiala fara seaman .. modificat admisie, ridicat rampa injectoare, fituit injectoare mai mari (cele mai mari care le-am gasit cu circuit adiacent de aer), ridicat corp superior admisie, modificat prinderi si citeva degete bulite, am mutat zona in care motorul incepe sa merga sarac de la 4.000 rpm la 4.500 rpm sad.gif ..
cu avansul intirziat 13 grade (!!!) si dupa ce am roluit masina asta-noapte pe dyno pana la 12.30 cu modificatul setarilor la deitul injectoarelor - tot ce-am scos din ea a fost 138CP pe la 4.700rpm ... sad.gif
se pare ca ECU masinii are ceva setari super ciudate, la care nu le dau deloc de cap ... ca daca nu-i dau deloc benzina suplimentara, pana in 3.000 merge cu afr 12.5(in crestere usoara), la 3.500 face un virf de 14.5, dupa care coboara singur in 10.5 (practic o inneaca...), iar dupa 4.500 o ia razna - urca aproape vertical pana la 16.0 (!?!) - unde sta constant pana la 5.000 (cind, bineinteles ca-i tai gas-ul .. ca n-am chef sa topesc pistoanele ..)
variantele posibile :
1. injectoarele nu fac fata la necesarul de benzina (nu foarte plauzibila, ca la un moment dat am bagat niste setari de-aiurea (imbogatit la greu pe la 3.000 (+10ms), si saracit (!!!!) la 4.000 (+3ms) - si a stat cu afr 12.5 pana la 5.000rpm ... din pacate setarea n-a fost "repetabila" ..
2. e posibil ca debitul de aer sa iasa din zona de citire a maf-ului, si dupa aia motorul sa taie injectia (eu ii dau benzina + fata de ce baga motorul de unul singur .... o sa mai incerc azi sa deschid injectoarele la maxim (desi, aseara i-am dat pana la +49ms - si tot sarac mergea .. peste +49 incep sa tin prea mult injectorul deschis - adica bag benzina si cind supapa de admisie e inchisa ....
3. e posibil ca motorul sa ibogateasca/ saraceasca in functie de "istoricul" pe plaje de ture ... si cind simte amestecul foarte bogat la 4.000, sa taie rau din injectie ...
- am facut si un test cu compresorul decuplat, iar la 4.000 afr era 0.8 si motorul s-a innnecat (a intrerupt ..)
kali
imi vine sa-mi iau cimpii ... cred ca daca n-o scot nici azi la un capat cu ECU, imi bag picioarele in hartile si in maf-ul lui, pun MAP si un injector NX de benzina cu electrovalava in admisie, si ii dau benzina pe full throtle numai in functie de turatie si presiune .... o sa consume ca porcul .. dar asta e .. si e numai pe full throtle ...
tot aseara am descoperit ca intercoolerul este mult prea mare pt debitul de aer ... raceste bestial (la 0.7bar iesirea din compresor e fierbinte de nu tii mina pe ea, iar teava de admisie e rece ...) , dar imi asigura si o cadere de presiune de 0.2 (!!!) bar : 0.7 la compresor, 0.5 in admisie ...) - asta pe la 5.200 rpm ...
oricum, daca o sa am maxim 0.6bar in admisie, scot din ea - in cel mai bun caz 190CP sad.gif ... dar macar motorul va opera la temp mai scazute ....
Robert
QUOTE (kali)
tot ce-am scos din ea a fost 138CP pe la 4.700rpm ...

