Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E39 525tds
BMWZone > COMUNITATEA BMWZONE.RO > Masina mea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
TiL
Daca E46-le e momentan ko, imi trebuia ceva de naveta. Si-am luat una mai mare laugh.gif

Ca tot visam sa revin la serie 5, oricare ar fi aia (in afara de E60, normal), am gasit cel mai jaf si l-am luat.
https://www.olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-b...at-ID8Pz7x.html

525tds, unul din motoarele pe care nu l-as fi vrut pe un E39
349.000 km
VIN: BT14928
- automat, 5 trepte. Ok pentru un diesel
- geamuri electrice
- trapa, merge doar deschiderea larga
- clima bizonica, fara doua butonase
- DSP sound system, sau Nokia sound system , sau cum i-o zice. Se aude frumos, bass misto

- faruri super mate
- un spalator parbriz deconectat (furtun spart?)
- vitezometrul indica cu 20-25km mai putin. Cred ca cel din meniul ascuns indica bine, testez maine.
- aripa albastru deschis, bara neagra, masina albastru inchis
- cam moale la bucsaraie dar nu troncane
- placute fata aproape de schimbat
- centura sofer nu se mai inchide
- jeg in interior
- folosita de un rrrom in franta pentru el si familia lui cu tot cu puradei
- trecuta pe la un roman care mi-a vandut-o repede
- niste bucsi noi de bascula in portbagaj, nu stiu exact pentru care bascule
- doua chei roti (ca tot nu aveam la E46)
5000lei


Ce mai, masina ideala de naveta.
Ma gandesc sa dau vreo 700 lei pe un detailing complet: polish exterior, curatare interioara, polish faruri.
http://www.inauto.ro/tarife.html

Motorul pare in mintile lui, nu gazeaza cand deschizi capacul de ulei la cald. Se aude frumos la ralanti.
Cam racneste la demaraje dar aproape ca m-am obisnuit.
Sa vedem cum porneste dimineata.

Consum instant 6 la 115km/h
Am plecat cu range 700 la plin, dupa 38km range a urcat la 785. Deci cred ca o sa ajung la un consum de 7-7,5 . E46-le scotea 6.

Trebuie sa-i schimb uleiul.
bartro
sa-o calaresti sanatos.
La trapa se rup ceva picioruse cand iei o groapa cu ea deschisa, am mai citit de problema asta.
Bucse par moi si la al meu, are un balans inainte-inapoi cand opresc smile.gif dar nu bate, nu are joc.
Daca nu tremura volan, e ok, cred.
La vitezometru s-ar putea sa exista un factor de corectie. In meniul ascuns are 2 viteze - reala si afisata. Poate se regleaza de acolo cumva ceva.
Intai, dai jos abțibilduriile alea. Totusi.
TiL
Pe asta de pe aripa l-am vazut abia acum, in poza. Inca nu sunt sigur ca exista asa ceva pe masina laugh.gif
Si nu stiu daca se dezlipesc toate.

Volanul tremura slab pe la 80 la ora, mai ales daca pisc frana slab, cred ca-i de la geometrie, un cauciuc e tocit inegal. Bosibil ca bucsile slabe sa mareasca dereglarea pe franare.

A, volanul sta rotit binisor spre dreapta
bartro
E39 tremura cad sunt nu stiu ce bucsi uzate intre 80 si 100 si ceva. Multi dau vina pe discuri sau alte lucruri.
A mea tremura cand nu am rotiile bine foarte bine echilibrate, poate e la limita uzurii.
TiL
E vorba de bucsile bratelor superioare. Alea sunt moi, daca se si rup, danseaza rotile. Se si cunoaste cum bate in caroserie, ca e un dans mai amplu, nu bataie scurta de roata.
E fix ca la E28. Mi-era dor de suspensia asta wub.gif
bartro
Da, si e32 avea betele alea la roti smile.gif
Am bucsi in portbagaj, credeam ca le schimb, dar nu am simtit ca e caz inca.

Bujiile sunt ok? biggrin.gif
MeHigh
felicitari, s-o stapanesti sanatos! la banii astia e pomana smile.gif
TiL
Asta cam asa-i. Mai e mult de bibilit, lista de neajunsuri e mare, dar e buna cat sa-ti faci treaba cu altceva decat tico, corsa sau mai stiu eu ce.