Daca e putere la roti, inseamna cca. 165 CP la motor, care nu mi se pare deloc rau.
Pe de alta parte, cred ca este de asteptat sa-ti ia un efort considerabil pana gasesti setarea optima. Eu cred ca esti inca in "procedura" normala, specifica unui astfel de upgrade.
OK, poate e frustrant faptul ca inca nu ai ajuns la rezultatul asteptat, dar nu cred ca ai, deocamdata, motive de ingrijorare.
kali
puterea masurata e la volanta .. standul masoara cuplul total dezvoltat de masina, dupa care masina este lasata liber, pt a se calcula pirderile de putere din transmisie (care se aduna la puterea determina initial ..)
next step: am dublat regulatorul de presiune la benzina cu unul care stie sa tina pana la 10 bar ... la setare de 6.2bar la ralanti, rampa coboara pana la 5bar la 5.500rpm (unde amestecul este iar sarac sad.gif (14.0 afr ..) - se pare ca nici pompa stock nu poate sa tina presiunea necesara ... in plus, nici injectoarele noi (cred ca sunt de M44) nu fac fata sad.gif - el tb mult peste presiunea normala de operare (4bar) ca sa livreze gas-ul necesar
oricum, rezultatul este cel putin imbucurator: 162CP/5.400rpm cu avans -6 .. fara nici o ping-uiala, dar cu ceva misfire .. (tb sa schimb si bujiile cu unele si mai reci sad.gif )
si din nou acelasi "razboi" cu softul stock ... nu vrea deloc sa imbogateasca si pace .. afr 14.0 la 5.500 am facut cu +3 ms deschidere ... cind am incercat cu +10ms s-a dus naibii tot setup-ul - iar era in 16.0 inca de la la 4.000rpm, cind am inchis testul, ca saream deja calul cu temperatura ..
miine o sa incerc sa calibrez masina pt 170CP si o las asa pana ma "revigorez" ... regulatorul: 150E (pe datorie), pompa 170E (n-am) + injectoare mai mari (cit or mai fi si astea ... ) .. pls ca nu mai am nimic pt gauge-uri prin masina (deocamdata am toate indicatoarele de pe stand de la MasterTuner, dar daca se intimpla ceva naspa pe strada, ar trebui sa stiu ...)
PS: cit am stat pe la MasterTuner am vazut cum misca ceva masini cu azot .... si daca ar fi sa o iau de la capat .. as pune azot fara sa clipesc - e de 1000 de ori mai simplu decit sa faci un kit de compresor mecanic .. acum am inteles si de ce sunt asa de scumpe kit-urile de compresor plug & play aduse de afara ...
mgrx
Nu renunta acum, mai ai un pic. Bafta!
io'sŪ
QUOTE (kali)
... regulatorul: 150E (pe datorie)

regulator m-ar interesa si pe mine daca ar stii sa faca ce imi trebuie mie: sa-mi mentina presiunea pt ralanti la 2,5bar iar in sarcina sa creasca in functie de presiunea din aspiratie (4-4,5 bar)
unde pot sa ma interesez?
kali
QUOTE (io's)
QUOTE (kali)
... regulatorul: 150E (pe datorie)

regulator m-ar interesa si pe mine daca ar stii sa faca ce imi trebuie mie: sa-mi mentina presiunea pt ralanti la 2,5bar iar in sarcina sa creasca in functie de presiunea din aspiratie (4-4,5 bar)
unde pot sa ma interesez?

poti sa vb cu Florin Bujgoi sa-ti aduca unul, ca de el il am (acum avea numai unul pe stoc)
regulatorul asta e o tulumba mare, cam ca un cilindru, cu diametrul de vre-o 5 cm, si lungime de 15 + un ceas de presiune fixat in lateral. are si intrare de vacuum din admisie, care creste restrictia in functie de presiune - la mine nu functioneaza schema cu vacuumul, ca l-am cuplat pe regulatorul stock al masinii .. dar daca tu il inlocuiesti cu totul, ar trebui sa merga ..
ii fac azi o poza sa vezi cum se prezinta ..
io'sŪ
cine este Florin Bujgoi si cum pot sa i-au legatura cu el?
pune si poza, poate imi dau seama
florin83
QUOTE (io's)
pune si poza, poate imi dau seama


cu Florin Bujgoi? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
io'sŪ
off topic
:ninja: iar incepi mah? laugh.gif
Sorin
uite asa arata regulatorul
kali
n-am mai venit cu nouati .. ca n-au fost notabile ...
am stabilizat inca de saptamina trecuta masina la un setup acceptabil : afr 13.5 pana la 4.000; de la 4.000 - 5.000, afr10.5 (!?!) - tot pe principiul "de capul lui", dupa care afr-ul urca usor, ca nu mai fac fata injectoarele - la 5.500 are 13.5-14 si deculez compresorul ..
partea buna e ca am descoperit citeva "surprize" - intercoolerul are vre-o 4 fisuri minuscule .... pe unde pierd presiune ... si asta explica multe:
1. eram total surprins ca, compresorul facea aproape aceiasi presiune intre 4.000 si 5.500 (0.5-0.55 bar ..) desi cresterea de boost ar fi trebuit sa fie aproape exponentiala ....
2. intercoolerul scapa presiune consistenta prin fisuri numai la boost considerabil (adica dupa 4.000) - dar debitmetrul citeste si aerul care scapa, si ECU da benzina si pt el ... de aia se intimpla imbogatirea aia "inexplicabila" dupa 4.000 smile.gif
oricum, mi-am cam bagat picioarele in ideea de a schimba injectoarele .. de-astea cum am eu cu airflow nu gasesc mai mari, iar inj clasice au duza prea mica pt gauroiul din admisia mea, si tb sa fac niste inginerii spectaculoase sa le fituiesc ... solutia pe care vreau sa merg e sa pun inapoi injectoarele masinii, si sa montez o flasa cu 1-2 injectoare suplimentare, care sa intre numai la full throtle, cind intra si compresorul ...
oricum, pe setup-ul asta masina are 162CP/ 5.500 si 210Nm/ aproape constant intre 4.000-5.500rpm ...
da_joint
Holly shit..... :retard: http://videos.streetfire.net/video/wm/9AB8...2272D9A953D.htm
andrei318ti
Din cauza faptului ca nu gasesc motorul pe care il caut incerc sa privesc optiunea compresorului asa cum a facut-o kali. Te rog spune-mi si mie care au fost cheltuielile si daca poti sa imi dai niste link-uri de documentare pentru ca vreau sa vad ce pot sa fac fara sa schimb prea multe la motor. Mersi mult.
florin83
eu zic sa cauti motor in continuare laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ccc
QUOTE (andrei318ti)
Din cauza faptului ca nu gasesc motorul pe care il caut incerc sa privesc optiunea compresorului asa cum a facut-o kali. Te rog spune-mi si mie care au fost cheltuielile si daca poti sa imi dai niste link-uri de documentare pentru ca vreau sa vad ce pot sa fac fara sa schimb prea multe la motor. Mersi mult.


Sigur iesi mai ieftin cu motorul schimbat, chiar si de M3 laugh.gif
andrei318ti
De M3 nu gasesc cu tot ce am nevoie sub 3000euro. Totusi as dori tare sa trec pe un M50 dar nu gasesc nimic. Mai stie cineva ceva. Sau macar cineva care aduce la comanda de afara.
florin83
de ce nu iei tu un e36 care nu se mai poate inmatricula de pe care iei motorul si restul le vinzi.. mai mult ca sigur ca iti scoti investitia..
andrei318ti
M-am uitat si dupa asa ceva dar nu gasesc nici un 325 la niste bani rezonabili care sa pot sa il cumpar.
Gabi_323i
cred ca glumesti
erau pe net multe e36 325 intre 1500 si 2000 de euro
Sorin
daca vrei compresor si pana in 3000 de eur e cam greu
andrei318ti
QUOTE (Gabi_323i)
cred ca glumesti
erau pe net multe e36 325 intre 1500 si 2000 de euro