Mihai_AMD
S-o stapanesti sanatos smile.gif
TiL
Multumesc!
Sper sa tina la tavaleala si sa nu bag mult in ea, ca daca incep.... schimb toata masina.
alex230ro
de ce dracu de 5000 lei nu ai facut e46 cum trebuie?!?2.5tds e vorbit de rau de mai toata lumea , nu te vad bine.altfel aia e alt cazan sa il stapanesti sanatos.
bartro
Asta am zis si eu. Dar a vrut seria 5. Si cand intre ceva in capul lui..
TiL
Yep! Seria 5 ruleaza.
Nu degeaba intr-o vreme aveam semnatura: In-line 6 in a 5-er 4 ever.

Acum, sa vad cum repar 3-ul si daca 5-ul nu face figuri, vand 3-ul, oricat as iesi in pierdere fata de investiia totala in el. Tot iau mai multi bani pe el decat am dat pe 5. Iar 5-ul ... wub.gif
Bine, asta e de tavaleala. Tinta e unul cu piele buna, preferabil aia gri cu gaurele. Poate chiar benzinar.
Sau "macar" un 528 - 535 E28


Revenind, consuma multisor hardughia, cam 8-8,5 in conditiile in care 318d lua 6.
Macar sa mearga asa, sa nu ma lase cutia, si-s multumit.
bartro
Consumul sa o faci la pompa, poate nu arata bine bordul.
Are si cauciucuri de iarna de marime gresita, ai si vasc ala care urla tot timpul. Sigur mai e ceva de castigat la economie.
eugene12
Sa o stapanesti sanatos!Vezi cum bagi ulei si la asta!Detailing 700 ron??Dai interiorul jos si e 50 lei 1/2Kg de solutie.Poti si cu el pe masina dar nu iese peste tot.Farurile le dai repejor jos si le iei cu smirghel 2000 apoi 3000 si o sa vezi ca ies.Dai cu lac si 2 ani n ai probleme.Si economisesti 600 lei pe care i bagi in altceva.
05aBi
Sa o stapanesti sanatos!

Am curatat si eu cateva interioare de la diverse masini, care de care mai murdare, iar cu produsul asta am avut rezultate foarte bune: http://www.mafra.ro/detergent-universal-pu...-auto-p-98.html
bartro
Sursa carfolio:
CODE
tds sedan auto         Fuel consumption    13.0 / 7.0 / 9.1 l/100km urban/extra-urban/combined,  143cp
2.0d sedan manual      Fuel consumption     7.8 / 4.7 / 5.9 l/100km urban/extra-urban/combined,  136cp
3.0d sedan auto        Fuel consumption    11.7 / 6.4 / 8.3 l/100km urban/extra-urban/combined,  184cp

E46 318d:              Fuel consumption     7.4 / 4.5 / 5.6 l/100km urban/extra-urban/combined,  115cp


ouch.
TiL
QUOTE (eugene12 @ Jul 19 2017, 06:53 AM) *
Si economisesti 600 lei pe care i bagi in altceva.

Asta ma gandeam si eu, am destul de cheltuit pentru alte chestii mai importante.

QUOTE (05aBi @ Jul 19 2017, 08:40 AM) *

Sigur nu e solutie de marire a penisului?

QUOTE (bartro @ Jul 19 2017, 11:49 AM) *
ouch.

Deci am facut cele mai proaste alegeri biggrin.gif


Pentru curatare, caut Biocarpetul care mi-a ramas dupa curatirea E28-ului. Daca o mai fi buna chestia, ca am bidonasul de vreo 10 ani.
Mi-a placut cum au iesit tapiseria si restul interiorului la E28.
E cazul sa iau la smotru E39-le, deocamdata miroase de la 20m a toate parfumurile pe care le-au bagat in el, ca sa astupe mirosul de tigara si de cola imprastiata pe bord.
bartro
QUOTE (eugene12 @ Jul 19 2017, 06:53 AM) *
Si economisesti 600 lei pe care i bagi in altceva.

In rezervor! evil (20).gif
05aBi
CITAT(TiL @ Jul 19 2017, 02:05 PM) *
CITAT(05aBi @ Jul 19 2017, 08:40 AM) *

Sigur nu e solutie de marire a penisului?



Si, si... depinde acum pentru ce ai nevoie. laugh.gif
drujbex
mereu cand vedeam astfel de anunturi, respectiv e39-uri la preturile astea de motocicleta sovietica, imi tot ziceam ca tre' sa fie gauri negre care sug bani si oricat ai baga in ele, n-o sa fie niciodata decente. adica si gratis daca o primesti, bagi atatia bani ca tot iesi mai bine cumparand direct una buna.