Te referi la noi in tara sau de afara din germania? Daca din Romania te rog sa imi dai un link.
n3o
in germania :crybaby: , mor k nu dau astia legea aia o data cu inmatricularea :Hangman:
kali
ultimul setup (terminat aseara pe la 10.30) .. 155CP/5.000rpm, cuplu 221 aproape constant intre 3.500-5.000 rpm ..
schema: injectoare de M44 in rampa, un extrainjector (de pe o lancia turbo) inainte de corpul de acc .. lambda 1 :crybaby: ,
iar compresorul iese la 5.000rpm, ca dupa aia e prea riscant sa merg cu lambda 1 ... avans 0 pana la 4.000 si -7 (!) intre 4.000 si 5.000 ...
oricum, masina nu detoneaza deloc (am ascultat-o si cu un detector super-profi la Bavaria ..), dar se incalzeste in draci ... oricum, in "bursturi" rapide 1-2-3, egt-ul nu trece de 800C - ceea ce e in parametri ...
problema principala: de ce nu iese masina din close loop ??? (am facut si un topic pe tema asta la "sfaturi")
@andrei318ti - cu vre-o 3.000E te poti apuca fara pb de pus compresor (asta daca vrei sa mergi cu compresor si majoritatea pieselor noi .. daca "te oriecntezi" - te descurci si sub 2.000E) oricum, problemele cele mai consistente nu tin de bani ... la mine, piesele care tineau de bani l-am pus intr-o saptamina pe masina, a mai ramas calibrarea, care dureaza de vre-o 2 luni ...
florin83
QUOTE (kali)
155CP/5.000rpm, cuplu 221 aproape constant intre 3.500-5.000 rpm ..


parca inainte scoteai 160 si ceva.. :eek:
daca mai faci alte reglaje scoti si mai putin ? laugh.gif laugh.gif
kali
am scos 162CP cu compresorul pana la 5.500, dar cu peste 6 bar in rampa de injectie - si mai aveam si amestecul "ajustat" de fisurile din intercoler ...
nu e nici o greutate sa ridic iar presiunea in rampa, sau sa mai combin vre-o gaura prin admisie (la un moment dat chiar ma gindeam sa fac o tiganie de genul: sa-i pun un ventil, sa mai dea din aer afara dupa anumite ture smile.gif ..)
andrei318ti
QUOTE (kali)
ultimul setup (terminat aseara pe la 10.30) .. 155CP/5.000rpm, cuplu 221 aproape constant intre 3.500-5.000 rpm ..
schema: injectoare de M44 in rampa, un extrainjector (de pe o lancia turbo) inainte de corpul de acc .. lambda 1  :crybaby: ,
iar compresorul iese la 5.000rpm, ca dupa aia e prea riscant sa merg cu lambda 1 ... avans 0 pana la 4.000 si -7 (!) intre 4.000 si 5.000 ...
oricum, masina nu detoneaza deloc (am ascultat-o si cu un detector super-profi la Bavaria ..), dar se incalzeste in draci ... oricum, in "bursturi" rapide 1-2-3, egt-ul nu trece de 800C - ceea ce e in parametri ...  
problema principala: de ce nu iese masina din close loop ??? (am facut si un topic pe tema asta la "sfaturi")
@andrei318ti - cu vre-o 3.000E te poti apuca fara pb de pus compresor (asta daca vrei sa mergi cu compresor si majoritatea pieselor noi .. daca "te oriecntezi" - te descurci si sub 2.000E) oricum, problemele cele mai consistente nu tin de bani ... la mine, piesele care tineau de bani l-am pus intr-o saptamina pe masina, a mai ramas calibrarea, care dureaza de vre-o 2 luni ...



Mersi kali pentru raspuns. Ideea e ca a cam cazut faza cu compresor pentru ca din punctul meu de vedere nu prea se merita. In momentul de fata tinand cont ca si am service-ul meu si manopera pentru montaje si alea alea nu se pun ma ajunge maxim 1000 euro sa pun un motor de 2500 M50 de 192 CP(pentru asta trenul meu de rulare este capabil cu frani si suspenie m-tehnik singurul lucru pe care trebuie sa il schimb sunt amortizoarele de pe fata ca sa nu sa se aplece prea tare masina din cauza greutatii suplimentare a motorului) si maxim 3000-3500 sa pun un motor S50 de M3 si 286 CP si asta incluzand frani de M3 fata si suspenia de M3 fata. Asa ca vedem ce bani pun deoparte pana la vara si cand plec in Germania poate ma intorc cu ceva frumos.
Bafta in continuare cu proiectul tau si sunt sigur ca in momentul in care ai sa il termini ai sa ai o satisfactie enorma si sper sa te bucuri de tot ceea ce ai realizat.
kali
mersi de urari ..
intradevar, solutia rapida, comoda si ieftina e sa pui un M52B25 sau un S50 sau S52 pe masina, dar asta se va intimpla destul de repede .. si n-o sa mai ai motive sa-ti bati capul cu mesteritul la masina smile.gif , pe cind la mine, proiectul asta e ceva cu care ma pot chinui si citiva ani smile.gif
oricum, de cind m-am apucat am invatat mai multe despre motoare decit as fi facut politehnica ...
btw: e o expozitie de masini simbata in Iasi ... si cred ca o sa ajung pe-acolo ..
ccc
Crezi ca prin august esti gata cu compresorul tau? Ca as vrea sa-i fac o proba. :nod:
andrei318ti
QUOTE (kali)
mersi de urari ..  
intradevar, solutia rapida, comoda si ieftina e sa pui un M52B25 sau un S50 sau S52 pe masina, dar asta se va intimpla destul de repede .. si n-o sa mai ai motive sa-ti bati capul cu mesteritul la masina smile.gif , pe cind la mine, proiectul asta e ceva cu care ma pot chinui si citiva ani smile.gif
oricum, de cind m-am apucat am invatat mai multe despre motoare decit as fi facut politehnica ...  
btw: e o expozitie de masini simbata in Iasi ... si cred ca o sa ajung pe-acolo ..


Exact la asta ma refeream si eu cand am spus ca ai sa ai satisfactie. De asta ma gandeam sa ma implic si eu cat mai mult si sa incerc sa imi montez singur motorul si ulterior sa ii mai adaug un compresor.
La faza cu expozitia de sambata nu stiu nimic.Daca vii sa imi spui ca poate ne intalnim.
kali
QUOTE (ccc)
Crezi ca prin august esti gata cu compresorul tau? Ca as vrea sa-i fac o proba.  :nod:

salut,
in principiu proba se poate face si acum ... ca daca maresc presiunea in rampa, merge citeva burst-uri fara probleme.
eu sper sa o termin saptamina asta, dar ...
am cerut sprijin la niste baieti din USA care se ocupa cu compresoare de citiva ani ... deocamdata tot ce mi-au explicat a fost ceva de genul ca habar n-am ce se intimpla cu ecu meu .. dar problema e in pending si sunt si eu curios cu ce propuneri vin ..
Robert
QUOTE (kali)
am cerut sprijin la niste baieti din USA care se ocupa cu compresoare de citiva ani ... deocamdata tot ce mi-au explicat a fost ceva de genul ca habar n-am ce se intimpla cu ecu meu .. dar problema e in pending si sunt si eu curios cu ce propuneri vin ..

Kali, am urmarit "story"-ul tau. Recunosc, nu foarte in amanunt. In plus, am zero expertiza in supra-alimentarea motoarelor.
Totusi, tind sa cred ca singurul lucru care te tine in loc este gestiunea electronica a motorului in configuratia de acum (cu supercharger). Ma gandesc ca este foarte posibil ca, dupa atatea incercari, o concluzie foarte pertinenta sa fie accea ca electronica pe care o folosesti acum (ECU-ul original + mai stiu eu ce cutiuta auxiliara) sa nu fie potrivita pentru configuratia de acum a motorului.

Un posesor de E28 (cel de la care am cumparat eu pistoanele de comprsie 10:1) si-a pus un Turbo de la TCD pe 535i-ul lui (motor M30B34). Dupa o groaza de sesiuni de dyno a ajuns la concluzia ca ii trebuie un ECU profesionist, aftermarket.
A cumparat un Electromotive TEC3 (am inteles ca pretul trece de $1000), dar a rezolvat problema.

Nu spun ca aceasta ar fi solutia in cazul tau - dar ar putea merita efortul de a analiza o astfel de solutie. Poate nu neaparat TEC3 (e cam scumpa), dar poate o alternativa similara, cum ar fi MegaSquirt.