DAR ma atrage enorm ideea unei barci automate cu cuplu mare pe care s-o tavalesc peste tot si sa nu-mi pese in niciun fel de ea. daca baga aer rece, cutia schimba, motoru' merge, si bucsaraia inca n-o muta de pe-o banda pe alta mi se pare o alegere foarte buna.

de ce oare are renumele asta tds-ul pe e39? pe e34 e considerat un motor destul de reusit si potrivit aplicatiei
cifrele alea de consum par foarte mari. se pare ca 3.0ul ar fi fost algerea mai buna. dar pe langa costul mai mare de achizitie, ar fi fost si extra 1500 de lei de impozit pe an...
bartro
Am pus exemplu cu 3.0 asa pentru consum. Eu acuma as fi ales un 2.5 commonrail pe e39, nu mai exista taxa de mediu care le faceau foarte scumpe.
Datele 2.5 automat common rail: consum 11.1/6.4/8.1 l/100km urban/extra-urban/combined si are 163cp. Dar bine, la pretul platit pe tds nu gasesti un common rail functional cred.
La manual e mai scazut evident, valabil si la tds.

Cuplu are cat are 520d al meu, doar la o turatie mai mare. Doar ca tds are 280Nm la 2200rpm, 2.0d are 280Nm la 1750rpm.

Probleme la tds de care stiu eu sunt racirea (pompa apa cu rotor de plastic, motorul dezvolta multa caldura) si garnitura chiulasa (probabil tot relatat la racirea). Valabil probabil si pe E34. La E34 insa era cel mai modern motor diesel, pe E39 e cel mai invechit, injectie indirecta, camera de ardere in chiulasa.

http://www.6enligne.net/faq/photos/Moteur_M51_58.jpg
TiL
QUOTE (drujbex @ Jul 19 2017, 04:27 PM) *
de ce oare are renumele asta tds-ul pe e39? pe e34 e considerat un motor destul de reusit si potrivit aplicatiei

E chestia aia...
QUOTE
nu iau un E39 tds pentru ca-i cel mai obosit diesel.
Dar visez la un E34tds, pentru ca e super motor.
Nu mai zic de E28 cu transplant de tds.

Toata lumea gandeste (de fapt simte) asa, inclusiv eu. Daca stiam ca-i tds nici nu ma duceam sa-l vad. Dar vanzatorul a fost destept si-a zis in anunt "525 diesel". Cand am ajuns, am vazut ca nu-i common rail, s-a si auzit pompa, dar suna foarte bine. Am vazut ca nici nu prea gazeaza la cald... am zis hai sa incerc. Apoi la drive test, interiorul praf, exteriorul la fel de indezirabil... nu prea aveam de gand sa-l iau.
Dar in final am zis ca nu vreau sa ma ingrop in mai mult de 5000 lei datorie, orice rabla as lua oricum o sa mai ceara bani, l-am luat. Cu toate ca mi-a spus si vanzatorul ca "nu consuma tocmai putin, cine zice 6 minte"
eugene12
QUOTE (bartro @ Jul 19 2017, 02:16 PM) *
QUOTE (eugene12 @ Jul 19 2017, 06:53 AM) *
Si economisesti 600 lei pe care i bagi in altceva.

In rezervor! evil (20).gif

Crezi ca e fara fund?
Nu mi place dieselul dar pe e 39 as pune un 2.0 de 150cp de pe e 46 si ridicat pe la 200 cp.Am vazut la cativa baieti pe e 46 si consuma putin si trag de rup.N am vazut e39 cu 2.0 de 150...nu stiu de ce nu au pus.
Bart...un 525d nu gasea la banii astia
Til...daca e non euro mai platesti aprox 7 mil in plus la Rar.A patit fratr miu.
bartro
Nu, spun doar ca consuma aproape cat un 525i manual.
CODE
tds sedan auto         Fuel consumption 13.0 / 7.0 / 9.1 l/100km urban/extra-urban/combined,  143cp
525i sedan             Fuel consumption 13.1 / 7.2 / 9.4 l/100km urban/extra-urban/combined,  192cp


TiL
Da, chiar consuma mult. Foarte mult pentru un diesel. Am ajuns sa sper ca o sa faca 700km cu plinul de 70l , la cum scade acul de motorina.
Cu toate ca pe bord arata consum mediu 8.2-8.5.

Ieri am "reglat" farurile. Pe cel din dreapta cu un carton rulat, pe cel de la sofer cu un bat de nuc.
Am schimbat ulei, filtre aer si motorina. Uns sinele de la trapa.

Placutele de frana fata scartaie, dar la o privire prin jante , pareau ca noi. De fapt au pus placute bune pe exterior iar cele din interior sunt praf. Am de gand sa iau TRW, daca nu ma razgandesc si iau ceva ieftin.
Are bielete antirului noi.
Bratele par ok, dar la limita. Bucsile cam moi la cele 4 brate fata, cu inceput slab de rupturi la bratele superioare.

Imi trebuiesc clemele care prind pe radiator platicul ala dintre radiator si vasc.
Radiator plin cu frunze , pene, oare pot sa curat cu jet, fara sa desfac pe acolo?


bartro
Ai si amortizoare uzate pe fata, ce o sa accelerează degradarea la bucșele

Radiator poti spala cu apa dar nu de presiune foarte mare si evident, radiatorul de apa e in spatele cel de clima. Unii pun cat o foaie de ceva intre radiatoarele cand le spala, ca sa nu se impinge mizerie din unul in altul.
La mine era multa mizerie pe radiator de clima in spatele electroventilatorului. Cel de apa era destul de curat de fapt. Am spalat cu presiune de robinet si mai multa rabdare.
Vezi si unde ai intercooler, s-ar putea sa fie undeva jos de tot si probabil e foarte imbascit.
drujbex
inteles care e faza cu tds-ul. tehnologie veche, caroserie mai grea, etc

eu am condus un 525d e39, si mi s-a parut de'a dreptul brutala dupa de intra turbina. decola de'a dreptul, doar ca, tipic diesel, pana sa te bucuri ca lumea, trebuia sa schimbi.

oricum, pentru fanul bmw care merge mult anual si decat bmw in 4 cilindri mai bine bicicleta, 525d-ul de la e39 e o masina excelenta. putere, consum, etc. dar cred ca una in mintile ei e vreo 4000

nu mi-ar fi insa rusine nici cu asta, multa masina pt o mie de coco.
bartro
Da, decāt E30 M3 mai bine bicicleta tongue.gif
drujbex
la ce preturi au piesele de S14, ti-ar fi frica si s-o pornesti smile.gif)
TiL
Azi fac plinul, sa vad daca chiar consuma atat de mult (cam 10 daca e sa ma iau dupa sonda din rezervor) sau are dreptate BC-ul (8.2 - 8.5).
drujbex
de la al 14lea plin in sus, vei fi platit mai mult pe motorina decat ai dat pe toata masina biggrin.gif
TiL
Asta poate fi bine, poate fi rau. Bine, ca am dat putin pe ea.
Rau, ca din diferenta de consum luam un 520d mai rasarit. Dar nu mai era inline 6 in a 5er.
TiL
Aer rece nu prea mai baga, o fi pierdut freon.

Primul consum: 8.33 . Pe bord scazuse la 7.8 dupa un drum afara.
Deci la naveta , cand bordul da 8.2-8.4 , o sa am consum aproape 9.

Mi-a placut cum adapteaza frana de motor. De obicei tine frana pe la 1500, rar 2000rpm. Dar dupa o coborare lunga, daca vede ca mai apesi si frana inainte de o curba, retrogradeaza si o duce sus in ture.

In rest, hodorogeste, ceva in usa, ceva la trapa, ceva in fata la bord.

Reglajul farurilor mi-a iesit la fix biggrin.gif
TiL
Noutati: inca baga aer conditionat.

Am luat placute, TRW. Se pare ca trebuie sa iau separat senzorii?
bartro
Dacă nu ai bec aprins nu iei senzori.
Electroventilator merge? Poate de aia uneori nu prea simți ac.
TiL
Azi am schimbat placutele pe fata, pus rotile primite cadou de la Bart, spalat masina, spalat radiatorul, pus vasc de E28.

Urmeaza geometrie si smotru interior: maturat, aspirat, frecat cu Biocarpet.


Placutele
erau de fapt ok, uzura pana in 50%. Dar cam dure si scartaiau. Le montase un nene tare meticulos, care a dat cu vaselina pe culisante si pe filetele lor. Am curatat cu degripant si carpa.

Am pus TRW-urile, bine ca se schimba foarte usor. Franeaza super frumos cel putin acum la inceput. Nici n-a fost nevoie de break-in.
Cica sunt doi senzori, unul pe stanga-fata si unul dreapta spate. La mine nu era nici un senzor pe fata, iar la spate n-am fost atent.
Nici eu n-am luat senzor, asa ca raman cu becul aprins.