Link-uri:
http://www.cardomain.com/ride/269576/14
http://www.electromotive-inc.com/
kali
Robert, mersi mult de sfat - m-am gindit si eu serios la ideea de a pune un ecu stand-alone pe masina .. si am si gasit unul INNOVATIVE pe la 800E - ceea ce e super pret, dar, din pacate bugetul nu-mi permite suma asta .. cel putin pe termen scurt .. si nici nu stiu daca chiar as fi vrut sa-l iau ..
oricum, stand-alone-ul are + si -, si mai multe minusuri .. in speta chestii de genul ca se programeaza de user pt fiecare aplicatie in parte - adica toate hartile de avans si de benzina, inclusiv la sarcini partiale + ca tb sa stii ceva mai multe decit stiu eu despre motoare sa poti tine cont si de toti senzorii motorului (temperaturi, MAF, Lambda, presiuni, etc, etc ..)
pe de alta parte, sunt solutii la pb mea, de genul:
1. se apuca florin (MasterTuner) sa pacaleasca semnalul de la lambda cu unichip-ul (eu habar n-am sa programez functia asta a unichip-ului, si e o chestie complicata si de durata + ca tb schimbata sonda lambda cu una wide-band + ca nu e sigur ca se poate face - ca sunt ecu care nu citesc wide-band si poate e si al meu de ala ..)
2. cumpar un "aburitor" de semnal de lambda - care imi indica si mie afr-ul real, si ecu-lui afr-ul pe care il vreau eu. dezavantaj: masina o sa merga si pe aspirat cu afr jos - si o sa creasca sensibil consumul ..
3. scot sonda lambda a masinii si fac hartile pe open loop cum vreau eu : e consumatoare de timp (ca tb facute si hartile de sarcini partiale) + ca e o tiganie ingrozitoare .. + ca daca se buleste ceva la motor n-o sa stiu, ca o sa am "engine check" aprins permanent ...

si, pana la urma proiectul asta al meu n-avea cum sa fie prea usor, totusi incerc sa cresc cam cu 80% puterea motorului stock ...
andrei318ti
Daca vii prin Iasi sa imi spui ca sa te astept la salon. Bafta incontinuare.
kali
ultimul setup (e facut de vre-o doua saptamini): 163CP/5.500, 220Nm/3.500-5.500. afr ok !
schema: fizic aceiasi (inj M44 + extrainjector de lancia), presiune in rampa 3-4.5 in f de presiunea din admisie.
noutatea: masina taie scinteia la 5.500 (sau uneori chiar mai jos - la 5.400) ...
cu afr-ul am rezolvat cu unichip-ul - am fentat valoarea lambda si ECU "vede" permanent 14.7, chiar daca real e 12.5 smile.gif
pe de alta parte, dupa 5.000 rpm ecu nu mai intelege ce-i cu valorile (neplauzibile) raportate de debitmetru si intra in "limp mode" - dupa care mai sta un pic pana se dezmeticeste, dupa care taie scinteia ... ce urmeaza sa-i mai fac e sa "clampez" debitmetrul - adica dupa o anumita valoare citita sa incep sa alterez semnalul (iar chestie complicata ...)
ultimele chestii comandate:
1. o clapeta de by-pass electrica de MB C200Kompressor - imi va permite sa fac multe manareli ... de pilda sa maresc raportul de fulii, sa fac boost mai mare in ture joase, iar sus, unde presiunea devine prea mare sa deschid incet by-pass-ul - pt a tine presiunea constanta ..
2. un afr meter stand alone innovative
Robert
QUOTE (kali)
ultimul setup (e facut de vre-o doua saptamini): 163CP/5.500, 220Nm/3.500-5.500. afr ok


Din ce am inteles, valorile de mai sus reprezinta puterea si cuplul motorului, masurate la volanta.

Kali, cand gasesti putin timp, explica-mi te rog cum reusesc baietii cu dyno sa masoare atat de exact puterea si cuplul motorului (la volanta).
Pun intrebarea pentru ca, din ce stiu (n-am vazut insa niciodata unul "live") un dyno masoara puterea / cuplul la roti, iar pe baza acestei valori se poate aproxima puterea / cuplul la volanta pe baza unei estimari privind pierderile in transmisie. Cum se fac aceste estimari si cat de precise sunt?
n3o
eu unu nush cat de sigur este ... rezultatele sunt mereu altele pe dyno ... totul este in calcule si am inteles k se poate estima groso modo si din ecu valorile puterii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.