Rotile 7J 15 ET18
Dupa ce ca aveam emotii cu prezoanele cam scurte pentru ele (prind doar trei ture de filet cu rotile astea), pe spate am gasit si surprize: butucii de centrare batuti, s-au largit de nu mai puteai scoate rotile. Si un prezon facut praf. Probabil au batut rulmenti noi pe spate si cand s-au trezit ca nu mai intra rotile, le-eu tras cu prezoanele, care aveau daor varjul infipt in conditiile astea. La prima roata butucul era batut intr-un singur loc. Am reusit sa scot roata usurel, am luat la pila zona aia , rectificat filetele prezoanelor si flansei, "imprumutat" si doua prezoane de la Sharky.
La a doua roata, butucul era batut frumos de jur-imprejur. A trebuit sa pun cric intre punte si roata, presat sa faca tensiune si batut in roata cu ciocanul de doua kile.
Doamne ajuta! sa tina prezoanele biggrin.gif

Fe fata rulmentul dreapta face un zgomot funny dar nu are joc, rulmentul stanga are putin joc si il aud la viraje mai agresive.

Radiatorul
a iesit greu afara, era sa renunt de cateva ori. Noroc ca am vazut un youtube cu un tip care il scoate fara sa umble la conductele de uleiuri sau freon. Eu am avut ceva incurcaturi in plus cu furtunele de la intercooler si cu un plastic de jos, aparatoare de noroi pentru claxoane. Pe asta l-am decupat putin cu foarfeca de tabla, ca nu aveam timp sa demontez tot acolo. Si era decalat cativa cm , chiar nu puteam sa scot radiatorul din cauza lui.
Radiatorul - plin cu puf si pene de pasari

Vascul
A trebuit sa pun o saiba-distantier, altfel corpul central al elicei ar fi frecat in fulia mare de pe motor.


Maine pun apa (de la robinet?) si plec la drum.
bartro
Bravo smile.gif
Ai frecat ceva la rotiile alea biggrin.gif
TiL
Le-am spalat ianinte sa le montez. Le spalam si ma gandeam: "mama, pierd mai mult timp cu smotrul decat cu montajul".
N-a fost sa fie, ma astepta surpriza cu prezoanele.

Interesant ca rotile tale erau vopsite pe interior demult, peste plumbii plati. Si nu s-au dezechilibrat pana acum.
Merge super frumos, poate si pentru ca am inchis putin geometria fata. Aveam in gand demult asta, dar n-am mai apucat s-o fac saptamana trecuta, asa ca in WE am bagat 600km cu directia putin jucausa.

Am plecat fara vasc azi, pentru ca ala de E28 avea o bataie, probabil din cauza saibei distantier imperfecte. Temperatura n-a trecut de 91 grade, 90 constant. Dar n-am stat in trafic si afara e racorel (20-25 grade).
TiL
Facut si geometria. Acum volanul nu mai sta spre dreapta. Sta spre stanga. Probabil pentru ca n-am facut si geometria spate, unde nu m-am bagat ca s-ar putea sa umblu oricum la suspensie.

Ce frumos e fara vasc. Zici ca am benzinar, asa liniste e.
alex230ro
e de la ei smile.gif asa sta si la mine volanul.
bartro
Unde ai făcut geometrie?

TiL
QUOTE (alex230ro @ Jul 26 2017, 10:47 PM) *
e de la ei smile.gif asa sta si la mine volanul.

Pe bune?
Mai e un service pe bulevard in zona, acolo e coada de cateva ore la geometrie; am fost de doua ori si la pranz si seara... mi-a zis omul de acolo ca e riscant la astia, dar am zis ca-i doar marketing.

Acum inteleg de ce nu mai intri in service-ul alora decat cu bicicleta.
alex230ro
bai in afara de asta geometria e ok, din motive care imi scapa nu reusesc sa puna volanul drept.am facut la ei geometria la E46 si la urs.masinile sunt ok atat ca volanul la ambele sta un pic spre stanga.tu zici de aia de pe Mihalache care sunt pe stanga cum vii dinspre Victoriei? ma mira ca e coada , in general nu era nimeni acolo.
TiL
Da, la un semafor distanta de astia. Auto Variant le zice.

Am gasit plin, 1-2 rampe libere din cele 4 de afara. Inauntru n-am vazut bine, dar ziceau ca au cateva masini in asteptare.
TiL
8l la suta de km. Acceptabil.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/852891.html?share=1
alex230ro
am iesit din oras, so directia e cam praf . revin dupa ce mai bag o fisa.
bartro
QUOTE (TiL @ Jul 28 2017, 06:51 PM) *
8l la suta de km. Acceptabil.

Datoria rotiile borbet turbina laugh.gif
TiL
Mai ales!

Alex, te duci tot la aia? Merita incercat cu garantia, daca tot urat iese... altii
bartro
Cea mai creativa metoda pentru a ascunde numarul de inmatriculare. Bravo smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.